PDA

Volledige versie bekijken : Trial

GS|Demogorgon
1 november 2017, 11:27
Zijn er hier eigenlijk mensen die trial rijden?
Ik heb eigenlijk enkel tijd op zondag namiddag om te gaan rijden, maar dan ben ik 9/10 alleen aan het rijden.
De meeste mensen gaan daar op zondag voormiddag of zaterdag namiddag rijden.
Met 2 of meer rijden is zowiso plezanter (kan je ook meer leren) maar ook gewoon veiliger.
Als je daar eens slecht valt, kan het wel een paar uur of langer duren eer iemand u vindt.
Dus, als er mensen eens goesting hebben om te gaan triallen in de omgeving van Mechelen (of eventueel Aarschot), laat maar iets weten.

Of gewoon, mensen die triallen en hier hun bevindingen en gear willen posten :)

KoeKaTsJoE
1 november 2017, 21:49
Trial helaas zelf nog nooit gedaan. Ben wel stillekes van plan om eens uit te kijken naar een enduro

GS|Demogorgon
2 november 2017, 17:05
Gij woont in Aarschot zie ik. Daar zijn ook wel wat mooie plaatskes om te rijden ;-)

Vandaag op de werf toevallig ook nog iemand tegen gekomen die net is begonnen met trial. Altijd leuk om gelijkgestemde zielen tegen te komen :)

GS|Demogorgon
4 november 2017, 17:07
Jawadde, er is buiten Skully niemand die offroad gaat rijden!?

boomheadshot
4 november 2017, 17:48
Xasuntox ofzo wel die heeft een Yamaha Enduro 450wrf denk ik.

GS|Demogorgon
4 november 2017, 19:40
Ik zou eigenlijk zo eens een poll moeten openen hoe de verdeling hier op het forum is.
Road/offroad/circuit/wel of geen baanmoto/...

skully25
5 november 2017, 13:41
dan nog te zeggen dat da offroad rijden bij mij ook niet is om over naar huis te schrijven, mijne cross staat meer stil dan dat er mee gereden wordt :lol: de laatste tijd spring ik voornamelijk op mijne street sm voor een toerke, zelfs circuitrijden stond op een relatief laag pitje dit jaar.

Pompi
7 november 2017, 16:26
motorijden kost an sich al genoeg, om er dan nog is bij te gaan ofroaden..
Mijne volgende zal wel nen dual purpose worden, die dan nog 90% voor de baan zal zijn, maar niet vies is van wat grind en zand.

Ne crosses als extra sta op de wishlist, maar dat geld zal nog lang duren.

Een van mijn collegas is er wel volledig van weg.. gaat nu regelmatig met stefenduro op pad en ben wel jaloers op die sfeerbeelden!

KoeKaTsJoE
8 november 2017, 21:00
kunde ne cross eigelijk ook ombouwen naar SM?

ken er eigelijk de balle van

skully25
8 november 2017, 21:20
motorijden kost an sich al genoeg, om er dan nog is bij te gaan ofroaden..
Mijne volgende zal wel nen dual purpose worden, die dan nog 90% voor de baan zal zijn, maar niet vies is van wat grind en zand.

Ne crosses als extra sta op de wishlist, maar dat geld zal nog lang duren.

Een van mijn collegas is er wel volledig van weg.. gaat nu regelmatig met stefenduro op pad en ben wel jaloers op die sfeerbeelden!

moet nog onderscheid maken tussen crossen en offroaden. crossen wil zeggen moto zonder papieren en enkel rijden op gesloten omlopen dus crosscircuits. offroaden wilt zeggen een enduro, dus moto met papieren die ingeschreven is en u dan in de wijde wereld begeven al dan niet met hier en daar een stuk openbare weg bij om alles aan mekaar te knopen of ergens op beschikbare openbare terreinen zoals steengroeves gaan rijden.

kunde ne cross eigelijk ook ombouwen naar SM?

ken er eigelijk de balle van

hoe denkte da supermotard ontstaan is? :p back in the day toen er ineens ne maf dacht "moest ik nu keer baanbanden op ne cross plooien"

https://www.youtube.com/watch?v=V1LLP6QKCWA

KoeKaTsJoE
8 november 2017, 21:22
haha, nee ma kweet ni goed wat ik moet doen. langs de ene kant zin in ne 250 4 takt te kopen voor heel af en toe eens tegaan crossen. Langs de andere kant zie ik mij die sneller inschrijven voor op de baan om zo wa rond te knallen

GADGET
15 november 2017, 17:01
Heb al een paar keer de switch gemaakt :p
Vroeger wel wat cross, gesloten parcours. (had toen ook een quad, amuseerde ik me ook echt goed mee)
Dan SM vrij lang gedaan, laatste 2j enkel circuit, maar vind de tijd niet meer om hier ten volle van te genieten.
Sinds dit jaar de SM weg en terug een quad.

Nu op de baan (zo veel mogelijk offroad weliswaar) maar ben wat aan het uitkijken om mee te rijden met enduro ritten/offroad/..
Misschien nog eens een 2takt cross kopen ook, ben ik al lang zot van, maar nooit gekocht :p

*edit: 'vroeger' (12j geleden begonnen) moest alles snel gaan en was het bij momenten onverantwoord. Nu wil ik me gewoon geamuseerd hebben op de tijd die er jammer genoeg maar overschiet. Lukt tot nu toe heel goed met de quad. Heb wat vrienden die ook een quad hebben en is altijd wel dikke fun als we eens voor zondagvoormiddag gaan rijden.

GS|Demogorgon
3 maart 2019, 14:31
Eind vorig jaar dan toch de beslissing genomen een enduro te kopen (allé ja, 2 eigenlijk...).
Gisteren met de nieuwe Husky een ontgroeningsritje gedaan met Grensland.
210km was misschien wel een beetje teveel van het goeie ineens, maar daar zaten verdomd lekkere stukjes tussen!
Kanten van Mol/Postel/Diest, veel schone stukken aldaar.

If you don't mind, ik ga nog even wat Voltaren smeren nu.

Fx_
5 maart 2019, 16:30
Ik zou eigenlijk zo eens een poll moeten openen hoe de verdeling hier op het forum is.
Road/offroad/circuit/wel of geen baanmoto/...

Ja doen, is wel intressant om te weten eiglek :)

GS|Demogorgon
5 maart 2019, 18:55
Heb ik toen gedaan hoor, geen overmatige reactie gehad dacht ik

GS|Demogorgon
7 maart 2019, 20:11
Ja doen, is wel intressant om te weten eiglek :)

https://www.9lives.be/forum/bikers-corner/1099037-wat-voor-soort-motorrijder-ben-jij.html

Ondertussen is dient mijn status wel al veranderd te worden.