PDA

Volledige versie bekijken : Software Windows 10 key ontkoppelen van hardware

h0us3cat
17 september 2017, 20:09
Is er een mogelijk om een windows 10 key te ontkoppelen van hardware?
Ik probeer een nuc te verkopen waar een windows 10 pro retail is op geinstalleerd maar koper wil geen windows erbij hebben.
Probleem nu ik kan windows wel verwijderen natuurlijk maar als er dan opnieuw windows 10 op geinstalleerd word, word deze automatisch geactiveerd met die retail key.
Betreft deze thread (https://www.9lives.be/forum/b-s-hardware/1093615-nuc7i3bnk-4gb-ram-250gb-ssd-cec-adapter-windows-10-a.html).

Exit
17 september 2017, 20:14
oem => hangt aan de hardware
retail => kan je op andere installeren ...

h0us3cat
17 september 2017, 20:38

Dat is het probleem niet...

Ik probeer een nuc te verkopen waar een windows 10 pro retail is op geinstalleerd maar koper wil geen windows erbij hebben.
Probleem nu ik kan windows wel verwijderen natuurlijk maar als er dan opnieuw windows 10 op geinstalleerd word, word deze automatisch geactiveerd met die retail key.

Exit
17 september 2017, 21:52

op andere installeren = KOPPELEN aan andere hardware! (en dus weg van de huidige) ...

h0us3cat
17 september 2017, 22:32
op andere installeren = KOPPELEN aan andere hardware! (en dus weg van de huidige) ...

Ja maar ben niet van plan deze direct te gebruiken hé + het feit dat het dan nog steeds geactiveerd is op oude hardware (nuc).

h0us3cat
18 september 2017, 14:47
key gedeactiveerd op nuc, key geactiveerd op een andere computer, nieuwe install gedaan op nuc en nog steeds geactiveerd op nuc...