PDA

Volledige versie bekijken : Remedie voor een vettig hoofdhuid?

Sheik Yerbouti
26 juni 2017, 00:17
Dagelijks shampooën helpt niet.
Een dermatoloog zei dat dit genetisch bepaald is en dat ik er niks aan kan doen.
Iemand die tips heeft?

rscaboy
26 juni 2017, 00:39
Luisteren naar de dermatoloog.

glashelder
26 juni 2017, 01:23
Probeer eens je haar juist minder vaak te wassen.

AlexisS
26 juni 2017, 01:41
Dagelijks wassen werkt gewoon averechts, ik douche ook dagelijks maar gebruik max 3 x per week shampoo, zelfs dat is mss al teveel.

Noscoped420
26 juni 2017, 01:55
Heeft te maken met je talgklieren in je hoofdhuid, beste is van niet elke dag te wassen want dan stimuleer je juist de aanmaak van meer talg maar als je elke dag onder de mensen komt is dat niet echt een optie want na 24u ziet mn haar eruit alsof er spek is op gebakken bij wijze van spreken, of dat ik er boter heb ingewreven.
Enkel als het heel kort is geknipt kan ik er ne dag of 2 mee wegkomen, omdat het dan niet zo meteen opvalt, of cheaten door elke dag er nieuwe gel in te doen maarja dat is ook geen langdurige oplossing.

Ik ken mensen die echt wassen uitstellen door droogshampoo te gebruiken ( wat je gewoon op je hoofd spuit zoals haarlak en dan zou dat het haar moeten opfrissen voor xx tijd ) maar die flessen zijn niet echt goedkoop en gaan ook niet lang mee.
Heb onlangs wel shampoo gevonden die heel goed werkt, Ultra Doux met ceder citroen en zachte klei , helemaal ervan af raak je waarschijnelijk nooit maar vind dat deze best goed helpt om je hoofdhuid lang ''fris'' te houden ( maar aan 2-3 dagen raak ik niet zonder dat mn haar er vet uitziet )

Bloembak
26 juni 2017, 12:11
Minder wassen helpt niet.
Ik kreeg een tijd vrij dikke schilfers op mijn hoofdhuid, als ik daaraan krabde was mijn hoofdhuid rood. Dit terwijl ik vrij vaak zeep gebruikte om de schilfers enigszins binnen de perken te houden, met ook als gevolg dat mijn haar belachelijk droog was door te veel zeep te gebruiken.
Maar geen zeep gebruiken is geen optie, want die schilfers blijven komen en je huid komt gewoon open te liggen als je het afkrabt.

Dermatoloog geweest en die had wel een oplossing: Kertyol shampoo. (1e google-link: https://www.ducray.com/nl-be/haarverzorging/schilfers/kertyol-pso-shampoo)
Nu heb ik er geen last meer van door 1-maal per week deze shampoo te gebruiken. En blijft mijn haar gezond (niet meer te droog) In het begin kan je het vaker gebruiken om de schilfers terug te dringen.

glashelder
26 juni 2017, 12:33
Minder wassen helpt niet.
Ik kreeg een tijd vrij dikke schilfers op mijn hoofdhuid, als ik daaraan krabde was mijn hoofdhuid rood. Dit terwijl ik vrij vaak zeep gebruikte om de schilfers enigszins binnen de perken te houden, met ook als gevolg dat mijn haar belachelijk droog was door te veel zeep te gebruiken.
Maar geen zeep gebruiken is geen optie, want die schilfers blijven komen en je huid komt gewoon open te liggen als je het afkrabt.

Dermatoloog geweest en die had wel een oplossing: Kertyol shampoo. (1e google-link: https://www.ducray.com/nl-be/haarverzorging/schilfers/kertyol-pso-shampoo)
Nu heb ik er geen last meer van door 1-maal per week deze shampoo te gebruiken. En blijft mijn haar gezond (niet meer te droog) In het begin kan je het vaker gebruiken om de schilfers terug te dringen.
Jij hebt het over precies het omgekeerde probleem, eigenlijk.

Bloembak
26 juni 2017, 13:09
Jij hebt het over precies het omgekeerde probleem, eigenlijk.

Kan je je verduidelijken?

Vettige hoofdhuid <> vettig haar.
Sheik Yerbouti heeft een vettige hoofdhuid.Ik had een vettige hoofdhuid wat na enkele dagen schilfervorming opleverde. Vettig haar had ik helemaal niet.

Edit: Ik heb een lichte vorm van Psoriasis (Wiki: Psoriasis, zilverschub of schub(ben)ziekte (psoriasis vulgaris) is een veelvoorkomende, erfelijke, niet besmettelijke, chronische auto-immuunziekte, gekenmerkt door een versnelde deling (proliferatie) en verminderde rijping (differentiatie) van hoorncellen in de opperhuid. Omdat de cellen niet normaal uitrijpen is ook het afschilferen verstoord, waardoor lokaal sterke afschilfering van huidschubben op de aangedane plaatsen plaatsvindt)

Dus zeer waarschijnlijk gekoppeld aan de versnelde deling op mijn hoofdhuid. Mijn schilfers zijn dus een ophoping van dode huidcellen van mijn hoofdhuid. Geen haarprobleem.
Mogelijk dat de topicstarter hier ook last van heeft, mogelijk niet. Ik vertel maar uit mijn ervaring, en wat voor mij geholpen heeft.

PS. Voordat de fantasie op hol slaat, ik ben geen schubbenmonster.

bosic
26 juni 2017, 13:50
Dagelijks wassen werkt gewoon averechts, ik douche ook dagelijks maar gebruik max 3 x per week shampoo, zelfs dat is mss al teveel.

Ja hallo.
Dagelijks douchen is helemaal niet nodig. Droogt je huid enkel maar uit en op lange termijn treedt er sneller huidveroudering op. Je haren 3x per week wassen is ook niet goed. Daar krijg je vettige haren van. Shampoo is trouwens heel ongezond. Ik gebruik het zelf ook wel, maar probeer het toch te beperken.

bosic
26 juni 2017, 13:53
Misschien een andere dag- en nachtcrème gebruiken? Je hebt er daar speciaal voor een vettige huid.

Preske
26 juni 2017, 20:19
Ja hallo.
Dagelijks douchen is helemaal niet nodig. Droogt je huid enkel maar uit en op lange termijn treedt er sneller huidveroudering op. Je haren 3x per week wassen is ook niet goed. Daar krijg je vettige haren van. Shampoo is trouwens heel ongezond. Ik gebruik het zelf ook wel, maar probeer het toch te beperken.

Wat voor mij helpt is een héél klein beetje shampoo te nemen, een stuk van nen euro laten we zeggen, uw haar goed uitspoelen en dan nog eens wassen met opnieuw shampoo, terug ter grootte van nen euro.

De redenering hierachter is; eerste beurt is om de meeste vuiligheid weg te krijgen, 2de beurt is om effectief te wassen. Normaal gezien moet je ook merken dat de 2de keer meer schuimt. En vooral, niet te veel shampoo gebruiken.

Als ge langer haar hebt moet ge wss een beetje meer gebruiken maar dat moet je zelf uitvogelen.

Zir0h
26 juni 2017, 23:07
Eet / drink je vaak melkproducten? Probeer eens een week te stoppen en zie wat dat geeft. Bij mij heeft dat veel geholpen.