PDA

Volledige versie bekijken : Download snelheid upgrades en installatie

RipTor
29 december 2017, 21:19
Wat halen jullie ongeveer als download snelheid bij installatie en update van games ?

Bij mij zit dat hoogstens op 1Mb/sec wat toch wel zeer traag is...
Als ik met mijn telefoon een speedtest doe op de WiFi in de kamer waar de XBox staat haal ik daar 15MB/sec (dus 120Mb/sec)... Dus het WiFi is daar niet top (want beneden haal ik 20MB/sec), maar zeker niet slecht.

Is dat normaal dat die updates bij Xbox niet sneller binnenkomen ?
Is een beetje vervelend bij een nieuwe game dat je uren moet wachten eer je kan beginnen, terwijl je weet dat uw internet veel sneller kan.

Noscoped420
29 december 2017, 22:04
1Mb/sec is zeker niet normaal nee, ik zit met Wi-Fi op mn Xbox One X rond de 50-65 Mb/sec depending of ik iets doe op hetzelfde moment, veel beter wordt de wifi hier niet in een appartement dus voor mij is dat een normale Wi-Fi snelheid.
Via UTP kabel in de xbox haal ik anywhere tussen 100-160 Mb/sec , afhankelijk of de MS servers gehammerd worden of niet ( bv tijdens een sale ofzo ) op rustige momenten vlot 160, tijdens drukke momenten rond de 110.

Dit is met Telenet Whoppa.

RipTor
29 december 2017, 22:46
Zou het kunnen dat de WiFi antenne van een Xbox nogal slecht is dan ?

De modem staat beneden. XBox boven. Met de smartphone gaat het, zoals geschreven, nog meer dan behoorlijk. Maar de Xbox is niet echt vooruit te branden.

WiFi repeater proberen ?

Noscoped420
29 december 2017, 22:50
Geen idee ik ken eigenlijk bitter weinig van Wi-Fi buiten het te laten werken op mijn smartphone of console :p

Ik zit wel met de Xbox in dezelfde kamer als de modem, als ik naar de slaapkamer ga krijg ik ook maar +-25Mb/s op mijn smartphone door de afstand maar zelfs dan nog zou je meer dan 1 moeten halen op de Xbox.
Heb niks gelezen sinds launch van slechte Wi-Fi antennes in de Xbox dus zou me straf lijken, ik krijg in ieder geval in de kamer waar de modem hangt hetzelfde resultaat op mn telefoon als op de xbox, rond de 60Mb/s.

RipTor
29 december 2017, 23:02
Morgen eens proberen als ik mijn telefoon WiFi laat uitzenden in dezelfde kamer.
Is hier altijd al zo geweest. Maar soms is dit echt vervelend. Zoon had vandaag Titanfall 2 gekregen als beloning voor hulp met allerlei werk deze vakantie. Rond 15u gaan halen, maar nog steeds niet geïnstalleerd...

KBE
30 december 2017, 00:41
Morgen eens proberen als ik mijn telefoon WiFi laat uitzenden in dezelfde kamer.
Is hier altijd al zo geweest. Maar soms is dit echt vervelend. Zoon had vandaag Titanfall 2 gekregen als beloning voor hulp met allerlei werk deze vakantie. Rond 15u gaan halen, maar nog steeds niet geïnstalleerd...

Waarom kijk je niet voor powerlines ? Gewoon van de router naar de powerline in het stopcontact, en boven komt het internet er dan uit en kan je op kabel gamen.
Heb het ook zo gedaan toen ik nog thuis woonde en mijn kamer was op zolder.

Yasutoko
31 december 2017, 09:44
Da s ook een investering eh powerlines, en als je electrische bekabeling in het huis niet goed is, zit je ook met problemen daarop..

RipTor
31 december 2017, 16:16
Vanalles geprobeerd door de telefoon Wifi te laten uitzenden. Maar kreeg de download snelheid maar niet omhoog.

Toen eens naar 'Test connection' ofzo op de Xbox gegaan. 16Mbps... Dan nog eens een game gedownload en toen ging dat ook aan 16Mbps.....

Hopen dat het zo blijft. Anders ne WiFi extender halen denk ik, met ethernet kabel aansluiting aan.

freepo
2 januari 2018, 02:23
ik heb juist een nieuwe witte modem van telenet laten plaatsen en heb ook de optie speedboost 400 van telenet actief. gisteren mn internet op mn xbox one x getest en had 434mb/s download en 40mb/s upload met vaste kabel. ni slecht:evil:

freepo
2 januari 2018, 02:25
en als ik met mn samsung s7 edge via wifi de test doe haal ik 399 mb/sec download en 38mb/sec download.