PDA

Volledige versie bekijken : Leren broek voor vrouwen: in of out?

Sophy
6 november 2017, 22:33
Leren broeken staan nog steeds aangeprezen in de modeboekjes maar ik zie ze nog zelden in het straatbeeld, en dan vooral bij iets oudere dames. Iemand een idee waarom?

Pana
6 november 2017, 23:53
Heb je het over de echte lederen broeken van 500€ of de leatherlook skinny's?

Sophy
7 november 2017, 00:22
Heb je het over de echte lederen broeken van 500€ of de leatherlook skinny's?

Beide. Leder en lederlook. Broeken met wijdere pijpen lijken nu in de mode, maar daar heb ik nog geen leren(-look) versies van gezien.

ashuray
7 november 2017, 07:11
Ik draag alleen lederen rokjes of leggings met leatherlook. Met zon broek moet ik aan die aflevering van Friends denken over die Ross die zijn broek niet meer aankreeg en dan bedank ik daar toch voor :D en zo warm..overlaatst idd wel een oud vrouwtje gezien die dat aanhad en een luipaard print bontjas..

Myllan
7 november 2017, 08:49
Bedoel je zoiets?

https://www.mupload.nl/img/zqxaqmqougztc.jpg
https://www.mupload.nl/img/st9lp4vwwxdre.jpg

Ik heb nl beide, in verschillende kleuren en moddelen maar ik begrijp niet wat dat te maken heeft met leeftijd?
Maar ja ik ben dan ook al begin 30 dus mss ben ik wel zo'n oud vrouwtje waarover dat hij het hebt?:unsure:

Zie ze in het uitgaansleven nog meer dan zat hoor, bij dames van verschillende leeftijden en het zijn voor die gelegenheden dat ik ze draag, alsook de jurkjes in imitatieleer. Om boodschappen te doen of met mijn schoonouders uit eten te gaan heb ik andere outfits.

Sophy
7 november 2017, 09:31
Ja, dees idd.

Nee hoor, met oudere dames - met alle respect - bedoelde ik vijftigplussers.

Is het dan gelinkt aan de plaats waar je ze draagt? Op doordeweekse dag, of op zaterdag in de stad, zie ik dus vooral oudere dames met zo'n broek.

ashuray
7 november 2017, 09:36
Ja, dees idd.

Nee hoor, met oudere dames - met alle respect - bedoelde ik vijftigplussers.

Is het dan gelinkt aan de plaats waar je ze draagt? Op doordeweekse dag, of op zaterdag in de stad, zie ik dus vooral oudere dames met zo'n broek.

Ze zegt toch dat het vooral bij het uitgaan is dat ze dat draagt :D

Wat maakt het eigenlijk uit wie wat draagt?

Sir WarCry III
7 november 2017, 09:40
Als een vrouw een leren broek draagt, heeft die dan leren pijpen?

Sorry, ik heb lang geleden nen hollander die mop eens horen vertellen en krijg die maar niet uit mijn hoofd elke keer ik dees thread zie.

Myllan
7 november 2017, 09:43
Als een vrouw een leren broek draagt, heeft die dan leren pijpen?

Sorry, ik heb lang geleden nen hollander die mop eens horen vertellen en krijg die maar niet uit mijn hoofd elke keer ik dees thread zie.

Wauw die is echt zo fout.:lol:

Sophy
7 november 2017, 09:45
Wat maakt het eigenlijk uit wie wat draagt?

Ja, dan kan je gelijk alle modebladen in de vuilbak kieperen.

Pompi
7 november 2017, 09:49
ik zalt is aan die van ons vragen, die kijkt genoeg uren TLC om te zeggen of de kardashians ze nog dragen en dan weet ge direct of het in of out is.

Sophy
7 november 2017, 09:54
Ze spreken nu in die modebladen trouwens ook over leren broeken voor mannen. Daar zal de timing van het dragen misschien nog belangrijker zijn. ;)

zarathustra
7 november 2017, 09:56

Nu, dat klinkt als een goed idee.

Uiteindelijk is dat allemaal gewoon maar een machine om de kinderarbeid in bangladesh draaiende te houden :p

ashuray
7 november 2017, 09:57

Zoiets interesseert mij nu echt niet se. Ik draag gewoon waar ik mij goed in voel.

Ik snap de leren pijpen grap niet :unsure:

zarathustra
7 november 2017, 09:58
Zoiets interesseert mij nu echt niet se. Ik draag gewoon waar ik mij goed in voel.

Ik snap de leren pijpen grap niet :unsure:

sommigen moeten niet leren zeker, talent enzo...

ik zal nu stilletjes weggaan

ashuray
7 november 2017, 10:00
sommigen moeten niet leren zeker, talent enzo...

ik zal nu stilletjes weggaan

Aaaaah!!!! Hahaha :rofl:

Striix_
7 november 2017, 13:22
Leren broeken staan nog steeds aangeprezen in de modeboekjes maar ik zie ze nog zelden in het straatbeeld, en dan vooral bij iets oudere dames. Iemand een idee waarom?

Ik ben 23 en draag dat ook wel regelmatig ja. Vooral in het weekend, op café, bij het uitgaan. Maar soms ook als ik overdag ergens naartoe moet ('t stad ofzo :) ). Zijn wel geen echte leren, zijn leatherlooks :)

Mus
7 november 2017, 14:35
Ik draag die dingen (prentjes van Myllan) of zo'n pencil skirt zelfs om mee te gaan werken, en dat met een mooie pump. Ben ook vooraan de 30 :).
Ik heb zelfs geen kleren voor 'tijdens het uitgaan'. Da's zo vreemd, is dat dan feller of uitdagender ofzo, uitgaanskleren?

ashuray
7 november 2017, 14:46
Ik draag die dingen (prentjes van Myllan) of zo'n pencil skirt zelfs om mee te gaan werken, en dat met een mooie pump. Ben ook vooraan de 30 :).
Ik heb zelfs geen kleren voor 'tijdens het uitgaan'. Da's zo vreemd, is dat dan feller of uitdagender ofzo, uitgaanskleren?

Ik denk dat mijn decolleté wel dieper is bij mijn uitgaan kleren. En ik doe ook nooit kleedjes aan voor mijn werk. Ook geen hakken

Myllan
7 november 2017, 14:56
Niet perse feller of uitdagender maar gewoon anders. Da's zoals make up hè, make up waarmee ik uitga is als het iets meer mag zijn is wel wat anders dan bijvoorbeeld voor tijdens het werk.
Pumps idem dito, heb er normale voor tijdens werk/alledaags leven en die voor uitgaan/feesten.

Zo'n broeken kan je eigenlijk met zoveel combineren alleen ik draag ze meestal met een leuk topje of al eens iets dat redelijk diep is uitgesneden. Ik zie mezelf daar nu niet meteen mee gaan werken tenzij ik mijn bazin een hartaanval wil bezorgen. :(

Voor tijdens werk meestal een gewone skinny met mijn adidasje/stevige pumps (geen naaldhakken) of rokje met enkellaarsjes.

glashelder
7 november 2017, 15:00
Ongemakkelijker :p Voor uitgaan doe ik toch al rapper hoge hakken aan, of eens een -korter- kleedje en panty's of iets dat wat strakker zit en ik naar mijn werk niet zo snel zou aantrekken (omdat het dus ongemakkelijker zit of omdat ik de hele tijd zou letten op mijn kleedje dat niet te hoog kruipt). Naar mijn werk is meestal dezelfde soort kledij - jeans, t-shirt & trui en gemakkelijke schoenen. Hoewel ik nu wel vaker kleedjes of een rokje aandoe nu ik met de auto ga werken (gewoon omdat ik niet meer een onbekend aantal minuten op OV moet wachten in de kou).

Lefky
7 november 2017, 15:23
Post eens een foto van in uw broek dames?
Gewoon... uit nieuwsgierigheid

Carreon
7 november 2017, 16:03
Lefky pls...

HelpYouFall
7 november 2017, 16:38
Vrouwen met leren broeken hebben een risico op trashy look van om en bij de 97%.
Voor mannen is het al helemaal cringelevel 9000.

Dat gezegd zijnde, draag wat ge wilt enzuuuuu

Mus
7 november 2017, 16:51
Vrouwen met leren broeken hebben een risico op trashy look van om en bij de 97%.

Dat gezegd zijnde, draag wat ge wilt enzuuuuuHaha
Hou het maar bij filmreviews :')

Sophy
7 november 2017, 17:29

Dit bedoel ik oa. Leuke broeken, die lederlook, maar het is niet de bedoeling om een verkeerde of bijzondere indruk te geven.
Al valt dat hier toch wel mee denk ik.

aux armes !!!
7 november 2017, 19:13
Ik vind het wel iets hebben (vooral leren rokjes) maar draag het aub niet in de zomer en van mij mag er zeker een metal t-shirt boven hangen :niceone::doc:

Jonas89
7 november 2017, 21:07
Ja, is nog in en best knap [emoji1305]

edit: BIJ VROUWEN

Myllan
8 november 2017, 15:52
Dit bedoel ik oa. Leuke broeken, die lederlook, maar het is niet de bedoeling om een verkeerde of bijzondere indruk te geven.
Al valt dat hier toch wel mee denk ik.

Zo dan ga je dat bij alles doen? Bij elk kledingstuk dat je gaat aantrekken zal er wel iemand zijn die het aanstootgevend zal vinden.
Ben je kleurrijk gekleed zal er altijd wel een grijze muis die jou scheef gaat bekijken.
Ben je te naakt zullen alle vromen in shock zijn!
Doe je enkel zwart aan dan ben je sowieso depressief, een ghotic of kleurenblind en ga zo maar door...

Draag lekker hetgeen je leuk, mooi en prettig vindt ipv continu de kudde te volgen.

HelpYouFall
8 november 2017, 16:15
Haha
Hou het maar bij filmreviews :')

Dem jimmies (https://i.imgur.com/1Auof.gif)

Myllan
8 november 2017, 16:38
Dem jimmies (https://i.imgur.com/1Auof.gif)

Ik kan toch niet de enige zijn die je gifjes nooit begrijpt?

HelpYouFall
8 november 2017, 16:39
Das nikske Myllan, ik begrijp mezelf den helft van de tijd niet eens :3

Myllan
8 november 2017, 16:41
Oke dan we met 3 die het niet begrijpen, komt wel goed.

Sophy
8 november 2017, 17:07
Draag lekker hetgeen je leuk, mooi en prettig vindt ipv continu de kudde te volgen.

Vraag was niet echt om de kudde te willen volgen hoor. Lederlookbroeken zijn leuk maar ik zie ze weinig in de directe omgeving. En in t stad dus weinig bij andere meiden. Vroeg me gewoon af hoe de vork aan de steel zat.

Mus
8 november 2017, 18:16
Sophy is eigenlijk Lefky die leatherlookpants foto's te pakken wil krijgen.

ashuray
8 november 2017, 19:58
Vraag was niet echt om de kudde te willen volgen hoor. Lederlookbroeken zijn leuk maar ik zie ze weinig in de directe omgeving. En in t stad dus weinig bij andere meiden. Vroeg me gewoon af hoe de vork aan de steel zat.

Overlaatst zeide nog dat ge evengoed alle mode boekjes kunt weggooien als het toch niet gevolgd word? Maar ge hebt er zelf neem ik aan ook zo geen en wat is uw reden daarvoor? Misschien is dat dezelfde reden waarom anderen er ook geen hebben. Tis niet omdat dat in boekjes staat dat IEDEREEN daarmee rondloopt

/Thread

Mus
8 november 2017, 20:15
Ik versta echt niks van die post :')

Jonas89
8 november 2017, 20:23

Hebben ze u al gezegd dat je goede ideeën hebt? :niceone:

puni
8 november 2017, 21:25

Stop met te proberen in de vrouwen hun broek te loeren, Lefky.

puni
8 november 2017, 21:26
On another note:

https://media.giphy.com/media/eD5Noy3w0gPRu/giphy.gif

ashuray
9 november 2017, 08:56
On another note:

https://media.giphy.com/media/eD5Noy3w0gPRu/giphy.gif

Ja da's dus de reden waarom ik ze niet draag. Die aflevering was wel lachen

Myllan
9 november 2017, 09:15
En gescheurde broeken dames, iemand die ze draagt?
Ik heb ooit eens (in een moment van waanzin en midlifecrisis) een zwarte gekocht en 1x gedragen. Met kleine scheurtjes ter hoogte van mijn knieën. :(

Blauwe met lichte slijtage, zo'n heb ik er wel maar waar zo van die gigantische scheuren inzitten en mijn bil zo te zien is niet haha.

Xonk
9 november 2017, 09:54
Ik vind die leren broeken er geweldig uitzien bij (de meeste) vrouwen, ik heb niet liever dan dat mijn vriendin haar leren broek aandoet :drool:

Mus
9 november 2017, 10:24

Nee, daar heb ik niet aan meegedaan, aan die trend :)

ashuray
9 november 2017, 10:49
Ik heb ooit eens (in een moment van waanzin en midlifecrisis) een zwarte gekocht en 1x gedragen. Met kleine scheurtjes ter hoogte van mijn knieën. :(

Blauwe met lichte slijtage, zo'n heb ik er wel maar waar zo van die gigantische scheuren inzitten en mijn bil zo te zien is niet haha.

Ik had er zo een gekocht aan de knie gescheurd en ons mama had die weggesmeten omdat ze dacht dat die kapot was

Myllan
9 november 2017, 11:29
Ik had er zo een gekocht aan de knie gescheurd en ons mama had die weggesmeten omdat ze dacht dat die kapot was

:lol:
Een keer was er op een beauty pagina op fb zo'n prank wat je kon uithalen bij je vriend/man/moeder/vader.
Ging om deze 'broek' of hetgeen ervan overblijft.
https://www.mupload.nl/img/suagjwcqmmsdt.jpg
Anyway dus man zat in het buitenland en ik stuur hem deze foto via Whatsapp en zeg zo van 'kijk eens schat wat ik juist besteld heb.'
Man 'was da?'
Ik 'ewel een broek he'.
Man 'hahahahaha nee.'
Ik 'wat nee?'
Hij 'die draagt ge niet, echt niet, over mijn lijk dat ge zo naar buiten gaat zijt ge helemaal op uwe kop gevallen dan kunt ge beter in uw bloot gat naar buiten gaan.'
Ik 'fuck you!'

Direct derna belde hij en toen zei ik dat het een grap was. Hij was uren erna nog altijd misselijk.

ashuray
9 november 2017, 13:23
:lol:
Een keer was er op een beauty pagina op fb zo'n prank wat je kon uithalen bij je vriend/man/moeder/vader.
Ging om deze 'broek' of hetgeen ervan overblijft.
https://www.mupload.nl/img/suagjwcqmmsdt.jpg
Anyway dus man zat in het buitenland en ik stuur hem deze foto via Whatsapp en zeg zo van 'kijk eens schat wat ik juist besteld heb.'
Man 'was da?'
Ik 'ewel een broek he'.
Man 'hahahahaha nee.'
Ik 'wat nee?'
Hij 'die draagt ge niet, echt niet, over mijn lijk dat ge zo naar buiten gaat zijt ge helemaal op uwe kop gevallen dan kunt ge beter in uw bloot gat naar buiten gaan.'
Ik 'fuck you!'

Direct derna belde hij en toen zei ik dat het een grap was. Hij was uren erna nog altijd misselijk.

:rofl: nee dat zou ik nu ook niet dragen. Wat ik wel mooi vind zijn die leggings zoals deze https://www.large.be/p/emp-signature-collection/338184.html#q=Legging&sz=36&start=65

Ik heb er zo ook een maar dan met gewoon zwart kant achter die scheuren.

Is jou man ook zo begaan met jou kleding dan? Als ik ga winkelen met hem ist zo "dat is wel mooi pas dat is" of als ik iets heb wat hij niet super vind zegt hij dat ook..mijn Dr Martens met rozen bv :sad: hij vraagt ook wel altijd mijn mening als het voor hem is dat we gaan winkelen zo "zoiets ongeveer? Wa denkte daarvan?" Hij kan ook nooit alleen winkelen ik moet altijd mee "zodat hij zeker niks verkeerd pakt" morgen gaan we voor hem naar Decathlon een jas kopen. Kvind dat altijd super schattig voor hem winkelen :love:

Myllan
9 november 2017, 13:44
:rofl: nee dat zou ik nu ook niet dragen. Wat ik wel mooi vind zijn die leggings zoals deze https://www.large.be/p/emp-signature-collection/338184.html#q=Legging&sz=36&start=65

Ik heb er zo ook een maar dan met gewoon zwart kant achter die scheuren.

Is jou man ook zo begaan met jou kleding dan? Als ik ga winkelen met hem ist zo "dat is wel mooi pas dat is" of als ik iets heb wat hij niet super vind zegt hij dat ook..mijn Dr Martens met rozen bv :sad: hij vraagt ook wel altijd mijn mening als het voor hem is dat we gaan winkelen zo "zoiets ongeveer? Wa denkte daarvan?" Hij kan ook nooit alleen winkelen ik moet altijd mee "zodat hij zeker niks verkeerd pakt" morgen gaan we voor hem naar Decathlon een jas kopen. Kvind dat altijd super schattig voor hem winkelen :love:

Onze smaak qua kleding is bijna dezelfde maar als we samen gaan shoppen (wat eigenlijk zelden voorkomt, hij koopt veel online) dan vragen we elkaars mening weleens.
Ja ik vind zo'n legging wel wat hebben maar ik draag dat gewoon thuis om in te schoonmaken ofzo vind ik dat wel gemakkelijk. Een legging is alles behalve flatterend voor mijn kont.:(

Ik heb ooit zoiets gehad.
https://www.mupload.nl/img/tjoln1cfo7o0n.jpg

Legging dan he, niet zo'n kont. Helaas.:(

ashuray
9 november 2017, 13:47
Onze smaak qua kleding is bijna dezelfde maar als we samen gaan shoppen (wat eigenlijk zelden voorkomt, hij koopt veel online) dan vragen we elkaars mening weleens.
Ja ik vind zo'n legging wel wat hebben maar ik draag dat gewoon thuis om in te schoonmaken ofzo vind ik dat wel gemakkelijk. Een legging is alles behalve flatterend voor mijn kont.:(

Ik heb ooit zoiets gehad.
https://www.mupload.nl/img/tjoln1cfo7o0n.jpg

Legging dan he, niet zo'n kont. Helaas.:(

Hahaha. Ja ik draag thuis altijd leggings die een beetje te groot geworden zijn IPV pyjama broeken en dan daar zon oversized trui of T-shirt over dat mijn kont zo juist bedekt is :D

Of in de winter onder kleedjes en dan pumps. Ik draag thuis en int weekend nooit broeken alleen als ik moet werken dus dan word het altijd een legging

puni
11 november 2017, 00:50
Leggings zijn geen broeken.

ashuray
11 november 2017, 07:50
Leggings zijn geen broeken.

Thuis wel

Gonzo
11 november 2017, 11:49
Thuis wel

Nee. Nooit.

ashuray
11 november 2017, 12:09
Als ik daar thuis mee in de zetel lig en er komt geen bezoek maakt dat toch ni uit?!

puni
11 november 2017, 12:25
Jawel!

Myllan
11 november 2017, 12:37
Een legging spreekt altijd de waarheid, daarom dat zo'n legging en ik nooit beste vrienden zullen (kunnen) zijn. Altijd zullen we een haat en liefde relatie hebben. Een skinny jeans is beste steun en toeverlaat tijdens de moeilijkste momenten.

Guazala
11 november 2017, 12:38
Och, met een legging als broek komt er uiteindelijk toch niemand. So what's te problem!?

En verder:
Draag toch gewoon wat ge zelf wil. Wat boeit dat nu wat een aantal flippo's op een forum daarover denken.

Waelvis
11 november 2017, 13:08

Blauwe met lichte slijtage, zo'n heb ik er wel maar waar zo van die gigantische scheuren inzitten en mijn bil zo te zien is niet haha.Bijna al mijn broeken zijn met scheuren erin.

Meestal thv de rechterknie.

Ook 2 onder de rits, wat fris aan m'n zak als het koud is buiten.

Dit is wel door slijtage/slechte kwaliteit.

Lulukai
11 november 2017, 13:42
Och, met een legging als broek komt er uiteindelijk toch niemand. So what's te problem!?

En verder:
Draag toch gewoon wat ge zelf wil. Wat boeit dat nu wat een aantal flippo's op een forum daarover denken.Ik denk dat veel mannen vooral ook een verkeerd beeld hebben van een legging.

Een legging is niet enkel zo van die foute flinterdunne stofjes waar ge elk putteke of rolleke mee ziet en die er gewoon margi uitzien, maar kan gewoon een niet-jeans skinny broek zijn van een mooie niet-doorzichtige stof, met knoppen en zakken zoals een andere broek..

ashuray
11 november 2017, 15:16
Ik denk dat veel mannen vooral ook een verkeerd beeld hebben van een legging.

Een legging is niet enkel zo van die foute flinterdunne stofjes waar ge elk putteke of rolleke mee ziet en die er gewoon margi uitzien, maar kan gewoon een niet-jeans skinny broek zijn van een mooie niet-doorzichtige stof, met knoppen en zakken zoals een andere broek..

De leggings die ik thuis tijdens het zetelhangen draag zien er gewoon uit als een zwarte broek omdat ze te groot zijn en niet over mijn poep spannen. Tzijn die losse van de c&a die je met 3 tezamen koopt

Myllan
11 november 2017, 19:17
Bijna al mijn broeken zijn met scheuren erin.

Meestal thv de rechterknie.

Ook 2 onder de rits, wat fris aan m'n zak als het koud is buiten.

Dit is wel door slijtage/slechte kwaliteit.

Dit is 1 van mijn favoriete broeken.
https://www.mupload.nl/img/sc1da1ti1acpi.jpg

Zo'n heb ik er in veel kleuren maar afgesleten gedeelte beperkt zich tot de pijpen of zone knieën/dijen. Sommige hebben dat , niet allemaal maar echte scheuren totdat de huid zichtbaar is, nee dat niet.

Ja ik zou je edele delen dan toch wel wat beter verzorgen en zo eens nu en dan een nieuwe broek kopen.:unsure:

Goldrusher
11 november 2017, 21:12
afgesleten gedeelte beperkt zich tot de pijpen of zone knieën

Hm...

ashuray
12 november 2017, 08:38
Dit is 1 van mijn favoriete broeken.
https://www.mupload.nl/img/sc1da1ti1acpi.jpg

Zo'n heb ik er in veel kleuren maar afgesleten gedeelte beperkt zich tot de pijpen of zone knieën/dijen. Sommige hebben dat , niet allemaal maar echte scheuren totdat de huid zichtbaar is, nee dat niet.

Ja ik zou je edele delen dan toch wel wat beter verzorgen en zo eens nu en dan een nieuwe broek kopen.:unsure:

My god. Mijn voeten doen al pijn als ik u schoenen zie

Kajb
11 januari 2018, 09:32
Ze spreken nu in die modebladen trouwens ook over leren broeken voor mannen. Daar zal de timing van het dragen misschien nog belangrijker zijn. ;)

Hoi Sophy,
Sta je er positief of negatief over als mannen ook op een modieuze manier (met een leren broek) in het straatbeeld verschijnen? En dan moet er echt opgehouden worden om het te hebben over Ross en bikerboys (dat heeft niets met mode te maken, maar alleen met een enorm conservatief denkbeeld!).
Ik denk dat het zeker moet kunnen, maar het gaat erom hoe een man dan gekleed gaat. Bijvoorbeeld gekleed in een cashmere trui met een leren broek en vans? Het zou goed zijn als de leren broek bij mannen ook echt zijn intrede doet in het openbaar.

Bij vrouwen staat het zonder meer elegant!