PDA

Volledige versie bekijken : Vocht in nieuwbouw ?

KBE
1 oktober 2017, 13:32
Beste,

Wij hebben een klein probleem, we wonen hier nu 7 maand in een nieuwbouw appartement.
Vandaag met de zetel wat te verschuiven hebben we dit tegen gekomen.
Onze douche zit aan die muur, zou dit lek zijn of gewoon cement die nog droogt? Ben wat op mijn ongemak met dat er daar elektriciteit zit.

Het voelt wel nat en we kunnen de verf gewoon zo afpelen en staat opgeblazen.
Van te veel verf zal het niet komen. We hebben het wel gemeld aan de huisbaas.

Nog mensen die dit meegemaakt hebben ?

https://s25.postimg.org/hol1g29vj/vocht.jpg

Brecht
1 oktober 2017, 14:01
als uw douche daar achter zit zal er hoogstwaarschijnlijk iets mis zijn met de afdichting van uw douche, silicone tussen de bak en de muur die slecht gedaan is of losgekomen ofzo.

Crashtestdummy
1 oktober 2017, 22:33
cement is op een paar dagen al helegans uitgedroogd, daar light het zeker nie aan, ge zit met een vochtprobleem, dus den huisbaas bellen

KBE
1 oktober 2017, 23:12
We hebben het gemeld ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Bedankt voor de hulp, is hier keer op keer iets met dat appartement... Wonen hier 7 maand en al meer dingen moeten laten vermaken dan iets anders. Loodgieter is hier al 3 keer geweest voor lek te dichten, eerst in de wasbak in de badkamer, en dan begon de douche te lekken in de badkamer ook. Zal misschien dit zijn. Nu hij zal lachen die kerel dat weer die douche is, nu mijn probleem niet betaal genoeg hier dus kunnen ze het fixen ook.

Crashtestdummy
2 oktober 2017, 00:25
tzal wel weer gezet zijn door nen hoop polen wss

KBE
2 oktober 2017, 01:42
tzal wel weer gezet zijn door nen hoop polen wss

Den bouw moest al klaar zijn in 2016 voor zover ik weet, is maar opgeleverd 7 maand geleden toen was het net klaar.
Morgen eens horen wat huisbaas zal zeggen ervan.

witten
2 oktober 2017, 12:31
jup. is textbook lek.
ik had mijn condensatieafvoer van ketel vergeten aan te sluiten en ketel begon te werken.
Zelfde resultaat als op uw foto.

KBE
2 oktober 2017, 12:37
Dan gaan ze douche mogen uitbreken, is gewoon witten bak en de muren zijn betegeld. Nu veel van die zaken ken ik niet eigenlijk, huisbaas heeft loodgieter al verwittigd.

bosic
2 oktober 2017, 12:40
Uw huisbaas zal ook niets moeten betalen. Hij heeft garantie bij een nieuwbouw. Het probleem is vooral om die vakmannen te kunnen strikken zodat ze langskomen want zulke "gratis" klusjes doen ze niet graag. Je mag bij een nieuwbouw trouwens ook niet spreken van problemen maar van kinderziektes.

YellinD
3 oktober 2017, 09:29
Gij huurt nog maar he... stel u voor dat ge huisbaas zijt en ge moet constant van die kleine mankementen laten verhelpen aan uw eigendom... ik zou der op slag mottig van worden :)

(als huiseigenaar kan ik mij inbeelden hoe de huisbaas zich voelt)

nu ja, hij krijgt wel maandelijks een leuke som geld, ik als huiseigenaar niet :D

KBE
3 oktober 2017, 12:42
Gij huurt nog maar he... stel u voor dat ge huisbaas zijt en ge moet constant van die kleine mankementen laten verhelpen aan uw eigendom... ik zou der op slag mottig van worden :)

(als huiseigenaar kan ik mij inbeelden hoe de huisbaas zich voelt)

nu ja, hij krijgt wel maandelijks een leuke som geld, ik als huiseigenaar niet :D

Wel is inderdaad vervelend voor huisbaas, maar wij moeten eigenlijk alles melden aan den immo en die zorgen er dan voor.
Die loodgieter is wel niet van de snelste voor te komen te bellen, we hebben 2 maande gewacht voor ons toilet dat hij zogezegd een stukje moest bestellen. Heeft gewoon welgeteld 5 min werk gehad voor iets dicht te spuiten me silicone en het werkte weer.

kay-gell
3 oktober 2017, 12:45
Bedankt voor de hulp, is hier keer op keer iets met dat appartement... Wonen hier 7 maand en al meer dingen moeten laten vermaken dan iets anders. Loodgieter is hier al 3 keer geweest voor lek te dichten, eerst in de wasbak in de badkamer, en dan begon de douche te lekken in de badkamer ook. Zal misschien dit zijn. Nu hij zal lachen die kerel dat weer die douche is, nu mijn probleem niet betaal genoeg hier dus kunnen ze het fixen ook.

zoals gezegd waarschijnlijk silicone dichting. Als huurder zijt ge wel verplicht om het onderhoud van zo'n zaken te doen.
Ook kijken of als je in de bak stapt die niet zakt. Vaak wordt zo ook de silicone opengetrokken.
Zou gerust zoiets kunnen zijn want normaal gaat de silicone toch een aantal jaar mee.

Swagger
3 oktober 2017, 12:45
man, man, en dat in een nieuwbouw; triestig gewoon.

Op welk verdiep woon je? Zal wel uw douche zijn, maar als je op de gelijk woont, kan het voor mij ook opstijgend vocht zijn.

KBE
3 oktober 2017, 19:34
man, man, en dat in een nieuwbouw; triestig gewoon.

Op welk verdiep woon je? Zal wel uw douche zijn, maar als je op de gelijk woont, kan het voor mij ook opstijgend vocht zijn.

Ik woon op eerste verdiep eigenlijk. En onder ons is de ondergrondse parkeer garage.
Zou eens moeten kijken dat hij zakt nog niet opgelet eigenlijk, zal zien wat die loodgieter zegt.

Crashtestdummy
3 oktober 2017, 19:41
Ik woon op eerste verdiep eigenlijk. En onder ons is de ondergrondse parkeer garage.
Zou eens moeten kijken dat hij zakt nog niet opgelet eigenlijk, zal zien wat die loodgieter zegt.ze zijn tgelijkvloers vergeten zetten ofwa? :eek:

KBE
3 oktober 2017, 20:35
ze zijn tgelijkvloers vergeten zetten ofwa? :eek:

Je komt binnen en je hebt links een woonst. Voor u heb je de lift, dan heb je eerste verdiep waar ik woon en daaronder heb je garage. Als je voor onze woonst staat, dan heb je afdak en dan deur voor naar garage te gaan ( soort kot voor fietsen ) En daar achter parking voor garages.

Crashtestdummy
3 oktober 2017, 21:31
ahja, dan ist zeker geen grondwater :p

KBE
10 oktober 2017, 20:35
Even updatje, 9 dagen later nog geen loodgieter of wat dan ook gehoord. Al 3x gemeld aan de immo die hebben al tal van berichten gestuurd maar tot op heden nog geen response.
De aannemer van het gebouw is ook verwittigd maar die piept momenteel ook niet.

aux armes !!!
22 oktober 2017, 18:43

Nieuwbouwen staan echt niet garant alszijnde volledig en met kwaliteit afgewerkte gebouwen. Soms koop je nog best een "ouder" huis alleen al voor de belachelijk hoge belastingen.
Wij hebben ook nieuwbouw duplex gekocht en ook aantal problemen gehad. Barsten in de tegels in de badkamer, tegels die loskomen, water in het schuifraam, ruiten die niet meer sluiten,....

Wel altijd opgelost geweest maar met héél véél aandringen. Aangezien het nieuwbouw is, viel alles nog onder garantie maar die mannen komen natuurlijk niet graag. Vaak moeten dreigen met rechtbank en advocaat. De andere buren hebben echt waterschade, ook van douche, water dat langs het dak binnensijpelt,..
Mijn ouders, ook nieuwbouw gekocht en vochtprobleem in de muur...

Tegenwoordig is het een klucht.

KBE
26 oktober 2017, 21:24
Even updaten, aannemer is geweest want die wilde ook niet komen en loodgieter deed ook moeilijk. Die was nummer van ons kwijt gespeeld blijkbaar bon kan maar geloof niet veel van. Dus heeft immo advocaat erop gezet en toen ging het precies wat sneller.
Is degelijk van de douche een pijp ofzo dat aan het lekken is in de muur. Was geen gevaar voor de kabels daar vertelde aannemer. Morgen komt dan eindelijk de loodgieter eens kijken gewoon kijken dus.
Maar douche kuip moet er wel uit , wanneer ze het gaan doen dat weten we dus morgen. Ondertussen is het wel stuk breder geworden en ga ik wel deel moeten her schilderen. Al weet ik niet dat dit voor mij is die kosten of dat die loodgieter da ga doen ? Enfin als het maar gemaakt is, is niet dat ik heel mijn muur ga moeten schilderen dus cva nog.