PDA

Volledige versie bekijken : Elektrische Motor - Zero - 11kW

Thanis
28 juli 2017, 22:25
Zijn er hier mensen die met een elektrische moto rijden ? Ik overweeg de aanschaf van een Zero 11kW voor woon/werk verkeer of de sporadische kleine uitstapjes. Zijn er nog geïnteresseerden, hoe kijken jullie naar elektrische motors ?

Mr Syphon
31 juli 2017, 08:01
ongeloofelijk duur :p met da geld koopt ge 4 x honda cbr125, of heb ik die prijs verkeerd gezien op hun website ?

desolation
31 juli 2017, 21:41
ook ongelooflijk onpraktisch. naar de ardennen en terug is al lastig, op vakantie gaan kunt ge helemaal vergeten

Epyon
31 juli 2017, 22:42
Uit ondervinding: is een aangenaam, wendbaar, comfortabel en verrassend sportief toestel voor die vermogensrange. Bereik is 300km, wat voor 99% van de verplaatsingen met zo'n motor(tje) meer dan ok is. Maar ik kan het niet aanbevelen omdat het kosten/batengewijs totaal geen steek houdt. Voor €1.500 kan je al een recente en goed onderhouden CBR125 op de kop tikken, die je qua verbruik en verzekering niet eens zoveel meer kost. Je moet al heel veel kilometers doen vooraleer je er een euro winst mee doet, maar meestal word je motors met zo'n beperkt vermogen al snel beu.

desolation
31 juli 2017, 23:53
Bereik is 325km bij stadsverkeer ot 50km/h, vanaf dat ge boven de 100km/h gaat zakt u bereik naar 160km of minder. Dat is dan voor een S of SR mét een optionele Power Tank, zonder hebt ge zelfs maar 130km bereik op de autostrade aan 110km/h.

Epyon
1 augustus 2017, 00:35
Een Zero bevindt zich in de categorie van 125cc's. Daar ga je geen autostrade mee doen, net zoals je er ook geen lange trip mee gaat doen. Als je de gemiddelde afstand die iemand in zo'n categorie aflegt bekijkt kan een Zero een hele werkweek mee op zijn batterij. Range is hier niet echt een issue, de prijs daarentegen...

desolation
1 augustus 2017, 08:39
100km/h teller, dat is al een groot stuk van de gewestwegen he, daarvoor moet ge zelfs niet op de autostrade komen. Daarnaast is zo een Zero een stuk sneller/vlotter dan een 125cc, dus je kan het daar ook prima mee doen.
Prijs is inderdaad gigantisch. Voor wat een Zero SR + Power tank kost heb je een 1299 Panigale

Tigerr
10 november 2017, 22:45
net deze topic gezien ... heb in mei een zero S gekocht, de kleinste batterij.
woon werk verkeer / vrienden bezoeken / winkelen / funfunfun ...
je koopt atm geen elektrische moto om europa rond te reizen ... maar voor wat ik em gebruik, zelfs met de kleinste batterij is dit tons of fun.
je kan er idd 2 of 3 125 cc cbrs voor kopen maar 14 (ish) sec van 0-100 ... nee bedankt ... doe mij maar mijn 6,5 ... en 140/u is meer dan snel genoeg.
er staan momenteel een klein 4500 km op en heb er nog geen km spijt van dat ik die gekocht heb.

opladen doe ik op t werk, tenzij ik in het weekend ga rijden.
ik heb nu dus de S 6,5 11 kw. maar ben van plan asap mijn motorrijbewijs te halen en een SR te kopen.
ik denk niet dat ik ooit een ICE voor mezelf koop.

ik hoop alleen wel dat ze ooit een CBR 600 look maken tbh.

Renegadexxripxx
10 november 2017, 23:18
Ik heb er effe naar gekeken. Maar rekening houdende met mijn usecase (ik doe vlot 160 - 190km enkel uitzonderlijk 220-260km) voor woon-werk verkeer... en de prijs. Tel daarbij dat ik normaliter op 4 jaar een moto boven de 100kkm breng- ik zit momenteel aan 135kkm na 5 jaar... is het voor mij geen optie. Ook zijn die locaties niet echt locaties waar ik even kan zeggen ik steek hem in en wanneer ik terug vertrek is ie opgeladen...

Dus voor mijn usecase is een tweedehandser gewoon een betere aankoop. Meeste motards rijden een 4 - 30k ermee op 4 jaar en verkopen die dan... in vgl met de nieuwprijs betaal ik nog maar +/- 1/3de van de nieuwprijs waardoor deze nichebikes gewoonweg geen optie zijn... en range in tegenstelling tot hetgeen sommigen hier vermelden dus toch wel een issue kan zijn...

ToasT
10 november 2017, 23:56
Het lijkt me een goed alternatief voor een 125cc maar prijsgewijs klopt er iets niet. Een electrische auto kost 2-3x zoveel als een klassieke benzine auto, deze kost 4-5x zoveel als een deftige 125cc en bijna 7-8x zoveel als zo'n Chineze/Europese hybrid 125cc ala Skyteam Ace, Brixton, Bullit, Mudd, Mash, Orcal, ...

Epyon
11 november 2017, 00:26
je kan er idd 2 of 3 125 cc cbrs voor kopen maar 14 (ish) sec van 0-100 ... nee bedankt ... doe mij maar mijn 6,5 ...
En dat heb je in stadsverkeer wanneer nodig?

Don't get me wrong, maar ik vind dat niet meteen een nuttige parameter. Ik heb voor minder geld als een nieuwe Zero mijn ZX6R van drie jaar oud gekocht, en die doet 0-100 in minder dan 3.6s als ik een espresso gedronken heb. Maar wat ben je er mee in een drukke stad, of een autostrade waar je maar 120 mag? Imo is de enige relevante parameter bij een elektrische motor de TCO, en bij een Zero is die (helaas) nog altijd ondermaats. Het is een motor die je koopt voor woon/werk verkeer, en daar presteren de andere, conventionele opties nog altijd veel beter. Ik hoop (en weet) dat er in de toekomst veel beterschap zal zijn, en hoop vooral dat ze inzetten op een lagere TCO ipv meer prestaties.

Renegadexxripxx
11 november 2017, 00:37

Don't get me wrong, maar ik vind dat niet meteen een nuttige parameter. Ik heb voor minder geld als een nieuwe Zero mijn ZX6R van drie jaar oud gekocht, en die doet 0-100 in minder dan 3.6s als ik een espresso gedronken heb. Imo is de enige relevante parameter bij een elektrische motor de TCO, en bij een Zero is die (helaas) nog altijd ondermaats. Het is een motor die je koopt voor woon/werk verkeer, en daar presteren de andere, conventionele opties nog altijd veel beter. Ik hoop (en weet) dat er in de toekomst veel beterschap zal zijn, en hoop vooral dat ze inzetten op een lagere TCO ipv meer prestaties.

Het is zoals altijd een combinatie van de 2. Waarom zou je een moto kopen en niet een scooter als je er enkel stadsverkeer mee doet ?

Epyon
11 november 2017, 13:33
Het is zoals altijd een combinatie van de 2. Waarom zou je een moto kopen en niet een scooter als je er enkel stadsverkeer mee doet ?
Omdat je er niet belachelijk wil uitzien.

desolation
12 november 2017, 00:52
Howhow, als ge op uw Burgman een open Akrapovic vijst zijt ge wel dé man in de ochtendspits hoor!

Renegadexxripxx
12 november 2017, 02:20
Howhow, als ge op uw Burgman een open Akrapovic vijst zijt ge wel dé man in de ochtendspits hoor!

Pff ik had daar destijds een open sjarspijp (allez toch nadat ik er een slijpschijf had ingezet) op mijne vespa piagio bravo gevezen... daar kwam een steekvlam uit... ik was voor een dag de coole gast... daarna heeft mijne pa mijne brommer afgepakt nadat de leerkrachten ervan gehoord hadden. Zonder die uitlaat was dat een kneuzenbrommertje :d

Die vuile verklikkers van een leerkrachten :d.

Vliegende Cisse
12 november 2017, 08:57
Dus voor de topic-starter: als de prijs geen issue is: doen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tigerr
12 november 2017, 11:51

Don't get me wrong, maar ik vind dat niet meteen een nuttige parameter. Ik heb voor minder geld als een nieuwe Zero mijn ZX6R van drie jaar oud gekocht, en die doet 0-100 in minder dan 3.6s als ik een espresso gedronken heb.

wie zegt dat er alleen stadsverkeer aan te pas komt? ik doe stukken waar ik graag comfortabel inhaal acties doe.
en een Zero SR (i know die is nog veel duurder dan mijne 11KW) doet dat ook in 3,3 ...
some peeps don't care about TCO ... anders had ik ook nooit mijn Citroen DS3 gekocht ...
captain slow once said "u don't buy the Citroen DS3 with your wallet, u buy it with your heart" net zoals ik de zero heb gekocht.

ToasT
26 december 2018, 17:40
Eventjes dit jaar-oud topic een schop onder zijn gat geven: Supersoco brengt in (maart?) 2019 de TC Max uit.
Ook een equivalent voor 125cc maar heel wat vriendelijker voor de portemonnee. Zou 4499€ kosten (http://rijwielendemeester.be/super-soco-tc-max)en voor zover ik kan nagaan, heb je dan de Vlaamse premie en zo nog niet verrekend.

5kW Bosch meter en Brembo remmen, dus alvast sommige onderdelen lijken toch kwaliteitsvol te zullen zijn. Batterij kun je uithalen en kun je binnen opladen. Geen gesukkel dus met een verlengkabel of zo.
Met de 72V en 45Ah lithium-ionbatterij zou je tot 110km ver moeten geraken.

Op papier dus imo veelbelovend, de vraag is natuurlijk of het dat ook uiteindelijk zal zijn.

Ze hebben al een 'gewone' uit die gelimiteerd is tot 25 of 45 km/h. Is hier toevallig iemand die zo'n Super Soco TC heeft en zijn ervaringen kan delen?
Zo te zien staan ze op het Salon, dus ik denk van wel eens te gaan kijken.

Deel 1 van een 4delige review van de gewone versie
https://www.youtube.com/watch?v=eUIhXw6Bu-I
https://www.youtube.com/watch?v=eUIhXw6Bu-I