PDA

Volledige versie bekijken : Wat heb jij vandaag gegeten?

Pagina's : [1] 2

n0ukie
21 november 2017, 18:47
Ik ben eens benieuwd wat andere mensen hier op het forum zoal eten, vooral dan als warme maaltijd. Er is al een kookthread, maar ik zou dit iets algemener willen beschouwen. Het moet dus niet enkel over je eigen creaties gaan, maar bijvoorbeeld ook wat je op restaurant hebt gegeten, takeaway, bij de mama, diepvriesmaaltijd,...
Het kan maar handig zijn om inspiratie op te doen, om te weten welke diepvriesmaaltijden in de supermarkt lekker zijn of waar er goede restaurantjes of takeaways zijn.

Ik begin:
Vandaag een veggie variant van een Shepherd's pie gegeten, met linzen ipv gehakt en zoete aardappelpuree ipv gewone puree. Heel lekker met nog wat cheddar er overheen en onder de grill. Ik heb niet echt een vast recept, gewoon wat random groenten bij elkaar gooien, bouillon blokje en wat vocht er bij, linzen erbij, puree erover en dan in de oven. Gemakkelijk, gezond en lekker!

Preske
21 november 2017, 20:11
hamburger met gebakken patatjes dat een overschot was v gister.

Sarcastr0
21 november 2017, 21:35
Gebakken patatjes overschot, prinsessenbonen overschot, kippengyros

Patatjes maken wij altijd voor 2dagen

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

ashuray
21 november 2017, 22:04
Patatjes smaken altijd beter de dag erna imo als ze gekookt zijn en je ze dan bakt.

Ik deze morgend drinkyoghurt, deze middag een tas pompoensoep en een mandarijntje en deze avond varkenshaasje met puree, gestoofd witloof, wortels en boontjes

Nahrtent
21 november 2017, 22:13
McDonald's.

puni
21 november 2017, 22:36
McDonald's.

Een echte Bourgondiër!

glashelder
21 november 2017, 22:40
Geen goesting om te koken dus het gemakkelijkst dat ik kon bedenken. Hamburger gebakken, diepvriespuree opgewarmd en koude appelmoes. En 't was wel lekker eigenlijk :p

Bimmer
21 november 2017, 23:09
Eerst een ontbijt menu (uit eten) (was rond 10-11 uur)
-Potje yoghurt met vers fruit en muesli
-kleine pistolets
-Ham/kaas/salades/italiaanse ham/...
-roerei met spek
-verse fruitsap
-2 koffie verkeerd
-kleine koffiekoeken
-kleine croissants

17:30
Op het werk gegeten, bestel meestal eten op het werk en wordt dat geleverd op mijn werkplek.
-champignonsoep
-Blinde vink met aardappel puree en boontjes met spekblokjes. 2 pistolets.
-Dessert was een peer

sink
21 november 2017, 23:12
Gebakken patatjes overschot, prinsessenbonen overschot, kippengyros
Gebakken pattatjes, rode kool en gevogeltegyros

:)

rscaboy
21 november 2017, 23:14
Geen goesting om te koken dus het gemakkelijkst dat ik kon bedenken. Hamburger gebakken, diepvriespuree opgewarmd en koude appelmoes. En 't was wel lekker eigenlijk :p

Lijkt wel een maaltijd uit het rusthuis, al zouden ze de hamburger daar wel eerst snijden of malen.

Preske
21 november 2017, 23:45
Patatjes smaken altijd beter de dag erna imo als ze gekookt zijn en je ze dan bakt.

dus nog eens koken?

Bloembak
22 november 2017, 00:02
Van 18u tot 22u Duitse les gehad dus daar een broodje maar gepakt. De hele dag nog niks warm gehad en toch nog serieuze goesting in eten toen ik thuiskwam dus 2 grote diepvriesloempia's van de colruyt in de oven gelegd. Was nog wel ok.

rscaboy
22 november 2017, 01:03
dus nog eens koken?

Nee, de aardappelen die gisteren gekookt zijn vandaag bakken en eten.

ashuray
22 november 2017, 06:36
Nee, de aardappelen die gisteren gekookt zijn vandaag bakken en eten.

Ja dit :D

Mulan
22 november 2017, 08:27
Gisteren macaroni en vandaag zelfgemaakte kaashamburgers, zoete aardappelfrietjes in de airfryer en ijsbergsalade met zelfgemaakte dressing (50% mayo, 50% magere yoghurt, sjalot er bij, peper en zout en dan gespiced met wat voor handen is: bieslook of peterselie of, zoals vandaag, fijngesnipperde radijs).

Ontbijt: havermoutpap met banaan in kleine stukjes en middagmaal zal een croque zijn of een boterham besmeren met tomatensaus, ananasbrokjes er op, schelleke kaas, paprikapoeder en dan 5 minuutjes in de airfryer.
Mijn man kreeg zijn bookes mee met ijsbergsalade, geitenkaas en zwarte olijven.

Sir WarCry III
22 november 2017, 08:32
Abura soba (油そば). Betekent letterlijk vetnoedels. lol

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/16840/640x640_rect_16840174.jpg

n0ukie
22 november 2017, 09:11
Gisteren macaroni en vandaag zelfgemaakte kaashamburgers, zoete aardappelfrietjes in de airfryer en ijsbergsalade met zelfgemaakte dressing (50% mayo, 50% magere yoghurt, sjalot er bij, peper en zout en dan gespiced met wat voor handen is: bieslook of peterselie of, zoals vandaag, fijngesnipperde radijs).

Ontbijt: havermoutpap met banaan in kleine stukjes en middagmaal zal een croque zijn of een boterham besmeren met tomatensaus, ananasbrokjes er op, schelleke kaas, paprikapoeder en dan 5 minuutjes in de airfryer.
Mijn man kreeg zijn bookes mee met ijsbergsalade, geitenkaas en zwarte olijven.

Dat klinkt lekker! Werkt dat goed die zoete aardappelen in de airfryer? Ik doe dat nu altijd in de oven en dat is heel lekker, maar ben toch ook eens benieuwd naar zo'n airfryer.

Abura soba (油そば). Betekent letterlijk vetnoedels. lol

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/16840/640x640_rect_16840174.jpg

Dat ziet er goed uit :drool: Ik ging morgen gewokte noedels maken, ik denk dat ik het ga wijzigen naar dit.

Als ik mij kan inhouden wordt het bij mij vandaag hetzelfde als gisteren maar mijn broer en zijn vrouw komen en mijn mama ging voor hen balletjes in tomatensaus maken met pasta. Ik denk niet dat ik er van ga kunnen afblijven :unsure:

Carrion
22 november 2017, 09:15
Ballekes in tomatensaus eet ge met puree gij heiden!

StanTem
22 november 2017, 09:16
Ballekes in tomatensaus eet ge met puree gij heiden!

En appelmoes!

Carrion
22 november 2017, 09:43
En appelmoes!

Whut???

AreVee
22 november 2017, 09:48
Gisteren, ne grote special met mexicano en een bamischijf.

Vandaag op het programma: Kippen gordon bleu met bloemkool en witte saus en puree met veel nootmuskaat in.

Micheal
22 november 2017, 09:50
Net ne smoothie van Bosbessen en Zonnebloem pitten binnen.
Tegen 10 uur mijn 100 gram nootjes opeten, deze middag 3 boterhammen met groenten en een yoghurtje.
Om 15 uur nog een yoghurtje en vanavond spaghetti!

Mulan
22 november 2017, 09:53
Dat klinkt lekker! Werkt dat goed die zoete aardappelen in de airfryer? Ik doe dat nu altijd in de oven en dat is heel lekker, maar ben toch ook eens benieuwd naar zo'n airfryer.

:

Ik ben een airfryer verslaafde! ;D

Ik snij ze wel heel dun, giet dan een eetlepel olie op mijn handen en masseer de reepjes daarmee in. Dan ongeveer 15 minuten in de airfryer op 160 graden en ik ben er gek op! Maak regelmatig zo een frietjes met zoete aardappel, pastinaak, knolselder,...
Verder smijt ik er van alles in: loempia's, kipfilet, hamburgers, afbakbroodjes, ovenfrietjes, bakje lasagne,... Onze Philips is nu 3j oud en enige wat ik mij beklaag is dat ik niet de XL versie gekocht heb toen.. Van de goedkopere merken lees je sneller klachten dus ik zou eerder voor the real deal gaan en misschien eens rondvragen bij mensen in je omgeving als die er eentje hebben om een weekje te lenen om uit te proberen want het prijskaartje is natuurlijk niet niets...

zarathustra
22 november 2017, 10:04
Mheh ik heb 2 van die airfryers gekocht omdat ze hier moeilijk te vinden zijn en ik niet zonder wou zitten in geval de eerste kapot gaat. Die staat dus al 2 jaar in een doos.. ergens :unsure:

Myllan
22 november 2017, 10:07
Voor ontbijt knäckebröd sesam met roomkaas, smeerkaas en verse kruidenkaas. Ja alles behalve zoetigheid. :(

Gisterenavond bij een bevriend koppel roti met kip kerrie, aardappelen, sbijboontjes en eieren gegeten. Was lekker!
Vanavond weet ik nog niet. Le husband is dan eerst thuis dus we zullen wat de pot schaft.

Pana
22 november 2017, 10:13
Gisteren zeetong met verse frietjes :-)

Preske
22 november 2017, 10:59
Ja dit :D
Nee, de aardappelen die gisteren gekookt zijn vandaag bakken en eten.Ik heb nooit Anders geweten Dan het zo te doen. Het is nooit in mij ogekomen dat ge die direct kunt bakken.i

ashuray
22 november 2017, 11:03
Ik heb nooit Anders geweten Dan het zo te doen. Het is nooit in mij ogekomen dat ge die direct kunt bakken.i

Soms als ik er de dag er voor geen gekookt heb bak ik ze op de dag zelf. Dan kook ik ze en giet ze af en zet ik de pan meteen op dat vuur dat nog warm is. Dan hebde direct een bruin korstje

n0ukie
22 november 2017, 11:10
Ballekes in tomatensaus eet ge met puree gij heiden!Eigenlijk het liefst met huisgemaakte frieten :love:

En appelmoes!Eikes! Ik eet alleen appelmoes bij kroketten.

glashelder
22 november 2017, 13:14
Lijkt wel een maaltijd uit het rusthuis, al zouden ze de hamburger daar wel eerst snijden of malen.
'k Was nog aan het twijfelen om ze in stukjes onder de puree te mengen :unsure:

Ja, ik ben niet zo'n avontuurlijke eter. Moet nog eens bedenken wat we vanavond gaan eten. Misschien gewoon patatjes met vlees en sperzieboontjes, we hebben nog een aantal bokalen staan.

Apple
22 november 2017, 13:16
Zoals nen echten Vlaming; friete.

TNTim
22 november 2017, 13:54
Vanmorgen cornflakes, vanmiddag pizza bbq chicken, vanavond ratatouille + pasta + varkensbrochettes.
(voor het eerst in maanden eens thuis van het werk zonder dat ik iets moet doen, dus vanmiddag ook iets warm. :p)

@Glashelder
Diepvriespuree van Lutosa?

Proto
22 november 2017, 14:16
Frosties van Kellogg's (voor de tijgerkracht)
Bokes mee kiekefilet

glashelder
22 november 2017, 16:24
@Glashelder
Diepvriespuree van Lutosa?
Nee, die van Boni.

TNTim
22 november 2017, 16:34
Nee, die van Boni.
Dat scheelt een pak met de puree van Lutosa die wij kopen.
Ik ga die van Boni ook eens proberen, thanks! :)

pie-jie
22 november 2017, 16:39
Bifstik frit vnv! :D

Sarcastr0
22 november 2017, 18:50
Ovenschotel: wortelpuree, courgettes, dan nog fijngesneden wortelblokjes en kalfsgehakt.

Preske
22 november 2017, 19:07
overschotjes v gister

gevulde paprikas met gehakt en salade, en nog ne hamburger van gisteren op verse pistolets

Googke
22 november 2017, 20:59
Spaghetti carbonara voor mij, m'n ma en m'n zusje.
Bami met kippensouvlakis voor m'n pa en broer.

ashuray
22 november 2017, 22:25
Frosties want was jaren geleden :unsure:

Tomaat groentensoep

Spaghetti bolognese met een lookbroodje

Een mandarinneke

ashuray
22 november 2017, 22:26
overschotjes v gister

gevulde paprikas met gehakt en salade, en nog ne hamburger van gisteren op verse pistolets

:drool:

Preske
22 november 2017, 22:41

welk is er naar uw smaak? :p

Carrion
22 november 2017, 22:49
'K was lui en ben dan maar naar de frituur gegaan. Ne grote friet met andalouse, bitterballen en een cervela gebakken.

Nahrtent
22 november 2017, 22:50
Aïki's

't Was een lange dag. :unsure:

Noscoped420
22 november 2017, 22:56
Hier ook lui geweest en een klein met ne mammoet ( met mammoet saus ofc ) en een sateke zonder paprika met satekruiden, saus heb ik genoeg thuis ( van Bicky sauzen tot aan frituur andalouse / tartaar in grote flessen dus die 70 of 80 cent voor wat saus op frieten pak ik nooit )

Over terug te gaan op die diepvriespuree, die van de Aldi is ook vree goed en goedkoop, zelfde met die van het Carrefour merk in de Carrefour, die van Lutosa is weer puur betalen voor het merk.
Wat ook lekker is is die bevroren spinazie stoemp of wortel stoemp, komt ook in zo staafjes gelijk de puree, in de Aldi en Carrefour oa hebben ze die, stuk vlees erbij en wat saus en je hebt easy gegeten.

En balletjes in tomatensaus is voor bij goei frieten en goeie mayonnaise , met puree is voor van die diepvries schoteltjes.

picasso123
23 november 2017, 00:06
Hier ook eens frieten gaan eten. (Eerste keer dit semester! buiten mijn nachtelijke vreetbuien). Pakje met tartaar + bacon burger + viandel.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Booka Shade
23 november 2017, 09:30
Gisteren voor mezelf balletjes in tomatensaus gemaakt, voor de vrouw vidé (aangezien ze momenteel geen tomatensaus kan verdragen).
Beide gerechten werden geserveerd met puree :)

Sir WarCry III
23 november 2017, 11:59
Katsudon (= varkenssnitzel met een eike erover op een kommeke rijst) met een kommeke miso soep erbij.

http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/55/cf/3dd2dd250ec0d81bb171ee98d6663fab.jpg

Lefky
23 november 2017, 12:01
Katsudon (= varkenssnitzel met een eike erover op een kommeke rijst) met een kommeke miso soep erbij.

http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/55/cf/3dd2dd250ec0d81bb171ee98d6663fab.jpg

fuck da ziet er lekker uit

ashuray
23 november 2017, 12:08

Da ziet er Naruto ook

Lefky
23 november 2017, 12:48
Da ziet er Naruto ook

altijd al is willen eten wa die eet

?therapy?
23 november 2017, 13:08
Witte kool gebakken met gebakken patatjes en kikkererwten
https://www.tastymediterraneo.com/wp-content/uploads/2016/02/Tasty-Mediterraneo-cabbage-chickpea-potatoes-salad.jpg
Niet mijn foto. Is van de site waar ik het recept op zag ( niet dat het moeilijk is haha)

Bahalt
23 november 2017, 13:12
Daarnet worstenbroodje en vanavond wordt het spaghetti.

Sir WarCry III
23 november 2017, 13:17

Is ook. :)

Da ziet er Naruto ook

't Is ramen dat Naruto altijd eet. :)

Lefky
23 november 2017, 13:18
Is ook. :)

't Is ramen dat Naruto altijd eet. :)

Dus gij maakt dat gewoon als volgt?
schnitzelke bakken in soja saus, eike erover
presenteren op noodles?

StanTem
23 november 2017, 13:24
Vanavond frieten. Net als Reaper, TotallyZen, schredy, Oij en Sakura die komen eten :p

O ja, en tegen dat het zover is: calamares, kipnuggets, party mix en mini loempia's uit de Airfryer :unsure:

Sir WarCry III
23 november 2017, 13:53
Dus gij maakt dat gewoon als volgt?
schnitzelke bakken in soja saus, eike erover
presenteren op noodles?

Ik heb dat eigenlijk nog nooit zelf gemaakt. :) Als ik "katsudon recipe" op google ingeef is dit het eerste resultaat: Katsudon Recipe – Japanese Cooking 101 (http://www.japanesecooking101.com/katsudon-recipe/)

Het is op rijst en niet op noedels trouwens. Er zijn zo verschillende gerechten in Japan die eindigen in het woord don (donburi). Allemaal kommekes rijst met iets erop. Het beschrijven als schnitzel was misschien ook niet helemaal juist van mij. 't Is gefrituurd varkensvlees met paneermeel er rond. Ik denk wel dat ge in België met ne schnitzel in de buurt kunt komen als ge het zelf wilt proberen.

ashuray
23 november 2017, 14:20
Ik heb dat eigenlijk nog nooit zelf gemaakt. :) Als ik "katsudon recipe" op google ingeef is dit het eerste resultaat: Katsudon Recipe – Japanese Cooking 101 (http://www.japanesecooking101.com/katsudon-recipe/)

Het is op rijst en niet op noedels trouwens. Er zijn zo verschillende gerechten in Japan die eindigen in het woord don (donburi). Allemaal kommekes rijst met iets erop. Het beschrijven als schnitzel was misschien ook niet helemaal juist van mij. 't Is gefrituurd varkensvlees met paneermeel er rond. Ik denk wel dat ge in België met ne schnitzel in de buurt kunt komen als ge het zelf wilt proberen.

Maakt is ramen dan :D

Soeplepel
23 november 2017, 14:29
Pasta met spek, ajuin en gemalen kaas. Afgewerkt met wat ketchup

n0ukie
23 november 2017, 16:31

http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/55/cf/3dd2dd250ec0d81bb171ee98d6663fab.jpg:drool: in Seoul iets gelijkaardigs gegeten met een currysaus. Echt enorm lekker.
Ik ga jou op den duur nog op mijn negeerlijst moeten zetten omdat je mij aziatisch eten te hard doet missen :(

Vanmiddag dan toch balletjes in tomatensaus met penne gegeten en vers geraspte parmesan. Sebiet gewoon bokes.

Guazala
23 november 2017, 18:20
madras cocos curry met bloemkool, paprika en kip en bruine rijst erbij.

Morgen van't zelfde, want ineens voor 2 dagen gekookt.

ashuray
23 november 2017, 19:19
Frosties

Booke met spek en ei salade

Panini met mozzarella en tomaat

Sir WarCry III
24 november 2017, 02:42
Maakt is ramen dan :D

Da's eigenlijk ook iets dat ge eerder ergens gaat eten. Da's een beetje gelijk als frietjes bij ons. Ge kunt dat in principe zelf maken maar er zijn overal ramenzaken die allemaal hun eigen smaakske hebben en elke familie heeft zo hun favoriete zaak. Da's altijd een handige vergelijking om te maken als ik de Belgische frit probeer uit te leggen aan Japanners. :)

Edit: En nu hebt ge mij goesting doen krijgen dus ben ik deze middag ne ramen gaan eten.

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/11058/640x640_rect_11058338.jpg

:drool: in Seoul iets gelijkaardigs gegeten met een currysaus. Echt enorm lekker.

Curry katsudon of curry tonkatsu hebt ge hier ook heel veel. :) Maar da's niet zo mijn ding. Ik eet gere curry maar ik maak dat eigenlijk alleen thuis zodat ik er lekker veel groentjes in kan steken. Behalve Indische/Nepalese/Pakistaanse curry dan. Dat ga ik wel op restaurant eten.

Trouwens geen bibimbap gegeten in Seoul? Daar ben ik dol op. :)

Ik ga jou op den duur nog op mijn negeerlijst moeten zetten omdat je mij aziatisch eten te hard doet missen :(

Dan zou ik hier heel het forum op mijn negeerlijst moeten zetten. Ik krijg ook goesting in al diejen Belgische kost. :D

ashuray
24 november 2017, 08:09
Ne cappuccino als ontbijt :D

Deze middag overschot van de spaghetti

Deze avond vegetarische wok.

Morgen frikadellen met krieken heb er een hoop oud brood voor gespaard :drool:

StanTem
24 november 2017, 23:27
Vandaag gaan wokken in Brugge.

Miljaar, weer veel te veel gegeten hé... Zit hier nu te ontploffen in de zetel.

Preske
25 november 2017, 00:17
niets speciaals, boterhammetjes

Ragjee
25 november 2017, 12:17
Gisteren was het gekookte patatjes, gestoofde prei en varkenslapje
Vandaag zal 't gene vette zijn. De late op het werk dus wss iets met rijst om op te warmen of boterhammekes. Of 't moest zijn dat we op 't werk nog iets koken dat we kunnen mee eten maar denk het niet.

ashuray
25 november 2017, 14:07
Sandwiches met eiersla en smossalade

Deze avond frikadellen met krieken

Googke
25 november 2017, 14:37
Vrijdag spaghettidag. En of die iedere week opnieuw smaakt

Noscoped420
25 november 2017, 18:21
Sebiet gebakken kippenvleugels met van die kippen kruiden op met gebakken stukjes aardappel gemarineerd in kruidige olie en een simpel slaatje met kropsla, cherry tomaatjes, stukjes gekookt ei en een swirl tuinkruiden vinaigrette.

Ben niet zo voor een salade met 20 dingen in of met 10 soorten sla gemixt.

Mulan
25 november 2017, 18:24
Luiewijveneten vanavond: bladerdeeg gevuld met spaghettisaus en geitenkaas in driehoekjes gevouwen en zo de airfryer in!
Vanmiddag verse broccolisoep met bruin brood met boerenboter of roomkaas

Preske
25 november 2017, 19:46
Taart, en nu kroketten met biefstuk

ashuray
25 november 2017, 20:41
Da's eigenlijk ook iets dat ge eerder ergens gaat eten. Da's een beetje gelijk als frietjes bij ons. Ge kunt dat in principe zelf maken maar er zijn overal ramenzaken die allemaal hun eigen smaakske hebben en elke familie heeft zo hun favoriete zaak. Da's altijd een handige vergelijking om te maken als ik de Belgische frit probeer uit te leggen aan Japanners. :)

Edit: En nu hebt ge mij goesting doen krijgen dus ben ik deze middag ne ramen gaan eten.

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/11058/640x640_rect_11058338.jpg

Curry katsudon of curry tonkatsu hebt ge hier ook heel veel. :) Maar da's niet zo mijn ding. Ik eet gere curry maar ik maak dat eigenlijk alleen thuis zodat ik er lekker veel groentjes in kan steken. Behalve Indische/Nepalese/Pakistaanse curry dan. Dat ga ik wel op restaurant eten.

Trouwens geen bibimbap gegeten in Seoul? Daar ben ik dol op. :)

Dan zou ik hier heel het forum op mijn negeerlijst moeten zetten. Ik krijg ook goesting in al diejen Belgische kost. :D

:drool: :drool: dat ziet er super uit.

Omg kroketten zijn ook al super lang geleden. Maar ik moet weerstaan voor mijn dieet!! Trouwens deze week geen suikerbehoefte of slecht humeur vanwege geen suiker gehad. Progress

TNTim
25 november 2017, 21:18
Vanmiddag hamburgers/pistolets en tomatensoep, vanavond fondue met kroketten.
Morgen spek met eieren/bokes en kippensoep 's middags, 's avonds overschot van Chinees van gisteren. :)

glashelder
26 november 2017, 01:37
Versgemaakte lasagne! Niet door mij maar 't was verdomd lekker. Ah, en gisteren frietjes van de frituur.

Nina123
26 november 2017, 04:04
Mijn lievelingsgerecht: witloof met hesp en kaas....... Overheerlijk :niceone:

StanTem
26 november 2017, 04:10

:drool: :drool: :drool:

n0ukie
26 november 2017, 18:43
Vanmiddag rosbief met appelmoes, rode wijnsausje en kroketten gegeten :drool:

Noscoped420
26 november 2017, 20:31
Vanavond weer lekker lui, Babi Pangang met bami vd Chinees , als je zo een goed krokant stuk vlees daarin vind :drool:

Enfin eigenlijk hoort het allemaal krokant te zijn aangezien het crispy pork ismaar soms vind je daar wel een stuk in wat voornamelijk vet is, nog steeds lekker maar dat is niet zo crispy als de rest dan :p

Preske
26 november 2017, 21:37
boterhammekes weer

ashuray
26 november 2017, 21:39

Met een gekookt eitje en puree en dan zo dat witloof opeten en de rest in kleine stukjes en onder elkaar mengen???? :drool: :drool:

Myllan
27 november 2017, 13:55
Bae kookt weer deze avond en ik mag niet weten wat maar ik hoop stiekum wel op een maaltijd met deze ingrediënten.

https://www.mupload.nl/img/fcchzzherz9h0.jpg:$

Preske
27 november 2017, 16:08
Bae kookt weer deze avond en ik mag niet weten wat maar ik hoop stiekum wel op een maaltijd met deze ingrediënten.

https://www.mupload.nl/img/fcchzzherz9h0.jpg:$

myllan is een bospoeper!

Ragjee
27 november 2017, 16:28
Hier wordt het vanavond gekookte patatjes, broccoli in bechamelsaus met chipolataworstje :)

Noscoped420
27 november 2017, 20:17
Spinaziepuree met kotelet en dan wat bruine saus erover, simpel maar was ook pas om 7 thuis, ben niet zo voor gewone gekookte patatten in stukken op uw bord dus 9/10 keer is dat eerder in gewone puree of een spinazie/wortel/whatever puree vorm, naast frieten/kroketten/gratin dauphinois.

Denk dat dit is omdat ik als kind bijna 7 dagen op 7 zo een schep gekookte patatten in stukken op mijn bord kreeg

Preske
27 november 2017, 21:27
Spinaziepuree met kotelet en dan wat bruine saus erover, simpel maar was ook pas om 7 thuis, ben niet zo voor gewone gekookte patatten in stukken op uw bord dus 9/10 keer is dat eerder in gewone puree of een spinazie/wortel/whatever puree vorm, naast frieten/kroketten/gratin dauphinois.

Denk dat dit is omdat ik als kind bijna 7 dagen op 7 zo een schep gekookte patatten in stukken op mijn bord kreeg

same. En dan dikwijls zo van die bloemige pataten die gans uiteen vallen en geen smaak hebben. bah. Ik moet echt van geen gekookte patatten weten.

Vandaag, gekookte patatten met hamburger. :sad:

Noscoped420
27 november 2017, 21:36
same. En dan dikwijls zo van die bloemige pataten die gans uiteen vallen en geen smaak hebben. bah. Ik moet echt van geen gekookte patatten weten.

Vandaag, gekookte patatten met hamburger. :sad:

Yup waren ook de patatten die ik als kind kreeg, van die bloemige wat eigenlijk voor puree is maar dan gewoon gekookt, die zijn dan ook nog eens een stuk droger dan van die gladde gele gekookte patatten omdat die niet gemaakt zijn om gewoon gekookt te eten en aangezien wij met een groot gezin waren was er niet super veel saus per man voor over die droge bloemige shit, denk dat ik een gekookte patatten degout heb voor de rest van mijn leven :p

Soms koop ik wel in de supermarket zo gekookte potato wedges in een vacuum zakje in de koeling maar dan wel de soort met olie en kruiden in het zakje ook, gewoon uitkappen en opwarmen in de pan maar die olie en kruiden doen dan veel om over mijn gekookte aardappel fobie te raken :unsure:

TNTim
27 november 2017, 21:48
Vanavond weer lekker lui, Babi Pangang met bami vd Chinees , als je zo een goed krokant stuk vlees daarin vind :drool:

Enfin eigenlijk hoort het allemaal krokant te zijn aangezien het crispy pork ismaar soms vind je daar wel een stuk in wat voornamelijk vet is, nog steeds lekker maar dat is niet zo crispy als de rest dan :p
Heh, ik vind dat net minder lekker aan babi pangang.
De magere, niet-krokante stukjes die volledig in de saus liggen vind ik het lekkerst. :p

n0ukie
28 november 2017, 06:44
Gisteren taco's gevuld met linzen en wat avocado, zure room, mais, sla en tomaat gegeten. Alleen hebben mijn ouders blijkbaar niet alle kruiden die ik gewoon ben dus het was toch niet hetzelfde als anders :(

De krokante stukjes in Babi pangang zijn idd :love:
Gekookte patatten vind ik echt degoutant. Ik krijg dat al van kleins af aan niet binnen. Geplet met heel veel appelmoes of rode kool er over ging dat nog juist. Gebakken patatten zijn dan weer wel heel lekker. Mmm met worst of een hamburgerke er bij en bonen in tomatensaus :drool:

Ragjee
28 november 2017, 19:23
Net een lekkere lasagne gemaakt voor morgen, de ouders komen eten.

En vandaag overschot van gisteren

the_fox
28 november 2017, 19:40
Een kruising tussen chicken pot pie, vol-au-vent & gentse waterzooi :p
Roux gemaakt, aangelengd met melk, kippenbouillon en witte wijn. Hier dan gestoomde stukjes wortel, prei, selder, ajuin en aardapel ingedaan alsook het vlees van 2 kippenbouten (in middelgrote stukken eraf getrokken). Vervolgens een potje bekleed met bladerdeeg, alles erin gekapt, bladerdeeg hoedje erop en afgebakken.

Mulan
28 november 2017, 19:40
Kip met rijst en curry vandaag , morgen de overschot van de rijst wat kruiden, spekblokjes bakken en er onder mengen voor mijn man en daarmee paprika's vullen.

Ragjee
28 november 2017, 19:50
Kip met rijst en curry vandaag , morgen de overschot van de rijst wat kruiden, spekblokjes bakken en er onder mengen voor mijn man en daarmee paprika's vullen.
Lekker!

Noscoped420
28 november 2017, 21:32
gewoon een paar croque's tussen de panini grill gezwierd vanavond, met ketchup/curry ketchup en wat mayo on the side, had nog een half toast brood wat stilletjes aan op moest.

Nu een glas ijskoude Cecemel Energy, dat klein beetje druivensuiker daarin geeft een goede smaak.

Preske
28 november 2017, 21:36
tagiatelli met scampi's en roomsaus

Carrion
28 november 2017, 22:54
gewoon een paar croque's tussen de panini grill gezwierd vanavond, met ketchup/curry ketchup en wat mayo on the side, had nog een half toast brood wat stilletjes aan op moest.

Nu een glas ijskoude Cecemel Energy, dat klein beetje druivensuiker daarin geeft een goede smaak.

Niks zo slecht als die cecemel met druivensuiker :puke:

Sir WarCry III
29 november 2017, 08:50
Udon (https://en.wikipedia.org/wiki/Udon) met peper, prij en een eike erop en tempura (https://en.wikipedia.org/wiki/Tempura) erbij.

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/61076/640x640_rect_61076401.jpg https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/39865/39865844.jpg

ashuray
29 november 2017, 16:24
Een banaan. Wegens verkoudheid zie ik het nut niet van meer te eten als ik het toch niet proef :sad:

Sarcastr0
29 november 2017, 17:10
Gisterenmiddag macdo
's avonds de overschot patatten van gisteren gebakken met een steakje en snijbonen.

Vandaag seffs zelfgemaakte wraps.
Wortelen, courgettes, erwten, bonen en kip, in ne wrap.

Preske
29 november 2017, 17:35
Hier zal het pizza worden

Noscoped420
29 november 2017, 22:27
Niks zo slecht als die cecemel met druivensuiker :puke:

bwa vind eigenlijk nog niet dat je dat echt proeft :p volgens de verpakking is het ook maar een whopping 0.7% :unsure:
proeft imo gewoon iets zoeter dan de gewone cecemel but that's it.

Anyway vanavond kroketten en kipfilet in dragon saus.
Gewoon kip bakken in reepjes of blokjes, uitnemen en aanbaksel in de pan blussen met +- 150ml witte wijn, ff laten gaan, flesje room 250ml erbij, beetje kippenbouillon van een blokje of potje, verse/gedroogde dragon naar smaak, kip er terug in om op te warmen opnieuw en ff laten inkoken.

Dunno of dat effectief een echt recept van ergens is maar op een dag gewoon op uitgekomen en het viel best mee :p

Googke
30 november 2017, 00:10
Spek met ei gelijk de boerkes, maar het smaakt beter dan die exotische toestanden ^^.

ashuray
30 november 2017, 06:53
Spek met ei gelijk de boerkes, maar het smaakt beter dan die exotische toestanden ^^.

Zo exotisch is mijn banaan niet ze

Sir WarCry III
30 november 2017, 07:46
Wat ik allemaal eet is ook niet exotisch waar ik zit. :p Maar spek met ei gelijk de boerkes is idd lekker. Ik ging da waarschijnlijk de zaterdagmorgent ook nog ne keer maken se. :)

Carrion
30 november 2017, 07:47
Gisterenavond: Spirelle met tomatensaus en kippenblokjes

https://s7.postimg.org/9f2zo3n3v/IMG_0261.jpg

Sarcastr0
30 november 2017, 07:58
Zo exotisch is mijn banaan niet zeDenkte gij dat die bananen hier in België aan de bomen groeien? [emoji14]

Myllan
30 november 2017, 09:42
Udon (https://en.wikipedia.org/wiki/Udon) met peper, prij en een eike erop en tempura (https://en.wikipedia.org/wiki/Tempura) erbij.

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/61076/640x640_rect_61076401.jpg https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/39865/39865844.jpg

Oh man heerlijk!:drool:
Wat is dat groene naast die shrimp?

Voor ons deze avond kumpir.

Sir WarCry III
30 november 2017, 10:00
Wat is dat groene naast die shrimp?.

Shishito. (https://en.wikipedia.org/wiki/Shishito) Ziet er heel pikant uit maar is het niet. :)

Myllan
30 november 2017, 10:03
Shishito. (https://en.wikipedia.org/wiki/Shishito) Ziet er heel pikant uit maar is het niet. :)

Aan het stengeltje te zien had ik al een vermoeden.:p Alles wat op een peper lijkt hoeft niet zo voor mij maar voor de rest erg lekker.

glashelder
30 november 2017, 12:37
Voor ons deze avond kumpir.
Oh, ik wil ook :(

ashuray
30 november 2017, 14:54
Denkte gij dat die bananen hier in België aan de bomen groeien? [emoji14]

Staat er int magazijn van de Colruyt gene banaan boom?:unsure: tzijn er toch van Boni of Everyday.

@Warcry gij eet wel veel eikes hè! En al die Aziatische mensen zijn zo mager bent gij al veel afgevallen sinds gij daar woont?

Preske
30 november 2017, 18:59
Gebakken zalm met pasta ik ken de naam ni, maar het zijn zo precies van die varkenskrulletjes (niet spirelli). Klein beetje milde paprika op de pasta is lekkah

edit, Cavatappi noemt het

Noscoped420
30 november 2017, 20:26
Laat thuis vandaag dus momenteel staat er zo een Iglo schoteltje in de oven, zweedse balletjes in een saus met veenbessen met puree en erwtjes, heb ik al eens gehad een paar weken geleden en is niet slecht, enkel de veenbessen kan je zoeken met een vergrootglas en de erwten liggen er 100 op :p maar dat verwacht ik ook wel van zo schoteltjes.

Wou dat er hier ne deftige kebab was, we hebben 1 biefstuk kebab plaats met goed vlees en al de andere zijn van dat karton kebab vlees wat ze in lange stukken afsnijden met zo een soort elektrische dunschiller, maar dat karton vlees valt imo niet te eten en is gewoon puur vet.
Probleem met de biefstuk plek is dat het de andere kant vant stad is en das daar 7 euro voor ne kleine en zit bijna geen vlees tussen ( biefstuk kebab is zowiezo al stuk duurder in aankoop voor die mannen dan van dat geperst karton vlees op een rol dus verklaard wel waarom je weinig krijgt )

Dus om deftig te eten moet ik daar al ofwel ne grote pakke ofwel ne kleine met extra vlees maar die telt bijna 3 euro voor wat extra vlees.... als ik bijna 10 moet geven voor ne kleine of bijna 12.50 voor ne grote ga ik wel naar de Chinees...

glashelder
30 november 2017, 20:47
Burrito!

Maar 't was precies niet zo lekker, 'k weet niet wat ik er verkeerd aan gedaan heb. Ofwel ander gehakt gebruikt of zo.

Sir WarCry III
1 december 2017, 06:19
@Warcry gij eet wel veel eikes hè!

Da valt op zich wel mee. Van wat ik hier heb gepost zitten nu toevallig wel veel eikes tussen, ja. Ik post ook alleen maar wat volgens mij een beetje interessant is om te laten zien. Als ik mij 's morgens nen boterham met kaas en speculoospasta (door ne maat meegebracht uit België :D) smeer, zit er niemand op te wachten om dat te zien denk ik. :)

En al die Aziatische mensen zijn zo mager bent gij al veel afgevallen sinds gij daar woont?

Ni echt maar ik ben ook nooit dik geweest. Ik heb het grote geluk gezegend te zijn met een metabolisme waarmee ik alles kan eten zonder dik te worden. :) Alleen wanneer ik terug op bezoek kom in België kom ik altijd wel wat bij. Dan moet ik al ons lekker eten gehad hebben op 2 weken tijd. :D

Toen ik als Erasmusstudent in Zweden zat ben ik wel 6 kilo afgevallen. Dat kwam doordat die hun fastfood niet lekker is. :p Fastfood in Japan is over het algemeen wel gezonder dan bij ons maar een heel jaar bijna geen fastfood eten is nog altijd beter. lol

ashuray
1 december 2017, 06:35
Da valt op zich wel mee. Van wat ik hier heb gepost zitten nu toevallig wel veel eikes tussen, ja. Ik post ook alleen maar wat volgens mij een beetje interessant is om te laten zien. Als ik mij 's morgens nen boterham met kaas en speculoospasta (door ne maat meegebracht uit België :D) smeer, zit er niemand op te wachten om dat te zien denk ik. :)

Ni echt maar ik ben ook nooit dik geweest. Ik heb het grote geluk gezegend te zijn met een metabolisme waarmee ik alles kan eten zonder dik te worden. :) Alleen wanneer ik terug op bezoek kom in België kom ik altijd wel wat bij. Dan moet ik al ons lekker eten gehad hebben op 2 weken tijd. :D

Toen ik als Erasmusstudent in Zweden zat ben ik wel 6 kilo afgevallen. Dat kwam doordat die hun fastfood niet lekker is. :p Fastfood in Japan is over het algemeen wel gezonder dan bij ons maar een heel jaar bijna geen fastfood eten is nog altijd beter. lol

Wacht.. speculoospasta EN kaas samen op 1 booke? Bah

Sir WarCry III
1 december 2017, 06:56
Wacht.. speculoospasta EN kaas samen op 1 booke? Bah

Zijt maar zeker. Da's het lekkerste dat er is. :)

ashuray
1 december 2017, 07:16
Zijt maar zeker. Da's het lekkerste dat er is. :)

Het enige dat toegestaan is om te mixen op nen bo is hesp,salami of confituur samen met boter!

Ik wist niet dat speculoospasta zon wereldwijd product was :unsure:

Waelvis
1 december 2017, 07:28
Het enige dat toegestaan is om te mixen op nen bo is hesp,salami of confituur samen met boter!Nutella + Speculoospasta gedoopt in koffie = hemels.

Kaas + confituur ook lekker.

Alleen jammer dat ik dat niet meer kan eten door allergieën.

On-topic, gisterenavond kippeworsten met zurkelpuree.

Vannacht (opt werk) Unox tomatensoep (met balletjes, groentjes en pasta) samen met wat boterhammen met boter en kalkoenfilet.

Vanavond wordt het kotelettengebraad met gekookte patatten (zoete voor de jongsten) met gebakken boontjes (of erwtjes met worteltjes)

Sir WarCry III
1 december 2017, 07:35
Het enige dat toegestaan is om te mixen op nen bo is hesp,salami of confituur samen met boter!

Dan heb ik serieus gezondigd toen ik mij gisterenmiddag nen bánh mì (https://en.wikipedia.org/wiki/Bánh_mì) ben gaan halen. Da's zowat de Vietnamese versie van een smoske. De Fransen hebben daar baguettes ingevoerd tijdens de kolonisatiejaren en de Vietnamezen hebben daar iets vreet lekker van gemaakt.

Of mag daar wel iets anders dan hesp, salami en confituur op omdat da geen boke is maar een stokbrood?

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/36885/36885013.jpg

Ik zeg toch dat ne maat da voor mij uit België heeft meegepakt? :p Jaren geleden heeft da hier ook efkes in de winkel gelegen maar da's gedaan. :(

Sarcastr0
1 december 2017, 07:52
Frut!

En 's avonds ne zak nötjes tijdens de D&D campaign /ziek

Proto
1 december 2017, 10:11
Nog niks. Ik eet tavond frutten, en ik wil mijn maag niet bevuilen met andere troep vooraleer ik die goddelijke goudgele frietjes erin pomp.

Myllan
1 december 2017, 10:34
Ik ga dit weekend sowieso eens frietjes eten en met al de daarbij horende troep!

ashuray
1 december 2017, 10:36
Deze morgend een banaan
Sws ne freakshake!!!!!!!
Deze avond visvingerkes met gebakken aardappelen en appelmoes

Preske
1 december 2017, 10:39

kaas, hesp en confituur. Of (halve oude) kaas en een beetje honing :kwijl: Beetje zout, beetje zoet.

ashuray
1 december 2017, 11:40
kaas, hesp en confituur. Of (halve oude) kaas en een beetje honing :kwijl: Beetje zout, beetje zoet.

Neenee. Alleen boter en iets anders mag. Tenzij het choco is dan mag boter ook niet

Mulan
1 december 2017, 12:09
Neenee. Alleen boter en iets anders mag. Tenzij het choco is dan mag boter ook niet

Roomkaas + choco! *kwijl*

ashuray
1 december 2017, 12:25
Roomkaas + choco! *kwijl*

Ma heik

Myllan
1 december 2017, 12:51
Heb een vriendin die sandwiches vreet met daarin mayo en hagelslag dacht eerst girl wtf maar het is echt suuuperlekker:drool:

ashuray
1 december 2017, 13:18
Heb een vriendin die sandwiches vreet met daarin mayo en hagelslag dacht eerst girl wtf maar het is echt suuuperlekker:drool:

:puke:

Preske
1 december 2017, 14:48

probeer eens, is lekker hoor.

ashuray
1 december 2017, 14:49
probeer eens, is lekker hoor.

Nee! Nutella is zo goddelijk dat het niets anders nodig heeft. Alleen een 2de laag Nutella

Preske
1 december 2017, 14:52
Nee! Nutella is zo goddelijk dat het niets anders nodig heeft. Alleen een 2de laag Nutella

nee ik bedoel, honing op kaas :p

Carrion
1 december 2017, 14:54
Speculoospasta is voor het plebs. Er is maar 1 manier om dat te eten: Speculooskoekskes soppen in koffie (en hebben dat ze er niet invallen) en op uwe boterham leggen.

Sarcastr0
1 december 2017, 16:37
Speculoospasta is voor het plebs. Er is maar 1 manier om dat te eten: Speculooskoekskes soppen in koffie (en hebben dat ze er niet invallen) en op uwe boterham leggen.Is ook beter voor diabetici

Pana
1 december 2017, 16:47
Roggevleugel met een citroen-botersausje en kroketjes met een beetje Choron. Wa Cecina Vaca en pastrami als apero. Zalig.

Micheal
1 december 2017, 17:01
Piiiizaaaa

Genius
1 december 2017, 17:16
Gisteren voor de zoveelste keer gaan eten de Troubadour in Berchem, blijft nog steeds één van de betere niet-ster restaurant in Antwerpen!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171201/b46d3d1028072bfdf783d2766ec4832d.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171201/5b4b687ccb713bc25b900f8ddd820548.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171201/97d377253dd3e901e7d43145dc727a36.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171201/8aa0f45c0571b95213d5b128b3bd4841.jpg

Voor diegene die willen weten wat er op ligt, hieronder den uitleg!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171201/0bebca6d0128767edf87bb6d117f0cb0.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171201/0e225d75615f0b02bad683c4c5e51c00.jpg

TNTim
1 december 2017, 17:35
Mush ! (http://www.dumpert.nl/mediabase/7276247/6ce6485f/foodiefoto_s_verpesten.html)

n0ukie
1 december 2017, 17:44
Dan heb ik serieus gezondigd toen ik mij gisterenmiddag nen bánh mì (https://en.wikipedia.org/wiki/Bánh_mì) ben gaan halen. Da's zowat de Vietnamese versie van een smoske. De Fransen hebben daar baguettes ingevoerd tijdens de kolonisatiejaren en de Vietnamezen hebben daar iets vreet lekker van gemaakt.

Of mag daar wel iets anders dan hesp, salami en confituur op omdat da geen boke is maar een stokbrood?

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/36885/36885013.jpg

Mmm banh mi :drool: Nog maar 1 keer gegeten hier in het Antwerpse, het is helaas nog niet heel populair hier. Hopelijk komt dat snel.

Gisteren pizza met bbq saus, uitje, mozarella en spek. Vanmiddag daar nog een stukje overschot van gegeten, deze avond was het zalm gemarineerd in hoisin saus, sesamolie, beetje sojasaus, gember en look. Daarbij gewokte noedels met paksoi, wortel en ui en de marinade van de zalm er over gekapt als saus. Morgen eet ik de overschot, ik kijk er al naar uit :woohoo:

ashuray
1 december 2017, 17:46
Een booke met vet van spek en bruine suiker is ook nog accepteerbaar qua belegmengelingen

n0ukie
1 december 2017, 18:16
Een booke met vet van spek en bruine suiker is ook nog accepteerbaar qua belegmengelingen

Dat klinkt echt ranzig.

Boterham met peperkoek tussen is ook enorm lekker. Of met pindakaas en rode confituur, njam.

ashuray
1 december 2017, 18:35
Hebt gij nog nooit spek gebakken en dan u booke in dat sop gesopt?!

n0ukie
1 december 2017, 18:41

Nog nooit!

ashuray
1 december 2017, 19:01
Dafuq. En serieus gij vind dit walgelijk terwijl hierboven gepraat word over hagelslag met mayonaise?!

Bubba
1 december 2017, 19:06

Preske
1 december 2017, 20:09
zelfgemaakte, verse frietjes met groentenburger.

Noscoped420
1 december 2017, 20:16
Restaurant foto's

Ziet er altijd heel goed uit maar bij mij zou dat echt maar het gat in mne kies vullen bij wijze van spreken :p
Mn broer zegt ook altijd tegen mij '' jama das voor de ervaring he'' maar ik zie het nut niet van restaurant prijzen te betalen en 4u later weer int frituur te staan vd honger, maar het kan ook zijn dat ik gewoon ne boer ben :unsure:

Genius
1 december 2017, 20:23
Ziet er altijd heel goed uit maar bij mij zou dat echt maar het gat in mne kies vullen bij wijze van spreken :p
Mn broer zegt ook altijd tegen mij '' jama das voor de ervaring he'' maar ik zie het nut niet van restaurant prijzen te betalen en 4u later weer int frituur te staan vd honger, maar het kan ook zijn dat ik gewoon ne boer ben :unsure:

Iedereen denkt dat altijd da je nadien naar de frituur moet maar dat is echt wel meer dan voldoende.

Als ge alles optelt wa ge eet dan is dat altijd meer wa ge gewoon thuis op nen avond eet en ge gaat erna toch ook ni naar een frituur? :)

n0ukie
1 december 2017, 20:31
Dafuq. En serieus gij vind dit walgelijk terwijl hierboven gepraat word over hagelslag met mayonaise?!Dat is inderdaad ook echt wel degoutant!

Misschien moet ik het eens een kans geven. Ik heb ooit eens een donut met bacon en maple syrup gegeten en die was echt wel :drool:

glashelder
1 december 2017, 20:48
zurkelpuree
Ooooh :drool:

Speculoospasta is voor het plebs. Er is maar 1 manier om dat te eten: Speculooskoekskes soppen in koffie (en hebben dat ze er niet invallen) en op uwe boterham leggen.
Nom! Nog zoiets: half stukje côte d'or (van zo'n blok, gewoon melkchocolade) op een lepetje in de koffie leggen. Daarna gesmolten chocola op boterham smeren :drool:

Preske
1 december 2017, 20:52

Die tijden zijn voorbij ze. Alez, bij de meesten toch. Der is altijd wel een of andere pretentieuze chef-kok die denkt dat hij/zij het summum van het culinaire is. Ouders hebben in den tijd nog bij Bocuse gegeten, dat was ook zo ne sjarel. Lekker, absoluut. Maar ge kreeg echt niets op uw bord.

Polle32
1 december 2017, 21:49

Zever, ik heb ooit het genoegen gehad om in het Hof van Cleve te eten en je kon me gewoon naar buiten rollen...

Noscoped420
1 december 2017, 22:14
Zever, ik heb ooit het genoegen gehad om in het Hof van Cleve te eten en je kon me gewoon naar buiten rollen...

zever idd want elke mens heeft genoeg met dezelfde portie eten.... mijn broer zijn vriendin zit bomvol met zo een 450 gram Iglo schoteltje uit de diepvries, ik krijg er zo 2 op. heb ook geen moeite met een medium pizza uit de domino's ofzo alleen in mn kas te slaan terwijl sommige mensen die ik ken geen 4 stukken zouden opkrijgen, niet iedereen is hetzelfde.

Ik val ook onder het type dat naar de frituur gaat voor een kleine met 2 snacks ipv 1ne snack terwijl sommige in mijn gezin nog geen mini met ne cervela opkrijgen na ne lange dag, en als ik zo rondkijk in de frituur ben ik daar geen uitzondering op.

Als ik al ga uiteten is het naar een ouderwetse grill plaats in de buurt, spareribs of een dikke steak vanop het open vuur, 2 latten spareribs + een kom frieten of puree of kroketten of steppengras voor 25 euro en vooraf nog gratis soep en achteraf een gratis bol ijs, dan zit ik idd vol ja.

Dan heb je wss het 5 of 7 gangen menu gehad in het Hof van Cleve, zou nog moeten ontbreken dat je daarna niet naar buiten zou rollen als je die prijzen ziet.

Sarcastr0
2 december 2017, 09:39
Ziet er altijd heel goed uit maar bij mij zou dat echt maar het gat in mne kies vullen bij wijze van spreken [emoji14]
Mn broer zegt ook altijd tegen mij '' jama das voor de ervaring he'' maar ik zie het nut niet van restaurant prijzen te betalen en 4u later weer int frituur te staan vd honger, maar het kan ook zijn dat ik gewoon ne boer ben :unsure:Aan mij is zo Haute cuisine ook niet besteedt

Ragjee
2 december 2017, 11:00
Hier staat er een bouilloneke te koken met een kiekske in. Verse vol au vent in wording!

ashuray
2 december 2017, 11:07
Ne cheeseburger van de markt
Witloof met hesp en kaassaus in de oven

Mulan
2 december 2017, 11:42
Nu net een croque uit de airfryer achter de kiezen, vanavond Wraps gevuld met gebakken gehakt, champignons, ui en paprikareepjes; rauwe Chinese kool en een zelfgemaakt sausje op basis van yoghurt en radijs.

Lobmans
2 december 2017, 17:12
zever idd want elke mens heeft genoeg met dezelfde portie eten.... mijn broer zijn vriendin zit bomvol met zo een 450 gram Iglo schoteltje uit de diepvries, ik krijg er zo 2 op. heb ook geen moeite met een medium pizza uit de domino's ofzo alleen in mn kas te slaan terwijl sommige mensen die ik ken geen 4 stukken zouden opkrijgen, niet iedereen is hetzelfde.

Ik val ook onder het type dat naar de frituur gaat voor een kleine met 2 snacks ipv 1ne snack terwijl sommige in mijn gezin nog geen mini met ne cervela opkrijgen na ne lange dag, en als ik zo rondkijk in de frituur ben ik daar geen uitzondering op.

Als ik al ga uiteten is het naar een ouderwetse grill plaats in de buurt, spareribs of een dikke steak vanop het open vuur, 2 latten spareribs + een kom frieten of puree of kroketten of steppengras voor 25 euro en vooraf nog gratis soep en achteraf een gratis bol ijs, dan zit ik idd vol ja.

Dan heb je wss het 5 of 7 gangen menu gehad in het Hof van Cleve, zou nog moeten ontbreken dat je daarna niet naar buiten zou rollen als je die prijzen ziet.

Dat is toch eigenlijk ook nog vrij weinig? Als ik naar de frituur ga is het doorgaans een grote friet + drie stukken vlees, als ik eens een kleine of gewone friet neem dan is het omdat ik het dan in combinatie met een uit de kluiten gewassen broodje mexicano neem... Maar bon ik ben dan ook een vrij grote eter, als we bv bij mijn schoonouders zijn en er frieten gehaald worden, dan worden er twee grote frieten besteld voor vijf man, waarvan ééntje voor mij is en de andere voor de rest, en dan nog gebeurt het dat ik de mijne volledig op heb en nog de overschot krijg van de andere grote friet die niet is opgeraakt :D)

Anyway, alhoewel ik dus een grote eter ben, ben ik in de betere restaurants ook nog nooit met honger naar buiten gegaan. Het is nu niet dat ik daarna platte rust moét hebben omdat ik meer dan vol zit (wat bv het geval is als ik naar de frituur ben geweest), maar na een restaurantbezoek ben ik alleszins wel voldaan genoeg.

Bubba
2 december 2017, 17:33
Je gaat toch ook niet naar zo'n restaurants om barstensvol buiten te komen? Daarvoor ga je inderdaad naar de lokale frituur of kebab zaak.

Ragjee
2 december 2017, 18:08
Nu net een croque uit de airfryer achter de kiezen, vanavond Wraps gevuld met gebakken gehakt, champignons, ui en paprikareepjes; rauwe Chinese kool en een zelfgemaakt sausje op basis van yoghurt en radijs.
is het een aanrader zo'n Airfryer? hier al lang in twijfel om het aan te schaffen.... lijkt me zo klein qua inhoud.

Mulan
2 december 2017, 18:25
is het een aanrader zo'n Airfryer? hier al lang in twijfel om het aan te schaffen.... lijkt me zo klein qua inhoud.

wat ik hoor/lees: koop een Philips en geen goedkope knockoff, die presteren minder blijkbaar.
Ik heb nu 4j een Philips en wordt hier meermaals per week gebruikt: Veggie groenteburgers, gehaktbrood, appeltaart, gevulde paprika, afbak ontbijtkoeken en frietjes, naast de croques is wat ik de laatste 10 dagen er al in heb klaar gemaakt.
Ik heb de gewone en dat is het enige wat ik me beklaag, zelfs voor 2 volwassenen is hij eigenlijk al te klein. De XL versie is duurder maar wel nodig als je hem frequent gebruikt.
Ik zou zeggen: vraag eens rond bij familie of vrienden wie er eentje heeft en vraag of je hem een weekje mag lenen ;)

Ragjee
2 december 2017, 18:47
wat ik hoor/lees: koop een Philips en geen goedkope knockoff, die presteren minder blijkbaar.
Ik heb nu 4j een Philips en wordt hier meermaals per week gebruikt: Veggie groenteburgers, gehaktbrood, appeltaart, gevulde paprika, afbak ontbijtkoeken en frietjes, naast de croques is wat ik de laatste 10 dagen er al in heb klaar gemaakt.
Ik heb de gewone en dat is het enige wat ik me beklaag, zelfs voor 2 volwassenen is hij eigenlijk al te klein. De XL versie is duurder maar wel nodig als je hem frequent gebruikt.
Ik zou zeggen: vraag eens rond bij familie of vrienden wie er eentje heeft en vraag of je hem een weekje mag lenen ;)
Thanks! aan zo'n antwoord heb je dus echt wat hé :D

Mulan
2 december 2017, 18:50
Thanks! aan zo'n antwoord heb je dus echt wat hé :D

Graag gedaan :)

Tonerider
2 december 2017, 19:03

Heb hem ook net gekocht (de gewone) en voor 2 personen lijkt me dit toch ook. 800 gr. friet is in ons geval toch genoeg voor 2 (500g voor mij en 300 voor m'n vrouw :p ), maar ik kan me inbeelden dat je met 2 grote eters een groter model moet hebben.
Tot nu toe enkel friet in gemaakt - we hebben ook geen extra accesoires - , dus voor andere producten kan ik het niet vertellen.
Ik gebruik hem met verse frieten van boni (in de koelafdeling te vinden) en dat werkt perfect. Natuurlijk iets droger dan in het vet, maar ja, dat is dan ook net de bedoeling dat ze niet zo vet zijn.

Mulan
2 december 2017, 19:08
Heb hem ook net gekocht (de gewone) en voor 2 personen lijkt me dit toch ook. 800 gr. friet is in ons geval toch genoeg voor 2 (500g voor mij en 300 voor m'n vrouw :p ), maar ik kan me inbeelden dat je met 2 grote eters een groter model moet hebben.
Tot nu toe enkel friet in gemaakt - we hebben ook geen extra accesoires - , dus voor andere producten kan ik het niet vertellen.
Ik gebruik hem met verse frieten van boni (in de koelafdeling te vinden) en dat werkt perfect. Natuurlijk iets droger dan in het vet, maar ja, dat is dan ook net de bedoeling dat ze niet zo vet zijn.

Voor alleen frieten lukt dat inderdaad prima!
Maar als je die echt gebruikt voor gerechten (en daar moet je die dure accessoires niet voor te kopen hoor, ik leg gewoon bakpapier in het mandje!) dan is die ècht te klein.
Probeer er bvb maar eens 3 viandellen in te leggen, je zal zien wat ik bedoel ;)
Laat staan dat je er 2 croques in kan proppen zonder een meester tetrisspeler te worden! ;p

Preske
2 december 2017, 19:16
salade met geitenkaas

Noscoped420
2 december 2017, 21:02
Ne cheeseburger van de markt
Witloof met hesp en kaassaus in de oven

Zo hamburgers van de markt zijn wel eens goed als je daar vroeg rondloopt en nog niet hebt gegeten, al vind ik tegenwoordig de prijzen toch al aan de man, achteraan de 3 euro voor ne gewone of boven de 4 voor ene met zo een cheap ass schelleke smeltkaas is toch goed verdient, nuja de markt is ook de frituur niet dus 4 euro voor zo ne cheeseburger of 2.xx euro voor ne bicky in de frituur ga ik nu niet zo hard op letten, dieje man staat daar in de winter ook in de kou van 8 tot bijna 13u :p

Ga mij ook zo een hamburger kraam beginnen ( jk :p ), pistolets zijn dirt cheap want je maakt een deal bij een bakker die ook op de markt staat of een bakkerij en haalt die s'ochtends voor in je kraam, zo platte hamburgers zijn er gewoon van het merk van reusel of dergelijk, is nog geen 15 euro voor 24 in een vriescenter en dan krijg je als uitbater wss nog horeca korting, idem op de sauzen , en witte ajuinen kosten zo al geen hol, dan verkopen aan 3.50 per hamburger of 4 per cheeseburger, tegen de middag staat dat hier nog altijd vol met schoolkinderen ook dus reken maar eens uit als je zo over de 100 hamburgers kwijt raakt op een dag.

Dat is toch eigenlijk ook nog vrij weinig? Als ik naar de frituur ga is het doorgaans een grote friet + drie stukken vlees, als ik eens een kleine of gewone friet neem dan is het omdat ik het dan in combinatie met een uit de kluiten gewassen broodje mexicano neem... Maar bon ik ben dan ook een vrij grote eter, als we bv bij mijn schoonouders zijn en er frieten gehaald worden, dan worden er twee grote frieten besteld voor vijf man, waarvan ééntje voor mij is en de andere voor de rest, en dan nog gebeurt het dat ik de mijne volledig op heb en nog de overschot krijg van de andere grote friet die niet is opgeraakt :D

Een klein met 2 stukken vlees is ook niet bijzonder groot nee :p nuja de plek waar ik over spreek doet wel massive friet porties, een klein is zo groot alsof je op de kermis zou zeggen geeft mij 3 grote, de bakjes die ze voor een klein gebruiken zou op 99% vd plekken als grote tellen :p dan nog een berehap ofzo daarbij en iets gelijk ne special heb ik het in die frituur toch zitten :p zo frituur spul bloat ook enorm in de maag dus na een klein met 2 snacks heb ik altijd zoiets van bah moet ik nu ff niemeer hebben door dat bloated gevoel.

Je gaat toch ook niet naar zo'n restaurants om barstensvol buiten te komen? Daarvoor ga je inderdaad naar de lokale frituur of kebab zaak.

Uiteraard niet, voor mij persoonlijk is het een een kwestie van prijs, de ervaring is voor mij de euro's niet waard want ik ben te boers om de kunst op mijn bord naar waarde te schatten.
Als je tegen mij zegt kom in het hof van cleve eten voor 250 euro , 3 sterren ,zit er amazing uit, blablabla of je zegt kom 2 latten spare-ribs met sla en frieten eten in een echt grill ''restaurant'' voor 25 euro zal ik altijd voor het 2de gaan want het 1ste is 10x duurder en 10x rapper terug verteerd omdat het veel minder is en voor mij nooit geen 250 euro waard voor 5 gangen.

Ik snap dat er mensen naar restaurant gaan voor de fine dining experience en die dat ook echt het geld waard vinden en zoveel te beter voor hun, ik ben er gewoon geen van.

Bubba
2 december 2017, 21:08
Uiteraard niet, voor mij persoonlijk is het een een kwestie van prijs, de ervaring is voor mij de euro's niet waard want ik ben te boers om de kunst op mijn bord naar waarde te schatten.
Als je tegen mij zegt kom in het hof van cleve eten voor 250 euro of kom 2 latten spare-ribs met sla en frieten eten in een echt grill ''restaurant'' voor 25 euro zal ik altijd voor het 2de gaan want het 1ste is 10x duurder en 10x rapper terug verteerd omdat het veel minder is.

Ik snap dat er mensen naar restaurant gaan voor de fine dining experience en die dat ook echt het geld waard vinden en zoveel te beter voor hun, ik ben er gewoon geen van.

Uiteraard, en daar is ook niks mis mee, wij doen het hier af en toe omdat wij wél genieten van de manier waarop men daar kan spelen met smaken en texturen. Daar ga je niet om uwen buik is goed vol te vreten, dat kan je immers overal doen voor veel minder geld. Het ging mij gewoon even over die instelling van "ik moet mij zo goedkoop mogelijk kunnen volsteken".

Noscoped420
2 december 2017, 21:14
Is idd ook de hoofdreden om op restaurant te gaan ja, pas op ik ben al eens gaan eten in een ''lower class'' restaurant, het type met bv 1 ster of een hoge gault Millau score waar je bv 50-70 betaald voor een simpel 3 gangen menu en dat was wel ok maar was idd niet om je vol te eten, eerder om het eens te bezien.

Ik zie wel de appeal van je te laten bedienen en hoe je bepaalde dingen krijg in een andere vorm dan dat je het zelf zou maken thuis maar het echte dure restaurant leven zal nooit voor mij zijn gewoon naar eigen mening over prijs en satisfaction in the end.

Preske
2 december 2017, 23:40
ik ben al eens gaan eten in een ''lower class'' restaurant, het type met bv 1 ster of een hoge gault Millau score

Als ik "lower class restaurant" hoor denk ik eender aan het soort kantines waar ze daklozen of arme mensen te eten geven...

Noscoped420
2 december 2017, 23:52
lower class vergeleken met 2 of 3 sterren plaatsen dan :unsure: nuja de plaatsen waar je voor onder de 80 euro een 3 gangen menu hebt.
Kantines of dergelijke zou ik nu zelfs niet de naam restaurant op zetten, beetje zoals die plekken die zich ''grill restaurant'' noemen maar je kan er enkel steak of spare ribs kiezen en je krijgt dat gewoon voor je op een houten plank met een kom frieten :p

Beetje zoals je eigen zaak frituur-restaurant noemen gewoon omdat je een paar zitplekken hebt en je dient je stoofvlees of goulash ook op een bord op ipv alleen in ne plastieke bak naast je frieten :p

Noscoped420
3 december 2017, 20:23
Niet echt gekookt vandaag, was een dag van alles door elkaar ( worstenbroodjes voor lunch en nog een bakje balletjes in tomatensaus, frangipanne cake in de namiddag met koffie ) dus net maar een paar verse kaas en garnaalkroketten ( als in niet bevroren, maar ook niet zelf gemaakt van 0 ) met een slaatje erbij.

Voor straks nog wat zoete popcorn bij de tv ( de variant met zo een laagje fructose syrup er rond in een gouden kleur )

Preske
3 december 2017, 20:30
Niets. Deze namiddag pannenkoeken gegeten, en blijkbaar zitten ze hier nog vol

n0ukie
3 december 2017, 21:06
Vanmiddag zwarte bonenburgers met pistolet, gekarameliseeerde ajuin en zoete aardappelfrieten. In de late namiddag 2 potjes zelfgemaakte rijstpap gegeten en dan 's avonds 1 sneetje brood, ik had niet meer veel honger na al die rijstpap.

Noscoped420
3 december 2017, 21:28
moet ook nog eens iets maken in de trend van rijstpap, gisteren in de Aldi ne pot kaneel opgepikt omdat die in de tijdelijke artikelen lag voor nog geen euro ( gebruik dat te weinig om van een duur merk te kopen aan bijna 3 euro voor een potje )

Misschien in de week eens gebakken appelschijven of zelfgemaakte appel compote met kaneel, dan schijven rode en witte pens bakken in de pan, is het wel het weer en seizoen voor :)

glashelder
3 december 2017, 23:31
Deze avond wrap met kip en groentjes. Mijn vriendin aan 't werk gezet en haar de worteltjes laten snijden en de maïs uit 't potje halen en nog wat dinges klaarzetten (die kookt nóóit dus af en toe probeer ik haar wa dinges bij te leren). En toen was ze toch bezig dus toen mocht ze meehelpen met de paprika en worteltjes te snijden voor in de vriezer ^^

rscaboy
4 december 2017, 00:20
Deze avond wrap met kip en groentjes. Mijn vriendin aan 't werk gezet en haar de worteltjes laten snijden en de maïs uit 't potje halen en nog wat dinges klaarzetten (die kookt nóóit dus af en toe probeer ik haar wa dinges bij te leren). En toen was ze toch bezig dus toen mocht ze meehelpen met de paprika en worteltjes te snijden voor in de vriezer ^^

Zeker dar ze meerderjarig is? anyways gisteren zo een pitta kit uit de lidl en vandaag worst met sla en ovenfrieten. Morgen normaal wortelpuree met kip.

Carrion
4 december 2017, 07:21
Zeker dar ze meerderjarig is? anyways gisteren zo een pitta kit uit de lidl en vandaag worst met sla en ovenfrieten. Morgen normaal wortelpuree met kip.

:rofl: goeike

Guazala
4 december 2017, 09:32
Zeker dat ze meerderjarig is?

Ze is in elk geval ouder dan 6.

Mijn lief is ouder dan 6 dus nee?

Lobmans
4 december 2017, 10:35

Sinds kort is er overigens nog een nieuw model de XXL. Nadeel daarbij is wel dat de baktijd wel tot dubbel zo lang kan zijn als bij de XL-versie. Wijzelf hebben de XL en zijn daar net als u ook zeer tevreden over. Bakken er ook zeer uiteenlopende zaken in, het enige wat we nog niet geprobeerd hebben is croque monsieur dus dat toch ook eens proberen dan. Gij legt die dan gewoon in het mandje, of hoe? :)

Mulan
4 december 2017, 11:45
Jup, wel toastbrood kopen, veeeeel lekkerder dan met gewoon brood! En moet ook niet beboterd worden. Ik leg ze er 7 minuten in op 160 graden.

glashelder
4 december 2017, 11:54
Zeker dar ze meerderjarig is?
Ik moet dat effectief zo doen bij haar. 't Enige wat ze kan is spaghetti koken en als ik haar laat doen zou het ook nooit meer worden dan dat, dus af en toe moet ze koken en dan help ik wel wat.

Preske
4 december 2017, 18:47
Kippenpita met pene

Sarcastr0
4 december 2017, 19:21
Nopkes, pepersteak, erwtjes+worteltjes

ashuray
5 december 2017, 08:39
Gisteren choco pops :drool:
Een mango
Kip met broccoli bloemkool mix en rostis

pie-jie
5 december 2017, 09:30
Kippenpita met pene

Ik sprak dit efkes verkeerd uit in mijn hoofd :unsure:

Preske
6 december 2017, 20:03
Varkenshaasje met Gratin Dauphinois

Noscoped420
6 december 2017, 20:21
scampi's ( of wat ze onder die naam verkopen in de diepvries in ne zak ) met pasta en een licht getomateerd lookboter sausje.
Had nog lekker zelf het darmkanaal eruit mogen halen terwijl er duidelijk op de zak stond gepeld en schoongemaakt :sop:

Simpel as hell maar op zich wel een lekker sausje, had het nog niet gemaakt hiervoor.
Zo diepvries scampi is ook niet teveel bij nadenken, zie op die zak dat die al in April 2016 gevangen zijn en ingevroren, nuja wel goed tot 2019 volgens de zak maar zo zie je maar wat een schijtproduct dat is uit de diepvries.

Preske
6 december 2017, 20:25
scampi's met pasta en een licht getomateerd lookboter sausje.

Scampi bakken in lookboter, scampi's uit de pan halen na een min aan elke zijde zodat ze niet te lang bakken, 2 eetlepels tomaten ketchup in de pan, 200ml room, ff onder elkaar roeren en laten opkoken en scampi's terug erin en vuur uit, serveer met de pasta of meng de pasta eronder in de pan.

Simpel as hell maar op zich wel een lekker sausje, had het nog niet gemaakt hiervoor.

recepten zijn voor de kooksthread :unsure:

Noscoped420
6 december 2017, 20:26
recepten zijn voor de kooksthread :unsure:

Aangepast, vergis me altijd tussen die 2 topics :p

Carrion
6 december 2017, 23:35
Niets gegeten maar ik heb wel 3 kg spaghetti gekookt :unsure:

glashelder
7 december 2017, 00:37
Macaroni met kaas en hesp.

ashuray
7 december 2017, 13:49
Macaroni met kaas en hesp.

Omg!!!! Met een korstje op? Ik moet dat ook nog is dringend maken maar mijn vriend lust dat niet..

Ik ga het morgen maken omdat ik er kei veel zin in heb nu! Dat die maar ne kebab ga halen :D

Mijn vriend is ook zo'n kookwonder. Die wou is gebakken aardappelen maken en heeft die gewoon zo in de pan gesmeten zonder te koken. En toen ik vogelnestjes ging maken vroeg hij waarom ik de eitjes ging koken als je die daar gewoon zo in een kuiltje in dat gehakt kan gieten..en de eerste keer dat hij spaghetti maakte was dat een bol. Die had daar niet in geroerd en te veel olie in gedaan

Deze morgend een mandarin
Deze middag ne mango en sandwich met kip andalouse
Deze avond zoals iedere donderdag spaghetti

|nfected
7 december 2017, 14:20
2 bloody Mary's. Hot buffalo wings. Steak met cheesy truffle fries and spiked ice coffee

Sent from my HTC U11 using Tapatalk

Sarcastr0
7 december 2017, 18:02
Petoeters, bloemkool en hamburger.

GemaneDude
7 december 2017, 18:09
Enorm lekker gegeten in de Taj Mahal in Leuven. Tandoori Chicken met garlic naan. Veel te veel wel. :p

glashelder
7 december 2017, 21:17
Omg!!!! Met een korstje op? Ik moet dat ook nog is dringend maken maar mijn vriend lust dat niet..
Nee, 't was zonder korstje.

Vandaag croques. Voel mij wat mottig dus niet echt zin om te koken.

Myllan
8 december 2017, 08:38
Petoeters, bloemkool en hamburger.

Petoeters? Wats dat?

ashuray
8 december 2017, 08:41
Petoeters? Wats dat?

Patatjes

Choco pops
Overschot spaghetti
Macaroni met hesp en kaassaus en korstje!

Sir WarCry III
8 december 2017, 08:47
Ik ben nog eens ramen gaan eten. :)

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/20695/640x640_rect_20695608.jpg

Jepjep
8 december 2017, 09:00
Er zit een vervallen doritos in je ramen :unsure:

Sir WarCry III
8 december 2017, 09:03
Er zit een vervallen doritos in je ramen :unsure:

Da's nori. Gedroogd zeewier. :)

Guazala
8 december 2017, 09:50
Gisteren toast met kruidenkaas en gerookte zalm en een slaatje erbij.

Patatjes

Choco pops
Overschot spaghetti
Macaroni met hesp en kaassaus en korstje!Uw dieet al terug overboord gegooid?

ashuray
8 december 2017, 09:55
Gisteren toast met kruidenkaas en gerookte zalm en een slaatje erbij.

Uw dieet al terug overboord gegooid?

Nee hoor. Ik eet donderdag en vrijdag gewoon wat ik wil en voor de rest let ik op. Woensdag heb ik kip met broccoli,,bloemkool en wortelmix gegeten

Myllan
8 december 2017, 10:32
Patatjes

Choco pops
Overschot spaghetti
Macaroni met hesp en kaassaus en korstje!

Haha nog nooit van gehoord.

Nee hoor. Ik eet donderdag en vrijdag gewoon wat ik wil en voor de rest let ik op. Woensdag heb ik kip met broccoli,,bloemkool en wortelmix gegeten

Ben je iets afgevallen?

Was gisteren alleen dus een zakje noodels gegeten en vanavond eten we bij mijn schoonouders, geen idee wat.

ashuray
8 december 2017, 10:43
Haha nog nooit van gehoord.

Ben je iets afgevallen?

Was gisteren alleen dus een zakje noodels gegeten en vanavond eten we bij mijn schoonouders, geen idee wat.

3 kg! Maar het minste dat ik is een cola fzo drink is daar ineens een kg terug bij. Mijn gewicht schommelt mega hard

Myllan
8 december 2017, 10:54
3 kg! Maar het minste dat ik is een cola fzo drink is daar ineens een kg terug bij. Mijn gewicht schommelt mega hard

Oef ja, alleszins het begin is er dus veel succes verder, gaat je wel lukken hoor!!

ashuray
8 december 2017, 10:56
Oef ja, alleszins het begin is er dus veel succes verder, gaat je wel lukken hoor!!

Dankjewel! Kzie alleen niet waar ik het kwijt ben :unsure:

Sarcastr0
8 december 2017, 13:18
Petoeters? Wats dat?Aardappelen maria

Preske
8 december 2017, 20:51
Van die goedkope "cheeseburgers" van de colruyt.

Ik voel nu al dat ik het mij ga beklagen morgen.

Sarcastr0
8 december 2017, 23:13
Frut van de frituur

glashelder
8 december 2017, 23:14
Patatjes met rode kool (en appelmoes daarin mjam) en chipolata.

Noscoped420
8 december 2017, 23:40

Eigenlijk sluiten die nog het meeste aan bij ''echt vlees'' ( als je vergelijkt met soortgelijke producten ) die van Rustlers zijn nog iets meer ''vleesachtig'' maar ook wel een stuk duurder per stuk , heb die van Colruyt regelmatig in de frigo als snelle snack of lunch.

Anyway gisteren fondue ( omdat het kan :unsure: ) en vandaag gewoon tomaten soep met balletjes en wat room in en wat popcorn met van die fructose syrup rond, was redelijk lui en eigenlijk niet veel honger rond 19-20u.

ashuray
9 december 2017, 08:17

Troost u. Mijn macaroni word ook beklaagd

Sarcastr0
9 december 2017, 09:09
Troost u. Mijn macaroni word ook beklaagdWordt maria

My Spot
9 december 2017, 20:48
Gisteren zelfgemaakt stoofvlees met frietjes
en vandaag spaghetti carbonara

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

glashelder
9 december 2017, 22:14
Spaghetti, woo.

n0ukie
10 december 2017, 09:03
Gisteren granola als ontbijt en dan 's middags en 's avonds een boterham met wat kipfilet, ik had totaal geen honger. Vandaag kalfsblanquette met pommes duchesse :love:

Preske
10 december 2017, 12:26
geroosterde butternutpompoensoep

Mulan
10 december 2017, 14:03
Ciabatta met lookboter, champignons, kerstomaatjes en een klein beetje geraspte kaas erop.. Smullen!

Sarcastr0
10 december 2017, 16:30
Sebiet chinees bij de oukes

Noscoped420
10 december 2017, 20:13
Zo een wereldgerecht doos van de Knorr uit de AH, op zich wel cava maar toch ook nog de nodige voorbereiding en werk eraan dus buiten je saus en marinades in een zakje te krijgen in de doos zie ik niet echt het voordeel tov het gewoon van 0 zelf te maken, want in the end is dat nog bijna wat je zelf moet doen.

Preske
10 december 2017, 20:35
gebakken kip met fritjes

Mulan
11 december 2017, 09:49
Vanavond paprika gevuld met feta en ovenkroketjes uit de airfryer!

Bubba
11 december 2017, 18:16
Spaghetti Bolognaise

n0ukie
11 december 2017, 19:29
pitabroodjes met falafel en wat groentjes.

ashuray
11 december 2017, 19:37
Kip met broccoli

Preske
11 december 2017, 20:06
pangasius vis met zo van die uitgeholde patatjes en daar dan purree in met kruiden, kaas en nog enkele dingen

Noscoped420
11 december 2017, 22:09
Vanavond paprika gevuld met feta en ovenkroketjes uit de airfryer!

Als dat ook maar iets lijkt op vleeskroketten uit de airfryer dan pas ik :unsure: enige keer dat ik daar even krokant in kreeg als in de friteuse was toen ik ze in ontdooide toestand erin deed en de baktijd met +3-4 min extra aan mn laars lapte.
Voor sommige zal dat wel krokant genoeg zijn na de aangegeven baktijd en bereidingswijze maar ik vond dat niet krokanter dan bitterballen uit de oven, wat ook maar zo en zo krokant is en zelfs wat ''under done'' aanvoelt.

Jammer want anders draaide de airfryer hier ook meer en meer maar ben eigenlijk al bijna klaar voor em op 2dehands te gooien, krijg zelfs meer gebruik uit mn grill/panini toestel van 30 euro ( vlees ertussen ipv in de pan, croques zoals je ze krijgt als je ergens eentje besteld in een brasserie ofzo ) jammer van de baktijden in een airfryer en het gedoe met snacks die krokant zouden moeten worden want op zich gebruik ik het wel graag.

Anyway vanavond frituur, laat thuis met heel dat gedoe op de baan en kon echt niet meer beginnen aan scampi's ontdarmen en bakken en pasta koken na 20u.

glashelder
11 december 2017, 22:22
Kip met broccoli
Haha, ik dacht dat ik nog in het tattoo topic zat.

Mulan
12 december 2017, 06:43
Als dat ook maar iets lijkt op vleeskroketten uit de airfryer dan pas ik :unsure: enige keer dat ik daar even krokant in kreeg als in de friteuse was toen ik ze in ontdooide toestand erin deed en de baktijd met +3-4 min extra aan mn laars lapte.
Voor sommige zal dat wel krokant genoeg zijn na de aangegeven baktijd en bereidingswijze maar ik vond dat niet krokanter dan bitterballen uit de oven, wat ook maar zo en zo krokant is en zelfs wat ''under done'' aanvoelt.

Jammer want anders draaide de airfryer hier ook meer en meer maar ben eigenlijk al bijna klaar voor em op 2dehands te gooien, krijg zelfs meer gebruik uit mn grill/panini toestel van 30 euro ( vlees ertussen ipv in de pan, croques zoals je ze krijgt als je ergens eentje besteld in een brasserie ofzo ) jammer van de baktijden in een airfryer en het gedoe met snacks die krokant zouden moeten worden want op zich gebruik ik het wel graag.

Anyway vanavond frituur, laat thuis met heel dat gedoe op de baan en kon echt niet meer beginnen aan scampi's ontdarmen en bakken en pasta koken na 20u.

Heel eerlijk? Het hangt van het merk af... Zowel de ovenfrietjes als de ovenkroketjes van Mc Cain vind ik er super lekker in! De rest is inderdaad absoluut minderwaardig van smaak!

Daarnaast kan eender welk merk van dennenappeltjes, pommes Duchesne of aardappelnootjes dan wél weer.

Zaken zoals kaaskroketten, garnaalkroketten,.. Vind ik er ook een ramp in (zelfs die ovensnacks van Mora vind ik niet super), die korst is dan weer niet te vreten! Maar frikandellen, viandellen en grote loempia's zijn dan weer prima!

Alez, dat is toch wat wij vinden
;)

Noscoped420
12 december 2017, 21:37
Frieten vind ik er ook wel cava in, zolang ik niet aan tafel ga met de mindset dat ik een pak van de frituur of een puntzak van de kermis ga binnenspelen want het is wel iets droger uit de airfryer, maar wel fluffy binnenin en redelijk krokant.

Gepaneerde snacks vind ik idd ook een ramp, zoals ik al zei ik heb eens Mora vleeskroketten er heel krokant in gekregen maar dat was in volledig ontdooide toestand en bijna 4 min langer dan de aangegeven baktijd, maar ik heb echt geen 12-15 min over om een vleeskroket in de airfryer te steken om die echt krokant te krijgen...

Frikandellen ( of curryworsten, afhankelijk van dialect :p ) zijn wel goed erin ja, Ribster van Mora werkt ook goed, eigenlijk hetzelfde als in de friteuse.
Het heeft wel zijn gebruik maar dan zit ik voor dingen als kaas/garnaalkroketten of bitterballen of dergelijke nog bezig met een echte friteuse dus kinda beats the purpose :p croques etc doe ik tussen de panini grill.

Anyway vandaag was het pizza day bij Domino's dus een medium BBQ Chicken binnengespeeld, voor 5.95 ga ik niet zelf koken en afwassen en met zo 8 stukken zit ik toch propvol :p

Tonerider
12 december 2017, 21:57
Vandaag loempia's in de airfryer gesmeten en die waren op 10 min lekker warm en krokant. Nice.
Verder gebruiken we voorgesneden verse (alhoewel voorgebakken) frieten van Boni uit de koelafdeling. Ze zijn iets droger, maar wel nog goed te doen van smaak.

Myllan
12 december 2017, 22:32
pangasius vis met zo van die uitgeholde patatjes en daar dan purree in met kruiden, kaas en nog enkele dingen

Pangasius is zowat het slechtste stukje vis wat je kan eten. Wordt gekweekt in sterk vervuild water vandaar dat die zo goedkoop is, dan betaal je beter wat meer voor een stukje kabeljauw/Victoriabaars of nog wat meer voor wat verse zalm.
Dacht geef het even mee, niet iedereen weet dat.
Ik wist dat jaren geleden ook niet tot dat iemand me daar attent op maakte.

Preske
12 december 2017, 23:08
Pangasius is zowat het slechtste stukje vis wat je kan eten. Wordt gekweekt in sterk vervuild water vandaar dat die zo goedkoop is, dan betaal je beter wat meer voor een stukje kabeljauw/Victoriabaars of nog wat meer voor wat verse zalm.
Dacht geef het even mee, niet iedereen weet dat.
Ik wist dat jaren geleden ook niet tot dat iemand me daar attent op maakte.

heb dat ook al gehoord, maar of het waar is...

Heroixx
13 december 2017, 07:59
Wat ik me afvraag is of het de moeite is om van die frituursnacks in een airfryer te gooien? :/ Ik zou liever eens minder zondigen en dan zo en snack in een echte friteuse gooien ipv meermaals van die flauwe snacks te eten dan...

Sir WarCry III
13 december 2017, 08:11
Deze middag nog is een wonton (https://en.wikipedia.org/wiki/Wonton) noedelsoepke. :)

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/71725/640x640_rect_71725558.jpg

Mulan
13 december 2017, 09:29
Wat ik me afvraag is of het de moeite is om van die frituursnacks in een airfryer te gooien? :/ Ik zou liever eens minder zondigen en dan zo en snack in een echte friteuse gooien ipv meermaals van die flauwe snacks te eten dan...

Wij doen het niet meer, behalve een occasionele loempia dan.
Een smeuïge kaas- of garnaalkroket bestellen we uitsluitend in de frituur, klassieke fritex hebben we weggedaan toen we de airfryer goed hebben gekeurd. Dan is het bewust genieten ;)

Ragjee
13 december 2017, 12:18
Deze middag nog is een wonton (https://en.wikipedia.org/wiki/Wonton) noedelsoepke. :)

https://tblg.k-img.com/restaurant/images/Rvw/71725/640x640_rect_71725558.jpg

Maar daar krijgt ne mens nu is honger van ze! :drool:

Carrion
13 december 2017, 14:07
Een heel pak chocolade wafels. Don't judge me!

ashuray
13 december 2017, 16:41
Een heel pak chocolade wafels. Don't judge me!

Hah! Dat word morgen ne pukkelface!!

Steak met frietjes en 2! Kruideboterkes omdat de vriend die niet lust :drool:

Noscoped420
13 december 2017, 20:05

Hangt van de snack af, wat bijna hetzelfde lukt als in een friteuse is Frikandel ( curryworst ), Pikanto ( gehaktstaaf van Mora ), Ribster, Loempia, Viandel.
Die dingen zijn 90% zoals in de friteuse.

Wat minder lukt ( aka niet zo krokant als in een friteuse ) zijn eigenlijk snacks die echt gepaneerd zijn zoals bv bitterballen, vleeskroketten, kaaskroketten, etc
Een loempia lukt omdat dat maar een dun deegvelletje is maar dingen als bitterballen zijn echt gepaneerd en daar is het maar zo en zo.

Andere snacks kunnen ook werken maar heb ik persoonlijk niet getest.
Kaaskroketten etc gooi ik gewoon in de friteuse, in de frituur is dat ook goed maar ik geef geen 2 of 2.20 voor een kaas kroket als ze in de Aldi 1.50 kosten voor 12.

Preske
13 december 2017, 22:12
Hamburger en kantonese rijst

Noscoped420
13 december 2017, 22:19
Hamburger en kantonese rijst

Zelf gemaakt die rijst of uit zo een Uncle Ben's zakje voor de microgolf ?
Heb die eens gehad uit zo een stoomzakje van Uncle Ben's en vond daar echt een vreemde smaak aan zitten, terwijl ik vaak van die soort rijst bij de chineese pak.
Ik heb liever die rijst op mediterraanse wijze met zo een rode kleur van Uncle Ben's maar ieder het zijne :p

Ontopic, vandaag niks bijzonder, tomatensoep met balletjes en room en een krokant stuk brood en erna rap wat scampi gebakken in kruidenboter en daar wat pasta onder gegooit.

Preske
13 december 2017, 22:56
Zelf gemaakt die rijst of uit zo een Uncle Ben's zakje voor de microgolf ?
Heb die eens gehad uit zo een stoomzakje van Uncle Ben's en vond daar echt een vreemde smaak aan zitten, terwijl ik vaak van die soort rijst bij de chineese pak.
Ik heb liever die rijst op mediterraanse wijze met zo een rode kleur van Uncle Ben's maar ieder het zijne :p

Ontopic, vandaag niks bijzonder, tomatensoep met balletjes en room en een krokant stuk brood en erna rap wat scampi gebakken in kruidenboter en daar wat pasta onder gegooit.

zelf opgewarmde rijst uit zo'n stoomzakje van uncle ben's

Gray
14 december 2017, 01:50
frieten met (geklutste) rauwe eieren.
(wie het vies vindt heeft het nog nooit geprobeerd :p )

Tomski
14 december 2017, 07:48
(wie het vies vindt heeft het nog nooit geprobeerd [emoji14] )Ok, die kende ik niet. Hoe maak je dat dan? Eitje klutsen en over je frieten kappen?

Friet met bruine suiker is ook lekker.

Noscoped420
14 december 2017, 08:21
zelf opgewarmde rijst uit zo'n stoomzakje van uncle ben's

Zelfde wat ik had dan, vond daar ne rare smaak aan zitten, geen idee want eet vaak van die soort rijst maar die in dat stoomzakje is het niet voor mij :p

(wie het vies vindt heeft het nog nooit geprobeerd :p )

Ik judge niet want je hebt ook frieten met chocolade saus over maar dit zie ik toch moeilijk werken tenzij de frieten genoeg hitte overdragen om dat ei iets of wat te garen ( en dan nog ) want puur rauw ei op zich is nasty en qua veiligheid ben ik er ook geen voorstander van.

Frieten met mayo, stoofvleessaus en sate kruiden :love: eventueel nog van die bicky uitjes over, en nu hem ik goesting in vettig eten om half 9 s'morgens :unsure:

Sir WarCry III
14 december 2017, 08:29
Frieten met mayo, stoofvleessaus en sate kruiden :love: eventueel nog van die bicky uitjes over, en nu hem ik goesting in vettig eten om half 9 s'morgens :unsure:

Dees klinkt al lekkerder dan frieten met rauwe eieren. :) En ja, ik heb dat nog nooit geprobeerd maar ik denk dat ik het zo ga laten en ook blijven vies vinden. lol