PDA

Volledige versie bekijken : uitgaan (alleen)

tom18
30 oktober 2017, 08:58
hey hallo iedereen

ik vroeg me af hoe het bij julie zit bij het uitgaan

ik ben 1 keer uitgeweest met colegas van me studente werk ben (18 jaar)
en dat was super en ja was overlaats weg geweest met vrienden van de klas en da was het echt niet echt marginaal enal
hebben jullie dat nooit meegemaakt
en zouden jullie aleen durven uitgaan of hebben jullie dit al gedaan
goede ervaring ervan ?

Sir WarCry III
30 oktober 2017, 09:15
Ik zou vooral aanraden om leestekens te gebruiken. Het zou uw post veel makkelijker maken om te lezen.

Ik ga geregeld nog wel eens alleen een café binnen als ik de laatste trein uit het centrum heb gepakt en nog geen zin heb om naar huis te gaan. Dan zet ik mij aan den toog en zeg ik ne keer proost tegen wie naast mij zit. Meestal komt daar dan een fijn gesprek en een fijne avond van. Soms niet en dan ga ik gewoon naar huis. Ik pik er uiteraard dan wel de cafékes uit die een sfeer hebben die mij wat aanstaat.

Metal concerten doe ik ook heel vaak alleen als ik een groep wil zien en niemand anders zin heeft. Tijdens zo'n optreden kunt ge toch niet veel tegen elkaar zeggen.

Zo'n "marginale" avonden met een groep mensen waarin ik mij echt niet amuseer zoals ge beschrijft heb ik ook al wel meegemaakt. Dat is dan voor mij meestal een reden om naar huis te gaan en nadien niet meer met die groep uit te gaan.

tom18
30 oktober 2017, 09:43
ja idd maar hoeveel jaar ben je ?

Sir WarCry III
30 oktober 2017, 09:59
Ik ben er nu 33 maar ik ben op mijn 18de ook wel eens alleen naar een fuifke geweest toen ik geen enkele maat overtuigd kreeg om mee te gaan en ik echt geen zin had om thuis te zitten. En eens ik op mijn 20ste de metalwereld ontdekte, ging ik elke maand naar een concert waarvan de meesten alleen. Zo heb ik nog één van mijn beste maten leren kennen. Ik stond met mijn fiets aan het rood licht en had een metal t-shirt aan. Stopt daar plots nog iemand op zijn fiets met ook een metal t-shirt aan.

- "Gaat gij ook naar dat concert?"
- "Ja."
- "Gaan we samen?"
- "Jot, waarom niet."

Dat was in 2005 en vandaag zijn we nog altijd kei goeie maten. :)

tom18
30 oktober 2017, 10:22
amai jong das wel nog zot.
dat vind ik echt wel nog cool

tom18
30 oktober 2017, 10:27
omdat ik niet echt zo sociaal ben.
en vindt dat moeilijk om zo ineens tegen mensen te beginnen babbelen snap ge.
en zou wel eens gewoon naar dancing gaan en gewoon iets drinken aan de bar.
zou er dan iemand zelf komen praten of niet ?.

Soeplepel
30 oktober 2017, 10:44

Als ge ervoor openstaat en zelfvertrouwen uitstraalt misschien wel.. Ge moet er ook niet op wachten natuurlijk, spreek zelf mensen aan :) in't begin is dat mss moeilijk, maar ge leert dat wel. Er zullen mensen zijn die geen interesse tonen, maar dan trekt ge u dat niet aan. Die wilt ge beter toch niet kennen :)

Ik ben zelf niet echt een held om alleen ergens naar toe te gaan, maar als ik weg ben met vrienden dan spreek ik wel mensen aan.

Sir WarCry III
30 oktober 2017, 10:55
Als ge ervoor openstaat en zelfvertrouwen uitstraalt misschien wel.. Ge moet er ook niet op wachten natuurlijk, spreek zelf mensen aan :)

Klopt gelijk een bus. Ik snap ook wel dat "straal zelfvertrouwen uit!" nogal een moeilijk advies is om naar te handelen maar het klopt wel. Uiteindelijk is volgens mij het belangrijkste gewoon om het ok te vinden als er niemand iets komt zeggen. Als ge van tevoren met een gedacht zit van "hier moet iemand tegen mij komen praten en anders heb ik gefaald" dan gaat ge een eerder zenuwachtige en geen uitnodigende uitstraling hebben.

Zelf mensen aanspreken is ook aan te raden, ja. Wel belangrijk om het dan ook niet persoonlijk te nemen als ze geen zin hebben om te praten. Dat ligt niet noodzakelijk aan u. Als het gesprek niet vanzelf in gang blijft is er ook niets mis met het te laten eindigen. Een gesprek lopende houden doe je met 2 en dat is daarom dus ook niet speciaal uw schuld. Tenzij ge natuurlijk altijd met dooddoeners antwoordt en geen bijkomende vragen stelt. :)

Goldrusher
30 oktober 2017, 11:05
- "Gaat gij ook naar dat concert?"
- "Ja."

https://www.youtube.com/watch?v=QzBmQMyYDBk

Bloembak
30 oktober 2017, 11:06
Een dancing lijkt me wel een moeilijkere omgeving om alleen aan de praat geraken met mensen aan de toog. De overgrote meerderheid daar is met een groepje, de muziek is algemeen luider, en mensen komen vooral naar de toog voor drank (meeste mensen komen om te dansen). Ik ben wel geen grote dancing-bezoeker dus ik kan mis zijn.

Hoe ik het makkelijkst met mensen aan de praat graag als ik alleen op weg ben, is in een café waar die avond een live concertje georganiseerd wordt. Je zal net iets meer mensen vinden die ook alleen daar zijn (want ze komen voor de muziek), je hebt een onderwerp of een gemeenschappelijke interesse om over te praten (het optreden), je kan perfect tooghangen aangezien het een café is.

Nahrtent
30 oktober 2017, 11:20
Ja ge moet uw café inderdaad een beetje kiezen he. Gezellige, niet te drukke cafeetjes met concertjes, een joviale cafébaas en een open-minded cliënteel zijn veruit het meest geschikt voor dergelijke ondernemingen.

Alleen naar concerten gaan ftw btw, ik vind het tegenwoordig bijna ambetant als ik volk moet meepakken naar een optreden waar ik echt naar uitkijk (voor casual optredens is gezelschap dan weer wel een meerwaarde).

tom18
30 oktober 2017, 13:38
ja, maar ik kan verkeerd zijn he
maar kan het dat julie alemaal een stuk ouder
ik ben nu 18 jaar, en een cafe intreseert me eigenlijk niet echt
ale gewoon zo liever met ne groepje in dancing

puni
31 oktober 2017, 00:14
Ah, waar is den tijd dat ik na de voetbal ladderzat nog alleen Leuven introk om dan om 11u 's morgens thuis te komen na een wilde nacht vol avontuur. :love:

waffel
31 oktober 2017, 01:33
Ah, waar is den tijd dat ik na de voetbal ladderzat nog alleen Leuven introk om dan om 11u 's morgens thuis te komen na een wilde nacht vol avontuur. :love:

Studentenzaak Pi-Nuts (http://www.pi-nuts.be/)

ashuray
31 oktober 2017, 08:46
Ja ge moet uw café inderdaad een beetje kiezen he. Gezellige, niet te drukke cafeetjes met concertjes, een joviale cafébaas en een open-minded cliënteel zijn veruit het meest geschikt voor dergelijke ondernemingen.

Alleen naar concerten gaan ftw btw, ik vind het tegenwoordig bijna ambetant als ik volk moet meepakken naar een optreden waar ik echt naar uitkijk (voor casual optredens is gezelschap dan weer wel een meerwaarde).

Ik pak niemand meer mee. Altijd wel iemand die mee gaat omdat ze nx anders weten en dan beginnen zage om naar huis te gaan. Rij dan zelf :angry:

Carrion
31 oktober 2017, 08:49

Dit dus. Vorige zaterdag naar optredens geweest en ook ne kameraad die continu aan het zagen was, blijf dan thuis ffs.

TooChé
31 oktober 2017, 09:06
Weet wel, als ge zelf geen 'sociale ingesteldheid' uitstraalt, gaat ge daar ook maar op uw eentje blijven staan aan den toog. Ik denk dat er maar heel weinig zijn die spontaan babbelke gaan doen met diegene die er eenzaam aan de bar staat te wachten op een conversatie ...

ashuray
31 oktober 2017, 09:16
Tenzij ge in een stripbar bent of er uit ziet als Ian Somerhalder

TooChé
31 oktober 2017, 09:23
Als ge daar geld kunt tegensmijten ... dan ist probleem opgelost :)
Misschien moet hij dan wel beetje slavisch engels kunnen

ashuray
31 oktober 2017, 10:12
Als ge daar geld kunt tegensmijten ... dan ist probleem opgelost :)
Misschien moet hij dan wel beetje slavisch engels kunnen

Touché

TooChé
31 oktober 2017, 10:13
Touché

Ik hoop hetzelfde voor de TS :woohoo:

XA4
2 november 2017, 08:04
https://www.9lives.be/forum/vrije-tijd-lifestyle/843593-samen-uitgaan.html :)

Jonas89
2 november 2017, 09:58
Ben toch eens aan het overwegen om op oudejaarsavond alleen ( :( ) weg te gaan. Liever niet alleen maarja...

pie-jie
2 november 2017, 10:02

Den tijd dat Leuven nog in eerste zat? :unsure:

Lulukai
2 november 2017, 11:39

Alleen naar concerten gaan ftw btw, ik vind het tegenwoordig bijna ambetant als ik volk moet meepakken naar een optreden waar ik echt naar uitkijk (voor casual optredens is gezelschap dan weer wel een meerwaarde).Doe ik ook steeds vaker, alleen naar optredens gaan die ik echt wil zien. En als ik ni alleen ga dan zoek ik mensen die het minstens even graag horen als ik.
Als ik toch volk mee heb en ze willen op duusd meter blijven staan of zitten, dan spreek ik gewoon met hen af op een plek na t optreden en elk ons eigen ding.

K moet zeggen dat ge meestal toch niet lang alleen zijt ook dan, er begint altijd wel iemand te zeveren tegen u of vice versa, altijd leutig.

Op festivals ga ik meestal met een bende maar eens de dingen spelen da ik echt wil zien, dan ben ik weg. Meestal hangen mijn maten dan nog op dezelfde plek te pintelieren als ik ze had achter gelaten ook.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Nahrtent
2 november 2017, 12:32
Ben toch eens aan het overwegen om op oudejaarsavond alleen ( :( ) weg te gaan. Liever niet alleen maarja...

Waarom op oudejaar, wat is daar de meerwaarde van ten opzichte van gelijk welke andere avond?

Ik ga niet meer uit op oudejaar, heb het daar volledig mee gehad. Vroeger ging ik wel eens een pint pakken in mijn stamcafé, maar daar is dus echt nul fun aan he. Veel te veel volk, alles duurder dan anders en het enige dat ge heel den avond staat te doen is handjes schudden en bezen geven want "hoera 't is nieuwjaar". Elke andere dag van 't jaar is een betere dag om uit te gaan, maar blijkbaar is de volledige maatschappij ervan overtuigd dat ge wel een loser moet zijn als ge binnenblijft op oudejaar, dus we trekken allemaal onze goedkoopste blazer aan en trekken de stad in.

Zeg het als ik mis ben, maar als dat uw reden is om weg te gaan op oudejaar (alleen of niet), gaat ge daar imo niet gelukkiger van terugkeren, integendeel.

K moet zeggen dat ge meestal toch niet lang alleen zijt ook dan, er begint altijd wel iemand te zeveren tegen u of vice versa, altijd leutig.

Als openlijk asociale man heb ik dat probleem niet. :unsure:

Apple
2 november 2017, 12:43

Proberen gelijkgezinde mensen te zoeken mss?

De meeste maten van mij al zijn het er ook niet zoveel ze maar die delen in redelijk wat zaken dezelfde mening als mij over voetbal en dergelijke meer (is maar als voorbeeld e) en die gingen ook toen uit (nu zijn we er te oud voor geworden, hebben ze kinderen enz....).

Ik vraag mij af degene die jij dan kent wat steken die dan uit? De vrijdag/zaterdag gewoon 24/24 thuis zitten te gamen ofzo voor de pc dan?
Wat ik deed was wel kostelijk natuurlijk; ik ging de vrijdag uit, de zaterdag, soms de zondag en maandag of op een donderdag soms ook eens en dan nog eens de voetbal erbij en de cinema, ik heb wel een fortuin opgedaan vroeger aan uitgaan en me te amuseren, geen spijt van ook. Je hoeft niet persee iedere week naar een dancing te gaan, je bekijkt wat er te doen is en denk je dat kan mss wel fun zijn dan ga je er naartoe. Wij gingen bv de vrijdag avond naar de cinema en den zaterdag eerst naar de voetbal en dan naar een dancing of fuif of we gingen gewoon eens naar een 2 tal cafe's.
Nadien hadden we zeg maar ook een stamcafe/taverne gevonden waar we iedere week naartoe kwamen, zo hadden we ook een paar nieuwe mensen leren kennen, uiteraard niet zomaar, ik vertrouw niet zo snel mensen.

Guazala
2 november 2017, 12:43
Waarom op oudejaar, wat is daar de meerwaarde van ten opzichte van gelijk welke andere avond?

Ik ga niet meer uit op oudejaar, heb het daar volledig mee gehad. Vroeger ging ik wel eens een pint pakken in mijn stamcafé, maar daar is dus echt nul fun aan he. Veel te veel volk, alles duurder dan anders en het enige dat ge heel den avond staat te doen is handjes schudden en bezen geven want "hoera 't is nieuwjaar". Elke andere dag van 't jaar is een betere dag om uit te gaan, maar blijkbaar is de volledige maatschappij ervan overtuigd dat ge wel een loser moet zijn als ge binnenblijft op oudejaar, dus we trekken allemaal onze goedkoopste blazer aan en trekken de stad in.

Zeg het als ik mis ben, maar als dat uw reden is om weg te gaan op oudejaar (alleen of niet), gaat ge daar imo niet gelukkiger van terugkeren, integendeel.

Idem, kom al een aantal jaar op oudjaar niet meer buiten: overal veel te veel volk, opgefokte vrolijkheid en fake vriendelijkheid (zoals mensen die normaal zelfs geen goeiedag zeggen als ge ze tegenkomt maar dan ineens komen kussen), veel te lang aanschuiven voor een veel te duur pintje....

Apple
2 november 2017, 12:45

Natuurlijk is er mijne leeftijd maar het zegt me niks meer om nog weg te gaan den bv 24-25 ste dec of 31ste dec-1janauri, alles lekker dubbel zo duur zetten en voor wat? Omdat het nieuwjaar is? Is een dag zoals een andere voor mij. Natuurlijk, als je nog jong bent en hebt maten die afspreken dan gaade wel meestal mee dan maar nu, geen behoefte meer aan.

sink
2 november 2017, 13:16
Ik ben de laatste 3 jaar ook thuisgebleven op oudjaar, bij de ouders.
De laatste keer dat ik op oudjaar uitging was zoals steeds met mijn vrienden, maar vroeger aten we altijd bij iemand thuis, bescheiden menu'ke inclusief booze dat nooit meer kostte dan 25€. We waren altijd met een stuk of 10 en bleven na het eten ook meestal ter plaatse en we maakten het daar wat leuk :)
maar de laatste jaren moest het steeds beter en duurder en dan nog een duur feestje, gaan uit eten,.. elk jaar meer en meer en duurder..
laatste keer gingen we uit eten, iedereen moest in kostuum komen, menu van 60€ excl. booze. Ik had geen kostuumvest, maar had wel een kostuum broek aangedaan, chique schoenen en chique hemd.
Ik was er een paar minuten vroeger dan m'n vrienden en ik mocht niet binnen van de portiers. Tot dat mijne maat toekwam en zei dat ik bij hen hoorde, portiers keken mij zo naar buiten, maar anyway kwas binnen. En 't eten was dan nog niet fameus ook. Wat een rotavond, nooit meer.. jaar daarna ben ik thuisgebleven (ze hadden jaar daarna opnieuw een chique etentje gepland, kostte 150€ in een chique restaurant, ze zaten daar uiteindelijk maar met 4 man meer ipv 10 :wtf:)

Lulukai
2 november 2017, 13:32

Als openlijk asociale man heb ik dat probleem niet. :unsure:"probleem" haha. Als openlijk sociale vrouw heb ik dat genoegen dus wel. Maar das wel leuk, zolang het zonder te veel bijbedoelingen is.

Oudjaar vieren wij ondertussen met de maten gewoon bij iemand thuis. Lekker eten, ne secret santa voor een klein bedrag en dan meestal nog wel een of ander leuk gezelschapsspel (weerwolven, van die kaartjes op uw hoofd plakken Da je moet raden wie je bent, kolonisten,...) Altijd lachen.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Jonas89
2 november 2017, 23:55

Omdat dat al mijn ganse leven een oersaaie avond is bij de ouders thuis, tzou de eerste keer zijn dat ik het meemaak is feestgedruis... [emoji322]

puni
3 november 2017, 00:00
Studentenzaak Pi-Nuts (http://www.pi-nuts.be/)

Daar kende ik iedereen, dat kwalificeer ik niet meer als alleen uitgaan.

Den tijd dat Leuven nog in eerste zat? :unsure:

O.a. na de wedstrijd op Standard, ja. In tweede zijn de uren de helft van de tijd niet van die aard om na de match nog weg te gaan. En ik drink (meestal) iets minder dan toen. :p

Carrion
4 november 2017, 00:49
Nieuwjaar, 'k zie der nu al tegen op :unsure:

ashuray
4 november 2017, 08:36
Bij mij wast vroeger bij mijn ouders fondue eten en dan gamen. Daarna in mijn ex zijn motorclub quiz....vorig jaar bij mijn vriend zijn maat gourmet en drankspelletjes. Kheb gezegd dat ik dees jaar is wil gaan fuiven nu het nog kan. Aangezien zijn maat dat niet kan omdat die een peuter heeft en mijn bestie helemaal naar Lier gaat gaan wij naar mijn vriend zijn appartement in Oostende. Vuurwerk kijken op het strand en dan naar the oh

Bubba
4 november 2017, 11:28
Nieuwjaar, 'k zie der nu al tegen op :unsure:Hoe kan je daar nu tegen op zien? Je doet toch gewoon u eigen goesting? Dus als het tegenvalt is het u eigen fout...

lammeken
4 november 2017, 18:19
Ik vind nieuwjaar echt plezant.
Goed eten bij ne maat thuis met een groep vrienden en daarna goed van de plank gaan zuipen.

Googke
5 november 2017, 18:05
Ik wil het ook wel kunnen, nieuwe mensen leren kennen. Op café kunt ge dat wel makkelijk merk ik, met 50-60 plussers zolang ge het hebt over hoe slecht alles is nu.
Kunt anders ook eens kijken op Partyflock.be, een soort site met allemaal events op en het heeft ook een forum.