PDA

Volledige versie bekijken : Jaloersheid. Word je soms jaloers?

Pokem0ng
10 september 2017, 18:03
Ik heb het hier over romantische jaloezie. ik lees het all over the place dat men nu in de 21ste eeuw nog steeds jaloers wordt.

Hier is hoe ik het zie, ik heb nooit last van jaloezie.

- jaloezie is zelf onzekerheid

- iedereen is diep vanbinnen polyamourisch. Met andere woorden: zelfs al zie je je partner erg graag, is het wel zo dat er betere matches rondlopen en soms ga je verliefd worden op iemand anders. Indien je een affair begint met je nieuwe crush zal je vaste partner beginnen te zeveren of je zelfs dumpen omdat hij/zij zich verraden voelt of zeg maar gewoon jaloers wordt. Terwijl dit normaal gedrag is van de mens.

Multiple relaties en een psychologische bond met meerdere lovers is hoe de natuur ons heeft gemaakt. Ik geloof ook dat poly relaties de toekomst zijn.

One for one, huwelijk en andere zever werd uitgevonden om de mens te onderdrukken maar de tijden veranderen, gelukkig maar.

Een relatie is all about een psychologische bond imo, indien die er is who cares wat je partner of één van je partners met anderen heeft? Jaloezie is nutteloos en contraproductief. Indien je zeker bent van je capaciteiten en voldoende zelf respect hebt dan word je imo nooit jaloers zelfs indien je lief de lakens met meerdere anderen deelt.

Stem!

Dieter85
10 september 2017, 18:13
Heb jij je eigen huis? Heb jij kinderen?

Ik zie geen samenleving bestaan waar iedereen met iedereen relaties heeft en men dus niet meer met 2 onder 1 dak gaat wonen. Dat lijkt me al veel te duur en niet betaalbaar. Vervolgens zie ik in zulk een concept waar iedereen met iedereen kinderen maakt zonder samen te wonen, ook geen deftig opgevoede kinderen uit komen, die hebben nood aan stabiliteit.

Pokem0ng
10 september 2017, 18:24
Heb jij je eigen huis? Heb jij kinderen?

Ik zie geen samenleving bestaan waar iedereen met iedereen relaties heeft en men dus niet meer met 2 onder 1 dak gaat wonen. Dat lijkt me al veel te duur en niet betaalbaar. Vervolgens zie ik in zulk een concept waar iedereen met iedereen kinderen maakt zonder samen te wonen, ook geen deftig opgevoede kinderen uit komen, die hebben nood aan stabiliteit.

Ik zeg niet dat je met iedereen kinderen moet maken.
Stel je voor: jij en je partner wonen samen en hebben 2 kinderen. Dan krijg je een crush op iemand anders, met veel lust erbij dus je opent een 2de relatie. Wat zeer normaal is trouwens. Wat doen heel veel partners in dit geval? Ze lopen van je weg of beginnen te zeveren en dit is niet normaal. Ze worden jaloers dat gij iets prachtigs beleeft met iemand anders ipv met hen bezig te zijn.

Nahrtent
10 september 2017, 18:27
http://www.reactiongifs.com/r/2013/09/yawn1.gif

Mulan
10 september 2017, 18:30
Ik zeg niet dat je met iedereen kinderen moet maken.
Stel je voor: jij en je partner wonen samen en hebben 2 kinderen. Dan krijg je een crush op iemand anders, met veel lust erbij dus je opent een 2de relatie. Wat zeer normaal is trouwens. Wat doen heel veel partners in dit geval? Ze lopen van je weg of beginnen te zeveren en dit is niet normaal. Ze worden jaloers dat gij iets prachtigs beleeft met iemand anders ipv met hen bezig te zijn.

Of ze vinden het vooral niet kunnen dat ze bedrogen worden in hun vertrouwen, plots hun levensstandaard moeten zien zakken (want die minnares wordt wel verwend, en de "oude" partner... Tja... Die WEET toch dat je haar graag ziet? Die moet daarom toch geen bloemen etc krijgen?) en plots veel meer moeten regelen? Zoals een tijdschema opstellen wie en wanneer moet koken, naar de kinderen zal kijken,...

Verstaanbaar is het tot op zekere hoogte wél. Praktisch daarentegen...

Pokem0ng
10 september 2017, 18:37
Of ze vinden het vooral niet kunnen dat ze bedrogen worden in hun vertrouwen, plots hun levensstandaard moeten zien zakken (want die minnares wordt wel verwend, en de "oude" partner... Tja... Die WEET toch dat je haar graag ziet? Die moet daarom toch geen bloemen etc krijgen?) en plots veel meer moeten regelen? Zoals een tijdschema opstellen wie en wanneer moet koken, naar de kinderen zal kijken,...

Verstaanbaar is het tot op zekere hoogte wél. Praktisch daarentegen...

Met andere woorden: "mijn partner beleeft iets leuks met zijn tijdelijke crush en ik niet, daarom ga ik mij bedrogen voelen en triestig zijn". Right?

Dieter85
10 september 2017, 18:39
Wat doen heel veel partners in dit geval? Ze lopen van je weg of beginnen te zeveren en dit is niet normaal. Ze worden jaloers dat gij iets prachtigs beleeft met iemand anders ipv met hen bezig te zijn.
Dat hangt ervanaf wat er is afgesproken in het begin van de relatie. Als jij van meet af aan zegt dat "bedrog" voor u niet bestaat, en jullie gaan daarna samen wonen en kinderen maken en jij gaat op een ander, dan zal zij dat niet erg vinden en zelf ook lekker vogelen met andere mannen.

Wanneer mensen gaan samen wonen dan is meestal wel duidelijk wat de verwachtingen van elkaar zijn. Dat is een sociaal contract. Als iemand zich niet aan dat sociaal contract houdt, dan is het normaal dat mensen buiten vliegen en het contract verbroken wordt.

ashuray
10 september 2017, 18:46
Ik ben jaloers op de mensen die hier niet op geklikt hebben en geleze hebben

Mulan
10 september 2017, 18:55
Met andere woorden: "mijn partner beleeft iets leuks met zijn tijdelijke crush en ik niet, daarom ga ik mij bedrogen voelen en triestig zijn". Right?

Dat is absoluut niet wat er staat en ook niet wat ik bedoel.

Maar weet je wat: veel plezier met jouw visie én het vinden van een gezond evenwicht in het realiseren ervan zodat je wél zou kunnen begrijpen wat ik bedoel! Ik heb het over PRAKTISCHE problemen, jij interpreteert dat als "een ander niets gunnen en triestig zijn" en dat zegt vooral veel over jouw inlevingsvermogen. Zelfs als jullie met 2, 4 of nog meer mensen dezelfde visie hebben over open relaties, dan nóg zullen er heel veel praktische problemen opduiken die voor verdomd veel frustraties zullen zorgen. Zowel uit financieel standpunt, zorg en band met de kinderen, slaapregeling,...

Pokem0ng
10 september 2017, 19:10
Wanneer mensen gaan samen wonen dan is meestal wel duidelijk wat de verwachtingen van elkaar zijn. Dat is een sociaal contract. Als iemand zich niet aan dat sociaal contract houdt, dan is het normaal dat mensen buiten vliegen en het contract verbroken wordt.

hoe kan iemand een contract afsluiten over toekomstige onzekere gebeurtenissen? Stel je voor: je hebt zo een contract afgesloten en enkele jaren later kom je iemand tegen die wie #knocks you off your feet#, wat dan? ga je echt niks doen en jarenlang spijt hebben? please.

Ik blijf erbij, volgens de natuur zijn we allemaal polyamorisch, net als dieren. Zowat alle maatschappelijke creaties zoals huwelijk werden gemaakt om mensen te beperken. Zowat iedereen dit ik ken, die getrouwd is heeft minstens 1 keer in zijn/haar leven overspel gepleegd, al dan niet enkel psychologisch. so why limit yourself?

Dieter85
10 september 2017, 19:15
hoe kan iemand een contract afsluiten over toekomstige onzekere gebeurtenissen? Stel je voor: je hebt zo een contract afgesloten en enkele jaren later kom je iemand tegen die wie #knocks you off your feet#, wat dan? ga je echt niks doen en jarenlang spijt hebben? please.
Dan verbreek je uw sociaal contract en trek je eruit, met alle gevolgen voor het verbreken van het contract inclusief, zoals uw vrouw die u verlaat. Wat is het probleem. Je kan niet een contract afsluiten met iemand, dan vervolgens u niet aan het contract houden, en verwachten dat de ander dat wel doet. Zeg dan meet af aan dat je de mogelijkheid wil zien om met een ander te zijn zonder zij u verlaat, en er is niks aan de hand.

Preske
10 september 2017, 19:35

Ik blijf erbij, volgens de natuur zijn we allemaal polyamorisch, net als dieren. Zowat alle maatschappelijke creaties zoals huwelijk werden gemaakt om mensen te beperken. Zowat iedereen dit ik ken, die getrouwd is heeft minstens 1 keer in zijn/haar leven overspel gepleegd, al dan niet enkel psychologisch. so why limit yourself?

Er zijn MASSA'S dieren die monogaam zijn, dus "de natuur wilt het zo" is bullshit. Ge zoekt gewoon een excuus om uwe kwast in zoveel mogelijk pottekes te doppen.

Pokem0ng
10 september 2017, 19:54
Er zijn MASSA'S dieren die monogaam zijn, dus "de natuur wilt het zo" is bullshit. Ge zoekt gewoon een excuus om uwe kwast in zoveel mogelijk pottekes te doppen.

Right.
Bijna alle mammals zijn poly. Monogamy in mammals is uitzonderlijk.

Lulukai
10 september 2017, 20:10
The problem with equality is that we only want it with our superiors.

Ik vind het grappig dat je dit post in een perspectief "ik met anderen".
Veel mensen zeggen zo'n dingen, maar kunnen het niet aanvaarden als het hen overkomt (ergo de partner die instemde met jouw relaties gaat er zelf een aan, en dan vind je het plotseling niet meer zo leuk) en willen enkel het " plezier" van het zelf te doen.

Preske
10 september 2017, 20:36
Right.
Bijna alle mammals zijn poly. Monogamy in mammals is uitzonderlijk.

ja, als ge altijd uw criteria blijft vervangen kunt ge altijd uw gelijk halen natuurlijk. :ironic:

coldplayke
10 september 2017, 20:45
Ik word regelmatig wel jaloers, maar ik maak een eigen (arbitrair) onderscheid tussen jaloezie en afgunst. Ik ben bijvoorbeeld jaloers als iemand iets heel goed kan waar ik slechts matig of slecht in ben, terwijl ik er ook goed in wil zijn. Maar dat betekent niet dat ik die andere persoon zijn/haar talent niet gun of dat ik het onverdiend vind.

Het woord "afgunst" gebruik ik in situaties waar je jaloers bent op wat iemand anders heeft / kan en het daardoor die persoon ook niet gunt. Dat vind ik een veel negatiever / destructiever gevoel.

Ik ben me ervan bewust dat voor velen jaloezie en afgunst synoniemen zijn, maar ik heb het verschil in connotatie op deze manier voor mezelf ingevuld :p

Lakigigar
10 september 2017, 20:52
Ik ben jaloers als anderen onweer krijgen of orkanen/tornado's kunnen zien.

Preske
10 september 2017, 21:12
Ik word regelmatig wel jaloers, maar ik maak een eigen (arbitrair) onderscheid tussen jaloezie en afgunst. Ik ben bijvoorbeeld jaloers als iemand iets heel goed kan waar ik slechts matig of slecht in ben, terwijl ik er ook goed in wil zijn. Maar dat betekent niet dat ik die andere persoon zijn/haar talent niet gun of dat ik het onverdiend vind.

Het woord "afgunst" gebruik ik in situaties waar je jaloers bent op wat iemand anders heeft / kan en het daardoor die persoon ook niet gunt. Dat vind ik een veel negatiever / destructiever gevoel.

Ik ben me ervan bewust dat voor velen jaloezie en afgunst synoniemen zijn, maar ik heb het verschil in connotatie op deze manier voor mezelf ingevuld :p

https://www.youtube.com/watch?v=Tmx1jpqv3RA

brandon_
10 september 2017, 21:16
Lol. Van "Ik word zeer zelden jaloers" naar "Ik word regelmatig jaloers" zit een gigantische kloof :')
Ik denk dat 99% van alle mensen tussen "zeer zelden" en "regelmatig" zit.
Wat is er mis met de optie "Af en toe" / "Soms"?

Pokem0ng
10 september 2017, 21:17
Jalozie op iemand zijn welvaart is imo nog erger. "Oh neen mijn buurman heeft een ferrari terwijl ik mijn clio moet afbetalen".. daarom ga ik mij rot voelen. Lol best zielig eigenlijk :)

Succes van anderen kan als een motivatiefactor worden gezien imo.

Lakigigar
10 september 2017, 22:17
Jalozie op iemand zijn welvaart is imo nog erger. "Oh neen mijn buurman heeft een ferrari terwijl ik mijn clio moet afbetalen".. daarom ga ik mij rot voelen. Lol best zielig eigenlijk :)

Ben jij een sociale darwinist?

Lakigigar
10 september 2017, 22:23
Je kan ook uit jaloezie motivatie halen trouwens, en een beetje gezonde jaloezie kan geen kwaad.

Sooth Awful
10 september 2017, 23:02

Is niet iedereen op z'n minst een beetje sociaal darwinist? ;)

Preske
10 september 2017, 23:05

das afgunst

Sooth Awful
10 september 2017, 23:15
Feit is dat de enigste vrouw in deze thread heeft gestemd op "ik word regelmatig jaloers". :rofl: En nee, ik bedoel niet gij, lakicigar.

Preske
10 september 2017, 23:23
Feit is dat de enigste vrouw in deze thread heeft gestemd op "ik word regelmatig jaloers". :rofl: En nee, ik bedoel niet gij, lakicigar.

er heeft nog maar 15 man gestemd ook :unsure:

Sooth Awful
10 september 2017, 23:27
Wanneer en beter gezegd waarom zijn ze eigenlijk gestopt met ziekelijk jaloerse vrouwen op de brandstapel te gooien? /Social darwinism at its finest.

Pokem0ng
10 september 2017, 23:37
Wanneer en beter gezegd waarom zijn ze eigenlijk gestopt met ziekelijk jaloerse vrouwen op de brandstapel te gooien? /Social darwinism at its finest.

Would be quite a show :Р

Pokem0ng
11 september 2017, 00:01

Mocht ik dat zijn zou ik zeer wss niet kunnen zeggen wat ik over jou denk wegens berispingen, bans ezv

Spyronamic
11 september 2017, 00:04
Zowat iedereen dit ik ken, die getrouwd is heeft minstens 1 keer in zijn/haar leven overspel gepleegd, al dan niet enkel psychologisch. so why limit yourself?

Kader deze quote in aub, legendarisch.

glashelder
11 september 2017, 00:23
Ik blijf erbij, volgens de natuur zijn we allemaal polyamorisch
Eh, alsjeblieft niet. Ik heb het geprobeerd en ik vond het toch allemaal te veel gedoe. 't Was ook plezant hoor, daar niet van, maar als diegene die wérd gedeeld (en dan nog met z'n allen voor de eerste keer zoiets doen én twee partners die het wat aan de stok kregen met elkaar) was het mij toch allemaal te veel van het goede.

Leuk voor een ander, maar niet meer voor mij. Ik ben nog altijd niet strikt monogaam op seksueel vlak (binnen bepaalde afspraken, weliswaar), maar echt meerdere liefdesrelaties hoeft niet meer.

Overigens kan ik best jaloers zijn hoor. Alleen verlies ik mij daar nooit in en probeer juist wat te beredeneren waarom ik mij zo voel (da's praktisch altijd onzekerheid) en hoe ik dat kan oplossen.

Pokem0ng
11 september 2017, 01:08
en probeer juist wat te beredeneren waarom ik mij zo voel (da's praktisch altijd onzekerheid) en hoe ik dat kan oplossen.

Natuurlijk is het onzekerheid. Nothing more, nothing less.

In een relatie zoek ik altijd een sterke psychologische band, als ik dat heb, als ik mij goed voel met iemand dan krijgt de persoon de volledige vrijheid om te doen wat ze wilt met haar andere minnaars. Indien de band verdwijnt dan is het maar zo, soms komt het terug, soms niet, meestal echter wel want de reden waarom ik haar zo leuk vond blijft meestal bestaan.

Sylverscythe
11 september 2017, 01:56
Los van hoe iedereen dit persoonlijk invult, dacht ik dat monogamie evolueerde omdat onze kinderen hulpelozer werden naarmate wij als soort richting homo sapiens gingen. Een koppel dat samenblijft had een grotere kans om hun genen verder te zetten, aangezien kinderen zo een grotere overlevingskans hadden. Natuurlijk zou je hieruit ook kunnen besluiten dat er een maximumduur op elke relatie staat...

Hierna kwamen dan alle samenlevingsmodellen en normen en waarden die dit cementeerden, en nu kan je volgens mij evengoed zeggen dat het zo in onze cultuur ingebakken is dat de meeste mensen ook gewoon verkiezen monogaam te zijn. En daar hoort dan een zekere vorm van jaloezie bij zeker.

Voorts, zoals iemand hier al zei, ken ik persoonlijk geen mensen die nooit jaloers zijn en hun partner maar laten doen. De vrije liefde van de jaren 60/70 was ook niet echt de ommekeer die men er toen van verwachtte. Ik ken wel mensen die zelf bedriegen, en zichzelf dan wijsmaken dat dit de natuur is en het in elk koppel gebeurt, maar dan zelf de volgende partner van hun ex niet kunnen zien of ruiken...

Pokem0ng
11 september 2017, 02:08
Hierna kwamen dan alle samenlevingsmodellen en normen en waarden die dit cementeerden, en nu kan je volgens mij evengoed zeggen dat het zo in onze cultuur ingebakken is dat de meeste mensen ook gewoon verkiezen monogaam te zijn. En daar hoort dan een zekere vorm van jaloezie bij zeker.

Ik ken meerdere mannen die puur uit gewoonte met hun vrouw blijven, al is hun vrouw droger dan een emmer met zand geworden en moeten ze vaseline gebruiken, letterlijk en figuurlijk. Plus uiteraard blijven ze samen omdat ze niet verder dan hun neus lang willen kijken.
Ik vind het jammer dat de samenleving ons aanleert dat open minded, realistisch en vrij van beperkingen leven ervoor zorgt dat heel veel koppels door deze en andere factoren toch samen zijn. Al zijn ze helemaal vervreemd van elkaar en ziet hun "huwelijk" er zeer triestig uit voor een buitenstaander.. tja.

Er staat geen leeftijd op verliefd worden, het kan zelfs ook op je 60ste/70ste gebeuren.

coldplayke
11 september 2017, 07:31

Ik wil even de voetnoot maken dat ik niet regelmatig jaloers word in mijn relatie :p Ik heb een paar posts hierboven al uitgelegd wat ik als jaloezie beschouw. Ik zie jaloezie meer als motivator dan dat ik afbreuk zou willen doen aan andere mensen hun succes.

Myllan
11 september 2017, 09:22
Ik word niet zo snel jaloers eigenlijk. Binnen mijn relatie ben ik dat weleens geweest zo erg zelfs dat ik die tuttebel door de blender wou halen en in porties wou invriezen maar voor de rest pretty chill.

Verder kan ik wel jaloers worden/zijn op iemands kennis en kunnen maar of dat een gezonde vorm van jaloers zijn is of bewondering hebben voor... weet ik niet, maakt niet want ik gun het ze wel.

Materialistische jaloezie ken ik niet, nog nooit meegemaakt.

Pompi
11 september 2017, 10:08
Natuurlijk is het onzekerheid. Nothing more, nothing less.

In een relatie zoek ik altijd een sterke psychologische band, als ik dat heb, als ik mij goed voel met iemand dan krijgt de persoon de volledige vrijheid om te doen wat ze wilt met haar andere minnaars. Indien de band verdwijnt dan is het maar zo, soms komt het terug, soms niet, meestal echter wel want de reden waarom ik haar zo leuk vond blijft meestal bestaan.

1 - dus het stuk waarin de enige hier die echt een poly-relatie heeft gehad zegt dat het niét werkt quote je niet?

2 - wa wilde nu bereiken? wa is het nut van dees? wilde het sociaal aanvaard maken da ge ne cuck zijt? want voor mij mag da he; wilde gij ander venten over u vrouw zien gaan.. doe u ding?
Ge moet hier niet komen bevestiging zoeken hoor.. dat komt namelijk heel erg onzeker over.

Zijn er nog onzekerheden die je graag in de groep wil smijten?

Jonas89
11 september 2017, 10:49
ik word zeer snel jaloers, alleen merk je het niet op aan mij als je me ziet

i know, slechte eigenschap

Sooth Awful
11 september 2017, 12:59
Los van hoe iedereen dit persoonlijk invult, dacht ik dat monogamie evolueerde omdat onze kinderen hulpelozer werden naarmate wij als soort richting homo sapiens gingen. Een koppel dat samenblijft had een grotere kans om hun genen verder te zetten, aangezien kinderen zo een grotere overlevingskans hadden. Natuurlijk zou je hieruit ook kunnen besluiten dat er een maximumduur op elke relatie staat...

Voorts, zoals iemand hier al zei, ken ik persoonlijk geen mensen die nooit jaloers zijn en hun partner maar laten doen. De vrije liefde van de jaren 60/70 was ook niet echt de ommekeer die men er toen van verwachtte. Ik ken wel mensen die zelf bedriegen, en zichzelf dan wijsmaken dat dit de natuur is en het in elk koppel gebeurt, maar dan zelf de volgende partner van hun ex niet kunnen zien of ruiken...

Monogamie is de regel geworden omdat dat zo gepredikt werd door de kerk.. Het hebben van buitenechtelijke kinderen ('bastaarden') was eigenlijk redelijk normaal totdat de kerk zei dat dat niet mocht. Is zowat één van de weinige goede zaken die de kerk heeft gedaan. Aan zo'n wildgroei van kinderen heeft geen enkele maatschappij voordeel aan, kijk maar naar Afrika nu.

Dat mensen van nature niet perfect monogaam zijn kan je nog perfect merken in het feit dat mensen in een (goede) relatie kunnen zitten én verliefd kunnen worden op iemand anders.

Mrs.Tupel
11 september 2017, 13:38
Ik vind het zeer raar dat zoveel mensen zeggen dat ze zogezegd nooit of zelden jaloers worden. Dus als een knap persoon uw partner probeert te versieren, dan doet dat jullie absoluut niks?

Lefky
11 september 2017, 13:58
Ik vind het zeer raar dat zoveel mensen zeggen dat ze zogezegd nooit of zelden jaloers worden. Dus als een knap persoon uw partner probeert te versieren, dan doet dat jullie absoluut niks?

Jawel
Das die zelden e :p
De schaal is natuurlijk vrij uiteenlopend vind ik.
Zelden zie ik als 3/10 en regelmatig als 7/10. Ik mis zo de soms / af en toe die overeenstemt met 5/10 :D

ashuray
11 september 2017, 14:04

Ik zou geambeteerd zijn maar niet jaloers. Ik weet dat hij er toch niet op ingaat. Als er zo iemand mij probeert te versieren ga ik daar ook nooit op in maar dan komt hij wel zo Alpha achtige shit doen (naast mij komen staan en zijn arm rond mij legge bv)

Overlaatst ware wij uit met mijn beste vriendin en haar vriend en daar viel zo confetti naar beneden en een groepje kerels achter ons stak zon handvol in mijn vriendin haar beha.

Haar vriend heeft daar een half uur staan mokken waardoor we uiteindelijk naar huis gegaan zijn en de volgende dag kreeg ze het nog te horen. Dat vind ik dan wel erg kan zij nx aan doen eh..

Xonk
11 september 2017, 14:08

Waarom "knap" persoon? Dus als een persoon die jij niet knap vindt jou partner probeert te versieren doet het je niks of was het gewoon een voorbeeld?

OT: Ik word zelden jaloers, is in het verleden anders geweest, maar vertrouw mijn huidige partner. Veel hangt af van vertrouwen en ook hoe de partner met zo'n versierders/versiersters/aandacht omgaat imo.

Sooth Awful
11 september 2017, 14:08
Dus als een knap persoon uw partner probeert te versieren, dan doet dat jullie absoluut niks?

Nee, want ik bén de knapste. ;)

Polestar
11 september 2017, 14:12

Dat is toch het teken dat je onzeker bent? Bang dat er toch iemand tussen jou en je partner zou kunnen komen?

Mij kan dan vrij weinig schelen. Ook al staat ze soms te bv. schuren of uitdagend te dansen met een andere kerel, ik zie daar weinig graten in. Zolang het wat bij flirten of onozel doen blijft, is het voor mij ok. Ik vertrouw mijn partner dat zij de grens weet van wat nog acceptabel is en wat niet. Als ze die grens van vrijheid/vertrouwen overtreed of misbruikt is het voor mij zeer simpel.

Pokem0ng
11 september 2017, 14:13
wa wilde nu bereiken? wa is het nut van dees? wilde het sociaal aanvaard maken da ge ne cuck zijt? want voor mij mag da he; wilde gij ander venten over u vrouw zien gaan.. doe u ding?
Ge moet hier niet komen bevestiging zoeken hoor.. dat komt namelijk heel erg onzeker over.

Conclusies gebasseerd op lege veronderstellingen. Ik ben geen cuck. Trios ezv is mijn ding niet. Toekijken hoe iemand anders mijn partner "pakt" is ook mijn ding niet.

Mrs.Tupel
11 september 2017, 14:34
Jawel
Das die zelden e :p
De schaal is natuurlijk vrij uiteenlopend vind ik.
Zelden zie ik als 3/10 en regelmatig als 7/10. Ik mis zo de soms / af en toe die overeenstemt met 5/10 :D

Oké, daar kan ik inkomen

Ik zou geambeteerd zijn maar niet jaloers. Ik weet dat hij er toch niet op ingaat. Als er zo iemand mij probeert te versieren ga ik daar ook nooit op in maar dan komt hij wel zo Alpha achtige shit doen (naast mij komen staan en zijn arm rond mij legge bv)

Overlaatst ware wij uit met mijn beste vriendin en haar vriend en daar viel zo confetti naar beneden en een groepje kerels achter ons stak zon handvol in mijn vriendin haar beha.

Haar vriend heeft daar een half uur staan mokken waardoor we uiteindelijk naar huis gegaan zijn en de volgende dag kreeg ze het nog te horen. Dat vind ik dan wel erg kan zij nx aan doen eh..

Daar kon zij inderdaad niks aan doen. Dat is wel een belachelijke reactie van haar vriend.

Waarom "knap" persoon? Dus als een persoon die jij niet knap vindt jou partner probeert te versieren doet het je niks of was het gewoon een voorbeeld?

OT: Ik word zelden jaloers, is in het verleden anders geweest, maar vertrouw mijn huidige partner. Veel hangt af van vertrouwen en ook hoe de partner met zo'n versierders/versiersters/aandacht omgaat imo.

Als het een persoon is waar ik zeker van ben dat ze zijn type niet is, zou mij dat niks (of niet veel) doen buiten als ze wel zijn type is. Lijkt me wel logisch imo.

Dat is toch het teken dat je onzeker bent? Bang dat er toch iemand tussen jou en je partner zou kunnen komen?

Mij kan dan vrij weinig schelen. Ook al staat ze soms te bv. schuren of uitdagend te dansen met een andere kerel, ik zie daar weinig graten in. Zolang het wat bij flirten of onozel doen blijft, is het voor mij ok. Ik vertrouw mijn partner dat zij de grens weet van wat nog acceptabel is en wat niet. Als ze die grens van vrijheid/vertrouwen overtreed of misbruikt is het voor mij zeer simpel.

Dat kan inderdaad wel onzekerheid zijn, maar ik vind dat op zich wel normaal dat als je iemand graag ziet dat dat u toch iets doet. Ik heb ook al een relatie gehad waarbij ik absoluut niet jaloers was, maar achteraf gezien zag ik die gast gewoon niet graag of toch niet genoeg. Ik heb het dan ook uitgemaakt.

Myllan
11 september 2017, 14:57

Haha de ene keer dat ik een complete kortsluiting kreeg in mijn bovenkamer was toen een vette troela besloot om met haar dikke koeienreet om mijn man zijn schoot te gaan zitten en daar wat gaan zitten schuren en wiebelen. OP ZIJN KRUIS??!!!

Zooo die heeft onderweg naar huis de volle landing gekregen hoor. Echt en hij weet dondersgoed wat de grenzen zijn en ik vertrouw hem meer dan 100% maar ik kon ze op dat moment allebei neerknallen.

Denk niet dat zoiets te maken heeft met onzekerheid of iemand die tussen beide partners wilt komen hoor.

ashuray
11 september 2017, 15:24
Haha de ene keer dat ik een complete kortsluiting kreeg in mijn bovenkamer was toen een vette troela besloot om met haar dikke koeienreet om mijn man zijn schoot te gaan zitten en daar wat gaan zitten schuren en wiebelen. OP ZIJN KRUIS??!!!

Zooo die heeft onderweg naar huis de volle landing gekregen hoor. Echt en hij weet dondersgoed wat de grenzen zijn en ik vertrouw hem meer dan 100% maar ik kon ze op dat moment allebei neerknallen.

Denk niet dat zoiets te maken heeft met onzekerheid of iemand die tussen beide partners wilt komen hoor.

Met mijn ex ook een paar keer gebeurt. Maar die stak dan zijn handen op van "kijk ik doe nx terug" wat ik ook nog wel ambetante vond. Mijn vriend zou die gewoon weg duwe of iets droog/grof zegge zodat ze het afbolt

Polestar
11 september 2017, 16:24

Nee, maar wel dat je jaloers wordt als er een ''knappere'' persoon naar je partner komt flirten. Dan speelt er toch enige twijfel naar je partner toe dat hij/zij mogelijks toegeeft aan die knappere persoon?
De rest heeft daar inderdaad weinig mee te maken, dat is eerder karakter tot karakter.

ashuray
11 september 2017, 17:29
Nee, maar wel dat je jaloers wordt als er een ''knappere'' persoon naar je partner komt flirten. Dan speelt er toch enige twijfel naar je partner toe dat hij/zij mogelijks toegeeft aan die knappere persoon?
De rest heeft daar inderdaad weinig mee te maken, dat is eerder karakter tot karakter.

Zie dat snap ik niet. Dus uw vriend moet naast u staan de hele avond? Maakt toch niet uit dat hij met een ander danst. Zolang dat dat speels, onschuldig en er vertrouwen tussen elkaar is zie ik daar het probleem niet van. Dat verbrod uw eigen avond toch ook als je daar met een jaloers gezicht tot en met staat? Als mijn vriendin met andere kerels danst. So what? Laat ze maar warm schuren, ik zal het wel afmaken :cool: .

Heb ik dat nu gezegd dat die naast mij moet blijven staan? Mijn vriend vind het niet leuk als ik met een andere kerels dans tenzij het een kennis is dus hij doet het ook niet met andere vrouwen. Iedereen zijn grenzen zijn anders he.

Bij mijn ex was er geen vertrouwen die heeft mij bedrogen dus dan is het niet leuk als die met een ander haar reet tege zijn lul staat nee.

Philharmoniker
11 september 2017, 18:24
Bij mijn ex was er geen vertrouwen die heeft mij bedrogen dus dan is het niet leuk als die met een ander haar reet tege zijn lul staat nee.

Ale? Moet je net fier zijn dat je een vriend met aantrek hebt . Positief blijven!

:unsure:

A-res
11 september 2017, 18:47
*Grin*

Wel lollig hoe sociaal gewenst/maatschappelijk conformistisch/cultureel restrictief velen denken, van zodra ze geconfronteerd worden met iets dat buiten hun comfortzone ligt. Of het is typerend voor de doorsnee leeftijd op een forum als dit, dat kan uiteraard ook.

Wat OP stelt is hoogstens wat cru uitgedrukt, maar bijlange niet zo van de pot gerukt.
Monogamie is inderdaad vooral een religieus gegeven (net zoals polygamie dat is en polyandrie om dezelfde reden een zeldzamer gegeven is), jaloezie is inderdaad vooral een uiting van onzekerheid en je kan inderdaad liefdesrelaties met meer dan 1 partner tegelijk hebben.

Dat wil niet zeggen dat iedereen op iedereen moet kruipen (typische tegenwerping nummere uno: trek in het belachelijke door het in het extreme te trekken), noch dat het een eenvoudig type relatie is (typische tegenwerping numero due: beoordeel volledig vanuit je eigen referentiekader), noch dat het een manier is om een zijn eigen perversiteiten een invulling te geven (typische tegenwerping numero tre: reduceer relaties de facto tot seks en ga van daaruit verder), noch dat de OP in dit geval bevestiging zoekt voor zijn eigen onzekerheid (typische tegenwerping numero quattro: projecteer je eigen onzekerheid op de tegenpartij en probeer hem/haar zo onderuit te halen.

Dat wil wel zeggen dat er mensen zijn die andere samenlevingsvormen verkiezen, boven de hier geldende (historisch geïnspireerde) moraal, en dat zoiets best wel eens een discussiepunt kan zijn op een forum (discussie op een forum, the horror!). Niet zo heel lang geleden, kreeg je dezelfde reacties op homo's en lesbiennes die een relatie wouden hebben, kreeg je nog fermere reacties toen diezelfden ook nog eens kinderen wouden hebben, en krijg je nu gelijkaardige reacties bij mensen die zichzelf laten ombouwen (kun je nagaan wat er gaat komen de dag dat Jef die zich laten ombouwen heeft tot Jeanne op "natuurlijke" wijze een kind gaat willen krijgen :D ).

Relaties en grenzen binnen die relaties, zijn maar zo beperkend als je ze beiden zelf wil maken. Voor de rest is het enkel je eigen fantasie die de beperkende factor speelt.

ashuray
11 september 2017, 18:53
Ale? Moet je net fier zijn dat je een vriend met aantrek hebt . Positief blijven!

:unsure:

Welke zottin is er nu fier op ne kerel da haar bedrogen heeft?

Pokem0ng
11 september 2017, 19:19
Dat wil wel zeggen dat er mensen zijn die andere samenlevingsvormen verkiezen, boven de hier geldende (historisch geïnspireerde) moraal, en dat zoiets best wel eens een discussiepunt kan zijn op een forum (discussie op een forum, the horror!). Niet zo heel lang geleden, kreeg je dezelfde reacties op homo's en lesbiennes die een relatie wouden hebben, kreeg je nog fermere reacties toen diezelfden ook nog eens kinderen wouden hebben, en krijg je nu gelijkaardige reacties bij mensen die zichzelf laten ombouwen (kun je nagaan wat er gaat komen de dag dat Jef die zich laten ombouwen heeft tot Jeanne op "natuurlijke" wijze een kind gaat willen krijgen :D ).

Relaties en grenzen binnen die relaties, zijn maar zo beperkend als je ze beiden zelf wil maken. Voor de rest is het enkel je eigen fantasie die de beperkende factor speelt.

Holy shit.. another liberated soul. Thats rare.

*Grin*

Wel lollig hoe sociaal gewenst/maatschappelijk conformistisch/cultureel restrictief velen denken, van zodra ze geconfronteerd worden met iets dat buiten hun comfortzone ligt. Of het is typerend voor de doorsnee leeftijd op een forum als dit, dat kan uiteraard ook.

No. Dit is hoe de meeste mensen zijn. Niet enkel hier op 9lives. You know this.

Dieter85
11 september 2017, 19:22
Niet zo heel lang geleden, kreeg je dezelfde reacties op homo's en lesbiennes die een relatie wouden hebben, kreeg je nog fermere reacties toen diezelfden ook nog eens kinderen wouden hebben
Dit topic gaat niet over mensen die samen beslissen een open relatie te willen, dit topic gaat over relaties die met een monogaam verwachtingspatroon zijn begonnen en waar de TS daarna wenst polygame avonturen te hebben zonder dit invloed heeft op de relatie, zoniet de partner jaloers en bekrompen afschildert. Dat kan je niet open minded noemen, eerder ego minded.

A-res
11 september 2017, 20:02
Dit topic gaat niet over mensen die samen beslissen een open relatie te willen, dit topic gaat over relaties die met een monogaam verwachtingspatroon zijn begonnen en waar de TS daarna wenst polygame avonturen te hebben zonder dit invloed heeft op de relatie, zoniet de partner jaloers en bekrompen afschildert. Dat kan je niet open minded noemen, eerder ego minded.

OP is ongetwijfeld groot genoeg om zichzelf te "verdedigen" (in zoverre dat nuttig is onderwerpen als deze) tegen dergelijke uitspraken. Ik lees in elk geval in die post niet wat jij er in meent te lezen.

Verder passen verwachtingspatronen prima in gewenst denkgedrag, uiteraard; in dat opzicht kan je die net zozeer als ego minded bestempelen. Is het niet gezonder als een relatie net zoveel ego als non-ego bevat?

Sylverscythe
11 september 2017, 20:16
OP is ongetwijfeld groot genoeg om zichzelf te "verdedigen" (in zoverre dat nuttig is onderwerpen als deze) tegen dergelijke uitspraken. Ik lees in elk geval in die post niet wat jij er in meent te lezen.

Verder passen verwachtingspatronen prima in gewenst denkgedrag, uiteraard; in dat opzicht kan je die net zozeer als ego minded bestempelen. Is het niet gezonder als een relatie net zoveel ego als non-ego bevat?

Ik denk dat een gezonde relatie bevat wat de partners ervan verwachtten. Als iedereen akkoord is met polyamorie of welke modieuze term er tegenwoordig aan meerdere partners wordt gegeven is daar volgens mij voor niemand een probleem mee, vrije maatschappij enzo.

Maar de reden waarom mensen hier waarschijnlijk sterk reageren, is omdat uitspraken zoals "diep vanbinnen zijn we allemaal zo" en "dat is gewoon de natuur" meestal achteraf worden gebruikt door iemand die het vertrouwen van zijn partner schendt door vreemd te gaan. Als het allemaal zo natuurlijk is zouden we niet jaloers zijn denk ik, of dat uit onzekerheid, bezitterigheid, of wat dan ook voorkomt. Mensen die (gematigde) jaloezie vertonen wegzetten als "verkeerd" lijkt mij wat kort door de bocht. Monogamie, voor een bepaalde periode, is volgens mij de natuur. Dat je dit dan "voor altijd" maakt lijkt mij een bewuste beslissing, waar je dan maar naar moet leven. Niet eerst een relatie aangaan met dat als beginpunt, om achteraf te "ontdekken" dat je polyamorie prefereert.

Ik krijg ook de kriebels van mensen die ziekelijk jaloers zijn hoor, omdat ik zelf liever het recht heb om met eender wie om te gaan (waarmee ik dan vriendschap bedoel), en hoe jaloers als "normaal" wordt bekeken lijkt mij cultureel ja (ga in Zuid-Amerika eens een dansje placeren met een latina die bezet is...).

glashelder
11 september 2017, 21:22
1 - dus het stuk waarin de enige hier die echt een poly-relatie heeft gehad zegt dat het niét werkt quote je niet?
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik zei dat het voor mij / ons niet werkte. En dat had voor een héél groot deel te maken met het feit dat 1) mijn twee lieven totaal niet matchten qua karakter (= irritaties onderling en ik die er middenin zat) en 2) dat de relatie met de ene een uit de hand gelopen inschattingsfout was van ons beide.

A-res
11 september 2017, 21:35
Ik denk dat een gezonde relatie bevat wat de partners ervan verwachtten. Als iedereen akkoord is met polyamorie of welke modieuze term er tegenwoordig aan meerdere partners wordt gegeven is daar volgens mij voor niemand een probleem mee, vrije maatschappij enzo.

100% akkoord.
Polyamorie is trouwens de juiste term hoor, geen mode-fenomeen ;)

Maar de reden waarom mensen hier waarschijnlijk sterk reageren, is omdat uitspraken zoals "diep vanbinnen zijn we allemaal zo" en "dat is gewoon de natuur" meestal achteraf worden gebruikt door iemand die het vertrouwen van zijn partner schendt door vreemd te gaan.

Wel, dat durf ik te betwijfelen, om heel eerlijk te zijn (en dat is an sich een leuker discussie-onderwerp dan het zuivere "ben je jaloers of niet").
Hij drukt zich weliswaar ietwat cru uit, maar ik zie er iig niet direct een vergoelijking van een eerdere scheve schaats in. Niets mis trouwens met duidelijke standpunten innemen ipv fluffy stellingen die niemand mogen "kwetsen" (dat beschouw ik eerder als een ziekte van deze tijd).
Maar ik durf tegelijk wel stellen dat, had hij zich wel degelijk wat fluffier uitgedrukt, je nog steeds dezelfde type reacties zou gekregen hebben. Mensen zijn gewoontediertjes die niet graag de confrontatie met iets nieuws aangaan. Ze houden graag vast aan hun gewoontes (zelfs al hebben ze geen flauw idee meer waar die gewoonten vandaan komen - dat heet dan cultuur), en ze hebben niet graag mensen die afwijken van wat ze als de "norm" beschouwen (met dezelfde bemerking als bij de gewoontes). Daar is niets raar of verkeerd aan, dat is gewoon eigen aan mensen, en deze of gene heeft daar al minder last van dan anderen.

Zaken als polygamie, polyandrie, polyamorie, swingen en welke andere vormen je je ook kan inbeelden, maken geen deel uit van het standaard verwachtingspatroon. Wie dan ook die daar ook maar enige statement over maakt, op een forum als dit waar je geen concentratie van dergelijke profielen hebt, die kan er gif op innemen dat de reacties die hij/zij gaat krijgen, overwegend in lijn liggen met wat je hier ziet: negatief. Onbekend, onbemind en zo.

Als het allemaal zo natuurlijk is zouden we niet jaloers zijn denk ik, of dat uit onzekerheid, bezitterigheid, of wat dan ook voorkomt.

'k Ben geen bioloog, maar ergens zal het wellicht iets te maken hebben met dezelfde driften die pakweg een leeuw eerst het nageslacht van een concurrent laat opvreten, vooraleer ie zelf aan de slag gaat :). En verder hebben onzekerheid en twijfel er evenzeer mee te maken, maar dan komt het "gewoontedier" weer boven.

Mensen die (gematigde) jaloezie vertonen wegzetten als "verkeerd" lijkt mij wat kort door de bocht.

Dat ze verkeerd zijn wil ik niet gezegd hebben; maar ze zijn zeker niet het enige "normaal". Normaal en abnormaal zijn weinig meer dan uitingen van tijdsgeest en collectief (onder)bewustzijn. Waan en realiteit liggen daar op een heel dunne en variabele grens.

Monogamie, voor een bepaalde periode, is volgens mij de natuur. Dat je dit dan "voor altijd" maakt lijkt mij een bewuste beslissing, waar je dan maar naar moet leven. Niet eerst een relatie aangaan met dat als beginpunt, om achteraf te "ontdekken" dat je polyamorie prefereert.

Goh, het ene sluit het andere niet uit.
Er is ook wel zoiets als eerlijkheid natuurlijk, waarbij je in zo'n situatie ofwel de keuze maakt om niets verder te doen met je voorkeur voor polyamorie, ofwel er samen voor te kiezen om er wel iets mee te doen, of om er voor te kiezen de relatie stop te zetten, en verder te zoeken naar een partner die je wel volgt in je voorkeuren. De mogelijkheden zijn breder dan enkel "niets doen" versus "naast de pot gaan pissen".

Ik krijg ook de kriebels van mensen die ziekelijk jaloers zijn hoor, omdat ik zelf liever het recht heb om met eender wie om te gaan (waarmee ik dan vriendschap bedoel), en hoe jaloers als "normaal" wordt bekeken lijkt mij cultureel ja (ga in Zuid-Amerika eens een dansje placeren met een latina die bezet is...).

glashelder
11 september 2017, 22:29
Zaken als polygamie, polyandrie, polyamorie, swingen en welke andere vormen je je ook kan inbeelden, maken geen deel uit van het standaard verwachtingspatroon. Wie dan ook die daar ook maar enige statement over maakt, op een forum als dit waar je geen concentratie van dergelijke profielen hebt, die kan er gif op innemen dat de reacties die hij/zij gaat krijgen, overwegend in lijn liggen met wat je hier ziet: negatief. Onbekend, onbemind en zo.
Goh, ik mag denk ik wel zeggen dat ik zo'n beetje de verpersoonlijking ben van "geen deel uitmaken van het standaard verwachtspatroon", hier op het forum :unsure: En ik moet zeggen dat de reacties niet overwegend negatief zijn hoor. Héél veel nieuwsgierigheid, heel veel vragen stellen (ook soms ín vraag stellen maar dat vind ik niet slecht).

De mensen die echt negatief reageren (aanvallend, grof, beledigend of overdreven defensief alsof ik hen persoonlijk beoordeel omdat zij dat niet doen), zijn over het algemeen ook geen blije zonnestraaltjes op dit forum en dus mensen waarvan je het kan verwachten. De gemiddelde forummer heeft zoiets van "haha wtf okay raar en niks voor mij maar hoe gaat dat nu precies/hoe werkt dat/vind je dat niet moeilijk of lastig of hoe reageert de omgeving daarop?"

Net hetzelfde irl, trouwens. De mensen aan wie ik zo'n dingen vertel (ook niet de kassamevrouw in de Colruyt natuurlijk), reageren meestal verrast en nieuwsgierig. Negatieve reacties komen minder voor maar dat ligt ook gewoon aan 't feit dat het online makkelijker is om stoer te doen of wat te lopen rellen.

En dat geldt dus voor alle rare dingesen in mijn relaties (samen zijn met een gepensioneerde, polyrelatie, swingen, aan BDSM doen, relatie met een transgender). (Haha, als ik dat nu zo oplijst is het ook wel idioot allemaal eigenlijk :lol:)

Guazala
11 september 2017, 22:45
Er is ook een verschil tussen vertellen wat je zelf als ideaal hebt, in dit geval polyamorie en doen alsof iedereen die daar niet voor open staat bekrompen en overdreven jaloers is.

Voor mijn part doet iedereen waar die zin in heeft, met respect voor z'n partner. Als je u beide in dat idee kan vinden, moet ge dat vooral doen. Als je partner daar een probleem mee heeft, bepaal je hoe belangrijk dat voor u is en of je dan met die partner verder wil. Als iemand niet wil dat zijn partner op een ander kruipt, lijkt me dat ook perfect valabel om om die reden de relatie te beëindigen zonder daarom als overdreven jaloers te worden afgeschilderd.

Doen alsof iedereen die nu toevallig de norm beschouwt als datgene wat ook het best bij hem/haar past bekrompen is, lijkt me vooral een teken van bekrompenheid van degene die daarover oordeelt.

glashelder
11 september 2017, 22:56
Yeah, ligt idd ook aan hoe je het verpakt. Maar dat niet voldoen aan standaard verwachtingspatroon = sowieso negatieve reacties (want onbekend is onbemind), daar ben ik het dus niet mee eens. Net omdat het dus ligt aan hoe je het brengt. Ik denk niet dat ik ooit heb liggen verkondigen dat iedereen zijn partner moet afslaan met zwepen of het bejaardentehuis moet afrijden :p

Xonk
12 september 2017, 07:54
Als het een persoon is waar ik zeker van ben dat ze zijn type niet is, zou mij dat niks (of niet veel) doen buiten als ze wel zijn type is. Lijkt me wel logisch imo.

Zijn type dat lijkt me idd logisch maar ik begrijp niet direct waarom het "knap" erbij stond. Knap link ik direct aan een uiterlijke eigenschap en als je enkel jaloers wordt door iemand van hetzelfde geslacht om wille van een uiterlijke eigenschap en bv niet omdat ze met je vriend een superklik heeft en twee handen op één buik zijn dan geef ik de OP gelijk en neigt het volgens mij meer naar onzekerheid in plaats van jaloezie.

Sooth Awful
12 september 2017, 09:32
Waarom nog discussiëren? Vrouwen zijn nu eenmaal - over het algemeen - jaloerse schepsels die bovendien slecht met elkaar overeen komen.
Altijd zo'n drukke bedoeling bij vrouwen.

/thread

Dieter85
12 september 2017, 16:41
Daarom dat de meeste passionele moorden door vrouwen gebeuren.

Bij vrouwen noemen ze het jaloezie. Bij zichzelf noemen ze het 'hun eer'.

HelpYouFall
12 september 2017, 16:55
LOL @ 'drukke bedoeLing'

https://i.pinimg.com/736x/ce/77/b4/ce77b4cd67114f50d57627ea4145bb6a.jpg

A-res
12 september 2017, 21:18
Yeah, ligt idd ook aan hoe je het verpakt. Maar dat niet voldoen aan standaard verwachtingspatroon = sowieso negatieve reacties (want onbekend is onbemind), daar ben ik het dus niet mee eens. Net omdat het dus ligt aan hoe je het brengt. Ik denk niet dat ik ooit heb liggen verkondigen dat iedereen zijn partner moet afslaan met zwepen of het bejaardentehuis moet afrijden :p

Goh ja, dat beschouw ik dus als een typische ziekte van deze tijd. Als je iets zegt, dan moet je er 100 doekjes rond wikkelen om toch maar niemand voor het hoofd te stoten, want heaven forbid dat er toch maar één iemand zich aangesproken zou voelen. Duidelijke standpunten zijn blijkbaar bah geworden en als het niet op een fluffy manier in 140 karakters past, dan gaan ze je bij voorkeur nog liever aanvallen op hoe je iets zegt, dan op wat je concreet zegt. Na de gramma-nazi is de fluffy statement-nazi blijkbaar ook een ding geworden.

Was OP ietwat cru in zijn post? Jazeker, dat gaf ik eerder al aan. Doet dat er eigenlijk toe? Nee hoegenaamd niet, tenzij je lange tenen hebt. Daarop focusen neemt gewoonweg elke potentiëel tot interessant debat weg.

glashelder
13 september 2017, 14:09
Goh ja, dat beschouw ik dus als een typische ziekte van deze tijd. Als je iets zegt, dan moet je er 100 doekjes rond wikkelen om toch maar niemand voor het hoofd te stoten, want heaven forbid dat er toch maar één iemand zich aangesproken zou voelen. Duidelijke standpunten zijn blijkbaar bah geworden en als het niet op een fluffy manier in 140 karakters past, dan gaan ze je bij voorkeur nog liever aanvallen op hoe je iets zegt, dan op wat je concreet zegt. Na de gramma-nazi is de fluffy statement-nazi blijkbaar ook een ding geworden.

Was OP ietwat cru in zijn post? Jazeker, dat gaf ik eerder al aan. Doet dat er eigenlijk toe? Nee hoegenaamd niet, tenzij je lange tenen hebt. Daarop focusen neemt gewoonweg elke potentiëel tot interessant debat weg.
Er is nogal een verschil tussen "iedereen is diep vanbinnen polyamorisch, monogamie is uitgevonden om de mens te onderdrukken en jaloezie is nutteloos en contraproductief" en "ik heb een polyamoureuze relatie en da's wel plezant en soms ook lastig maar ask away."

Om dan te gaan verkondigen van "zie je wel, áltijd negatieve reacties op dingen die mensen niet kennen!" als mensen sterk reageren op die eerste beweringen, is ook wat onnozel. Als je mensen begint aan te vallen (op hun levenswijze) moet je niet verwonderd zijn dat je negatieve reacties terug krijgt. En dat heeft niks te maken met 'fluffy statement-nazi' maar alles met op een normale manier kunnen communiceren over je eigen levensstijl/keuzes zonder daarin meteen andere keuzes of manieren van leven aan te moeten vallen.

Je kan niet in je gat gebeten zijn omdat mensen je aanvallen omwille van je alternatieve keuzes als je uitgangspunt al meteen is dat alle andere keuzes dan die van jou slecht zijn.

Sylverscythe
14 september 2017, 06:02
Je kan niet in je gat gebeten zijn omdat mensen je aanvallen omwille van je alternatieve keuzes als je uitgangspunt al meteen is dat alle andere keuzes dan die van jou slecht zijn.

Dit dus. Ik ben voorstander van mensen die zeggen waar het op staat zonder rond alles doekjes te winden, maar dat wil niet zeggen dat wat ze zeggen automatisch op iets slaat.

zarathustra
14 september 2017, 10:11
Er is nogal een verschil tussen "iedereen is diep vanbinnen polyamorisch, monogamie is uitgevonden om de mens te onderdrukken en jaloezie is nutteloos en contraproductief" en "ik heb een polyamoureuze relatie en da's wel plezant en soms ook lastig maar ask away."

Om dan te gaan verkondigen van "zie je wel, áltijd negatieve reacties op dingen die mensen niet kennen!" als mensen sterk reageren op die eerste beweringen, is ook wat onnozel. Als je mensen begint aan te vallen (op hun levenswijze) moet je niet verwonderd zijn dat je negatieve reacties terug krijgt. En dat heeft niks te maken met 'fluffy statement-nazi' maar alles met op een normale manier kunnen communiceren over je eigen levensstijl/keuzes zonder daarin meteen andere keuzes of manieren van leven aan te moeten vallen.

Hear, hear. Doe wat je wil zolang het geen impact heeft op anderen imo.

Maar ook, het is niet omdat je uw mening kan en mag verkondigen dat iedereen die mening moet respecteren.

Sooth Awful
14 september 2017, 16:53
@mensen die denken dat Vlamingen rond alles doekjes winden: ga eens naar eender welk ander land (behalve Nederland) en begin daar tegen random mensen te spreken, en je zal pas zien hoe direct wij in de Lage Landen wel niet zijn.
Er is wel een groot verschil tussen Hollanders en wij. Vlamingen zijn zeer direct, maar nog op een vriendelijke manier. Nederlanders zijn gewoon boeren.