PDA

Volledige versie bekijken : Internet Telenet Internet Fiber 100 (Whop) wifi

eXtreme
6 mei 2017, 11:55
Yow,

Iemand die kan helpen met het verbeteren van mijn Wifi snelheden por favorrrr..? Volgens Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test (http://www.speedtest.net/result/6275439579) zit ik op 11Mbps download en 9Mbps upload. Volgens de Telenet website zou die download richting 100Mbps moeten/kunnen zijn. Ondervind de laatste tijd namelijk nogal probemen als ik CS:GO speel (constant van die mini lagjes) & Netflix werkt deze week ook niet (mijn tv staat wel in een andere kamer met een muur tussen, maar de voorbije weken/maanden werkte dat ook altijd probleemloos).

Situatie:
- woon in Antwerpen centrum
- zit met mijn desktop op WiFi via een wifi-adapter (ASUS PCE-N53 300Mbps 11n Dual band Wireless LAN PCI-E Card)
- Telenet modem staat in dezelfde kamer en volgens Vistumbler (programma om de kanalen te checken) zit er op het kanaal dat ik zit (36) enkel nog zo'n WifiFree van Telenet en één andere telenet modem. Dat is toch niet te veel, of wel?
- Als ik in Netwerkcentrum kijk, dan geeft hij 300Mbps "signaalsterkte" aan.

Hjelp! Heb de modem paar dagen geleden al eens gereset.. Sorry probably noobie question :doh::(

Thanks
ps: volgens wat ik online vind, zou je voor online te gamen toch best rond de 20Mbps moeten komen, dus dat zou toch moeten kunnen..