PDA

Volledige versie bekijken : Hoe moeilijk is een vrouw vinden die geen kinderen wilt?

tonightwedance
18 november 2017, 20:48
Ik ben een 30 jarige man, en ik wil geen kinderen in mijn leven. Punt. Ze verpesten je leven, nemen al je vrije tijd weg, zijn luidruchtig (ik heb graag mijn rust), ze stinken, ze maken alles kapot, ze kosten enorm veel geld, ze verpesten ook potentieel je relatie, het is een enorme verantwoordelijkheid die je de komende 20 jaar niet loslaat... Kortom, geen pretje dus, alhoewel de maatschappij ons da wel wil wijsmaken.

Hoe moeilijk is het volgens jullie om een vrouw te vinden die geen kinderen wilt? En waar zou je zulke vrouwen vinden? In mijn ervaring is dit zeer moeilijk aangezien de meeste vrouwen een ingebouwd instinct hebben om te kweken. Mannen minder, volgens mij gaan de meeste mannen gewoon mee in de gedachte "meh, why not ik wil wel kinderen...", terwijl ze er eigenlijk niet zo goed over nadenken.

A-res
18 november 2017, 22:00
Bezoekje aan dagkliniek, knipknip en je probleem is opgelost.

Dat heb je dan toch minstens al wel gedaan, niet?

StanTem
18 november 2017, 22:07

Er zijn niet veel dokters die dat op die leeftijd willen doen.

A-res
18 november 2017, 22:26
Er zijn niet veel dokters die dat op die leeftijd willen doen.

Als hij er op staat, zal hij er heus wel eentje vinden zonder al te veel issues. Point is dan wel dat ie er de ballen voor moet hebben om dat te doen (pun intended :D).

rscaboy
18 november 2017, 22:32
Daar draait het niet om he. probleem is dat veel vrouwen geen relatie willen als kinderen geen optie zijn.

tonightwedance
18 november 2017, 23:15

Kversta nie wa ge wilt zeggen. Mijn vraag gaat erom of het moeilijk is om zon vrouw te vinden. Niet hoe ik mezelf moet steriliseren...

Bubba
19 november 2017, 00:21
Je openingspost is nogal belachelijk en staat vol van veralgemeningen en onzin, maar bon.

Ik snap niet goed waar je naartoe wil. Er zijn zeker en vast vrouwen die geen kinderen willen, maar het is niet alsof die plaatsen hebben waar die allemaal verzamelen ofzo... Doe gewoon normaal en wees vanaf het begin duidelijk dat je geen kinderen wilt, vrouwen die daar een probleem mee hebben zullen het dan wel afbollen, zo moeilijk is dat niet.

Urboembake
19 november 2017, 01:11
Gewoon duidelijk zijn vanaf het begin.

Mijn vrouw heeft dit ook gedaan en meer voor de keuze gezet: ofwel kinderen ofwel eindigt de relatie hier....

En alhoewel ik ook vant gedacht was dak nooit kinderen wou heb ik dan gezegd: ok, we gaan er hier direct aan beginnen zie.

Ondertussen 3kids en ik ben er super gelukkig mee.

Maar zoals hierboven gezegd: ge gaat ze ni vinden ergens in een groepje bijeengeduwd e.
Of ge moet ze op ne datingsite eruit filteren....

Mulan
19 november 2017, 08:57
Je openingspost is nogal belachelijk en staat vol van veralgemeningen en onzin, maar bon.

Ik snap niet goed waar je naartoe wil. Er zijn zeker en vast vrouwen die geen kinderen willen, maar het is niet alsof die plaatsen hebben waar die allemaal verzamelen ofzo... Doe gewoon normaal en wees vanaf het begin duidelijk dat je geen kinderen wilt, vrouwen die daar een probleem mee hebben zullen het dan wel afbollen, zo moeilijk is dat niet.

Kon het zelf niet beter gezegd hebben!

Maar wel een aanvulling vanuit mijn eigen, vrouwelijke perspectief: een kinderwens is absoluut een veranderlijk iets!
Ik ken iemand die gans zijn leven heeft gezegd dat het compleet onverantwoord is een kind op deze wereld te zetten! Hij had er geen nood aan, de wereld is te wreed om een onschuldig wezen op te planten, blablabla. Is op zijn 33ste wel vader geworden na IVF (dus geen "oeps, schat, we moeten eens praten") en is dolgelukkig als papa ;)

Ikzelf had dan weer de klapperende eierstokken als twintiger. Minimum 3 kinderen! Huilen van verlangen telkens ik een baby in mijn armen hield,..
Tot ik begin 30 was. Dan is dat weggeebt. Ik heb mijn man op mijn 33ste leren kennen en hij wou en wil absoluut een "gezin". Voor hem was dat een vereiste om de relatie verder te zetten: een vrouw die kinderen wil. Uit mijn mond, de vrouw die jaren smachtend in buggy's had gekeken, kwam dan: "tgogh, voor mij moet dat niet. Ik zie ons ook perfect oud worden met z'n tweetjes.
Wij hebben hier natuurlijk uitvoerig verder over gesproken. Voor mij was het geen noodzaak, maar ook geen bezwaar. We hebben het er ook over gehad hoe ver we zouden gaan als kinderen krijgen niet op natuurlijke weg zou lukken (gezien mijn leeftijd + vruchtbaarheidsproblemen in de familie) en toen we beiden duidelijk onze visie hadden uitgezet en vrede konden nemen met de visie van de ander, hebben we dat punt van ons lijstje kunnen schrappen.

Wees gewoon eerlijk en wil je "meer kans" op een vrouw zonder kinderwens, mik dan op iets ouder dan jezelf ipv iets jonger ;)

straight_six
19 november 2017, 09:06
Gewoon duidelijk zijn vanaf het begin.

Mijn vrouw heeft dit ook gedaan en meer voor de keuze gezet: ofwel kinderen ofwel eindigt de relatie hier....

En alhoewel ik ook vant gedacht was dak nooit kinderen wou heb ik dan gezegd: ok, we gaan er hier direct aan beginnen zie.

Ondertussen 3kids en ik ben er super gelukkig mee.

Maar zoals hierboven gezegd: ge gaat ze ni vinden ergens in een groepje bijeengeduwd e.
Of ge moet ze op ne datingsite eruit filteren....Was bij mij ook zo.. Nu 2 zonen die ook basketten zoals ik deed en qua karakter ook veel op me lijken en da is echt de max.

Samen eens voetballen, basketten, playstation,..

Ok de eerste jaren zijn wel vaak slecht komen, maar eens ze de 4 jaar voorbij zijn is het echt zalig.

Nuja als je geen kinderen hebt kun je da niet weten.. Maar de meeste hebben dezelfde reden als de OP, maar ze blijven geen 20 haar baby eh..
Tis niet dat je 20 jaar kwijl en stront moet kuisen en dat ze dan in 1 dag volwassen zijn en weg zijn.

Iedere leeftijd heeft zijn charmes en ook zijn mindere kanten, maar van je eigen kinderen kun je daar veel beter mee om gaan.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

A-res
19 november 2017, 09:22
Kversta nie wa ge wilt zeggen. Mijn vraag gaat erom of het moeilijk is om zon vrouw te vinden. Niet hoe ik mezelf moet steriliseren...

Is het moeilijk een vrouw te vinden? Nee.
Is het moeilijk een vrouw te vinden die geen kinderen wil? Ook niet.

Is het moeilijk een vrouw te vinden terwijl je zelf visies poneert die eigenlijk eerder bij een hormonale puber thuis horen (zoals in je openingspost)? Absoluut. Een beetje volwassen vrouw wil een volwassen vent die weet waarom hij geen kinderen wil, ipv met een resem onnozele excuses af te komen zoals je dat in je OP doet. En een volwassen vent die er zeker van is dat hij geen kinderen (meer) wil, die heeft al lang de stap gezet om zichzelf te laten knippen. Begin dus alvast daar al eens mee; 't zal je wellicht helpen om iets volwassener in relaties te staan.

A-res
19 november 2017, 09:26
Daar draait het niet om he. probleem is dat veel vrouwen geen relatie willen als kinderen geen optie zijn.

Geen idee waar jij het bij eerste dates over hebt/had, maar dat lijkt me niet direct de meest aangewezen gespreksstof :D.

Als je dat gesprek dan bovendien nog eens insteekt met kinderachtig gedoe à la "ze stinken, ze maken lawaai, ze kosten geld en je bent verantwoordelijk", dan geef je de vrouw in kwestie al snel de indruk dat ze op date is met eentje die zelf nog baby is.

tonightwedance
19 november 2017, 10:07
Is het moeilijk een vrouw te vinden? Nee.
Is het moeilijk een vrouw te vinden die geen kinderen wil? Ook niet.

Is het moeilijk een vrouw te vinden terwijl je zelf visies poneert die eigenlijk eerder bij een hormonale puber thuis horen (zoals in je openingspost)? Absoluut. Een beetje volwassen vrouw wil een volwassen vent die weet waarom hij geen kinderen wil, ipv met een resem onnozele excuses af te komen zoals je dat in je OP doet. En een volwassen vent die er zeker van is dat hij geen kinderen (meer) wil, die heeft al lang de stap gezet om zichzelf te laten knippen. Begin dus alvast daar al eens mee; 't zal je wellicht helpen om iets volwassener in relaties te staan.

Ja amai kweet niet waar te beginnen... Er is niets mis met mijn visies. Het is werkelijk zoals ik het beschrijf. Baby's stinken, ze kotsen, schijten en pissen zichzelf vaak onder. Ik vind niets schattig aan baby's. Als ge een baby vergelijkt met een puppy, is een puppy toch veel schattiger? Een baby lijkt voor mij op een alien. Het heeft constant uw aandacht nodig, of ze proberen zichzelf de dood in te jagen. Dit is de realiteit voor mij.

Ben ik daarom een monster of een hormonale puber omdat ik afwijk van de maatschappelijke indoctrinatie dat iedereen baby's schattig moet vinden? Ik ben eerlijk met mezelf en met anderen, er zijn velen die niet hetzelfde kunnen zeggen. Ik ga niet zomaar zeggen dat ik baby's schattig vind terwijl ik ze niet schattig vind. Alles wat ik zei zijn geldige redenen om geen kinderen te nemen.

En ivm met "u te laten knippen". Waarom zou ik dat in godsnaam doen terwijl ik gewoon een condoom kan gebruiken? Ik heb geen zin om aan mijn ballen te laten foefelen. Dat heeft absoluut niks met volwassenheid te maken. Ik zou eerder zeggen dat gij nog niet echt volwassen bent, een vasectomie proberen op te dringen aan iemand die dat niet wilt.

tonightwedance
19 november 2017, 10:11
Geen idee waar jij het bij eerste dates over hebt/had, maar dat lijkt me niet direct de meest aangewezen gespreksstof :D.

Als je dat gesprek dan bovendien nog eens insteekt met kinderachtig gedoe à la "ze stinken, ze maken lawaai, ze kosten geld en je bent verantwoordelijk", dan geef je de vrouw in kwestie al snel de indruk dat ze op date is met eentje die zelf nog baby is.

Ik begrijp nie waarom je dat kinderachtig vindt. Een baby schijt zichzelf elke dag onder, dat stinkt. Een baby of peuter zijn vaak heel rumoerig en kunnen hard wenen dag in dag uit. Kinderen kosten enorm veel geld, geld dat ik liever spendeer aan entertainment voor mezelf. Ik wil niet in functie van iemand anders gaan leven. Je bent verantwoordelijk ervoor tot hun 21ste. En vaak nog veel langer. Wtf is daar nu in godsnaam kinderachtig aan?

Mulan
19 november 2017, 10:35
En ivm met "u te laten knippen". Waarom zou ik dat in godsnaam doen terwijl ik gewoon een condoom kan gebruiken? Ik heb geen zin om aan mijn ballen te laten foefelen. Dat heeft absoluut niks met volwassenheid te maken. Ik zou eerder zeggen dat gij nog niet echt volwassen bent, een vasectomie proberen op te dringen aan iemand die dat niet wilt.

Baby's blijven maar een zeer beperkte tijd baby.

En als je extreme aversie ZO gigantisch groot is, zou ik absoluut geen vertrouwen stellen in condooms!
Je weet wel, die rotdingen die wel een stuk durven gaan, vergeten raken of te laat gebruikt worden "in the heat of the moment",...
Of laten we anders inzetten op die andere factor! De pil! Dat ding dat vrouwen ook wel eens durven vergeten, uitkotsen,...

Dus ja, als je extreme aversie voor eigen kinderen ZO groot is, is dat wel degelijk de enige, veilige, duurzame optie. Geen idee waarom je niet voor een definitieve oplossing zou kiezen als iedereen weet dat de alternatieven alles behalve 100% zeker zijn.

Mulan
19 november 2017, 10:40
Kinderen kosten enorm veel geld, geld dat ik liever spendeer aan entertainment voor mezelf.

Wtf is daar nu in godsnaam kinderachtig aan?

Jaaaaa, dit soort uitspraken maakt van jou echt wel the catch of the day, eender welke vrouw valt toch. ZO hard voor dit argument!

Serieus, vind jij dat je een duurzame relatie met een levenspartner aan kan als je zo een egocentrische ingesteldheid hebt?
Niets mis met eigen hobby's en foliekes hebben, maar ik een relatie is dat niet enkel JOUW beslissing, tenzij je voor LAT gaat of "egocentrische klojo"..

Valyra
19 november 2017, 10:43
Wat ben ik blij dat m'n vriendin en ik dezelfde visie hebben over dit onderwerp.

tonightwedance
19 november 2017, 11:00
Jaaaaa, dit soort uitspraken maakt van jou echt wel the catch of the day, eender welke vrouw valt toch. ZO hard voor dit argument!

Serieus, vind jij dat je een duurzame relatie met een levenspartner aan kan als je zo een egocentrische ingesteldheid hebt?
Niets mis met eigen hobby's en foliekes hebben, maar ik een relatie is dat niet enkel JOUW beslissing, tenzij je voor LAT gaat of "egocentrische klojo"..

Nu verzin je dingen die ik niet gezegd heb. Ik heb niet gezegd dat ik mijn keuze voor geen kinderen wil opdringen aan iemand, dat maak jij ervan. De hamvraag van deze thread is of er veel vrouwen bestaan die geen kinderen willen.

Wat ik wou zeggen is dat 1 van de redenen waarom geen kinderen wil is omdat ik liever dat geld spendeer aan andere zaken. Ik zei ook niet dat ik een egoist ben in een relatie. Volgens mij moet er voldoende tijd voor uzelf zijn en voor activiteiten met de partner. Ik heb geen nut aan een vrouw die alles constant samen wil doen en constant aan uw lip hangt. We moeten beide onze alone time kunnen hebben voor hobbies en andere dingen. Niks egoistisch aan.

MikeHunt
19 november 2017, 11:05
En wat ben ik blij dat Mulan mijn vrouw niet is, die is zo fanatiek dat het me niet zou verbazen moest ze die vasectomie zelf proberen uit te voeren met een patattenmes :wtf:

A-res
19 november 2017, 11:09
Ben ik daarom een monster of een hormonale puber omdat ik afwijk van de maatschappelijke indoctrinatie dat iedereen baby's schattig moet vinden?

Nee je kinderachtig gehalte zit niet in het "ik wil geen kinderen"-standpunt, wel in je uitlatingen en je redeneringen erover.

Tot zover consequent zijn dus :D. Prima illustratie van wat ik bedoel met je puberaal gedrag.

Geen zorg; om even op je vraag te antwoorden: ja, het is lastig om zo een vrouw te vinden. Die zitten zelden te wachten op overjaarse pubers.

f33db4ck
19 november 2017, 11:22
Wtf is daar nu in godsnaam kinderachtig aan?

Je manier van verwoorden komt niet echt over als iemand van 30 jaar, maar een forum is ook maar een momentopname he :)

tonightwedance
19 november 2017, 11:32
Nee je kinderachtig gehalte zit niet in het "ik wil geen kinderen"-standpunt, wel in je uitlatingen en je redeneringen erover.

Tot zover consequent zijn dus :D. Prima illustratie van wat ik bedoel met je puberaal gedrag.

Geen zorg; om even op je vraag te antwoorden: ja, het is lastig om zo een vrouw te vinden. Die zitten zelden te wachten op overjaarse pubers.

Kzal het opnieuw zeggen, alle redenen die ik opgesomd hebben zijn valide en gebeuren ook echt in de werkelijkheid. Jij vindt me gewoon kinderachtig omdat die uitspraken niet passen in het kotje van hoe een volwassene zich zou moeten gedragen in en volgens de maatschappij. Dus 3 kinderen, dezelfde vrouw en dezelfde job voor de rest van uw leven, en een hypotheek. Jij zit met die gedachte in jouw hoofd omdat de maatschappij die daar geplaatst heeft. Niks mis met eventjes de werkelijkheid op te sommen, alhoewel de maatschappij dat taboe vindt natuurlijk.

ashuray
19 november 2017, 11:35
Ik wou ook nooit kinderen. Tot ik mijn vriend leerde kennen en die heeft mij "overtuigd"

Mulan
19 november 2017, 11:42
Nu verzin je dingen die ik niet gezegd heb. Ik heb niet gezegd dat ik mijn keuze voor geen kinderen wil opdringen aan iemand, dat maak jij ervan.

Wat ik wou zeggen is dat 1 van de redenen waarom geen kinderen wil is omdat ik liever dat geld spendeer aan andere zaken. Ik zei ook niet dat ik een egoist ben in een relatie. Volgens mij moet er voldoende tijd voor uzelf zijn en voor activiteiten met de partner. Ik heb geen nut aan een vrouw die alles constant samen wil doen en constant aan uw lip hangt. We moeten beide onze alone time kunnen hebben voor hobbies en andere dingen. Niks egoistisch aan.

1. Euh... Wat maak ik waarvan? Want dat had ik zelf zo niet begrepen, laat staan dat ik dan zou zeggen dat je dat idee opdringt....
Ik had het op "mijn geld wil ik besteden aan mijn entertainment" JA dat is egocentrisch om zo te denken in een langdurige relatie, want zo werkt het niet. In een langdurige relatie sluit je compromissen en bespreek je hoe of wat. Dan horen "wij" op dezelfde plaats te staan als "ik" in mijn ogen.

En nu heb je het plots over tijd (inderdaad, absoluut niets mis met "me time"!) terwijl je het daarnet over geld had als argument.
Dat maakt het verwarrend.

Soit, duidelijkheid naar een toekomstige partner toe is de enige manier om er eentje te vinden waar je een langdurige relatie mee op kan bouwen!
En het is voor iedereen lastig om er eentje te vinden die zo goed mogelijk past, kinderwens of niet ;)

Mulan
19 november 2017, 11:48
En wat ben ik blij dat Mulan mijn vrouw niet is, die is zo fanatiek dat het me niet zou verbazen moest ze die vasectomie zelf proberen uit te voeren met een patattenmes :wtf:

Bij sommige mensen wel, andere zou ik voor geen geld ter wereld willen aanraken zelfs : D

Ik vind het wat contradictorisch om te zeggen: DIT is mijn standpunt, dit zal niet wijzigen en ik wil absoluut geen tegenargumenten horen (wat iedereen zijn recht is!) maar dan wel zeggen: en om te voorkomen dat het mij toch zal gebeuren, kies ik niet voor de meest efficiënte manier, maar voor eentje waarvan iedereen weet dat het bij het product zélf al 99 op de 100x fout loopt zélfs als je het correct gebruik!

Mij maakt het geen hol uit of TS zich laat steriliseren of niet, IK ga er in elk geval geen kleine mee maken. Maar als de overtuiging zo groot is, zou ik voor de meest veilige optie gaan.

A-res
19 november 2017, 11:51
Kzal het opnieuw zeggen, alle redenen die ik opgesomd hebben zijn valide en gebeuren ook echt in de werkelijkheid. Jij vindt me gewoon kinderachtig omdat die uitspraken niet passen in het kotje van hoe een volwassene zich zou moeten gedragen in en volgens de maatschappij. Dus 3 kinderen, dezelfde vrouw en dezelfde job voor de rest van uw leven, en een hypotheek. Jij zit met die gedachte in jouw hoofd omdat de maatschappij die daar geplaatst heeft. Niks mis met eventjes de werkelijkheid op te sommen, alhoewel de maatschappij dat taboe vindt natuurlijk.

:D Lol, hoe cute. "Iemand rijdt tegen mijn kar, dus dat moet dan per definitie wel een huisje-tuintje-kindje-persoon zijn, die mijn punk-gehalte niet kan aanzien" :D

'k Zal je een plezier doe en het ook opnieuw zeggen: je bent niet kinderachtig omdat je geen kinderen wil, je bent kinderachtig omwille van de manier waarop je dat brengt, omwille van de clichés en platitudes die je gebruikt om je boodschap te brengen, omwille van je puberale drang naar aandacht ("zie mij, de grote andersdenker die de maatschappij eens zal choqueren door te zeggen dat kinderen niet cure, lief en schattig zijn") en omwille van je gebrek aan consequentie ("kinderen zijn de overtreffende trap van bah, ik wil ze absoluut nooit never jamais, maar sterelisatie, ho maar, blijf van mijn ballen!").

Je poneert geen taboes, je poneert geen opzienbarende stellingen en je bent zelfs geen uitzondering. Er zijn massa's vrouwen en mannen die ook geen kinderen willen, maar die doen daar niet zo "look at me, I'm so special" over. As said, die zitten ook niet te wachten op overjaarse pubers.

Sarcastr0
19 november 2017, 12:06
. Ik wil niet in functie van iemand anders gaan leven. ?

Tot op zekere hoogte is dit wel wat een relatie inhoudt op latere leeftijd.

Ik zou eerst nog een paar seizoenen rijpen als ik jou was.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

straight_six
19 november 2017, 12:59
Ik begrijp nie waarom je dat kinderachtig vindt. Een baby schijt zichzelf elke dag onder, dat stinkt. Een baby of peuter zijn vaak heel rumoerig en kunnen hard wenen dag in dag uit. Kinderen kosten enorm veel geld, geld dat ik liever spendeer aan entertainment voor mezelf. Ik wil niet in functie van iemand anders gaan leven. Je bent verantwoordelijk ervoor tot hun 21ste. En vaak nog veel langer. Wtf is daar nu in godsnaam kinderachtig aan?

Lol, dit is dus echt het perfecte voorbeeld van kinderachtig zijn.. Het is zelfs de kinderachtigste reactie dat ik al gehoord heb over dit onderwerp.

Hopelijk ben je niet ouder dan 25 want als je zo ingesteld bent ga je al blij mogen zijn als je ooit een vrouw gaat vinden, laat staan dat je dan nog de keuze zal hebben om een vrouw uit te pikken die ook nog geen kinderen wil.

Als je niet wil leven voor iemand anders en altijd je eigen goesting doet dan is een simpele relatie zelfs nog te hoog gegrepen voor je.

Doe je toekomstig lief een plezier en blijf gewoon alleen want je bent duidelijk nog niet eens klaar om samen te zijn met iemand.

Mefke
19 november 2017, 13:56
Met alle respect dat je geen kinderen wil, maar ik zou toch ook even nadenken of je wel een vrouw ook wil. Heel wat van je redenen die je hier (al dan niet op een kinderachtige manier) aanhaalt kan je naar een vrouw of lief ook door trekken, met of zonder kinderen.
Vrouwen zijn ook ongelooflijk duur. Een huishouden gaat u ook een groot deel van uw vrije tijd kosten. Stel ze wordt ernstig ziek of krijgt een ongeval? Wat ga je doen? Uw verantwoordelijkheid ten opzichte van haar nemen en haar tot het einde van haar dagen verzorgen? Of uw boeltje pakken en haar in haar miserie laten zitten?
En dan mag je er nog niet aan denken dat ze incontinent wordt of een stoma ofzo en je zit met vrees om pis en kak ook in de stank.
Ale, dit is (of lijkt) allemaal zeer weinig waarschijnlijk maar het kan u allemaal overkomen he. Ik zou dus eerder eens bezinnen of je dit allemaal wil en kan opbrengen voor een ander levend wezen want anders zal een relatie er ook niet te snel in zitten. In een relatie is het geven en nemen en compromissen maken en uw verantwoordelijkheden nemen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Googke
19 november 2017, 16:45
Ik wil ook geen kinderen maar je redenen komen zelfs op mij over dat je enkel de pleziertjes wil van een vrouw terwijl dit ook nemen en laten is. Heel zwart en wit zijt ge precies wel. En alsof vrouwen die geen kinderwens hebben zich allemaal geografisch ergens concentreren :').

tonightwedance
19 november 2017, 17:36
@ al die reacties da ge de lijn kunt doortrekken van een baby naar een vrouw. Not true. Al mijn vriendinnen in het verleden hadden er nooit iets op tegen dat ik eventjes een paar uur ga gamen, of keer weekendje lanparty ga doen met een paar vrienden, of... Dat zie ik mezelf niet meer doen als ik een baby heb, of toch heel wat minder makkelijk. Jullie laten het blijken alsof ik mijn vrouw verwaarloos omdat ik geen baby wil. Das bullshit. Ik heb het al gezegd, ik wil een balans van tijd voor uzelf en tijd met de partner. Geen partner die constant aan uw lip hangt.

Tuurlijk is een relatie nemen en laten, compromissen maken, water bij de wijn doen. Ge kunt niet alles en niets hebben. Een van de grote redenen waarom ik geen kinderen wil is dat ik me net wil focussen op mijn relatie met mijn vrouw... En terwijl ook genoeg tijd voor mezelf hebben. Again, zie dat niet gebeuren met kinderen.

glashelder
19 november 2017, 17:47
'k Zal je een plezier doe en het ook opnieuw zeggen: je bent niet kinderachtig omdat je geen kinderen wil, je bent kinderachtig omwille van de manier waarop je dat brengt, omwille van de clichés en platitudes die je gebruikt om je boodschap te brengen, omwille van je puberale drang naar aandacht ("zie mij, de grote andersdenker die de maatschappij eens zal choqueren door te zeggen dat kinderen niet cure, lief en schattig zijn") en omwille van je gebrek aan consequentie ("kinderen zijn de overtreffende trap van bah, ik wil ze absoluut nooit never jamais, maar sterelisatie, ho maar, blijf van mijn ballen!").

Je poneert geen taboes, je poneert geen opzienbarende stellingen en je bent zelfs geen uitzondering. Er zijn massa's vrouwen en mannen die ook geen kinderen willen, maar die doen daar niet zo "look at me, I'm so special" over. As said, die zitten ook niet te wachten op overjaarse pubers.
Dit, ja.

Het kan mij echt geen fuck schelen dat je geen kinderen wil, en er zijn genoeg vrouwen die geen kinderen willen. Maar 't is een beetje de manier waarop je het brengt hé. Ik heb gisteren nog zitten praten met een koppel dat geen kinderen wil, en die brachten dat juist op een heel positieve manier. Dat er in hun leven nog zoveel dingen zijn die ze willen doen, waar kinderen niet in passen. Ze gaan bijvoorbeeld graag elke zondag duiken, dat zorgt ervoor dat ze ontspannen van een stressy week, maar dat neemt nogal wat tijd in beslag, soms ga je daarna nog iets drinken,... En dat soort dingen (laat staan de BDSM-feestjes :p) valt gewoon moeilijk te combineren met kinderen, of vraagt een grote aanpassing en dat zien ze niet zitten.

Terwijl jij eerder overkomt van "maar eikes dat doet kaka en al" :unsure: Which, yeah, ok, dat kan ook een negatief punt zijn. Maar als je je bewust kinderloos bestaan zo aanbrengt bij vrouwen, denk ik dat die wel rap iets zullen hebben van "wat is dat hier voor negatieve tist, laat maar."

tonightwedance
19 november 2017, 17:57
Wie zegt er dat ik dat ooit zo zou aanbrengen bij een vrouw o_O. Dit is een forum. Hier kan je zeggen wat je denkt en zijn er geen sociale conventies. Bla bla kak pis. Voila. Hoe zou ik het aanbrengen bij een vrouw? Zoals ge het net zei.
En ik ben liever een 30 jarige manchild dan een 30 jarige "volwassene" hoor. Fuck mensen die een superioriteitsgevoel hebben omdat ze kinderen en tot boven hun nek in verantwoordelijkheden zitten die ze wel of niet willen.

Sarcastr0
19 november 2017, 18:01
Wie zegt er dat ik dat ooit zo zou aanbrengen bij een vrouw o_O. Dit is een forum. Hier kan je zeggen wat je denkt en zijn er geen sociale conventies. Bla bla kak pis. Voila. Hoe zou ik het aanbrengen bij een vrouw? Zoals ge het net zei.
En ik ben liever een 30 jarige manchild dan een 30 jarige "volwassene" hoor. Fuck mensen die een superioriteitsgevoel hebben omdat ze kinderen en tot boven hun nek in verantwoordelijkheden zitten die ze wel of niet willen.Echt een catch jij /zwijm

straight_six
19 november 2017, 20:20
@ al die reacties da ge de lijn kunt doortrekken van een baby naar een vrouw. Not true. Al mijn vriendinnen in het verleden hadden er nooit iets op tegen dat ik eventjes een paar uur ga gamen, of keer weekendje lanparty ga doen met een paar vrienden, of... Dat zie ik mezelf niet meer doen als ik een baby heb, of toch heel wat minder makkelijk. Jullie laten het blijken alsof ik mijn vrouw verwaarloos omdat ik geen baby wil. Das bullshit. Ik heb het al gezegd, ik wil een balans van tijd voor uzelf en tijd met de partner. Geen partner die constant aan uw lip hangt.

Tuurlijk is een relatie nemen en laten, compromissen maken, water bij de wijn doen. Ge kunt niet alles en niets hebben. Een van de grote redenen waarom ik geen kinderen wil is dat ik me net wil focussen op mijn relatie met mijn vrouw... En terwijl ook genoeg tijd voor mezelf hebben. Again, zie dat niet gebeuren met kinderen.Wat brabbel jij toch allemaal man..

Dat kind slaapt in het begin meer dan het wakker is, dus wat zou je geen tijd hebben voor jezelf, en als het wat ouder is dan speelt dat ook op zijn eigen.

Je doet precies alsof het een Siamese tweeling is die aan je vast hangt.

Het enige wat je minder kan doen is uitgaan te pas en te onpas, maar de meeste normale 30 jarigen hebben het daarmee wel gehad aan die leeftijd (maar ik vrees dat jij niet onder die noemer valt want je bent precies een kind van 16).

En als ik eens wil weggaan met maten dan blijft mijn er eens bij en omgekeerd.

Hoe wereldvreemd kan een mens nog zijn op zijn 30ste.. Overbescherming van thuis uit ofzo?

:unsure:
19 november 2017, 22:39
En ik ben liever een 30 jarige manchild dan een 30 jarige "volwassene" hoor. Fuck mensen die een superioriteitsgevoel hebben omdat ze kinderen en tot boven hun nek in verantwoordelijkheden zitten die ze wel of niet willen.

https://regmedia.co.uk/2017/01/05/tipsfedora.jpg?x=442&y=293&crop=1

glashelder
20 november 2017, 00:25
Dat kunnen wij ook niet rieken hé. Het enige waar wij op af kunnen gaan is hoe je het hier brengt. Weten wij veel dat jij online blijkbaar totaal andere sociale conventies (want ja, die zijn er) hanteert dan offline.

ashuray
20 november 2017, 08:14
Mja als u houding op een forum uw ware aard is van uw dubbele persoonlijkheid hebben ze het toch maar getroffen

Guazala
20 november 2017, 10:38
Foute plek om die vraag te stellen. Volgens 9lives bestaat dat niet een vrouw die geen kinderen wil. Dus als ge eentje zou vinden gaat die zichzelf nog wel bedenken. Wat zou een vrouw nu zelf weten wat ze wil. Illusies zijn het, illusies! De biologische klok is onverslaagbaar!

Inv
20 november 2017, 11:00
Foute plek om die vraag te stellen. Volgens 9lives bestaat dat niet een vrouw die geen kinderen wil. Dus als ge eentje zou vinden gaat die zichzelf nog wel bedenken. Wat zou een vrouw nu zelf weten wat ze wil. Illusies zijn het, illusies! De biologische klok is onverslaagbaar!

Precies de topic toch eens lezen voor ge uw misnoegdheid hier komt uitroepen

pie-jie
20 november 2017, 11:34
Toch even een lans breken voor OP. Ondanks zijn ietwat misgekozen formulering van zijn post, kan het toch perfect zijn dat deze man écht geen kinderen wil (en daar ook al lang en diep over nagedacht heeft). Hij vraagt dus ook niet om afgerekend te worden op zijn "onverantwoordelijkheidszin" wat kinderen betreft, maar of hij ooit nog aan een vrouw zou geraken die hetzelfde denkt als hem. Tot dusver nog maar enkele antwoorden die effectief antwoorden op zijn vraag, en die zijn er recht op. Daarmee is natuurlijk alles gezegd, maar sommige hebben hier precies de drang om hem een paar e-slaps te verkopen en hem te 'verplichten' om verantwoordelijker te worden. Het kan toch effectief zijn dat deze man wel best een lieve en zorgzame echtgenoot kan zijn, maar zijn -ietwat extreme- uiting hier op het forum zal hij waarschijnlijk wel zo niet overbrengen in real life, maar iedereen denkt hier plots dat deze man een dikke nerd is die alle vrouwen verjaagt. IMO.

Bompaization
20 november 2017, 12:05
Toch even een lans breken voor OP. Ondanks zijn ietwat misgekozen formulering van zijn post, kan het toch perfect zijn dat deze man écht geen kinderen wil (en daar ook al lang en diep over nagedacht heeft). Hij vraagt dus ook niet om afgerekend te worden op zijn "onverantwoordelijkheidszin" wat kinderen betreft, maar of hij ooit nog aan een vrouw zou geraken die hetzelfde denkt als hem. Tot dusver nog maar enkele antwoorden die effectief antwoorden op zijn vraag, en die zijn er recht op. Daarmee is natuurlijk alles gezegd, maar sommige hebben hier precies de drang om hem een paar e-slaps te verkopen en hem te 'verplichten' om verantwoordelijker te worden. Het kan toch effectief zijn dat deze man wel best een lieve en zorgzame echtgenoot kan zijn, maar zijn -ietwat extreme- uiting hier op het forum zal hij waarschijnlijk wel zo niet overbrengen in real life, maar iedereen denkt hier plots dat deze man een dikke nerd is die alle vrouwen verjaagt. IMO.

Dit. Meer nog, ik vind dat het nogal meevalt met zijn formuleringen, het zijn allemaal argumenten die ik snap. Ik ben zelf een vader van 3 kinderen, 2 tieners en een 18-jarige en ik zie mijn kinderen doodgraag, maar dat neemt niet weg dat dit ouderplezier gekoppeld is/was aan een hoop problemen.
Dit forum lijkt soms mijn moeder wel, die heeft ook absoluut geen plaats voor meningen die afwijken van haar standaard (maar 't is een lief menske hoor).

Myllan
20 november 2017, 12:35
Ik ben een 30 jarige man, en ik wil geen kinderen in mijn leven. Punt. Ze verpesten je leven, nemen al je vrije tijd weg, zijn luidruchtig (ik heb graag mijn rust), ze stinken, ze maken alles kapot, ze kosten enorm veel geld, ze verpesten ook potentieel je relatie, het is een enorme verantwoordelijkheid die je de komende 20 jaar niet loslaat... Kortom, geen pretje dus, alhoewel de maatschappij ons da wel wil wijsmaken.

Hoe moeilijk is het volgens jullie om een vrouw te vinden die geen kinderen wilt? En waar zou je zulke vrouwen vinden? In mijn ervaring is dit zeer moeilijk aangezien de meeste vrouwen een ingebouwd instinct hebben om te kweken. Mannen minder, volgens mij gaan de meeste mannen gewoon mee in de gedachte "meh, why not ik wil wel kinderen...", terwijl ze er eigenlijk niet zo goed over nadenken.

Simpel.
Wanneer je iemand keert kennen en het klikt maak je gelijk kenbaar dat je absoluut geen kinderen wilt.
Deelt ze je visie, is het goed zoniet, daar *wijst naar rechts* is de deur.

Er bestaat geen speciale plaats waar zo'n vrouwen bijeen komen tenzij een site ofzo zoals een datingsite/app voor kindschuwe menschen. :unsure:

Proto
20 november 2017, 13:10
Mijn vriendin en ik hebben er bewust voor gekozen om geen kinderen te krijgen (ze bestaan dus wel hé ;) ). We zien het gewoon niet passen in ons leven, we doen graag vaak verre reizen, avontuurlijke wandelingen, ... en ja ik weet het hoor, dat gaat allemaal ook mét kinderen. Maar het is onze keuze. Ik "heb" overigens ook helemaal niets met kinderen. Ik vind ze niet schattig of lief, ik heb niet de ontembare drang om een boeleke vast te houden of om met de kindjes in de familie te spelen. Maar net zoals de vele reacties hier op het forum, lijkt dat voor vele mensen een onbestaande keuze. "Het kan toch niet dat je geen kinderen wil", "Wat een egoïstische keuze", "Wie gaat er dan voor uw pensioen werken", "Wie gaat er later dan voor u zorgen", "Zijn jullie totaal harteloos? Een kindje is toch het liefste en schattigste wat er is", "Waarom blijven jullie dan samen", "Ik vind het heel erg dat jullie het mij niet gunnen om grootmoeder te worden". Dat zijn enkele reacties uit het leven gegrepen.

Dit was maar een post om u een hart onder de riem te steken. Vrouwen die geen kinderen willen bestaan zeker en vast :)

Bompaization
20 november 2017, 13:20
Er bestaat geen speciale plaats waar zo'n vrouwen bijeen komen tenzij een site ofzo zoals een datingsite/app voor kindschuwe menschen. :unsure:

Zeker van? Vroeger kon je dat nochthans wel aanduiden op datingsites dat je geen kinderwens hebt.

Myllan
20 november 2017, 14:30
Zeker van? Vroeger kon je dat nochthans wel aanduiden op datingsites dat je geen kinderwens hebt.

Geen idee. Heb persoonlijk niet veel ervaring met datingsite's/apps.:(

ashuray
20 november 2017, 14:32
Op twoo gaat dat nog dacht ik. Of kan zijn dat trouwen was

Bigbuddha
20 november 2017, 17:33

Ach, je mag absoluut geen kinderen willen om de argumenten die je geeft. Ik ga er van uit dat je dan ook uit ervaring spreek? Ik ga er dan ook van uit dat jij ook het leven van je ouders verpest hebt? Dat jij je ouders veel geld gekost heb? Dat je misschien ook hun relatie zelfs verpest hebt? En dat je ouders hun leven helemaal geen pretje is? Want dat is letterlijk wat jij zegt. ;)

Elk gezin heeft zijn eigen verhaal. Mijn ervaring met een zoon van ondertussen bijna 9 is dat voor elke reden waarom jij geen kinderen wil, ik er 5 kan op noemen waarom het geweldig is. Maar het is maar net hoe je er mee om gaat. Maar dezelfde ervaring heeft mij en mijn vriendin wel doen inzien dat we geen tweede kind willen. Wij hebben het zalig nu. Tijd, geld, en plezier genoeg. En die kakbroeken van een paar jaar geleden nemen we er met plezier bij.

Zwart/wit en ongenuanceerd denken is ihmo een groter probleem bij potentiële partners dan al dan niet kinderen willen. Met de juiste partner wil je misschien toch een kind, maar met een andere juiste partner beslissen jullie samen misschien dat het toch niet hoeft en het zo goed is.

Toegegeven. Als je 30 bent gaat het onderwerp allicht sneller op tafel komen dan als je 22 bent. Misschien is een datingsite dan inderdaad de beste optie. "kinderwens" [0]

Nina123
20 november 2017, 21:11
Ik ben er 33 en men ouders zeuren ook vaak naar kleinkinderen. Men moeder zegt zo'n dingen als: wat hebben wij u misdaan dat ge ons geen grootouders laat worden? Dan voel ik mij soms wel schuldig. Maar ik zie men leven echt niet met kinderen. Ik verdien men geld als zelfstandig erotisch masseuse en zie niet hoe ik dat combineren met het moederschap. Mijn vriend zou wel graag vader worden maar ik kan hem nog overtuigen dat het te duur is (ik zou men job dan moeten laten vallen en een veel lager inkomen hebben met een gewone job) en ik de stress ervan niet zie zitten. Uiteindelijk is het een levenslange verantwoordelijkheid. Het leven is al zo hectisch, dat kan er voor mij echt niet bij. En heb stiekem ook schrik dat ik een gehandicapt kind zou krijgen, bv met een autoimmuunziekte of kanker of chronische/zeldzame ziekte. Het feit dat ik dan men leven niet meer in handen zou hebben schrikt me nog het meest af.

glashelder
20 november 2017, 21:33
Men moeder zegt zo'n dingen als: wat hebben wij u misdaan dat ge ons geen grootouders laat worden?
Wat voor enge ouders hebben jullie toch :wtf: Mijn ouders zijn absoluut niet perfect (compleet fucked up eigenlijk) maar ik ben toch blij dat ze dat soort dingen niet zeggen hoor :p

Bubba
20 november 2017, 22:12
Dat is indeed wel heel extreem, lol.

tolya
20 november 2017, 23:17
wilt ge geen kinderen? schaar erin en tegen potentiËle partners zegt ge dat gewoon als het ooit zover komt. dan zult ge wel zien hoe ze reageren.
Ouders die hun kind verwijten dat ze nog geen grootouder zijn? ik zou het contact toch heel snel structureel afbouwen tot familiaire verplichtingen.

Proto
21 november 2017, 09:20
Wat voor enge ouders hebben jullie toch :wtf: Mijn ouders zijn absoluut niet perfect (compleet fucked up eigenlijk) maar ik ben toch blij dat ze dat soort dingen niet zeggen hoor :p

Dat hebben mijn schoonouders nochtans met bijna exact dezelfde woorden tegen ons gezegd hoor. Ik weet niet zeker of mijn vriendin erotische masseuse is, kan zijn dat ze dat verzwegen heeft, maar indien niet, zijn er op zijn minst al 2 mensen die dat verwijt hebben gekregen.

Bompaization
21 november 2017, 10:31
Zo extreem is dat niet hoor, van die grootouders.

Man, als er iets extreem is, dan zijn het jullie reacties wel. Mijn ouders (met name, mijn moeder) heeft vroeger ook vaak opmerkingen gemaakt in de trend van "wij zijn de enige bij de gepensioneerdenbond die nog geen kleinkinderen hebben'. Ik vind het ergens niet meer dan normaal dat ouders daarover wat mogen zagen, dat hebben ze destijds verdiend door 30 jaar met mij opgescheept te zitten :)

MrKend54l
21 november 2017, 21:09
Ik ben er 33 en men ouders zeuren ook vaak naar kleinkinderen. Men moeder zegt zo'n dingen als: wat hebben wij u misdaan dat ge ons geen grootouders laat worden? Dan voel ik mij soms wel schuldig. Maar ik zie men leven echt niet met kinderen. Ik verdien men geld als zelfstandig erotisch masseuse en zie niet hoe ik dat combineren met het moederschap. Mijn vriend zou wel graag vader worden maar ik kan hem nog overtuigen dat het te duur is (ik zou men job dan moeten laten vallen en een veel lager inkomen hebben met een gewone job) en ik de stress ervan niet zie zitten. Uiteindelijk is het een levenslange verantwoordelijkheid. Het leven is al zo hectisch, dat kan er voor mij echt niet bij. En heb stiekem ook schrik dat ik een gehandicapt kind zou krijgen, bv met een autoimmuunziekte of kanker of chronische/zeldzame ziekte. Het feit dat ik dan men leven niet meer in handen zou hebben schrikt me nog het meest af.

Totaal geen schande om te zeggen dat je geen kinderen aankan, dat je daar gewoon niet sterk genoeg voor bent. Ik heb echt respect voor mensen die van zichzelf weten dat ze beter kinderloos blijven.

Er zijn genoeg mensen die aan kinderen beginnen om talloze redenen, maar totaal geen opvoeding kunnen geven. En dus beter kinderloos zouden blijven.

Beter bewust kinderloos, dan onbewust een slechte ouder.

Dat is toch niet zo een gekke reactie? Ouder zijn is leuk, maar grootouder zijn is ook plezant hoor. En grootouder worden daar kan je moeilijk mee helpen, enkel wat pushen :P
Het heeft ook voordelen, zo weet je zeker dat je altijd op uw ouders kunt rekenen voor opvang en allerlei.

ashuray
21 november 2017, 21:26
Iedere week als ik donderdags mijn ma zie is het van "en hoe staat het met de biologische klok??" Mijn zus ook. Die wil super graag meter zijn en babysitten omdat ze zelf geen kindje meer kan krijgen door kanker. Mijn broer word 38 daar hebben we de hoop al voor opgegeven dus iedereen kijkt nu naar mij sinds ik laten vallen heb dat ik er mss toch wel eentje wil :D

Momenteel is het pas voor binnen 2 jaar. Dan stop ik samen met mijn bestie met de pil en hopelijk gaat dat wat gelijk op dat wij zwangerschap etentjes kunnen gaan doen :rofl:

glashelder
21 november 2017, 22:37
Dat is toch niet zo een gekke reactie? Ouder zijn is leuk, maar grootouder zijn is ook plezant hoor. En grootouder worden daar kan je moeilijk mee helpen, enkel wat pushen :P
Het heeft ook voordelen, zo weet je zeker dat je altijd op uw ouders kunt rekenen voor opvang en allerlei.
"Wat hebben wij u misdaan dat ge ons geen grootouders laat worden?" vind jij een normale reactie? :unsure: Zo'n guilt trip, alsof iemand kinderen krijgt om hun ouders grootouders te laten worden en het nog erg zou zijn als ze dat hun ouders niet gunnen :') En dan nog "wat hebben wij u misdaan", van zo'n slachtoffergedoe krijg ik 't schijt.

MrKend54l
22 november 2017, 05:59
"Wat hebben wij u misdaan dat ge ons geen grootouders laat worden?" vind jij een normale reactie? :unsure: Zo'n guilt trip, alsof iemand kinderen krijgt om hun ouders grootouders te laten worden en het nog erg zou zijn als ze dat hun ouders niet gunnen :') En dan nog "wat hebben wij u misdaan", van zo'n slachtoffergedoe krijg ik 't schijt.

Ja akkoord de woorden zijn niet goed gekozen.
Maar het gaat om het principe dat ze u willen pushen om aan kinderen te beginnen. En dat is wel een begrijpelijk scenario.

Guazala
22 november 2017, 07:19
Totaal geen schande om te zeggen dat je geen kinderen aankan, dat je daar gewoon niet sterk genoeg voor bent. Ik heb echt respect voor mensen die van zichzelf weten dat ze beter kinderloos blijven.

Er zijn genoeg mensen die aan kinderen beginnen om talloze redenen, maar totaal geen opvoeding kunnen geven. En dus beter kinderloos zouden blijven.

Beter bewust kinderloos, dan onbewust een slechte ouder.

Alsof iedereen die geen kinderen wil dat niet zou aankunnen of per definitie een slechte ouder zou zijn.
Er bestaat effectief zoiets als iets gewoon niet willen, prefereren, zonder dat dat wil zeggen dat ge het daarom niet zou kunnen als je toch in die situatie komt.

Proto
22 november 2017, 09:06
Alsof iedereen die geen kinderen wil dat niet zou aankunnen of per definitie een slechte ouder zou zijn.
Er bestaat effectief zoiets als iets gewoon niet willen, prefereren, zonder dat dat wil zeggen dat ge het daarom niet zou kunnen als je toch in die situatie komt.

Mensen die wél kinderen willen kunnen dat niet begrijpen. Ze blijven maar een uitvlucht in mijn plaats zoeken. Ik heb al dikwijls de discussie moeten voeren waarna ik achterblijf met een dikke :wtf: smoel.

brandon_
22 november 2017, 11:30
Ja akkoord de woorden zijn niet goed gekozen.
Maar het gaat om het principe dat ze u willen pushen om aan kinderen te beginnen. En dat is wel een begrijpelijk scenario.

Dat ze graag kleinkinderen willen kan ik zeker inkomen. Maar u daarvoor "pushen" is in mijn ogen allesbehalve een "begrijpelijk scenario".
(En dan heb ik het niet over eens éénmalig polsen naar uw kinderwens, maar over het herhaaldelijk vragen wanneer ge eindelijk eens aan kinderen gaat beginnen, ook al hebt ge al meerdere keren te kennen gegeven dat ge "bewust geen kinderen wil".)

A-res
22 november 2017, 12:42
Mensen die wél kinderen willen kunnen dat niet begrijpen. Ze blijven maar een uitvlucht in mijn plaats zoeken. Ik heb al dikwijls de discussie moeten voeren waarna ik achterblijf met een dikke :wtf: smoel.

Tuurlijk kunnen die dat wel begrijpen :)
Dat je geen kinderen wil, kan ik als vader perfect begrijpen. As said, daar is niks bijzonder aan.
Dat je nooit ofte nimmer kinderen wil, maar tegelijk wel "blijf van mijn ballen af" begint te schreeuwen van zodra dan iemand oppert dat je dan maar even de knip er op moet laten zetten, dat is domweg kinderachtig.

Googke
22 november 2017, 13:22
Dat moeten verantwoorden toont ook wel aan dat kinderen een must zijn. Ik wil ook geen kinderen meer omdat ik dat geschreeuw niet kan verdragen en niet graag met verantwoordelijkheid omga. Ben ik dan een loser? Tja, dan is het maar zo. België is ook te overbevolkt aan het worden, dan draag ik zo een steentje bij.

ashuray
22 november 2017, 13:25
Tuurlijk kunnen die dat wel begrijpen :)
Dat je geen kinderen wil, kan ik als vader perfect begrijpen. As said, daar is niks bijzonder aan.
Dat je nooit ofte nimmer kinderen wil, maar tegelijk wel "blijf van mijn ballen af" begint te schreeuwen van zodra dan iemand oppert dat je dan maar even de knip er op moet laten zetten, dat is domweg kinderachtig.

Dat werkt ook niet altijd ze. Mijn papa was gesteriliseerd maar hier ben ik :D

A-res
22 november 2017, 13:39
Dat werkt ook niet altijd ze. Mijn papa was gesteriliseerd maar hier ben ik :D

Dat noemen ze dan de melkboer of de facteur! :D ;)

Mulan
22 november 2017, 13:53
Dat noemen ze dan de melkboer of de facteur! :D ;)

Of dat ene kwakje, 1 maand na de ingreep, niet laten controleren...

vishnusixclix
22 november 2017, 14:09
Ik heb meerdere keren die ingreep ondergaan, want de eerste én tweede keren waren niet goed of niet voldoende.

Wat OP zijn post betreft. Dat is zwaar overdreven en een interpretatie, ik heb nog 3 hobbies uitgeoefend tot en met mijn 2de kind. Toen onze tweeling er daarna bijkwam heb ik sterk moeten terugschroeven, maar toch zit ik hier nog op 9lives.be mijn tijd te verdoen. :)

Dus in mijn visie is één kind amper een probleem, en heb je daarmee nog TIJD genoeg. Perfect handelbaar en met een lieve vrouw erbij gaat je relatie daar écht niet onder lijden hoor. :)

Bubba
22 november 2017, 21:45
Zo extreem is dat niet hoor, van die grootouders.

Man, als er iets extreem is, dan zijn het jullie reacties wel. Mijn ouders (met name, mijn moeder) heeft vroeger ook vaak opmerkingen gemaakt in de trend van "wij zijn de enige bij de gepensioneerdenbond die nog geen kleinkinderen hebben'. Ik vind het ergens niet meer dan normaal dat ouders daarover wat mogen zagen, dat hebben ze destijds verdiend door 30 jaar met mij opgescheept te zitten :)Zo'n opmerking is wel iets totaal anders dan "wat hebben wij u misdaan" imo.

Dieter85
22 november 2017, 21:56

Schrijf u in op een dating site. Vul in bij kinderwens: nee. Klaar.

Sarcastr0
22 november 2017, 22:17
Schrijf u in op een dating site. Vul in bij kinderwens: nee. Klaar./thread

ashuray
22 november 2017, 22:23
Of dat ene kwakje, 1 maand na de ingreep, niet laten controleren...

"Blij dat je in dat kwakje zat Ash!!"

Superdad
22 november 2017, 22:32

Aan de OP ga ik zelfs geen woorden vuil maken. Goed voor hem, wat zijn wij daar mee? Alsof het een echte vraag was... Ik zie dat hier echter veel meer dan mensen die kinderen promoten... Gij zijt er anders ook altijd wel als de kippen bij om te zeggen dat je dat niet wil. Goed voor u?!

Hij reageert toch duidelijk op iemand die letterlijk over haar eigen zegt (zie quote) dat zij het niet aankan... Maar je leest natuurlijk wat je wil lezen...

Dieter85
23 november 2017, 18:52
Een van de weinige niet-egoistische redenen om toch kinderen te nemen zou voor mij zijn: een hoop marginalen en idioten die wel kinderen maken en hun genen en gedrag doorgeven zelfs al hebben ze zware financiele, mentale of genetische problemen. Als de slimmere hardwerkende mensen op basis van verstand en voor het milieu/overbevolking beslissen geen kinderen te nemen, dan gaat de wereld op den duur enkel nog uit hersenloze idioten en gehandicapten bestaan van kansloze ouders.

ashuray
23 november 2017, 19:18
Bij mij was het eerder om medische redenen. Ik heb een paar erfelijke ziektes die met 90% zekerheid zouden worden overgedragen als ik een jongen krijg. Maar langs de andere kant zijn er tegenwoordig zo veel medicijnen die er vroeger nog niet waren en dan is er nog de kans dat ik een dochter krijg..

zarathustra
23 november 2017, 19:32
Een van de weinige niet-egoistische redenen om toch kinderen te nemen zou voor mij zijn: een hoop marginalen en idioten die wel kinderen maken en hun genen en gedrag doorgeven zelfs al hebben ze zware financiele, mentale of genetische problemen. Als de slimmere hardwerkende mensen op basis van verstand en voor het milieu/overbevolking beslissen geen kinderen te nemen, dan gaat de wereld op den duur enkel nog uit hersenloze idioten en gehandicapten bestaan van kansloze ouders.

Tot nader order hebben we in het westen meer jong bloed nodig.

sandervdw
23 november 2017, 19:53
Mijn vriendin wou vroeger absoluut geen kinderen, dat begint nu stilaan om te slaan naar "misschien toch eentje".
Mijn broer wordt binnenkort papa van de 3e op 4 jaar. Hoe ik hun leven daar zie, heeft mij serieus doen nadenken over het feit dat ik er eigenlijk liever geen wil. Waarom? Ik (en mijn vriendin) hebben absoluut onze rust nodig. Ik krijg ook de bibbers als ik zie als 50'ers eindelijk hun goesting beginnen te doen (reizen, cabrio/motor kopen, nieuw huis bouwen, ...) vanaf het moment dat de kinderen het huis uit zijn. Dat is imo letterlijk zeggen dat ge heel uw leven uw goesting niet hebt kunnen doen en daar nu spijt van hebt.

Maar ik kan u verzekeren dat er langs alle kanten gepusht wordt. Zelfs in die mate dat wij bij onze woning nu al zeggen dat wij 1 slaapkamer en 3 hobbykamers hebben.

Superdad
23 november 2017, 20:32
Ik krijg ook de bibbers als ik zie als 50'ers eindelijk hun goesting beginnen te doen (reizen, cabrio/motor kopen, nieuw huis bouwen, ...) vanaf het moment dat de kinderen het huis uit zijn. Dat is imo letterlijk zeggen dat ge heel uw leven uw goesting niet hebt kunnen doen en daar nu spijt van hebt.

Say what?

Beetje gekleurd hé? Voor hetzelfde geld proberen ze nu de leegte in te vullen die viel toen de kinderen hun nest verlieten... Het kan ook een andere fase zijn hé. Of gewoon midlife crisis... Het is niet omdat heel wat 'marginalen' kweken als konijnen dat sommige mensen niet bewust kiezen voor kinderen hé. Een punt dat hier nogal systematisch achterwege gelaten wordt...

Powerwing
23 november 2017, 20:37
Ik krijg ook de bibbers als ik zie als 50'ers eindelijk hun goesting beginnen te doen (reizen, cabrio/motor kopen, nieuw huis bouwen, ...) vanaf het moment dat de kinderen het huis uit zijn. Dat is imo letterlijk zeggen dat ge heel uw leven uw goesting niet hebt kunnen doen en daar nu spijt van hebt.

Mag je ook nie veralgemenen he. Wat jij opnoemt, reizen, cabrio/motor kopen... zijn geen dingen waar ik van droom. Emigreren naar Noord-Engeland of Schotland wel, in een leuke cottage, en een Ranger Rover voor de deur. :D Maar dat zou ik nu ook kunnen doen, met m'n 11-jarige tweeling. Mijn vrouw is jammer genoeg overleden vorig jaar, maar nooit hebben wij de kids gezien als een 'belemmering' in ons leven. Sterker nog, ik/wij zouden er nooit aan gedacht hebben om iets zonder de kids te doen. Mijn ouders wonen vlakbij maar ze overnachten daar maar zelden. Op restaurant zijn ze altijd meegeweest, overal waar we gingen. En ze vormden geen belemmering voor ons liefdesleven. Of voor eender wat, eigenlijk.

Is gewoon kwestie van prioriteiten. Vroeger had ik ook dromen, snelle wagen, verre reizen, een groot huis vol brol... maar dat alles valt in het niets wanneer ik mijn kids zie en ik trots ben, én het gevoel en voldoening krijg als ik zie hoe gelukkig ze zijn. Kids are worth it, believe me. Alles wat ge erin steekt, krijg ge terug. Ze zijn mijn alles, en neen, ik moet mezelf niet opzij schuiven, heb alles wat ik nodig heb en meer.

Maar zoals uit dit draadje blijkt, your mileage may vary...

glashelder
23 november 2017, 20:38
Of ze willen gewoon andere dingen? Ik wou vroeger studeren, nu werken. Op dit moment zijn we aan 't kijken voor pleegkindjes, maar misschien over twintig of dertig jaar dat we ook iets dwaas willen als een mobilhome om elk weekend in de Ardennen te zitten. Dat wil niet zeggen dat ik nu een mobilhome wil.

sandervdw
23 november 2017, 21:03
Vandaar dat ik ook zeg dat ik er de bibbers van krijg en niet dat het een slechte keuze van hen was. Ik, persoonlijk, vind het genot van kinderen gewoon echt niet groot genoeg...

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

Bubba
23 november 2017, 21:05
Vandaar dat ik ook zeg dat ik er de bibbers van krijg en niet dat het een slechte keuze van hen was. Ik, persoonlijk, vind het genot van kinderen gewoon echt niet groot genoeg...

Sent from my MotoG3 using TapatalkWat uiteraard u recht is, hopelijk kan je er met je vriendin over praten.

sandervdw
23 november 2017, 21:11
Gelukkig zit mijn vriendin in een "tussenfase" en is ze niet het type dat al jaren persé kinderen wil en heeft ze zelf ook jaren over alle argumenten nagedacht :). We zitten op dat vlak wel op dezelfde golflengte.

Ik erger mij wel verschrikkelijk aan het typische gepush. Zelfs al zeg je 10x dat je echt geen kinderen wil, dan krijg je nog reacties als "wacht maar, ge zult nog wel zien". Het voelt echt nog sociaal onaanvaardbaar om te zeggen dat je geen kinderen wil.

Bubba
23 november 2017, 21:26
Ik denk niet dat het al dan gaan voor kinderen een rekensommetje is van positief en negatief maar dat er veel meer gevoel bij komt kijken, als je op een bepaald moment wilt gaan voor kinderen dan ga je dat niet zomaar wegkrijgen met een lijstje met rationele redenen waarom niet.

Voor het sociaal aanvaarden is het volgens mij inderdaad nog steeds de "norm" dat je uiteindelijk voor kinderen gaat en dus zal je vroeg of laat wel die vraag krijgen, zelfs door jonge mensen. Ik weet nog dat wij vrij snel uit verschillende hoeken die vraag / opmerking kregen toen we gingen samenwonen. Dat is imo wel nog iets anders dan gepush.

Powerwing
23 november 2017, 23:07
Mag je ook nie veralgemenen he. Wat jij opnoemt, reizen, cabrio/motor kopen... zijn geen dingen waar ik van droom. Emigreren naar Noord-Engeland of Schotland wel, in een leuke cottage, en een Ranger Rover voor de deur. :D Maar dat zou ik nu ook kunnen doen, met m'n 11-jarige tweeling. Mijn vrouw is jammer genoeg overleden vorig jaar, maar nooit hebben wij de kids gezien als een 'belemmering' in ons leven. Sterker nog, ik/wij zouden er nooit aan gedacht hebben om iets zonder de kids te doen. Mijn ouders wonen vlakbij maar ze overnachten daar maar zelden. Op restaurant zijn ze altijd meegeweest, overal waar we gingen. En ze vormden geen belemmering voor ons liefdesleven. Of voor eender wat, eigenlijk.

Is gewoon kwestie van prioriteiten. Vroeger had ik ook dromen, snelle wagen, verre reizen, een groot huis vol brol... maar dat alles valt in het niets wanneer ik mijn kids zie en ik trots ben, én het gevoel en voldoening krijg als ik zie hoe gelukkig ze zijn. Kids are worth it, believe me. Alles wat ge erin steekt, krijg ge terug. Ze zijn mijn alles, en neen, ik moet mezelf niet opzij schuiven, heb alles wat ik nodig heb en meer.

Maar zoals uit dit draadje blijkt, your mileage may vary...

Anderzijds, mijn vrouw is nu een jaar geleden overleden. Heb nu een jongere vriendin sinds het begin van de zomer, ik 47, zij 32. Nog heel pril maar ze is dus nog jong genoeg voor kinderen. Ze heeft zelf al een zoontje van 4, ik heb een tweeling van 11, over enkele maanden 12, jongen en meisje. Mocht ze nu nog kinderen willen, dan zou ik eerlijk gezegd toch eens serieus nadenken. Zie mijn kids doodgraag, zie haar zoontje ook heel graag, maar denk in alle eerlijkheid niet dat ik bereid ben om nog eens opnieuw te beginnen...

Dieter85
23 november 2017, 23:09
Tot nader order hebben we in het westen meer jong bloed nodig.
Waarom? Zodat uw pensioen kan betaald worden of de consumptiemaatschappij in alle glorie verder kan draaien? Ik had het eerder over niet-egoistische, dus ecologische redenen om kinderen te nemen met als maatstaf de gezonde toekomst van de mensheid en de aarde.

Misschien is "egoistisch" slecht verwoord, maar overbevolking is weldegelijk het grootste probleem voor het behoud van een gezonde aarde, dus alle redenen zoals "mijn pensioen moet betaald worden" of "een kind geeft mij geluk" noem ik in die context egoistisch en zeer kortzichtig.

sandervdw
24 november 2017, 08:22
Anderzijds, mijn vrouw is nu een jaar geleden overleden. Heb nu een jongere vriendin sinds het begin van de zomer, ik 47, zij 32. Nog heel pril maar ze is dus nog jong genoeg voor kinderen. Ze heeft zelf al een zoontje van 4, ik heb een tweeling van 11, over enkele maanden 12, jongen en meisje. Mocht ze nu nog kinderen willen, dan zou ik eerlijk gezegd toch eens serieus nadenken. Zie mijn kids doodgraag, zie haar zoontje ook heel graag, maar denk in alle eerlijkheid niet dat ik bereid ben om nog eens opnieuw te beginnen...

Dat is dus het gevoel dat ik nu al heb :). Ik vind het ook geen schande om dat als ouder te zeggen trouwens. Ik ben er 100% zeker van dat de grote meerderheid van de ouders hun kinderen graag ziet, maar in zowat alle volledig anonieme onderzoeken geeft een heel groot deel toe dat ze, als ze opnieuw zouden kunnen kiezen, geen kinderen meer zouden willen.

Het wordt gewoon eens tijd dat een realistisch beeld wordt opgehangen en afgestapt wordt van de "roze wolk".

ashuray
24 november 2017, 08:42
Bij ons is het niet echt pushen maar zo "ik zal mijn zwangerschap kleren opzij leggen hè" of "het kinderbedje staat hier nog hè"

Mijn vriend is super goed met kindjes maar tbh ben ik als de dood er voor. Als eerste de pijn tijdens de bevalling die mij afschrikt en dan is er het feit dat ik super awkward ben met kinderen. Ik weet nooit wat ik daar tegen moet zeggen of hoe ik dat moet vasthouden en ik heb schrik dat ik gewoon geen goede ouder zou zijn. Of dat ik mss geen band met mijn kind zou voelen.

Zo zijn wij is naar de zoo geweest met mijn schoonzus haar 2 kindjes en toen ik dat tegen ons mama zei had die zo iets van "lol amai da gaat plezant worden gelijk gij goed met kindjes zijt"

Mulan
24 november 2017, 08:52
Ik erger mij wel verschrikkelijk aan het typische gepush. Zelfs al zeg je 10x dat je echt geen kinderen wil, dan krijg je nog reacties als "wacht maar, ge zult nog wel zien". Het voelt echt nog sociaal onaanvaardbaar om te zeggen dat je geen kinderen wil.

Ikzelf heb er alle respect voor als mensen bewust kiezen voor een kinderloos leven!
Bij sommigen verbaast het me wel (zo ken ik een kleuterjuf die er geen wil, dus het argument "die stinken en brullen en zuigen energie" zal bij haar al niet aan de orde zijn :D) maar ik hoop dan altijd dat ze vooral op 1 lijn staan met hun partner, want ik zie zelden relaties overleven als ze daarin lijnrecht tegenover elkaar staan.

En dat" wacht maar, ge zult nog wel zien" blijft men zeggen hoor.. :(
Ik ben nu hoogzwanger en heb ècht een KUTzwangerschap (meer dan 4 maanden dag en nacht kotsen, sinds 30 weken zwangerschap platte rust, continu pijn,...) en als ik zeg dat het bij eentje zal blijven, krijg ik dat OOK te horen! :s
Of als ze vragen hoe het er mee gaat en ik eerlijk zeg dat ik bijna op het punt sta de baby er zélf uit te halen om van die rotzwangerschap af te zijn, zeggen ze: "wacht maar, je zal het nog missen!"
En dan niet weten wat te zeggen als ik sarcastisch antwoord: "en wat dan precies? Het kotsen? De pijn? De platte rust? De aan gort getrapte ribben? De zwangerschapsslapeloosheid sinds de conceptie?"

Sommige mensen houden inderdaad halsstarrig vast aan het idee dat 2 kinderen krijgen voor IEDEREEN een doel moet zijn én de weg ernaartoe een zaligheid is...
En dan heb je 2 opties: je gaat er tegenin, jouw eigen keuze verdedigend. Of je beslist daar geen energie in te steken en antwoordt "dat kan..." om het gesprek te beëindigen. ;)

Powerwing
24 november 2017, 09:25
Dat is dus het gevoel dat ik nu al heb :). Ik vind het ook geen schande om dat als ouder te zeggen trouwens. Ik ben er 100% zeker van dat de grote meerderheid van de ouders hun kinderen graag ziet, maar in zowat alle volledig anonieme onderzoeken geeft een heel groot deel toe dat ze, als ze opnieuw zouden kunnen kiezen, geen kinderen meer zouden willen.

Het wordt gewoon eens tijd dat een realistisch beeld wordt opgehangen en afgestapt wordt van de "roze wolk".

Is niet wat ik bedoelde eigenlijk. Er is een verschil tussen kinderloos zijn en er sowieso geen willen, en al kinderen hebben en er op latere leeftijd wegens omstandigheden met een nieuwe partner geen meer willen. Ik heb al kinderen. Mocht ik nu in dezelfde situatie zijn, met een jongere vriendin, zij met haar zoontje van 4 en ikzelf GEEN kinderen, dan zou ik niet twijfelen mocht ze graag nog een kindje (of twee) hebben. Er is voor mij echter ergens wel een grens. We hebben er nu 3 samen, vind wel dat dat voldoende is :p

ashuray
24 november 2017, 09:31
Is niet wat ik bedoelde eigenlijk. Er is een verschil tussen kinderloos zijn en er sowieso geen willen, en al kinderen hebben en er op latere leeftijd wegens omstandigheden met een nieuwe partner geen meer willen. Ik heb al kinderen. Mocht ik nu in dezelfde situatie zijn, met een jongere vriendin, zij met haar zoontje van 4 en ikzelf GEEN kinderen, dan zou ik niet twijfelen mocht ze graag nog een kindje (of twee) hebben. Er is voor mij echter ergens wel een grens. We hebben er nu 3 samen, vind wel dat dat voldoende is :p

Zou jij op u leeftijd (no offense niet dat je super oud bent ofzo) nog met kindjes beginnen? Ik zou er mee zitten dat die mij vroeg gaan moeten afgeven omdat je dan al in de 60 bent als zij 13 worden bv.

sandervdw
24 november 2017, 09:38

Jaja, ik had het verschil met jouw post wel begrepen. Vandaar dat ik het daar heb over de onderzoeken en niet over jouw antwoord.

Wat me trouwens enorm opvalt, als ik met vrienden/collega's (dus zonder vrouwen) het over kinderen heb, dan is er best veel begrip voor. Als ik echter ergens ben met mijn vriendin, dan komen er steevast een hoop opmerkingen als "allé, waarom zou ge nu geen kinderen willen", of "allé, zo'n schattig boeleke is toch het schoonste in de wereld". Wat vrouwen onderling (zonder mannen bij) zeggen, weet ik natuurlijk niet :p

@Mulan, Ik vind het inderdaad al helemaal absurd als mensen tegen een vrouw zeggen dat een zwangerschap zo fantastisch is. Ik ken geen enkele vrouw die genoten heeft van de zwangerschap zelf, maar nadien dan wel commentaar beginnen geven op zwangere vrouwen... Ik zou mij in elk geval niet kunnen inhouden.
Soortgelijk met de opmerking: "de jaren dat uw kind nog een baby is, zijn het mooist", wel, dat is voor mij dan nog een reden extra om er niet aan te beginnen. (realistisch denk ik dat de leeftijd 5-12 jaar en +20 jaar de mooiste periode zal zijn).

zarathustra
24 november 2017, 09:40
Waarom? Zodat uw pensioen kan betaald worden of de consumptiemaatschappij in alle glorie verder kan draaien? Ik had het eerder over niet-egoistische, dus ecologische redenen om kinderen te nemen met als maatstaf de gezonde toekomst van de mensheid en de aarde.

Misschien is "egoistisch" slecht verwoord, maar overbevolking is weldegelijk het grootste probleem voor het behoud van een gezonde aarde, dus alle redenen zoals "mijn pensioen moet betaald worden" of "een kind geeft mij geluk" noem ik in die context egoistisch en zeer kortzichtig.

Omdat we hier met een dalende bevolking zitten en we kunnen het status quo best wel aan. Ik ben zeker niet degene die zegt dat we de economie molen draaiende moeten houden en we moeten altijd maar groeien. Maar een negatieve curve gaat heel pijnlijk zijn, dus laten we het gewoon op een constante houden.

Alsook ik heb geen enkel probleem om te zeggen dat ik hopen zaken doe vanuit een egoïstisch standpunt. Ik leef maar 1 keer, ik ga geen omweg maken om te vervuilen en ik zal zeker ook mijn best doen voor het milieu. Maar ik ga niet 80 jaar zaken doen die ik niet wil doen om dan .. wat? Tevreden terug een hoop levenloze atoompjes te worden? Nee, bedankt.

zarathustra
24 november 2017, 09:43
Soortgelijk met de opmerking: "de jaren dat uw kind nog een baby is, zijn het mooist", wel, dat is voor mij dan nog een reden extra om er niet aan te beginnen. (realistisch denk ik dat de leeftijd 5-12 jaar en +20 jaar de mooiste periode zal zijn).

Ik vemoed dat ook :p

Allez ze zijn schattig en het is onvoorstelbaar hoe snel die dingen leren, maar je moet ze ook altijd in het oog houden natuurlijk op hun huidige leeftijd ( tweeling van 13 maanden)

Dat gezegd zijnde ik heb er geen spijt van, maar ik heb er dan ook goed over nagedacht voor we er aan begonnen. En ik moet zeggen dat het nu wel simpeler is om die extra overuren te doen of weet ik veel wat. Ik had nooit echt die drive voor mezelf, voor hen vind ik het de moeite meer waard.

Powerwing
24 november 2017, 09:45
Zou jij op u leeftijd (no offense niet dat je super oud bent ofzo) nog met kindjes beginnen? Ik zou er mee zitten dat die mij vroeg gaan moeten afgeven omdat je dan al in de 60 bent als zij 13 worden bv.

Bwa, ik lig daar nie zo wakker van. In het begin ook eventjes nagedacht over het leeftijdsverschil met mijn vriendin maar uiteindelijk maakt dat niks uit. Is weer zo'n cliché, weet ik, leeftijd is maar een getal, maar da's net zo'n opvatting als de verwachting van de mensen dat je als koppel 2.4 children krijgt he, of dat alle mannen van voetbal houden, enz.
Als ik jouw voorbeeld neem, van ik 60 als zij 13 worden, dan zeg ik jou dat 60 niet oud is. Ik heb zelf jonge ouders, mijn ma is 67 en mijn pa 70, dus maar een verschil van respectievelijk 20 en 23 jaar. Maar da wil niet zeggen dat ik hun voorbeeld moet volgen.
Ma goed, 't was hypothetisch, ik heb al kinderen, die ook nog jong zijn, dus vind ik dat voldoende.

Waarschijnlijk zou ik nog een kindje overwegen, mochten mijn kids al 18 jaar en ouder zijn. Dan zijn zij al volwassen en kunnen ze meer dan hun plan trekken. Dan zou ik het mijn vriendin wel gunnen, denk ik. En mocht er nu een 'ongelukske' gebeuren, dan zou het voor mij niet het einde van de wereld zijn : heb genoeg ervaring met luiers verschonen, flesjes geven en wat nog allemaal :D
Mochten mijn kids dus nu al volwassen zijn, zou ik nie staan roepen van "YES, ik ben er vanaf !! Nu kan het leven écht beginnen". Bullshit natuurlijk, ik zou er niet tegenop zien om nog een boeleke groot te brengen, mocht ik de dagelijkse zorg van mijn kinderen niet meer hebben...
Kan da begrijpen dat mensen de Taj Mahal willen zien, de Everest willen beklimmen of een duik willen nemen in het Titicaca meer. Ik niet dus. Met andere woorden, is voor iedereen een persoonlijke keuze, of beter, een keuze tussen partners.

ashuray
24 november 2017, 09:57
Bwa, ik lig daar nie zo wakker van. In het begin ook eventjes nagedacht over het leeftijdsverschil met mijn vriendin maar uiteindelijk maakt dat niks uit. Is weer zo'n cliché, weet ik, leeftijd is maar een getal, maar da's net zo'n opvatting als de verwachting van de mensen dat je als koppel 2.4 children krijgt he, of dat alle mannen van voetbal houden, enz.
Als ik jouw voorbeeld neem, van ik 60 als zij 13 worden, dan zeg ik jou dat 60 niet oud is. Ik heb zelf jonge ouders, mijn ma is 67 en mijn pa 70, dus maar een verschil van respectievelijk 20 en 23 jaar. Maar da wil niet zeggen dat ik hun voorbeeld moet volgen.
Ma goed, 't was hypothetisch, ik heb al kinderen, die ook nog jong zijn, dus vind ik dat voldoende.

Waarschijnlijk zou ik nog een kindje overwegen, mochten mijn kids al 18 jaar en ouder zijn. Dan zijn zij al volwassen en kunnen ze meer dan hun plan trekken. Dan zou ik het mijn vriendin wel gunnen, denk ik. En mocht er nu een 'ongelukske' gebeuren, dan zou het voor mij niet het einde van de wereld zijn : heb genoeg ervaring met luiers verschonen, flesjes geven en wat nog allemaal :D
Mochten mijn kids dus nu al volwassen zijn, zou ik nie staan roepen van "YES, ik ben er vanaf !! Nu kan het leven écht beginnen". Bullshit natuurlijk, ik zou er niet tegenop zien om nog een boeleke groot te brengen, mocht ik de dagelijkse zorg van mijn kinderen niet meer hebben...

Nee das waar maar ik ken iemand die 2 jaar jonger is dan mij en die haar ouders zijn veel ouder. Haar vader is nu 73 en die mens begint met van alles te sukkelen. Als je dan op die leeftijd al voor je ouders moet beginnen zorgen omdat ze aftakelen is dat wel zwaar. Ze heeft ook schrik om haar ouders binnenkort al te verliezen.

Powerwing
24 november 2017, 10:11
Nee das waar maar ik ken iemand die 2 jaar jonger is dan mij en die haar ouders zijn veel ouder. Haar vader is nu 73 en die mens begint met van alles te sukkelen. Als je dan op die leeftijd al voor je ouders moet beginnen zorgen omdat ze aftakelen is dat wel zwaar. Ze heeft ook schrik om haar ouders binnenkort al te verliezen.

Begrijp ik, da's dan de andere kant van de medaille. Is ook zo dat sommige mensen al beginnen af te takelen eens ze de 70 voorbij zijn, terwijl anderen nog vol energie zitten en er effectief nog jong uitzien. Mijn vader is er 70 en die is actiever dan de meeste jonge mensen, en hij ziet er zijn leeftijd niet uit, terwijl mijn buur die er nog net geen 60 is er al oud en versleten uitziet.
Uiteindelijk is er geen kantklare oplossing voor dit vraagstuk. Is misschien gemakkelijk om te zeggen, maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, en zich niet al te veel aantrekken van 'de mensen'. En eigenlijk is 't met alles zo.

ashuray
24 november 2017, 10:15
Begrijp ik, da's dan de andere kant van de medaille. Is ook zo dat sommige mensen al beginnen af te takelen eens ze de 70 voorbij zijn, terwijl anderen nog vol energie zitten en er effectief nog jong uitzien. Mijn vader is er 70 en die is actiever dan de meeste jonge mensen, en hij ziet er zijn leeftijd niet uit, terwijl mijn buur die er nog net geen 60 is er al oud en versleten uitziet.
Uiteindelijk is er geen kantklare oplossing voor dit vraagstuk. Is misschien gemakkelijk om te zeggen, maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, en zich niet al te veel aantrekken van 'de mensen'. En eigenlijk is 't met alles zo.

Volledig mee eens!

brandon_
24 november 2017, 10:18

Da's toch super relatief?
Nog niet zo lang geleden was de gemiddelde sterfteleeftijd 50 jaar, nu om en bij de 80 jaar.
Als hij nu een kind krijgt op zijn 50, is dat dus in termen van "vroeg moeten afgeven" exact hetzelfde dan een kind krijgen op zijn 20 amper 100 jaar geleden.

zarathustra
24 november 2017, 10:21
Nog niet zo lang geleden was de gemiddelde sterfteleeftijd 50 jaar, nu om en bij de 80 jaar.

Elke keer.. ja dat is waar maar dat is omdat er veel kindersterfte was. Als je door uw kindertijd geraakte werd je 'in die tijd' ook zeer vaak 60-70+

brandon_
24 november 2017, 10:27
Elke keer.. ja dat is waar maar dat is omdat er veel kindersterfte was. Als je door uw kindertijd geraakte werd je 'in die tijd' ook zeer vaak 60-70+

Ok, maar er dan de vergelijking van "Nu op uw 50e een kind krijgen <-> 100 jaar geleden op uw 35e een kind krijgen". Blijft relatief.

Mulan
24 november 2017, 10:33
@Mulan, Ik vind het inderdaad al helemaal absurd als mensen tegen een vrouw zeggen dat een zwangerschap zo fantastisch is. Ik ken geen enkele vrouw die genoten heeft van de zwangerschap zelf, maar nadien dan wel commentaar beginnen geven op zwangere vrouwen... Ik zou mij in elk geval niet kunnen inhouden.

Ik maak er mij ook geen illusies over en maak mijn man ook heel erg duidelijk dat het KEIzwaar zal zijn! Vaarwel "leven" de komende maanden! :D

We hebben het ook over ouderschapsverlof gehad, ik heb hem gezegd dat hij, volgens mij, best wacht tot de kleine naar de kleuterklas zal gaan om dat in 4/5de op te nemen, op woensdag. Op die manier heeft hij een halve dag voor zichzelf (Oh nee! Een ouder die bewust tijd voor zichzelf neemt! De egoïst!) en een halve dag om met de kleine door te brengen die tegen dan zindelijk is, basisbehoeften kan communiceren,.. Lijkt me voor hem kwalitatief waardevoller dan dat nu te doen. Tenslotte is een kind een gigantische verandering in je leven en de bedoeling is om er het beste van te maken voor ALLE betrokkenen ;)

ashuray
24 november 2017, 10:34
Ok, maar er dan de vergelijking van "Nu op uw 50e een kind krijgen <-> 100 jaar geleden op uw 35e een kind krijgen". Blijft relatief.

Ik weet niet hoor. Nu zijn er enorm veel mensen die sterven aan kanker. Mijn papa was 54. Onze buurman was 50. Mijn mama haar collega was 48

sandervdw
24 november 2017, 10:36
Ik weet niet hoor. Nu zijn er enorm veel mensen die sterven aan kanker. Mijn papa was 54. Onze buurman was 50. Mijn mama haar collega was 48

Maar de meerderheid sterft wel veel later. Mijn grootvader stierf op zijn 38 aan kanker, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je op uw 20 aan kinderen moet beginnen.

ashuray
24 november 2017, 10:43
Maar de meerderheid sterft wel veel later. Mijn grootvader stierf op zijn 38 aan kanker, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je op uw 20 aan kinderen moet beginnen.

Nee dat niet maar als er zoals bij ons veel erfelijke ziektes in de familie zitten zou ik op late leeftijd niet meer aan kinderen beginnen.

sandervdw
24 november 2017, 10:47
Nee dat niet maar als er zoals bij ons veel erfelijke ziektes in de familie zitten zou ik op late leeftijd niet meer aan kinderen beginnen.

Daar ben ik volledig mee akkoord (zelfs los van late leeftijd eigenlijk). Je hebt een hoop van die gezinnen met dan meerdere gehandicapte kinderen, dat vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk. Dat is letterlijk gokken met de gezondheid van uw ongeboren kind. Als ik zou weten van een erfelijke aandoening zou ik nooit zomaar (zonder dna-check etc) een kind willen krijgen. Moest ik dan toch kinderen willen, dan adopteer ik veel liever een kind dat in een ongelukkige situatie geboren is.

ashuray
24 november 2017, 10:55
Daar ben ik volledig mee akkoord (zelfs los van late leeftijd eigenlijk). Je hebt een hoop van die gezinnen met dan meerdere gehandicapte kinderen, dat vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk. Dat is letterlijk gokken met de gezondheid van uw ongeboren kind. Als ik zou weten van een erfelijke aandoening zou ik nooit zomaar (zonder dna-check etc) een kind willen krijgen. Moest ik dan toch kinderen willen, dan adopteer ik veel liever een kind dat in een ongelukkige situatie geboren is.

Ja tis moeilijk. Mijn grootvader langs papa's kant is gestorven op zijn 30. Mijn papa en nonkel op 54 en 49. Er is altijd gezegd dat mannen niet oud worden bij ons dus ik zou al schrik hebben om een zoontje te krijgen

Maar dan is er altijd de kans dat er nieuwe medicatie word uitgevonden waardoor je wel veel langer leeft. En dan zou ik wel spijt hebben dat ik niet met kinderen begonnen ben denk ik

A-res
24 november 2017, 19:42
Sommige mensen houden inderdaad halsstarrig vast aan het idee dat 2 kinderen krijgen voor IEDEREEN een doel moet zijn én de weg ernaartoe een zaligheid is...
En dan heb je 2 opties: je gaat er tegenin, jouw eigen keuze verdedigend. Of je beslist daar geen energie in te steken en antwoordt "dat kan..." om het gesprek te beëindigen. ;)

Ach, dat zijn vooral mensen die hun twijfel over hun eigen keuzes willen overrulen door hun keuzes dan maar "op te dringen" aan anderen.
Niet boeiend en te mijden als de pest, zo'n type mensen. De moeite niet waard ook om daar wat dan ook tegen te gaan verdedigen. Meer dan een "good for you, big deal" krijgen die typisch niet van ons :D.

Maar good luck met het hoogzwanger zijn. Vertrouw niemand die zegt dat je "amper nog zult slapen" (not true), geloof iedereen die zegt dat ze "ziek zijn vanaf de eerste dag creche" en doe verder gewoon je ding in wat goed voelt voor jou en de kleine, en stoor je niet aan goede raad of wat dan ook :D.

Chickenlal
26 november 2017, 15:57
Ik wil ook geen kinderen, om ongeveer dezelfde reden. Een beetje egoistisch op mijn vrije tijd.

Maarja, vriendin wil er wel en jah, moet ge daarvoor hier het huis verkopen en dit en dat? Nee zeker :p

Ik hoop een beetje dat het is zoals je vaak hoort "ik wou er ook gene, maar nu het er is, is het wel tof" :p

Al zie ik niet in hoe dat mijn leven beter gaat maken door elke nacht slecht te slapen en elke dag voor iets te moeten zorgen :p

ashuray
26 november 2017, 21:42
Ik wil ook geen kinderen, om ongeveer dezelfde reden. Een beetje egoistisch op mijn vrije tijd.

Maarja, vriendin wil er wel en jah, moet ge daarvoor hier het huis verkopen en dit en dat? Nee zeker :p

Ik hoop een beetje dat het is zoals je vaak hoort "ik wou er ook gene, maar nu het er is, is het wel tof" :p

Al zie ik niet in hoe dat mijn leven beter gaat maken door elke nacht slecht te slapen en elke dag voor iets te moeten zorgen :p

Voort zelfde geld hebde ne goeie slaper hè. En daar moet ge niet altijd voor blijven zorgen. Met een beetje geluk zorgen zij later voor u

StanTem
27 november 2017, 00:29

Ik wou er maar 1. Mijn ex-vrouw persé 2. Ik heb er nu 2 en zou niet meer zonder kunnen.
Nadien wou madam nog een derde, maar dat gaat ze nu bij nen anderen hebben. Mij heeft ze zo ver niet gekregen :p
't Is schoon, kindjes hebben, maar ge moet niet overdrijven ook vind ik :p

ashuray
27 november 2017, 06:50
Ik wou er maar 1. Mijn ex-vrouw persé 2. Ik heb er nu 2 en zou niet meer zonder kunnen.
Nadien wou madam nog een derde, maar dat gaat ze nu bij nen anderen hebben. Mij heeft ze zo ver niet gekregen :p
't Is schoon, kindjes hebben, maar ge moet niet overdrijven ook vind ik :p

En als de gynaecoloog nu zou zegge dat ge ne vierling krijgt?

oxbow1
27 november 2017, 08:53
Leven zonder kinderen zal wel nice zijn, maar oud worden zonder kinderen,kleinkinderen kan zeer eenzaam zijn volgens mij.

want eenmaal 50+ praten al je vrienden, kennissen enkel nog over hun kinderen/kleinkinderen en jij kan alleen praten over je" labrador".
Een fase verder 60/70+ en je wat aan het sukkelen bent sta je er helemaal alleen voor.

Krijg de vriendin eindelijk zover om eraan te beginnen, maar het zal bij 1 kind blijven volgens haar. (moest ik zo'n moederkloek vrouwtje hebben had ik wss nu al 3 kids ) :D

sandervdw
27 november 2017, 09:03
Leven zonder kinderen zal wel nice zijn, maar oud worden zonder kinderen,kleinkinderen kan zeer eenzaam zijn volgens mij.

want eenmaal 50+ praten al je vrienden, kennissen enkel nog over hun kinderen/kleinkinderen en jij kan alleen praten over je" labrador".
Een fase verder 60/70+ en je wat aan het sukkelen bent sta je er helemaal alleen voor.

Krijg de vriendin eindelijk zover om eraan te beginnen, maar het zal bij 1 kind blijven volgens haar. (moest ik zo'n moederkloek vrouwtje hebben had ik wss nu al 3 kids ) :D

Hoe vaak gaan jouw ouders nog langs bij je grootouders? Ik denk dat je realistisch gezien misschien in 20% van de gevallen de kinderen nog echt regelmatig langsgaan bij gepensioneerde ouders. De meeste gepensioneerden met kinderen vinden het nog véél erger dat hun kinderen nooit langskomen hoor.

Ga maar eens langs in een rusthuis, daar zie je bijna elke keer mensen wenen omdat andere mensen bezoek krijgen en zij niet.

Bloembak
27 november 2017, 10:19
Hoe vaak gaan jouw ouders nog langs bij je grootouders? Ik denk dat je realistisch gezien misschien in 20% van de gevallen de kinderen nog echt regelmatig langsgaan bij gepensioneerde ouders. De meeste gepensioneerden met kinderen vinden het nog véél erger dat hun kinderen nooit langskomen hoor.

Ga maar eens langs in een rusthuis, daar zie je bijna elke keer mensen wenen omdat andere mensen bezoek krijgen en zij niet.

Op wat baseer je je om aan dat cijfer te komen? Vind je dat zelf niet veralgemenend?
Dat heel wat mensen in een rusthuis wegkwijnen klopt, maar ik denk dat je heel wat mensen niet opvallen die thuis worden opgevangen of bij iemand inwonen.
In mijn directe omgeving zie ik net het tegenovergestelde van wat jij poneert.

ashuray
27 november 2017, 10:24
Mijn mama gaat 2x per week langs bij mijn grootmoeder. Tot voor kort woonde die 2 huizen van ons en zagen we die iedere dag. Mijn nonkel gaat er 3 keer per week naartoe en toen ze thuis woonde iedere zondag. Ik ga zelf 1x per week naar mijn mama. Maar we doen nog wel dingen samen bv binnenkort samen naar HIM. Of als ze niemand vind voor is naar placebo dan ga ik ook mee. Ze gaat dit jaar zelfs met mij mee naar Graspop

brandon_
27 november 2017, 10:51

Liever er alleen voor staan zonder dat ik (klein)kinderen heb, dan er alleen voor staan omdat uw (klein)kinderen zelden of nooit meer langskomen. Dat laatste lijkt me mentaal nog een stuk zwaarder te zijn.

Bimmer
27 november 2017, 10:57

Heb nu zelf geen kinderen, wie weet denk ik op die moment anders. Maar ik verwacht dan niet dat mijn kinderen voor mij moeten gaan zorgen.

Wij hebben hier thuis mijn grootmoeder opgevangen, omdat ze niet naar een rusthuis wou. Heel de garage opgebouwd naar een slaapkamer en badkamer, living verplaatst (onze living gaat gedeeltelijk een stuk lager, als gelijkvloers.) Om haar hier te houden hebben mijn ouders wel wat geld voor betaald. Ook voor transport.
Wij merkten wel dat dit invloed had op ons als gezin. Ouders werkte voltijds, 3 kinderen nog in huis.

Uiteindelijk ging het veel slechter met haar, waardoor de dokters toch aanraden om naar een rusthuis te gaan, waar ze beter opgevolgd kon worden. Tegen haar goesting daar naartoe, maar na 2 weken was ze veel blijer. Daar had ze tenminste steeds contact met eigen leeftijd (konden over dezelfde problemen praten, zaten op dezelfde golflengte,...)

Als ik ga beginnen sukkelen heb ik nu ook al tegen mij eigen gezegd, dan ga ik gewoon naar een rusthuis en verwacht ik niet dat mijn kinderen voor mij moeten gaan zorgen. Want je bezorgt ze er alleen maar meer" last" mee en overdag zit je toch maar alleen thuis. In een rusthuis heb je veel meer contact en heb je de kans om ook meer naar buiten te gaan en zaken te gaan doen.
Nu 60/70+ verwacht ik nu niet dat ik slecht te been ben en dan zal ik normaal nog makkelijk thuis kunnen wonen. :D Mijn andere grootouders zijn zo net de 70 en die zijn regelmatig weg met de mobilhome en kunnen perfect nog zelfstandig in hun huis wonen.

sandervdw
27 november 2017, 10:58
Mijn mama gaat 2x per week langs bij mijn grootmoeder. Tot voor kort woonde die 2 huizen van ons en zagen we die iedere dag. Mijn nonkel gaat er 3 keer per week naartoe en toen ze thuis woonde iedere zondag. Ik ga zelf 1x per week naar mijn mama. Maar we doen nog wel dingen samen bv binnenkort samen naar HIM. Of als ze niemand vind voor is naar placebo dan ga ik ook mee. Ze gaat dit jaar zelfs met mij mee naar Graspop

Uw mama heeft ne goeie muzieksmaak :p

Er zijn natuurlijk ook nog gezinnen waar de kinderen wel voor de ouders zorgen. Maar dat zorgt in heel veel gevallen ook familieruzies (1 van de kinderen zorgt voor de ouders, wat dan met de erfenis). Meestal is er wel 1 kind dat zich nog iets van de ouders aantrekt, maar de gevallen waarbij alle kinderen nog langs komen lijken mij eerder zeldzaam.

Ik zag mijn grootmoeder bvb misschien 10x per jaar. Vooral omdat ze redelijk ver woonde en mijn ouders altijd beide een full-time job gehad hebben. Er was dan wel een nonkel en een tante die vlakbij woonden en daar veel vaker kwamen.

Ik wou vooral zeggen dat: "je hebt kinderen nodig om later voor u te zorgen" een utopievisie is.

ashuray
27 november 2017, 11:06
Uw mama heeft ne goeie muzieksmaak :p

Er zijn natuurlijk ook nog gezinnen waar de kinderen wel voor de ouders zorgen. Maar dat zorgt in heel veel gevallen ook familieruzies (1 van de kinderen zorgt voor de ouders, wat dan met de erfenis). Meestal is er wel 1 kind dat zich nog iets van de ouders aantrekt, maar de gevallen waarbij alle kinderen nog langs komen lijken mij eerder zeldzaam.

Ik zag mijn grootmoeder bvb misschien 10x per jaar. Vooral omdat ze redelijk ver woonde en mijn ouders altijd beide een full-time job gehad hebben. Er was dan wel een nonkel en een tante die vlakbij woonden en daar veel vaker kwamen.

Ik wou vooral zeggen dat: "je hebt kinderen nodig om later voor u te zorgen" een utopievisie is.

Ik heb een paar maanden mijn papa mogen verzorgen toen hij in coma lag en niet meer kon stappen. Ik zeg mogen want ik deed dat met veel plezier. Hij deed ook altijd zo veel voor mij dus ik zag het niet als iets wat ik moest doen.

Bigbuddha
27 november 2017, 11:11
maar in zowat alle volledig anonieme onderzoeken geeft een heel groot deel toe dat ze, als ze opnieuw zouden kunnen kiezen, geen kinderen meer zouden willen.

Die linkjes wil ik wil ik wel eens zien.

Bloembak
27 november 2017, 11:56
Die linkjes wil ik wil ik wel eens zien.

Ik vind het ook enorm irritant hoe vaak mensen in dit forum (niet beperkt tot deze topic) hun eigen mening generaliseren tot de algemene waarheid/overheersende meerderheid.

Sarcastr0
27 november 2017, 12:13
Mijn vrouw zou nog wel een derde willen maar ik heb het gehad na onze jongste.

Die z'n eerste anderhalf jaar was een hel.

Neemt niet weg dak em graag zien ma toch, niet nog eens.
(Stiekem is em wel m'n favorietje, ma favorietjes onder uw kinderen is not done eh)

StanTem
27 november 2017, 16:15
En als de gynaecoloog nu zou zegge dat ge ne vierling krijgt?

Dan was ik al lang in de vaart gesprongen.

Tomski
27 november 2017, 16:26

paar jaar terug toen we voor kindjes aan het gaan waren en het maar niet lukte waren we aan onze opties aan het bekijken. Ofwel via de kliniek, ofwel de natuur zijn gang laten gaan en kwamen er geen dan kwamen er geen. Dit is via via aan de oren gekomen van een vriendin die me na middernacht op ouderjaarsavond op kant genomen heeft om mij mijn zaligheid te geven dat dat niet aan mij was om te beslissen dat we geen kinderen zouden nemen.

ik kan u verzekeren, mijn goesting om nog verder oud en nieuw te gaan vieren was over. We hebben ons boeltje gepakt en we zijn vertrokken. Heb tegen die van ons gezegd dat ik me niet goed voelde want als ik dat verteld zou hebben, daar zouden slachtoffers gevallen zijn.

400 euro well spent, sindsdien geen nieuwjaar meer gevierd. :p
Wel thuis met ons drietjes, want 3 maand nadien had het visje toch gebeten. (of het moet de facteur/melkman geweest zijn, maar dan toch ene die op mij lijkt :D)

Tha_nOn
27 november 2017, 16:31
Dit is via via aan de oren gekomen van een vriendin die me na middernacht op ouderjaarsavond op kant genomen heeft om mij mijn zaligheid te geven dat dat niet aan mij was om te beslissen dat we geen kinderen zouden nemen.

Maar die vriendin ging er dan vanuit (of er was haar gezegd geweest) dat gij de natuur zijn gang wou laten gaan en uw vriendin toch via de kliniek wou proberen? Want ik snap die reactie anders niet goed -_-, als het niet lukt en mensen willen niet de medische weg bewandelen (samen beslist :v) dan is dat toch helemaal geen 'we nemen geen kinderen' maar een 'ik wil wel kinderen maar niet als het op die manier moet' -_-

Tomski
27 november 2017, 16:33
Maar die vriendin ging er dan vanuit (of er was haar gezegd geweest) dat gij de natuur zijn gang wou laten gaan en uw vriendin toch via de kliniek wou proberen? Want ik snap die reactie anders niet goed -_-, als het niet lukt en mensen willen niet de medische weg bewandelen (samen beslist :v) dan is dat toch helemaal geen 'we nemen geen kinderen' maar een 'ik wil wel kinderen maar niet als het op die manier moet' -_-

Zij ging er van uit dat we als koppel beslist hadden van geen kinderen te nemen. Op dat moment was er helemaal nog niks beslist, mijn madam zag een kinderloos leven ook wel zitten en dan gingen we wel reizen en zo. Maar nu onze Jules er is ben ik blij dat het viske toch gebeten heeft.

glashelder
27 november 2017, 23:59
Zij ging er van uit dat we als koppel beslist hadden van geen kinderen te nemen. Op dat moment was er helemaal nog niks beslist, mijn madam zag een kinderloos leven ook wel zitten en dan gingen we wel reizen en zo. Maar nu onze Jules er is ben ik blij dat het viske toch gebeten heeft.
En wat was haar motivatie dan precies? 'k Snap het ook niet goed.

oxbow1
28 november 2017, 07:09
Eigenlijk zijn er best veel vrouwen die absoluut niet op kinderen zitten te wachten, uit mijn vriendenkring (25-30 ers).

Dat was voor mij eigenlijk zelf al een voorwaarde om te trouwen, zeker wel kinderen uiteindelijk.

I

Tomski
28 november 2017, 07:33
En wat was haar motivatie dan precies? 'k Snap het ook niet goed.Dat wij er niet over te beslissen hadden dat we eventueel geen kinderen zouden nemen. En dat we voor IVF moesten gaan.

BelgianMini
28 november 2017, 08:19
Als er nu 2 mensen zijn die daar net wel over mogen beslissen, zijn jullie het toch wel zeker. Vreemde gedachtengang vaar haar.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Mulan
28 november 2017, 08:35
Dat wij er niet over te beslissen hadden dat we eventueel geen kinderen zouden nemen. En dat we voor IVF moesten gaan.

Pfjieuw, gelukkig hebben jullie zo een goede vrienden die in jullie naam levensingrijpende beslissingen nemen!

*kots*

Doet me denken aan een verhaal dat mijn vader eens heeft verteld. Hij komt uit een gezin van 10 kinderen. Toen zijn moeder kanker had en dus bedlegerig was (mijn vader was toen 12) is meneer pastoor langs gekomen... Met de heel empathische boodschap dat ze haar hoofd niet moest laten hangen want dat het haar plicht was om verder kinderen op de wereld te blijven zetten!

Loser
28 november 2017, 09:03

Deze vind ik wel goed. Je zou het ook zo kunnen stellen: Eenmaal 50+ (maak daar maar 30+ van) kunnen al je vrienden, kennissen enkel nog over hun kinderen praten, en jij over je reizen, je hobby's, films, je werk...

sandervdw
28 november 2017, 09:15
Deze vind ik wel goed. Je zou het ook zo kunnen stellen: Eenmaal 50+ (maak daar maar 30+ van) kunnen al je vrienden, kennissen enkel nog over hun kinderen praten, en jij over je reizen, je hobby's, films, je werk...

Dat is ook hoe ik het meer aanvoel. Als het leven van iemand anders het enige is waarover je kan praten, moet je misschien eens naar uw eigen leven kijken. Dat er veel mensen daarmee gelukkig zijn, ga ik niet ontkennen, maar mij zegt het niet direct iets.

zarathustra
28 november 2017, 09:19
Dat is ook hoe ik het meer aanvoel. Als het leven van iemand anders het enige is waarover je kan praten, moet je misschien eens naar uw eigen leven kijken. Dat er veel mensen daarmee gelukkig zijn, ga ik niet ontkennen, maar mij zegt het niet direct iets.

Lijkt me dat dat het soort mensen is dat als ze geen kinderen zouden hebben enkel over hun werk zouden spreken.

Loser
28 november 2017, 09:19
Dàt heb ik helemaal niet gezegd. Ik vind dat helemaal niet raar dat ze over hun kinderen praten. Dat ze er fier op zijn, en dat willen delen. "Moet je misschien eens naar uw eigen leven kijken" is absoluut niet wat ik bedoel. Waarom moet het één noodzakelijk beter zijn dan het ander? Oxbow1 doet precies hetzelfde als jij, maar over de andere kant.

sandervdw
28 november 2017, 09:34
Dàt heb ik helemaal niet gezegd. Ik vind dat helemaal niet raar dat ze over hun kinderen praten. Dat ze er fier op zijn, en dat willen delen. "Moet je misschien eens naar uw eigen leven kijken" is absoluut niet wat ik bedoel. Waarom moet het één noodzakelijk beter zijn dan het ander? Oxbow1 doet precies hetzelfde als jij, maar over de andere kant.

Ik zeg toch ook dat dat is hoe ik mij daarbij voel, en dat die mensen daar waarschijnlijk gelukkig mee zijn. Dus we bedoelen hetzelfde :).

Loser
28 november 2017, 09:36
Oké! Ik bespeurde een oordeel in die ene zin, en daar wou ik me graag van distanciëren :) Maar dan heb ik het fout gelezen, pardon.

StafkevdDaf
28 november 2017, 10:56
Ik ben een 30 jarige man, en ik wil geen kinderen in mijn leven. Punt.
Hoe moeilijk is het volgens jullie om een vrouw te vinden die geen kinderen wilt? En waar zou je zulke vrouwen vinden? In mijn ervaring is dit zeer moeilijk aangezien de meeste vrouwen een ingebouwd instinct hebben om te kweken.

Ik denk dat je meer kans op succes hebt als je een partner zoekt die een stuk ouder is dan jij. Die misschien al een groter kind heeft en geen interesse meer heeft in het onderwerp.

Mulan
28 november 2017, 11:07
Ik denk dat je meer kans op succes hebt als je een partner zoekt die een stuk ouder is dan jij. Die misschien al een groter kind heeft en geen interesse meer heeft in het onderwerp.

ZOT!
En dan vasthangen aan een parasiet die nog niet eens uw eigen vlees en bloed is zeker? :p
Zo ene die wil gamen met UW gerief, de aandacht van UW lief opslorpt én haar agenda bepaalt, een grote bek opzet maar je niet eens mag straffen/slaan "want gij zijt mijn vader niet",..

Dat wilt ge die vrouw met kind(eren) toch ECHT niet aandoen?
;)

tolya
28 november 2017, 16:08
en ni vergeten
da rotjong pikt uw sigaretten ( of spreek ik uit eigen ervaring)

Tomski
28 november 2017, 16:15
en ni vergeten
da rotjong pikt uw sigaretten ( of spreek ik uit eigen ervaring)De saffen die ik vroeger van onze pa pikte zijn mij toch ni zo goe bevallen. (Groene Michel zonder filter *hoest*)

M°°nblade
1 december 2017, 07:44
Maar zijn dat niet vaak vrouwen die al kinderen hebben en zo aanduiden dat ze er geen extra willen hebben? Maar dat is idd een goed startpunt voir de OP in zijn zoekactie: datingsites waar je kan filteren op partners die geen kinderen willen.

Superdad
1 december 2017, 14:17
Mensen toch, laat het varen. OP heeft 'kak' kunnen zeggen dus is al lang content hoor...

jawadde001
7 januari 2018, 20:47
Ik wil ook geen kinderen, meer nog, het is een breekpunt waarop ik een relatie aanga.

Waarom geen kinderen?

1) Ik wil mijn onafhankelijkheid en vrijheid behouden.

2) Kinderen hebben is emotioneel erg belastend: ze zijn of worden ernstig ziek, ze worden gepest of pesten anderen, ze hebben / krijgen emotionele of fysieke aandoeningen, mindere schoolprestaties, experimenteren met drugs,...
Allemaal normaal en behorend tot het leven? Absoluut, maar ik heb gewoon geen zin in een bijkomende last, temeer omdat ik mijn eigen leven amper op orde heb. :)

3) Overpopulatie: Toen mijn vader geboren was, was hij één van de 2.5 miljard mensen. Nu, 70 jaar later, zijn we al met 7.5 miljard en elke dag komen er 250.000 mensen bij! De grootste bedreiging (en dus probleem) voor onze planeet betreft deze niet te stoppen bevolkingsgroei. Ik hoef niemand te vertellen wat voor een immense druk dit zet op onze aarde, want al deze mondjes moet gevoed worden en wij wensen iedereen dezelfde levensstandaard toe als wijzelf.

Googke
7 januari 2018, 21:28
Ik wil ook geen kinderen, meer nog, het is een breekpunt waarop ik een relatie aanga.

Waarom geen kinderen?

2) Kinderen hebben is emotioneel erg belastend: ze zijn of worden ernstig ziek, ze worden gepest of pesten anderen, ze hebben / krijgen emotionele of fysieke aandoeningen, mindere schoolprestaties, experimenteren met drugs,...
Allemaal normaal en behorend tot het leven? Absoluut, maar ik heb gewoon geen zin in een bijkomende last, temeer omdat ik mijn eigen leven amper op orde heb. :)

3) Overpopulatie: Toen mijn vader geboren was, was hij één van de 2.5 miljard mensen. Nu, 70 jaar later, zijn we al met 7.5 miljard en elke dag komen er 250.000 mensen bij! De grootste bedreiging (en dus probleem) voor onze planeet betreft deze niet te stoppen bevolkingsgroei. Ik hoef niemand te vertellen wat voor een immense druk dit zet op onze aarde, want al deze mondjes moet gevoed worden en wij wensen iedereen dezelfde levensstandaard toe als wijzelf.

Over de hele lijn eens. Daarnaast lijkt het alsof de maatschappij ons dwingt om kinderen te nemen terwijl we onszelf niet kunnen afvragen of we wel echt kinderen willen. Belastingsvoordelen, kindergeld enz....

opschepper
7 januari 2018, 21:34

Ik ga akkoord met jouw redenering. Ik vind het echter wel ironisch dat de families die het niet erg breed hebben babies a volonté uitpompen, terwijl de financieel welgestelde en hoogopgeleide volwassenen sneller zullen kiezen om geen kinderen of slechts 1 kind op te voeden. Dat is een zeer bizarre trend, die niet alleen in België terug te vinden is, maar over het algemeen in Westerse landen. Of zo observeer ik het tenminste. Op die manier vrees ik hoe men de begrijzing gaat opvangen de komende decennia.

Bimmer
7 januari 2018, 22:29
Ik ga akkoord met jouw redenering. Ik vind het echter wel ironisch dat de families die het niet erg breed hebben babies a volonté uitpompen, terwijl de financieel welgestelde en hoogopgeleide volwassenen sneller zullen kiezen om geen kinderen of slechts 1 kind op te voeden. Dat is een zeer bizarre trend, die niet alleen in België terug te vinden is, maar over het algemeen in Westerse landen. Of zo observeer ik het tenminste. Op die manier vrees ik hoe men de begrijzing gaat opvangen de komende decennia.

Is zoals de film dat ik deze week heb gezien, Idiocrazy. Is een komedie.

Dat is gebaseerd op u uitleg. :)

citrofenwick
7 januari 2018, 23:20
Ik denk dat het in hoofdzaak te maken heeft met oa eerst studies en carrière maken waarbij dus sowieso al later begonnen wordt aan kinderen. Of de keuze niet hebben om carriere te kunnen maken en meer levensvreugde vinden in het gezinsleven.

Ik sluit mij verder ook aan bij jawadde001. Hoe ouder ik word, hoe minder de behoefte aan wordt.

Nina123
9 januari 2018, 23:47

Waarom geen kinderen?

Volledig mee eens en ik zou nog een punt willen bijvoegen.

4) Diplomadruk. Kinderen moeten tegenwoordig tot hun 23ste of langer naar school. Enkel een diploma secundair is niet voldoende. Je hebt nog een hoger diploma en bijkomende diploma's nodig en liefst een gegeerde combinatie van diploma's wil je nog aan de bak geraken in een interessante job. Met als gevolg dat mensen eindeloos moeten studeren met de nodige stress in de thuissituatie tot gevolg. Ik herinner me nog goed hoe men moeder meeleefde met de eindeloze reeks toetsen en examens in mijn leven. Het echte leven wordt alsmaar langer uitgesteld en vooraleer je je uitzet (neem een 10000 eur voor huurwaarborg, meubels, huisraad) bij elkaar gespaard hebt kunnen je ouders je onderhouden tot je 25ste. Tegen je 30ste kom je dan tot de conclusie dat het toch allemaal voor niets is en je toch moet gaan werken aan 1500 netto hoe dom of slim je ook bent pfff... :doh:
Voor mij is dit een bijkomende reden om niet aan kinderen te beginnen. Geen zin om al dat schoolgedoe te herleven via mijn kinderen :eek:

MrKend54l
10 januari 2018, 06:29
Volledig mee eens en ik zou nog een punt willen bijvoegen.

4) Diplomadruk.

Met alle respect maar dat is echt onzin die je uitkraamt :P

Dat was pakweg 40jaar geleden niet anders. Een ingenieur moest toen ook tot zijn 23ste naar school. Een secundair diploma heeft nog nooit een grote meerwaarde geweest. Maar vooral is dat gewoon een zwak excuus om niet aan kinderen te beginnen. Of de studies van uw bengel u iets interesseren dat bepaal je nog altijd zelf.

En de illusie die sommige hier ophangen dat je van alle zorgen verlost bent als uw kinderen het huis uit zijn is redelijk lachwekkend. Ik hoop dat je beseft dat kinderen voor eeuwig een “last” zullen zijn. Je moet u maar eens de vraag stellen hoe vaak je op uw ouders rekent voor iets te doen, hoe vaak ze niet voor u moeten klaarstaan ook al woon je al even niet meer thuis.

Lakigigar
10 januari 2018, 19:22
Ik heb het gevoel dat bij mijn generatie niet iedereen echt zin heeft om aan kinderen te beginnen. Dat idee heb ik. Mijn crush wou dat absoluut nooit. Een andere vriendin ook absoluut niet. Van in mijn laatste klas zijn er wel al (minstens) drie zwanger geworden (waarvan één iemand nog toen ze op school zat, en die heeft nu twee kinderen), maar dat was wel een opleiding voor verpleging. Ik heb de meesten eens gecontroleerd, ik heb niet iedereen op fb, maar dehenen die ik niet heb op fb zijn vroeger vertrokken of konden zich nooit echt goed intrigreren in onze klas, dus daarvan denk ik niet dat ze plots kinderen gaan hebben. En het is wel grappig dat de drie die al kinderen hebben ook direct de drie zijn waarbij je dat het eerst zou verwachten (van twee wist ik het al, en van één wist ik het niet zeker, maar dacht ik van wel en blijkt het ook zo te zijn). En die ene is samen met iemand die minstens 20 jaar ouder is dan haar.

Wel grappige klas, één ervan is een drug dealer lol, en dat voor een opleiding verpleging, what are the odds. En lol, mezelf ook ja, wat deed ik in zo een opleiding ook wel.

citrofenwick
10 januari 2018, 21:30
Ik heb het gevoel dat bij mijn generatie niet iedereen echt zin heeft om aan kinderen te beginnen. Dat idee heb ik. Mijn crush wou dat absoluut nooit. Een andere vriendin ook absoluut niet. Van in mijn laatste klas zijn er wel al (minstens) drie zwanger geworden (waarvan één iemand nog toen ze op school zat, en die heeft nu twee kinderen), maar dat was wel een opleiding voor verpleging. Ik heb de meesten eens gecontroleerd, ik heb niet iedereen op fb, maar dehenen die ik niet heb op fb zijn vroeger vertrokken of konden zich nooit echt goed intrigreren in onze klas, dus daarvan denk ik niet dat ze plots kinderen gaan hebben. En het is wel grappig dat de drie die al kinderen hebben ook direct de drie zijn waarbij je dat het eerst zou verwachten (van twee wist ik het al, en van één wist ik het niet zeker, maar dacht ik van wel en blijkt het ook zo te zijn). En die ene is samen met iemand die minstens 20 jaar ouder is dan haar.

Wel grappige klas, één ervan is een drug dealer lol, en dat voor een opleiding verpleging, what are the odds. En lol, mezelf ook ja, wat deed ik in zo een opleiding ook wel.

Als ik zie wat voor types er gestart zijn in het eerste jaar verpleegkunde. Gelukkig is het 2de jaar wat moeilijker. Ben nu wel benieuwd in welke school/stad gij vpk hebt gevolgd :unsure:
Om het ietwa ontopic te houden, de mama's zetten wel goe door. Ik heb er niet veel weten stoppen. Kdenk dat die nog beter beseffen waarom ze het doen.

Lakigigar
11 januari 2018, 00:33
Als ik zie wat voor types er gestart zijn in het eerste jaar verpleegkunde. Gelukkig is het 2de jaar wat moeilijker. Ben nu wel benieuwd in welke school/stad gij vpk hebt gevolgd :unsure:
Om het ietwa ontopic te houden, de mama's zetten wel goe door. Ik heb er niet veel weten stoppen. Kdenk dat die nog beter beseffen waarom ze het doen.
Sorry, ik heb het over middelbare school, maar het is de voorbereidende opleiding op verpleegkunde (gezondheids- en welzijnswetenschappen). De meeste daarna zijn overgeschakeld naar verpleegkunde, ik heb die middelbare opleiding niet afgewerkt.

Maar dat was geen richting voor mij, en dat wist ik zelfs, maar toch zou ik opnieuw voor dezelfde richting kiezen, omdat ik vrees dat het in een andere school of richting niet goed afgelopen zou zijn. Het vierde jaar was een echt rot jaar, en op het einde van dat schooljaar zat ik er echt zwaar door omdat de thuissituatie ook echt niet goed was. Had ik dat jaar nadien op een school gezeten waar ik opnieuw zwaar uitgesloten / gepest zou zijn, had ik wellicht eerder al een (serieuze) zelfmoordpoging gedaan. Tijdens dat vijfde en zesde jaar had ik echt een super klas met super leerlingen, vooral omdat het meisjes waren. En eigenlijk waren al mijn beste schooljaren met bitter weinig jongens. Ik vind dat jongens vaak een giftige sfeer creëren op school of in een klas, en ik neem ook aan de werkvloer. Daarom dat ik nooit een probleem maakte van Trump zijn controversiële video en dat ik het veel gedoe om niets vond ("locker room talk"). Ik vraag me af welke jongen/man dat uiteindelijk niet doet. Wat Trump daar deed, doet iedere jongen of man, daarom dat ik de reacties hypocriet vond.

Ik zou die opleiding dus altijd opnieuw, ongeacht ik de uitkomst ken of niet. Het plezier gaat voor mij boven de kennis / potentieel die in mij zou zitten voor een richting die ik moet doen maar waar ik me niet goed bij voelen. Uiteindelijk heb ik daar dan wel een zeer slechte stage gehad, waarbij het laatste stukje hoop / vertrouwen dat ik nog in mezelf had, verloren had. En ik heb die opleiding dan ook niet afgemaakt.

ashuray
11 januari 2018, 07:09
Sorry, ik heb het over middelbare school, maar het is de voorbereidende opleiding op verpleegkunde (gezondheids- en welzijnswetenschappen). De meeste daarna zijn overgeschakeld naar verpleegkunde, ik heb die middelbare opleiding niet afgewerkt.

Maar dat was geen richting voor mij, en dat wist ik zelfs, maar toch zou ik opnieuw voor dezelfde richting kiezen, omdat ik vrees dat het in een andere school of richting niet goed afgelopen zou zijn. Het vierde jaar was een echt rot jaar, en op het einde van dat schooljaar zat ik er echt zwaar door omdat de thuissituatie ook echt niet goed was. Had ik dat jaar nadien op een school gezeten waar ik opnieuw zwaar uitgesloten / gepest zou zijn, had ik wellicht eerder al een (serieuze) zelfmoordpoging gedaan. Tijdens dat vijfde en zesde jaar had ik echt een super klas met super leerlingen, vooral omdat het meisjes waren. En eigenlijk waren al mijn beste schooljaren met bitter weinig jongens. Ik vind dat jongens vaak een giftige sfeer creëren op school of in een klas, en ik neem ook aan de werkvloer. Daarom dat ik nooit een probleem maakte van Trump zijn controversiële video en dat ik het veel gedoe om niets vond ("locker room talk"). Ik vraag me af welke jongen/man dat uiteindelijk niet doet. Wat Trump daar deed, doet iedere jongen of man, daarom dat ik de reacties hypocriet vond.

Ik zou die opleiding dus altijd opnieuw, ongeacht ik de uitkomst ken of niet. Het plezier gaat voor mij boven de kennis / potentieel die in mij zou zitten voor een richting die ik moet doen maar waar ik me niet goed bij voelen. Uiteindelijk heb ik daar dan wel een zeer slechte stage gehad, waarbij het laatste stukje hoop / vertrouwen dat ik nog in mezelf had, verloren had. En ik heb die opleiding dan ook niet afgemaakt.

Jou posts zijn altijd zó lang :unsure:

kwistenbiebel
11 januari 2018, 08:05

Ik ben hier niet volledig mee eens. Ja, er is overpopulatie maar om dit op te lossen kan je niet te zwart/wit kijken. Als de meeste mensen ineens zeggen: "geen kindjes" dan blijft er van uw levensstandaard niets over. Je hebt kinderen nodig om de actieve werkbevolking draaiende te houden. De groei in heel Europa stagneert en de verwachting is eerder dat ze zal afnemen in de nabije toekomst met vooral duistere vooruitzichten voor de slechte balans in demografie. Wil je iets doen aan overbevolking? Prima, tot maximum 2 kinderen om het gradueel naar beneden te laten evolueren.