PDA

Volledige versie bekijken : BF3 Framedrops

kawadude
19 juli 2017, 20:17
De laatse week heb ik in BF3 last van serieuze framedrops waardoor heel het spel ong. 10sec lagt.
De fps dalen van 80-100 naar plotseling 2-3 gedurende die 10sec. Ik heb de graka drivers al geupdated en de temperatuur van graka & cpu in het oog gehouden maar deze lijken niet te warm te worden.
Ook de settings op minimum zetten haalt niets uit.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn of is de graka het aan het begeven met deze symptomen ? Het is een RadeonHD6970 2gb
thx

pegasimus
24 juli 2017, 14:29
Wat doet de temp van uw cpu?

Post ook eens je config

kawadude
24 juli 2017, 15:21
Tijdens het gamen gaat de cpu naar max 62°

CPU i5 2500k
MOBO Asus P8P67LE
RAM 8 Gb DDR3
GPU Radeon HD6970 2gb
PSU Antec truepower trio 450w

Meestal gaat het er zo aan toe https://drive.google.com/file/d/0B8_lpkRJsu89S1F4TXhRRmxFWEE/view?usp=sharing

demon326
24 juli 2017, 17:23
Tijdens het gamen gaat de cpu naar max 62°

CPU i5 2500k
MOBO Asus P8P67LE
RAM 8 Gb DDR3
GPU Radeon HD6970 2gb
PSU Antec truepower trio 450w

Meestal gaat het er zo aan toe https://drive.google.com/file/d/0B8_lpkRJsu89S1F4TXhRRmxFWEE/view?usp=sharing

Open after burner en klik vervolgens op 'settings' . Ga naar de tab "monitoring" en vink 'show in OSD' aan bij de volgende items:
GPU usage
GPU temp
CPU Usage
CPU temp

Speel en kijk wat de cpu/gpu doen..

De kan is groot dat de CPU een bottleneck vormt..

kawadude
24 juli 2017, 17:49
Bottleneck, zo plotseling ?
Ik speel met deze pc al jaren BF3 zonder enkel probleem, het is pas de laatste weken dat het contant schokt. Heb zelfs alle settings in BF3 op low gezet zonder resultaat.

Ik zal die afterburner eens bekijken en laat de resultaten nog weten.

demon326
24 juli 2017, 19:14
Bottleneck, zo plotseling ?
Ik speel met deze pc al jaren BF3 zonder enkel probleem, het is pas de laatste weken dat het contant schokt. Heb zelfs alle settings in BF3 op low gezet zonder resultaat.

Ik zal die afterburner eens bekijken en laat de resultaten nog weten.

Zo plots zou inderdaad vreemd zijn! Kijk zeker ook eens hoeveel ram geheugen er wordt gebruikt en misschien is er een driver probleem? Nvidia durft wel eens automatisch een nieuwe driver te forceren...

pegasimus
24 juli 2017, 19:20
Als het zo plots is, vermoed ik ook wel een driver probleem...
Ik heb god weet hoeveel keer format gedaan tot ik door had dat het de nieuwste soundcard drivers waren die elk spel onspeelbaar maakten.

demon326
24 juli 2017, 19:31
Als het zo plots is, vermoed ik ook wel een driver probleem...
Ik heb god weet hoeveel keer format gedaan tot ik door had dat het de nieuwste soundcard drivers waren die elk spel onspeelbaar maakten.

onboard sound dan? Want ik zie bij jouw specs geen soundcard staan? :)

pegasimus
24 juli 2017, 19:49
onboard sound dan? Want ik zie bij jouw specs geen soundcard staan? :)Ik zeg niet dat het de soundcard is. Was in mijn geval zo.
Kan even gpu drivers ofzo zijn

Sent from my HUAWEI CAN-L01 using Tapatalk

kawadude
24 juli 2017, 20:39
Heb effe afterburner gedraait en dit zijn de gegevens.

Tijdens normale framerate:
GPU TEMP 65°
GPU LOAD 99%
CPU TEMP 56°
CPU LOAD 59%

Tijdens de framedrops
GPU TEMP 65°
GPU LOAD 0%
CPU TEMP 56°
CPU LOAD 43%

Dus wanneer de framedrops voorkomen gaat mijn GPU van 99% ineens naar 0%
De rest blijft dan ongeveer hetzelfde.

Pas wanneer ik dit probleem had heb ik mijn GPU drivers geupdated, dus nieuwe of oude drivers maakte blijkbaar geen verschil.

pegasimus
24 juli 2017, 21:43
Al eens geprobeerd de volledige drivers te verwijderen en opnieuw te installeren?
De uiteindelijke/gemakkelijke oplossing lijkt mij gewoon format..

Edit: Ik neem aan dat je game op een ssd staat? welk/hoe oud..
Heb je in andere games ook last van framedrops?

kawadude
24 juli 2017, 22:18
Nee heb de drivers nog niet verwijderd. Dat zal ik morgen eens doen.
Format is momenteel wat drastisch ;) Heb ong. een half jaar geleden een format gedaan en daarom is momenteel alleen BF3 geïnstalleerd, een andere game heb ik niet om te testen.
Het staat inderdaad op een SSD Crucial M4 (van 2011 ofzo, geen idee eigenlijk)

demon326
25 juli 2017, 10:03
Heb effe afterburner gedraait en dit zijn de gegevens.

Tijdens normale framerate:
GPU TEMP 65°
GPU LOAD 99%
CPU TEMP 56°
CPU LOAD 59%

Tijdens de framedrops
GPU TEMP 65°
GPU LOAD 0%
CPU TEMP 56°
CPU LOAD 43%

Dus wanneer de framedrops voorkomen gaat mijn GPU van 99% ineens naar 0%
De rest blijft dan ongeveer hetzelfde.

Pas wanneer ik dit probleem had heb ik mijn GPU drivers geupdated, dus nieuwe of oude drivers maakte blijkbaar geen verschil.

Duidelijk dat je probleem aan de GFX kant ligt :)

pegasimus
26 juli 2017, 16:24
Tuurlijk ligt het aan de gfx kant... anders krijg je zo geen framedrops. De vraag is alleen hoe het komt.
Temps zijn normaal. Tenzij er iets aan de hardware scheelt, lijkt me dit een software probleem te zijn.
Als je niet wil formatteren eens een ander spel proberen. Mag ook ouder zijn natuurlijk.
Als het niet alleen bf3 is zou je hier ook een probleem moeten hebben.

kawadude
27 juli 2017, 17:23
Ik heb de laatste dagen eens gespeeld met mijn antivirus uitgeschakeld (Avast free) maar dit gaf geen verschil.
Dan maar terug ingeschakeld en alleen de Avast game modus uitgeschakeld en toeval of niet, maar sindsdien heb ik geen framedrops meer gehad.
Ik ga nog even afwachten en de komende dagen nog wat testen of het nu echt wel aan die game modus kan liggen...