PDA

Volledige versie bekijken : Holy food market

Kway
5 mei 2017, 20:34
Iemand hier al ervaring mee?
Haalbaar met kindjes? Niet te druk op zaterdag avond?
Welk budget (zou nogal prijzig zijn)?
Alvast bedankt voor de info!

Mrs.Tupel
6 mei 2017, 14:33
Met kinderen zou ik daar echt niet naartoe gaan. Tis niet echt een plaats voor kinderen, maar voor met vrienden/collega's/partner iets te drinken en eten.
Het is inderdaad prijzig maar wel goed.
Ja het is een druk bezochte plaats.

Nahrtent
6 mei 2017, 17:16
Ik zou daar ook geen kinderen mee naartoe nemen, veel te druk en die gaan zich daar steendood vervelen (of een ander gaan ambeteren).

Het eten is daar inderdaad wel vrij prijzig, maar je krijgt er ook wel iets voor terug. Een portie chicken kiev bijvoorbeeld kost 14 euro iirc, en is lekker en ruuuuim voldoende voor een normale eter. Een mix van 5 ambachtelijk gemaakte kroketjes (garnaal, kaas, etc...) is ook zo 'n 5 euro. Neigt naar restaurantprijzen dus, maar dan op een kartonnen bord en zonder de restaurantservice. Ge moet daar dus niet naartoe gaan met het idee dat ge u vol kunt steken voor minder dan €10 zoals in de frituur.

Kway
6 mei 2017, 23:13
Net terug: topavond!
Samen met de kinderen geweest en ook die vonden het top. Er was wel ook een bevriend koppel bij met kinderen dus ze konden elkaar wat entertainen.
Het eten is inderdaad niet zo goedkoop, maar wat een uniek concept. En voor iedereen wat wils. We gaan er zeker nog terug.

MrKend54l
7 mei 2017, 13:00
Net terug: topavond!
Samen met de kinderen geweest en ook die vonden het top. Er was wel ook een bevriend koppel bij met kinderen dus ze konden elkaar wat entertainen.
Het eten is inderdaad niet zo goedkoop, maar wat een uniek concept. En voor iedereen wat wils. We gaan er zeker nog terug.

Zo uniek is dat echt niet hoor. In Spanje bestaat dat al heel hun geschiedenis, schaamteloze kopie dus.

Nic!
7 mei 2017, 15:56
Zo uniek is dat echt niet hoor. In Spanje bestaat dat al heel hun geschiedenis, schaamteloze kopie dus.

Gohja, het kader is wel vrij uniek hoor. En ja, ben al in die markets in Spanje geweest. :)

Het verschil is: in Spanje is het een stuk lekkerder. Maar de pizza bij die Italiaan en de krokettenbar zijn wel aanraders in de Holy Food Market.

Kway
7 mei 2017, 20:53
Ik corrigeer: uniek in België.
Ik heb al een variant bezocht in Kopenhagen, Barcelona, Valencia en Amsterdam.
Jij noemt het een schaamteloze kopie, ik noem het de Gentse variant, en vind die goed.

MrKend54l
7 mei 2017, 22:33
Ik corrigeer: uniek in België.
Ik heb al een variant bezocht in Kopenhagen, Barcelona, Valencia en Amsterdam.
Jij noemt het een schaamteloze kopie, ik noem het de Gentse variant, en vind die goed.

Uniek in België is nu ook niet heel moeilijk :P

Als je weet dat de mercado de la boqueria al sinds de 19de eeuw zijn huidige vorm heeft dan weet je wel genoeg.
Pas op ik breek niks af, maar heel de opzet van zo een versmarkt is weg. Het gaat er net over om kwalitatief hoogstaande eigen producten aan te bieden voor lage prijzen.

Het "unieke" concept in Gent is allesbehalve democratisch in prijs te noemen.

Pana
7 mei 2017, 23:14
Verschil is dat het Spanje & Italie niet zo pretentieus is als Gent en Antwerpen.

TeeJay
7 mei 2017, 23:37
Met uniek zal hij wel de setting in een voormalige kerk/stadsbibliotheek bedoelen zeker?

Ik snap de vergelijking met die Spaanse mercado's in Barcelona en Valencia wel niet echt. Het concept is toch gans anders, of mis ik iets?

Soit, zo de moeite is het totaal niet. Dan was ik van die in Rotterdam meer onder de indruk.

ikbenben
7 mei 2017, 23:46
Ik snap de vergelijking met die Spaanse mercado's in Barcelona en Valencia wel niet echt. Het concept is toch gans anders, of mis ik iets?

Dat is.