PDA

Volledige versie bekijken : Lenzen of bril?

Apple
22 november 2017, 03:59
Dernet naar de cinema geweest en nu meer dan ooit merkte ik op dat mijn aanzicht op een ruime afstand een ramp is geworden, de ondertitels kan ik nog lezen maar het begint wazig te worden en als opt einde vd film de vele ondertitels enzo erop komen kon ik er helemaal nikske van lezen. De persoon die mee was die draagt een bril, ik zei hem geef die eens aan mij en wat een verademing me dat was amaai, opeens kon ik alles zeer goed lezen en alles was ook heel scherp. Van dichtbij merk ik geen problemen, het is blijkbaar vooral van op verdere afstand ik een probleem heb.

Persoonlijk ben ik nu niet meteen zo'n grote voorstander van een bril maar als dit de makkelijkste en goedkopere manier is dan schaf ik me dat dan wel aan binnen x tal tijd.

Lenzen zijn een grote voorkeur maar niet op de normale manier; de manier waarop ze uitvallen, je constant moet onderhouden, je altijd opnieuw moet gaan uithalen enz... daar begin ik niet mee.

De vraag is; ik heb Astrid Bryan eens in haar programma bij de oogarts zien gaan en zij liet lenzen ofzo het dacht ik was onder haar netvlies ofzo steken? Iemand die daar meer van weet of zelf ervaring mee heeft en wat daarvan de kostprijs is? (ik vrees reteduur en niet betaalbaar voor een dutske als mij maar ik wil het toch eens weten).

En de 2de vraag is; diene dat bij mij mee was heeft zomaar effekes 400 lappen betaald voor 1 bril, ik vind dat veel geld, hem zei dat het van jaguar was en dat die dat kocht omdat het een lichte bril was ect... Kan je zo'n zelfde bril of ong zelfde bril kopen aan bv 200 euro of zit je dan met een veel minder goed model? Ik heb der werkelijk geen flauw benul van, geen ervaring mee.

Dank bij voorbaat.

Noscoped420
22 november 2017, 04:56
Prijzen lensimplantatie België | Focus Eye Clinic (http://www.focus-eye-clinic.com/lensimplantatie/tarieven-lensimplantatie/), prijs is per oog btw dus moet je maal 2 doen.

Een bril betaal je voornamelijk voor het montuur en dan spreek je vaak nog over het merk en de look van de bril, echte zware brillen ( in gewicht ) bestaan niet meer, zelfs die hipster brillen met dikke randen zijn zo licht als een veertje.
De prijs zit hem voornamelijk in de glazen en wat je ermee laat doen, je hebt bv dikkere glazen die zijn goedkoper maar dan moet je automatisch een dikker montuur kopen a la hipster brillen zodat die glazen passen, je kan de glazen ook dun laten maken voor dunnere monturen maar dan betaal je weer iets meer dan dikke glazen, dan heb je nog ontspiegeling maar dat wordt vaak gratis gedaan en indien gewenst heb je ook dingen als een blue light filter voor de straling van een pc monitor etc maar dat wordt niet vaak genomen.

Ik zou zeggen ga eens bij Pearle of Hans Anders langs, die hebben vaak acties waarbij ofwel het montuur gratis is , ofwel 1 van je 2 glazen, ofwel dat die glazen standaard komen met extras zoals ontspiegeling etc etc, ik heb 3 jaar geleden een full Hilfiger montuur gehad incl glazen voor 200 euro bij Hans Anders, montuur alleen was 99 euro maar ze hadden een actie waarbij glazen -50% waren en die kwamen standaard met verdunning van het glas en ontspiegeling.

Als je lenzen wilt maar niet heel het gedoe heb je ook daglenzen of van die lenzen die je zonder probleem dag en nacht moogt ophouden voor x aantal dagen aan een stuk, heel het gedoe zit em eigenlijk in de maandlenzen daarmee dat die ook zo goedkoop zijn, daglenzen flikker je gewoon aan de kant savonds en volgende dag een paar nieuwe, en die andere lenzen hou je gewoon op zolang je mag, maar zowel daglenzen als die andere zijn duurder dan maandlenzen.

Ik betaal voor daglenzen 30 per maand en dat is nog maar die van Hans Anders zelf, maandlenzen zouden je maar de helft kosten als je van een pakket van 6 of 12 maanden de prijs zou opdelen, maar je zit idd met die vloeistof en zo een potje waar je die elke avond moet inleggen.

ashuray
22 november 2017, 06:55
Ik zou voor een bril gaan maar dat is omdat ik er zelf een heb om met de auto te rijden. Lenzen krijg ik niet in en ik ben als de dood als er iemand aan mijn oog komt. Ik heb altijd schrik dat ik die niet meer zou uit krijgen ofzo

Ik heb een bril van Ralph Lauren 150 betaald (en je trekt nog is 50 terug) en helemaal gratis een zonnebril op sterkte bijgekregen. Ik draag mijn bril zoals ik zei alleen in de auto of tijdens het werk als ik uitga ofzo laat ik hem thuis

Volgens mij laat je er best zo snel mogelijk een maken anders word je zicht alleen maar slechter en ga je meer betalen

Mulan
22 november 2017, 07:04
Opgelet met lenzen, niet iedereen kan die dragen ;)
Ikzelf heb bvb hooikoorts, big no-no dan want de pollen blijven aan de lenzen kleven dan met oogontstekingen tot gevolg. Heb je minder hard met harde lenzen (dus niet die verfrommelbare velletjes) maar tijdens het autorijden 1x een vuiltje/zandkorrel er onder gehad en het is een mirakel dat ik nog levend aan de kant raakte! Voelde alsof er iemand een mes in mijn oog plantte!
Dus bewust brillen hier!

Opereren zal trouwens niemand doen als je ogen niet "stabiel" zijn, oftewel: je moet al minimum een jaar de zelfde bril- of lens sterkte hebben, wat jij niet kan aantonen.

Nu heb ik wel een heel zware afwijking. Mijn glazen worden 3x verdund wat maakt dat 1 glas al 150 euro kost. Reken rond de 100 euro voor een montuur en ik kom bij Pearle ook uit op 400 euro voor 1 bril. + dan nog eens een zonnebril op sterkte, kan aantikken...

Maar zo een vaart moet het gelukkig niet lopen bij jou! Maak een afspraak bij een oogarts in december en ga in de solden gewoon naar Pearle, zal je voor 100-150 euro al een volledige bril hebben!
Persoonlijk vind ik Pearle een VEEL betere service hebben dan Hans Anders! Bij Pearle werken ze zelf aan je bril, bij Hans Anders moeten ze alles opsturen naar Brussel wat meer inhoudt dan een vijsje aandraaien... Kwalitatieve verschillen zijn er niet echt.

ashuray
22 november 2017, 07:10
Opgelet met lenzen, niet iedereen kan die dragen ;)
Ikzelf heb bvb hooikoorts, big no-no dan want de pollen blijven aan de lenzen kleven dan met oogontstekingen tot gevolg. Heb je minder hard met harde lenzen (dus niet die verfrommelbare velletjes) maar tijdens het autorijden 1x een vuiltje/zandkorrel er onder gehad en het is een mirakel dat ik nog levend aan de kant raakte! Voelde alsof er iemand een mes in mijn oog plantte!
Dus bewust brillen hier!

Opereren zal trouwens niemand doen als je ogen niet "stabiel" zijn, oftewel: je moet al minimum een jaar de zelfde bril- of lens sterkte hebben, wat jij niet kan aantonen.

Nu heb ik wel een heel zware afwijking. Mijn glazen worden 3x verdund wat maakt dat 1 glas al 150 euro kost. Reken rond de 100 euro voor een montuur en ik kom bij Pearle ook uit op 400 euro voor 1 bril. + dan nog eens een zonnebril op sterkte, kan aantikken...

Maar zo een vaart moet het gelukkig niet lopen bij jou! Maak een afspraak bij een oogarts in december en ga in de solden gewoon naar Pearle, zal je voor 100-150 euro al een volledige bril hebben!
Persoonlijk vind ik Pearle een VEEL betere service hebben dan Hans Anders! Bij Pearle werken ze zelf aan je bril, bij Hans Anders moeten ze alles opsturen naar Brussel wat meer inhoudt dan een vijsje aandraaien... Kwalitatieve verschillen zijn er niet echt.

Ik ben zelf niet eens naar de oogarts geweest. Gewoon de Pearle binnen en daar hebben ze alles uitgemeten

Mulan
22 november 2017, 07:49
Ik ben zelf niet eens naar de oogarts geweest. Gewoon de Pearle binnen en daar hebben ze alles uitgemeten

Dat kunnen zij ook doen, maar voor sommige ziekenfondsen moet je een attest van de oogarts voorleggen om die 50 euro terug te trekken.
+ de metingen van een oogarts zijn uitgebreider, zeker voor een eerste keer geen overbodige luxe toch?

mr.purple
22 november 2017, 07:50
Opereren zou ik niet laten doen. Nu heb je problemen met ver zien, maar met de leeftijd komen er waarschijnlijk problemen om dichtbij te zien.
Dan kun je je terug laten opereren.

Draag nu al jaren lenzen en heb er geen last van.
Eerste keren insteken is wel een mottig gevoel, een gepruts en tranende ogen.
Na paar dagen gaat dat vanzelf.

Bestel mijn maandlenzen nu online. 1/3 goedkoper dan bij de optieker. (zelfde merk)

Bril heb ik enkel als backup. Online gekocht voor 30euro.
Omdat het in sommige landen verplicht is om in de wagen een reservebril te hebben.

Sarcastr0
22 november 2017, 07:51
Ik heb 5xx euro betaald voor de mijne bij de lokale opticien.

Is wel nen Oakley. Met Blue light filter.

Ik ben ni zo content vd kwaliteit van Hans Anders/pearl achtige toestanden.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Noscoped420
22 november 2017, 08:21

Beetje zever in pakjes tbh, er is niet zo een ding als " pearle en Hans anders achtige toestanden " beide plekken hebben gewone monturen en dure merk monturen en brilglazen zijn brilglazen, als jij bij je optieker gaat en je vraagt alle mogelijke opties op je glazen en ik doe hetzelfde in een pearle dan krijgen we beide dezelfde glazen.

2 seconden googlen en het is al duidelijk dat de naam oakley verantwoordelijk is voor 1/3de van de prijs van uwe bril, dan waarschijnlijk nog geen enkele vorm van korting op de glazen omdat het een lokale optieker is + de extra kosten van de blue light filter en het is duidelijk dat die 500 euro niet perse komt van hogere kwaliteit.

En @die persoon over hooikoorts en lenzen, ik draag al 12 jaar lenzen en heb nog langer dan dat hooikoorts en werkt perfect, gewoon ambetant als je jeukende ogen hebt maar van plakkende pollen heb ik nog nooit gehoord...
Hier is het trouwens andersom, bij pearle kunne ze hier niks en bij hans anders bijna alles, zal wel weer afhangen van filiaal tot filiaal zoals bij elke keten.

Sarcastr0
22 november 2017, 08:33
brilglazen zijn brilglazen, als jij bij je optieker gaat en je vraagt alle mogelijke opties op je glazen en ik doe hetzelfde in een pearle dan krijgen we beide dezelfde glazen.
.

.

En dat zegt dan dat ik zever in pakskes verkoop.

Het gaat mij net om de kwaliteit vd glazen waar ik niet tevreden van ben bij pearl/Hans Anders.

Mulan
22 november 2017, 08:35
En @die persoon over hooikoorts en lenzen, ik draag al 12 jaar lenzen en heb nog langer dan dat hooikoorts en werkt perfect, gewoon ambetant als je jeukende ogen hebt maar van plakkende pollen heb ik nog nooit gehoord...

https://www.zienrs.nl/kennis/contactlenzen/hooikoorts-lenzen/

https://www.optiekvandevecht.nl/nieuws/128-contactlenzen-hooikoorts-10-tips-om-irritatie-te-verminderen/

https://www.rijnzichtoogkliniek.nl/contactlenzen-hooikoorts/

Dhene
22 november 2017, 08:37
Ik had -3 en -2,75 en ik heb ze 5 of 6 jaar geleden laten laseren. Moet zeggen, beste beslissing ooit! Echt een nieuwe wereld die openging voor mij want ik zag het echt niet zitten (leuke woordspeling :p) om een bril te dragen voor heel m'n leven.

https://www.eyecenter.be/

Noscoped420
22 november 2017, 08:47
En dat zegt dan dat ik zever in pakskes verkoop.

Het gaat mij net om de kwaliteit vd glazen waar ik niet tevreden van ben bij pearl/Hans Anders.

Ik merk geen verschil met degene die ik nu al jaren bij Hans Anders gebruik of degene die ik vroeger in school had van bij een optieker in een dorp wat toen 2.5x zo duur waren buiten dat deze meer verdund zijn nu maar dat was op eigen vraag.
Trouwens bij Hans anders of pearle kan je ook duur gaan in glazen alleen, tis gewoon dat voor 90% of meer gewoon verdunnen en ontspiegelen voldoende is

Misschien ben ik ook gewoon niet kritisch genoeg in mijn leven, nuja uiteindelijk ging het ook niet over de glazen maar over je montuur en blue light filter wat die bril richting 500 euro duwt.

@mulan, leuk leesvoer :) nuja ik draag al 12 jaar lenzen in en uit hooikoorts seizoen en heb 0 % last gehad van iets wat daaraan te wijten is.
Denk dat ik gewoon geluk heb, jeukende ogen en loopneus heb ik zowiezo van de hooikoorts maar iets als ontsteking of dergelijke heb ik nooit gehad.

Sarcastr0
22 november 2017, 08:49
Ik merk geen verschil met degene die ik nu al jaren bij Hans Anders gebruik of degene die ik vroeger in school had van bij een optieker in een dorp wat toen 2.5x zo duur waren buiten dat deze meer verdund zijn nu maar dat was op eigen vraag.
Trouwens bij Hans anders of pearle kan je ook duur gaan in glazen alleen, tis gewoon dat voor 90% of meer gewoon verdunnen en ontspiegelen voldoende is

Misschien ben ik ook gewoon niet kritisch genoeg in mijn leven, nuja uiteindelijk ging het ook niet over de glazen maar over je montuur en blue light filter wat die bril richting 500 euro duwt.Da montuur was 100 of 120 euro makker, dus neen.

Mulan
22 november 2017, 09:00
@mulan, leuk leesvoer :) nuja ik draag al 12 jaar lenzen in en uit hooikoorts seizoen en heb 0 % last gehad van iets wat daaraan te wijten is.
Denk dat ik gewoon geluk heb, jeukende ogen en loopneus heb ik zowiezo van de hooikoorts maar iets als ontsteking of dergelijke heb ik nooit gehad.

Zal inderdaad een kwestie van geluk zijn.
Mijn oogarts zei direct dat ik absoluut geen zachte lenzen mocht dragen dan, mijn zus heeft jarenlang zachte gedragen en na ongeveer 4j meerdere malen een ontsteking gehad waardoor ze in de zomer wel terug brilde. De ontstekingen bleven maar toenemen dus na 8j de lenzen volledig verbannen, maar ik ben er vrij zeker van dat ze de regels qua hygiëne niet 100% opvolgde ;) (lenzen langer dragen dan waarvoor ze dienen, handen niet steeds wassen, lenzenvloeistof te weinig verversen,...)

Noscoped420
22 november 2017, 09:06
Da montuur was 100 of 120 euro makker, dus neen.

Dan het feit dat je bij een lokale optieker gaat en geen enkele vorm van korting kreeg... + die blue light filter erover wat ook niet gratis is.
Als voorbeeld bij pearle heb je al een glas voor 100 euro all the way tot 220 voor een glas ( buiten solden/ korting) en dan spreek ik nog maar van enkelvoudige glazen en geen multi focal dus ja bij Pearle kan ik ook 500 aan een bril geven.
Hangt er puur vanaf welke opties je wilt op je glazen.

Dat gezegd zijnde heb je nog steeds niet gezegd wat er volgens jou slecht is aan hun glazen en wat die van jouw optieker beter maken + 100-120 euro voor enkel het montuur is al duur makker, mijn was ook 100 euro al has ik functioneel gezien ook perfect 1 van 40 kunnen pakken.

@mulan kan zijn ja :) mijn broer houd zijn weeklenzen ook een maand op en ik zeg hem dat het niet goed is maar nooit willed luisteren.
Mijn daglenzen komen elke avond uit en probeer die ook niet langer dan 12u per dag te dragen, wat eigenlijk nog 4u te lang is volgens de opticien.

Sarcastr0
22 november 2017, 09:17
Dan het feit dat je bij een lokale optieker gaat en geen enkele vorm van korting kreeg... + die blue light filter erover wat ook niet gratis is.
Als voorbeeld bij pearle heb je al een glas voor 100 euro all the way tot 220 voor een glas ( buiten solden/ korting) en dan spreek ik nog maar van enkelvoudige glazen en geen multi focal dus ja bij Pearle kan ik ook 500 aan een bril geven.
Hangt er puur vanaf welke opties je wilt op je glazen.

Dat gezegd zijnde heb je nog steeds niet gezegd wat er volgens jou slecht is aan hun glazen en wat die van jouw optieker beter maken + 100-120 euro voor enkel het montuur is al duur makker, mijn was ook 100 euro al has ik functioneel gezien ook perfect 1 van 40 kunnen pakken.

@mulan kan zijn ja :) mijn broer houd zijn weeklenzen ook een maand op en ik zeg hem dat het niet goed is maar nooit willed luisteren.
Mijn daglenzen komen elke avond uit en probeer die ook niet langer dan 12u per dag te dragen, wat eigenlijk nog 4u te lang is volgens de opticien.De kwaliteit is gwn minder. Sneller krassen, sneller afschilferen etc

Lefky
22 november 2017, 09:28
Ik heb al van mijn 8 een bril en sinds mijn 12 lenzen (ben nu 25). Ondertussen zit ik voor beide ogen rond -6.25.
Lenzen zijn geweldig handig, maar het is iedere morgen en avond idd een zorg. In het begin moet je ook leren om niet meer in je ogen te wrijven en das niet altijd gemakkelijk. De juiste lenzen vinden kan ook ff duren...
Ben eigenlijk gewoon aan het sparen om te laten laseren...

Nu qua prijs:
Lenzen kosten mij ongeveer 100 euro per 6 maand.
Je hebt 12 lenzen nodig + dan nog eens vloeistof die ongeveer (afhankelijk van wat je pakt) 30-40 euro per 3 bussen kost. Met 1 bus doe ik 2 maand.

Bij een bril is de grootste kost idd de glazen. Antikras, ontspiegeld, extra dunne (in mijn geval omdat ik anders met bokalen op mijn gezicht loop), verkleurend (om in de zon te lopen), .... Eindeloos veel opties.
Mijn glazen zijn dacht ik 50-60 per glas, die van onze pa 200 per glas (om maar te zeggen). Bril zelf was 200.

Lenzen hebben wel het voordeel dat ik bij de opticien gewoon eens in de stoel ga zitten als ik wat minder zie en dan worden mijn lenzen wat zwaarder gemaakt. (Das een kleine opticien in het dorp, geen idee of ze dat bij hans anders ook willen doen)
Bij een bril ga je minder snel de glazen vervangen.

pardal capoeira
22 november 2017, 10:17
Ik ben al 20 jaar een brildrager, ooit 1 maal lenzen geprobeerd en flauwgevallen, daarna nooit meer geprobeerd.

Sinds een aantal jaar haal ik mijn brillen bij https://www.eyesandmore.nl/ deze doen acties 3 brillen voor 200 EUR alles inbegrepen. Wel enkel winkels in Nederland en je moet wat geluk hebben dat ze monturen hebben in jouw smaak.

Loser
22 november 2017, 11:04
Dernet naar de cinema geweest en nu meer dan ooit merkte ik op dat mijn aanzicht op een ruime afstand een ramp is geworden, de ondertitels kan ik nog lezen maar het begint wazig te worden en als opt einde vd film de vele ondertitels enzo erop komen kon ik er helemaal nikske van lezen. De persoon die mee was die draagt een bril, ik zei hem geef die eens aan mij en wat een verademing me dat was amaai, opeens kon ik alles zeer goed lezen en alles was ook heel scherp. Van dichtbij merk ik geen problemen, het is blijkbaar vooral van op verdere afstand ik een probleem heb.

Persoonlijk ben ik nu niet meteen zo'n grote voorstander van een bril maar als dit de makkelijkste en goedkopere manier is dan schaf ik me dat dan wel aan binnen x tal tijd.

Lenzen zijn een grote voorkeur maar niet op de normale manier; de manier waarop ze uitvallen, je constant moet onderhouden, je altijd opnieuw moet gaan uithalen enz... daar begin ik niet mee.

De vraag is; ik heb Astrid Bryan eens in haar programma bij de oogarts zien gaan en zij liet lenzen ofzo het dacht ik was onder haar netvlies ofzo steken? Iemand die daar meer van weet of zelf ervaring mee heeft en wat daarvan de kostprijs is? (ik vrees reteduur en niet betaalbaar voor een dutske als mij maar ik wil het toch eens weten).

En de 2de vraag is; diene dat bij mij mee was heeft zomaar effekes 400 lappen betaald voor 1 bril, ik vind dat veel geld, hem zei dat het van jaguar was en dat die dat kocht omdat het een lichte bril was ect... Kan je zo'n zelfde bril of ong zelfde bril kopen aan bv 200 euro of zit je dan met een veel minder goed model? Ik heb der werkelijk geen flauw benul van, geen ervaring mee.

Dank bij voorbaat.

Ga vooral even langs bij de Pearl, of bij de plaatselijke opticien. Van Hans Anders ben ik niet zo tevreden. De kwaliteit van het glas is toch merkbaar minder, zoals hierboven al werd gezegd.
Ik heb zelf al 20 jaar een bril, dus heb al wel wat ervaring :)

Maar als ik die zin hierboven zie, dan denk ik dat er vooral veel misverstanden zijn bij je:
- Je hebt harde lenzen: Dat zijn dezelfde lenzen die je feitelijk je hele leven draagt (of tot je van sterkte verandert). Die zitten het lastigste, en knipper je het makkelijkste uit. Je moet ze uiteraard ook onderhouden en kunt er niet mee slapen. Gaan in een potje met product, en klaar tot de volgende dag. Je ogen worden er ook meer moe van, dus ze moeten vlugger weer uit (is mijn ervaring). Als hier iets van zand achter zit, is het inderdaad redelijk gruwelijk.
- Je hebt daglenzen: Die heb je in voor één dag. Veruit de zachtste soort, en is eerder een soort film over je oog. Is ook veel groter, en zie je amper zitten. Indoen gaat vlugger, en ze vallen echt nooit uit. Dan moet je al heel rare dingen doen, met vingers in de ogen en zo.
- Er is ook een "tussenformaat": De maandlenzen. Het draaggemak van de daglenzen, maar goedkoper omdat je niet steeds moet wisselen. Veel mensen doen ze iets langer dan 1 mnd in, je voelt dat vanzelf wel. Moet je opnieuw wel in een potje bewaren, maar nooit kuisen zoals harde lenzen.

Een bril, tja. Daar betaal je vooral voor de glazen, en zeker voor de opties op je glazen. Hoe sterker je glazen, hoe dikker.
Hoe sterker je de glazen verdund wilt hebben, hoe duurder. Het moet natuurlijk niet, maar anders krijg je zo het effect dat je bokaalglazen op je gezicht hebt, en enorm grote ogen hebt. Waarschijnlijk is dat niet van tel bij jou, omdat je nog maar net 'n bril nodig hebt. Maar wel bij je vriend, waardoor die 400€ heeft betaald.

Pearl heeft net een actie lopen dat ze elk montuur geven aan 10€. Dat is meestal het moment waarop ik voor 'n nieuwe ga kijken als dat nodig is. Bij mij is het altijd de sterkste verdunning (er zijn 3 sterktes), en een beschermlaag. En dan is het idd 380€ voor 2 glazen.

Timmos
22 november 2017, 11:13
Ik heb 6 jaar lenzen gedragen zonder bril sinds mijn 18e.

Dan heb ik een bril gekocht en droeg ik bijna nooit lenzen meer, tenzij voor bvb. skivakantie, of algemeen bij het sporten. Zeer handig. Maar ik vind een bril ook handig voor bureauwerk of om thuis te zitten, dat is gewoon opzetten en gaan.

Ogen laten laseren, ik zou het niet doen op jongere leeftijd. Uw ogen zijn zo belangrijk, ik laat daar niet aan prutsen.

Myllan
22 november 2017, 11:34
Ik draag zowel een bril als lenzen. Lenzen is meestal als ik uitga of tijdens een feest omdat een bril dan lastig is vooral ivm lange wimpers/make up.
Een bril is gemakkelijk en snel, ik heb er 3.
Eén hier op het werk, één in de auto en thuis. Zowel dure als goede van Pearl want in ben nogal vergeetachtig en aangezien ik maar iets van -1,5 heb, draag ik ze ook niet altijd. Meestal enkel als het regent of als het donker is.

Aangezien je nog maar net tot de vaststelling bent gekomen dat je zicht wat achteruit is gegaan zou ik al eens beginnen met naar de oogarts te gaan, controle te doen en als je een voorschrift hebt gekregen naar bijvoorbeeld hans anders gaan ( die hebben regelmatig wek acties). Ik zou gewoon de beide eens testen en zien wat jou het prettigst ligt.
Zo hoef je niet ineens veel geld kwijt te zijn en kan je rustig bekijken wat je fijn vindt.

In Kruidvat hebben ze ook lenzen. Ik heb al eens noodgedwongen daglenzen gekocht daar en die bevielen prima. Persoonlijk heb geen enkel verschil gemerkt tussen dure merken en goedkopere alternatieven maar ik draag ze dan ook niet de hele dag.

Apple
22 november 2017, 13:01
Bedankt allen voor de nuttige info; mijn grootste voorkeur is dat wat Astrid Bryan heeft gedaan maar dat is zoals ik had gedacht zeer duur, mss voor velen hier dat 1500 euro geen probleem is maar voor mij is zoiets reteduur dus helaas geen optie, mss in de toekomst dan zal dat wel lukken maar voor nu not done. Lenzen gewoon dat ga ik ook zo laten dus ik ga voor de goedkopere oplossing gaan en voor een bril gaan, ik heb alleen maar eentje nodig om ver te kijken. Ik wist dat mijn ogen niet top waren ze dat weet ik al geruime tijd maar gisteren merkte ik echt op dat mijn ogen er op x tal jaar ferm op achteruit zijn gegaan en ik kon niet eens de aftiteling lezen, alles was wazig, ook in de hoek stond er bij een voorstukje van een film de datum op en ik had het mis; ik zie tombraider komt in augustus 2018 uit en mijne maat met bril zei nee man het is een 3 het is maart haha, vroeger was dat allemaal geen probleem, dat is oud worden zeker?

Van dichtbij heb ik geen probleem denk ik, zit nu op de laptop bezig en ik zie alles perfect, niks wazigheid of wat dan ook.

Apple
22 november 2017, 15:58
Ik ga morgen eens gaan testen natuurlijk en online is me deze opgevallen; een schoontje ook en ook de beste in z'n klasse bij dat merk.

https://imgur.com/a/G80EP

MrKend54l
22 november 2017, 16:28
Ik heb 6 jaar lenzen gedragen zonder bril sinds mijn 18e.

Dan heb ik een bril gekocht en droeg ik bijna nooit lenzen meer, tenzij voor bvb. skivakantie, of algemeen bij het sporten. Zeer handig. Maar ik vind een bril ook handig voor bureauwerk of om thuis te zitten, dat is gewoon opzetten en gaan.

Ogen laten laseren, ik zou het niet doen op jongere leeftijd. Uw ogen zijn zo belangrijk, ik laat daar niet aan prutsen.

Enkel maar lenzen dragen kan ook gewoon niet. Lenzen mag je maar 12uur inhouden, de overige uren op een dag niks zien lijkt mij geen optie :P

Draag zelf al 20 jaar een bril en 7jaar lenzen. En ik zou persoonlijk echt niet meer zonder mijn lenzen kunnen. Een bril is allemaal goed en wel, maar heeft echt immens veel nadelen.

Apple
22 november 2017, 18:14
Vraagsken; is dat een meerwaarde die vlakkere glazen en uv block waarvoor je toch extra voor moet bijbetalen?

En dan zie ik ook nog staan; bij extra opties 30 en/of 60 euro ; Gepolariseerd+ €60 per paar* en dan ook nog gekleurd en meekleurend.

Of is dienen uv block dat van gepolariseerd/meekleurend/gekleurd?

apzoeir
22 november 2017, 18:35
Ik heb zowel maandlenzen als een bril. Lenzen voor overdag en als ik ergens naartoe ga. Een bril voor 's avonds omdat'k anders mijn lenzen te lang in heb.
Heb eigenlijk nooit problemen met de lenzen. Doe deze vlotjes in en uit zonder spiegel, vallen ook nooit uit, enz... Ik heb er van de Pearle.
Mijn vorige bril kwam ook van de Pearle en nu had ik er eentje van Hans Anders omdat deze nog goedkoper waren en aangezien ik deze niet heel vaak op zet. Maar ik was toch meer tevreden van die van de Pearl. Die van Hans Anders gaat zo lang niet mee gaan denk'k.

Sarcastr0
22 november 2017, 21:23
Die prijzen zijn voor de 2 ogen.

Ik heb 1 keer een afspraak gemaakt bij Hans anders en dat waren verschrikkelijke prutsers. Eerst waren ze mijn afspraak vergeten en toen ik terugkwam na een half uur en wat testen deden, zeiden ze uiteindelijk dat ik best naar een oogarts zou gaan.

Dat is dezelfde kwaliteit als bij een optieker hoor. De glasleveranciers van Pearle zijn dezelfde als de glasleveranciers van een opticien (voorbeeld (https://nl.wikipedia.org/wiki/Essilor)).

Pearle en hans anders zijn goedkoper omdat ze minder opgeleid personeel hebben dan een opticien en dus een lager loon hoeven te betalen. En omdat er mensen zijn die overtuigd zijn dat een opticien beter is, kunnen ze zich permitteren om prijzen kunstmatig hoog te houden (terwijl dit gewoon tussen de oren zit).

Ook de meeste monturen zijn van dezelfde kwaliteit.Tja in de mijn steken nu Zeiss glazen, dat hadden ze ni bij mijne pearl :)

Bubba
22 november 2017, 21:29
Persoonlijk hier ook een bril, enkel voor ver zien, ik denk -1.75. Ooit een poging gedaan voor lenzen, maar ik kan dat niet in mijn ogen krijgen. Ik haat het wel, super vervelend om daar telkens aan te moeten denken enzo. Moest opereren betaalbaar zijn dan had ik het al lang gedaan.

Ik koop mijn brillen gewoon bij brillen24, al jaren. Veel goedkoper ga je ze niet vinden denk ik, laatste bril was 35€ denk ik en die gaat ondertussen al weer een dikke 3 jaar mee.

jack|herrer
22 november 2017, 21:29
Zal inderdaad een kwestie van geluk zijn.
Mijn oogarts zei direct dat ik absoluut geen zachte lenzen mocht dragen dan, mijn zus heeft jarenlang zachte gedragen en na ongeveer 4j meerdere malen een ontsteking gehad waardoor ze in de zomer wel terug brilde. De ontstekingen bleven maar toenemen dus na 8j de lenzen volledig verbannen, maar ik ben er vrij zeker van dat ze de regels qua hygiëne niet 100% opvolgde ;) (lenzen langer dragen dan waarvoor ze dienen, handen niet steeds wassen, lenzenvloeistof te weinig verversen,...)

20+ jaar zachte lenzen hier en al veel langer hooikoorts, maar nog nooit last gehad van mijn lenzen, zelfs nog nooit een oogontsteking gehad.

Preske
23 november 2017, 01:19

Dank bij voorbaat.400 euro is goedkoop voor ne bril. I'm just Saiyan.

Persoonlijk blijf ik weg van ketens lijk pearle en Hans Anders, en ga ik bij een opticien. Ik ga al gans mijn leven bij de zelfde. Kost iet meer, maar de service is persoonlijker.

Ik heb klote ogen dus ik moet speciale glazen laten zetten (en die zijn dan nog pikke dik).

Apple
23 november 2017, 02:48
400 euro is goedkoop voor ne bril. I'm just Saiyan.

Persoonlijk blijf ik weg van ketens lijk pearle en Hans Anders, en ga ik bij een opticien. Ik ga al gans mijn leven bij de zelfde. Kost iet meer, maar de service is persoonlijker.

Ik heb klote ogen dus ik moet speciale glazen laten zetten (en die zijn dan nog pikke dik).

Moest ik 1800 euro netto of meer in de maand verdienen dan zou ik 400 euro ook niet zoveel meer vinden, nu vind ik dat wel veel maar ik heb een screenshotje geplaatst van degene die ik op het oog heb.

Preske
23 november 2017, 12:10
Moest ik 1800 euro netto of meer in de maand verdienen dan zou ik 400 euro ook niet zoveel meer vinden, nu vind ik dat wel veel maar ik heb een screenshotje geplaatst van degene die ik op het oog heb.

Ah, je hebt het enkel over het montuur? Nee dan is 400 euro waarschijnlijk duur ja. Ik had het eerder op 400 euro voor montuur en glazen.

ashuray
23 november 2017, 14:30
400 euro is goedkoop voor ne bril. I'm just Saiyan.

Kamehameha :unsure:

Pompi
23 november 2017, 14:59
Ah, je hebt het enkel over het montuur? Nee dan is 400 euro waarschijnlijk duur ja. Ik had het eerder op 400 euro voor montuur en glazen.

Ook wa afhankelijk van hoe ge da behandeld he..
ik doe nooit de moeite om da weg te steken, dus na 2jaar staan der krassen op en is em al wa wankel.
in maart is em 3 jaar en dan kopek ne nieuwe; maar €100 per levensjaar vind ik toch ne schone max voor mijn boekhouding.

ashuray
23 november 2017, 15:05
Ook wa afhankelijk van hoe ge da behandeld he..
ik doe nooit de moeite om da weg te steken, dus na 2jaar staan der krassen op en is em al wa wankel.
in maart is em 3 jaar en dan kopek ne nieuwe; maar €100 per levensjaar vind ik toch ne schone max voor mijn boekhouding.

Ik heb er sowieso 2 omdat ik die altijd wel ergens leg en nergens vind. Of omdat ik denk dat ik die in mijn kleedkamer int zwembad heb laten liggen en dan 2 weken later tot de vaststelling kom dat die in een verborgen zakje in mijn handtas zat. Dan is 400 wel duur :D

Apple
23 november 2017, 17:34
Net weesten bestellen; de jaguar diamond genomen 260 euro met alles op en aan; ze geven forse akties bij pearle mss daarom dat het een flink stukje goedkoper staat?
Moet wel zeggen; ik en een bril op dat past echt niet, dzjeezes, ongeacht welke ik opzette maar tis van moeten in bepaalde omstandigheden. ;)
Het zijn dus enkelvoudige.

https://www.pearle.be/nl_BE/product/jaguar-33563-892-55-16

Update: er staat hier wel op mijn papier korting 279€? Dan zou die normaal meer dan 500 kosten.

Monturen 289€
Glas rechts en links 30€ totaal
Diamond glas rechts en links 220€
Zou 539€ zijn.

Loser
23 november 2017, 17:50
Dat is dus wat ik bedoelde: Dat verdunnen en afvlakken zal veel minder nodig zijn bij die sterkte van jou, dus heb je goedkopere glazen. Succes!

Booka Shade
23 november 2017, 17:54
Ook altijd bij Pearle geweest. Was er iets kapot, dan herstelden ze dat ook telkens gratis.

Apple
23 november 2017, 17:59
Ook altijd bij Pearle geweest. Was er iets kapot, dan herstelden ze dat ook telkens gratis.

Hm, daarvoor zou ik een verzekering nu moeten bijnemen, mss het anders is nu? Of tenzij dat ze het me eerder wou aansmeren voor een paar extra's :). Ochja, ik heb dat niet genomen, is dat binne 10 maand kapot ofzo dan koop ik wel een nieuwe als ze het niet goedkoop of gratis herstellen. ;).

Bedankt aan iedereen voor de hulp.

Booka Shade
23 november 2017, 18:06
Hm, daarvoor zou ik een verzekering nu moeten bijnemen, mss het anders is nu? Of tenzij dat ze het me eerder wou aansmeren voor een paar extra's :). Ochja, ik heb dat niet genomen, is dat binne 10 maand kapot ofzo dan koop ik wel een nieuwe als ze het niet goedkoop of gratis herstellen. ;).

Bedankt aan iedereen voor de hulp.

Goh, ze zullen altijd wel proberen zeker. Nu, ik ga al jaren bij Pearle en ken de mensen daar ondertussen al wel vrij goed, dus geen idee of ze het daardoor doen of niet.

Apple
23 november 2017, 18:08
Goh, ze zullen altijd wel proberen zeker. Nu, ik ga al jaren bij Pearle en ken de mensen daar ondertussen al wel vrij goed, dus geen idee of ze het daardoor doen of niet.

Ben nog vergete bijzetten dat ik nog 50€ terug krijg; kost me 210€ op die manier.

Loser
23 november 2017, 18:08
Nee, die verzekering werkt nog iets anders. Da's echt een omnium: Je krijgt 60% van de winkelprijs terug als 'm kapot is en 40% als hij verloren of gestolen is.
Alleen het eerste jaar, en als je de verzekering (25€) niet opgebruikt, krijg je hem terug in een bon. Voor mij handig, omdat ik er dan toch lenzen van koop. Als je die bon niet zou gebruiken, zou ik het misschien ook niet doen.

Ze repareren hem wel altijd als ze kunnen, ze zetten hem ook zo vaak weer recht als je wilt, en van die neussteuntjes zijn ook altijd gratis. Dat staat los van de "omnium".

Bubba
23 november 2017, 18:29
Ah, je hebt het enkel over het montuur? Nee dan is 400 euro waarschijnlijk duur ja. Ik had het eerder op 400 euro voor montuur en glazen.Lol, daar koop ik er meer dan 10 voor.

Apple
23 november 2017, 20:10
Nee, die verzekering werkt nog iets anders. Da's echt een omnium: Je krijgt 60% van de winkelprijs terug als 'm kapot is en 40% als hij verloren of gestolen is.
Alleen het eerste jaar, en als je de verzekering (25€) niet opgebruikt, krijg je hem terug in een bon. Voor mij handig, omdat ik er dan toch lenzen van koop. Als je die bon niet zou gebruiken, zou ik het misschien ook niet doen.

Ze repareren hem wel altijd als ze kunnen, ze zetten hem ook zo vaak weer recht als je wilt, en van die neussteuntjes zijn ook altijd gratis. Dat staat los van de "omnium".

Ok, dank voor de info.

Preske
23 november 2017, 20:29
Lol, daar koop ik er meer dan 10 voor.

proficiat. Ik heb helaas slechte ogen dus ik moet zware glazen nemen die ik dan nog eens moet laten uitdunnen. Kost helaas wat.

Bubba
23 november 2017, 20:35
proficiat. Ik heb helaas slechte ogen dus ik moet zware glazen nemen die ik dan nog eens moet laten uitdunnen. Kost helaas wat.Maar heb je al eens effectief rondgekeken en bekeken of er een alternatief is?

Allé, als je zelf geen probleem hebt met die prijs is dat goed, maar in het begin kocht ik mijn brillen ook bij Pearle bijvoorbeeld. Daar betaalde ik +150€ voor een bril. Toen eens rondgekeken en dan zag ik dat ik online een bril kon bestellen voor nog geen 40€, dus ik dacht, waarom niet? Uiteindelijk nu al meer dan 10 jaar daar aan het bestellen en van de kwaliteit kan ik niks zeggen. Glazen zien er even goed uit, montuur even stevig en ik doe meerdere jaren met een bril. Het is dus niet dat die na enkele maanden al uit elkaar vallen of dat dat glas begint te vervagen ofzo.

Ieder moet dat dus voor zich weten, maar ik zie hierboven dingen staan als dat het duur moet zijn om kwaliteit te hebben, en dat is gewoon niet waar.

[deleted]
23 november 2017, 22:42
[deleted]

jack|herrer
24 november 2017, 06:53
Op m'n 22ste en laseroperatie gedaan in Turkije, 2000 EUR all-in (voorconsultatie, operatie, 3* hotel in Istanbul, en vliegticket). Oogarts was Nederlandstalig vanwege haar studies in Nederland en doet operaties in een gespecialiseerde kliniek in Turkije. Dus was best wel geruststellend.

Geruststellend noem ik dit allerminst. Hoe je zo kan gokken met je zicht snap ik niet, pure Russische roulette. Op 22 jaar is er ook totaal nog geen sprake van stabiele ogen.

ashuray
24 november 2017, 08:08
Net weesten bestellen; de jaguar diamond genomen 260 euro met alles op en aan; ze geven forse akties bij pearle mss daarom dat het een flink stukje goedkoper staat?
Moet wel zeggen; ik en een bril op dat past echt niet, dzjeezes, ongeacht welke ik opzette maar tis van moeten in bepaalde omstandigheden. ;)
Het zijn dus enkelvoudige.

https://www.pearle.be/nl_BE/product/jaguar-33563-892-55-16

Update: er staat hier wel op mijn papier korting 279€? Dan zou die normaal meer dan 500 kosten.

Monturen 289€
Glas rechts en links 30€ totaal
Diamond glas rechts en links 220€
Zou 539€ zijn.

Dat was bij mij int begin ook dat ik met niets stond. Maar dat is gwn ff wennen. Ik heb ontdekt dat ik beter sta met van die rechthoekige glazen IPV ronde. Maar dat is zoals wanneer je iemand met bril ineens zonder ziet dat vind ik ook altijd een raar zicht

[deleted]
24 november 2017, 08:09
[deleted]

Malan
24 november 2017, 12:24

Zo'n blue filter is dus echt af te raden. Heb dit sinds vandaag en heb er enorm spijt van. De kleuren worden dus wel degelijk aangepast waar ik voor had gevreesd. Vooral wit- en grijstinten worden grauwer. Het ergste van al is dat je bij fel licht, constant op paarse vlekken/schitteringen zit te kijken. Toen ik naar huis reed, dacht ik op een gegeven moment dat er een politiewagen met zwaailichten in de buurt was, maar het was die fucking bril...:unsure:

Op de koop toe krijg ik gewoon hoofdpijn van die bril, de lenzen zijn precies te sterk. Volgende keer mijn ogen laten opmeten door een oogarts en daarna een echte opticien ipv die ketens als Hans Anders.

Sarcastr0
24 november 2017, 12:25
Zo'n blue filter is dus echt af te raden. Heb dit sinds vandaag en heb er enorm spijt van. De kleuren worden dus wel degelijk aangepast. Vooral wit- en grijstinten worden grauwer. Het ergste van al dat je bij fel licht, constant op paarse vlekken/schitteringen zit te kijken. Toen ik naar huis reed, dacht ik op een gegeven moment dat er een politiewagen met zwaailichten in de buurt was, maar het was die fucking bril...:unsure:Wat voor een snertfilter is dat :) ik merk daar nix van

Apple
25 november 2017, 01:30
Iemand die hier meer begrijpt ivm uv block en vlakkere glazen bij den diamond, de silver/gold heeft dit niet?
Ze had me verteld van die vlakkere glazen dat dat beter zou zijn maar door de drukte heb ik niet echt kunnen doorvragen, mss er hier mensen weten wat die uv block en vlakkere glazen dan voor nut hebben?

Dank bij voorbaat.

Preske
27 november 2017, 17:18
Iemand die hier meer begrijpt ivm uv block en vlakkere glazen bij den diamond, de silver/gold heeft dit niet?
Ze had me verteld van die vlakkere glazen dat dat beter zou zijn maar door de drukte heb ik niet echt kunnen doorvragen, mss er hier mensen weten wat die uv block en vlakkere glazen dan voor nut hebben?

Dank bij voorbaat.

Een UV filter is ter bescherming van uw ogen. Normaal gezien heb je hier geen verkleuring door.
Vlakkere glazen is als ik me niet vergis dat uw glas dunner en minder bol hoeft te worden.

rurounidragon
27 november 2017, 22:34
Even Kinxton bij treden ben ook bij medical travel service geweest , ik had -8 en -10 + en exotropie van 9 graden op mijn linkeroog waren ze in amsterdam eerst niet zeker of het mogelijk was om te laseren , de oogchirurg wou een tweede opinie in Istanbul indien het niet mogelijk zou geweest zijn moest ik alleen de reiskosten + hotel betalen en kreeg ik de rest terug betaald is ondertussen al bijna 10 jaar geleden nooit spijt van gehad . Van bijna half blind de volgende dag bijna perfect zicht beste 2000€ ooit.

[deleted]
28 november 2017, 03:47
[deleted]

rurounidragon
28 november 2017, 06:52
Leuk dat te horen, Dr. Lale Octem?

geen idee in de tijd voor mij (mid 20)een oudere man (vijftiger) , groepje van 8 enige belg ook Istanbul bezocht en met ferry over de bosporus .

Malan
28 november 2017, 18:44
Wat voor een snertfilter is dat :) ik merk daar nix van

Vreemd. Bij Hans Anders hadden ze me verzekerd (nadat ik achteraf die blue filter wou annuleren) dat er geen keurverschillen zouden zijn. Ik vroeg nog specifiek of het niet is zoals de "night modus" op sommige merken van smartphones/tablets. Nee, zei ze, maar dat is het dus wél. Bepaalde kleuren wordt echt dof/geelachtig. Vooral wit, grijs en blauw. Deze ochtend bij zonsopgang, was het verschil in kleuren met en zonder die bril enorm. Om over de paarse weerspiegelingen/flikkeringen in de glazen nog maar te zwijgen.

London
29 november 2017, 09:33
Ik heb heel lang lenzen gehad, tot over een jaar geleden ofzo. Mijn ogen pikten vaak. Heel blij met een bril! :)
Ik ga gewoon naar Hans anders. Die meten uw ogen ook zonder probleem, zonder afspraak nog wel. Vaak van die acties daar, alleen montuur betalen. Dan betaal ik 39€ voor een bril ha! :D Snap niet dat er nog mensen naar die dure zelfstandige optiekers gaan. Da's 500-1500€ voor een bril gemiddeld? "Ja maar het persoonlijk contact is leuk". Ja no shit, voor zoveel geld zou ik ook vriendelijk tegen jou zijn lol.
Of mijn favoriet, overlaatst gehoord door iemand dat voor zijn eerste bril ging gaan "Ik betaal liever 600€ meer, want de glazen van Pearl en Hans anders komen van China" Na een beetje research kwam ik dit tegen "Hans Anders koopt zijn brilglazen aan bij Hoya, dezelfde glasfabriek waar bijna alle zelfstandige opticiens hun brilglas aankopen. Er zijn trouwens maar vier leveranciers van brilglas."

Artikel hier: "Brilglas van Hans Anders verhoudt zich tot ander brilglas z... - Gazet van Antwerpen (http://www.gva.be/cnt/aid1393829/brilglas-van-hans-anders-verhoudt-zich-tot-ander-brilglas-zoals-ole-tot-leo)

Een wijs man uit de familie citeerde vaak een zin die zijn succesvolle broer vaak vertelde: "De mensen, die WILLEN afgezet worden."

Sarcastr0
29 november 2017, 11:19
Ik heb heel lang lenzen gehad, tot over een jaar geleden ofzo. Mijn ogen pikten vaak. Heel blij met een bril! :)
Ik ga gewoon naar Hans anders. Die meten uw ogen ook zonder probleem, zonder afspraak nog wel. Vaak van die acties daar, alleen montuur betalen. Dan betaal ik 39€ voor een bril ha! :D Snap niet dat er nog mensen naar die dure zelfstandige optiekers gaan. Da's 500-1500€ voor een bril gemiddeld? "Ja maar het persoonlijk contact is leuk". Ja no shit, voor zoveel geld zou ik ook vriendelijk tegen jou zijn lol.
Of mijn favoriet, overlaatst gehoord door iemand dat voor zijn eerste bril ging gaan "Ik betaal liever 600€ meer, want de glazen van Pearl en Hans anders komen van China" Na een beetje research kwam ik dit tegen "Hans Anders koopt zijn brilglazen aan bij Hoya, dezelfde glasfabriek waar bijna alle zelfstandige opticiens hun brilglas aankopen. Er zijn trouwens maar vier leveranciers van brilglas."

Artikel hier: "Brilglas van Hans Anders verhoudt zich tot ander brilglas z... - Gazet van Antwerpen (http://www.gva.be/cnt/aid1393829/brilglas-van-hans-anders-verhoudt-zich-tot-ander-brilglas-zoals-ole-tot-leo)

Een wijs man uit de familie citeerde vaak een zin die zijn succesvolle broer vaak vertelde: "De mensen, die WILLEN afgezet worden."Een bmw1 en een bmw5 komen ook uit dezelfde fabriek en voldoen weliswaar aan dezelfde kwaliteitseisen.

Denk wel dat er niemand over discussieert dat de bmw5 toch van een andere klasse is.

Ik heb brillen gehad van pearl, Hans Anders en lokale optiekers.
En het meest tevreden van de laatste.

Apple
29 november 2017, 12:10
Een bmw1 en een bmw5 komen ook uit dezelfde fabriek en voldoen weliswaar aan dezelfde kwaliteitseisen.

Denk wel dat er niemand over discussieert dat de bmw5 toch van een andere klasse is.

Ik heb brillen gehad van pearl, Hans Anders en lokale optiekers.
En het meest tevreden van de laatste.

Mja, maat van mij heeft denk ik 3 tal verschillende brillen van pearle en die is daar tevreden over zegt hem.
Ik ga de mijne vrijdag namiddag hebben en is er iets toch niet oke aan dan heb ik toch 2 maand de tijd om het gratis te laten aanpassen enz... Dus geen probleem, komt dan wel in orde mocht het niet oke zijn ;).
Het is bij mij ook deels mss een gok geweest nu; ik ben gewoon der binnen gestapt en gezegd van ik zie niet goed in de verte en kem nen bril nodig en dan heb ik dikke 10 min ong (of iets langer) zo testen moeten doen aan een apparaat enz... dus duimen maar dat het in ene keer goed zal zijn geweest.
Mijne linkerkant was bv beter ok dan mijn rechter en ze zat eraan te foefelen en doordat ze dat deed zag ik met mijn rechter evengoed als mijn linker enz.... ;). We will see.

SAR.
29 november 2017, 13:21
Ik draag nu al 20 jaar een bril. Laatste 3 jaar wissel ik ook af met maandlenzen maar ik merk dat op het einde van de dag mijn ogen een beetje droger zijn en wat meer prikken...

Weet er iemand of DKV wel tusenkomt voor laseroperaties wanneer er een afwijking groter dan X is? Bij de mutualiteit wordt een bril bvb wel meer terugbetaald vanaf -7.50 dacht ik (glazen).

Apple
3 december 2017, 23:32
Voor de brildragers; ik zat naar mijnen bril te kijken en ik zie dat het linkerglas rechts in de bovenhoek het glas wat uitsteekt (naar binnen toe) terwijl ik bij het rechter glas dat niet heb? Het rechterglas zit er mooi in maar bij het linker niet. Is dit erg of niet?

Ik denk niet dat ik der last van heb omdat het toch boven mijn oog zit of is dit toch echt niet oke?
Voor de rest is de bril wel top, 2 nieuw ogen nu.

Guazala
4 december 2017, 05:19
Voor de brildragers; ik zat naar mijnen bril te kijken en ik zie dat het linkerglas rechts in de bovenhoek het glas wat uitsteekt (naar binnen toe) terwijl ik bij het rechter glas dat niet heb? Het rechterglas zit er mooi in maar bij het linker niet. Is dit erg of niet?

Ik denk niet dat ik der last van heb omdat het toch boven mijn oog zit of is dit toch echt niet oke?
Voor de rest is de bril wel top, 2 nieuw ogen nu.

Hebben uw ogen dezelfde correctie? Anders kan het zijn dat uw linkerglas gewoon dikker is en daardoor wat uitsteekt.

Mulan
4 december 2017, 05:23
Hebben uw ogen dezelfde correctie? Anders kan het zijn dat uw linkerglas gewoon dikker is en daardoor wat uitsteekt.

Ik sluit me hier bij aan, 2 glazen met een groot verschil hier en zelfs 3x verdund is mijn ene glas 4mm dikker dan mijn ander. Perfect normaal dus ;)

Apple
4 december 2017, 13:20

Azo; nee mijn dacht ik linkeroog was beter dan mijn rechter. Dan laatk het zo.

ashuray
4 december 2017, 13:45
Azo; nee mijn dacht ik linkeroog was beter dan mijn rechter. Dan laatk het zo.

Mss was uwe links beter maar was hunne links slechter! Kvind zoiets altijd ingewikkeld.."ziede beter of slechter links?" "Uwe of mijne links?"

Apple
4 december 2017, 13:58
Mss was uwe links beter maar was hunne links slechter! Kvind zoiets altijd ingewikkeld.."ziede beter of slechter links?" "Uwe of mijne links?"

Hug? Ksnap het nie goed ze haha. Dienen test die ze deden was zeer duidelijk ze; ik zei tegen haar ik zie met mijn linkeroog beter dan met mijn rechter nu, ze foefelde eraan tot wanneer ik zei nu zal het ong gelijk zijn en zie ik evengoed aan mijn rechteroog als mijn linkeroog.

Ik ben wel content van mijnen bril; de glazen zijn direct goed, weinig last aan de ogen ook, alleen dat het op mijne neus enzo staat dat is wel wat vervelend, ben dat nog niet gewoon en soms zet ik hem effe 20 sec af dat doet deugd dan. Enige vervelende is dat ik die wel af en toe moet afkuisen, wordt toch wel snel vuil of mss door de koude of weet ik veel ook.
Maar we zijn tevreden, ik zie terug toppie en dat was en is nog steeds de doelstelling en qua afwerking is het ook ne schoone bril dat vond ik ook belangrijk, mocht geen dikke lelijke randen hebben ;) en geen te nerdie bril want dat ben ik niet en zou niet bij mij passen.