PDA

Volledige versie bekijken : Romantisch weekendje weg in Nederland

Powerwing
28 mei 2017, 16:13
Graag wat tips voor een romantisch weekendje weg in Nederland, of liever Zuid-Nederland, wil geen uren en uren in de auto zitten.
Ik ken enkel Zeeland een beetje dus tips zijn zeker welkom.
Niks glamour of zo, gewoon vakantiehuisje huren of zo, of leuk hotelletje, voor 2 of 3 nachten. Geen uitgaansleven, gewoon rust en natuur, maar mag wel iets te zien zijn in de buurt, qua cultuur, musea, gebouwen, enz...
Wel van plan met de auto te gaan.

Alvast bedankt.

Nahrtent
28 mei 2017, 16:19
Is ze weer van gedacht veranderd? :')

Leiden is een heel leuk, klein stadje met een fantastisch archeologisch museum. Geen idee of dat te ver is voor u.

Powerwing
28 mei 2017, 16:23
Is ze weer van gedacht veranderd? :')

It's not that one :D

Nee, is iemand waarmee ik ongeveer anderhalve maand geleden heb gedate (ik vertel hier ook nie alles he ;) ). Is vreemd, geen 'verliefdheid' tussen ons, maar we kunnen ongelooflijk goed met mekaar praten, over alles, en op fysiek vlak is er een enorme aantrekkingskracht. Enfin, ik voel me wel goed bij haar, maar verschillende praktische redenen zouden een 'echte' relatie sowieso in de weg staan.
Wat niet wegneemt natuurlijk dat we heel graag in mekaars gezelschap vertoeven en dan is er niks mis met eens een weekendje weg. Misschien trekken we in de herfst wel samen een weekje naar Ierland, who knows.

Maar goed, tips graag :p

Edit : sorry, had je suggestie ivm Leiden niet gezien, kzal eens kijken, thx.

Edit 2 : Leiden is wel wat ver voor een weekendje, toch bedankt ! Ik woon in West-Vlaanderen, zij in provincie Antwerpen. Dus liefst niet té ver in Nederland, dacht max. anderhalf à twee uur van Antwerpen...

Mulan
28 mei 2017, 16:25
Wij verblijven regelmatig in het Fletcher Hotel in Renesse. Heel rustig dorpje, vlak bij zee,..

Daarvoor eens gaan rondkuieren in Vlissingen, visjes gaan eten bij Neeltje Jans,...

https://renesse.com/nl/cat/bezienswaardigheden/

TeeJay
28 mei 2017, 21:22
Valkenburg.

NoGo
28 mei 2017, 22:03
It's not that one :D

Nee, is iemand waarmee ik ongeveer anderhalve maand geleden heb gedate (ik vertel hier ook nie alles he ;) ). Is vreemd, geen 'verliefdheid' tussen ons, maar we kunnen ongelooflijk goed met mekaar praten, over alles, en op fysiek vlak is er een enorme aantrekkingskracht. Enfin, ik voel me wel goed bij haar, maar verschillende praktische redenen zouden een 'echte' relatie sowieso in de weg staan.
Wat niet wegneemt natuurlijk dat we heel graag in mekaars gezelschap vertoeven en dan is er niks mis met eens een weekendje weg. Misschien trekken we in de herfst wel samen een weekje naar Ierland, who knows.

Maar goed, tips graag :p

Edit : sorry, had je suggestie ivm Leiden niet gezien, kzal eens kijken, thx.

Edit 2 : Leiden is wel wat ver voor een weekendje, toch bedankt ! Ik woon in West-Vlaanderen, zij in provincie Antwerpen. Dus liefst niet té ver in Nederland, dacht max. anderhalf à twee uur van Antwerpen...

Leiden is maximum anderhalf uur... :p

Powerwing
28 mei 2017, 22:17
Leiden is maximum anderhalf uur... :p

Ja ok, my bad, is anderhalf uur van Antwerpen, had van bij mij gerekend, is 2u30 min.

Xonk
29 mei 2017, 10:05
Mss één van de Landal Parks, dacht dat die er wel één hadden in Brabant

HelpYouFall
29 mei 2017, 10:19
Den Haag owns wegens zo goed als verkeersvrij in het centrum. Met de trein ben je daar ook zo en kan je nog keuvelen onderweg, als de verplaatsing u zou tegensteken.
Ook heel wat parken in de buurt en op tien minuten ben je in Scheveningen, dat heel wat cooler en rustiger is dan de Belgische kust. Ze hebben ook een middeleeuws foltermuseum in Den Haag, wat echt da bomb is haha

Myllan
29 mei 2017, 12:02
Heel noord Holland is prachtig met Texel als kers op de taart.
Wil je de oversteek niet maken dan is Den Helder echt de moeite. Wij zijn er geweest en huurden een huisje en hadden een meertje in onze achtertuin. Boek je een b&b dan heb je het strand in je achtertuin. Buiten natuur en rust valt er wel geen bal te beleven maar wil je de dagelijkse drukte skippen dan moet je daar wezen. Ik ben in het verleden al op hoeveel plekken geweest dat ik niet weet welke ik je moet aanraden,het was overal even fijn.:p

Powerwing
29 mei 2017, 13:45
Heel noord Holland is prachtig met Texel als kers op de taart.
Wil je de oversteek niet maken dan is Den Helder echt de moeite. Wij zijn er geweest en huurden een huisje en hadden een meertje in onze achtertuin. Boek je een b&b dan heb je het strand in je achtertuin. Buiten natuur en rust valt er wel geen bal te beleven maar wil je de dagelijkse drukte skippen dan moet je daar wezen. Ik ben in het verleden al op hoeveel plekken geweest dat ik niet weet welke ik je moet aanraden,het was overal even fijn.:p

Lijkt me wel top voor een langer verblijf, maar voor een weekendje toch wel wat ver. Toch bedankt !

Wij verblijven regelmatig in het Fletcher Hotel in Renesse. Heel rustig dorpje, vlak bij zee,..

Daarvoor eens gaan rondkuieren in Vlissingen, visjes gaan eten bij Neeltje Jans,...

https://renesse.com/nl/cat/bezienswaardigheden/

Lijkt me wel iets, eens kijken...

Mss één van de Landal Parks, dacht dat die er wel één hadden in Brabant

Mja, is iets Center Parks achtig, ben nie zo voor die bungalowparken...

Inv
29 mei 2017, 16:03
B&b in omgeving van nationaal park De Biesbosch en daar voor een dagje een bootje huren om erop uit te trekken! Dit weekend gedaan en met het warme weer is dat echt een aanrader.

Powerwing
29 mei 2017, 16:12
B&b in omgeving van nationaal park De Biesbosch en daar voor een dagje een bootje huren om erop uit te trekken! Dit weekend gedaan en met het warme weer is dat echt een aanrader.

Spreekt me ook wel aan...

Mulan
29 mei 2017, 17:15
Omgeving Biesbosch hebben we ook eens gedaan, vonden we ook heel fijn! Helaas buiten het "rondvaartseizoen" ;)

Schummi88
29 mei 2017, 19:07
Veluwe, Den Haag, Maastricht, 's Hertogenbosch, ... ;).

Powerwing
29 mei 2017, 22:53
Veluwe, Den Haag, Maastricht, 's Hertogenbosch, ... ;).

Aan de Veluwe ook gedacht maar 't kan daar nogal druk zijn naar 't schijnt...

whoopie
5 juni 2017, 19:43
Laatst een weekendje giethoorn gedaan.
Zeker de moeite!

Powerwing
5 juni 2017, 22:57
Laatst een weekendje giethoorn gedaan.
Zeker de moeite!

Thx, maar wat ver voor een weekendje...

whoopie
6 juni 2017, 08:05
Thx, maar wat ver voor een weekendje...

Valt best wel mee hoor.
Vanuit Brussel een kleine 3uurtjes rijden.

JeroenHS
13 juni 2017, 14:04
Ik ben met Valentijn naar zo'n Roompot (https://www.roompot.be/)Vakantiepark in Middelburg geweest. We hebben ons daar allebei goed geamuseerd, we hadden trouwens ook geen centerparcs gevoel. Ik had trouwens 10% bespaard op mijn boeking via tagcity (https://tagcity.be/), altijd het checken waard als je gierig zijt en wilt besparen.

Powerwing
13 juni 2017, 15:06
Is een B&B dichtbij Dordrecht en het Nationaal Biesbosch park geworden.

Killer Queen
20 juni 2017, 14:07
Het Groene Hart van Holland, m.n. Woerden vond ik heel mooi, romantisch, rustig, charmant ...

Het Groene Hart van Holland | Het Groene Hart (http://www.groenehart.nl/)