PDA

Volledige versie bekijken : Trouwaanzoek

nifelheim
18 mei 2017, 12:14
Heb een vrij concreet idee voor een trouwaanzoek maar ik zit ergens vast en wil wel eens wat objectieve meningen horen.
We willen het sowieso (voor een tijdje) geheim houden dus kan geen hulp vragen aan vrienden of familie.

Ik ben een grote vinylliefhebber en de bedoeling is om mijn aanzoek op vinyl te laten persen en als afgewerkte lp af te geven.
Volgende week heb ik een afspraak in een studiootje waar ze mijn boodschap gaan opnemen en mixen met 2 favoriete nummers van ons.
Om mijn opname op vinyl te laten persen heb ik een Nederlandse firma gevonden die dat doet voor 1 exemplaar. De hoes zou ik laten maken met foto's van ons. Daarvoor zoek ik ook nog een firma/persoon waar ik persoonlijk eens kan met afspreken.

6 december '17 zijn we 10 jaar samen. Waarschijnlijk verwacht ze dan een beetje een aanzoek. Maar wil haar verrassen en het een beetje later doen. Daarom dacht ik als cadeau haar een citytrip te boeken ergens in het voorjaar 2018. Bij voorkeur een plek waar het al wat warmer is ( Malaga, Malta, ...). In oktober/november doen we immers nog 3 weken West-USA.

Nu zit ik een beetje vast hoe ik die lp ga afgeven en ze die kan beluisteren. Het ideale scenario zou zijn dat ik die kan meesmokkelen op citytrip en haar die ginder op een romantische plek kan afgeven en ze kan luisteren. Maar praktisch is dat haast onmogelijk. Ik kan vanop afstand toch geen hotel/restaurant met goeie platenspeler zitten regelen. Bij een BNB kan ik wel de eigenaars persoonlijk aanspreken dus misschien een kleine optie. Maar dat meesmokkelen lukt ook nooit zonder dat ze dat in de gaten heeft. Dan zou ik hem al moeten opsturen. Maar dat is een risico. Als dat pakket verloren gaat is al de moeite en het geld voor niets geweest. En al mijn vetrouwen ligt dan in handen van vreemden.
Dus laatste idee was hem gewoon thuis af te geven, eventueel de avond voor we vertrekken op citytrip. Veel minder romantisch maar zonder risico's en met goeie platenspeler.

Misschien zie ik een optie over het hoofd?

De reis naar de USA wil ik er niet bij betrekken. Ook omdat ik die foto's nog wil gebruiken voor de hoes. Maar misschien heeft er iemand daar een super idee voor? Las Vegas clichés in ieder geval niet.

Nahrtent
18 mei 2017, 12:20
Ik zou het aanzoek eigenlijk net een paar dagen/weken vroeger plannen dan uw 10e verjaardag om haar te verrassen. Ge kunt misschien met haar eens gaan "winkelen" en dan stapt ge een platenzaak binnen (waarvan ge de eigenaar uiteraard eerst hebt aangesproken ;)) en dan kunt ge op die manier die plaat ten gehore brengen of zo?

En dan voor de 10e anniversaire zelf geeft ge de citytrip als cadeau.

Mus
18 mei 2017, 12:32
Inderdaad, sowieso vroeger plannen. Stel dat ze het verwacht op die datum, dan is ze misschien in stilte teleurgesteld en lijkt een aanzoek nadien alsof ge iets goed te maken zou hebben.

Doe het gewoon ervoor.

edit: aan te nemen als advies van een vrouw :p

ashuray
18 mei 2017, 12:46
Hoe romantisch en lief!!!!

Mrs.Tupel
18 mei 2017, 13:55
Ik zou het ook voor die datum doen om dezelfde reden als Mus.
Wel nog een vraagje: je zegt dat je zelf fan bent van vinyl, maar is zij dat ook?

DSK
18 mei 2017, 14:00
Dit is waarschijnlijk exact waar je naar op zoek bent: https://www.amazon.com/gp/product/B001KMSTGE?tag=trenhunt0f-20 :)
Soundwagon of record runner is wat je moet zoeken met Google.
Succes met het aanzoek trouwens. :)

KBE
18 mei 2017, 14:02
http://i66.tinypic.com/2ir8zes.jpg

Veel succes gewenst, het is vooral spannend voor te doen en je hart gaat wel te keer als ze moet antwoorden.
Ik heb het in Nederland gedaan in volle publiek, is wel balen als je dan een nee krijgt. Zover was het niet gekomen bij me.

nifelheim
18 mei 2017, 14:49
Ik zou het ook voor die datum doen om dezelfde reden als Mus.
Wel nog een vraagje: je zegt dat je zelf fan bent van vinyl, maar is zij dat ook?

Nee, maar dat is gewoon mijn manier om het te vragen. Dus misschien doe ik daarbij ook vooral mezelf een plezier maar het is ook origineel.

Die soundwagon is wel een goeie tip. Heb dat nog nooit gezien. Maar vraag mij af of dat kwalitatief wel voldoende is qua geluid. Zeker als ik dan eerst geld investeer in die opnames. Laten bezinken...

Mrs.Tupel
18 mei 2017, 16:01
Nee, maar dat is gewoon mijn manier om het te vragen. Dus misschien doe ik daarbij ook vooral mezelf een plezier maar het is ook origineel.

Die soundwagon is wel een goeie tip. Heb dat nog nooit gezien. Maar vraag mij af of dat kwalitatief wel voldoende is qua geluid. Zeker als ik dan eerst geld investeer in die opnames. Laten bezinken...

Origineel is het zeker.
Ik vroeg het idd omdat het nu vooral iets is waar jij jezelf plezier mee doet. Ik zou dan meer iets kiezen waar ik mijn partner een plezier mee doe, maar dat is iets dat voor iedereen anders is. Ieder zijn eigen keuze hé.

Veel succes alvast!

LydiaMill
28 januari 2018, 11:27
Mrs. Tupel heeft volgens mij gelijk. Je kan natuurlijk ook wel een manier vinden om die plaat af te geven in combinatie met iets dat helemaal voor haar is. Maar ik zou er wel op letten dat er ook specifiek voor haar iets aanwezig is. Uiteindelijk draait een traditioneel huwelijksaanzoek nog steeds het meest om de aanstaande bruid. Misschien kan je een avondje voor haar plannen voor jullie op citytrip vertrekken, met haar favoriete eten en drinken, en dan haar ten dans vragen op jouw opname?

Maar inderdaad heel veel succes!

zarathustra
28 januari 2018, 12:15
Zorg in ieder geval al dat je +/- zeker een ja krijgt :p

En in deze #metoo tijden zou ik eigenlijk geen aanzoek meer doen. Het moet een gezamelijke beslissing zijn, niet iets dat de man doet voor de vrouw, zeer betuttelend >.> Uiteindelijk is het gewoon een hoop geld en een stukje papier

Kolores
28 januari 2018, 12:32
Denk dat dit advies wat laat komt mannen.

ashuray
28 januari 2018, 19:45
:rofl: of indien ze nee heeft gezegd mss ook niet!

Noscoped420
28 januari 2018, 19:49
'' 6 december '17 zijn we 10 jaar samen. Waarschijnlijk verwacht ze dan een beetje een aanzoek. Maar wil haar verrassen en het een beetje later doen. Daarom dacht ik als cadeau haar een citytrip te boeken ergens in het voorjaar 2018. ''

We zijn toch nog niet te laat :unsure:

Tefal
28 januari 2018, 20:21
.... Uiteindelijk is het gewoon een hoop geld en een stukje papier

Ik ben enkele maanden geleden getrouwd en dat heeft me 0 euro gekost, op de benzine naar het gemeente huis na..

zarathustra
29 januari 2018, 09:18
Ik ben enkele maanden geleden getrouwd en dat heeft me 0 euro gekost, op de benzine naar het gemeente huis na..

Mja maar ik denk niet dat figuren die maanden nadenken over ingewikkelde aanzoeken daarna gewoon naar het gemeentehuis rijden :p

oxbow1
29 januari 2018, 15:55
Ik raad al mijn vrienden ten stelligste af om te trouwen, na 6 maand huwelijk komen die mij allemaal gelijk geven :D
zelf natuurlijk ook getrouwd incl groot feest.

BelgianMini
29 januari 2018, 16:22
En waarom juist?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

MikeHunt
29 januari 2018, 16:31
Mja maar ik denk niet dat figuren die maanden nadenken over ingewikkelde aanzoeken daarna gewoon naar het gemeentehuis rijden :p

De enige figuren die maanden nadenken over ingewikkelde aanzoeken zijn meestal de vrouwen zelf :unsure: