PDA

Volledige versie bekijken : SEARCH Gratis tekenprogramma gezocht

Jef Petatfrut
5 juni 2017, 22:25
Goeiedag,

Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum plaats. Ik ben op zoek naar een gratis tekenprogramma om dit soort tests te tekenen voor een quiz: http://www.graduatewings.co.uk/userfiles/Image/abstract%20tests/multiple_abstract_test_patterns_question_1.png

Ik zou de figuren in die test ook willen opslaan als sjabloon, zodat ik die niet telkens opnieuw moet tekenen (ik moet een aantal reeksen tekenen).

Kent er iemand een gratis programma waarmee ik dit eenvoudig kan doen? Ik heb een tijdje gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bedankt!

IrisH
6 juni 2017, 02:50
Of de programma's precies doen wat je wil weet ik niet, maar zowel GIMP als Krita zijn gratis. Van die twee heeft Krita de beste reputatie.

Als je het slechts tijdelijk nodig hebt: Paint Tool Sai en Photoshop hadden vroeger 30-dagen trials, misschien nu ook nog.

Tonerider
6 juni 2017, 08:46
Gimp heeft al een aantal brushes en templates die je nodig hebt.

TriCore9
6 juni 2017, 22:40
Zo een extreem simpel kadertje met simpele vormen in kan je op windows al in paint maken. Dat gaat voor mensen die zelf amper tot nooit digitaal schilderen of tekenen een extreem pak sneller en simpelder gaan dan "pro" schilder en teken software, maar die "pro" schilder en teken software gaat dan wel weer rekening kunnen houden met afmetingen.

De al eerder vermelde software kan nogal overweldigend zijn als je zo iets niet gewoon bent. The Gimp is voornamelijk een beeldbewerkings pogramma waar je ook perfect in kan schilderen en tekenen maar wegens het eerder vermelde vind je er niet zomaar een "teken een vierkant" tool in. Krita is dan weer een volwaardig en hoge kwaliteits schilder en teken programma...

eS
7 juni 2017, 10:30
Voor dergelijke tekeningen ben je het beste af met een programma dat met vectoren overweg kan (lees mss de vastgepinde posts bovenaan dit subfora eens voor meer info) zoals bv. inkscape.

Maar als je het echt makkelijk wilt houden, kun je dergelijke figuren ook in powerpoint maken mits enig gepruts (tekenen met shapes -> opslaan als afbeelding).

Tonerider
7 juni 2017, 10:40
Deze heb je ook nog: https://www.getpaint.net/

Tailball
7 juni 2017, 11:54
Paint.net dan enkele brushes zoeken op deviantart (misschien zitten ze er al in)