PDA

Volledige versie bekijken : Wie is terug samen nadat het eerder uit was?

blap
14 augustus 2017, 14:34
Gisteren heeft mijn vriendin (beiden 21 jaar oud) mijn eerste serieuze relatie beeindigd na bijna 2 jaar samenzijn. We waren heel intensief samen en hebben dit schooljaar samen op kot gezeten (5 van de 7 dagen dus bijna 24/24 bij elkaar) en dat ging zeer goed.

Af en toe waren we het wel eens oneens met elkaar, maar over het algemeen hadden we echt een goede relatie.

Op een belangrijk vlak verschillen we wel wat en dat is dat zij graag verre reizen maakt, nieuwe zaken gaat ontdekken en carriere wil maken. Ik was liever wat meer op mijn gemak en ook wat spaarzamer met mijn geld.

Nu ben ik zeker bereid om meer met haar op reis te gaan en leuke dingen te doen, want met haar er bij geniet ik er ook echt wel van. Zij is echter van mening dat onze relatie een van ons beide ongelukkig zou maken en dat het beter is om er een punt achter te zetten.

Ikzelf heb zware herexamens en leer thuis, terwijl zij bij haar thuis een vakantiejob doet, we hebben elkaar zo'n 3 weken niet gezien toen ze gisteren kort met de trein kwam om het uit te maken.

Ik was er nogal ondersteboven van en om mijn gedachten wat te verzetten had ik een aantal uren later tinder geinstalleerd, na een aantal swipes kom ik haar tinderprofiel tegen met een geupdate foto. Vond dit nogal verdacht en heb in haar tinder ingelogd (wist haar facebook wachtwoord), bleek dat ze al 2 weken lang op tinder zat en op dat moment had ze zelfs al haar eerste date gepland.

Ik was nogal jaloers en vrij geshockt en heb die kerel waarmee ze die date had ontmatched, waardoor ze nu hopelijk niet meer kunnen afspreken. Ik weet het, het is extreem zielig van mij, maar het heeft wel wat opgelucht. Ondertussen heeft ze wel haar wachtwoord veranderd (ze had het waarschijnlijk door) waardoor ik er niet meer aan kan.

Heb haar de volgende dag een paar keer proberen te bellen, maar ze nam niet op. Dus hebben we wat gestuurd naar elkaar waar ik mijn gevoelens uitte tegenover haar, zegende dat ik haar heel graag terug wil en zij het meisje van mijn leven is, wat ik ook effectief meen. Ook heel wat leuke dingen opgehaald die we samen gedaan hebben, waar ze koud voor blief.

Dit waren onze laatste berichten:

IK: Als je mij nog beetje graag ziet is het toch niet moeilijk om ons nog een paar weken te gunnen na 2 jaar samenzijn? Ongeacht met wie je samen zou zijn zou je die persoon niet veel zien tijdens zijn herexamens.
ZIJ: Maar Blap, het gaat niet om 'u niet zien tijdens de examens', het gaat om het feit dat ik daar totaal geen probleem meer mee had...
IK: Cva, dat is duidelijk :) Veel fruit eten op je werk eh of maak je de brug?
ZIJ: Ik heb een dag verlof gekregen :)
IK: Ola, dat zijn leuke werkgevers :D
ZIJ: Ja :)

Sindsdien heb ik niets meer van mij laten horen.

Eerder had ze wel nog gezegd dat ze mij graag ziet en nog om mij geeft. Ze wil ook vrienden blijven (weet niet of ik dat wel wil).

Verder weet ik ook dat ze een paar uur geleden nog mijn facebook heeft gecheckt (zij kent ook mijn wachtwoord).

Dusja, zit beetje in een diepe put net 1 week voor mijn herexamens. Ik zie dit meisje echt doograag en ik besef dat we op bepaalde vlakken wat verschillen, maar ik wil er echt voor vechten en mij aanpassen. Meer het reizen en leuke activiteiten leren apprecieren.

Zijn er mensen met ervaring die misschien ook uit elkaar zijn gegaan en later terug samen zijn gekomen? Hoe pak ik dit het best aan?

Tefal
14 augustus 2017, 14:41
Ervaring mee, maar terug misgelopen :)

Het uitraken met de eerste grote liefde is het pijnlijkst, daarna gaat het wel makkelijker/

Arne
14 augustus 2017, 14:45
Ik snap niet dat mensen meteen Tinder installeren. Niet dat ik er een expert in ben maar is het niet beter om uw tijd te nemen, het op uw af te laten komen en niet meer te communiceren? Waarom meteen nieuwe vrouwen/mannen zoeken op Tinder?

Ik kan u alleen maar de raad geven dat eens er twijfel is, dat moeilijk nog weg te krijgen is en het beter is dat te accepteren. Ik weet het, het is moeilijk. In het vervolg ook geen facebook wachtwoorden meer delen.

blap
14 augustus 2017, 14:48
Ervaring mee, maar terug misgelopen :)

Het uitraken met de eerste grote liefde is het pijnlijkst, daarna gaat het wel makkelijker/
Liep het opnieuw mis om dezelfde reden? Hoe zijn jullie de eerste keer uit elkaar gegaan en hoe is het dan terug goed gekomen?

Ik snap niet dat mensen meteen Tinder installeren. Niet dat ik er een expert in ben maar is het niet beter om uw tijd te nemen, het op uw af te laten komen en niet meer te communiceren? Waarom meteen nieuwe vrouwen/mannen zoeken op Tinder?

Ik kan u alleen maar de raad geven dat eens er twijfel is, dat moeilijk nog weg te krijgen is en het beter is dat te accepteren. Ik weet het, het is moeilijk. In het vervolg ook geen facebook wachtwoorden meer delen.
Ben zeker niet meteen op zoek naar een nieuwe relatie met iemand anders, maar zo wat praten met mensen die ik niet ken heeft mij wel wat laten kalmeren. Had ook zo een beetje het gevoel dat niemand mij nog zou willen en als je dan een paar matchen hebt, helpt dat wel wat en besef je ook dat er veel visjes in de zee zijn. Maar bovenal heb ik beseft dat ik enrom graag mijn relatie met mijn (ex)vriendin verder wil zetten.

Ik heb zeker geen spijt van het wachtwoorden delen. Het feit dat ze al 2 weken op tinder zit en een date heeft neem ik haar absoluut niet kwalijk, al deed het wel even pijn, dus dat zou in de toekomst niet voor twijfel zorgen.

Heroixx
14 augustus 2017, 14:59
Dat neem je haar niet kwalijk? :oink: Het feit dat je haar drie weken niet gezien hebt, ze achter je rug op tinder zit af te spreken met een andere gast en het vervolgens komt uitmaken laat toch wel een belletje rinkelen? Sorry man, zet ze uit je hoofd, volgens mij is de liefde langs haar kant over... Gun het wat tijd maar stalk ze niet, en hoop niet op iets positiefs... 9 kansen op 10 wordt ze je weer beu MOEST het toch goed komen.

Sorry voor de harde woorden maar zo zie ik het.

Tefal
14 augustus 2017, 15:05
Liep het opnieuw mis om dezelfde reden? Hoe zijn jullie de eerste keer uit elkaar gegaan en hoe is het dan terug goed gekomen?

1ste x was ongeveer hetzelfde als bij jou. Maar nadien bleek dat er ook overspel met gemoeid was. Een jaar later terug bij elkaar geraakt en opnieuw op dezelfde manier uitgeraakt.

Ik ken ook een koppel dat ong. een jaar uit elkaar geweest is en nu al enkele jaren gelukkig getrouwd (maar het jaar 'pauze' (met andere veroveringen) blijft nog altijd een issue).

blap
14 augustus 2017, 15:07
Dat neem je haar niet kwalijk? :oink: Het feit dat je haar drie weken niet gezien hebt, ze achter je rug op tinder zit af te spreken met een andere gast en het vervolgens komt uitmaken laat toch wel een belletje rinkelen? Sorry man, zet ze uit je hoofd, volgens mij is de liefde langs haar kant over... Gun het wat tijd maar stalk ze niet, en hoop niet op iets positiefs... 9 kansen op 10 wordt ze je weer beu MOEST het toch goed komen.

Sorry voor de harde woorden maar zo zie ik het.

Op het moment dat ze die tinder installeerde was de relatie in haar ogen waarschijnlijk al gedaan, alleen had ze het toen nog niet onder woorden gebracht of was ze nog hard an het twijfelen. Ik weet dat het stom klinkt en eerst maakte het mij ook echt boos, maar ik zie haar echt graag en dan vergeef ik dat, echt waar.

Mijn huidige plan van aanpak zou inderdaad zijn om haar nu wat met rust te laten, maar de komende dagen misschien toch nog eens face to face af te spreken. Liefst voor die date (als die nog doorgaat tenminste :p ).

Ik snap dat als we het nu weer goed maken enniets veranderen, we gewoon weer in het zelfde patroon en de zelfde sleur terecht gaan komen, maar ik ben echt bereid om er aan te werken: minder op mijn geld kijken en vaker eens naar buiten gaan om iets leuks te doen en jaarlijks samen een reisje met haar maken.

Ik apprecieer de harde en eerlijke woorden.

Waelvis
14 augustus 2017, 15:09
Mijn vriendin heeft het indertijd uitgemaakt na ong 3j samenzijn. Een paar maand later zijn we terug een koppel geworden. Ondertussen zijn we weer 10j later, hebben we een huis gekocht, zijn we getrouwd en hebben we 3 kindjes .

blap
14 augustus 2017, 15:09
1ste x was ongeveer hetzelfde als bij jou. Maar nadien bleek dat er ook overspel met gemoeid was. Een jaar later terug bij elkaar geraakt en opnieuw op dezelfde manier uitgeraakt.

Ik ken ook een koppel dat ong. een jaar uit elkaar geweest is en nu al enkele jaren gelukkig getrouwd (maar het jaar 'pauze' (met andere veroveringen) blijft nog altijd een issue).

Welja, als de pauze te lang is gaat mijn leven ook wel verdergaan. Als het niet lukt voor september dan zie ik het voor bekeken, kan immers niet iemand verplichten om mij graag te zien. Kan enkel maar mijn goede intenties laten zien en tonen dat ik voor haar wil gaan.

En hoe is het concreet terug goedgekomen? Ben zo wat op zoek naar praktische tips :D

blap
14 augustus 2017, 15:10
Mijn vriendin heeft het indertijd uitgemaakt na ong 3j samenzijn. Een paar maand later zijn we terug een koppel geworden. Ondertussen zijn we weer 10j later, hebben we een huis gekocht, zijn we getrouwd en hebben we 3 kindjes .

Lijkt voor mij nu wel het ideale scenario :D Weet niet of je hier wil op antwoorden, maar waarom gingen jullie uit elkaar, wie maakte het uit en hoe is het uiteindelijk dan toch nog goedgekomen?

puni
14 augustus 2017, 15:11
Gast, laat het los. Uit alles wat ge hier vertelt blijkt duidelijk dat het van haar kant op is. Ge moet hier geen hoop komen zoeken want ge gaat daar alleen maar uzelf mee in de voet schieten.

Arne
14 augustus 2017, 15:13
Mijn vriendin heeft het indertijd uitgemaakt na ong 3j samenzijn. Een paar maand later zijn we terug een koppel geworden. Ondertussen zijn we weer 10j later, hebben we een huis gekocht, zijn we getrouwd en hebben we 3 kindjes .Maar als ik mij niet vergis is het momenteel toch ook niet echt ideaal? Of verwar ik u met iemand anders?

blap
14 augustus 2017, 15:15
Gast, laat het los. Uit alles wat ge hier vertelt blijkt duidelijk dat het van haar kant op is. Ge moet hier geen hoop komen zoeken want ge gaat daar alleen maar uzelf mee in de voet schieten.

Snap uw punt volledig, maar worst case scenario blijven we uit elkaar. Kan dan toch maar beter eerst nog eens proberen?

Heroixx
14 augustus 2017, 15:22
Ik denk idd ook dat je probeert hoop te putten uit andere reacties en andermans situaties, maar geen enkele situatie is dezelfde. Uit de geringe informatie die je hier geeft leid ik af dat het jammer genoeg langs haar kant op is. Hoe komt het eigenlijk dat je haar drie weken niet gezien hebt? Was ze voor die drie weken ook al afstandelijk?

chento
14 augustus 2017, 15:26
Die verschillen van vakantie of niet, daar draait het niet om.
Ze voelt het gewoon niet meer.
Wel echt een kut moment natuurlijk ...

Daedie
14 augustus 2017, 15:28
Het feit dat uw vriendin al aan het daten is doet mij vermoeden dat het in haar hoofd al een hele tijd gedaan is. Dat ze aangeeft dat ze u niet mist tijdens de examens zet dat ook kracht bij. Dat ze u nog graag ziet wil niks zeggen. Natuurlijk ziet ze u nog graag nog een relatie van 2 jaar, maar ze voelt zich waarschijnlijk totaal niet meer aangetrokken. Daarom is volgens mij dat heel verhaal over reizen ook niet de echte reden voor de breuk.

Niks van wat ge nu aan het doen zijt gaat u trouwens helpen. Haar zo achterna lopen als een schoothondje zal alleen maar dienen als nail in the coffin, als er uberhaupt nog een kans zou zijn (wat ik sterk betwijfel). Als dat schoothondjesgedrag ook representatief is voor uw houding tijdens de relatie, dan hoeft ge de reden van de breuk ook niet ver te zoeken. Dat is echt extreem onaantrekkelijk.

blap
14 augustus 2017, 15:31
Ik denk idd ook dat je probeert hoop te putten uit andere reacties en andermans situaties, maar geen enkele situatie is dezelfde. Uit de geringe informatie die je hier geeft leid ik af dat het jammer genoeg langs haar kant op is. Hoe komt het eigenlijk dat je haar drie weken niet gezien hebt? Was ze voor die drie weken ook al afstandelijk?

Welja, ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken, dus misschien kan wat advies me op de jusite weg helpen.

We wonen nog al ver van elkaar, ik moest leren en zij werken. Achteraf gezien hadden we inderdaad meer moeten afspreken. Ervoor hadden we wel ruzie gehad, maar dat vrij goed kunnen bijleggen volgens mij, volgens haar neit helaas.

Die verschillen van vakantie of niet, daar draait het niet om.
Ze voelt het gewoon niet meer.
Wel echt een kut moment natuurlijk ...

Klopt, maar kan ik het haar niet opnieuw laten voelen?

Mutlee
14 augustus 2017, 15:33
Niet luisteren naar de tips die je hier krijgt zoals "laat haar gaan".
Blijven proberen en blijven smeken.

blap
14 augustus 2017, 15:34
Het feit dat uw vriendin al aan het daten is doet mij vermoeden dat het in haar hoofd al een hele tijd gedaan is. Dat ze aangeeft dat ze u niet mist tijdens de examens zet dat ook kracht bij. Dat ze u nog graag ziet wil niks zeggen. Natuurlijk ziet ze u nog graag nog een relatie van 2 jaar, maar ze voelt zich waarschijnlijk totaal niet meer aangetrokken. Daarom is volgens mij dat heel verhaal over reizen ook niet de echte reden voor de breuk.

Niks van wat ge nu aan het doen zijt gaat u trouwens helpen. Haar zo achterna lopen als een schoothondje zal alleen maar dienen als nail in the coffin, als er uberhaupt nog een kans zou zijn (wat ik sterk betwijfel). Als dat schoothondjesgedrag ook representatief is voor uw houding tijdens de relatie, dan hoeft ge de reden van de breuk ook niet ver te zoeken. Dat is echt extreem onaantrekkelijk.

Dat vermoeden denk ik ook, in haar hoofd is hetwaarschijnlijk al een tweetal weken gedaan.

Kan ik op een of andere manier die aantrekking terug naar boven halen, in het verleden was ze zeker aangetrokken tot mij.

Eerder het tegenovergesteld, ben meestal nogal vrij afstandelijk (dat is ook deels de reden dat we mekaar 3 weken niet gezien hebben) en denk dat ik nu wat wil overcompenseren :p

blap
14 augustus 2017, 15:35
Niet luisteren naar de tips die je hier krijgt zoals "laat haar gaan".
Blijven proberen en blijven smeken.

Besef ook wel dat dat niets zal uithalen.

Ik weet niet, het voelt zo raar ... 2 jaar gewoon door het rioolputje ...

Waelvis
14 augustus 2017, 15:36
Lijkt voor mij nu wel het ideale scenario :D Weet niet of je hier wil op antwoorden, maar waarom gingen jullie uit elkaar, wie maakte het uit en hoe is het uiteindelijk dan toch nog goedgekomen?Zij maakte het uit. Vooral omdat ik, als we ruzie hadden, haar liet razen zonder weerwoord te bieden.
Als ik kwaad was kroop ik in mezelf, en zij kon daar niet mee om. Ik was ook een extreem verlegen stille jongen (nog steeds, maar in veel mindere mate als toen). Zij was ook mijn eerste lief, eerste (tong)zoen, en eerste (enige) sekservaring. Zij had ook de stap gezet. (me aangeklampt op een fuif om te slowen)

Ze kwam toen toevallig ook vrij goed overeen met een andere gast. (een beetje een gezamenlijke kameraad). Toen we een week uit elkaar waren heeft ze met die gast "aangepapt". (alleja, heeft die gast zijn move gemaakt)

Maar da ging snel bergaf en ze begon plots terug naar mij smsjes te sturen, en ze kwam dikwijls langs bij mij op kot. (wij zaten op 1km van elkaar op kot, en bleven wel als vrienden overeenkomen)
Dan hebben we af en toe goed kunnen babbelen, heb ik ook mijn ziel blootgelegd (wat ik nog steeds quasi nooit doe).

Op een bepaald moment hadden ze ruzie, en is ze bij mij komen uithuilen. We hebben dan niks gedaan, wat heel moeilijk was (ook omwille van medische redenen* bij mij. Zonder dit zou het er allicht wel van gekomen zijn).

Die avond zat ik naar muziek te luisteren, en op een moment begon het liedje te spelen waarop we elkaar leren kennen hadden (Scorpions - Wind Of Change), en besefte ik dat ik haar echt terug wou. Ik smste een stuk van die lyrics naar haar, en een beetje later stond ze terug aan mn deur.

Ze had het uitgemaakt met die gast, en wou me ook terug.

Ze had in die tijd veel nagedacht, en beseft wat ze allemaal aan mij had. Ze besefte niet wat ze had tot ze het kwijt was.

Ik ben, vooral door vakantiejobs (oa kassa in McDonalds), en vooral mn eerste vaste job een pak mondiger geworden waardoor ik nu bij ruzies en meningsverschillen toch al wat meer terugzeg.

Alhoewel de ruzies het snelst overzijn als ik haar laat uitrazen, en als ze gekalmeerd is rustig mijn versie uitleg.

* ik heb in die tussentijd een besnijdenis gehad, en mocht nog geen seks hebben toen. Maar meer details hierover deel ik liever niet ;-)

Waelvis
14 augustus 2017, 15:40
Ik moet wel zeggen, als ik die gast (die nu gelukkig volledig uit the picture is, en heel ver weg woont) zijn naam hoor, dan krijg ik wel nog steeds wrange gevoelens. (jammer genoeg is het een vrij vaak voorkomende naam).

Maar ik besef ook dat als we toen die pauze niet hadden gehad, dat we nu nooit zouden gestaan hebben waar we nu staan. We zijn er echt sterker uitgekomen.

blap
14 augustus 2017, 15:42
Ok, da's ergens wel nog goed om te horen. Hoop doet de zotten in vreugde leven zeker :D

Waelvis
14 augustus 2017, 15:46
Maar als ik mij niet vergis is het momenteel toch ook niet echt ideaal? Of verwar ik u met iemand anders?1x per maand seks, guilty :-(
(alhoewel het al wat betert)

En ik heb het toen ook gezegd, daarvan zijn 3 grote oorzaken (jongste zoon, de pil en haar burnout).

Ideaal is het nu dus idd niet. Maar nu vooral door externe omstandigheden, die sinds 2 weken geleden een serieuze duik gekregen hebben.

Ik wil er openbaar niet te veel over kwijt, maar iemand die ons zeer nauw ligt is opgenomen wegens zware depressie nadat daar thuis de bom gebarsten is.

Nahrtent
14 augustus 2017, 15:48
Ge had dit topic even goed "Hoe krijg ik zo snel mogelijk een contactverbod aan mijn been?" kunnen noemen.

Laat die gewoon met rust, als ze u mist zal ze het wel laten weten. Door creepy of kruiperig te beginnen doen gaat ge haar alleen maar verder afstoten. Focus op uzelf, verander die dingen die ge aan uzelf wilt veranderen (meer genieten van het leven), maar dan omwille van uzelf en niet omwille van haar. Als ge het enkel doet om haar van gedacht te doen veranderen, wat is dat dan zelfs waard? In dat geval heeft ze gewoon gelijk en passen jullie niet bij elkaar, tant pis.

Mulan
14 augustus 2017, 15:50
Je kan niets forceren in relaties, je niet aanpassen om het terug te laten werken,...
Exen zijn exen met een reden denk ik altijd.
En jezelf aanpassen is nuttig TIJDENS een relatie om elkaar tegemoet te komen, maar na een relatie is het gewoon zielig omdat je jezelf ermee verloochent om een ander te plezieren zonder dat dat wederzijds is. Geven en nemen gebeurt in een gezonde relatie vanuit beide partijen én met oog voor evenwicht. Zij WIL niet eens dat jij verandert!

Het feit dat het haar weinig deed je enkele weken niet te zien, geeft aan dat haar liefde voor jou "op" is en dan mag je nog doen wat je wil, dat gaat heus niet veranderen.

Bij koppels die terug samen komen was er vaak 1 doorslaggevende reden (vb ontrouw, kinderwens, niet willen verhuizen,...) waarbij 1 partner besliste dat de liefde groter was dan dat ene obstakel. Ik lees nergens iets over een doorslaggevend obstakel. Ik lees wél: de liefde is gewoon op.
Hard, maar het hoort nu eenmaal bij het leven. Neem de tijd om te rouwen, maar trap niet in de val om van alles op te geven (zoals je 2de zit, je eigenwaarde,..) voor iemand die al heel duidelijk heeft gemaakt dat ze hetzelfde absoluut niet zal doen voor jou omdat je een afgesloten hoofdstuk bent.

blap
14 augustus 2017, 15:51
Ge had dit topic even goed "Hoe krijg ik zo snel mogelijk een contactverbod aan mijn been?" kunnen noemen.

Laat die gewoon met rust, als ze u mist zal ze het wel laten weten. Door creepy of kruiperig te beginnen doen gaat ge haar alleen maar verder afstoten. Focus op uzelf, verander die dingen die ge aan uzelf wilt veranderen (meer genieten van het leven), maar dan omwille van uzelf en niet omwille van haar. Als ge het enkel doet om haarvan gedacht te doen veranderen, wat is dat dan zelfs waard? In dat geval heeft ze gewoon gelijk en passen jullie niet bij elkaar, tant pis.

Ja, zal haar inderdaad met rust laten en wat meer aan mijzelf werken, dan zien we wel wat er komt :)

blap
14 augustus 2017, 15:55
Je kan niets forceren in relaties, je niet aanpassen om het terug te laten werken,...
Exen zijn exen met een reden denk ik altijd.
En jezelf aanpassen is nuttig TIJDENS een relatie om elkaar tegemoet te komen, maar na een relatie is het gewoon zielig omdat je jezelf ermee verloochent om een ander te plezieren zonder dat dat wederzijds is. Geven en nemen gebeurt in een gezonde relatie vanuit beide partijen én met oog voor evenwicht. Zij WIL niet eens dat jij verandert!

Het feit dat het haar weinig deed je enkele weken niet te zien, geeft aan dat haar liefde voor jou "op" is en dan mag je nog doen wat je wil, dat gaat heus niet veranderen.

Bij koppels die terug samen komen was er vaak 1 doorslaggevende reden (vb ontrouw, kinderwens, niet willen verhuizen,...) waarbij 1 partner besliste dat de liefde groter was dan dat ene obstakel. Ik lees nergens iets over een doorslaggevend obstakel. Ik lees wél: de liefde is gewoon op.
Hard, maar het hoort nu eenmaal bij het leven. Neem de tijd om te rouwen, maar trap niet in de val om van alles op te geven (zoals je 2de zit, je eigenwaarde,..) voor iemand die al heel duidelijk heeft gemaakt dat ze hetzelfde absoluut niet zal doen voor jou omdat je een afgesloten hoofdstuk bent.

Ja, je hebt gelijk. Ergens wordt de doorslaggevende reden wel het reizen genoemd (hebben we vaak ruzie over gehad), maar het zou even goed een drogreden kunnen zijn. Uit dat laatste gesprek leidt ik inderdaad af dat de liefde op is en er geen aantrekking meer is naar mij toe.

Ga het inderdaad zo laten, wil ze mij en wacht ze niet te lang dan komen we misschien terug bij elkaar, maar anders ga ik het ook voor bekeken zien.

Daedie
14 augustus 2017, 17:41
Dat vermoeden denk ik ook, in haar hoofd is hetwaarschijnlijk al een tweetal weken gedaan.

Kan ik op een of andere manier die aantrekking terug naar boven halen, in het verleden was ze zeker aangetrokken tot mij.

Eerder het tegenovergesteld, ben meestal nogal vrij afstandelijk (dat is ook deels de reden dat we mekaar 3 weken niet gezien hebben) en denk dat ik nu wat wil overcompenseren :p

Ik denk nog een stuk langer dan dat, maar dat maakt op zich niet zo uit.

Er is geen magische truuk om haar terug aangetrokken te maken he. Als het echt helemaal weg is, dan is het weg. Ik zou dan persoonlijk ook het contact helemaal verbreken. Maar dat is omdat ik zelf van het principe ben dat ik het onoprecht vind om vrienden te blijven met het idee dat het misschien terug weer meer wordt.

HUSKE
14 augustus 2017, 18:47
Ik ben na een breuk (door overspel van mij) een tijdje terug samengeweest met mijn ex. Maar ik voelde mij nietmeer aangetrokken tot haar en de ergenissen die ik had waren ook niet weg.

We zijn dus definitief uit elkaar en alhoewel we beiden ons een tijd slecht hebben gevoeld (hebben ook een zoon, toen 4 en nu 5) zijn we beiden veel gelukkiger nu.
Ook onze zoon bloeit heel hard open, omdat die nietmeer in een gezin vol met wrijving en spanning moet opgroeien.
Ik ben ervan overtuigd dat het voor ons de beste oplossing was.

Maar een 15-jarige relatie is noet te vergelijken met een relatie van 2 jaar...

Googke
14 augustus 2017, 19:18
Verbreek alles, verander FB wachtwoord en hou u met andere dingen bezig. Het is van haar kant op, dat is wel duidelijk en het enige wat ge wilt met dit topic is hoop putten uitreacties.

Been there, done that. Als ze zelf terugkomt, dan hebt ge wel wat ge wilt.

Sooth Awful
14 augustus 2017, 19:39
Ik zou het gewoon loslaten. Als ik de beginpost zo lees zijn jullie te verschillend, en dat werkt nooit. Dat tegenpolen elkaar opzoeken en goed samengaan is een compleet fabeltje.

Jullie waren bijna 2 jaar samen. De meeste koppels gaan uiteen binnen de 2-3 jaar. Eens de verliefdheid wegebt begin je de zwakheden van uw lief in te zien en beginnen die u ook te storen, en dat is het moment dat de meeste koppels uit elkaar gaan.

Spijtig, maar volgende keer meer geluk. Je bent nog jong, je bent nog veel te jong om jezelf te binden.

f33db4ck
14 augustus 2017, 23:24
Been there, done that.

Hoop putten uit reacties of inloggen op u ex haar accounts? :-p

CoxM
15 augustus 2017, 00:28
Ik heb enkel de beginpost gelezen, en met mijn eigen ervaringen erbij kan ik je enkel maar aanraden het los te laten.

Wat er nu recent is gebeurd, zoals haar Tinder-profiel 'hacken', gaat je hele leven achtervolgen. Beter dit verwerken, lessen uit trekken en in de toekomst over alles open kaart spelen!

Dieter85
15 augustus 2017, 01:07
Gast ge hebt uw vriendin zojuist betrapt dat ze achter uw rug venten op tinder aan het versieren was. Daar mag het wel stoppen.
Als ge nog een beetje langer zielig gaat stalken en smeken ga jij er nog uitkomen als de zwakkeling.
Toon wat zelfrespect en verbreek alle contact.

Bibiciwan
15 augustus 2017, 07:16
En vergeet niet dat je iemand verdient die echt voor jou gaat. Het is makkelijk vergeten, zeker na een eerste relatie, maar je bent meer waard dan 'het is stil op Tinder, tiens ik ga nog eens bij Bap langs'. Los van Tinder, iemand dumpen op een week voor zijn herexamens is uber-bitch territorium. Ik ken ene die zijn scheiding aankondigde - na 26 jaar wel - de week van de examens van zijn zoon. Dat zegt veel over een mens. Geef het zes maanden en je zal haar zien beteuterd zijn met hoeveel beter jij het doet.

Sir WarCry III
15 augustus 2017, 08:21
Ik ben terug samen gekomen met mijn lief en dat zit 4 jaar na datum nog heel goed maar mijn situatie was/is wel enorm verschillend van de jouwe. In jouw geval is het heel duidelijk en je zegt het zelf al. In haar hoofd liep de relatie al langer op zijn eind en daarom is ze op Tinder iets nieuws beginnen zoeken. Het is tijd om haar los te laten en de tijd te nemen om uw relatie te verwerken.

Moest ge toch nog mijn situatie willen weten...

In mijn situatie was het vooral dat zij naar mijn gevoel moeite had om de volgende stap te zetten in de relatie en ik daar echt aan toe was. Na lange tijd van nadenken, toch wel een paar grotere ruzies met haar, en erover praten met familie/vrienden had ik beslist haar voor de keuze te stellen. Dat moment van de breuk op zich was zonder ruzie trouwens. We zijn dan nog wel een half jaar samen blijven wonen en in ons geval lukte dat. Is heel zeldzaam denk ik. :) Er was sowieso ook niemand anders in het spel.

Voor mij was dat toen ook een beetje een gevoel van vrijheid omdat ik dan gewoon terug naar België kon verhuizen wanneer ik wou. Dan beslist om toch tenminste nog een jaartje in Japan te blijven want ik had hier immers een goeie job, een vriendenkring en een relatie van 6 jaar om te verwerken. Als ik dan een half jaar na de breuk op bezoek was in België, ben ik tot de conclusie gekomen dat leven zonder haar op zich geen probleem is maar leven met haar eigenlijk toch veel beter.

Zij was blijkbaar via haar eigen proces tot een gelijkaardige conclusie gekomen maar dat alleen is niet genoeg. We waren uit elkaar voor een reden en als we daar niet aan werkten zouden we gegarandeerd weer uit elkaar gaan. We hebben dan ook voor we beslisten om terug bij elkaar te komen heel goed en open met elkaar gepraat. Alle 2 heel goed nagedacht over wat nu precies belangrijk is, goed geluisterd naar elkaar en dan voor onszelf beslist of we dat ervoor over hadden. We zaten daar toen zelfs met elks met ons notitieboekje bij. :lol:

Nu zijn we weer 4 jaar verder en het gaat heel goed. Maar zoals ik al zei: Dat is omdat er van beide kanten de wil/liefde was om opnieuw te proberen en we hard gewerkt hebben om een situatie te creëren waar we alle 2 gelukkig mee zijn. Dat moeten beide partijen willen en toe bereid zijn.

Sarcastr0
15 augustus 2017, 08:35
Man in hare Tinder inloggen enzo, vinde da nu zelf ni belachelijk hopeloos?

Best dat je eens een jaartje aan uzelf werkt

straight_six
15 augustus 2017, 08:42
Focus je gewoon op je herexamens nu. Anders ben je dat ook nog eens kwijt voor iemand die het niet verdient.

En het is goed om daarmee je gedachten te verzetten.

Doe iets van sport of andere zaken om je gedachten te verzetten, ga weg met vrienden,..

Als ze je terug wil gaat ze zelf wel komen als ze ziet dat je ze niet nodig hebt, en anders heb je een leuke tijd gehad met vrienden, leer je nieuwe mensen kennen, Mss een nieuw lief,..

Maar ga vooral niet achter haar gat lopen want dan ga je in een relatie belanden waar je jezelf niet meer gaat durven zijn en dan ga je echt heel ongelukkig worden.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

tolya
15 augustus 2017, 10:12
heb in haar tinder ingelogd

heir ben ik gestopt met lezen
vergeet elke vorm van relatie, ga voor mijn part naar de hoeren voor sex, maar werk aan uw eigen voor ge nog maar aan een nieuw lief denkt.

genoeg te doen op vlak van zelfrespect, eigenwaarde, zelfvertrouwen, ...

Sooth Awful
15 augustus 2017, 10:52
Het getuigt van erg veel naïviteit door te denken dat je ex je nog terug wil nadat ze heeft ontdekt dat jij op haar fb hebt ingelogd om zo toegang te krijgen tot haar tinder.
Dat soort ziekelijke jaloerse mannen (en vrouwen) moesten ze allemaal samen in een reservaat steken.

Sovereign
15 augustus 2017, 10:58
OP, je zit in een zeer cruciale fase. Of je haar nu terug wilt of je wilt er gewoon zo snel mogelijk over geraken, het is zeer belangrijk dat je alle contact verbreekt. Smijt haar van uw facebook, stuur zelf NOOIT nog iets naar haar via eender welk kanaal. Als ze niet terugkomt (en waarom zou je dat willen, dat vertrouwen is voor eens en voor altijd kapot) heb je tenminste je zelfrespect nog. Zij is jong en wilt zien wat er nog allemaal te ontdekken is voor haar. Iemand die u echt graag zag, doet zoiets niet. Als je nu fout omgaat met die breuk en achter haar aan gaat lopen, ga je daar maanden/jaren later nog spijt van hebben.

Sooth Awful
15 augustus 2017, 11:00
Ik ben precies de enigste die met m'n 2 vorige vriendinnen nog een zeer goede vriendschappelijke band heeft. :')

Lulukai
15 augustus 2017, 11:09
Ik ben precies de enigste die met m'n 2 vorige vriendinnen nog een zeer goede vriendschappelijke band heeft. :')Nee hoor, iedereen hier moet gewoon wat meer chillen. Allemaal zo dramatisch.

Sarcastr0
15 augustus 2017, 11:17
Vriendschap met ex'en is niet zo moeilijk of uitzonderlijk, maar je moet er wel volwassen genoeg voor zijn langs beide kanten

Sovereign
15 augustus 2017, 12:03
Hangt allemaal van de omstandigheden van de breuk en relatie af, heeft weinig met volwassenheid te maken. Als OP in deze situatie rond haar blijft hangen als vriend, kan hij evengoed als een mat voor haar deur gaan liggen.

tolya
15 augustus 2017, 13:26
Als OP in deze situatie rond haar blijft hangen als vriend, kan hij evengoed als een mat voor haar deur gaan liggen.
daarom dat 'm eerst wa aan z'n eigen moet werken op vlak van zelfbeeld, zelfvertrouwen, uw eigen toch een beetje graag zien,...

uw (ex-)lief uitspioneren, haar tot het centrum van uw bestaan bombarderen, gelijk een slaafse hond haar achterna hollen de wanhoop,...
ni gezond

als het uit is dan is er meestal een reden, die reden verdwijnt normaal gezien nie ineens als ge nog daarna nog eens samen zijt

desolation
15 augustus 2017, 17:12
een van de belangrijkste punten in uw eerste post voor mij is dat zij carriere wil maken. als zij nu al doorheeft dat gij het blok aan haar been gaat zijn dat dat dwarsboomt, dan is het ook ergens logisch dat ze er nu al een punt achter zet.
Daarnaast blijkt ge een paranoide klein kind te zijn dat nog niet een seconde respect kan opbrengen voor zijn "grote liefde", maar gewoon gaat inbreken in haar private zaken en daar contacten verbreken in haar naam. Ge moogt gerust niet blij zijn met dat ze aant tinderen is, maar ze heeft het tenminste uitgemaakt voor ze is beginnen daten.

Focus u op uw examens ipv te lekken als een natte dweil en laat dat kind gerust. Als ze u echt mist dan zal ze wel terug contact zoeken, maar ik hoop voor haar dat ze dat niet doet. Ge mist een heel deel maturiteit en levensvisie die zij blijkbaar al wel heeft, eerst moet daar aan gewerkt worden.

Sovereign
15 augustus 2017, 17:44
een van de belangrijkste punten in uw eerste post voor mij is dat zij carriere wil maken. als zij nu al doorheeft dat gij het blok aan haar been gaat zijn dat dat dwarsboomt, dan is het ook ergens logisch dat ze er nu al een punt achter zet.
Daarnaast blijkt ge een paranoide klein kind te zijn dat nog niet een seconde respect kan opbrengen voor zijn "grote liefde", maar gewoon gaat inbreken in haar private zaken en daar contacten verbreken in haar naam. Ge moogt gerust niet blij zijn met dat ze aant tinderen is, maar ze heeft het tenminste uitgemaakt voor ze is beginnen daten.

Focus u op uw examens ipv te lekken als een natte dweil en laat dat kind gerust. Als ze u echt mist dan zal ze wel terug contact zoeken, maar ik hoop voor haar dat ze dat niet doet. Ge mist een heel deel maturiteit en levensvisie die zij blijkbaar al wel heeft, eerst moet daar aan gewerkt worden.

Jeez, waarom zo hard? Kerel maakt een moeilijke periode door waardoor z'n emoties nu ook helemaal ontsporen, hebben we allemaal wel meegemaakt na onze eerste echte relatie zeker? Zij zag er ook geen graten in om zijn fb profiel te bekijken, zo heilig zal ze wel niet zijn.

Sylverscythe
15 augustus 2017, 17:49
Misschien cynisch, maar ik krijg de kriebels van relaties waarin mensen elkaars paswoorden delen, want dan denk ik aan niks van privacy. Zo van die koppels die "één" worden, en volgens mij nogal verstikkend werken.

Maar ja verder, eerste grote relatie die spaak loopt, dan zijn we allemaal wat minder rationeel zeker. Net zoals de meesten hier kan ik de TS enkel aanraden om er mentaal een punt achter te zetten en verder te gaan met zijn leven. Sowieso lijkt het mij dat hij nogal gefixeerd was op "samen zijn". Soms is het gezonder om je eigen persoonlijkheid uit te bouwen, je goed in je vel te voelen als single, en dan komt die relatie wel wanneer ze komt. Zuiver rationeel, TS is op een leeftijd waar veel relaties stoppen omdat mensen begin 20 gewoon de wereld leren kennen en veranderen.

Carrion
15 augustus 2017, 18:21
Lol, inloggen op haar facebook en haar tinder en dan een match verwijderen. Van zielig gesproken. Als ge nog ergens hoop koesterde op een reünie moogt ge die na die stunt terecht opbergen.

desolation
16 augustus 2017, 09:20
Jeez, waarom zo hard? Kerel maakt een moeilijke periode door waardoor z'n emoties nu ook helemaal ontsporen, hebben we allemaal wel meegemaakt na onze eerste echte relatie zeker? Zij zag er ook geen graten in om zijn fb profiel te bekijken, zo heilig zal ze wel niet zijn.

Iedereen zal het wel eens wat moeilijk hebben ja, maar zoiets is echt not done. Er is ook nog zoiets als zelfbeheersing. In een gezonde relatie heerst wederzijds respect en blijft ge van dat deel privé van mekaar af, net omdat dat de boel gezond houdt. Elke mens heeft nood aan zijn eigen stukje leven dat enkel van hem is, als ge uw partner daar niet in kunt vertrouwen dat die u dat gunt dan is het niet uw partner maar uw eigenaar.
Het is eveneens niet gezond om te gaan zeggen "ik wil al die zaken wel doen als dat haar een plezier doet", want dat is geen fijn gevoel voor uw partner. Ge moet dingen samen doen die ge alletwee graag doet. Ja af en toe moet ge is water bij de wijn doen, maar ge moet em niet gaan aanlengen tot ge er de mis mee kunt voordragen.
Zijn ex had niet meer dan een meer volwassen kijk op haar toekomst en heeft op basis daarvan een rationele beslissing gemaakt, hij dient daar respect voor op te brengen en niet dat meiske te gaan stalken of in te breken in haar private wereld. Tis niet omdat ge mekaars wachtwoorden kent dat dat een vrijgeleide is om daar misbruik van te maken.

Heroixx
16 augustus 2017, 11:25
Harde woorden hier. Laten we hem niet afdoen als klein paranoïde kind. Zijn vriendin zat wel al drie weken achter zijn rug te flirten met een andere gast, zie gasten. Tinder installeert ge namelijk om een welbepaalde reden. Op zulke momenten doe je domme dingen, zoals hij heeft gedaan. Is dat goed? Nee, absoluut niet, maar nu heb je wel zekerheid en bevestiging dat het over is. Het is oké om de pedalen kwijt te raken en domme dingen te doen, daar leer je uit. Laat het nu maar even rusten en vind vrede in het idee dat je overschakelt naar iets nieuws. Vraag hulp bij vrienden als je daar nood aan hebt.

(en let niet op marginale reacties zoals "ze moeten zo een bende mensen opsluiten in een reservaat")

desolation
16 augustus 2017, 13:34
Als het bij eens een bericht sturen blijft om te zien wat het is zie ik in Tinder geen verschil als eens 10 minuten babbelen met een ferm ding op café om te zien of ge nog aantrek hebt. Ja zijn ex heeft zitten tinderen met een match, maar ze heeft er niet mee afgesproken voor ze de relatie heeft stopgezet he. Das zoals op uw werk of de sportclub verliefd worden op iemand anders en dan na een tijd er de stekker uit trekken omdat ge het niet meer fair vindt tegenover uw huidige partner.
Tinder is gewoon de modernen tijd, ik heb daar nul komma nul ervaring mee maar naar wat ik erover hoor van single kameraden is dat niet veel anders dan een datingsite maar dan zonder de monthly fee. Ge kunt nu zeggen "ge installeert dat gewoon om wat random grieten/gasten te vogelen" maar laat ons eerlijk zijn, daarvoor gingen de meesten 10j terug ook op café/naar een fuif.

Sovereign
16 augustus 2017, 14:58
Als het bij eens een bericht sturen blijft om te zien wat het is zie ik in Tinder geen verschil als eens 10 minuten babbelen met een ferm ding op café om te zien of ge nog aantrek hebt. Ja zijn ex heeft zitten tinderen met een match, maar ze heeft er niet mee afgesproken voor ze de relatie heeft stopgezet he. Das zoals op uw werk of de sportclub verliefd worden op iemand anders en dan na een tijd er de stekker uit trekken omdat ge het niet meer fair vindt tegenover uw huidige partner.
Tinder is gewoon de modernen tijd, ik heb daar nul komma nul ervaring mee maar naar wat ik erover hoor van single kameraden is dat niet veel anders dan een datingsite maar dan zonder de monthly fee. Ge kunt nu zeggen "ge installeert dat gewoon om wat random grieten/gasten te vogelen" maar laat ons eerlijk zijn, daarvoor gingen de meesten 10j terug ook op café/naar een fuif.

Dat is helemaal niet hetzelfde, in 'oude' tijden is dat misschien te vergelijken met brieven sturen naar een andere persoon waarvan m'n beide weet dat ze wel aantrekkelijk genoeg zijn om elkaar binnen te doen. Ik kan irl ook iemand aanspreken om heel wat andere redenen. Tinder gebruik je niet zonder medeweten in een relatie met iemand, dat is enorm respectloos t.o.v. je partner.

OP z'n ex denkt gewoon dat het gras elders groener is en wil die sprong wagen, snap niet goed waarom je haar zo zit te verdedigen.

Inv
16 augustus 2017, 15:03

Ik vind het toch redelijk abnormaal dat ge op een datingsite zit terwijl ge nog in een relatie zit. Maar soit, da's dan blijkbaar de modernen tijd?
Allemaal goed dat ze al mentaal was uitgechecked uit de relatie maar als ge 2 jaar samen zijt, vind ik toch dat uw partner wat meer respect verdient dan dat. Heb dan tenminste het fatsoen om het gedaan te maken ipv. eerst eens te zien of ge nog goed in de markt ligt zodat ge direct op de volgende tak kunt springen.

@OP:

https://media.giphy.com/media/119SFXjoMsax6o/giphy.gif

tolya
16 augustus 2017, 15:26
over tinder kunt ge oeverloos blijven discussiëren maar de kern blijft
uw partner bespioneert ge niet, dat 'm dinges doet die ni koosjer zijn doet een niet toe

betrouwt ge uw lief niet dan moet ge het zelfrespect hebben om ermee te stoppen.

Sovereign
16 augustus 2017, 15:26
Guns N' Roses - Back off Bitch
(https://www.youtube.com/watch?v=SNcViNwac0I)
Perfect breakup song!

Succes nog OP, komt wel goed met u. Gewoon loslaten.

xDama
16 augustus 2017, 15:41
over tinder kunt ge oeverloos blijven discussiëren maar de kern blijft
uw partner bespioneert ge niet, dat 'm dinges doet die ni koosjer zijn doet een niet toe

betrouwt ge uw lief niet dan moet ge het zelfrespect hebben om ermee te stoppen.

De kern is eerder, uw partner bedrieg je niet. Als ze al 2 weken op Tinder zat en al dates aan het plannen was, dan mag je daar als tegenpartij vragen bij stellen. De grens met overspel komt heel dichtbij.

@OP: ga verder en steek daar niet teveel tijd en gedachten meer in. Leer je lessen uit alles en probeer sterker en beter te worden van deze 2 jaar. Vermijd Tinder ook de eerste maanden en neem wat tijd voor jezelf, op lange termijn ga je daar veel deugd van hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=TpyQi3SEuuY

;)

tolya
16 augustus 2017, 16:14
De kern is eerder, uw partner bedrieg je niet.

als voor u tinder swipen en 3 woorden chatten, misschien enkel uit nieuwsgierigheid, al bedriegen is ...
zelfs een rechtvaardiging om te spioneren? tja, elk koppel leeft anders mo da is toch nix voor mij

TNTim
16 augustus 2017, 16:21
als voor u tinder swipen en 3 woorden chatten, misschien enkel uit nieuwsgierigheid, al bedriegen is ...
zelfs een rechtvaardiging om te spioneren? tja, elk koppel leeft anders mo da is toch nix voor mij
Nog nooit Tinder gebruikt, maar moet je dat niet eerst installeren en een profiel aanmaken/updaten?

xDama
16 augustus 2017, 16:30

Als je met iemand samen bent, zit je niet op dating-websites, punt. OP vermeld ook duidelijk dat ze zelfs al een date had gepland, nog voor ze het had uitgemaakt, dan zijn de intenties wel vrij duidelijk.

Shadowfox
16 augustus 2017, 16:39
Ga je er open over vertellen tegen je partner nadat je nieuwsgierigheid werd voldaan? Nee? Dan is het bedriegen in mijn ogen.
Zeker Tinder, das zowat dé sex-date app ... Badoo e.a. kan je ergens nog verantwoorden want daar kan je je relatiestatus opgeven en 'nieuwe mensen leren kennen' als motivatie.

tolya
16 augustus 2017, 17:23
Ga je er open over vertellen tegen je partner nadat je nieuwsgierigheid werd voldaan? Nee? Dan is het bedriegen in mijn ogen.
hangt ervan af wat je onder "nieuwsgierigheid werd voldaan" verstaat. Een bisexueel triootje of na 5 minuten het geswipe al kotsbeu zijn lijken mij toch 2 heel verschillende dingen.
het bisexueel triootje lijkt mij idd bedriegen maar moet ik echt na 5 minuten gaan opbiechten dat ik eens gaan kijken ben wat dat nu eigenlijk is?

maar opnieuw
blijkbaar vinden jullie het acceptabel om in de allerindvidueelste privé-sfeer vd partner in te breken en te gaan snuffelen/controleren/spioneren. Voor mij is dat veel verwerpelijker als wat zij gedaan heeft. Het bewijst trouwens dat ze die kerel best buitengooit, da soort gedrag wordt toch alleen maar erger op den duur as ge met zo iemand samen blijft.

Sovereign
16 augustus 2017, 18:22
maar opnieuw
blijkbaar vinden jullie het acceptabel om in de allerindvidueelste privé-sfeer vd partner in te breken en te gaan snuffelen/controleren/spioneren. Voor mij is dat veel verwerpelijker als wat zij gedaan heeft. Het bewijst trouwens dat ze die kerel best buitengooit, da soort gedrag wordt toch alleen maar erger op den duur as ge met zo iemand samen blijft.

Helemaal niet, maar je moet ook begrijpen dat een jonge 20'er die nog nooit een serieuze breuk heeft meegemaakt, zo'n domme dingen kan doen uit pure wanhoop. Een mens is niet rationeel, al zeker niet op zo'n moment. Je hoeft dat niet goed te keuren om daar begrip voor te hebben en blijkbaar heeft zij ook exact hetzelfde gedaan, ondanks het haar keuze was.

glashelder
16 augustus 2017, 19:26
Goh, ik las gisteren in De Morgen dat 55% van de mensen op Tinder enkel op zoek is naar vriendschap :unsure:

tolya
16 augustus 2017, 21:16
Helemaal niet, maar je moet ook begrijpen dat een jonge 20'er die nog nooit een serieuze breuk heeft meegemaakt, zo'n domme dingen kan doen uit pure wanhoop. .
da snap ik mo dan hoop ik wel dat 'm ook de juiste lessen trekt.

hier gaat de tendens richting
spioneren is ok, ze wou u bedriegen, ge moogt uw partner controleren en da's ok zolang ge achteraf iets hebt dat ge als dusdanig kunt interpreteren dat ge bewijs hebt.
als 'm daar ni mee oplet dan, da geef ik u op een briefje, gaat 'm da soort van gecontroleer bij z'n volgend lief opnieuw doen (en rapper als nu)

Sovereign
17 augustus 2017, 00:19
Goh, ik las gisteren in De Morgen dat 55% van de mensen op Tinder enkel op zoek is naar vriendschap :unsure:

Een soort vriendschap, toevallig net 2 weken voor je het uitmaakt met iemand, terwijl je huidige partner het niet mag weten? Hoop werkelijk dat je in je eigen liefdesleven niet zo naïef bent :p

Sir WarCry III
17 augustus 2017, 07:00
Ik snap dat meiske ergens ook wel ze. Als ge ongelukkig zijt in uw relatie en er aan denkt om er een punt achter te zetten maar nog niet helemaal zeker zijt, is het gewoon veel te simpel om uw smartphone op te pakken en efkes te tinderen. Die drempel is gewoon lager dan irl beginnen versieren of een brief schrijven zoals hierboven gezegd. Ge zit zo nog "veilig" achter uw schermke en zo. Dan daar toch beetje bij beetje verder in gaan en merken dat ge uw daar goed bij voelt kan volgens mij dan ook het laatste duwtje in de rug zijn dat ge nodig had om de relatie te beëindigen.

Is het respectvol voor haar lief? Misschien niet, nee. Zou ik mij wat verraden voelen moest mijn lief dat doen? Hoogstwaarschijnlijk wel, ja. Ik ben hier dan ook niet om te oordelen over wat goed of slecht is maar 't is gewoon dat ik haar gedachtegang toch ook wel wat snap. In hoeverre ik mij haar gedachtegang al kan inbeelden van een 2de hands verhaal op een forum tenminste. :unsure:

Trouwens aan iedereen die de OP nog is aant aanspreken: Dieje mens leest volgens mij al lang niet meer mee. :p

citrofenwick
17 augustus 2017, 12:08
De makkelijkste manier om terug aantrekkingskracht te creeren is imo zelf terug wa meer uw sociaal leven oppikken en tonen dat ge nog in de markt ligt. (met bvb subtiel fotoke op instagram, fb, snapchat. Liefst van iemand die ze ni kent)
Zeker nie achter haar gat beginnen lopen want da lijkt en is zielig op den duur.

Sovereign
17 augustus 2017, 12:26
De makkelijkste manier om terug aantrekkingskracht te creeren is imo zelf terug wa meer uw sociaal leven oppikken en tonen dat ge nog in de markt ligt. (met bvb subtiel fotoke op instagram, fb, snapchat. Liefst van iemand die ze ni kent)
Zeker nie achter haar gat beginnen lopen want da lijkt en is zielig op den duur.

Daar zie je toch direct door dat het bedoeld is om iemand wat jaloers te maken? M'n ex deed krak hetzelfde via sociale media, dag later sms'jes van 'het is moeilijk, ik mis je'. Was gewoon zielig :p

Beste wat je kan doen is even van sociale media wegblijven imo. Gewoon een tijdje verdwijnen, let them wonder about you. Tegelijkertijd werk je aan jezelf en zorg dat je nieuwe mensen leert kennen en uiteindelijk wil je die zelfs niet meer terug.

blap
17 augustus 2017, 18:29
Ga eerst wat reageren op wat mensen hier typen en daarna een update geven.

Mijn ex zat inderdaad op Tinder en het lijkt mij vrij logisch dat zoiets niet kan in een relatie. Volgens mij zat ze op Tinder om te kijken of ze nog iemand anders zou kunnen vinden mocht ze het uitmaken met mij. Ik werd dus een beetje haar backup denk ik.

Maar goed, ik snap ook wel hoe zij zich voelt en kan begrijpen waarom ze dat gedaan heeft en ben daarom zeker bereid om haar dat te vergeven. Wat zeker niet wil zeggen dat ik haar gedrag goedpraat.

Ok, ik had misschien niet mogen inloggen op haar Tinder en die match verwijderen, maar dat was echt een ingeving van het moment en puur een emotionele reactie. Rationeel gezien snap ik ook wel dat zoiets absoluut niet kan, maar op zo'n moment waar je 2 jaar van je leven in een rioolputje ziet weglopen handel je niet altijd rationeel.

De afgelopen dagen heb ik best wat kunnen nadenken en we hebben inderdaad onze verschillen, maar ik denk dat we die zeker kunnen oplossen. Uiteindelijk komt het erop neer dat we wel min of meer hetzelfde willen, maar het soms bij mij aan actie ontrbeekt om die zaken ook effectief uit te voeren. Dus daar moet ik zeker aan mijzelf werken.

De update
De 3e dag na onze breuk heb ik een brief geschreven met daarin een 60tal redenen waarom we niet uit elkaar mogen gaan. Daarna heb ik haar een berichtje gestuurd of ze thuis was en ben vervolgens met de wagen naar haar gereden om een anderhalf uurtje met haar te praten en die brief af te geven.

Zij had die breuk inderdaad al lang zien aankomen, maar voor mij was dat echt een bom die ontplofte en had wel nood om er wat met haar te kunnen over praten.

Uit dat het gesprek bleek duidelijk dat we mekaar graag zien, er zijn dan ook langs beide kanten tranen gevloeid. Zij denkt wel dat ik niet in haar toekomst pas en dat ik gewoon zou veranderen voor haar en dat wil ze niet. Hoewel dat geen waar is, heb ik haar niet kunnen overtuigen van het tegenovergestelde en ben dan naar huis vertrokken.

Ik zag wel dat ze nog lichte twijfel had of ze wel de juiste beslissing nam, maar ergens was ze toch ook wel overtuigd.

Ik had voor mezelf uitgemaakt dat dat gesprek het laatste is wat ik zou doen. Heb open kaart gespeeld met mijn gevoelens en ze weet hoe ik er over denk.

Die avond stuurde ze me nog of ik veilig thuis gekomen was en ze probeerde wel een gesprek aan te knopen, maar ik heb overal kort op gereageerd en dus kwam het gesprek snel tot een einde.

Sindsdien hebben we geen contact meer gehad en heb ik ook de foto's van ons samen van sociale media gehaald.

Zij heeft wel nog mijn Facebook wachtwoord en merk dat ze elke dag 1 à 2 keer inlogt op mijn facebook.

Ook is ze op haar YouTube ingelogd op mijn account (heb dit opgemerkt aan het type videos die aan mij voorgesteld werden door YouTube) en kan ik dus ook haar zoekgeschiedenis zien. Daarin stond: "broke up but miss him" & "broke up but still in love".

Anyway, de bal licht in haar kamp en als ze mij terugwil zal ze zelf uit haar schelp moeten komen, want ik zie de relatie als voorbij. Zou nog altijd heel graag met haar samen zijn, maar ik kan niet blijven in deze twijfelachtige staat blijven.

Denk dat zij misschien liefst vrienden blijft, maar dat is voor mij geen optie gezien ik toch enkel vrienden zou blijven in de hoop dat het ooit terug iets meer wordt.

De afgelopen dagen heb ik veel geweend en het moeilijk gehad om te eten, ben al een paar kilo afgevallen. Probeer mij vooral op mijn studies te focussen en heb de indruk dat het elke dag wat beter gaat.

Mulan
17 augustus 2017, 18:37
Ga eerst wat reageren op wat mensen hier typen en daarna een update geven.

Mijn ex zat inderdaad op Tinder en het lijkt mij vrij logisch dat zoiets niet kan in een relatie. Volgens mij zat ze op Tinder om te kijken of ze nog iemand anders zou kunnen vinden mocht ze het uitmaken met mij. Ik werd dus een beetje haar backup denk ik.

Maar goed, ik snap ook wel hoe zij zich voelt en kan begrijpen waarom ze dat gedaan heeft en ben daarom zeker bereid om haar dat te vergeven. Wat zeker niet wil zeggen dat ik haar gedrag goedpraat.

Ok, ik had misschien niet mogen inloggen op haar Tinder en die match verwijderen, maar dat was echt een ingeving van het moment en puur een emotionele reactie. Rationeel gezien snap ik ook wel dat zoiets absoluut niet kan, maar op zo'n moment waar je 2 jaar van je leven in een rioolputje ziet weglopen handel je niet altijd rationeel.

De afgelopen dagen heb ik best wat kunnen nadenken en we hebben inderdaad onze verschillen, maar ik denk dat we die zeker kunnen oplossen. Uiteindelijk komt het erop neer dat we wel min of meer hetzelfde willen, maar het soms bij mij aan actie ontrbeekt om die zaken ook effectief uit te voeren. Dus daar moet ik zeker aan mijzelf werken.

De update
De 3e dag na onze breuk heb ik een brief geschreven met daarin een 60tal redenen waarom we niet uit elkaar mogen gaan. Daarna heb ik haar een berichtje gestuurd of ze thuis was en ben vervolgens met de wagen naar haar gereden om een anderhalf uurtje met haar te praten en die brief af te geven.

Zij had die breuk inderdaad al lang zien aankomen, maar voor mij was dat echt een bom die ontplofte en had wel nood om er wat met haar te kunnen over praten.

Uit dat het gesprek bleek duidelijk dat we mekaar graag zien, er zijn dan ook langs beide kanten tranen gevloeid. Zij denkt wel dat ik niet in haar toekomst pas en dat ik gewoon zou veranderen voor haar en dat wil ze niet. Hoewel dat geen waar is, heb ik haar niet kunnen overtuigen van het tegenovergestelde en ben dan naar huis vertrokken.

Ik zag wel dat ze nog lichte twijfel had of ze wel de juiste beslissing nam, maar ergens was ze toch ook wel overtuigd.

Ik had voor mezelf uitgemaakt dat dat gesprek het laatste is wat ik zou doen. Heb open kaart gespeeld met mijn gevoelens en ze weet hoe ik er over denk.

Die avond stuurde ze me nog of ik veilig thuis gekomen was en ze probeerde wel een gesprek aan te knopen, maar ik heb overal kort op gereageerd en dus kwam het gesprek snel tot een einde.

Sindsdien hebben we geen contact meer gehad en heb ik ook de foto's van ons samen van sociale media gehaald.

Zij heeft wel nog mijn Facebook wachtwoord en merk dat ze elke dag 1 à 2 keer inlogt op mijn facebook.

Ook is ze op haar YouTube ingelogd op mijn account (heb dit opgemerkt aan het type videos die aan mij voorgesteld werden door YouTube) en kan ik dus ook haar zoekgeschiedenis zien. Daarin stond: "broke up but miss him" & "broke up but still in love".

Anyway, de bal licht in haar kamp en als ze mij terugwil zal ze zelf uit haar schelp moeten komen, want ik zie de relatie als voorbij. Zou nog altijd heel graag met haar samen zijn, maar ik kan niet blijven in deze twijfelachtige staat blijven.

Denk dat zij misschien liefst vrienden blijft, maar dat is voor mij geen optie gezien ik toch enkel vrienden zou blijven in de hoop dat het ooit terug iets meer wordt.

De afgelopen dagen heb ik veel geweend en het moeilijk gehad om te eten, ben al een paar kilo afgevallen. Probeer mij vooral op mijn studies te focussen en heb de indruk dat het elke dag wat beter gaat.

Vind ik alvast klinken als een goede ingesteldheid! Er zal veel tijd over moeten gaan eer je je terug goed in je vel zal voelen, maar die tijd komt er!
Succes nog met de 2de zit ;)

Lt. ZweedVoet
17 augustus 2017, 18:40
Mee de wijve nix as last bro, zoekt u ne goeie man.

Wtf zit die nog in te loggen op uwe Facebook, en waarom heeft die uw passwoord zelfs.

Ik weet mijn passwoorden nog ni vanbuiten, laat staan da iemand anders die zou krijgen.

Booka Shade
17 augustus 2017, 18:54
Is inderdaad een goeie ingesteldheid, maar ook volhouden.
Want met mooie woorden hebt ge niks, als ge u er niet aan kunt houden.
Voor uw eigen kiezen nu en uw zin doen. Als ze dan ooit (die kans is zeer klein) nog terug wilt komen, dan kunt ge nog kiezen.
Maar iedere normale mens, die niet verblindt is door de liefde, zou iemand die via tinder date terwijl ze nog samen zijn niet meer moeten hebben.
Dat gevoel moet jij nu bekomen, want ge laat u nog veel te veel leiden door de gewoonte.
Want liefde is vaak niet veel meer dan de gewoonte om mekaar dagelijks te zien.

Sovereign
17 augustus 2017, 19:29
Gewoon zo lang mogelijk alle contact vermijden om die verblindheid van u te kunnen afschudden. Uiteindelijk kom je wel tot een besef dat, als iemand u écht graag ziet, het niet zomaar uitmaakt.

Lulukai
17 augustus 2017, 20:35
Zo nen brief krijgen = de grootste reden om wel uiteen te blijven voor mij ze. Wtf zeg

Preske
17 augustus 2017, 20:41
Zo nen brief krijgen = de grootste reden om wel uiteen te blijven voor mij ze. Wtf zeg

Alez lulu, hij heeft wel 60 redenen gegeven hé

(ik vraag me af wat die zijn. Ik bedoel, hoeveel manieren kunt ge u zelf ophemelen)

Nahrtent
17 augustus 2017, 20:46
60 redenen, wtf. :lol:

Had dan beter 13 bandjes opgenomen. :unsure:

Lulukai
17 augustus 2017, 20:47
Alez lulu, hij heeft wel 60 redenen gegeven hé

(ik vraag me af wat die zijn. Ik bedoel, hoeveel manieren kunt ge u zelf ophemelen)
T is simpel nochtans: "ik wil samenblijven" = de enige reden, die 59 andere zijn gewoon melige onzin of herinneringen.

blap
17 augustus 2017, 21:31
Het gaat inderdaad om kleine persoonlijke anekdotische redenen en het is zeker niet allemaal zelfophemeling.

We schreven vaker brieven naar elkaar en het hielp wel om mijn gevoelens wat op papier te zetten.

Arne
17 augustus 2017, 21:34
Zo nen brief krijgen = de grootste reden om wel uiteen te blijven voor mij ze. Wtf zegSommige mensen zijn wel romantisch en vinden uw rationaliteit op liefdesvlak even belachelijk als gij zo'n brief vindt.

Sylverscythe
17 augustus 2017, 22:00
Sommige mensen zijn wel romantisch en vinden uw rationaliteit op liefdesvlak even belachelijk als gij zo'n brief vindt.

Misschien, het kan ook gewoon de leeftijd zijn. Ikzelf ben daarin vrij rationeel en ook wat ouder, en als mijn ex-vriendin mij zo een brief zou sturen zou ik dat toch zeer cringe-worthy vinden. Maar ik zou waarschijnlijk van in het begin geen relatie hebben met iemand die zo'n dingen romantisch vindt, omdat zij mij niet zou kunnen uitstaan :)

Preske
17 augustus 2017, 22:08
Sommige mensen zijn wel romantisch en vinden uw rationaliteit op liefdesvlak even belachelijk als gij zo'n brief vindt.

mja, het is voor mij een beetje een mix van beide. Romantisch akkoord. Maar om nu 60 redenen te geven (die volgens OP puur anekdotisch zijn), dat zou ik er wel over vinden. Maar das dan ook persoonlijk.

Lulukai
17 augustus 2017, 22:20
Sommige mensen zijn wel romantisch en vinden uw rationaliteit op liefdesvlak even belachelijk als gij zo'n brief vindt.Ik kan gerust ook romantisch zijn hoor, maar dat valt alleszins niet onder romantisch voor mij.
Eerder clingy.

Maar ik snap je punt wel.

Dieter85
17 augustus 2017, 23:14

Wel ja de mensen die zichzelf het meest romantisch vinden na een breuk hebben eerst stemmingswisselingen waarbij je afwisselt tussen zieligheid smeken, vervolgens gespeelde onverschilligheid en ten slotte gevoel van onrecht en uitbarstingen met ruzie. Wie nog meer romantisch is die gaat ook thuis liggen wenen en zijn werk opgeven, examens falen. Er zijn mensen die na een breuk nog romantischer dan dat zijn, maar hoe zij dat tot uiting brengen zou hier te ver leiden.

Get over that shit, dat is geen romantiek maar emotioneel wangedrag. Je zei dat uw Tinder logon en unmatchen gedrag was in een opwelling, maar 3 dagen later stuur je wel zulk een brief. Doe eerst eens een week of 2 NIETS, gewoon helemaal niets. Koel af. Dan kan zij ook wat afkoelen.

Mus
17 augustus 2017, 23:37
Sinds wanneer mogen jonge mensen niet meer leren uit onnozelheden en onbezonnen gesteld gedrag door situaties die ze nog nooit eerder hebben meegemaakt?

Al die goed bedoelde harde lessen die hier gespeld worden... Laat hem toch doen? 21 jaar, dan maakt ge fouten. Dat wilt niet zeggen dat die gast op zijn 30ste geen normale rationele kerel kan geworden zijn hé.

Over een paar weken zal hij zelf wel inzien wat bepaalde acties teweeg brengen.
En wellicht lacht hij zichzelf nog eens uit over een paar jaar met kameraden (of een nieuwe vriendin) over die keer dat hij had ingelogd op de Tinder van zijn ex en een match had gedelete.

Daedie
18 augustus 2017, 11:38
Ik kan gerust ook romantisch zijn hoor, maar dat valt alleszins niet onder romantisch voor mij.
Eerder clingy.

Maar ik snap je punt wel.

² Dat is toch ook niet wat ik versta onder romantiek.

Booka Shade
18 augustus 2017, 11:44
Sinds wanneer mogen jonge mensen niet meer leren uit onnozelheden en onbezonnen gesteld gedrag door situaties die ze nog nooit eerder hebben meegemaakt?

Al die goed bedoelde harde lessen die hier gespeld worden... Laat hem toch doen? 21 jaar, dan maakt ge fouten. Dat wilt niet zeggen dat die gast op zijn 30ste geen normale rationele kerel kan geworden zijn hé.

Over een paar weken zal hij zelf wel inzien wat bepaalde acties teweeg brengen.
En wellicht lacht hij zichzelf nog eens uit over een paar jaar met kameraden (of een nieuwe vriendin) over die keer dat hij had ingelogd op de Tinder van zijn ex en een match had gedelete.

Dat is gesproken als een echte se!
Ook al ben ik totaal niet voor dat melig gedoe etc.. op die leeftijd kan en mag dat.
Deze post degradeert alle vorige posten, heldin!

Dieter85
18 augustus 2017, 14:13
Dat is gesproken als een echte se!
Ook al ben ik totaal niet voor dat melig gedoe etc.. op die leeftijd kan en mag dat.
Deze post degradeert alle vorige posten, heldin!
Het is juist omdat er misschien redelijk veel mensen zijn die op die leeftijd hetzelfde deden en dus echte ervaring hebben, dat de mensen zulke harde lessen spellen.
Toppicstarter komt hier advies vragen, als hij een antwoord had gewild 'doe maar wat je wil je bent jong je leert het wel' dan had hij geen toppic moeten posten.
Al weten we hier allemaal wel dat hij gewoon gaat doen wat hij wil.

glashelder
18 augustus 2017, 14:22
Het is juist omdat er misschien redelijk veel mensen zijn die op die leeftijd hetzelfde deden en dus echte ervaring hebben, dat de mensen zulke harde lessen spellen.
Toppicstarter komt hier advies vragen, als hij een antwoord had gewild 'doe maar wat je wil je bent jong je leert het wel' dan had hij geen toppic moeten posten.
Ja duh, dat moet je ook doen als je jong bent. Toen ik twintig was luisterde ik ook niet naar oudere mensen hoor. Dat hebben twintigjarigen nooit gedaan en dat zullen ze ook nooit doen. En dat is maar goed ook. Je leert enkel van je eigen fouten en iedereen mag (en moet) fouten maken als ze jong zijn.

Lefky
18 augustus 2017, 14:34
Ja duh, dat moet je ook doen als je jong bent. Toen ik twintig was luisterde ik ook niet naar oudere mensen hoor. Dat hebben twintigjarigen nooit gedaan en dat zullen ze ook nooit doen. En dat is maar goed ook. Je leert enkel van je eigen fouten en iedereen mag (en moet) fouten maken als ze jong zijn.

Ik maak nog altijd veel fouten.
Alleen hebben ze nu veel meer impact dan vroeger :sad:

Booka Shade
18 augustus 2017, 14:36

En waarschijnlijk toen gij dezelfde leeftijd had, waren er ook ouderen die u advies gaven, maar je deed nog altijd je zin.
Dat is het harde leven.

HelpYouFall
18 augustus 2017, 14:54
Zoals Mus zei, kerel is 21 jaar, mistakes were made :3

Hou gewoon rekening met het feit Blap dat alles slijt en heel weinig dingen 'voor eeuwig' zijn.
Komt wel goed, geef dat gewoon wat tijd en kijk ondertussen maar wat rond enzuuuu

Hooooooo, eerste liefde -> beste en slechtste liefde :3

Sovereign
18 augustus 2017, 14:59
Betere vraag was geweest: Wie wilt zijn/haar eerste lief eigenlijk nog terug na al die maanden/jaren?

Valyra
19 augustus 2017, 20:39
2 jaar is nu ook niet om te zeggen van amai, das nu is lang se.

Aan de OP: genoeg vissen in de zee, succes!!

Senseo
22 augustus 2017, 11:51
Het uitmaken juist een week voor de herexamens.. dat noem ik een bitch. Verwijder haar op alle sociale media en op uw gsm. Dat zal u goed doen om te verwerken, zo kan je geen foto meer zien op uw facebook wall ofso en geen gevoelens triggeren. Laten die handel.. er zijn er genoeg!

ashuray
22 augustus 2017, 17:43
Gisteren heeft mijn vriendin (beiden 21 jaar oud) mijn eerste serieuze relatie beeindigd na bijna 2 jaar samenzijn. We waren heel intensief samen en hebben dit schooljaar samen op kot gezeten (5 van de 7 dagen dus bijna 24/24 bij elkaar) en dat ging zeer goed.

Af en toe waren we het wel eens oneens met elkaar, maar over het algemeen hadden we echt een goede relatie.

Op een belangrijk vlak verschillen we wel wat en dat is dat zij graag verre reizen maakt, nieuwe zaken gaat ontdekken en carriere wil maken. Ik was liever wat meer op mijn gemak en ook wat spaarzamer met mijn geld.

Nu ben ik zeker bereid om meer met haar op reis te gaan en leuke dingen te doen, want met haar er bij geniet ik er ook echt wel van. Zij is echter van mening dat onze relatie een van ons beide ongelukkig zou maken en dat het beter is om er een punt achter te zetten.

Ikzelf heb zware herexamens en leer thuis, terwijl zij bij haar thuis een vakantiejob doet, we hebben elkaar zo'n 3 weken niet gezien toen ze gisteren kort met de trein kwam om het uit te maken.

Ik was er nogal ondersteboven van en om mijn gedachten wat te verzetten had ik een aantal uren later tinder geinstalleerd, na een aantal swipes kom ik haar tinderprofiel tegen met een geupdate foto. Vond dit nogal verdacht en heb in haar tinder ingelogd (wist haar facebook wachtwoord), bleek dat ze al 2 weken lang op tinder zat en op dat moment had ze zelfs al haar eerste date gepland.

Ik was nogal jaloers en vrij geshockt en heb die kerel waarmee ze die date had ontmatched, waardoor ze nu hopelijk niet meer kunnen afspreken. Ik weet het, het is extreem zielig van mij, maar het heeft wel wat opgelucht. Ondertussen heeft ze wel haar wachtwoord veranderd (ze had het waarschijnlijk door) waardoor ik er niet meer aan kan.

Heb haar de volgende dag een paar keer proberen te bellen, maar ze nam niet op. Dus hebben we wat gestuurd naar elkaar waar ik mijn gevoelens uitte tegenover haar, zegende dat ik haar heel graag terug wil en zij het meisje van mijn leven is, wat ik ook effectief meen. Ook heel wat leuke dingen opgehaald die we samen gedaan hebben, waar ze koud voor blief.

Dit waren onze laatste berichten:

IK: Als je mij nog beetje graag ziet is het toch niet moeilijk om ons nog een paar weken te gunnen na 2 jaar samenzijn? Ongeacht met wie je samen zou zijn zou je die persoon niet veel zien tijdens zijn herexamens.
ZIJ: Maar Blap, het gaat niet om 'u niet zien tijdens de examens', het gaat om het feit dat ik daar totaal geen probleem meer mee had...
IK: Cva, dat is duidelijk :) Veel fruit eten op je werk eh of maak je de brug?
ZIJ: Ik heb een dag verlof gekregen :)
IK: Ola, dat zijn leuke werkgevers :D
ZIJ: Ja :)

Sindsdien heb ik niets meer van mij laten horen.

Eerder had ze wel nog gezegd dat ze mij graag ziet en nog om mij geeft. Ze wil ook vrienden blijven (weet niet of ik dat wel wil).

Verder weet ik ook dat ze een paar uur geleden nog mijn facebook heeft gecheckt (zij kent ook mijn wachtwoord).

Dusja, zit beetje in een diepe put net 1 week voor mijn herexamens. Ik zie dit meisje echt doograag en ik besef dat we op bepaalde vlakken wat verschillen, maar ik wil er echt voor vechten en mij aanpassen. Meer het reizen en leuke activiteiten leren apprecieren.

Zijn er mensen met ervaring die misschien ook uit elkaar zijn gegaan en later terug samen zijn gekomen? Hoe pak ik dit het best aan?

Maar misschien wil ze helemaal niet terug iets? Waarom daar al over denken dan?

Lulukai
22 augustus 2017, 18:17
Het uitmaken juist een week voor de herexamens.. dat noem ik een bitch. Verwijder haar op alle sociale media en op uw gsm. Dat zal u goed doen om te verwerken, zo kan je geen foto meer zien op uw facebook wall ofso en geen gevoelens triggeren. Laten die handel.. er zijn er genoeg!STEEK ALLE GEVOELENS WEG EN ONTKEN HAAR BESTAAN!

Srsly?

Kennaah
22 augustus 2017, 18:46
Het uitmaken juist een week voor de herexamens.. dat noem ik een bitch. Verwijder haar op alle sociale media en op uw gsm. Dat zal u goed doen om te verwerken, zo kan je geen foto meer zien op uw facebook wall ofso en geen gevoelens triggeren. Laten die handel.. er zijn er genoeg!

Er is nooit een goeie tijd om het uit te maken. Beter snel, dan nog enkele weken te faken.

Guazala
22 augustus 2017, 19:31
Het uitmaken juist een week voor de herexamens.. dat noem ik een bitch. Verwijder haar op alle sociale media en op uw gsm. Dat zal u goed doen om te verwerken, zo kan je geen foto meer zien op uw facebook wall ofso en geen gevoelens triggeren. Laten die handel.. er zijn er genoeg!En daarna moet hij misschien verwerken dat hij er niet door is. Dan is het bijna zijn verjaardag. Dan is nonkel Roger met spoed naar de kliniek gemoeten. Dan is de kat overreden. Dan zijn het feestdagen. Dan heeft hij zijn been gebroken. Dan is de chauffageketel kapot.

Er is altijd wel een reden. Dus als ge het niet meer wil, waarom dan rekken?

Senseo
22 augustus 2017, 20:33
STEEK ALLE GEVOELENS WEG EN ONTKEN HAAR BESTAAN!

Srsly?

Je steekt je gevoelens niet weg en je ontkent haar bestaan niet. Je word simpelweg minder geconfronteerd met die persoon en dat helpt met het verwerken van de relatiebreuk zodat je je kan focussen op andere dingen in je leven.

Er is nooit een goeie tijd om het uit te maken. Beter snel, dan nog enkele weken te faken.

En daarna moet hij misschien verwerken dat hij er niet door is. Dan is het bijna zijn verjaardag. Dan is nonkel Roger met spoed naar de kliniek gemoeten. Dan is de kat overreden. Dan zijn het feestdagen. Dan heeft hij zijn been gebroken. Dan is de chauffageketel kapot.

Er is altijd wel een reden. Dus als ge het niet meer wil, waarom dan rekken?

Akkoord, er is nooit een goede tijd om het uit te maken maar de redenen die jij hebt opgenoemd zijn lame. Enkel als er iets ergs gebeurd zoals een familielid die overlijd of op professioneel vlak, zoals de examens gelijk bij OP, ja rek het dan AUB uit. Je rekt het niet 2 jaar uit, maar hoogstens een week of 2. Een relatiebreuk is hevig. Tegenwoordig houd niemand nog rekening met de gevolgen van een relatiebreuk. Hey sorry tis gedoan van de ene op de andere dag.

Ben je nog nooit met een relatiebreuk geconfronteerd waarbij je heel veel hield van de persoon en waarna je er nog wekenlang nadien over piekert? Dat beïnvloed uw concentratie enorm, als ge tenminste om die persoon gaf. En Als je volgende week examens hebt of een familielid overlijd, sorry maar dan wil ik dat echt niet horen. Fake het dan nog gewoon enkele weken..

Guazala
22 augustus 2017, 21:09
Je steekt je gevoelens niet weg en je ontkent haar bestaan niet. Je word simpelweg minder geconfronteerd met die persoon en dat helpt met het verwerken van de relatiebreuk zodat je je kan focussen op andere dingen in je leven.

Akkoord, er is nooit een goede tijd om het uit te maken maar de redenen die jij hebt opgenoemd zijn lame. Enkel als er iets ergs gebeurd zoals een familielid die overlijd of op professioneel vlak, zoals de examens gelijk bij OP, ja rek het dan AUB uit. Je rekt het niet 2 jaar uit, maar hoogstens een week of 2. Een relatiebreuk is hevig. Tegenwoordig houd niemand nog rekening met de gevolgen van een relatiebreuk. Hey sorry tis gedoan van de ene op de andere dag.

Ben je nog nooit met een relatiebreuk geconfronteerd waarbij je heel veel hield van de persoon en waarna je er nog wekenlang nadien over piekert? Dat beïnvloed uw concentratie enorm, als ge tenminste om die persoon gaf. En Als je volgende week examens hebt of een familielid overlijd, sorry maar dan wil ik dat echt niet horen. Fake het dan nog gewoon enkele weken..Het zijn examens. Elke student heeft die minstens jaarlijks. Nu niet dat dat zo wereldschokkend is hoor.

Kennaah
22 augustus 2017, 21:55
Het zijn examens. Elke student heeft die minstens jaarlijks. Nu niet dat dat zo wereldschokkend is hoor.

De echte studenten doen het zelfs 3 keer per jaar