PDA

Volledige versie bekijken : Wat voor soort motorrijder ben jij?

GS|Demogorgon
13 november 2017, 19:41
In navolging van de trial-topic die ik had gestart, hierbij een beetje een mapping van hoe de forumganger het motorleven beleeft.
Wie doet wat, daar gaat het om. Niet of je al dan niet veel of weinig ervaring hebt, er goed in bent of absoluut stinkt.
Ik ben eens curieus!

Vliegende Cisse
13 november 2017, 22:47
Ik rij op straat met een Suzuki virus (1000 cc naked) en op circuit met een Suzuki gsx-r 1000 k4.
Met beiden geef ik graag gas.
Ook op straat rij ik vlot en wacht niet graag.
Op beide moto’s al vaker grondonderzoek verricht...
Geen of nauwelijks woon-werkverkeer, ik woon te dicht bij mn werk..

Sent from my iPhone using Tapatalk

GS|Demogorgon
14 november 2017, 16:44
Merci Cisse, nuttige post! :)

TooChé
14 november 2017, 16:46
Baanrijder, zondagsrijder. Enkel bij goei weer. 10k km gereden op 8 jaar tijd...
Ducati Monster 695

Renegadexxripxx
14 november 2017, 17:22
openbare weg : 120k gereden op bijna 5 jaar. Nog altijd dezelfde moto

Burny
14 november 2017, 22:47
Mooi weer rijder, Ardennen of Eifel.
Paar 1000 km per jaar.

Pompi
15 november 2017, 08:12
dagelijkse kost naar het werk maar das maar 25km per dag.
op 4j een 35.000km met de Er6n.

Jimmeh
15 november 2017, 10:14
Mooiweer-rijder, vaak wat langere ritten om de mooiere baantjes op te zoeken :) Ook enkele circuitdagen per jaar ofzo, ik heb er vorig jaar 2 gedaan en ik vond het leuk om te doen af en toe. Tijden zijn niet echt belangrijk voor me, ik vind het vooral leuk om eens lekker zorgeloos door te rijden ^^

Tonerider
15 november 2017, 12:26
een motorloze :sad: Maar het blijft kriebelen en ooit koop ik me er weer een. Nu eerst andere prioriteiten.
Maar toen ik hem had, was het vooral woon-werkverkeer en occasioneel naar de zee. Altijd een rustige rijder, maar wel iets wilder dan met de auto. Maar altijd met het idee dat ik kwetsbaar ben en er veel achterlijke idioten rond rijden die geen gebruik maken van spiegels of pinkers (of juist denken dat het aanzetten van pinkers u voorrechten geeft).
Was een Kawa er6f.

en in de enquete als laatste zetten dat ge een aandachtspanne van een doperwt hebt, is te laat he. Dat moet bovenaan staan.

Pieter3770
15 november 2017, 14:02
Enkel op de openbare weg en enkel met goed weer (al wil dat helaas al eens mislopen op twijfelachtige dagen).
Heb nu op een dik jaar ongeveer 5.000km gedaan.
Meestal in het weekend en dan ritjes van +- 150km, soms eens 250km.

skully25
16 november 2017, 00:01
Heb al beke alles gedaan maar altijd zowat binnen dezelfde tak van type moto gebleven. straat, circuit, offroad en racen.

Als klein manneke begonnen op een LT50 quad en later een 50cc crosserke voor mee in de tuin en op het veld rond te rijden. Dan op 16 jaar doorgegroeid naar een derbi supermotard en toen was het om zeep.
op 19 jaar eerste moto gekocht, 450 EXC omgebouwd naar supermotard, goeie 25000 km mee gebold op net geen 3 jaar tijd. Eerste jaar dat ik reed al direct m'n eerste trackday gedaan en tweede jaar al keer een eerste race meegedaan in Evergem toen er nog gekoerst werd in Vlaanderen...

In 2008 overgeschakeld naar een 530 EXC, ook weer voor op straat en trackdays te doen. Pakweg 2010 meer en meer circuit beginnen doen omdat straatrijden beetje te gevaarlijk begon te worden naar mijn goesting. Op het laatste moto uitgeschreven en enkel nog circuit gedaan.

In 2011 overgegaan naar een 450 SXF en die omgebouwd, dan was het enkel nog circuit en ben hier en daar ook races beginnen meepikken. in 2012 een 250 SXF bijgekocht voor wat te crossen. Begin 2014 is er dan nog een 300 EXC bijgekomen voor enduro te rijden.

2014 was het jaar dat KTM Husqvarna heeft overgenomen. Kennis van me is Husky dealer en eind 2014 kwam die met nieuws dat er een kant en klare race SM ging uitkomen, dus 450 SXF buiten en FS 450 in de plaats. Tot dat moment nog altijd gericht op circuit en klein beetje offroad met die cross en enduro.

Begin 2017 dan toch beslist dat ik terug wat op straat wou beginnen rijden omdat circuitrijden en koersen financieel en logistiek gezien ook niet altijd even gemakkelijk is voor me. 300 exc buiten gekuisd want die stond meer stil dan dat er mee gereden werd. 2015 FE 501 gekocht in enduro en die omgebouwd naar SM met al de spare parts die ik in de loop der jaren verzameld heb. Toch al een goei 6000 km mee gebold dit jaar dus mag het blok deze winter al keer open gooien.

Rij nu toch al een 12 jaar onafgebroken maar ben altijd grotendeels bij supermotard gebleven. Snelheid zegt mij niet veel, hier en daar al eens met een racer en naked kunnen rijden maar het is niet voor mij. Snelheid moet omhoog anders is het geen fun wat tegelijk ook wil zeggen dat de risicofactor en pakkans op straat serieus omhoog gaat. Leef mij nog altijd liever uit op binnenbaantjes, en dat uitleven is er vaak soms over maarja rij nu eenmaal niet met de moto voor op het gemak rond te tuffen :p Ben toch al ietske ouder en wijzer geworden dus dat scheelt ook al lol.

GS|Demogorgon
16 november 2017, 20:00
Damn, een geschiedenis die ik ook wel voor een deel had willen hebben :)

Eerste ervaring met een motor op 2 wielen was een kinder crossbrommer toen ik ongeveer een jaar of 10 was. Heel leuk, tot dat spel eens boven op mij lag :D

Verder, zoals zoveel "soot" veel met brommers van maten aan het rondbrakken geweest, tot ik op mijn 16 (zwaar tegen de goesting van mijn ouders) dan toch mijn eigen brommer kocht : een Yamaha Sting met Bos-pijp!
Verder nog een Piaggio Bravo, Flandria Polo en Suzuki SMX gehad.

Een moto mocht ik nooit kopen, dus ik denk zoiets van een 3 maanden nadat ik het huis uit was een Suzuki GSX gekocht (champagne kleur, ganz geil).
Veel plezier mee gehad, maar na 2 jaar dan toch een VFR gekocht (wat een verschil!).
Met de Viffer de eerste stappen gezet op circuit met de RECE en RACE-cursussen van Aktief toenertijd.
Eens gecrasht op Mettet, en dan toch maar beslist voor op circuit een ouwe SRAD te kopen.
Iets van een 2-3 jaar geleden de VFR verkocht omdat ik toch geen tijd meer had om op de baan te rijden, en ik vond het eerlijk gezegd veel te gevaarlijk geworden op de baan. En vooral ook saai.
Ondertussen heb ik 2 seizoen een GSX-R 750 K7 om op circuit rond te knallen, en ook ongeveer 2 jaar geleden een Scorpa 125cc 4-taks gekocht om te triallen.

Trial probeer ik toch zeker 2-3 zondag namiddagen op de maand te doen, afhankelijk van de hoeveelheid werk die mij wacht.
Circuit probeer ik 6-7 keer per jaar te doen, maar dat begint op de duur ook serieus wat te kosten.

Ergens wringt het al een tijdje om een supermotard te kopen om terug op de baan te rijden, maar ik weet zo dat ik het binnen de kortste keren al terug beu ga zijn om altijd om overdrukke wegen rond te rijden, samen met mensen die niet aan het opletten zijn.

Ondertussen rijdt ik al iets van een 10 jaar met de moto, aantal kilometers zou ik begot niet kunnen zeggen.

GS|Demogorgon
16 november 2017, 20:01
en in de enquete als laatste zetten dat ge een aandachtspanne van een doperwt hebt, is te laat he. Dat moet bovenaan staan.

Blijkbaar is er toch 1 idioot die na 2 regels te lezen direct naar beneden is gegaan :D

skully25
16 november 2017, 20:21
Ergens wringt het al een tijdje om een supermotard te kopen om terug op de baan te rijden, maar ik weet zo dat ik het binnen de kortste keren al terug beu ga zijn om altijd om overdrukke wegen rond te rijden, samen met mensen die niet aan het opletten zijn.

de clue is van op baantjes te rijden waar bijna geen verkeer komt, behalve boer jef in zijn oude mercedes dieselstoof :p moest ik dat niet doen zou ik sowieso niet meer op straat rijden want dan is er niks aan. Als ik al in drukkere omgevingen kom rij ik al wat kalmer maar nog altijd assertief (beetje tegenstrijdige bewering). Als ik mij ergens kan tussen schieten ga ik het ook niet laten op dat vlak, maar inderdaad wel altijd rondrijden met 2 ogen op de achterkant van uw hoofd bij wijze van spreken. In Oost- en West Vlaanderen kan ik toch al redelijk wat trajecten aan elkaar knopen en meestal ontdek ik altijd nog iets nieuws als ik buiten kom voor een toerke. daar steekt ook deel van de fun, nieuwe routes ontdekken en streken verkennen en dan later er terugkeren aan een beetje hoger tempo :D

Pieter3770
16 november 2017, 20:39
Mijn historiek is:
Zelfs geen brommerke toen ik 16 was.
Dan op 20ste Raptor 660 quad gekocht. Vijf jaar gehad.
En dan vorig jaar op 32 voor motorrijbewijs en motor gegaan.

Lots02
18 november 2017, 17:11
Terug (en enkel) een moto sinds begin mei en nu 13.000 op de teller. Aan dat tempo zal ik er geen 5 jaar mee kunnen rijden, vrees ik.
Dagelijks w-w Gent-Antwerpen + de andere verplaatsingen. Zo goed als geen tourritjes. Ik ben blij als hij in 't weekend eens op stal kan blijven :)

Caracalla
19 november 2017, 08:07
Sinds m'n 16de nooit zonder motoriseerde tweewieler gezeten.

Verschillende brommers gehad, van een opgezette booster tot een PBR schakelbrommer.

Op m'n 21ste een Yamaha Aerox 100cc gekocht (met motoplaque dus). Reed hier elke dag mee naar het werk.
Helemaal omgebouwd tot watergekoelde hoogtoerige 70cc. Moet rond de 18pk gehad hebben en draaide rond de 16.000rpm en elke week draaide wel iets naar de frieten. Meestal de waterpomp die lekte :-).
Man, dat ding was PLEZANT en levensgevaarlijk. I love it. Enige wat origineel was, was het frame lol.
https://www.youtube.com/watch?v=p8YlSxjr-tA

Omdat m'n werkgever dit nogal onvolwassen vond heb ik uit rebellie een R6 van '00 gekocht op m'n 22ste. Nu had ik ook een echte reden om m'n rijbewijs af te leggen etc. etc. want zo lang ik thuis woonde, mocht ik geen moto hebben, maarja... als't moet van de werkgever!? :p

Na de R6 kwam de Z750 '12 erbij omdat de madame (toen mijn vriendin) ook wou beginnen rijden.
Idee was dat zij in het weekend met de 750 kon rijden, en ik met de R6, maar ik tijdens de week met de z750 naar't werk kon.
Ondertussen ook de eerste trackdays gedaan met de R6
Maar die z750 vond ze veel te zwaar (ze is maar 1m60) en ze durfde er niet echt mee rijden.
Ondertussen ook de eerste track crash met de R6, lowsider op Croix.

Dus... ik de R6 uiteindelijk verkocht, wat niet de bedoeling was want dat moest een trackbike worden/blijven.
Zodat de madame een Monster 696 kon hebben. Ik bleef dan met de z750 rijden naar't werk.

Maar de madame had ocharme 800km op een jaar gereden met de Monster, dus reed ik er nu en dan mee, en zo is de liefde voor twins wel gekomen.
Het karakter, toch wat bruter, ... maar voor mij wel te licht, zo'n 696.

Uiteindelijk de madame in verwachting, reed toch niet veel met de moto. Dus beslist om de twee moto's over te laten en een nieuwe Monster 1200 te kopen. :love:
Nu rij ik er al 2,5 jaar elke dag mee naar het werk.
Sinds vorige winter is er dan een 2004 R6 circuitbike bij gekomen nadat ik ook één seizoen met de Monster op circuit zat en ik toch met een ei in m'n broek zat voor een financiële kater bij een crash met m'n woon-werkvoertuig.

En nu... zijn we het wegrijden aan het afbouwen. Heb een parkingabonnement nu en ik ga sinds vorige week met de auto naar het werk.
Heb het 8 jaar volgehouden, door weer en wind, zout of geen zout, en nu gooi ik de handdoek in de ring. Althans voor deze winter.
Mijn voorgevoel zegt ook dat de Monster volgend jaar te koop gaat komen en dat ik me volledig ga toeleggen op circuitrijden.

langun
19 november 2017, 22:46
Geen enkele gemotoriseerde tweewieler tot de zomer van 2015, mijn eerste moto (Honda cbf500) gekocht en daar een maand later alleen mee op reis gegaan (NL - DE - FR). Toen had ik twee zaken ontdekt, enerzijds dat ik graag met de moto op reis ga, anderzijds dat het toch handiger zou zijn met een motor met iets meer beenruimte en koffers. In april 2016 mijn Versys 650 gekocht, daar dan ook mee in juli 2016 een allroad cursus gedaan waarbij ik 2 maal onzacht in aanraking gekomen met grind.

Het enduro/allroad rijden vond ik wel leuk maar dan wou ik iets dat daar beter voor geschikt was. Toen heb ik een Yamaha XT600 gekocht. Die was op zich wel leuk maar daar had ik veel te weinig tijd voor (juni 2017 verkocht en slechts 500km mee gereden).

September 2016 op reis geweest naar Schotland met de Versys en dat vond ik opnieuw schitterend. In 2017 echter geen grote reis gemaakt, doordat ik ben gaan samenwonen waren er andere prioriteiten. Ik heb mijn vriendin ondertussen wel al kunnen warm maken om in 2018 samen naar Schotland terug te keren, zij achterop. Nu nog bekijken hoe ik dat kan doen qua overnachtingen etc, want nu zal mijn tentje niet meekunnen :D

Tot nog toe 25.000 km gereden op iets minder dan 2,5 jaar. Het idee van offroad spreekt me sterk aan, maar als ik eerlijk ben moet dat voor mij niet meer zijn dan wat 'fire roads' en dat kan elke motor als je het tempo wat aanpast. Ik wil dus vooral een motor die comfortabel is. Dit jaar met een ZX-10R gereden, dat was ongelofelijk leuk, maar na 20 min ook al ongelofelijk pijnlijk aan zowat elk lichaamsdeel dat enigszins scharniert :p

GS|Demogorgon
26 november 2017, 13:03
Ondertussen is het wel duidelijk dat het overgrote deel enkel op de baan rijdt :)
Heeft er niemand van jullie het gevoel dat het niet meer veilig rijden is op de baan?
Dat is ook (een van de) reden(en) dat ik mijn baanmoto verkocht heb...

skully25
26 november 2017, 15:47
ik heb dat gehad ja maar ben er ondertussen van terug gekomen. als de tijd komt dat je terug wat frequenter wil kunnen rijden dan biedt circuitrijden geen uitkomst wegens financieel te belastend en hier in belgië logistiek gezien te moeilijk.

gemiddeld haal ik mijn circuitmoto een 10-tal keer per jaar uit de garage. vergeleken met sommige is dat al veel maar toch is het nog altijd niet het geval dat als ik met goesting zit om te rijden dat ik er diezelfde week of zelfs de week daarop werk van kan maken. de laatste jaren ben ik ook meestal alleen op draai wat nog eens hogere kosten op vlak van verplaatsing met zich meebrengt omdat het allemaal voor eigen rekening is. daarbovenop is het risico ook groter, hebt keer iets voor en je staat er alleen.

sinds begin dit jaar heb ik terug een baanmoto na een pauze van pakweg 5 jaar, heb het mij tot nu toe nog niet beklaagd. de gevaren zijn gebleven maar als ik nu wil rijden heb ik maar in m'n tenue te springen en de moto uit de garage te halen.

KoeKaTsJoE
26 november 2017, 18:43
Tijdje op de openbare weg gereden maar voor veel te veel meegemaakt. bijna ongelukken, al moeten voorkomen voor snelheidsovertreding..

Uiteindelijk rij ik enkel nog maar op circuit sinds 3-4 jaar.

Jammer maar helaas voorlopig motorloos :D

CDA441
20 december 2017, 17:29
Vanaf 19 een 50cc brommertje gehad, beetje opgevoerd (andere cilinder, reed zo'n 70/uur), wou legaal doen maar een 125cc is ghey.

Vanaf 20 een 35kw'tje, en dat is het zowat.
Wel ondertussen motor gewisseld van XF naar NC.

Circuitrijden is niets voor mij, motor is me daar te lief voor en het budget laat het ook niet toe :')
Trail/enduro wou ik wel doen, maar aangezien er maar plaats is voor 1 motor, commute ik liever en geef ik liever gas op de openbare weg, mijn XF was wel een echte allroad, maar was nog te bang om die te laten vallen...

In de 3 jaar dat ik rij nog 0,0 boete gehad met de motor , en hopen dat het ook zo blijft.

Lexx
20 december 2017, 17:54
Met een pw50 beginnen rijden nog voordat ik kon fietsen (al was ik iemand die pas heel laat "kon/wou" fietsen blijkbaar :lol:)

Tussen mijn 6-13 jaar met een yamaha ttr 90 en 125 gereden (gaan rijden op parcours die al tegenwoordig al lang allemaal gesloten zijn, rip motorcross). Paar wedstrijden meegereden ook via mijn opa die voorzitter was van die evenementen.

Op mijn 16e verplicht een brommer moeten kopen (derbi drd 50) om zelf naar de voetbal te kunnen rijden (5-6x per week en toch een 20 tal km per dag; ouders waren dat beu). Direct verkocht de dag dat ik 18 ben geworden en mijn motorrijbewijs heb gehaald. Gelukkig net op tijd zodat ik met een <25kw kon rijden en vanaf mijn 20 jaar had ik gratis een volledig rijbewijs A :D

Rij nu al 5 jaar rond met een kawasaki z750, die in het begin afgesteld stond op <25kw maar nu op full power, in het begin enkel in de zomer en bij mooi weer om gewoon leuk doelloos te rijden. Tegenwoordig gebruik ik het om te pendelen naar Leuven (als het niet te hard regent en >5° is). Op mijn 19e ook nog een KTM 530 EXC gekocht wegens nostalgie naar mijn motorcross verleden, maar snel gemerkt dat alles hier dus dood is en er niet veel te doen viel (behalve enduro).

Boete gekregen daarvoor, motor verkocht en gestopt. Even later opnieuw een KTM 450 EXC gekocht, dit keer om supermotard te rijden in de zomer (gewoon op de openbare weg, niet op circuit). Vond het gewoon 10x leuker om met dergelijke motor te rijden, zo licht en raw power :p. KTM werd hier thuis na een paar maanden uit de garage gestolen, dus dat is nu ook al gedaan sinds daar zo goed als al mijn geld in stak.

Dan blijft er nu nog enkel die kawasaki 750 over (die van mijn ouders is weliswaar), maar ik gebruik die dus om te pendelen voor studies en natuurlijk om in de zomer nog op mijn gemak wat rond te cruisen :)

Mikkel
29 december 2017, 18:27
Eigenlijk ist allemaal begonnen tijdens het booster/nitro tijdperk:
Ik mocht geen brommer van thuis uit en heb dan uit rebellie maar een Suzuki ts 50 overgekocht van de broer van mijn (toen nog niet geweten) toekomstige schoonfamilie. Niet lang geaarzeld en deze laten uitboren naar 70cc wat de topsnelheid en power alleen maar ten goede kwam.

Dit verhaal ging goed tot op het moment dat ik bij een ongeval ben betrokken geraakt ben op weg naar vakantiejob in Zeebrugge. Taxi kwam van links en “vergat” voorrang te verlenen. Ik werd over de capot gelanceerd en kwam plat op mijn rug terecht met de helm in twee stukken naast me...shit saved me life! Rug had echter wel wat schade (onderste ruggenwervel)

Dan maar voor autorijbewijs gegaan om rug wat te sparen maar verveling alom. Als grap tijdens hogere studies met wat jongere maten eens gaan rijden met opgefokte 50cc boostertjes naar club 54 in Oedelem tot er één voor me besliste plots vol in de remmen te gaan waardoor ik in zijn gat vloog aan een te hoge snelheid en zo de grond in geboord werd. Resultaat: pols gebroken alsook de meeste botten in mijn rechter hand. Weeral lange revalidatie en weg van 2-wielers...

Uiteindelijk na studies eens meegegaan met maten naar Superbiker in Mettet waar ik wel geïnteresseerd raakte in supermoto en enduro. Kheb de kans gehad om beide uit te proberen maar zowel pols als rug speelden spelbreker en heb dit niet kunnen doorzetten.

Voor de kindjes er waren dan toch gegaan voor moto rijbewijs om toch maar de mogelijkheid te hebben om te kunnen rijden. Vlotjes erdoor en eerst moto was een feit: Honda cb600f van 1999 —> hornet
Een lekkere 4 cilinder met strakke look die me veel plezier bezorgt heeft.

Ik woonde toen net geen 2km van het werk en dus kwam de moto enkel buiten bij goed weer. Helaas in België (en mijn toenmalige ingesteldheid qua rijden) kwam het er niet veel meer van. Moto dus buiten.

Onlangs veranderd van werkgever en terug wat verder van huis dus terug gezocht naar een ride dat een beetje meer ademruimte heeft in toeren. Niet dat de hornet geen fun was maar ik kon zelden mee met maten in optrekken (allemaal 1000cc of hoger) en tkriebelde wel.

Uiteindelijk gekozen voor Honda VTR Firestorm 1000 uit 1999 wegens toen beperkt budget. Direct Michelin Pilot Road 4 onder gestoken en zwijnen maar. Eerste rit na maanden niks was direct goed voor een ontsteking aan vlies in beide bovenarmen —> compartimentsyndroom waar ik toch nog altijd mee sukkel een jaar na datum.

De rauwe kracht van deze 2-cilinder is zalig en heeft me doen opnieuw verliefd worden op het motorrijden, dit keer met alle nodige powerrrrrrrr.
Ik gebruik hem elke dag voor woon- werk behalve bij zware sneeuwval. Deze staat nu te koop omdat ik eens iets anders wil en mss wat rechter wil zitten. We zien wel.

Ondertussen heeft de missus een Yamaha xt125 gekocht en begint het verhaal voor haar ook. Rijlessen verliepen voor haar minder (2keer gevallen en geen geduldige instructeur helaas) maar we zien wel op termijn

Ook nog geen enkele boete op mijn naam, waar is dat hout? ^^

GS|Demogorgon
29 december 2017, 18:45
Oeh, ne Firestorm. Waarschijnlijk idd power genoeg! :D

E-riko
28 maart 2018, 20:39
Openbare weg.
Sinds april 2013 ongeveer zo'n 52.000km gedaan verspreid over 3 moto's.

Suzuki Burgman 650EX. +/-20.000km van april 2013 tot december 2015
http://s10.postimg.org/6ym0hwlsp/IMAG0443.jpg

Honda CB1100EX. +/- 21.000km van december 2015 tot deze maand
https://s7.postimg.org/pyqsvp4tn/IMG_1277.jpg

Ducati Multistrada 1200S. Momenteel +/- 10.600km van april 2017 tot nu.
https://s7.postimg.org/smbns20or/IMAG1303.jpg

En nog van plan véél continentaal reiswerk te doen op de Italiaan ;)

edit:
voor de rest altijd weekendrijder, geen woon-werk, omdat ik, zoals nogal wat anderen hier, dicht bij het werk woon (<4km).
Daarvoor gebruik ik mijn trouwe Honda Zoomer :)
https://s7.postimg.org/eub11foaj/IMAG0362_LI.jpg

Gelukkig maar, dan kan de moto puur voor het plezier gebruikt worden.
Geen seizoensrijder, dus rij alle weken/weekends, zolang het niet vriest.
Regenweer probeer ik te vermijden als niet niet moet.

Pieter3770
28 maart 2018, 21:02
Dat zijn veel km's! Cool!
Ik doe er maar 3.000 per jaar ofzo.

Caracalla
28 maart 2018, 23:13
Een zoomer is wel tof he. Heb daar ook nog eens mee gereden.

Tonerider
29 maart 2018, 00:38
een motorloze :sad: Maar het blijft kriebelen en ooit koop ik me er weer een. Nu eerst andere prioriteiten.
Maar toen ik hem had, was het vooral woon-werkverkeer en occasioneel naar de zee. Altijd een rustige rijder, maar wel iets wilder dan met de auto. Maar altijd met het idee dat ik kwetsbaar ben en er veel achterlijke idioten rond rijden die geen gebruik maken van spiegels of pinkers (of juist denken dat het aanzetten van pinkers u voorrechten geeft).
Was een Kawa er6f.

sinds een maand terug een moto: wel een tweedehandse: een versys 650 uit 2009. Rij er nu basically elke werkdag mee, dus ook in de regen en zelfs tijdens het vriezen.
Ga wel terug moeten overschakelen naar lenzen, want een bril is toch maar niets. Zodra je stil staat dampt hem aan en dan moet m'n klep open en met regen is dat ook niet het leukste.

GS|Demogorgon
7 maart 2019, 20:19
Sinds eind vorig jaar een Enduro (Husqvarna FE250 model 2019) en "supermoto" (Husqvarna TE250 2008) gekocht, beiden ingeschreven op de baan.
Dus nu is het baan - enduro - trial - circuit.
Zolder heeft zijn prijzen weer opgeslagen dit jaar, dus ik ben eens curieus hoeveel keer ik dit jaar op circuit ga geraken...
Ik zal eerder eens een dagje Franco op het kartcircuit gaan doen denk ik, veel goedkoper en lijkt mij dikke fun!
En ook wat enduro-ritten met Grensland, hele dag brakken voor 25€, kunt ge niet voor sukkelen.

Fx_
9 maart 2019, 19:42
First off, merci Demo voor de enquete, das echt wel is tof om te zien vind ik.
Kan je ook is iedereen zijn verhaal lezen, mensen die al jarenlang of jongsaf aan al moto rijden en met zoveel verschillende dingen, zot eiglek.

Mijn geschiedenis is nogal... kort
Altijd moto's leuk gevonden maar nooit de stap genomen, had dat ook niet echt nodig, "ooit wil ik wel is leren motorijden", khad het blijkbaar al zoveel gezegd tegen mn vriendin dat ze het beu was en zij nam gewoon haar gsm en bam "voila de lessen zijn geboekt", tesamen moto leren rijden 2jaar en half geleden. Ik een kraaknette (welja... toen toch, arm ding heeft al afgezien met mij) Bandit 650 gekocht en zij een CBF600N, ik ben wel diegene die sindsdien het grootste deel op de moto heeft doorgebracht.

Ik reed vorig jaar dagelijks een 50-tal kilometer van en naar Brussel, nu even niet meer door logistieke problemen.
Maar waarschijnlijk in de loop van het jaar kan ik weer met de moto gaan werken.
Dat komt neer op een 8000 kilometer per jaar ongeveer, ik doe daarnaast ook voornamelijk nog random ritjes om wat footage te hebben voor het Youtube kanaal, maar kijk nu al even uit naar een Z1000SX om wat langere ritjes te maken. En ga daarna misschien nog een oudere cruiser aanschaffen. Supermotards zien er ook leuk uit maar tmoet nog een beetje financieel te doen blijven op de lange duur.

Ook, die laatste 2 opties lol :D

Panly
10 mei 2019, 17:28
DT 250
SR 250 special
K100LT
R1150RT
R1150GSA
TT600RE
XR400
YZ250F
V85TT

Dat soort motorrijder ben ik dus, >25j samengevat.