PDA

Volledige versie bekijken : Xbox taal en regio

dkozak
28 december 2017, 20:33
Al enige tijd erger ik me aan het feit dat sommige features van de Xbox one in het Frans staan als de regio op Belgium staat.
Dit waren voornamelijk gwn achievements dus dat maakt nu niet zo veel uit.

Vandaag heb ik in de GM Minecraft gekocht, geïnstalleerd en bij het opstarten zie ik dat het spel volledig in het Frans is.

Nu heb ik mijn regio naar Nederland gezet (rest UK) om toch met euro's te kunnen werken in de store maar heeft dit nog andere verdere gevolgen voor mijn Xbox live sub of eventuele digitale aankopen?

Welke settings gebruiken jullie voor jullie Xbox?

Noscoped420
28 december 2017, 20:47
Ik zit op region Belgie en taal English UK, wat ik heb gemerkt is dat achievements nog in het Frans zijn, al hangt het echt van de game af want vaak zijn ze ook engels bij mij.
Wat ik nog heb gemerkt is als ik op locatie Belgie sta en taal English UK dan wou mijn 14 dagen free gold trial code niet werken, moest echt taal op Nederlands zetten daarvoor.

Nog een ding wat ik merk is als ik locatie Belgie zet maar taal English UK dan krijg ik in de store via de app op mijn smartphone prijzen te zien in GBP ipv EUR, dus voor actuele lokale store deals in EUR moet je store dus echt op Belgie-Nederlands staan, geen idee of Nederland-Nederlands werkt daarvoor, niet geprobeerd.

Voor de rest buiten die 3 dingen heb ik niet echt een nadeel gezien van op locatie Belgie en taal English UK te zetten.
Op zo een gebieden ben ik dat tweetalig gezeik in dit land beu, MS is ook niet de enige die je als Franstalig bestempeld want mijn email van Apple komen ook al jaren in het Frans, en vroeger had Sony voor zijn smartphones ook geen Belgische pagina , je moest naar de franse of de nederlandse Xperia page.

Als ik region Belgie zet en taal English UK kan het toch zo moeilijk niet zijn voor MS om mij via de app op mijn phone store prices in EUR te laten zien ipv GBP, en om heel die Franse taal van mn dashboard/achievements af te halen, ik zet toch letterlijk English UK als taal.....
Stel je eens voor dat je als UK persoon verhuist naar Belgie en je zet die taal op English UK en je krijgt achievements in het Frans, ook plezant :unsure:

dkozak
28 december 2017, 20:56
Ja inderdaad, gewoon een extra keuze in het menu. Belgium - Dutch en Belgium - French.

just koen
30 december 2017, 02:50
Hier staat steeds alles op USA. Taal regio. . .dus achievements ook in engels. Koop ook uit de usa store. Is soms veel goedkoper als Belgium store. (koop usa cards online) . Dit werkt prima. Heb ook taxfree state ingegeven op mijn profiel.. Het enige is wel bij aankoop van nieuw game in de store release datum loop 8u achter vanwege usa release maar Belgium timelap.

tomke009
6 januari 2018, 16:41
Dit is mijn grootste ergernis aan de Xbox-UI. Anno 2017 zou je toch verwachten dat dit soort zaken vermeden worden. Maak gewoon die taal onafhankelijk van de regio zodat ik kan kiezen welke taal ik heb ongeacht van waar ik (heb ingesteld)mij bevind.
Goed toestel die Xbox, ik ben daar content van eens ik aan het spelen ben, maar heel die UI is een ramp.