PDA

Volledige versie bekijken : De grote kleine vraagjes thread - Deel 1

Pagina's : [1] 2

rodedraak
7 maart 2017, 09:46
Title says it all.
Voor al je vraagjes groot of klein moet je hier zijn!

~ Booka Shade

Hey,

Waar kan je het best prijs/kwaliteit gordijnen kopen? We zijn hier bij een gordijnenspeciaalzaak in de buurt geweest en voor 78m(inclusief optreksysteem keuken 350cm breed) vragen ze hier 2600€. Nu dat lijkt me toch precies wat veel? Tips?

Thanks!

Tonerider
7 maart 2017, 09:56
Hey,

Waar kan je het best prijs/kwaliteit gordijnen kopen? We zijn hier bij een gordijnenspeciaalzaak in de buurt geweest en voor 78m(inclusief optreksysteem keuken 350cm breed) vragen ze hier 2600€. Nu dat lijkt me toch precies wat veel? Tips?

Thanks!ga eens in de sleepstraat horen?

SomeDude
7 maart 2017, 10:26
Ikea als je voor prijs/kwaliteit gaat?

Killer Queen
7 maart 2017, 10:28
Gordijnen zijn duur. Heytens is nog redelijk denk ik. Of waag uw kans in 'louchere' winkeltjes zoals in de omgeving van Aarschotstraat in Brussel.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Mulan
7 maart 2017, 11:23
Hier ook snel het "laten maken" opgegeven...
Nu heb ik een rolgordijn van de gamma voor een raam van 1.6 op 1.6m, verduisterende gordijnen in de slaapkamer die ik gratis kon krijgen (werden op mijn maten aangepast door een handige mama aan de naaimachine) en voor het schuifraam naar de tuin overgordijnen van den aldi gekocht aan 30 euro (raam is ook 2.5 hoog en 3,5 breed).

Proto
7 maart 2017, 11:47
Bij de Kwantum in Geel.

Liesbet28
7 maart 2017, 12:22
Kocht rolgordijnen bij Heytens. Tevreden van, zowel op vlak van kwaliteit als prijs. Vergelijk wel voldoende vooraleer je aankoopt, dat speelt alleen maar in je eigen voordeel.

GameMom
7 maart 2017, 12:24
Ikea lijkt mij inderdaad ook een goede keuze...

DeGreg
26 juni 2017, 14:13
IK zou graag eens met m'n zoon (13) enkele dagen willen gaan kamperen. Zo een tripje waar je later nog over kan praten.
Zonder smartphones , internet , enz.... Gewoon zoals vroeger.
Zelf vuurke stoken 's avonds , eten maken , eventueel zelf vis vangen , enz.....

Iemand suggesties ? Liefst binnen België maar als het niet te ver de grens over is overweeg ik dat ook wel.
Of zijn er campings die zoiets organiseren? Ik ben zelf geen echte buitenmens , allee , ik krijg wel een vuur aan en een vis gevangen , maar waar zou ik vooral op moeten letten ?
Waar moet ik aan denken en wat moet ik zeker mee hebben als ik een geschikte locatie heb gevonden ?

Aansteker , mes en zaag heb ik . :D

Shoot !

Nahrtent
26 juni 2017, 14:23
Aanstekers zijn voor losers, gebruik silex met vuurslag of desnoods magnesium sticks voor een authentieke ervaring. En de kans is denk ik reëel dat uw zoon gaat kreften dat 'm zich verveelt, dus voorzie genoeg activiteiten.

Mulan
26 juni 2017, 14:47
Ik kan je geen tips geven, maar lijkt me heerlijk!

Mijn man wil ook al jaren gaan kamperen met mij, maar de stap naar het complete onbekende + afwezigheid van wc is me er eentje te ver! :D
Vorig jaar via via bij mensen in de tuin enkele dagen in de Ardennen gecampeerd in een aftandse caravan tussen hun moestuin en schapenweide in, met buiten een composttoilet. Viel super goed mee! Maar dan hadden we wel de luxe van een matras om op te slapen, onderdak bij regen, toilet, koelkast,.. En die mis ik liever niet!

9lives UNI
26 juni 2017, 15:58
Zelf vuurke stoken 's avonds , eten maken , eventueel zelf vis vangen , enz.....

Iemand suggesties ?

Allée des Cygnes in Parijs. Toplocatie met zicht op de Eifeltoren midden in de seine en overdekt( er is zelf een gans `kinderpretpark` aanwezig) . Mocht het vissen niet lukken op wandel afstand van de betere restaurants. :niceone:

Ik persoonlijk zou dergelijke `avonturen` laten als je je kinderen daar in wilt meesleuren zonder enige ervaring.

HelpYouFall
26 juni 2017, 16:08
Maar maakt dieje mens toch zo bang ni haha

Mijn vader was buiten 'wat gaan wandelen' ook geenen Bear Grylls en heeft mij toen ik ook zo'n 11/12 jaar was ook meegepakt op zo ne vader/zoon kampeertrip en dat viel allemaal keihard mee. Ge neemt wat eten mee dat ge 's avonds in ne pot kunt zwieren (pastas enz), noten en shizzle voor onderweg als ge stevig wilt wandelen overdag, tent, slaapmatten/zakken, ne goeien boek en klaar. En ge kunt zoals Nahrtent zegt van die magnesium sticks of whatever meenemen, maar pak toch maar wa briquets mee ook. "Echt" willen kamperen is allemaal cool & dandy, maar als ge na nen dag trekken moe zijt en ge zit dan nog wa te kloten met materiaal, zijde blij dat ge uwe zooi gewoon zo direct in lichterlaaie kunt zetten haha

Ik ben geene nature boy, maar ik heb daar nog altijd goede herinneringen aan, was super plezant. Sowieso afsluiten met samen ne goeie friet te gaan eten bij thuiskomst haha

Ge zit tot slot van rekening in de Ardennen ofzo, ni het fucking Amazone regenwoud :3 Neem gewoon proviand mee voor drie/vier dagen ofzo, als het tegenvalt zijde vroeger naar huis hè.

Ni twijfelen TS, gewoon doen :)

DeGreg
26 juni 2017, 17:11
Maar maakt dieje mens toch zo bang ni haha

Ik ben geene nature boy, maar ik heb daar nog altijd goede herinneringen aan, was super plezant. Sowieso afsluiten met samen ne goeie friet te gaan eten bij thuiskomst haha

Ge zit tot slot van rekening in de Ardennen ofzo, ni het fucking Amazone regenwoud :3 Neem gewoon proviand mee voor drie/vier dagen ofzo, als het tegenvalt zijde vroeger naar huis hè.

Ni twijfelen TS, gewoon doen :)

:niceone: Gij begrijpt wat ik wil doen. Geen survival weekend met water filteren en beren afschieten maar gewoon een kampeertripke. Wa pottekes noodles om in een panneke boven een zelfgemaakt vuurke op te warmen , wat praten , een wandelstok kerven , een forelletje vangen , kuisen en bakken en zo van die dingen.
Gewoon om ze eens met de natuur kennis te laten maken zonder Playstations , facebook , en andere toestanden waar tieners zich tegenwoordig mee opsluiten op hun kamer.
Ik kan me daar dus mateloos aan ergeren. Die mannen zijn dus volledig gefocust op die dingen. En als je na 3h Playstation vraagt om even naar beneden te komen is het altijd met veel gezaag en gegrommel.

Nahrtent
26 juni 2017, 17:23
:niceone: Gij begrijpt wat ik wil doen. Geen survival weekend met water filteren en beren afschieten maar gewoon een kampeertripke. Wa pottekes noodles om in een panneke boven een zelfgemaakt vuurke op te warmen , wat praten , een wandelstok kerven , een forelletje vangen , kuisen en bakken en zo van die dingen.
Gewoon om ze eens met de natuur kennis te laten maken zonder Playstations , facebook , en andere toestanden waar tieners zich tegenwoordig mee opsluiten op hun kamer.
Ik kan me daar dus mateloos aan ergeren. Die mannen zijn dus volledig gefocust op die dingen. En als je na 3h Playstation vraagt om even naar beneden te komen is het altijd met veel gezaag en gegrommel.

Kijk, ik wil niet negatief doen, maar ik was vroeger ook zo ne kleine die veel te graag achter de pc zat, en als ge zo iemand op een kampeertripke meeneemt moet ge wel wat prikkels voorzien. "Ne wandelstok kerven", hoe lang denkt ge een gastje van 13 jaar daarmee te kunnen boeien, 10 minuten?

Ge moet er voor zorgen dat zo 'n trip méér wordt dan "dat weekend dat hij tenminste niet zat te gamen". Een trip waarin ge dingen doet die ge anders niet kunt doen. Vissen is een mooi begin, maar daar krijgt ge ook geen drie dagen mee gevuld. Ik zeg niet dat ge naar zo 'n fake as shit survivalparcoursdingens moet gaan met deathrides en netten tussen de boom en al die zever, maar doe tenminste iets dat ge niet even goed op de camping van Rock Werchter kunt doen.

Mulan
26 juni 2017, 17:29
Ik zou ook kijken naar leuke activiteiten die de jeugdbeweging altijd voorziet.
Al lukt een dropping, riviertocht, "verzamel een dierenuitwerpsel, maak eigenhandig een vogelnest en bouw een boomhut" nèt iets vlotter in groep ;)

Gonzo
26 juni 2017, 18:08
Waar moet ik aan denken en wat moet ik zeker mee hebben als ik een geschikte locatie heb gevonden?
Aansteker , mes en zaag heb ik . :D

Nie da ge gaat survivalen, maar de 10 c's zijn ook bij kamperen onmisbaar:
Dave Canterbury's 10 C's of Survival - Self Reliance Outfitters Blog (http://blog.selfrelianceoutfitters.com/dave-canterburys-10-cs-of-survival/)

Verder: genoeg droge kleren, droge kousen, goeie schoenen, en een dosis gezond verstand. En gewoon zorgen da ge voor alles backup/een plan B hebt.
De kans is bvb. groot dat het een avond kinkloppen en honger hebben wordt, als ge wilt gaan forelvissen en daarop rekent voor te eten :)

Aanstekers zijn voor losers, gebruik silex met vuurslag of desnoods magnesium sticks voor een authentieke ervaring. En de kans is denk ik reëel dat uw zoon gaat kreften dat 'm zich verveelt, dus voorzie genoeg activiteiten.

Uh... Die mensen willen kamperen, geen hardcore survival ervaring... Iemand den bos insturen mee "go hard or go home, magnesium of niks" is rap geroepen. Da's allemaal plezant en wel in theorie, maar hebt ge dat ooit al eens zelf geprobeerd? Tenzij ge daarop geoefend zijt en het gepaste materiaal bij hebt, is dat verre van evident. Laat staan als het iet of wa vochtig is, dan is het gewoon verschrikkelijk. Wa HYF zei dus, pakt maar gewoon nen aansteker of 2 en wa zipblokskes mee, het is allemaal al lastig genoeg.

HelpYouFall
27 juni 2017, 09:21
Wat ge ook gaat doen, geenen halve zak wijn leeg tanken met uwe kleine en dan op zwijnenjacht gaan.

Komt ni goe (https://vignette2.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/1/1d/Robert%27s_last_act.jpg/revision/latest?cb=20110615154404)

Myllan
27 juni 2017, 11:53

Mijn man wil ook al jaren gaan kamperen met mij, maar de stap naar het complete onbekende + afwezigheid van wc is me er eentje te ver! :D
Vorig jaar via via bij mensen in de tuin enkele dagen in de Ardennen gecampeerd in een aftandse caravan tussen hun moestuin en schapenweide in, met buiten een composttoilet. Viel super goed mee! Maar dan hadden we wel de luxe van een matras om op te slapen, onderdak bij regen, toilet, koelkast,.. En die mis ik liever niet!

Oh ik zou dat wel doen hoor. Dat er geen toilet is minste van mijn zorgen, dat ik mijn stijltang niet kan gebruiken is pas een nachtmerrie. Mijn haar wassen en dan zo naturel laten drogen is een natuurramp op zich.:x
Op die manier hoeven we al niet bang te zijn dan beren ons gaan lastigvallen, zelfs zij kunnen dat niet aan.

Maar zo back to basic gaan midden in een prachtig natuurreservaat lijkt me heerlijk.:love:
In een tent slapen en jagen om te overleven haha kans is redelijk groot dat ik dan doodga door honger maar maakt niet uit, die rust alleen al. Heeeerlijk!

HelpYouFall
27 juni 2017, 12:03
Myllan, gij zijt veel te high maintenance om te gaan kamperen :woohoo:

Myllan
27 juni 2017, 12:19
Myllan, gij zijt veel te high maintenance om te gaan kamperen :woohoo:

Zou je denken?
Oh jongen wedden dat ik het in de wildernis beter zou doen dan pakweg...gij?
Moest de mogelijkheid er zijn dan zou ik je wel uitdagen om zo eens te gaan kamperen dus alleen jij, ik en een tent of zelfs dat niet. Een boomhut ofzo haha als je het dan kunt uithouden ben je a real badass. :cool:

Lefky
27 juni 2017, 12:28
Zou je denken?
Moest de mogelijkheid er zijn dan zou ik je wel uitdagen om zo eens te gaan kamperen dus alleen jij, ik en een tent of zelfs dat niet. Een boomhut ofzo haha als je het dan kunt uithouden ben je a real badass. :cool:

We weten allemaal waarom ge dit voorstelt mylleke....

Myllan
27 juni 2017, 12:32
We weten allemaal waarom ge dit voorstelt mylleke....

Duh.:ironic:
Want voor zo'n dingen, hetgeen jij in gedachte hebt, moeten we eerst helemaal naar de jungle trekken heeeey dat kan niet effe snel in de auto of ergens anders tussen door daarvoor moeten we helemaal naar daar gaan. Je hebt me helemaal door...

Lefky
27 juni 2017, 12:35
Duh.:ironic:
Want voor zo'n dingen, hetgeen jij in gedachte hebt, moeten we eerst helemaal naar de jungle trekken heeeey dat kan niet effe snel in de auto of ergens anders tussen door daarvoor moeten we helemaal naar daar gaan. Je hebt me helemaal door...

Waar is uw romantisch kantje naartoe? :(

Myllan
27 juni 2017, 12:53
Waar is uw romantisch kantje naartoe? :(

Weg. In de jungle bestaat geen romantiek!
Da's les 1 als je gaat kamperen en wilt overleven. De Neanderthalers kenden toch ook geen romantiek, toilet of stijltang. Nou dan?

Zo deden zij dat en als we back to basic gaan moeten wij ook zo handelen.
https://www.mupload.nl/img/d5ir8lqudlbnv.jpg

HelpYouFall
27 juni 2017, 13:40

https://media.giphy.com/media/11aitZSSRhHYuQ/giphy-downsized-large.gif

Maar laat maar weten hè Myllan, dan duik ik met u wel eens de bossen in. Ik breng de topografische kaart mee.

Myllan
27 juni 2017, 14:02
https://media.giphy.com/media/11aitZSSRhHYuQ/giphy-downsized-large.gif

Maar laat maar weten hè Myllan, dan duik ik met u wel eens de bossen in. Ik breng de topografische kaart mee.

Je gelooft me niet hé?
Jammer dat ik het niet kan bewijzen dan!
Je hebt het hier tegen iemand die als 16 jarige ooit is opgestaan met een schorpioen onder haar hoofdkussen. Bij een tante in Marokko (geen grap) en we sliepen die hard op de grond met enkel een dun matje. Ooit al eens een tarantula in het echt gezien midden in de nacht tussen de cactussen?
Nu mag jij weer.:cool:

Ik kan naast de perfecte suikerhars maken ook gewoon overleven in de jungle hoor haha kunnen we niet van jou zeggen eeey

HelpYouFall
27 juni 2017, 14:53
Haha, ik heb een collectie vogelspinnen gehad vroeger Myllan. Afrikaanse en Aziatische japers die al naar uw gezicht springen als ge er nog maar naar kijkt. Hebt ge zo'n lieverd z'n bakske al eens proberen verschonen? Ze zijn behoorlijk territoriaal als het op hun nest aankomt.

"NOTHING shocks me, I'm a scientist."

:cool:

(ik ben ni ECHT ne wetenschapper, gewoon ne zot)

Maar tis goed, jij wilde Berber-prinses, jij wint :drool:

Myllan
27 juni 2017, 15:17
Ow:(
Dan heb ik kennelijk de verkeerde uitgekozen om stoer tegen te doen en nee nog nooit gezien en al helemaal niet in hun bakje gezeten haha ouwe gek. Voor wat het waard is, ik vind dat kei cool hè zo'n iemand die spinnen of reptielen als huisdier heeft! Ik wil geeneens een poes in huis hebben.:s
Ik ken iemand met een collectie slangen in zijn woonkamer, telt dat ook voor iets mee? Heb er al veel selfies mee getrokken enal.

HelpYouFall
27 juni 2017, 15:40
Ik heb dat wel al jareeeeeeeeeeeeen niet meer hoor. Ik woonde toen nog thuis.
Ik dacht toen ik op m'n eigen ging wonen: ja tis misschien niet zo'n goed idee als ik aan den huisbaas vraag: "zeg ist ok als ik mijn 10 terrariums meepak?"

Dus toen heb ik afscheid genomen van m'n babies :(

De gast die ze overgenomen heeft en ik hebben die dag toen wel nog serieus gezweet. Want ge moet die dus apart verpakken voor transport, anders grote kans op kwetsuren als ze gewoon in hun nestje blijven zitten. Laat ons zeggen dat meer dan den helft geen goesting had om mee te gaan. Lacheeeeuuuuuuuhhhhhh

Myllan
27 juni 2017, 16:05
Ik heb dat wel al jareeeeeeeeeeeeen niet meer hoor. Ik woonde toen nog thuis.
Ik dacht toen ik op m'n eigen ging wonen: ja tis misschien niet zo'n goed idee als ik aan den huisbaas vraag: "zeg ist ok als ik mijn 10 terrariums meepak?"

Dus toen heb ik afscheid genomen van m'n babies :(

De gast die ze overgenomen heeft en ik hebben die dag toen wel nog serieus gezweet. Want ge moet die dus apart verpakken voor transport, anders grote kans op kwetsuren als ze gewoon in hun nestje blijven zitten. Laat ons zeggen dat meer dan den helft geen goesting had om mee te gaan. Lacheeeeuuuuuuuhhhhhh

Oké misschien een rare vraag maar bestaan er daar zo geen speciale handschoenen voor? En waaraan merk je dat ze niet mee willen want ik heb zoiets van ja dat beestje weegt een paar gram, een mens tig keer meer dus geen onzin verkopen, speciale uitrusting aan en hopla meekomen. Ofni?
Alhoewel ze zijn wel mega snel dus als er daar eentje het op een lopen zet en zo je arm op rent, je kraag in en dan zo op je lichaam belandt ben je gezien hahaha wat een horror.:eek:

HelpYouFall
27 juni 2017, 16:42
Handschoenen? Misschien dat die goed zijn voor die brandharen van Zuid-Amerikaanse soorten, maar ge bedoelt van die rubberen handschoentjes ofzo? Want die tanden zijn een paar centimeter lang hè, daar gaan die gewoon los door ze haha. Met van die klauwen van zware handschoenen kunt ge totaal niet manoeuvreren, dus das ook geen optie. Er zit echt niks anders op dan te klooien met dingen als Tupperware dozekes en lange pincetten enz en die proberen te laten gaan naar waar gij ze wilt hebben :3

Als ze pissig zijn gaan ze met hun voorste poten omhoog staan en de tanden uit elkaar

Als ge niet te bang zijt, hier een foto (https://c1.staticflickr.com/9/8470/8353745895_7b91950543_b.jpg) (deze is nog niet helemaal over de zeik, z'n tanden zijn nog niet als stilettos naar buiten geklapt en er komt ook nog geen gif uit gedruppeld haha)

Nu, da valt allemaal wel mee ze. Die beesten willen zelf ook geenen ambras met u, plus, nen beet is eigenlijk niet veel erger dan een wespensteek (op een paar soorten na die uw maag misschien wel wat overhoop gaan gooien enz), al denk ik gezien de lengte van de tanden dat het absoluut geen aangename ervaring is haha.
Gewoon met beleid met die dieren omgaan, de signalen weten te herkennen en nooit denken dat uw reflexen het gaan halen van die van hen, da ga ni gebeuren haha

ashuray
27 juni 2017, 16:46
Handschoenen? Misschien dat die goed zijn voor die brandharen van Zuid-Amerikaanse soorten, maar ge bedoelt van die plastieken dingen ofzo? Want die tanden zijn een paar centimeter lang hè, daar gaan die gewoon los door ze haha. Er zit echt niks anders op dan te klooien met dingen als Tupperware dozekes en lange pincetten enz en die proberen te laten gaan naar waar gij ze wilt hebben :3

Als ze pissig zijn gaan ze met hun voorste poten omhoog staan en de tanden uit elkaar

Als ge niet te bang zijt, hier een foto (https://c1.staticflickr.com/9/8470/8353745895_7b91950543_b.jpg)

Nu, da valt allemaal wel mee ze. Die beesten willen zelf ook geenen ambras met u, plus, nen beet is eigenlijk niet veel erger dan een wespensteek (door de band genomen), al denk ik gezien de lengte van de tanden dat het absoluut geen aangename ervaring is haha.
Gewoon met beleid met die dieren omgaan, de signalen weten te herkennen en nooit denken dat uw reflexen het gaan halen van die van hen, da ga ni gebeuren haha

Ovenmits! :rofl:

DeGreg
27 juni 2017, 20:50
We wijken af . ;)

ff samenvatten ; tent , ergens in een mooie omgeving ( zonder tarantula's of schorpioenen) , aan een meertje of vijver met iets van vis in en waar je een vuurke mag stoken.
Nog ideeën iemand ? Of iemand die een privébos weet zijn waar met de eigenaar overlegd kan worden ?

|nfected
27 juni 2017, 21:52
Ga gewoon naar eender welke camping in provincie Luxemburg die aan riviertje ligt. Meeste kan je kampvuur maken in zo'n metalen spel. Genoeg forellen vijvers waar je kan vissen en die dan uw vis klaarmaken. En genoeg wandelpaden en andere zaken te doen (kayak / deathride / dieren parken / paintball / karting / doolhof /...) Zo simpel te vinden moeten zijn via Google.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Artemis
27 juni 2017, 22:02
Bivakzone - Paalkamperen (http://www.bivakzone.be)

DeGreg
27 juni 2017, 23:26
Ga gewoon naar eender welke camping in provincie Luxemburg die aan riviertje ligt. Meeste kan je kampvuur maken in zo'n metalen spel. Genoeg forellen vijvers waar je kan vissen en die dan uw vis klaarmaken. En genoeg wandelpaden en andere zaken te doen (kayak / deathride / dieren parken / paintball / karting / doolhof /...) Zo simpel te vinden moeten zijn via Google.

Nu je 't zegt , ben vroeger eens met de fiets naar een camping in Spa gereden. Was ook een groot meer in de buurt. Eens zoeken waar precies.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nu je 't zegt , ben vroeger eens met de fiets naar een camping in Spa gereden. Was ook een groot meer in de buurt. Eens zoeken waar precies.

Bivakzone - Paalkamperen (http://www.bivakzone.be)

Thnx , wist niet dat dit bestond. Staan wel interessante locaties tussen. :niceone:

Giolovin
22 augustus 2017, 18:18
Welk opleidingscentrum (SyntraWest of CVO) is het meest geschikt om een gevorderde opleiding te volgen voor Photoshop?

Iemand enige ervaring met een van die opleidingscentra?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Tailball
22 augustus 2017, 21:22
Photoshop zal niet voldoende zijn.
Je zal het volledige Adobe pakket moeten beheersen (waarbij de meeste vraag naar Photoshop + Illustrator + Indesign is)

the_fox
22 augustus 2017, 21:42
Photoshop zal niet voldoende zijn.
Je zal het volledige Adobe pakket moeten beheersen (waarbij de meeste vraag naar Photoshop + Illustrator + Indesign is)

Je weet niet eens waarvoor hij het wilt gebruiken, hoe kan je dit dan als tip geven? Kan goed zijn dat het een fotograaf is die Lightroom (of een soortgelijk programma) perfect beheerst maar zijn photoshop vaardigheden wilt bijschaven voor het retoucheren van de genomen foto's...

OT: ik denk niet dat je voor gevorderde opleidingen bij CVO/Syntra zult moeten zijn. Ik zou eerder aanraden om online cursussen te volgen en veel te oefenen; of indien je echt een cursus wilt volgen dit bij een gespecialiseerde firma te doen.

Tailball
22 augustus 2017, 22:03
Je weet niet eens waarvoor hij het wilt gebruiken, hoe kan je dit dan als tip geven? Kan goed zijn dat het een fotograaf is die Lightroom (of een soortgelijk programma) perfect beheerst maar zijn photoshop vaardigheden wilt bijschaven voor het retoucheren van de genomen foto's...

Klopt, maar in dat geval zou ik nooit voor CVO/Syntra kiezen.

Shadowfox
23 augustus 2017, 08:46
Syntra, naar mijn ervaring (en die van de vriendenkring) is dat de beste oplossing als je het papierke (diploma/attest) in u handen wilt, maar er eigenlijk niets van moet kennen, dus als je Photoshop écht wil leren zou ik daar ver weg blijven. (Zou ook niet de eerste keer zijn dat je samen zit met 10 gepensioneerden die daar wat de tijd komen doden)

KBE
23 augustus 2017, 22:10
Heb zelf zo opleiding gedaan in het CVO was toen 16 jaar ( 10 jaar geleden ) Was de enige onder de 20 jaar, zat vol van de 60 + mensen. Nooit meer dat ik nog een avond cursus volg in zo zaken. Als je echt Photoshop wil leren, leer het via Youtube. Van die curus heb ik niet al te veel opgestoken eigenlijk 3/4 wist ik al. En photoshop is niet zo moeilijk ale de basis toch. En als je echt dat vodje wil dan kan je naar de syntra gaan voor ook tussen de 50 + te zitten.

https://www.youtube.com/user/NewWorldOps

ChAiNsAw
3 oktober 2017, 20:02
Zo'n dingen leer je inderdaad beter via internet. Leer al doende: zoek fora op waar ze photoshop battles en dergelijke organiseren. Luister naar feedback en lees tutorials. Gaandeweg kan je een mooie portfolio samenstellen. Veel beter dan een certificaat.

sneax
4 oktober 2017, 16:08
Zelf opzoeken op internet, de help files lezen, veel zelf foefelen en rondklikken en testen en zoeken wat elk knopje doet en wat de meerwaarde kan zijn voor jou.

Tonerider
4 oktober 2017, 16:13
Ge hebt ook een magazine die goede tutorials geeft. (niet voor elements, wel voor de gewone PS): ge krijgt een cd met oefenbestanden en al. Leer je meer van dan die Syntra opleidingen.
Met wat uitkijken kan je er een goedkoop abbo op nemen. Photoshop Magazine - Hét Nederlandse magazine over Adobe Photoshop (http://www.photoshopmagazine.nl/)

Maar zoals al gezegd: online vind je ook genoeg tutorials.

tonightwedance
9 oktober 2017, 10:26
Voor ons nieuw huis zouden wij graag de binnenmuren opnieuw verven. Ik hoor van kennissen/vrienden dat BOSS verf het van het is, maar dat is gewoonweg te duur voor ons.

Wat zijn is het beste mid-range merk die goede resultaten produceert, en toch tamelijk goedkoop is? Budgetmerken mogen ook. Ik heb al goed gelezen over sikkens?
Alsook, is primer echt nodig?

Pana
9 oktober 2017, 10:44
Sikkens is in orde. Je bent overigens niet beperkt tot de sikkens kleurenkaarten.
Op een reeds geverfde muur (wit op wit) is primer niet per se nodig, tenzij bij bepaalde kleuren (bvb grijze primer als je de muur rood wil verven).

tonightwedance
9 oktober 2017, 10:48
Blijkbaar is Gamma superieur verf ook tamelijk goed? We willen namelijk niet teveel geld aan verf spenderen, en als gamma verf al goed is why not...

TDJ
9 oktober 2017, 11:21
https://www.een.be/voor-hetzelfde-geld/de-ene-verf-is-de-andere-niet

Mogelijk geeft dit je ook al een idee.

YellinD
9 oktober 2017, 11:52
thuis alles met gamma superieur geverfd, heel tevreden van... al veel positiefs gehoord over onze geverfde muren en de mensen verschieten dan dat dat met gamma verf was :)

gamma primer en 2 lagen van de kleur en dat is al in orde... (licht/donker beide even goede kwaliteit)

tonightwedance
9 oktober 2017, 12:04
thuis alles met gamma superieur geverfd, heel tevreden van... al veel positiefs gehoord over onze geverfde muren en de mensen verschieten dan dat dat met gamma verf was :)

gamma primer en 2 lagen van de kleur en dat is al in orde... (licht/donker beide even goede kwaliteit)

Dat is wat ik op andere fora lees, gamma superieur is goed en goedkoop :) Meer moet het niet zijn voor ons.

Heb je die verf gekocht met korting? Want Gamma doet toch veel kortingsacties?

glashelder
9 oktober 2017, 20:41
Hier ook Gamma primer en 2 lagen Gamma Superieur. Heel content van eigenlijk :)

YellinD
10 oktober 2017, 14:39
weet ik al nimeer... waarschijnlijk wel, regelmatig is het daar korting tot 30% inderdaad...
En ze aanvaarden ook cadeau cheques, als ge dat meost krijgen van uw werkgever of op andere manieren :)

Valyra
10 oktober 2017, 18:57
Sinds een week of 2 heb ik dagelijks last van random Oekraïense vrouwelijke volgers.
Deze accounts hebben meestal rond de 5000 volgers, en zelf volgen ze over de 10k mensen.
Ik blokkeer deze accounts meteen, maar ze blijven komen.

Heeft iemand hier ook last van?
Op geen enkele manier heb ik contact met Oekraïense vrouwen, mannen of iets daar tussenin

* het zijn wel altijd schoon vrouwen, damn

Carreon
10 oktober 2017, 19:01
Onze expert ter zake, kinxton, zal u wel kunnen helpen!

Jonas89
10 oktober 2017, 20:07
Hmmm, geen last van.

Sooth Awful
10 oktober 2017, 20:15
Dat zijn sws fake accounts. Op fb word ik ook regelmatig geadd door Oost-Europese vrouwen die ik totaal niet ken, en die maar een handvol (en allemaal mannelijke) vrienden hebben. Gewoon negeren

straight_six
10 oktober 2017, 20:45
Maakt toch niet uit dat ze jou volgen?

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

SteveDotcom
12 oktober 2017, 23:46
Geen last van, wel al eens regelmatig op facebook

Crodino9
13 oktober 2017, 21:43
Hallo,

Ik ga met mijn vriend naar de show van Fast and Furious (stuntshow auto's voor degene die niet kennen).
Echter, ik twijfel tussen 2 plaatsen. Blok 116 en Blok 121 (beide dezelfde rijen). Toen ik keek naar de VIP tickets/duurdere zijn dat zo de blokken die recht op podium kijken (bv blok 134 135...)

Aangezien het een show is met auto's, veronderstelde ik dat het zal gebeuren op heel het middenplein.
Welke plaatsen zou ik dan nemen? Blok 116 (middenste blok van middenplein) of toch 121 (meer rechtop kijkend podium - hoewel niet echt podium is).

https://static.sportpaleisgroep.be/sportpaleis/img/venues/sportpaleis-site/zaal/zaalplan-sportpaleis.png

eniac
13 oktober 2017, 21:46
116.

Ascari
14 oktober 2017, 02:42
Ik heb mijzelf Photoshop geleerd. Heb gewoon een paar maanden aan een stuk signatures gemaakt (was een serieus lange tijd geleden, toen sigs nog in waren :D) en stap voor stap leer je al de verschillende effecten, filters en tools. Ook, zoals de meeste hier al gezegd hebben veel tutorials lezen en nadoen dan ben je er na een tijdje direct mee weg.

Heb ook een tijdje geleden avondschool gevolgd voor Illustrator, Photoshop zat er standaard bij en wist zelf al heel veel van Photoshop, dus zat ik er maar gewoon mij een beetje te vervelen totdat Illustrator aan de beurt was.

jeirbees
14 oktober 2017, 13:27
Welk opleidingscentrum (SyntraWest of CVO) is het meest geschikt om een gevorderde opleiding te volgen voor Photoshop?

Iemand enige ervaring met een van die opleidingscentra?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Beste OP,

Wellicht heb je meer succes betreffende een geschikt antwoord op je vraag in het subforum:

https://www.9lives.be/forum/graphics-art-design/

:)

Met vriendelijke groet,

jeirbees

Svartálfar
14 oktober 2017, 15:35
Ik heb mijzelf Photoshop geleerd. Heb gewoon een paar maanden aan een stuk signatures gemaakt (was een serieus lange tijd geleden, toen sigs nog in waren :D) en stap voor stap leer je al de verschillende effecten, filters en tools. Ook, zoals de meeste hier al gezegd hebben veel tutorials lezen en nadoen dan ben je er na een tijdje direct mee weg.

Ook nog gedaan :D

Zo leert ge het al spelenderwijs, en gaat ge naar mijn gevoel dingen ook beter onthouden. Online genoeg tutorials en gidsen te vinden, zoiets kunt ge ook aan uw eigen tempo doen dan, iets wat ge bij zo'n opleiding minder gaat hebben.

Ascari
14 oktober 2017, 17:06
Ook nog gedaan :D

Zo leert ge het al spelenderwijs, en gaat ge naar mijn gevoel dingen ook beter onthouden. Online genoeg tutorials en gidsen te vinden, zoiets kunt ge ook aan uw eigen tempo doen dan, iets wat ge bij zo'n opleiding minder gaat hebben.

Hehe :D. Is inderdaad de beste manier om het op jouw tempo te leren. Had een heel pakket van een stuk of 100 tutorials met allemaal verschillende effecten die nodig waren. Kwam serieus van pas, helaas ben ik die allemaal kwijt door een HDD crash.

Dan ben ik toch niet de enigste die dat zo geleerd heeft ;).

Svartálfar
14 oktober 2017, 17:44
Ben spijtig genoeg ook alles kwijt van toen, brushsets, effecten, psd's, ...

Leuke tijden nog gehad op planetrender :D

Ascari
14 oktober 2017, 18:09
Ben spijtig genoeg ook alles kwijt van toen, brushsets, effecten, psd's, ...

Leuke tijden nog gehad op planetrender :D

Idd, planetrender had zalige renders.

MrKrypto1223
16 oktober 2017, 20:35
Dag iedereen!

Ik weet niet als dit bij het juiste onderwerp staat, dus alvast sorry als dit zo moest zijn!
Ik wil mij politiek gaan engageren. Mijn vraag luidt wat kan ik doen om mij te engageren in de politiek ?
Is er iemand die me hierbij kan helpen? stuur me dan gerust een pb of regeer op deze topic!

Alvast bedankt!

(graag enkel serieuze antwoorden) :)

paradijsappel
16 oktober 2017, 21:10
Contacteer een politieke partij naar keuze en vraag hoe je kan helpen.

Preske
16 oktober 2017, 21:20
Dag iedereen!

Ik weet niet als dit bij het juiste onderwerp staat, dus alvast sorry als dit zo moest zijn!
Ik wil mij politiek gaan engageren. Mijn vraag luidt wat kan ik doen om mij te engageren in de politiek ?
Is er iemand die me hierbij kan helpen? stuur me dan gerust een pb of regeer op deze topic!

Alvast bedankt!

Begin lokaal? Woon enkele gemeenteraden bij. Onderzoek welke partij bij je past. Ga eventueel spreken met enkele vertegenwoordigers v de lokale partij, vraag wat zij voor jou kunnen betekenen. Waarom zij uw stem horen te verdienen.

Cyberkiyo
20 oktober 2017, 16:43
Als je nog studeert kan je je aansluiten bij een van de jongerenverenigingen. Die heb je in bijna elke stad en op alle universiteiten/hogescholen.
Je kan ook naar debatten gaan of gewoon direct de partij naar keuze contacteren.

Cyberkiyo
20 oktober 2017, 16:48
oh yes! Ik heb aan art insta en heb er ook last van. Dating insta's en autostickers.
Steek gewoon geen moeite in het blokken. Die ontvolgen u gewoon automatisch achter enkele dagen/weken.

jeirbees
20 oktober 2017, 19:02
Dag iedereen!

Alvast bedankt!

Ik zou graag hebben dat konijnen als volwaardig huisdier aanzien worden. Er is nog teveel taboe rond een (dwerg)konijn als huisdier en ik wil dat je dit kordaat aanpakt. Katten braken alles onder en honden eten hun kak ook op. Plus die doen ook alles om zeep en dergelijke meer, maar dan erger. Een konijn eet hoogstens uwen Dag Allemaal op, terwijl katten en honden gans uw huis vernielen. Honden en katten, ja hun kak is erg vochtig en er komen warme dampen uit. Katten & honden zijn allebei erg overrated. Dus ik wil dat de politiek het taboe rond (dwerg)konijnen als huisdier doorbreekt. Konijnen zijn lief, zacht en ze geven je likjes. Hun kak is vegetarisch, praktisch gras, itt honden & katten, dus het kan geen kwaad (ze eten hun kak op, maar kan geen kwaad dat ze u likjes geven, want kak is praktisch gras, dus cava alles ok) en ze kunnen niet braken. Geef die mannen een schotel met wat hooi en hopla, zindelijk. Een kat ligt dan eerst nog wat met zijn/haar poten in hun stront/pis te graaien om dat zogezegd te begraven, wel erg hygienisch is me dat en honden worden gewoon nooit zindelijk.

https://i.redd.it/giqimarsifpz.jpg

En dan pas krijg je mijn stem. Neen, dat is mijn konijn niet, maar zijn of haar verontwaardiging spreekt boekdelen.

Dus ik verwacht een nationale of op zijn minst regionale sensibiliseringscampagne liefst zonder vuil prentjes en als dat niet kan, misschien een originele hesjteg.

ashuray
21 oktober 2017, 09:52
Ik zou graag hebben dat konijnen als volwaardig huisdier aanzien worden. Er is nog teveel taboe rond een (dwerg)konijn als huisdier en ik wil dat je dit kordaat aanpakt. Katten braken alles onder en honden eten hun kak ook op. Plus die doen ook alles om zeep en dergelijke meer, maar dan erger. Een konijn eet hoogstens uwen Dag Allemaal op, terwijl katten en honden gans uw huis vernielen. Honden en katten, ja hun kak is erg vochtig en er komen warme dampen uit. Katten & honden zijn allebei erg overrated. Dus ik wil dat de politiek het taboe rond (dwerg)konijnen als huisdier doorbreekt. Konijnen zijn lief, zacht en ze geven je likjes. Hun kak is vegetarisch, praktisch gras, itt honden & katten, dus het kan geen kwaad (ze eten hun kak op, maar kan geen kwaad dat ze u likjes geven, want kak is praktisch gras, dus cava alles ok) en ze kunnen niet braken. Geef die mannen een schotel met wat hooi en hopla, zindelijk. Een kat ligt dan eerst nog wat met zijn/haar poten in hun stront/pis te graaien om dat zogezegd te begraven, wel erg hygienisch is me dat en honden worden gewoon nooit zindelijk.

https://i.redd.it/giqimarsifpz.jpg

En dan pas krijg je mijn stem. Neen, dat is mijn konijn niet, maar zijn of haar verontwaardiging spreekt boekdelen.

Dus ik verwacht een nationale of op zijn minst regionale sensibiliseringscampagne liefst zonder vuil prentjes en als dat niet kan, misschien een originele hesjteg.

Ik had een teddy wider konijn genaamd pluchke. Pluchke liep altijd los rond. Tot hij de kabel van de Playstation kapot beet. Had het maar een dag allemaal geweest. Pluchke is vorig jaar vredig ingeslapen op 12 jarige leeftijd. Hij was altijd lief en gaf likjes maar de veearts beet hij :D

Valyra
21 oktober 2017, 10:18
Ik moet zeggen dat het nu al een paar dagen windstil is aan de overkant.
Top!

Xirtanneke
21 oktober 2017, 12:39
Hier heel content van Levis verf. Gekocht aan 1+1 gratis. Primer goedkoop van de Gamma gekocht. 1 laagje nodig gehad van wit naar bruin.

[deleted]
21 oktober 2017, 19:43
[deleted]

Noscoped420
21 oktober 2017, 19:56
Neen, gewoon geluk hebben dat het zo doorgeraakt op de douane, webshops als gearbest en fasttech etc zetten ook geen low value of gift op het label en alle risico's op importkosten zijn voor de koper.

ToasT
21 oktober 2017, 22:50
Ben van plan om de gsm Le Eco Le Pro 3 (https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_620054.html?wid=4&lkid=10745336) te kopen op GearBest voor €153.

Bestaat er een manier om importkosten te verkomen bij het bestellen van een Chinese webshop?

Mag ik vragen waarom je die wilt? Le Eco installeert nogal veel apps bij waar je buiten China niets mee zijt en je mist ook nog eens band 20 voor 4G hier in België.
Bij Xiaomi (global edition (https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_674003.html?wid=4)) krijg je wel die extra band en een micro-sd slot maar de soc is ietsje minder sterk en je hebt "maar" 3GB ram. Ook mag je niet bang zijn om zelf een rom erop te installeren. Meestal worden die met de Chineze rom geleverd maar er bestaat ook een EU versie.

Mulan
22 oktober 2017, 00:01
Bijna een jaar geleden de xiaomi redmi 4 pro gekocht voor 168 euro en 27 euro douanekosten erop betaald. Op dat moment kon je dezelfde bij Bol.com voor 309 euro kopen. Dan is die douanekost toch maar een peulschil?

Ondertussen wel meerdere zaken van xiaomi in huis hier, heel tevreden van!

Deckard
22 oktober 2017, 00:12
Voor smartphones geldt 0% invoerrechten dus je betaalt enkel 21% BTW + de kosten die Bpost/Fedex/..... je aanrekent voor het dedouaneren.

Noscoped420
22 oktober 2017, 00:19
Bijna een jaar geleden de xiaomi redmi 4 pro gekocht voor 168 euro en 27 euro douanekosten erop betaald. Op dat moment kon je dezelfde bij Bol.com voor 309 euro kopen. Dan is die douanekost toch maar een peulschil?

Ondertussen wel meerdere zaken van xiaomi in huis hier, heel tevreden van!

Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen.

Zoals aangehaald hierboven is dat op smartphones 0% dus je betaald enkel de 21% BTW + die vaste kost, kameraad had eens minder geluk op een moederbord van 200 dollar en had bijna 70 euro extra ofzo aan zijn been.

[deleted]
22 oktober 2017, 10:45
[deleted]

ToasT
22 oktober 2017, 11:37
yup, eigenlijk kun je het vergelijken met een format en een clean install van windows op je pc. Maar dan kijk je best eerst eens welke roms er beschikbaar zijn voor dat toestel.

PS staat die snapdragon 820 niet bekend dat hij heat issues heeft? Als je er veel wilt op gamen, is dat natuurlijk wel belangrijk.

[deleted]
22 oktober 2017, 12:14
[deleted]

ToasT
22 oktober 2017, 12:15
Als die bestaat toch

Preske
22 oktober 2017, 16:53
Ben van plan om de gsm Le Eco Le Pro 3 (https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_620054.html?wid=4&lkid=10745336) te kopen op GearBest voor €153.

Bestaat er een manier om importkosten te verkomen bij het bestellen van een Chinese webshop?

laat eens weten hoe uw gebruikerservaringen zijn zodat we weten dat het geen LeSuck phone is.

WeedJunk
22 oktober 2017, 22:31
Zolang ge er niet zoveel geld tegen smijt als een criPhone, is het al een overwinning!

Sphynx
23 oktober 2017, 15:06
Toevallig op deze thread uitgekomen omdat ik op zoek was naar inspiratie voor de campeertrip van volgend jaar... Dat wordt de 5e keer vader/zoon campeertrip, dus dacht even mijn ervaring te delen.

Oudste zoon is net 11 geworden, afgelopen zomer was dus de 4e trip, maw begonnen toen hij pas 7 was. En elk jaar een fantastische ervaring.
Zelfde redenering als bij de anderen: playstation, pc, ipad, ... gelukkig nog voetbal ook :-) Dus tijdens de trip genoeg interessante dingen voorzien; natuur, cultuur, ontspanning, sport.

Eerste jaar 3 dagen Luxemburg: kabellift in Vianden, stevige wandeling in Echternach, museum WO II in Diekirch. Vooral het museum bleek hij fantastisch te vinden, is ook een aanrader voor kinderen.
Tweede jaar 4 dagen Zwarte Woud: watervallen, boswandelingen, skilift, avonturenpark, zwemmen in de Titisee, ...
Vorig jaar 4 dagen Normandië: oorlogsmuseum & oorlogsstranden (gezien zijn interesse voor WO II), kuststadjes, Mont St. Michel.
Dit jaar 4 dagen Bayern: Romantische Strasse met middeleeuwse stadjes, Alpenstrasse langs de Alpen, hoogste berg van Duitsland (Zugspitze), Adelaarsnest van Hitler, concentratiekamp Dachau, stadionbezoek Bayern München.

We proberen te 'wildkamperen', maw ergens in het bos of in de wei; tot nu toe geen problemen mee gehad. Als eten: 's middags en 's morgens een stokbrood of iets dergelijks van de lokale bakker & slager, 's avonds een wegwerpbbq of ergens gaan eten (niet te fancy). Verder zitten we best veel gewoon in de auto van de ene naar de andere locatie, en hebben we tijd om gewoon te babbelen. En geregeld onderweg stoppen om iets te eten en gewoon niets te doen.

Kan het iedereen aanraden, eens echt een week tijd nemen om de zoon volledige aandacht te geven.
Btw ben deze zomer 2x kunnen gaan, de jongste (nog maar 6) wou ook gaan :-) Dus ben met hem ook in Luxemburg gestart (en alweer heel enthousiast).

Preske
23 oktober 2017, 18:16

glamping dan maar?

Mulan
23 oktober 2017, 19:46
glamping dan maar?

Ik denk dat er hier dan eentje liever thuis blijft aangezien glamping nu niet bepaald in de natuur terug te vinden is maar wel op georganiseerde campings met een paar meter verderop al terug "buren" ;)

Dan liever een caravan of mobilehome huren en gaan wildcamperen als het aan hem ligt, als compromis.
Gisteren hadden we het er nog over, hij zei dat hij eigenlijk ècht nog eens "back to nature" wil gaan... Heb hem gezegd dat onze agenda vrij staat komend weekend en hij er niet over moet twijfelen en gewoon zijn tent in de wagen moet gooien en er op uit moet trekken! Gewoon zijn tent, slaapzak, vuurkorf (en lunchpakketje :D) en onze woef en zijn batterijtjes zullen volledig opgeladen worden! Daar heeft hij geen klagende madam bij nodig die het te koud vindt, last heeft van beestjes, niet achter een boom wil plassen,.. :)

paradijsappel
23 oktober 2017, 19:59
Ik denk dat er hier dan eentje liever thuis blijft aangezien glamping nu niet bepaald in de natuur terug te vinden is maar wel op georganiseerde campings met een paar meter verderop al terug "buren" ;)

Dan liever een caravan of mobilehome huren en gaan wildcamperen als het aan hem ligt, als compromis.
Gisteren hadden we het er nog over, hij zei dat hij eigenlijk ècht nog eens "back to nature" wil gaan... Heb hem gezegd dat onze agenda vrij staat komend weekend en hij er niet over moet twijfelen en gewoon zijn tent in de wagen moet gooien en er op uit moet trekken! Gewoon zijn tent, slaapzak, vuurkorf (en lunchpakketje :D) en onze woef en zijn batterijtjes zullen volledig opgeladen worden! Daar heeft hij geen klagende madam bij nodig die het te koud vindt, last heeft van beestjes, niet achter een boom wil plassen,.. :)
Je kan ook voor de boom plassen hoor, wel niet vergeten hurken anders word je nat.

Mulan
23 oktober 2017, 20:03
Je kan ook voor de boom plassen hoor, wel niet vergeten hurken anders word je nat.

Of tegen de boom én rechtstaand dankzij mijn silicone plastuit! :p

Valyra
25 oktober 2017, 17:39
Een WC is het laatste wat ik mis tijdens een kampeertocht. Pissen kunt ge overal, en kakken in principe ook.

My Spot
26 oktober 2017, 17:09
Iemand ervaring met welnesscenter Poolhouse in Aalter.

Zou daar naartoe gaan met vriendin voor wat qualitytime.
Hoe is het qua hygiëne, accommodatie, privacy...?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Pompi
26 oktober 2017, 17:33
zal wel zoals alle prive saunas zijn zeker.
Hygiene: in de jacuzzi word gepoept door iedereen, maar het water word wel is verwisseld; het water van het zwembad word niet verwisseld maar ook wel in gepoept
accomodatie zie je vrij goed op de foto's
privacy: als ge heel luidruchtig zijt dan zullen de mensen in den aanpalende unit en de balie u wel horen; zien kan niemand u.

ashuray
26 oktober 2017, 18:10
Ik moet precies ook is naar zon poolhouse :unsure:

Sarcastr0
26 oktober 2017, 18:47
Confirmed

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

jeirbees
26 oktober 2017, 20:20
zal wel zoals alle prive saunas zijn zeker.
Hygiene: in de jacuzzi word gepoept door iedereen, maar het water word wel is verwisseld; het water van het zwembad word niet verwisseld maar ook wel in gepoept
accomodatie zie je vrij goed op de foto's
privacy: als ge heel luidruchtig zijt dan zullen de mensen in den aanpalende unit en de balie u wel horen; zien kan niemand u.

Sauna Poohouse "Aal"ter, allen daarheen.

Sauna is trouwens niet geheel toevallig een anagram van het Japanse woord voor anus, namelijk anusa.

:s:s:s

damocles
28 oktober 2017, 19:45
Wat zijn de ervaringen van Gamma/Brico/Hubo/... huismerken? Er zijn hier al een paar gamma ervaringen geweest maar ben ook wel benieuwd naar de andere.

Zijn ze vergelijkbaar met de echte merken of merk je daar toch nog heel wat verschil in?

We zijn ons zelf aan het orienteren om verschillende zaken te verven.

* Keuken (kasten)
* houten raamwerk + deuren (nu is het vernist maar we zouden het naar een lichter kleurtje willen doen zodat het wat lichter wordt in huis)
* Trap
* een half huis (muren dan)

Het zijn nogal uiteenlopende zaken. Bij een trap bv ga ik ook nog eens moeten kijken hoe het zit qua gladheid en dergelijk. Momenteel zit er nog zo'n oude stoffen doek op maar die gaat er ook af.

Desert
28 oktober 2017, 22:55
KWa lak de die van action maar beperkt aantal kleuren. Maar spotgoedkoop 6 euro voor een pot

seetjetoebak
29 oktober 2017, 09:41
KWa lak de die van action maar beperkt aantal kleuren. Maar spotgoedkoop 6 euro voor een pot

Verf zou ik nu niet bij de action kopen. Prijs is onklopbaar maar kwaliteit zal er maar naar zijn.

Desert
29 oktober 2017, 09:44
Verf zou ik nu niet bij de action kopen. Prijs is onklopbaar maar kwaliteit zal er maar naar zijn.

Ik spuit er zelf wagens mee kan u verzekeren het is top lak. Juist als je meerdere potten gebruikt van dezelfde kleur giet ze dan op voorhand bijeen. Heb je geen kleurverschil.

Sir WarCry III
30 oktober 2017, 02:05
Sauna is trouwens niet geheel toevallig een anagram van het Japanse woord voor anus, namelijk anusa.

Het Japanse woord voor anus is koumon (肛門) en als we met katakana beginnen zou het anusu (アヌス) zijn. :p #pretbederver

jeirbees
30 oktober 2017, 02:45
Het Japanse woord voor anus is koumon (肛門) en als we met katakana beginnen zou het anusu (アヌス) zijn. :p #pretbederver

Siru Warcryu IIIu, dankuu vooru dezeu honorabeleu informatieu.

Uw mening over de Japanse uitspraak van deze bekende acteur (https://youtu.be/HGhP3p6lI3U?t=2)?

Sir WarCry III
30 oktober 2017, 06:41
Siru Warcryu IIIu, dankuu vooru dezeu honorabeleu informatieu.

Uw mening over de Japanse uitspraak van deze bekende acteur (https://youtu.be/HGhP3p6lI3U?t=2)?

Da's Aanorudo Shuwarusheneggaa. Dat weet toch iedereen. Ik denk dat we beter terug over saunapoepen beginnen.

DM.
30 oktober 2017, 08:19
ik volg hier even aangezien wij volgend jaar ook gaan beginnen verven ( na de feesten starten we ) nu ben ik dus ook geneigd voor gamma te nemen en zowiezo met een primer te werken voor de zekerheid :) heb nog 1 laatste vraag.... die gamma superieur, kan die ook op buitenmuren ? is bedoeld voor aanleg van een boord

Guazala
30 oktober 2017, 09:23
Villa Vita in Geetbets is een aanrader voor saunapoepen. Geen chloor dus geen uitgedroogde slijmvliezen en vers water voor elke klant (behalve in het zwembad), dus geen zorgen over de vorige hot tub poepers.

[deleted]
1 november 2017, 11:02
[deleted]

Tonerider
1 november 2017, 11:24
Paypal account koppelen aan bankrekening. En dan geld zetten op uw Paypal.

ashuray
1 november 2017, 11:41
Moeten voor zo'n dingen nu altijd Threads gemaakt worde??

Mulan
1 november 2017, 11:52
Moeten voor zo'n dingen nu altijd Threads gemaakt worde??

MAAR HET IS DRINGEND!!!!!!!!

Dan kan je toch niet verwachten dat mensen iets anders doen zoals... I dunnow... Googlen... Zoekfunctie gebruiken.. :D

Preske
1 november 2017, 12:53
Paypal account koppelen aan bankrekening. En dan geld zetten op uw Paypal.Dat duurt ook een tijd. Misschien eens kijken of uw bank geen prepaid creditcard heeft die ge snel kunt hebben?

sink
1 november 2017, 14:12
Ik gebruik paypal niet zoveel maar als ik er geld wil opzetten dan gebruik ik altijd dit: https://www.paypal-opladen.be
Moet je niet voor wachten en het geld staat direct op je paypal

Preske
1 november 2017, 15:03
Ik gebruik paypal niet zoveel maar als ik er geld wil opzetten dan gebruik ik altijd dit: https://www.paypal-opladen.be
Moet je niet voor wachten en het geld staat direct op je paypal

is dat wel legit?

PyroSniper
1 november 2017, 15:50
is dat wel legit?Is van Paypal zelf dacht ik.

komkommerman
1 november 2017, 16:32
Is van Paypal zelf dacht ik.

is inderdaad van paypal zelf. Je kan ook gewoon "geld toevoegen met bancontact" selecteren op paypal zelf en dan kom je op die site uit.

wiseguy444
1 november 2017, 18:32
Ja, deze week ook zelf nog 2x gebruikt. Werkt goed.

ashuray
2 november 2017, 12:37
MAAR HET IS DRINGEND!!!!!!!!

Dan kan je toch niet verwachten dat mensen iets anders doen zoals... I dunnow... Googlen... Zoekfunctie gebruiken.. :D

En nu staat da hier e!

yolo1
2 november 2017, 13:04
dit jaar organiseren de aspi's van onze chiro een fuif maar we vinden geen gepaste naam.:help:

Het thema is Glow in the dark en het woord "aspi" moet in de naam voorkomen.

voorbeelden van vorige jaren: maskeraspi, hawaiiaspi

hebben jullie mss een gepaste naam?

Micheal
2 november 2017, 13:19
GlowerAspi

TooChé
2 november 2017, 13:27
trollaspi

Hazz
2 november 2017, 13:30
AsPillamp
Aspilluminate
AsPikdonker

wiseguy444
2 november 2017, 13:43
Aspirius (aspi-Sirius->de helderste ster die je met het blote oog kan zien)

yolo1
2 november 2017, 17:53
We zaten al an het denken of "aspi in the dark" mss zou passen, hebben jullie mss een mening over

sandro1988
4 november 2017, 10:19
Hey allemaal

Ik ben al een tijdje aant zoeken naar een hobby, waar je misschien iets mee kan bijverdienen.
Als job herstel ik gsm's, maar ik was aan het denken voor consoles te gaan herstellen als hobby.
Maar ik weet nie echt hoe ik daar mee moet gaan beginnen.
Weet iemand misschien een goeie site voor onderdelen ofzo, of iemand die mij tips kan geven voor daarmee te kunnen beginnen?. :)

:

Cferke
4 november 2017, 10:44
Beste

Ik heb al een rc wagen ,maar de winkel is helaas gestopt .
Maar nu zou ik me graag een armma Typhon of een andere van het merk Losi kopen .
Buiten Neverland in Brugge ,heb je er dan nog andere ?
Heb een site gevonden waar er een paar op stonden ,maar helaas waren sommige al gestopt of geen rc .
Wie kan me eventueel helpen ?

witten
4 november 2017, 11:15
Beste

Ik heb al een rc wagen ,maar de winkel is helaas gestopt .
Maar nu zou ik me graag een armma Typhon of een andere van het merk Losi kopen .
Buiten Neverland in Brugge ,heb je er dan nog andere ?
Heb een site gevonden waar er een paar op stonden ,maar helaas waren sommige al gestopt of geen rc .
Wie kan me eventueel helpen ?

hobby parts bestel je best online

Cferke
4 november 2017, 11:24
Het gaat niet over de parts zelf ,die bestel ik zo als je zelf aangeeft online .
Maar wil me een nieuwe wagen bij kopen ,net om die reden zoek ik winkel in Oost en West Vlaanderen .
Zodat ik niet naar Antwerpen of Brussel hoef te rijden .

Dr.Cro
4 november 2017, 11:30
Het gaat niet over de parts zelf ,die bestel ik zo als je zelf aangeeft online .
Maar wil me een nieuwe wagen bij kopen ,net om die reden zoek ik winkel in Oost en West Vlaanderen .
Zodat ik niet naar Antwerpen of Brussel hoef te rijden .Velocitatem Izegem en RC N More Lendelede hebben wel wat. OVL geen idee.

Cferke
4 november 2017, 11:55
Zou me graag een van deze twee kopen ,liefst wat min of meer in de buurt.

https://www.trxxs-winkel.be/arrma-typhon-6sv2-4wd-blx-nieuw-model-p-10446.html

of deze

https://www.toemen.nl/losi-110-ten-scbe-4wd-rtr-groen-p-27036.html?osCsid=tnpu3n4af2kprosf41v8j7qtg4

Brecht
4 november 2017, 12:35
https://www.rcn-more.be/

dyllcarlie
6 november 2017, 21:15
Wij zijn ook op zoek naar overgordijnen voor 3 ramen in ons appartement
hiervoor zijn we naar een speciaalzaak geweest (4300 euro ! ) maar wel 100% onze smaak
en daarna naar heytens omdat we zo schrokken van de prijs (2000) lijkt echt niet zo duurzaam en we kregen zeer slechte/weinig info ... alles moest rap rap rap gaan

het ene raam = 6meter breed de andere 2 ramen zijn 1,2 meter breed

iemand die nog goeie winkels weet voor betaalbare gordijnen met een goeie kwaliteit , of andere opties?

regio roeselare/waregem/deinze/gent/harelbeke .... zo wat alles in oost/west vlaanderen is welkom :D zou graag veel vergelijken

iets in deze stijl https://i.pinimg.com/564x/8d/b2/e9/8db2e9cd9b51ef20301ae6b56b9190ff.jpg voor het grote raaam
in de slaapkamers weten we nog niet wat de beste optie is ... het moet vooral verduisterend zijn

Myllan
7 november 2017, 09:42
Tony Mertens ben ik toen laatst geweest en vind dat nog steeds beste wat prijs/kwaliteit betreft en vind het fijn omdat ze alles onder 1 dak hebben en je dus niet 100393 winkels en websites moet bezoeken wil je een nieuwe vloer, behangpapier, gordijnen etc alsook deskundig advies.
Kortom, hun service is ook top.

ashuray
7 november 2017, 09:59
Wij zijn stof gaan halen en mijn schoonmoeder heeft er dan ineen gestoken :D

dyllcarlie
7 november 2017, 18:36
die Tony Mertens zijn nogal ver van hier :D woon in izegem

Oij
7 november 2017, 18:41
die Tony Mertens zijn nogal ver van hier :D woon in izegem

Misschien eens gaan kijken bij Gordijnen op maat | Kristof Vanden Heede (http://kristofvandenheede.be/)?

Maar aangezien ge van Waregem zijt bestaat de kans dat ge die optie al hebt bekeken natuurlijk. Zelf wel geen ervaring mee.

aux armes !!!
7 november 2017, 19:04
Ik heb lamellekes van Heytens, zeer tevreden van.
Ze waren altijd vriendelijk en zijn zelfs met 4 man komen opmeten. Ook nog goeie korting gehad aangezien ik "jong" was, zo zei de madam.

tonightwedance
7 november 2017, 20:54
Wij zijn onze zoektocht naar een badkamermeubel (inclusief kranen en spiegel) gestart maar jonges die dingen zijn reteduur...
Tis all makkelijk 1000 euro voor de kast alleen.

Nu heb ik gehoord dat het in duitsland goedkoper is. Megabad is als voorbeeld gegeven geweest. Ik ben op zoek naar nog andere suggesties waar we een goedkope maar toch ietwat degelijke badkamermeubel kunnen vinden...

Alvast bedankt.

TNTim
7 november 2017, 20:55
Ikea

(In het vervolg zet je zulke zaken mss beter in het "onnozele kleine vraagjes"-topic)

ashuray
7 november 2017, 21:18
Ikea

(In het vervolg zet je zulke zaken mss beter in het "onnozele kleine vraagjes"-topic)

Idd

TNTim
8 november 2017, 07:54
Waarom niet eerst de "De verbouw-topic! Alles voor de (on)handige Harry!"-thread raadplegen?
Dat zal idd het beste topic zijn om te raadplegen.

Het kan evt ook nog in 'Waar kan ik dit kopen?'
Keuzes, keuzes. :)

Sheik Yerbouti
8 november 2017, 16:55
Ik zou dit graag als hobby willen beginnen doen.
Zijn er enthousiasten die dit al doen?
Hoe kan ik eraan beginnen?

boomheadshot
8 november 2017, 17:38
Ik zou dit ook wel willen doen.

Je kan dit paar keer per jaar doen zonden licentie , maar als je sportschutterslicentie wil moet je theorie en praktijk examen doen.

Je moet wel blanco strafblad hebben en bij de politie examen vragen gaan halen 200vragen zijn dit en dan theorie afleggen.

GADGET
8 november 2017, 18:42
ongeveer.

Je hebt wapens op licentie ( kaliber .22 en grendelgeweren, kort uitgelegd) en vergunningsplichtige wapens

Ofwel wil je gewoon 1 wapen en vraag je een vergunning aan (theorie en praktijk bij politie, en dan aanvraag zelf (attest goed gedrag en zeden, attest schietclub dat je met dat kaliber mag schieten, huisgenoten, blabla)

ofwel haal je een licentie ( 4 cat van vuurwapens, revolver, pistool, gladloop, getrokken loop) voor 1 van deze 4 ofwel doe je die gewoon alle 4 ineens (meestal dit).
Dit kan je halen in een schietclub en de examens ook daar afleggen.

Als je dit hebt mag je de .22 wapens en grendelgeweren (sniper zeg maar) gewoon aanvragen als sportschutter. En de vergunningsplichtige wapens mag je aanvragen door enkel attesten etc toe te voegen. Hier hoef je dan niet steeds die examens voor af te leggen. Dus vanaf je meer als 1 wapen wil of in de toekomst is dit wel the way to go.

Licentie halen is dus meest realistische. Daarvoor ga je naar een club, sluit u aan. Je krijgt voorlopige licentie, aantal schietbeurten onder begeleiding (per cat), vanaf je vrijgesteld bent van begeleiding mag je uw examen doen (moet wel minstens 6 maand tussen zitten, tussen voorlopig en definitief). Eens je daar geslaagd voor bent kan je uw vergunning dus aanvragen.

Vrij 'eenvoudig' op zich, maar het is in het begin een werkje van lange adem en de vergunningen duren ook wel 2-3 maand.

nadien heb je 12 schietbeurten per jaar nodig trouwens.

Was even in een notendop, vraag maar voor iets specifieker.

Sheik Yerbouti
8 november 2017, 20:57
Hier is een lijst van schietclubs per regio:
https://www.sprokkel.be/vereniging/schietclub/antwerpen/index.htm

redostrike
15 november 2017, 22:19
Beste mede forumers.

Ik ben normaal niet van het type om uit te gaan of "iets te gaan eten" of "iets te gaan drinken". Maar binnenkort krijg ik vanuit buitenland een bevriend koppel / work collega die een tijdje naar BE komen voor werk & plezier. Nu ben ik op zoek naar een toffe lounge (waar vooral jonge mensen 25-35 zitten en geen oude knijten) waar je rustig iets kan drinken en/of eten (Belangrijk dat alleen drinken ok is want we zullen paar keer daar zitten maar niet altijd iets eten) om te zitten bij kletsen maar ook "werken" waar een laptop bovenhalen en wat "werken" normaal is (free wifi is handig maar geen must) . Liefst omgeving Mortsel (Wilrijk, borsbeek, wijnegem, berchem, deurne, ...) zowa die kanten en makkelijk parkeren is ook belangrijk! Iemand goeie plekjes laat het gerust weten.

Booka Shade
23 november 2017, 15:20
Title says it all.

ashuray
23 november 2017, 15:41
Title says it all.

En de onnozele vraagjes topic?

Booka Shade
23 november 2017, 15:48
En de onnozele vraagjes topic?

Dat is in "algemene discussies" en niet in vrije tijd :)

Micheal
23 november 2017, 16:01
Nu heb ik u wel uw vraag nog niet zien posten Booka!

Booka Shade
23 november 2017, 16:21
Nu heb ik u wel uw vraag nog niet zien posten Booka!

Mijn vraag: hoeveel lettergrepen moet een goede vraag bevatten?

glashelder
23 november 2017, 20:34
Dat is in "algemene discussies" en niet in vrije tijd :)
Ik snap het verschil niet :unsure: Hier dan voor kleine vraagjes over vrije tijd, of zo? :unsure:

Booka Shade
23 november 2017, 23:23
Ik snap het verschil niet :unsure: Hier dan voor kleine vraagjes over vrije tijd, of zo? :unsure:De topics die hier anders ook gestart worden met kleine vraagjes moeten nu hierin i.p.v. een topic ervoor te starten.
Dus inderdaad de kleine vragen die vallen onder vrije tijd. Doorblader het topic al eens voor wat soort vragen dat zijn :)

Micheal
24 november 2017, 08:49
Mijn vraag: hoeveel lettergrepen moet een goede vraag bevatten?

Een goede vraag mag zoveel lettergrepen bevatten als je wilt, zolang de vraag maar duidelijk is!

Mulan
25 november 2017, 01:26
Klinkt als het gedroomde recept voor een burnout!

Ik zou je eigenlijk aanraden eens bij een psycholoog langs te gaan om te zien wat jou remt, wat misschien wél bij je past,...

Er is niets mis met veel én graag werken! Maar als je werk het enige is waar je energie of voldoening uit kan halen, is dat niet gezond.

Nu kunnen er talrijke opsommingen komen van sport, cursussen, koken, een muziekinstrument leren bespelen, games,... Maar eigenlijk zou je eerst moeten nagaan wat het probleem is dat je tegen houdt. Alleen iets doen? Nood aan onmiddellijke behoeftebevrediging? Angst voor het onbekende?
Nood aan veel prikkels of net weinig? Nood aan erkenning van anderen? Ik zou dus echt externe hulp zoeken om me hierin te begeleiden mocht ik jou zijn..

Apple
25 november 2017, 01:46
-Dat is niet normaal hoor, iedere persoon zou toch enige interesse(s )moeten hebben.
-Als ik gedaan heb met werken ik weet niet wat eerst te doen, ik heb zeker dan tijd tekort.
-En in de vrije uren tja, veel voetbal kijken, constant zitten gamen en surfen en dan vliegen die uren zeer snel voorbij. Eens naar de cinema met 1-2 maten gaan of iets goeds gaan eten, op cafe rustig ene gaan drinken soms ook, echt relaxen. Andere mensen die gaan bv gaan lopen of naar een fitness dan vliegt de tijd ook snel voorbij.
-Op reis gaan met een paar goede en gemakkelijke mensen om het zo te noemen dat is echt zalig, vooral relaxen dan, aan nikske moeten denken, heel de week of weken u goed laten gaan, u laten bedienen enz... Man toch, moest ik het geld hebben ik zou toch wel regelmatig de piste in zijn en zeker nu met dezen tijd dat het hier zo koud aant worden is zou ik liever elders zitten waar het zo'n toch nog 18-28 graden ofzo is. Alvast toch een stukje warmer nog dan hier.

-Heb je dan geen maten aangezien je nog zo jong bent om dit en dat mee te gaan doen? (of mss eens een lief zoeken ofzo).
-Als ik er wakker van moet liggen van oei er zijn zovele mensen die niks hebben hier ,weet ik veel 10000km en meer hier vandaan tja....dan zou ik ook geen oog dichtdoen.
-Wat haalt dat nu uit? Je bent een nummer ze net zoals ons, als je weet hoeveel mensen der op aarde rondlopen, er gewoon zelf het beste van maken en soms niet teveel nadenken ook als het over anderen gaat, haalt niks uit, lost niks op, daar kan je ook niks aan veranderen, zoiets ligt in handen van die politiekers.
-En altijd maar werken, ik ken zo iemand die nog erger was dan u, zelfs op reis was die echt niet te doen pfpf. Ik heb hem dat toen proberen duidelijk te maken, die is na enige tijd later eens int ziekenhuis erdoor beland. Die heeft dan een dame leren kennen en van toen heeft die na enige tijd eindelijk ingezien dat hem fout bezig was en heeft gezegd dat hem nu minder stress en kopzorgen heeft, een stukje minder werkverslaafd is en veel meer geniet en weggaat enz...

Ik hoop dat het bij u ook zal doordringen. Let ook op door zoveel uren te werken dat je je niet blauw betaald aan de staat en een belastingsbrief krijgt om van omver te vallen.

ironhorn
25 november 2017, 10:58
Het grappigste is, dat ik niet de enigste ben. Er zijn namelijk twee collega's die het zelfde probleem hebben.

Zoekt u een vierde persoon, dan kunt ge kaarten :-) En 's avonds kies je een stamcafé uit om te gaan kaarten of bij 1 vd 4 zijn/haar thuis

Satangel
6 januari 2018, 11:17
Stel dat een vrouw, om welke reden dan ook, geen regels heeft op dat moment. Kan ze dan zwanger worden? Is er enig 'gevaar' met in haar klaar te komen?

Tha_nOn
6 januari 2018, 11:21
Stel dat een vrouw, om welke reden dan ook, geen regels heeft op dat moment. Kan ze dan zwanger worden? Is er enig 'gevaar' met in haar klaar te komen?

In de veronderstelling dat ze dus geen anticonceptie gebruikt: Ja, ge weet nooit of ze toevallig op die moment geen ovulatie heeft (of den dag erna). Regels is gewoon een teken achteraf dat ge vruchtbaar zijt geweest (dit betekent niet dat een vrouw altijd onvruchtbaar is tijdens haar regels.)

Als ze een regelmatige cyclus heeft kunt ge dat allemaal uitrekenen, maar betrouwbaar is dat niet.

Satangel
6 januari 2018, 11:30
In de veronderstelling dat ze dus geen anticonceptie gebruikt: Ja, ge weet nooit of ze toevallig op die moment toch geen ovulatie heeft. Regels is gewoon een teken achteraf dat ge vruchtbaar zijt geweest.

Heel erg bedankt, dus als ze de pil gebruikt erbovenop is de kans zeer klein. Bedankt

Tha_nOn
6 januari 2018, 11:34
Heel erg bedankt, dus als ze de pil gebruikt erbovenop is de kans zeer klein. Bedankt

-_-

Als ze de pil correct gebruikt, is de kans klein op eender welk moment dat ge seks hebt.
(Als ze omwille van medische redenen nooit haar regels krijgt, maar wel gezonde reproductieve organen heeft, is de kans ook klein ze. Maar ze bestaat wel en dit is een kans waar ge gewoon liever niet mee speelt.)

Een condoom gebruikt ge trouwens ook om u te beschermen (en haar) tegen geslachtsziekten. Dus bij een occasionele partner gebruikt ge nog altijd best een condoom.

Sheik Yerbouti
9 januari 2018, 22:58
Iemand die een (budgetvriendelijke) alarmwekker kan aanraden?

zarathustra
13 februari 2018, 13:16
#metoo

Proto
13 februari 2018, 13:19
:wtf: ik denk dat ik niet zou kunnen gaan. Ik heb geen idee wat een fuckboy is, en het lijkt me ook iets dat ik beter niet kan googlen :wtf:
Old man points +7 :sad:

Bloembak
13 februari 2018, 13:22
fuckboy
how to spot a fuckboy:

- white nike tube socks with his adidas sandals
- he wants to play 20 questions (!!!!!!!!! do not play !!!!!!!!!!! especially if there’s a “;)” involved)
- relies on his mom but doesn’t respect women
- looks like he just read one of jaden smith’s tweets in all of his selfies
can’t find the clitoris

fuckboys come in all shapes and sizes and results may vary but when he a fuckboy…he a fuckboy…and u will know
- timothy over here askin’ for nudes when all u did was say hello so he's a fuckboy
- connor who won’t calm down with his axe spray tryna infect ya lungs cause he's a fuckboy
- colin adding #420 to his bio when he smoked weed one time cause he's a fuckboy
- gregory mad cause u didn’t blow him after the first date so he's a fuckboy

https://www.buzzfeed.com/kirstenking/starter-packs-every-fuckboy-needs?utm_term=.owWNQnJ2l#.up91Kjgzx

Niet echt 1 definitie. Zal er ook wat vanaf hangen hoe je er zelf uitziet.

ashuray
13 februari 2018, 14:04
Niet echt 1 definitie. Zal er ook wat vanaf hangen hoe je er zelf uitziet.

Das wa anders dan de leren halsband en latex toestande die ik mij aan het voorstellen was :unsure:

Shadowfox
13 februari 2018, 14:28
Das wa anders dan de leren halsband en latex toestande die ik mij aan het voorstellen was :unsure:

da zijn toyboys ;-)

GETHEZ
13 februari 2018, 16:46
Heb overtlaatst mijn veters kapotgestampt,
Weet er iemand waar ik veel keuze zou hebben om nieuwe te kopen, winkelketens of kleinere winkels ofzo, liefst in dilbeek en omstreken ofzo

Alvast bedankt

RB26DETT
13 februari 2018, 17:00
Elke schoenwinkel genre torfs

Lulukai
14 februari 2018, 13:38
Witte sneakers, skinny chino, evt boxershort beetje zichtbaar boven broek, lederen riem, slim hemdje, zonnebril. Haar in de gel zetten. Mouwen van uw hele opplooien en veel parfum op.
Beetje door uw knieën buigen als ge staat zodat uw voeten wat verder staan dan uw poep en schouders achteruit

Al uw verstand uitzetten en heel de tijd sexistische opmerkingen afsteken.

Of doe een copy paste van de margi's van Temptation (al zal dat al dicht aanleunen tegen bovenstaande)

ashuray
14 februari 2018, 13:56
Dus eigenlijk nen chav?

Noscoped420
15 februari 2018, 18:41
Of kijkt gewoon Geordie Shore voor een idee te hebben

TooChé
22 februari 2018, 14:38
Vanavond in Gent (omgeving Ekkergem) willen we pizza bestellen.
Aanraders?

Tonerider
22 februari 2018, 14:47
Vanavond in Gent (omgeving Ekkergem) willen we pizza bestellen.
Aanraders?

pizza hawaï :p

Noscoped420
22 februari 2018, 14:58
Denk dat em eerder bedoeld naar een goede pizza place en niet welke pizza te bestellen :unsure: ale dat zou ik toch denken aangezien em specifiek zijn location zegt.

TooChé
22 februari 2018, 17:13
Denk dat em eerder bedoeld naar een goede pizza place en niet welke pizza te bestellen :unsure: ale dat zou ik toch denken aangezien em specifiek zijn location zegt.

you smart ! :)

Alhoewel Tonerider volgens mij ironisch heeft gereageerd. Maar dus, ik zoek goei pizzeria die aan huis levert (gene domino's dinges)

Noscoped420
23 februari 2018, 01:37
Ahja de good old pizza hawai meme :unsure: anyway als je geen Domino's of Pizza hut wilt zal het 9/10 keer van een kebabzaak moeten komen, tenzij je een echte Italiaanse pizzeria in de buurt hebt :p
Maar soms is de vraag of die pizza wel beter is dan de beste kebabzaak die je kent, want tis niet omdat het een Italiaans restaurant is dat het ook automatisch top pizza is.

freakshake
23 februari 2018, 16:19
Mijn moeder maakt zelf gordijnen voor op mijn kamer :love:

apzoeir
23 februari 2018, 17:46
Iemand een idee waar ze workshops 'muziek' geven waarbij volwassenen samen met de kinderen muziek kunnen maken? Dus niet het kind droppen in een of andere workshop, maar zelf ook actief deelnemen. Zou namelijk graag zo iets willen doen met mijn metekindje (7 jaar).

Ben ooit eens een workshop djembé spelen tegengekomen in Heist Op den Berg, maar mensen met een abonnement van het cultureel centrum kregen sneller zo'n informatiebrochure en de cursus zat dus helemaal vol.
Als ik op internet ga googelen, dan kom ik vanalles tegen waarbij je voor een hele bende kinderen workshops kan laten organiseren, maar niets waar je gewoon als individu (ikzelf + metekindje dan) kan inschrijven.

Iemand een idee of dit nog ergens bestaat? Of andere leuke ideeën om eens samen te doen? Ik zoek eens wat meer originele dingen ipv de standaard uitstapjes.

ashuray
1 maart 2018, 17:37
Iemand goede suggesties voor zo klaargemaakte puree? Ik vind bv de puree in het ziekenhuis heel lekker. Wil het eens proberen omdat het tijd scheelt en mijn aardappelen dikwijls half rot zijn tegen dat onze zak op is. Ik winkel in de colruyt maar heb de opties nog niet bekeken

Ale ik ga er toch vanuit dat ze in het ziekenhuis instant puree gebruiken

Waelvis
1 maart 2018, 20:20
Iemand goede suggesties voor zo klaargemaakte puree? Ik vind bv de puree in het ziekenhuis heel lekker. Wil het eens proberen omdat het tijd scheelt en mijn aardappelen dikwijls half rot zijn tegen dat onze zak op is. Ik winkel in de colruyt maar heb de opties nog niet bekeken

Ale ik ga er toch vanuit dat ze in het ziekenhuis instant puree gebruikenWij gebruikten vroeger af en toe die van Boni

https://colruyt.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/30421/boni-selection-aardappelpuree-1kg

Melk toevoegen en in de microgolf.
Die waren zeker niet slecht, al gaat niks boven zelfgemaakte puree.

In de Colruyt kunt ge ook aardappelen per stuk nemen e ;-)

ashuray
1 maart 2018, 20:33
Wij gebruikten vroeger af en toe die van Boni

https://colruyt.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/30421/boni-selection-aardappelpuree-1kg

Melk toevoegen en in de microgolf.
Die waren zeker niet slecht, al gaat niks boven zelfgemaakte puree.

In de Colruyt kunt ge ook aardappelen per stuk nemen e ;-)

Mercie die ga ik is proberen!

Noscoped420
1 maart 2018, 20:46
Van die bevroren staafjes puree is je beste optie naast verse, zowel die uit de Aldi als de Carrefour als de Boni zijn goed, idd gewoon wat melk bij ( ik doe er ook nog wat boter bij maar dat is uit puree gewoonte ) en wat zout,peper en nootmuskaat want op zich is het maar een fletse bedoeling.

Zolang je weg blijft uit die puree poeder in zakken van de Maggi zit je wel veilig qua instant puree, hier in de Buurtslager hebben ze die ook vers in zo plastieken bakjes, staat tussen de spaghetti saus etc in de koeling, ook een aanrader als je een Buurslager in de buurt hebt.

glashelder
2 maart 2018, 01:50
Die van Boni eten wij hier ook. Gewoon wat melk erbij omdat het wel heel droog wordt in de microgolf. Zout, nootmuskaat etc doe ik er zelfs niet bij (en we eten allebei heel graag puree, dus 't zal wel lekker zijn zeker ^^).

Lulukai
2 maart 2018, 07:02

Ale ik ga er toch vanuit dat ze in het ziekenhuis instant puree gebruikenDie diepvriespuree van de Delhaize met spinazie is een topper.
Wel bijkruiden.

ashuray
2 maart 2018, 09:28
Doen jullie die melk daar dan bij als dat uit de microgolf komt of daar voor?

Noscoped420
2 maart 2018, 18:54
Ik doe dat halverwege, ik laat dat een paar minuten gaan tot die staafjes ontdooien, dan melk erbij tot de juiste dikte en dan nog een paar minuten tot het heet is, je kan ook van in het begin een klets melk daarbij kappen of achteraf, zal eerder ieder zijn manier zijn dan dat er een foute manier bestaat.

ashuray
2 maart 2018, 19:38
Ik doe dat halverwege, ik laat dat een paar minuten gaan tot die staafjes ontdooien, dan melk erbij tot de juiste dikte en dan nog een paar minuten tot het heet is, je kan ook van in het begin een klets melk daarbij kappen of achteraf, zal eerder ieder zijn manier zijn dan dat er een foute manier bestaat.

Oké maandag is proberen. Ben benieuwd!

ashuray
15 maart 2018, 12:15
https://www.koopzondagen.net/koopzondag/Eindhoven.html

Volgens deze site zijn de winkels in eindhoven centrum (dus ook primark?) Iedere zon en feestdag open. Klopt dit? Ik zou graag op paasmaandag naar Eindhoven gaan winkelen

Myllan
15 maart 2018, 14:56
https://www.koopzondagen.net/koopzondag/Eindhoven.html

Volgens deze site zijn de winkels in eindhoven centrum (dus ook primark?) Iedere zon en feestdag open. Klopt dit? Ik zou graag op paasmaandag naar Eindhoven gaan winkelen

Winkels zijn in Nederland altijd open op zon en feestdagen alleen sluiten ze wel vroeger dan anders dus houd daar zeker rekening mee.

ashuray
15 maart 2018, 15:08
Winkels zijn in Nederland altijd open op zon en feestdagen alleen sluiten ze wel vroeger dan anders dus houd daar zeker rekening mee.

Woohoo shopping time! Bedankt!

Myllan
15 maart 2018, 15:25
Woohoo shopping time! Bedankt!

Shop till'u drop honey!!

ashuray
19 maart 2018, 15:33
Kent iemand een goede stappenteller app eventueel met kcal teller? Heb nu steps counter maar na 20 stappen stond die nog op 1 en als ik naar mijn berichten ga moet ik die terug helemaal opstarten en slaat ook geen historie op dus die begint terug van 0

desolation
23 maart 2018, 09:41
Voor, je kan het al raden, het WK zoek ik naar een oplossing om ergens een tijdelijke TV aansluiting te hebben.
TV Vlaanderen komt het eerste in mij op, het lastige is dat het op een binnenlocatie is en je dan sowieso een schotel goed moet uitlijnen voor elke match die ze willen bekijken.

Van Telenet & Proximus zie ik tot op heden geen oplossing hiervoor op hun website.
Streamen over het internet zou het makkelijkste zijn, 4G is quasi overal, maar ik heb dus geen benul of je zomaar naar het WK kan kijken over livestream.

the_fox
23 maart 2018, 10:09
Als ge iemand kent die al telenet digitale TV heeft, hun account gewoon gebruiken en via Yelo (op pc ergens, of via de app die normaal gezien nu ook over 4G werkt, zelfs in heel europa).

desolation
23 maart 2018, 11:34
We hebben zelf telenet maar ik moet op 3 locaties tegelijk streamen. Het moet ook wel behoorlijk stabiel zijn, het is geen probleem dat er voor betaald moet worden maar dat beeld moet blijven bollen.

byter
25 maart 2018, 20:00
De VRT heeft de uitzendrechten.. eventueel een DVB-T oplossing?

https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/dvbt/

ashuray
25 maart 2018, 20:14
400 Bad Request (http://www.gekko-reptiles.be/#!11-2/) iemand enig idee wat die zwarte hagedis op de derde rij is?

De naam van de url geeft een error maar ik krijg er geen. Tis de link van de galerij van de gekko in Lier

Preske
25 maart 2018, 20:56
We hebben zelf telenet maar ik moet op 3 locaties tegelijk streamen. Het moet ook wel behoorlijk stabiel zijn, het is geen probleem dat er voor betaald moet worden maar dat beeld moet blijven bollen.

Is dit voor op café oid?

desolation
26 maart 2018, 13:35
is voor een tijdelijke installatie, locatie is nog niet bekend

Preske
26 maart 2018, 13:49
is voor een tijdelijke installatie, locatie is nog niet bekend

Ik had eerst gedacht aan TV met een kaartje, maar dan moet je zelf al zo een hebben. En dat is dan natuurlijk alleen maar voor 1 tv, en er moet telenet/kabelaansluiting aanwezig zijn.

DogFacedGod
26 maart 2018, 14:08
zijn dat drie locaties ver uit elkaar of drie locaties die door één persoon tegelijkertijd kan gehoord worden?

Kan enkel zeggen dat het heel irritant is als de ene bron 3-5 seconden voorligt op de andere bron.
(vb op Oude Markt Leuven, het ene terras weet al 5 seconden eerder dat er een doelpunt is gevallen dan het andere terras :p)

desolation
28 maart 2018, 09:19
die liggen uit mekaar :)

sandervdw
28 maart 2018, 09:24
Je kan eens opzoeken naar ip-tv, dan kan je gewoon één via IP streamen. Het grootste probleem: meestal werkt het vlot, maar zeker niet altijd. (en het is wat gedoe om het opgezet te krijgen).

Het makkelijkst: 3 telenet accounts zoeken en yelo.

Pompi
28 maart 2018, 17:05
belt is "uit interesse" naar die mannen die grote schermen verhuren.
en zegt ja onze locaties zijn nog niet volledig duidelijk, wat zijn de technische vereisten en hoe werkt dat met signaal enzo.

die weten het u wel te zeggen!
en dan stiekem zelf grote schermen opzetten met hun knowhow!

Callmejondo
29 maart 2018, 10:28
Ik ben van zins om binnenkort een camera aan te schaffen om fotografie eens een try-out te geven. Ik ben dus opzoek naar goeie DSLR camera's in combinatie met een bepaalde lens voor met te starten en die schappelijk zijn van prijs.

Iemand goede ervaringen?

Preske
29 maart 2018, 10:37
belt is "uit interesse" naar die mannen die grote schermen verhuren.
en zegt ja onze locaties zijn nog niet volledig duidelijk, wat zijn de technische vereisten en hoe werkt dat met signaal enzo.

die weten het u wel te zeggen!
en dan stiekem zelf grote schermen opzetten met hun knowhow!

Ben er vrij zeker van dat de uitzendingen verlopen via de digiboxen van telenet/proximus en dat ze daar gewoon die schermen op aansluiten.

Pompi
29 maart 2018, 10:58
Ben er vrij zeker van dat de uitzendingen verlopen via de digiboxen van telenet/proximus en dat ze daar gewoon die schermen op aansluiten.

bij maxled.be kan je toch optioneel TV-Signaal bij je scherm huren.
Bij ons was dat scherm op een parking naast den tennis en het kerkhof denk niet dat die mannen een vaste lijn hadden.

Tonerider
29 maart 2018, 11:00
Zelf begonnen met canon 450d en 2 kitlenzen 18-55 en 55-250.
Nu heb je als kitlens de 18-135mm en dat is echt een super allround lens.
Grote concurrent is nikon, maar je hebt ook pentax en fuji

Callmejondo
29 maart 2018, 11:04
Zelf begonnen met canon 450d en 2 kitlenzen 18-55 en 55-250.
Nu heb je als kitlens de 18-135mm en dat is echt een super allround lens.
Grote concurrent is nikon, maar je hebt ook pentax en fuji

Die lens ziet er inderdaad zeer goed uit. Een bepaalde camera die je erbij voorstelt of is de 450d daar goed voor?

Tonerider
29 maart 2018, 11:58
Die lens ziet er inderdaad zeer goed uit. Een bepaalde camera die je erbij voorstelt of is de 450d daar goed voor?

Ik denk niet dat je die nog gaat vinden (tenzij tweedehands). Met de 750D ben je al goed op weg, maar het hangt allemaal ook van je budget af.

Ik zou toch ook aanraden zowel Nikon als Canon, en eventueel de andere merken, even in de hand te nemen. De ene kan wat beter in de hand liggen dan de andere.
Voordeel van de grotere merken zoals Nikon en Canon is dat je ook enkele andere spelers op de markt hebt qua lenzen en flash, zoals Sigma, Tamron en Yongnuo. Deze leveren dikwijls even goede kwaliteit maar aan twee derde van de prijs als die van Canon/Nikon zelf.
Andere cameramerken zoals Pentax K-S2 (http://www.shoot.be/art/162729/getest-pentax-k-s2/) bieden standaard dan weer meer bang for the buck, met zaken zoals standaard weathersealed, maar hebben weinig concurrerende lenzenmakers.

Qua Nikon kan ik je geen aanraders geven vanwege niet vertrouwd, maar Nikon is qua kwaliteit wel gelijk aan Canon. (maar ook hier heb je fanaten die enkel bij hun merk zweren en al de rest is slecht :p )
Het blijft er echter allemaal van afhangen wat je doel is.

Als je twijfelt of het iets voor je is, kan je nog altijd proberen om tweedehands een setje te scoren, zoals de Canon 700D met de 18-135mm. Voordeel is dat je het setje dan na zes maand weer kan verkopen, zonder veel geldverlies (nieuwe sets verliezen snel veel waarde). Maar tweedehands is altijd een risico als je niet weet waar je moet op letten.

Tah_b00nz0r
29 maart 2018, 12:44
Zoals hierboven gezegd zeker eens een grotere winkel binnen springen waar je wat modellen kan vast houden! Nikon of Canon is imo 90% een keuze qua gebruik en 10% qua lensaanbod.

Andere merken zou ik zoals reeds gepost ook ni aanraden wegens het mindere aanbod van lenzen.

Ik ben al jaar en dag Nikon fan en zou qua starters de D3xxx of de D5xxx reeks aanraden. Komen in een kit met een 18-105 lens waardoor je al een redelijk zoom bereik hebt. Lees zeker een paar reviews. Op dpreview staan serieuze in depth testen.

Qua 2dehands aanbod zou ik het belgiumdigital forum eens checken. 2x daar men body gekocht en 2x tip top in orde.

Callmejondo
29 maart 2018, 13:41
Zalige tips! Ik ga zeker eens binnenspringen in de elektrohandelaar en de fora eens aflopen. :D

JasonC
11 april 2018, 14:47
De vraag valt samen met de titel. :)
We zijn morgen één jaar samen, een "first" voor mij. En ja, u leest het goed, morgen. :')

Ik ga zo direct langs een paar winkels in de hoop dat ik iets leuks tegenkom. Wat ik sowieso al van plan ben: een handgeschreven brief en een bloemetje, maar andere tips voor iets "tastbaars"zijn zeker nog welkom.
Budget is rond de €40, we gaan binnen twee weken toch naar Amsterdam, moet dus niet te zot zijn. :p

Alvast bedankt! :)

Yann!ck
11 april 2018, 15:14
Ga is een cinema'ke doen, tenminste als je dat niet vaak doet. Pakt wat popcorn, wat drinken en zet u in de cosy seats, en ge zult zowat rond de 40€ kwijt zijn. :)
Black Panther, Ready Player One, Tomb Raider en Game Night zijn goede films die nu nog in de zalen zijn.

Have fun

JasonC
11 april 2018, 15:24
Ga is een cinema'ke doen, tenminste als je dat niet vaak doet. Pakt wat popcorn, wat drinken en zet u in de cosy seats, en ge zult zowat rond de 40€ kwijt zijn. :)
Black Panther, Ready Player One, Tomb Raider en Game Night zijn goede films die nu nog in de zalen zijn.

Have fun

Niet tastbaar (lees: iets dat ge kunt inpakken en afgeven) en doen we al vaak. Mag wat specialer zijn, toch bedankt. ;)

sneax
11 april 2018, 15:37
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/Stofzuigers/c204512?gclid=Cj0KCQjw5LbWBRDCARIsALAbcOfaQlF_beaH 4qSD0L0CENau_Ywajkk7NCs9_8S5PBMY3Hr93voLh0UaAgJCEA Lw_wcB

pie-jie
11 april 2018, 15:43
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/Stofzuigers/c204512?gclid=Cj0KCQjw5LbWBRDCARIsALAbcOfaQlF_beaH 4qSD0L0CENau_Ywajkk7NCs9_8S5PBMY3Hr93voLh0UaAgJCEA Lw_wcB

Vooral de "alleszuiger" lijkt me ideaal, dan heb je er zelf ook nog iets aan (én binnen budget).

Soler
11 april 2018, 15:52
Een dick-in-a-box :p

Koop een armbandje, ring of oorbellen die bij haar passen en je zelf ook wel mooi vindt. Werkt altijd ! Sowieso zal die brief al een schot in de roos zijn.

Mulan
11 april 2018, 15:52
Verrassingsdoos met spulletjes die ze leuk vindt van de supermarkt: lievelings frisdrank, koekjes, chocolaatjes,... Niet alleen is dat lekker, het is persoonlijk en toont aan dat je weet wat ze lekker vindt.

Bij ons scoort een bon van ons "stamcafé" (lees: waar we 1x per maand iets gaan eten en drinken) ook altijd.

Proto
11 april 2018, 16:03
Koop sloefen of zo.

Boudewijn
11 april 2018, 16:12
Bongo

Tammiej
11 april 2018, 16:19
Een bon voor een ontbijtje ergens is altijd fijn.

Zelf ben ik een sucker voor 'kleine' kadootjes zoals een persoonlijke koffiemok of een heel mooi noteboek ofzoiets. Of een leuk boek. Is ook te zien wat ze leuk vindt natuurlijk.
Of een foto-album waar je dan samen foto's voor kan kiezen met iets a la: 'Zullen we de volgende jaren nog meer herinneringen samen maken?'

Yann!ck
11 april 2018, 16:36
Koop sloefen of zo.

Dat zal nogal ne vette zijn voor 40€. :rofl:

Een dick-in-a-box :p

Sovereign
11 april 2018, 22:52
Ik vind een halsketting wel leuk voor zo'n gelegenheid, maar mss iets boven budget en melig.

Lefky
12 april 2018, 08:55
Gewoon een bloemeke?
Welke vrouw heeft dat niet graag?

Pompi
12 april 2018, 08:58
maakt ne kader voor aan de slaapkamerdeur met in u coolste geschrift "NO GIRLS ALLOWED BEHALVE *insert name*"

nee das moeilijk he, het leukste is altijd iets persoonlijk, iets da ze ooit heeft laten vallen in een gesprek ofzo.
niemand kan inschatten hoe melig u relatie is.
Een koppel da elkaar nen bon geeft van hun stamcafe is waarschijnlijk wa van hun melk als hunne partner 52 helium balonnen in de huis heeft hangen me papiertjes aan waarom ge ze al 52 weken graag ziet.
Maar andere koppels zijn daar zot van.

kan van alles zijn.. van disney tot pabo; tis maar hoe ge in elkaar zit.

Mulan
12 april 2018, 09:45
maakt ne kader voor aan de slaapkamerdeur met in u coolste geschrift "NO GIRLS ALLOWED BEHALVE *insert name*"

nee das moeilijk he, het leukste is altijd iets persoonlijk, iets da ze ooit heeft laten vallen in een gesprek ofzo.
niemand kan inschatten hoe melig u relatie is.
Een koppel da elkaar nen bon geeft van hun stamcafe is waarschijnlijk wa van hun melk als hunne partner 52 helium balonnen in de huis heeft hangen me papiertjes aan waarom ge ze al 52 weken graag ziet.
Maar andere koppels zijn daar zot van.

kan van alles zijn.. van disney tot pabo; tis maar hoe ge in elkaar zit.

Ik hou gewoon op een briefje bij wat hij terloops laat vallen, is inderdaad altijd blij met zijn cadeau! Of dat nu een pot saus is voor op zijn frieten, speciaal merk koffie of een specifieke editie van een gezelschapsspel ;)

ashuray
12 april 2018, 10:03
Bij ons valt het samen met mijn vriend zijn verjaardag dus voor mij is het makkelijk. Hij had vorig jaar bloemen voor mij gekocht meer moet het imo niet zijn

Myllan
12 april 2018, 10:33
12 rozen met aan elke roos een labeltje met daarop een reden waarom je van haar houdt.
Die rozen zullen wel vergaan maar papiertjes kan ze wel bijhouden als aandenken ofzo?

pie-jie
12 april 2018, 14:23
12 rozen met aan elke roos een labeltje met daarop een reden waarom je van haar houdt.
Die rozen zullen wel vergaan maar papiertjes kan ze wel bijhouden als aandenken ofzo?

12 redenen??? Pff!

nixie
16 april 2018, 10:45
12 redenen??? Pff!

4 dan, per kwartaal

pie-jie
16 april 2018, 12:21
4 dan, per kwartaal

I can only think of 2 big reasons :cool:

Myllan
16 april 2018, 12:59
I can only think of 2 big reasons :cool:

Haar ogen en glimlach?

Uhuh

Zolang je er niet tussen zet dat ze de beste bj's geeft is it all safe. :lol:

nixie
16 april 2018, 13:03
Haar ogen en glimlach?

Uhuh

hahaha

ashuray
16 april 2018, 13:26

My god. Ik heb zo lang moeten nadenken waar die 12 vandaag kwam..

HUSKE
25 april 2018, 12:08
Mijn ouders vieren dit weekend hun 25ste huwelijksverjaardag en ben nog steeds op zoek naar een cadeau. Mijn ouders hebben geen hobby's en vaak is het van we hebben dat toch niet nodig. Ik had als idee zo een (goedkoop) koffiezetapparaat met koffiebonen maar dat hebben ze ondertussen weer zelf gekocht...

Budget is ergens rond de 300€.

Bloembak
25 april 2018, 12:12
Ipv een tastbaar geschenk, de belofte geven om eens een daguitstap te organiseren met het hele gezin? (op jouw kosten)

Myllan
25 april 2018, 12:58
Weekendje Barcelona of Parijs?
Een weekendje welness in Nederland gekoppeld aan de huurhuisje ergens in Texel oid, gaan ze vast wel leuk vinden.

Musk
25 april 2018, 13:10
Ne bak Duvel

ashuray
25 april 2018, 14:20
Mijn ouders vieren dit weekend hun 25ste huwelijksverjaardag en ben nog steeds op zoek naar een cadeau. Mijn ouders hebben geen hobby's en vaak is het van we hebben dat toch niet nodig. Ik had als idee zo een (goedkoop) koffiezetapparaat met koffiebonen maar dat hebben ze ondertussen weer zelf gekocht...

Budget is ergens rond de 300€.

Ik heb voor mijn ouders hun huwelijksverjaardag met mijn broer en zus een verrassing vat georganiseerd in hun lievelings café. Fotos afgedrukt van hun trouw en die daar.opgehangen. En dan de cake identiek laten namaken met een foto op van hoe ze die toen aan het aansnijden waren. Dan ook langs mijn neus weg hun openings dans nummer gevraagd en dat laten spelen en moesten ze hun dans nog is over doen.

Super emotioneel en veel geween etc maar was ook een week voor mijn papa geopereerd werd aan zijn pancreaskanker (anders was het wss een bongo ofzo geweest)

Myllan
25 april 2018, 14:25
Of een surprise party ergens op een geheime locatie.
Nodig alle vrienden en familieleden uit en laat een goede catering de rest doen. Wat ook wel leuk is is om dan een soort van toespraak te houden om ze te bedanken voor al hun lieve zorgen. Als er nog broers en zussen zijn kunnen jullie dat mss samen organiseren?

Laat de kleinkinderen iets in elkaar knutselen want soms hebben zo die dingen meer waarde dan iets wat je zomaar in de winkel kan kopen. Duur hoeft perse niet daarom beter te zijn.

Mijn schoonouders zijn volgend jaar ook 25 jaar getrouwd en we gaan zoiets voor ze organiseren.

@Ash
Oh wat mooi en idd zeer droevig.

HUSKE
25 april 2018, 15:09
Het is deze zaterdag al en ze hebben zelf een feest georganiseerd. Alcoholische dranken zijn excluded want mijn stiefvader mag geen alcohol meer drinken of die eindigt zoals Avicii, die heeft in zijn jeugd zijn alvleesklier en lever al in puin gedronken... Die mens is al bijna 40 jaar van de drank af :p

De kleinkinderen is er voorlopig welgeteld 1 (mijn zoontje), en die gaat uiteraard iets maken voor zijn Moeke en Opa en mag de bloemen afgeven. Maar een citytrip is mss wel een idee om te geven, dat zal vooral mijn mama een plezier doen.
Al zal dat dan in Nederland moeten zijn, mijn ouders zijn beiden nagenoeg niet naar school geweest, laat staan dat die Frans of Engels spreken. (snapt ge dat iets kopen nogal moeilijk is)

Mulan
25 april 2018, 15:44
Het is deze zaterdag al en ze hebben zelf een feest georganiseerd. Alcoholische dranken zijn excluded want mijn stiefvader mag geen alcohol meer drinken of die eindigt zoals Avicii, die heeft in zijn jeugd zijn alvleesklier en lever al in puin gedronken... Die mens is al bijna 40 jaar van de drank af :p

De kleinkinderen is er voorlopig welgeteld 1 (mijn zoontje), en die gaat uiteraard iets maken voor zijn Moeke en Opa en mag de bloemen afgeven. Maar een citytrip is mss wel een idee om te geven, dat zal vooral mijn mama een plezier doen.
Al zal dat dan in Nederland moeten zijn, mijn ouders zijn beiden nagenoeg niet naar school geweest, laat staan dat die Frans of Engels spreken. (snapt ge dat iets kopen nogal moeilijk is)

Mijn ouders trekken ook graag naar Nederland, ook om die reden ;)

Wat ze ook een fijn geschenk vonden (voor mijn vader zijn 50ste) was een ballonvaart.

Dit jaar waren ze 40j getrouwd en hebben ze een nieuwe stereo gekregen van deftige kwaliteit, de vorige was 20j oud en ze wilden één "waar ze zelf muziek op konden zetten" (kortom: via USB stick)

ashuray
25 april 2018, 17:52
Ik wou juist mijn printer instellen..nu zit daar een cd rom bij en nu merk ik dat ik nergens op mijn laptop (asus predator paar maand geleden gekocht) een disc tray kan open doen? Zit dat er niet meer in?

Carrion
25 april 2018, 18:05
Ik wou juist mijn printer instellen..nu zit daar een cd rom bij en nu merk ik dat ik nergens op mijn laptop (asus predator paar maand geleden gekocht) een disc tray kan open doen? Zit dat er niet meer in?

Die cd hebt ge niet nodig. De drivers en gebruikshandleiding die zich op die cd bevinden kan je gewoon downloaden van de website van de fabrikant.

ashuray
25 april 2018, 18:06
Die cd hebt ge niet nodig. De drivers en gebruikshandleiding die zich op die cd bevinden kan je gewoon downloaden van de website van de fabrikant.

Ja dat heb ik gevonden. Maar is het normaal dat die er geen heeft? Of zit die ergens verborgen ofzo?

Floki
25 april 2018, 20:14
Ja dat heb ik gevonden. Maar is het normaal dat die er geen heeft? Of zit die ergens verborgen ofzo?

Als je er geen ziet, zul je er wel geen hebben. Dat is nu aan het verdwijnen, ook bij laptops. :)