PDA

Volledige versie bekijken : FACTS 10/2017

Bompaization
3 augustus 2017, 23:09
De eerste gast is bekend, Brent Spiner, aka Lt. Cmdr. Data van Star Trek TNG. Uitgerekend dit jaar hadden we (zoon & ik) ons voorgenomen om te cosplayen als Trekkies, het moet maar lukken.

Wie gaat er nog in oktober, en wat zijn uw plannen?
Iemand een idee of er dit jaar ook VIP tickets verloot worden ergens?

Proto
4 augustus 2017, 09:18
Ik probeer elk jaar te gaan, maar meestal komt daar helaas iets tussen.

willy_wonka
5 augustus 2017, 02:55
Ik zal waarschijnlijk ook wel gaan.

Best editie voor mij persoonlijk is nog altijd 2010. Toen werd er op verschillende plaatsen 30 jaar The Empire Strikes Back gevierd :woohoo:

Ikzelf verkleed mij niet (ben daar nogal een beetje te verlegen voor), maar het vrouwke wel. Rood TOS Star Trek pakje.

:unsure:
5 augustus 2017, 13:24
Waarschijnlijk niet gaan dit jaar. Het is toch altijd hetzelfde, en die guests bezoeken doen we eigenlijk toch nooit.

Dan kan dat geld beter op een andere manier gespendeerd worden :unsure:

ironhorn
6 augustus 2017, 12:12
Wss deze keer enkel de zaterdag (geen weekend meer wegens te veel andere beurzen), maar wel weer in cosplay:

Doomsayer of the blind Gibberer. Sithrak the god that hates you!

Stof heb ik reeds, nu alleen nog het in elkaar steken en een gepaste schedel vinden. Wil nu reeds een cosplay ticket kopen om me te motiveren de cosplay af te maken

Preske
6 augustus 2017, 14:49
Wss deze keer enkel de zaterdag (geen weekend meer wegens te veel andere beurzen), maar wel weer in cosplay:

Stof heb ik reeds, nu alleen nog het in elkaar steken en een gepaste schedel vinden. Wil nu reeds een cosplay ticket kopen om me te motiveren de cosplay af te maken

Hail Sithrak, his hate for us knows no bounds

Shadowfox
10 augustus 2017, 16:12
Ben daar vorig jaar voor de eerste keer naar toe geweest, schoon om te zien maar vind dat niet echt beurs om terug te gaan (als gewone casual bezoeker).

glashelder
10 augustus 2017, 17:22
Ben daar vorig jaar voor de eerste keer naar toe geweest, schoon om te zien maar vind dat niet echt beurs om terug te gaan (als gewone casual bezoeker).
Idem. Vond het nogal saai op den duur, elke stand was zo'n beetje hetzelfde.

Preske
10 augustus 2017, 21:00
Idem. Vond het nogal saai op den duur, elke stand was zo'n beetje hetzelfde.

België loopt serieus achter op dat gebied. Je zou al op zijn minst naar Engeland moeten kunnen gaan voor goede cons.

Vogroth
10 augustus 2017, 21:41
Na Rob denbleyker uit te nodigen hebben ze toch nu wat beter materiaal nodig om me te overtuigen om te gaan.

Comic con Antwerp heeft MIchael Winslow (Aka jones in Police academy):applause:

Preske
11 augustus 2017, 20:10
Na Rob denbleyker uit te nodigen hebben ze toch nu wat beter materiaal nodig om me te overtuigen om te gaan.

Comic con Antwerp heeft MIchael Winslow (Aka jones in Police academy):applause:

Facts heeft Data :unsure:

Powerwing
16 augustus 2017, 10:33
Ga al jaren niet meer. Vroeger grote fan van Japanse anime en nu nog steeds een Trekkie, maar cosplay en al die merchandising errond hebben me nooit geïnteresseerd. Als je niemand 'kent', geraak je niet bij die VIP guests. Handtekeningen verzamelen interesseert me ook niet, er 20 euro voor betalen evenmin.
Vroeger nog het geluk gehad om via een bevriende 'journalist' Vaughn Armstrong te mogen interviewen, en een babbeltje te kunnen slaan met Michael Ironside. Ook op het BIFF festival in Brussel jaaaaren geleden Jonathan Frakes geïnterviewd en enkele jaren later in Gent met Colm Meaney gebabbeld.
Zou nu waarschijnlijk ook wel bij Brent Spiner geraken, maar ga er geen moeite voor doen (ken de organisator van FACTS ietwat, van de vroegere edities althans, heb nog voor JAMM fanzine geschreven, hoewel ik denk dat diene mens daar nie meer achter zit). Maar ben het allemaal wat 'ontgroeid', eigenlijk.
Voor Patrick Stewart en Ian McKellen zou ik nog wél een uitzondering maken, zou het zalig vinden om eens te babbelen met die mensen, en dan niet noodzakelijk gerelateerd aan Star Trek, LotR, X-Men of wat dan ook...

In elk geval, ik herinner me FACTS nog in het prille begin, in een klein zaaltje in Sint-Amandsberg. Laatste keer dat ik op FACTS was, was dus wanneer Vaughn Armstrong er was, en was dan nog in het ICC. How times have changed...

Bompaization
16 augustus 2017, 10:39
Tja het is idd niet te vergelijken met de grote buitenlandse cons, maar dit is nu eenmaal België, en we zullen het ermee moeten doen :) Voor de toegangprijs moet je het in ieder geval niet laten.

Shadowfox
16 augustus 2017, 11:00
Voor de toegangprijs moet je het in ieder geval niet laten.

Ik heb mij vorig jaar afgevraagd waarvoor ik die eigenlijk had betaald, want die guests zetten ze dan wel in 't groot en breed op hun affiche, ze zitten wel achter hun eigen paywall (en dat vermelden ze nergens, eveneens dat het €20+ kost om die gasten hunne krabbel te mogen hebben of er nekeer goeiendag tegen te zeggen). Opnieuw, als casual kon ik dat allerminst appreciëren want het is uiteindelijk met die grote namen dat ze mij gelokt hebben tot daar.

Bompaization
16 augustus 2017, 11:33
Ik heb mij vorig jaar afgevraagd waarvoor ik die eigenlijk had betaald, want die guests zetten ze dan wel in 't groot en breed op hun affiche, ze zitten wel achter hun eigen paywall (en dat vermelden ze nergens, eveneens dat het €20+ kost om die gasten hunne krabbel te mogen hebben of er nekeer goeiendag tegen te zeggen). Opnieuw, als casual kon ik dat allerminst appreciëren want het is uiteindelijk met die grote namen dat ze mij gelokt hebben tot daar.

Euhm de panels zijn wel gratis hé?
Trouwens uw prijs is nog veel te laag vrees ik, ik weet niet meer precies hoeveel, maar ik heb een veelvoud van dat betaald voor de photoshoot met Amanda Tapping en Richard Dean Anderson.

Shadowfox
16 augustus 2017, 11:47
Euhm de panels zijn wel gratis hé?
Trouwens uw prijs is nog veel te laag vrees ik, ik weet niet meer precies hoeveel, maar ik heb een veelvoud van dat betaald voor de photoshoot met Amanda Tapping en Richard Dean Anderson.

Vorig jaar Hasselhoff, die vroeg (denk ik) €50 voor een krabbel, Sam uit LoTR was nóg duurder. :lol:

ironhorn
20 oktober 2017, 20:01

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten (http://nl.tinypic.com/r/wcidef/9) ben er blij mee :-) (met dank aan de bomma)

ashuray
20 oktober 2017, 20:56
Comic con ftw! Die hete superman, de Gimli en de Kru(l?)m van Harry Potter!

Bompaization
20 oktober 2017, 21:21
Hopelijk niet té veel volk morgen, dat we nog kunnen ademen in onze Star Trek pyama's.

Bompaization
22 oktober 2017, 17:28
En wat vonden jullie ervan?

Wij zijn zaterdag geweest, er was echt wel veel volk, zo veel dat het niet meer te doen was om op uw gemak kraampjes te kijken in de vroege namiddag. Zo vanaf een uur of 5 werd het veel beter. De positieve keerzijde is dat er weer veel en soms echt wel knappe cosplayers waren.
De Q&A met Brent Spiner was grappig, die doet echt wel zijn best om een beetje te entertainen. Het panel van Jenna Coleman was boring AF, mede door een zeer irritante interviewster.
Het leukste was andere cosplay Trekkies tegenkomen, ook al was er alweer zo goed als niks trek merch.

Preske
22 oktober 2017, 17:54
pics or gtfo

Bompaization
20 februari 2018, 10:21
Ze mogen uit hun schulp gaan komen want de line up voor april is momenteel maar triestig...

Gasten - FACTS (http://facts.be/guest-archive/)