PDA

Volledige versie bekijken : De fratsen van de pagadders

JPV
4 mei 2017, 21:54
(pagadders om het woord "kids" maar niet te gebruiken)

Gezien hier ondertussen al heel wat mama's en papa's zijn, tijd misschien om eens een topic over het opgroeien van kinderen te hebben...

Dit weekend hebben we een groeifeest (soort lentefeest/communie) en daarvoor zijn we gaan grasduinen in haar groeiboek, waar we alle kleine verhaaltjes over de dochter schrijven.

Dit is een overzicht van enkele leuke versprekingen/misverstanden van de dochter (ondertussen 6 jaar oud, maar meeste dateren van 3-4 jaar oud):

Na het geven van broodjes aan de eendjes:

Papa: "Dochter, het brood is op."
Dochter: "De eendjes zijn op".

---
Na het zwemmen in het subtropisch zwembad:

MAMA: "Wat vond je het leukst?"
Dochter: "Het water"

---
We waren aan het grasmaaien.

Papa: "Blijf maar binnen, een grasmaaier maakt veel lawaai"
Dochter: "Ik ook"

---
Dochter morst iets op de grond.

Mama: Jongens, jongens, jongens
Dochter: "maar ik ben een meisje!"

---
Dochter heeft (zogezegd) pijn aan haar vinger:

Dochter: "Je moet nog een vinger op m'n zoen doen"

---
Dochter was flink aan het spelen toen papa naar beneden kwam. Dochter verschoot.

Dochter: "Ik ben geschrokken"
Papa: "ben ik dan een monster?"
Dochter: "nee, een verSCHRIKkelijke papa".

---
Als Zoon weent, moeten we hem volgens Dochter…

troosteren.
---

Je ging op een dag naar het kippenmuseum

Dochter: "We gaan naar het kippenmuserie"

---
Dochter ging met de klas
op stap naar het …

Hello Kitty Bos
(helleketelbos)

---

Papa verzet de klok omdat het winteruur is.

Dochter: "Papa, wat doe je?"
Papa: "ik verzet de klok omdat het uur niet juist staat."
Dochter: "Ah ja? Waar stond het?"

---
Op school kwam Eric Barayanka (ketnet-zanger) zingen.

Dochter: "Eric Barajanker" heeft gezongen.

---
Papa bakte een taart, maar die was niet zo goed gelukt.

Dochter: "De taart was niet gelukkig"

---
Dochter waarschuwt Zoon voor de schuifdeur

Dochter: “Zoon, niet door de scheurduif!”

---
Dochter: "In welk land lopen de koeien op straat?"
Wij: "In India, omdat ze heilig zijn"
Dochter: "Wat is dat, heilig zijn?"
Wij: "Da's een beetje zoals Jezus."
Dochter: "Is Jezus dan een koe?"

---
Dochter treuzelde in de badkamer op het toilet

Papa: "Concentreer je maar op je poep in plaats van zoveel te babbelen."
Dochter: "Mijn poep is al geconcentreerd."

---
Dochter mocht kiezen tussen vanille en Dame Blanche. Ze vroeg aan mama wat dat laatste was.

Mama: "Chocolade met Vanille gemengd"
Dochter: "Geef me dan maar choconille Met valalade gemengd"

---
Mama & papa zaten nog aan de ontbijttafel, de kinderen zaten TV te kijken. Plots:
Dochter: "Mama, wist je dat er in K3 ijsjes 10 stukjes fruit zitten?"
Zoon: "Ik wil naar Plopsaland"
We wisten direct dat ze naar de reclame aan het kijken waren :)
---
Het was koud en ze moesten strooien.

Dochter: "Papa, ze hebben peper op de straat gestrooid"

---
Dochter was met mama in de Delhaize bij de shampoo.

Mama: "dit is shampoo voor lichaam en haar."
Dochter: "oei mama, papa heeft wel niet veel haar meer, hé, maar gelukkig heeft hij wel veel lichaam".

Sarcastr0
4 mei 2017, 22:01
Dochter: ik ben een meis
mama: ja jij bent een meisje
Dochter : en broer is een jongen
Mama: ja
Dochter: papa is ook een jongen, en mama een meis.
Mama: ja
Dochter: jongens hebben een piemel
Mama: ja, broer heeft ook een piemel.
Dochter: ja, en papa heeft een hele grote piemel.

Sarcastr0
4 mei 2017, 22:08
De mijn zijn dus wat bang van dieren, wij hebben zelf geen huisdieren en niemand in de nabije familie met huisdieren.

Bon, ik ga ermee naar de kinderboerderij.
Staan aan zo'n hek, wat kippen, eenden, konijnen.
Zit een konijn tegen de draad dus we gaan heel dicht staan, vingers door de draad.
Mijne zoon stak zn vingers er ook 'ekeer door, m'n dochter -thans de oudste- vond dat al een brug te ver.

Ineens komt er uit de verte ne grote kalkoen aan.
Naarmate dochter komt, krijgt m'n dochter die int snuitje en wil al stap naar achter zetten, ma ik zit op mijn hurken achter hen dus dat ging niet.

Die kalkoen komt echt helemaal naar ons en m'n kinderen zijn plots heel alert.

Krijg je zo echt western stand off tussen die kalkoen en m'n kindjes, echt 10 seconden naar elkaar staren...

Plots begint die keihard te klokkloklokklokklokken

Man man echt. Ze springen daar gat in de lucht, keihard bleiten, bena panisch...

Papa maar lachen [emoji14]

BlackOccult
4 mei 2017, 22:15
Dochter: "Is Jezus dan een koe?"
:rofl:
Als ik er later één heb, hoop ik dat het zo'n zalig kind is als die van u. :p

Waelvis
4 mei 2017, 22:50
Zalig.. Ik kan hier ook enkele parabels neerschrijven. Maar moet dan wel eens diep graven.

Eentje dat u in mij opkomt:

Papa: Wablieft en Wablaft zitten in een boom, Wablieft valt er uit, wie zit er dan nog in?

Dochter : Een appel

Morgen meer, en beter

glashelder
4 mei 2017, 23:15
Papa: Wablieft en Wablaft zitten in een boom, Wablieft valt er uit, wie zit er dan nog in?

Dochter : Een appel
:') (Is het niet wablaft die eruit valt? :unsure:)

Mus
4 mei 2017, 23:19
Ik heb zowaar mini meer dan onliner zien schrijven.

StanTem
4 mei 2017, 23:20

Inderdaad.

StanTem
4 mei 2017, 23:22
Mijne oudste (4 jaar) was enkele weken geleden met Duplo aan het spelen. 't Ging niet gelijk hij het wou, zei die plots 'haaaa, ik krijg daar stress van eh!'. Was grappig om dat uit zijne mond te horen komen :')

Artemis
4 mei 2017, 23:23
De jongste was kwaad omdat hij geen YouTube mocht kijken. Dus ik zei, al knipogend naar mijn man, 'wat moeten de kindjes in Afrika dan niet zeggen he, die hebben niet eens youtube'
'Amai,' zegt de oudste, 'moeten die dan altijd Netflix kijken'

De jongste was in zijn neus aan het peuteren. Ik zeg net dat dat niét mag, en ik zie hem - iieeeuww - die vinger in zijn mond steken. Ik dus: en zéker niet in je mond steken, bah da's vies!
Zegt hij: maar ik hept een beetje honger.

Superdad
4 mei 2017, 23:58
Toen de zoon nog heel jong was, was hij in de zetel in slaap gevallen. Toen er plots volk kwam, werd hij (half en half - belangrijk voor het verhaal) wakker en legde hij de weg af die hij normaal gezien doet 's morgens van zijn bed naar het toilet. Alleen was het dus nu van de living naar de bureau. En die heeft daar dus een plasje gedaan op een stapel boeken. Ge kunt u voorstellen hoe wij daar stonden te kijken...

En had, toen hij nog jonger was probleem met de 'p'. Ik was dus 'kaka'.

En een dinosaurus was een 'saurisnap'...

zinno23
5 mei 2017, 00:14
De dochter die van de letter l een n maakte, daar hebben we hier toch goed mee gelachen oa op school
Aan de poort: “en had je een fijne dag?", “ja het was een neuke dag" dus alles wat leuk was sprak ze uit als neuk, was kapot gaan van het lachen altijd

Mefke
5 mei 2017, 00:20
Zoon van 2,5 gaat net naar school. Nog niet 100% zindelijk (ale ja thuis wel maar op een andere is het nog een probleem) maar ze willen daar dus dat die nog pampers aan doet.
Zeggen we hem deze morgen: als je op school pipi moet doen dan moet je het zeggen tegen de juf he.
Krijg je als antwoord: niet nodig papa, ik heb een pamper aan.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Waelvis
5 mei 2017, 07:22

Inderdaad.
Goh ja, als Wablaft eruit valt pest ge uzelf als moppenverteller omdat ge de mop dan opnieuwlet vertellen e.

Als Wablieft eruit valt antwoord ge met: "nen hond"

Sarcastr0
5 mei 2017, 07:32
Ik heb zowaar mini meer dan onliner zien schrijven.
Trotse papa eeeeeh

Myllan
5 mei 2017, 09:45
Mijn (stief)dochtertje is niet zo vaak bij ons anders kon ik er een heel boek over schrijven.

-een keer waren we in de colruyt en ik had haar (4jaar) in de winkelkar gezet, naast de boodschappen. In de koelruimte wou ik een vrouw passeren toen ze opeens op de schouder van die vrouw tikte. "Hallo bomma" riep ze keiluid. Vrouw bleef een beetje verbaasd staan, wist niet zo goed wat te zeggen en ik ook niet trouwens. "Ik ben nog geen grootmoeder hoor" zei ze en wou zsm weggaan.
"Jaaaaweeeel want u hebt grijs haar en een bril daaaag bomma!!!!"
Die mevrouw keek mij razend aan hahaha

Even later doet ze hetzelfde aan de kassa bij een man in de rij naast ons. Hij stond de hele tijd naar te lachen en te staren.
"Daaaag bompa" riep ze opeens toen ik moest gaan betalen.
Hij zwaait zo slapjes naar haar en alsof het nog niet awkward genoeg was riep ze "u bent kaal en hebt een bril'
Kerel was eind 30 ofzo.
Ergste van al is, haar stem gaat door merg en been dus de hele winkel had het gehoord.

Kort daarna nam ik haar mee op kraamvisite dus voor haar 1 van de eerste keren dat ze een baby aan de borst zag. Eenmaal thuis gekomen was ze helemaal gefascineerd door gans het gebeuren en ze bleef maar oneindig veel vragen stellen totdat haar papa hoofdpijn ervan kreeg. Ze bleef elke keer naar haar eigen borsten kijken in de hoop dat er melk in zou zitten en vroeg ook elke keer of ze een beetje melk van de mijne mocht hebben gezien de melk bij de hare op was.
Dag erna gingen we na een wandeling pannekoeken eten. Toen haar papa een beker melk wou bestellen voor haar riep ze opeens weer op haar luidst "papa als de melk daar op is mama Myllan heeft nog heeeel veeeel melk in haar boksen"
Lachen dat we hebben gedaan echt tot tranen toe.

En toen ze container nog niet kon uitspreken vond ze het nodig om te pas en onpas 'kont-eter' te zeggen.

Lefky
5 mei 2017, 09:58
Ik heb zelf nog geen kinderen dus het is een verhaaltje van mijzelf :p

We waren eens in een pretpark en ik zat in de buggy.
Er kwam een zwarte man (ik weet niet hoe ik het correct / niet-racistisch moet zeggen, maar een neger dus) naast mij lopen.
Blijkbaar keek ik die recht in de ogen en zei ik 'Choco'.
Die vent kon er mee lachen, ons ma en pa waren wel verschrikkelijk gegeneerd.

Ik ben geen racist geworden

Put_met_keren
5 mei 2017, 11:14
Ik heb zelf nog geen kinderen dus het is een verhaaltje van mijzelf :p

We waren eens in een pretpark en ik zat in de buggy.
Er kwam een zwarte man (ik weet niet hoe ik het correct / niet-racistisch moet zeggen, maar een neger dus) naast mij lopen.

Toen mijn zus nog klein was, zaten zij en mijn mama eens op de bus en ze had voordien ook nog nooit een zwarte gezien. Vraagt ze aan die man: waar is sinterklaas?
Mijn ma moest toen in haar beste Engels proberen uitleggen dat mijn zus dacht dat hij "black piet from saint niklaas" was

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

whacker
5 mei 2017, 11:46
Om een of andere reden zat er in de creche van onze zoon geen enkel Afrikaans type.
Op een dag gaan we naar de delhaize en die ziet een zwarte en gaat daar naar toe en begint gewoon keihard te bleiten. :S
Die mens super vriendelijk en die was hem zelfs aan het troosten. Beetje afgaan toch...

kows
5 mei 2017, 11:51
De dochter die van de letter l een n maakte, daar hebben we hier toch goed mee gelachen oa op school
Aan de poort: “en had je een fijne dag?", “ja het was een neuke dag" dus alles wat leuk was sprak ze uit als neuk, was kapot gaan van het lachen altijd

mijn neef had hetzelfde voor maar dan werd R een L, "blood van de bakkel" :)
(en nee, tis gene chinees)

eniac
5 mei 2017, 12:07
Mijn jongste zegt nog T ipv K. Juffrouw "Tim" vindt dat matig grappig :)
En 1 van haar favoriete personages op tv is "shit" (Chick)

Is wel amusant maar ze is de k aan het leren dus het zal bijna gedaan zijn :)

Polle32
5 mei 2017, 12:58
Van de kleine van een ex-collega:

hij was wat bezig met het concept 'dood' en er een beetje bang voor, dus had zijn papa hem gezegd dat alleen oude mensen sterven.
Toen hij eens naar de dokter moest, in een wachtzaal vol bejaarden, zei die kleine natuurlijk lekker luid: "die mensen zijn al bijna dood é papa?". Pijnlijk.

HelpYouFall
5 mei 2017, 13:05
Ik ga het bij katten houden na het lezen van deze thread. (https://pics.onsizzle.com/when-people-ask-me-if-im-going-to-get-married-12336940.png)

eniac
5 mei 2017, 13:10
Ik ga het bij katten houden na het lezen van deze thread. (https://pics.onsizzle.com/when-people-ask-me-if-im-going-to-get-married-12336940.png)
Als je je al laat afschrikken door deze thread is dat geen slecht idee :)

whacker
5 mei 2017, 13:46
Den onzen (8) tegen zijn zus: "GIJ VERPEST HEEL MIJN LEVEN!" :lol: (ze stond in de weg in de badkamer)

Myllan
5 mei 2017, 13:50

Den onzen (8) tegen zijn zus: "GIJ VERPEST HEEL MIJN LEVEN!" :lol: (ze stond in de weg in de badkamer)

:lol:

de hamster
7 mei 2017, 22:38
Jaren geleden toen ik pas samen was met mijn vriendin toch iets meegemaakt dat me instant deed smelten voor haar dochter. Ze was toen een jaartje of 6 en ik ging op een zonnige vakantiedag met haar naar het speelplein. Ze was toen echt dol op schommelen en vooral geduwd worden. Uiteindelijk vond ik het wel weer even welletjes geweest en besloot ik wat te drinken te halen terwijl de kleine verder speelt. Easy.

Ik zie ze wat op de schommel zitten van aan de automaat, duidelijk wat verveeld omdat ze niet meer geduwd wordt wanneer ze plots een paar kerels van een jaar of 16 ziet afkomen en je meteen haar gezicht ziet opklaren. Vervolgens hoor je haar die gasten aanspreken. " Jongens, jongens! Mag ik jullie even om een gunst vragen? Wil iemand me even duwen?" De komende tien minuten hebben die gasten dat kind om beurten op de schommel staan duwen.

pie-jie
8 mei 2017, 14:37
Jaren geleden toen ik pas samen was met mijn vriendin toch iets meegemaakt dat me instant deed smelten voor haar dochter. Ze was toen een jaartje of 6 en ik ging op een zonnige vakantiedag met haar naar het speelplein. Ze was toen echt dol op schommelen en vooral geduwd worden. Uiteindelijk vond ik het wel weer even welletjes geweest en besloot ik wat te drinken te halen terwijl de kleine verder speelt. Easy.

Ik zie ze wat op de schommel zitten van aan de automaat, duidelijk wat verveeld omdat ze niet meer geduwd wordt wanneer ze plots een paar kerels van een jaar of 16 ziet afkomen en je meteen haar gezicht ziet opklaren. Vervolgens hoor je haar die gasten aanspreken. " Jongens, jongens! Mag ik jullie even om een gunst vragen? Wil iemand me even duwen?" De komende tien minuten hebben die gasten dat kind om beurten op de schommel staan duwen.

Ai ai, op die leeftijd al de jongens voor haar kar spannen .. Waar gaat dat eindigen :D

bosic
8 mei 2017, 14:42
Mijn neefje van 3 jaar woont in een boerengat en had nog nooit een zwarte man gezien. Op een dag kwam hij er eentje tegen in de grote stad en riep hij: hey, gij zijt zwart! hey, zwartje!

Dat was pijnlijke schaamte.

nixie
8 mei 2017, 15:04
mijn petekind gisteren naar alles en nog wat "kijk" roepen
Op zich niets ergs. We waren echter in het park aan het kijken naar hoe de papa aan het sporten was met een hoop schone vrouwen in strakke legging.
En ik maar kijken :p
Ja, peter kijkt hoor :p

Sarcastr0
8 mei 2017, 15:13
Gisteren waren beide nogal actief.

Heel de tijd cirkels lopen (groot kot dus ruime cirkel) en roepend dat ze op de paardenmolen zitten.

de Waaslandwolf
8 mei 2017, 19:10

Om een of andere reden zat er in de creche van onze zoon geen enkel Afrikaans type.
Op een dag gaan we naar de delhaize en die ziet een zwarte en gaat daar naar toe en begint gewoon keihard te bleiten. :S
Die mens super vriendelijk en die was hem zelfs aan het troosten. Beetje afgaan toch...

Mijn neefje van 3 jaar woont in een boerengat en had nog nooit een zwarte man gezien. Op een dag kwam hij er eentje tegen in de grote stad en riep hij: hey, gij zijt zwart! hey, zwartje!

Dat was pijnlijke schaamte.
Ach, de kinderen in Afrika reageren exact hetzelfde hoor. :D

JPV
8 mei 2017, 21:37
Toen ik in Afrika (Rwanda) was, vroegen de kinderen effectief of je dat wit kan afwassen.

whacker
9 mei 2017, 13:11
Mijn zoon (8) spreekt nog steeds over zijn vleugels (schouderbladen die je kan doen uitsteken).
Mijn dochter: Papa, ben je aan het gezondbraden? (zonnebaden uiteraard)

EvilTwin
9 mei 2017, 13:30
"Leuke" anekdote van toen mijn oudste 5 was.

We gaan samen naar toilet in een taverne waar we een terrasje aan het doen zijn. Hij op het grote toilet, ik aan een urinoir. Het was nogal druk, bij de vrouwen stond er een klein rijtje wachtenden. Omdat het toilet richting de mannen klapdeurtjes heeft, zien die mij half staan aan de urinoir.

Hij heeft sneller gedaan en komt buiten en zie wat ik aan het doen ben. Op dat moment heeft hij zelf dat nog nooit gedaan.

"Haa! Zo kan je dus ook pipi doen!"

Al die vrouwen achter mij schieten in een lach, den deze vuurrood :) Wel zelf goed mee gelachen, daar niet van :)

Dr.Cro
9 mei 2017, 15:28
De jongste toen ze 3j was:
(Mama) dochter zet je eens stil op de stoel.
(Dochter) maar ik kan dat helemaal niet
(Mama) heb je weer mieren in je poep misschien? (W-Vl uitdrukking)
(Dochter) nee mama, alleen maar kaka...

Onze zoon is autistisch en dat levert heel wat rare situaties op, zoals in bed springen (we bedoelden snel in bed en slapen), eindigde met een kapot bed,....

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Myllan
10 mei 2017, 09:28
Afgelopen zaterdag stond ik met mijn stief-plus-whatver-dochter in het pashokje van de New Look waar ik een paar dingen wou passen. Denk dat het kind wat heeft met beharing want opeens komt ze weer met zo'n dode hoek actie. Zomaar roept ze "zeeeeg hoe komt het eigelijk dat gij geen schaamhaar hebt onder uw oksels? Papa heeft da wel he en das wel zacht he wij zijn de enige twee zonder he hihi waarom?"

Hokje naast ons zaten een huppeltrutjes die keiluid begonnen te lachen terwijl ik probeerde uit te leggen dat het okselhaar is en geen schaamhaar en dat iedereen zelf kan beslissen of ze het weghalen en dan vroeg ze wat het verschil was tussen oksel en schaamhaar enfin ik deed alsof ik haar niet hoorde en ben er als de donder vandoor gegaan.

eniac
10 mei 2017, 09:30
enfin ik deed alsof ik haar niet hoorde en ben er als de donder vandoor gegaan.

Dat kan je beter oplossen he. :)

Myllan
10 mei 2017, 09:34
Dat kan je beter oplossen he. :)

Hoe bedoel je?
Het is een tante die niet van ophouden weet en geloof me vrij, als ze iets wilt weten dan zal ze blijven doorgaan tot ze 'voldaan' is maar in dit geval ben ik er thuis zelf verder op ingegaan.
Op andere momenten zeg ik haar dat het niet het moment noch de plaats is voor zo'n gesprek/vragen.

eniac
10 mei 2017, 09:36
Welja, zoals je zelf zegt: ofwel uitleggen ofwel aangeven dat je het thuis zal uitleggen?

Myllan
10 mei 2017, 09:41
Welja, zoals je zelf zegt: ofwel uitleggen ofwel aangeven dat je het thuis zal uitleggen?

We waren gehaast maar dat is uiteraard geen excuus.
Kijk nu voel ik me slecht en schuldig.:(

eniac
10 mei 2017, 09:45
We waren gehaast maar dat is uiteraard geen excuus.
Kijk nu voel ik me slecht. :(

Dat is nu ook niet nodig he. Niemand is perfect en zeker niet wat betreft kinderen opvoeden, dat is gewoon moeilijk :)
Bij jou blijkbaar ook niet eens je "eigen" kind dus je hebt ook niet de "luxe" gehad om daar van het begin af aan geleidelijk in te kunnen groeien.

glashelder
10 mei 2017, 12:19
Hokje naast ons zaten een huppeltrutjes die keiluid begonnen te lachen terwijl ik probeerde uit te leggen dat het okselhaar is en geen schaamhaar en dat iedereen zelf kan beslissen of ze het weghalen en dan vroeg ze wat het verschil was tussen oksel en schaamhaar enfin ik deed alsof ik haar niet hoorde en ben er als de donder vandoor gegaan.
Wel een beetje eens met eniac hoor, maar het is toch niet zo'n moeilijke vraag? "Als het onder je oksel staat, heet het okselhaar. Groeit het tussen je benen, is het schaamhaar." (Ik zou waarschijnlijk nog wat verder gaan en echt uitleggen wat de verschillen zijn, bijvoorbeeld schaamhaar groeit meestal in krulletjes, okselhaar is gladder :unsure:)

En dan hopen dat ze niet vraagt waarom het SCHAAMhaar heet :niceone:

Myllan
10 mei 2017, 12:40
Wel een beetje eens met eniac hoor, maar het is toch niet zo'n moeilijke vraag? "Als het onder je oksel staat, heet het okselhaar. Groeit het tussen je benen, is het schaamhaar." (Ik zou waarschijnlijk nog wat verder gaan en echt uitleggen wat de verschillen zijn, bijvoorbeeld schaamhaar groeit meestal in krulletjes, okselhaar is gladder :unsure:)

Ik zeg toch nergens dat het een moeilijke vraag is?
Moest er op dat moment zelf ook mee lachen dus een serieus antwoord geven zat er sowieso al niet en zoals ik al eerder aangaf, het is een pittige jongedame die 100x het woord 'waarom' kan zeggen in 1 zin.
Toen we thuis waren en ik zei dat schaamhaar meestal op een volwassen vrouw haar bloempje (haar woord voor vagina) of grote man zijn lala groeit knalde ze het volgende in mijn gezicht.
"Waarom heet het dan geen bloemenhaar en alle grote mensen hebben een bloemenkrans tussen hun benen hihi" (giechel giechel) en hopla weg was ze...

Btw ze is nu 6 en we hebben een paar boekjes besteld om haar de veranderingen van het menselijk lichaam uit te leggen op haar eigen niveau.

brandon_
10 mei 2017, 14:00

Omdat SCHAAMhaar groeit in de SCHAAMstreek en OKSELhaar in de OKSELstreek? :unsure:

Lefky
10 mei 2017, 14:19
"Wat is de schaamstreek?"

Myllan
10 mei 2017, 14:44
"Wat is de schaamstreek?"

Of nee beter nog, waarom moet ik mij daarvoor schamen?
Dat zou nu eens echt een vraag zijn voor haar.
Vooral de "waarom" vragen zijn zo moordend...

bosic
10 mei 2017, 15:13
Kleine kinderen hebben nog totaal geen schaamte. Roep je dat het slaaptijd is, dan gaan direct al hun kleren uit in de woonkamer (bezoek of niet), staan ze nog wat in hun blote rond te lopen om vervolgens hun pyjama aan te doen. Dat gedrag zal nog wel veranderen als ze 16 zijn.

glashelder
10 mei 2017, 15:57
Kleine kinderen hebben nog totaal geen schaamte. Roep je dat het slaaptijd is, dan gaan direct al hun kleren uit in de woonkamer (bezoek of niet), staan ze nog wat in hun blote rond te lopen om vervolgens hun pyjama aan te doen. Dat gedrag zal nog wel veranderen als ze 16 zijn.
Of niet, bij sommigen.

:unsure:

Kolores
10 mei 2017, 17:06
"Wat is Samsonseks?"

pie-jie
11 mei 2017, 11:32
"Wat is Samsonseks?"

Makkelijk. Samson die anaal genomen wordt door de hand van Danny Verbist.

nite
11 mei 2017, 14:50
Waarom is die een jongen?

ToasT
25 mei 2017, 09:06
Op boredpanda hebben ze jullie voorbeeld gevolgd :) (http://www.boredpanda.com/savage-kids-tweets)

puni
25 mei 2017, 13:10

Word, spontane rillingen.

Sarcastr0
25 mei 2017, 16:33
Waterpret opt terras :)

Myllan
30 mei 2017, 08:55
Een paar maanden had ik voor de grap zo eens falsies besteld via AliExpress nooit wetende dat ze effectief zouden aankomen. Waren dan ook een paar €'s voor een stuk of 1000. Vorige week dan toch ontvangen en afgelopen vrijdag besloten om ze dan toch eens uit te proberen en ze stonden wel, ik vond ze mooi en besloot dan maar om ze op te houden. Nadat mijn man een halve dag had gewerkt en ik zijn dochter al was gaan oppikken besloten om naar een binnenspeelplein te gaan .

Het was al in de 1ste instantie ellendig lang wachten aan de inkom en toen we eindelijk aan de kassa kwamen keek het klein mevrouwtje opeens naar mijn gezicht met zo'n blik waarvan ik gelijk de bui al voelde hangen.
Zogenaamd probeerde ze nog eerst subtiel te doen door in gebarentaal te communiceren. Ik begreep er uiteraard weer geen drol van en juist toen we de aandacht hadden van kassierster roept ze daar weer keiluid 'Myllan uw wimber (spreekt ze zo uit) hangt los en da lijkt op een dode spin he HAHAHAHAHA'
Mensen voor ons keken ook, mensen achter ons genoten mee, eigenaar of verantwoordelijke die mee aan de kassa stond draaide zich dan ook nog eens om en keek naar mij.
Ik deed nog alsof ik van niets wist en vroeg heel droog 'oh echt? Waar dan?'
Ipv gewoon mijn mond te houden.

Op zo'n moment wil je wel doodgaan, eigenlijk.

glashelder
30 mei 2017, 13:14
Ja ja. (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=falsies)

Myllan
30 mei 2017, 18:51
Ja ja. (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=falsies)

Don't need that kinda falsies!!:cool:
Tenminste nog niet haha verder naar beneden scrollen.

Mefke
1 juni 2017, 19:29
Deze morgen ging ik de kleine op school afzetten. Zijn lerares (aleja in zijn geval eerder peuterleidster [emoji12] ) hield toezicht en aangezien mijn vrouw enkele weken terug bevallen is van een 2e zoontje kwam ze vragen hoe het ermee ging.
Ja zegt ze hij heeft in de klas verteld dat baby-broer veel eet, veel drinkt, veel slaapt en veel te veel bij zijn mama zit. [emoji1]

whacker
15 september 2017, 11:19
Eens oprakelen.
"Ik ga een andere papa en mama zoeken want ik wil jullie niet meer" - De dochter (6) moest haar jas aan doen want het regende.

McBr@in
15 september 2017, 13:13
Momenteel in volle potjestraining met onzen oudste zoon. Ik ga hem gisteren ophalen op school & merk dat hij een plaspamper heeft. Begin weer heel het gesprek dat hij op zijn potje moet gaan of bij een ongelukje tegen de juf moet gaan zeggen dat hij pipi/kaka gedaan heeft.

Response:
Ik wil niet op het potje gaan .Dat potje is te groot en ik ben nog klein en mijn armpjes zijn nog te klein en ik vind dat niet leuk.

Kinderen kennen inderdaad geen schaamte.
In de winkel:
Kijk papa, die meneer heeft ook zo een dikke buik als jij.

We zijn onlangs verhuis, vrijstaande woning met een grote tuin, veel groter dan de tuin die we ervoor hadden. Bij de eerste bezichtiging hadden we hem meegenomen. Hij stond buiten op het terras die tuin al helemaal in te delen:
- Kijk papa, daar kan ik mijn glijbaan zetten, en daar mijn huisje en hier mijn zwembad. En ik kan met mijn fietsje in de tuin rijden. Leuk e papa.
Op weg naar huis, vrouw en ik hadden al 95% beslist dat dat het huis was waar we naar zochten, vragen we hem:
- En vriend, vond je het een leuk huis? Zou je daar graag wonen?
- Antw: Nee hoor papa
- Hoe? Waarom niet? Je vond de tuin toch zo leuk?
- Antw: Ja papa, maar ik vind het dak niet mooi

En gisterenmorgen tegen de mama:
- Mama, papa moet mij naar school doen, jij niet
- Waarom? Ben je boos op mama?
- Nee, maar ik vind jouw schoenen niet mooi

Da kind is echt elke dag inspiratie voor minstens 1 schaterlach en massa's glimlachen :-)

ashuray
17 september 2017, 22:01
Momenteel in volle potjestraining met onzen oudste zoon. Ik ga hem gisteren ophalen op school & merk dat hij een plaspamper heeft. Begin weer heel het gesprek dat hij op zijn potje moet gaan of bij een ongelukje tegen de juf moet gaan zeggen dat hij pipi/kaka gedaan heeft.

Response:
Ik wil niet op het potje gaan .Dat potje is te groot en ik ben nog klein en mijn armpjes zijn nog te klein en ik vind dat niet leuk.

Kinderen kennen inderdaad geen schaamte.
In de winkel:
Kijk papa, die meneer heeft ook zo een dikke buik als jij.

We zijn onlangs verhuis, vrijstaande woning met een grote tuin, veel groter dan de tuin die we ervoor hadden. Bij de eerste bezichtiging hadden we hem meegenomen. Hij stond buiten op het terras die tuin al helemaal in te delen:
- Kijk papa, daar kan ik mijn glijbaan zetten, en daar mijn huisje en hier mijn zwembad. En ik kan met mijn fietsje in de tuin rijden. Leuk e papa.
Op weg naar huis, vrouw en ik hadden al 95% beslist dat dat het huis was waar we naar zochten, vragen we hem:
- En vriend, vond je het een leuk huis? Zou je daar graag wonen?
- Antw: Nee hoor papa
- Hoe? Waarom niet? Je vond de tuin toch zo leuk?
- Antw: Ja papa, maar ik vind het dak niet mooi

En gisterenmorgen tegen de mama:
- Mama, papa moet mij naar school doen, jij niet
- Waarom? Ben je boos op mama?
- Nee, maar ik vind jouw schoenen niet mooi

Da kind is echt elke dag inspiratie voor minstens 1 schaterlach en massa's glimlachen :-)

Die klinkt super cute :love:

Waelvis
18 september 2017, 04:47
Onze jongste heeft ons vorige week even doen wegkruipen van schaamte.
Hij is nog niet zo lang zindelijk, en heeft geregeld nog accidentjes.

Toen we hem gingen halen op school sprak zijn juffrouw ons aan. Hij had op de koer gekakt.

Niet in zijn broek, zoals de meeste zouden doen. Nee, hij moest dringend, en de toiletten zijn aan de volledige andere kant van de speelplaats. Dus deed hij z'n broek naar beneden, en begon zo op z'n gemak op de koer te kakken.

Bubble
23 september 2017, 09:11
Maandag - vrijdag: 7:15 -> laat me gerust! Ik wil nog niet op staan, ik ben nog moe!
zaterdag: 7:01 -> papa, het is 7u, mag ik op staan?

Booka Shade
23 september 2017, 09:35
Kan raar klinken, maar door al deze posts wil ik net wel graag kinderen..

Sarcastr0
23 september 2017, 09:41
Kleinste komt de keuken in.
"Peer. Nu!"

Dan zeg ik dat papa niet luistert als je dat zo onbeleefd vraagt, en dat hij dat braaf moet vragen met alsjeblieft.

Insta Mad face, wandelt boos de keuken uit.

2 minuten later, kei opgewekt: papaaaa mag ik peer ajuplief

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Lt. ZweedVoet
23 september 2017, 18:25
Onze jongste heeft ons vorige week even doen wegkruipen van schaamte.
Hij is nog niet zo lang zindelijk, en heeft geregeld nog accidentjes.

Toen we hem gingen halen op school sprak zijn juffrouw ons aan. Hij had op de koer gekakt.

Niet in zijn broek, zoals de meeste zouden doen. Nee, hij moest dringend, en de toiletten zijn aan de volledige andere kant van de speelplaats. Dus deed hij z'n broek naar beneden, en begon zo op z'n gemak op de koer te kakken.

Ter illustratie:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170923/28e9eb0e0aa74571f73d8e821577bef2.gif

Bubba
23 september 2017, 18:56
Kan raar klinken, maar door al deze posts wil ik net wel graag kinderen..Inderdaad, maar die is onderweg. [emoji5]

StanTem
23 september 2017, 18:58
Kan raar klinken, maar door al deze posts wil ik net wel graag kinderen..

Ge moogt de mijne eens een week of 2 lenen.

Booka Shade
23 september 2017, 19:33
Inderdaad, maar die is onderweg. [emoji5]Gratz!
Ge moogt de mijne eens een week of 2 lenen.[emoji38]

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

McBr@in
25 september 2017, 07:34
Kleinste komt de keuken in.
"Peer. Nu!"

Dan zeg ik dat papa niet luistert als je dat zo onbeleefd vraagt, en dat hij dat braaf moet vragen met alsjeblieft.

Insta Mad face, wandelt boos de keuken uit.

2 minuten later, kei opgewekt: papaaaa mag ik peer ajuplief

Zo herkenbaar.

Bij ons afgelopen vrijdag:
- Ik heb vandaag kaka gedaan op toiletje (zitten in potjestraining en kaka op toiletjes in school lukt nog niet zo goed)
- Is da waar jongen? Ni liegen e (had al gechecked bij de juf en wist dat er niks van aan was)
- Ja papa, echt waar
- Je mag niet liegen e, uw neusje gaat groeien zoals in het verhaaltje van pinokkio als je liegt
5 seconden stilte
- Ik denk dat mijn neusje toch al een beetje langer geworden is hoor

Sarcastr0
25 september 2017, 08:16
Zo herkenbaar.

Bij ons afgelopen vrijdag:
- Ik heb vandaag kaka gedaan op toiletje (zitten in potjestraining en kaka op toiletjes in school lukt nog niet zo goed)
- Is da waar jongen? Ni liegen e (had al gechecked bij de juf en wist dat er niks van aan was)
- Ja papa, echt waar
- Je mag niet liegen e, uw neusje gaat groeien zoals in het verhaaltje van pinokkio als je liegt
5 seconden stilte
- Ik denk dat mijn neusje toch al een beetje langer geworden is hoorHaha heerlijk :D

Dhene
25 september 2017, 09:27
Alle gesprekken hier beperken zich voorlopig nog tot: babababa en agu

Myllan
25 september 2017, 10:11
Alle gesprekken hier beperken zich voorlopig nog tot: babababa en agu

Topic gaat dan ook over fratsen van kleine kinderen.
Niveau en taalgebruik komt zo een beetje overeen met het niveau van nieuwshoekje (pol&actua) van dit forum. :(

Micheal
25 september 2017, 10:16
Onze kleine toen hij leerde rollen ging op de creche zo direct op de versiertoer.
Rollen naar het meisje dat naast hem lag om ze ne kus te geven... :eek:

Myllan
25 september 2017, 10:29
Onze kleine toen hij leerde rollen ging op de creche zo direct op de versiertoer.
Rollen naar het meisje dat naast hem lag om ze ne kus te geven... :eek:

Jong geleerd is oud gedaan haha.
Onze kleine diva ging afgelopen weekend ook op de versiertoer. Heeft ze de zoon van een bevriend koppel opgeschareld terwijl ze bij ons bezoek waren. Hele dag samen gespeeld en na afloop gaf ze hem een kus op de mond.:eek:
We stonden er allemaal bij en keken ernaar.

Sir WarCry III
25 september 2017, 10:35
Jong geleerd is oud gedaan haha.
Onze kleine diva ging afgelopen weekend ook op de versiertoer. Heeft ze de zoon van een bevriend koppel opgeschareld terwijl ze bij ons bezoek waren. Hele dag samen gespeeld en na afloop gaf ze hem een kus op de mond.:eek:
We stonden er allemaal bij en keken ernaar.

Ik heb als kleuter ook eens heel den dag met een meiske gespeeld. Achteraf vroeg die aan mij of wij met elkaar gingen trouwen en ik heb ja gezegd. Wat er ondertussen van mijn verloofde geworden is weet ik niet. Haar naam kan ik mij ook niet herinneren. :unsure:

Myllan
25 september 2017, 10:44
Ik heb als kleuter ook eens heel den dag met een meiske gespeeld. Achteraf vroeg die aan mij of wij met elkaar gingen trouwen en ik heb ja gezegd. Wat er ondertussen van mijn verloofde geworden is weet ik niet. Haar naam kan ik mij ook niet herinneren. :unsure:

Herkenbaar.:p
Ik ben op die manier al tig keer getrouwd geweest en denk ondertussen ook al gescheiden. Zelfs op de lagere school en al en toen zouden we (toenmalige echtgenoot en ik) na ons huwelijk gaan samenwonen in het lerarenlokaal want we waren te arm om ergens iets te kopen.

McBr@in
25 september 2017, 10:44
Topic gaat dan ook over fratsen van kleine kinderen.
Niveau en taalgebruik komt zo een beetje overeen met het niveau van nieuwshoekje (pol&actua) van dit forum. :(

Ik denk dat hij bedoelt dat het taalgebruik van zijn kinderen momenteel nog beperkt blijft tot babababa en agu ;)

Myllan
25 september 2017, 11:06
Ik denk dat hij bedoelt dat het taalgebruik van zijn kinderen momenteel nog beperkt blijft tot babababa en agu ;)

Ah ja dat kan ook, sorry verkeerd begrepen dan.

Dhene
25 september 2017, 12:09
:D ja volgende week 7 maand

Sarcastr0
25 september 2017, 12:34
Mijn dochter kwam thuis vertellen dat ze met den Habib had gekust want die heeft een oorbel.

Stikte bena in m'n eten :)

Genius
25 september 2017, 12:35
Mijn zoontje wordt volgende week 9 maanden en elke dag kijk je vol bewondering en liefde naar dat klein ventje.

Hij lacht (schaterlacht) ook met het minste, het pletten van een fles water of lawaai maken met een plastieken zak (nee niet door hemzelf wel door ons uiteraard) vindt hij geweldig.

Myllan
25 september 2017, 13:31
Stikte bena in m'n eten :)

Was ook zo een beetje de reactie van mijn man, dacht even dat iemand hem moest reanimeren.
Raar toch hoe mannen van players veranderen in kleine, kwetsbare wezens eens ze zelf kinderen hebben met name dochters. Schattig.

whacker
25 september 2017, 14:14
-Papa, geef eens de puriki (kip-curry).

McBr@in
25 september 2017, 14:29
Was ook zo een beetje de reactie van mijn man, dacht even dat iemand hem moest reanimeren.
Raar toch hoe mannen van players veranderen in kleine, kwetsbare wezens eens ze zelf kinderen hebben met name dochters. Schattig.

Ik prijs mij gelukkig met 2 jongens. Nu moet ik mij maar zorgen maken over 2 extra pieten ipv over elke piet op de wereld :p

Tomski
25 september 2017, 14:52

Als mijn zoon later als 'm 16 is en met een liefje naar huis komt (of die is blijven slapen) dan ga ik met hem een pint gaan drinken.
Als mijn dochter hetzelfde doet, die snotaap is er aan, ik hang zijn lijk aan mijn voorgevel als verwittiging voor de volgende... ye be warned! :D

Gelukkig ne zoon gekregen :D de kans op jailtime is verminderd

Myllan
25 september 2017, 15:02
Als mijn zoon later als 'm 16 is en met een liefje naar huis komt (of die is blijven slapen) dan ga ik met hem een pint gaan drinken.
Als mijn dochter hetzelfde doet, die snotaap is er aan, ik hang zijn lijk aan mijn voorgevel als verwittiging voor de volgende... ye be warned! :D

Gelukkig ne zoon gekregen :D de kans op jailtime is verminderd

Maar je beseft toch dat de papa van dat liefje hetzelfde gaat doen met jouw zoon? :p
Tenzij die thuis komt een jongen ja dan hoef je niets te vrezen, denk ik dan.

Tomski
25 september 2017, 15:05
Maar je beseft toch dat de papa van dat liefje hetzelfde gaat doen met jouw zoon? :p

Laat me toch even in mijn illusie? :p

't is nog lang... mijne grootste schat ter wereld is nog maar 21 maand.

Wel al flink beleefd, als je hem iets geeft zegt ie automatisch "tankie" :lol:

Myllan
25 september 2017, 15:06
Wel al flink beleefd, als je hem iets geeft zegt ie automatisch "tankie" :lol:

Aah zo lief.

Tomski
25 september 2017, 15:49
qua fratsen heeft em gelukkig nog niet te veel uitgestoken.

Wel zaten we een aantal maand terug bij de dokter in een bomvolle wachtzaal van de huisartsenwachtpost en de mens naast ons had niet beter op gevonden dan 'm een high five te geven... en toen moest iedereen in die wachtzaal een high five geven ..

25 zieke mensen afgegaan..

en wij zaten daar te facepalmen :lol:

Kolores
25 september 2017, 16:17

Hoe reageerde jouw vader Mylan? En heeft hij een zoon ook?

Myllan
26 september 2017, 16:12
Hoe reageerde jouw vader Mylan? En heeft hij een zoon ook?

Kalm. Eerst trok hij nog een dr Spock gezicht terwijl zijn neusvleugels zachtjes op en neer gingen maar nadat mijn man er een kwartier mee gebabbeld had en hem volledig had ingepakt was mijn pa al vergeten wie ik was.

Tegen mijn broer heeft hij gezegd en citeer;
"Breek da meiske haar hart en ik breek uw poten"
Voor hem zijn alle dochters gelijk.:p

Lefky
27 september 2017, 08:44
Kalm. Eerst trok hij nog een dr Spock gezicht terwijl zijn neusvleugels zachtjes op en neer gingen maar nadat mijn man er een kwartier mee gebabbeld had en hem volledig had ingepakt was mijn pa al vergeten wie ik was.

Tegen mijn broer heeft hij gezegd en citeer;
"Breek da meiske haar hart en ik breek uw poten"
Voor hem zijn alle dochters gelijk.:p

Is uwe vriend ook van marrokaanse afkomst?

Myllan
27 september 2017, 10:42
Is uwe vriend ook van marrokaanse afkomst?

Het is trouwens Marokkaanse en nee, mijn man is een Belg en mijn papa ook.

Lefky
27 september 2017, 10:47
Het is trouwens Marokkaanse en nee, mijn man is een Belg en mijn papa ook.

Mijn excuses, ik heb hier een laptop met een verschrikkelijk toetsenbord :p
Zal in het vervolg nalezen voor ik op send druk :)

Chapeau voor uw vader om daar dan zo direct akkoord mee te zijn. Das niet altijd het geval bij anderen toch?

Myllan
27 september 2017, 11:10
Mijn excuses, ik heb hier een laptop met een verschrikkelijk toetsenbord :p
Zal in het vervolg nalezen voor ik op send druk :)

Chapeau voor uw vader om daar dan zo direct akkoord mee te zijn. Das niet altijd het geval bij anderen toch?

Geeft niets hoor, ik ben een muggenzifter haha!
Papa heeft me zo opgevoed om niet zomaar met de eerste de beste thuis te komen en weet dat mijn smaak qua mannen wel in orde is enkel dat argwanende zit af en toe nog in hem maar denk dat alle papa's wel zo zijn.

Meeste papa's beschouwen hun dochters nog altijd als kleine meisjes ook al zitten die dochters reeds op tram 3. :(

Lefky
27 september 2017, 11:14
Geeft niets hoor, ik ben een muggenzifter haha!
Papa heeft me zo opgevoed om niet zomaar met de eerste de beste thuis te komen en weet dat mijn smaak qua mannen wel in orde is enkel dat argwanende zit af en toe nog in hem maar denk dat alle papa's wel zo zijn.

Meeste papa's beschouwen hun dochters nog altijd als kleine meisjes ook al zitten die dochters reeds op tram 3. :(

Ja maar ik had eigenlijk meer discussie verwacht omdat jij moslim bent en die cultuur over het algemeen traditioneler is.
Dus jij met een Marokkaanse afkomst en moslim zijnde die met een Belg thuis komt (die waarschijnlijk niet echt gelovig is?).
Als ik hier te persoonlijk begin te worden mag je het zeggen e :)

Myllan
27 september 2017, 11:36
Ja maar ik had eigenlijk meer discussie verwacht omdat jij moslim bent en die cultuur over het algemeen traditioneler is.
Dus jij met een Marokkaanse afkomst en moslim zijnde die met een Belg thuis komt (die waarschijnlijk niet echt gelovig is?).
Als ik hier te persoonlijk begin te worden mag je het zeggen e :)

Waarom denk je dat ik een moslima ben?
Omdat mijn moeder toevallig Marokkaanse is? Nee maar dit is wel de denkfout die de meeste mensen maken. In mijn geval is het iets ingewikkelder maar ik stuur je zo een pb, niet omdat mijn situatie zo geheimzinnig is of speciaal maar eerder omdat het behoorlijk offtopic is.:(

straight_six
27 september 2017, 11:37
Ah ja dat kan ook, sorry verkeerd begrepen dan.Dat heb je nochtans nooit veel voor. :')

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Sir WarCry III
3 oktober 2017, 09:24
ik ben een muggenzifter haha!

Kalm. Eerst trok hij nog een dr Spock gezicht...

McCoy is den dokter. Niet Spock. :p

Myllan
3 oktober 2017, 09:43
McCoy is den dokter. Niet Spock. :p

Ik heb die vent heel mijn miezerig leventje lang dr Spock genoemd en niemand die het nodig vond om me te corrigeren haha well shame on me. :$

TooChé
3 oktober 2017, 09:54
Hier vindt mij neefke er niks beter op dan altijd in mijn balzak te meppen. Nu, tis ook ongeveer op zijn armhoogte, maar dan nog ... :/

offtopic: Bwoa zo ingewikkeld kan het toch niet zijn... Je bent gelovig (moslim, katholiek, ...) of je bent het niet? :p

Polle32
3 oktober 2017, 09:56
Ik heb die vent heel mijn miezerig leventje lang dr Spock genoemd en niemand die het nodig vond om me te corrigeren haha well shame on me. :$

Geen schaamte nodig: er is ook een Dr. Spock, de Amerikaanse kinderarts hét referentiewerk over kinderopvoeding en -verzorging heeft geschreven (Baby and Child Care). Je doelde uiteraard op die mens ;).

Myllan
3 oktober 2017, 10:23
Hier vindt mij neefke er niks beter op dan altijd in mijn balzak te meppen. Nu, tis ook ongeveer op zijn armhoogte, maar dan nog ... :/

offtopic: Bwoa zo ingewikkeld kan het toch niet zijn... Je bent gelovig (moslim, katholiek, ...) of je bent het niet? :p

Mijn stiefdochtertje heeft dat eens bij haar papa gedaan. Lang verhaal is eraan vooraf gegaan maar eindstand was dat ze hele tijd op zijn eh gerief zat te duwen omdat ze dacht dat hij een ziekte had ofzo gezien alles er zo dik/opgezwollen uitzag. Volgens haar dan(toen een jaar of 3)

En idd, je bent gelovig of je bent het niet maar feit dat 1 van de ouders uit een bepaald land afkomstig is maakt niet dat je automatisch een bepaalde religie aanhangt en die vergissing wordt wel vaker gemaakt.

Geen schaamte nodig: er is ook een Dr. Spock, de Amerikaanse kinderarts hét referentiewerk over kinderopvoeding en -verzorging heeft geschreven (Baby and Child Care). Je doelde uiteraard op die mens ;).

Nee hoor, ik doelde weldegelijk op die kerel uit Star Trek met ze rare voorhoofd. Over jouw dr Spock heb ik (denk ik) nog nooit gehoord.

Polle32
3 oktober 2017, 10:29
Allez, dan bied ik een elegante uitweg en dan sla jij die af :p.

Myllan
3 oktober 2017, 10:35
Allez, dan bied ik een elegante uitweg en dan sla jij die af :p.

Heel lief maar aan de schandpaal is waar ik moet zijn, zonder genade!

Sir WarCry III
3 oktober 2017, 10:41
Da's echt waar. Hoe durft ge uw Star Trek niet kennen!

Superdad
3 oktober 2017, 15:17
Nee hoor, ik doelde weldegelijk op die kerel uit Star Trek met ze rare voorhoofd. Over jouw dr Spock heb ik (denk ik) nog nooit gehoord.Die met zijn raar voorhoofd is nog nen anderen. Mister Spock is dien met zijn oren... [emoji13]

ashuray
3 oktober 2017, 15:42
Hahahahaha. De fratsen van Myllan :rofl:

Myllan
3 oktober 2017, 15:51
Die met zijn raar voorhoofd is nog nen anderen. Mister Spock is dien met zijn oren... [emoji13]

Oh mijn god dit meen je toch niet?
Ik vind dit like behoorlijk awkward worden nu.
Wie is dit???

https://www.mupload.nl/img/fv7b5o1bfqmwi.jpg

Als de cultuurbarbaar dat ik er ben sla ik volgens mij hele cast van star trek door elkaar.:x
Aub vergeef tis alweer een eeuwigheid geleden dat ik die bekeken heb en ik ben sowieso geen grote fan van die zwevende vliegende schotels.

Tha_nOn
3 oktober 2017, 16:13
Wie is dit???

Als de cultuurbarbaar dat ik er ben sla ik volgens mij hele cast van star trek door elkaar.:x
Aub vergeef tis alweer een eeuwigheid geleden dat ik die bekeken heb en ik ben sowieso geen grote fan van die zwevende vliegende schotels.

no worries myllan, dat is spock. Maar de meeste mensen refereren naar zijn wenkbrauwen/oren. En naar het voorhoofd als het over ne Klingon gaat.

Micheal
3 oktober 2017, 16:13
Wie is dit???

Dit is Mr Spock. Live long and prosper

BroodjeHaasKam
3 oktober 2017, 16:37
Wie is dit???

Dat is Mr Spek, de neef van.
Mr Spek is de villain van Star Trek vanaf seizoen 5. Kidnapt Spok en bakt spek, ganse crew van de Enterprise heeft nu een te hoge cholesterol. McCoy staat voor een raadsel. Niemand past nog in hun stoeltjes in de cockpit. Alvorens het schip crasht, kruipt Spek in de escape pod => Mr Spek zegeviert. Star Trek werd helaas afgevoerd en dus kregen we geen seizoen 6 te zien.

ashuray
3 oktober 2017, 16:44
Imo is zijn neus of haar ook een mogelijkheid voor comments

Sarcastr0
5 november 2017, 21:45
Papa je moet een nieuw bed kopen.

Ahja schatje waarom?

Ja in mijn bed hangt een grote snottepiet

:D

StanTem
6 november 2017, 08:43
Mijne zoon (wordt in december 5) is nu al een week lang in de fase van mij op zowat alles na te willen doen.
Wat ik ga eten, wil hij ook eten. Wat ik drink, wil hij drinken. Doe ik enkel een tshirt aan, dan hij ook...

Hoe cute :love:

Myllan
6 november 2017, 08:47
Wth is een snottepiet?:oink:

Mijn (plus)dochtertje is inmiddels 6,5 en is denk ik al aan het puberen. :oink:
Wilt met make up naar buiten en vroeg vorige week of ze een bh mocht hebben, haar papa kreeg volgens mij een beroerte.

ToasT
6 november 2017, 08:51

Mijn (plus)dochtertje is inmiddels 6,5 en is denk ik al aan het puberen. :oink:
Wilt met make up naar buiten en vroeg vorige week of ze een bh mocht hebben, haar papa kreeg volgens mij een beroerte.

https://www.youtube.com/watch?v=ZCFxuCYnTaM

Sir WarCry III
6 november 2017, 09:17

De mini zijn dochterke haar lief, Piet met een snotfetish. Ik zou daarna ook aanraden van een nieuw bed te kopen.

Mefke
6 november 2017, 10:25
Mijne zoon (wordt in december 5) is nu al een week lang in de fase van mij op zowat alles na te willen doen.
Wat ik ga eten, wil hij ook eten. Wat ik drink, wil hij drinken. Doe ik enkel een tshirt aan, dan hij ook...

Hoe cute :love:Mijne zoon van 3 doet ook alles na. Heb de gewoonte van tijdens het tandenpoetsen de vensters dicht te doen enzo dus loopt hij dan achter mij aan en doet mij na. Sta ik 5 minuten op dezelfde plek stil, doet hij dat dan ook. Loop ik 3x rond het bed van de kleinsten dan doet hij dat ook. Enkele weken geleden had ik een spierscheur en liep ik te manken, kwam hij al trekkebenen achter mij aan :-D

Waelvis
8 november 2017, 17:57
Onze jongsten vindt het tegenwoordig leuk om zich te verstoppen en dan tevoorschijn te springen en keiluid "VERJAARDAG!!!" te roepen.

Sarcastr0
8 november 2017, 23:27
Met de jongste n de zetel, proberen te slapen tussen het spauwen.

Griep periode is weer daar.

Ook dat zijn fratsen :unsure:

Pompi
9 november 2017, 10:17
hier ist snotterseizoen ook begonnen, en das altijd onze kleinste da der last van heeft.
En em weet da zijn plek eigenlijk op een dekentje op de grond is dan maar als em dan zo in de zetel kruipt en me zen koppeke op ne zetel ligt te snoezen dan kunde toch nie kwaad worden he.

https://imgur.com/a/P08S9

pardal capoeira
9 november 2017, 10:21
de jongste 1,5j die een tetterkont is met de geweldige woordjes ote-andje (olifantje) en otje-lade (protje gelaten). zijn eerste woordje was eten en elke keer als we langs de mc donalds rijden is hij kwaad als we daar niets gaan eten

de oudste 3,5j heeft gisteren voor de eerste keer zijn schoentje mogen zetten. Hij heeft mij de hele avond liggen uitvragen hoe Sinterklaas toch maar binnen zou kunnen, want we hebben geen schouw en de deuren/ramen zijn overal toe. Dan brak hij zijn hoofd over het paard van Sinterklaas, hoe die binnen moet komen als de poort voor het huis toe was, enz... Deze morgen kijkt hij in zijn schoen en vraagt droog, waarom heb jij die dingen daarin gelegd?

andere fratsen, de jongste wordt elke morgen om 4 uur wakker, weigert nog te slapen en maakt zijn ouder broer wakker waardoor deze ook niet meer wilt slapen.

Pompi
9 november 2017, 10:29
de oudste 3,5j heeft gisteren voor de eerste keer zijn schoentje mogen zetten. Deze morgen kijkt hij in zijn schoen en vraagt droog, waarom heb jij die dingen daarin gelegd?

Raar is da ni, tis begot 9 november

StanTem
9 november 2017, 10:33
de jongste 1,5j die een tetterkont is met de geweldige woordjes ote-andje (olifantje) en otje-lade (protje gelaten). zijn eerste woordje was eten en elke keer als we langs de mc donalds rijden is hij kwaad als we daar niets gaan eten

de oudste 3,5j heeft gisteren voor de eerste keer zijn schoentje mogen zetten. Hij heeft mij de hele avond liggen uitvragen hoe Sinterklaas toch maar binnen zou kunnen, want we hebben geen schouw en de deuren/ramen zijn overal toe. Dan brak hij zijn hoofd over het paard van Sinterklaas, hoe die binnen moet komen als de poort voor het huis toe was, enz... Deze morgen kijkt hij in zijn schoen en vraagt droog, waarom heb jij die dingen daarin gelegd?

andere fratsen, de jongste wordt elke morgen om 4 uur wakker, weigert nog te slapen en maakt zijn ouder broer wakker waardoor deze ook niet meer wilt slapen.

Miljaar, da's vroeg om een schoentje te zetten.

pardal capoeira
9 november 2017, 10:48
op school zijn er al mee bezig en de Sint is sinds vorig weekend in het land. (Het Sintpaleis - Waar Sinterklaas thuis is... (http://www.sintpaleis.com)). Het is nu ook niet dat hij alle dagen iets in zijn schoen zal krijgen.

Pompi
9 november 2017, 10:50
ze verkopen nu ook nog teensletsen in de winkel, tis nie da ge die daarom nu al moet aandoen he.

Tomski
9 november 2017, 13:55
Miljaar, da's vroeg om een schoentje te zetten.Bij ons is het zaterdag al sint hoor. Wij doen niet mee op 6 december. Sint Maarten is de enige echte Sint, neh [emoji14]

strijkkeiZer?
9 november 2017, 13:56
ze verkopen nu ook nog teensletsen in de winkel, tis nie da ge die daarom nu al moet aandoen he.

Zalige vergelijking! :D

pardal capoeira
9 november 2017, 14:48

klopt, echter kreeg ik het niet over mijn hart om hem hierin te teleurstellen, alsook te belonen voor zijn gewenst gedrag.

Artemis
9 november 2017, 14:55
Ik las enkele dagen gelden de tip om de ochtendspits vlotter te laten verlopen door een blad te maken met prentjes op 'naar het toilet gaan', 'pyjama uitdoen', 'kleren aandoen', 'ontbijten', 'tanden poetsen'. Naast elk prentje kunnen ze dan een stempel zetten als ze daarmee klaar zijn. Ik dus 's avonds nog zo'n blad in elkaar geknutseld, ik had de pc niet meer aan dus had ik de prentjes gewoon snel getekend.
's Ochtends waren de kindjes laaiend enthousiast over het concept, maar de oudste (6j) zei wel: Mama, dat toilet, dat is toch wel heel erg mislukt he... Maar je hebt het wél goed geprobeerd hoor.
Ik vond dat dus grappig, dus een kwartiertje later nam ik neem een foto van mijn knutsel voor Instagram.
Zei hij 'Maar waarom neem jij nu eigenlijk een foto van die mislukte dingen?'

De jongste (4j) heeft nu een nieuwe tactiek om dingen te bekomen:
- Ik ga een koek pakken.
-> ? banee jij gaat nu geen koek pakken, we eten over tien minuten!
- MOPJE!
Hij kan maar proberen he :D

Sir WarCry III
13 november 2017, 07:30
De jongste (4j) heeft nu een nieuwe tactiek om dingen te bekomen:
- Ik ga een koek pakken.
-> ? banee jij gaat nu geen koek pakken, we eten over tien minuten!
- MOPJE!
Hij kan maar proberen he :D

Doet mij hieraan denken. :D

https://reallifeglobal.com/wp-content/uploads/2012/10/Screen-shot-2012-10-31-at-2.50.50-PM.png

Mulan
13 november 2017, 09:38
Het is geen frats, maar blijft oh zo schattig....
Mijn man is ècht een beer van ne vent: groot, breed, bebaard,.. En vooral heel knuffelbaar ;)
Mijn metekind was 2 toen hij werd geïntroduceerd en toen noemde ze hem direct bij het verkleinwoord van zijn naam (genre "Daantje") ondertussen zijn we heel wat jaren verder en hoewel zijzelf het nauwelijks nog zo zegt, doet haar broer (bijna een stoere kerel van 11) het wél nog steeds :D

Ook moest hij eens enkele uren alleen op haar passen toen ze in de vakantie bij ons logeerde en ik naar het ziekenhuis moest voor een afspraak.
Hij stelde voor dat ze mij zouden ophalen en "later wel gingen opruimen". Naar het schijnt kreeg hij toen een heel bedenkelijke blik en zei ze met haar overschattige 3jarige stemmetje: "ben je zeker dat dat mag van meter? Ik moet toch altijd eerst opruimen als ik stop met spelen?"

Mefke
14 november 2017, 09:56
De oudste (3j) maakte ons deze morgen wakker kleine 10 minuten voor de wekker zou aflopen. Nog eens sinds lang een ongelukje gehad en in zijn bed gepist.

Zijn we ons later allemaal aan het kleden en doen, vrouw was de kleinste van (6m) aan het verversen en kleertjes aan doen in zijn bedje. Komt de oudste bij mij de badkamer binnen gevlogen: papa, kom eens mee kijken. Nu moet ge mee komen kijken.

Dus ik mee gaan kijken, vrouw was net pamper van de kleinste aan het verversen. Zegt hem: Baby broer, heeft pipi gedaan in zijn bed. (Hij zei er nog net niet bij, maar zijn toon waarop hij het allemaal zei klonk wel zo: hij durft hem, ge ziet ge moet niet alleen op mij boos zijn he).

Superdad
14 november 2017, 10:54
Ge moet sowieso niet boos zijn voor bedplassen...

Mefke
14 november 2017, 11:17
Ik gebruikte het woord boos, maar dat is nogal een groot woord eigenlijk. Echt boos zijn we niet geweest. Gewoon gezegd tja dat kan al eens gebeuren en dat is niet flink. Begripvol maar toch op een manier duidelijk maken dat het niet de bedoeling is ;-)
Kan mij wel bedenken dat da voor hen al boos lijkt, vandaar ook dat ik het in zijn gedachtegang gebruikte.

Sir WarCry III
14 november 2017, 11:40
Ge moet sowieso niet boos zijn voor bedplassen...

Hoogstens een bomma met een breiwerkske en een schaaltje voor 50 cent in te droppen bijzetten.

Superdad
14 november 2017, 11:42
Ik gebruikte het woord boos, maar dat is nogal een groot woord eigenlijk. Echt boos zijn we niet geweest. Gewoon gezegd tja dat kan al eens gebeuren en dat is niet flink. Begripvol maar toch op een manier duidelijk maken dat het niet de bedoeling is ;-)
Kan mij wel bedenken dat da voor hen al boos lijkt, vandaar ook dat ik het in zijn gedachtegang gebruikte.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met TapatalkIk weet dat het soms niet makkelijk is...

@warcry: zou dat helpen? [emoji23]

EDIT: zoon is aan het leren lezen. Vanmorgen keek hij naar de melk en zei hij kurkdroog: oei, die fles is maar halfvol...

Didymus
29 november 2017, 18:44
Mijn 3-jarige zoon tegen zijn moeder: "Mama, wanneer ik groot ben doe ik je een plassertje cadeau om pipi te doen."

wiseguy444
29 november 2017, 21:44
Dochter stootte keihard haar teen.
"WAT THE Fishstick" riep ze :lol:

Waelvis
30 november 2017, 04:29
Ons kindjes waren aant spelen in hun speelkamer toen de oudsten naar ons kwam klagen dat z'n zus hem had geslaan met een giraffe van playmobiel.

Horen we de zus vanuit de speelkamer heel luid riepen: "nee, das nie waar".

Iets stiller gevolgd door: "das nie van playmobiel, maar van Duplo".

Myllan
30 november 2017, 14:55
Dochter stootte keihard haar teen.
"WAT THE Fishstick" riep ze :lol:

Ons kindjes waren aant spelen in hun speelkamer toen de oudsten naar ons kwam klagen dat z'n zus hem had geslaan met een giraffe van playmobiel.

Horen we de zus vanuit de speelkamer heel luid riepen: "nee, das nie waar".

Iets stiller gevolgd door: "das nie van playmobiel, maar van Duplo".

Te schattig dit.:lol:

Tha_nOn
3 december 2017, 20:22
niet echt fratsen van (mijn ) pagadders maar ik vond het wel leuk om te zien: mijn nichtje (3) was tijdens het eten the imperial march aan het zingen (haar broer -5- is verzot op de originele films), en diene van mij (1,5) was aan het dansen daarop, geeks incoming :').

Tomski
6 december 2017, 15:40
Ik ga met diene van ons niet meer winkelen :rofl:

paar weken terug in de Makro. (hij is in alles naäpen en nazeggen modus gegaan sinds een paar weken)
Kom in de gang van de koffiepads en capsules en ik zeg iets te enthousiast: "mmm koffie!!"
onze Jules begint daar in full ADHD modus "koffie koffie koffie koffie" te roepen terwijl hij wil héén en weer schommelt in dat zitje van die winkelkar.
Die mensen moeten ook gedacht hebben dat ik mijne kleinen al verslaafd aan caffeïne gemaakt heb :rofl:

beschamend :p

en gisteren in de colruyt: ik neem een proeverke van de kaas en naast mij staat een redelijke zwaarlijvige dame.
Onze Jules wil dus ook een kaasje en wil "ikke ook" roepen. Maar wat komt er uit... dikke doos! dikke doos, terwijl hij wijst richting kaas (en de dame)

faaaaaaaaaak

:rofl:

Mefke
6 december 2017, 16:05
Dit weekend ons bad en douche kraan gedemonteerd, alles ontkalkt en weer in een aan het steken. Komt de oudste binnen: ikke papa helpen.
Begint daar wat in mijn werkbak te rommelen, beetje met moersleutels en schroevendraaier te prutsen tot ik tegen mijn eigen zeg: tiens, ik heb hier precies iets verkeerd gedaan.
Hoor ik hem zo doodleuk zeggen: shit he :D

pamperke
25 december 2017, 19:44
Samen met mijn dochter in bed. Zij op het hoofdkussen en ik er naast. Ik wil ook graag op het kussen liggen en vraag dus:
- "Laure, mag ik ook een beetje kussen?"

Dochter draait zich naar mij, komt wat dichter gekropen en overlaadt mij met kusjes.

*smelt*

Waelvis
25 december 2017, 20:14
Onze jongsten gisterenavond bij m'n ouders, waar de volledige familie zat te aperitieven.

Hij moest naar het toilet. Pipi lukt perfect alleen. Voor Kaka roept hij als hij klaar is om z'n poep af te kuisen.

Na 5 minuten komt hij de living binnen. Niks aan onderaan, en met een rol wc-papier in z'n hand. Gaat knal int midden staan en kijkt rond terwijl z'n gezicht boekdelen spreekt : "wie mag er deze keer m'n gat afkuisen".

Mefke
26 december 2017, 18:25
De oudsten (3 jaar) met rekenles deze middag. Hij had mooi zijn fruit opgegeten: mag ik nog een koekje?
Ale vooruit, ga maar kiezen. Dus hij komt terug met een pak waar er 4 koeken inzitten. Ik zeg dus: aah maar dat is goed. Dan heb jij 1 koek, papa 1 koek en morgen heb je nog 1 koek en papa ook 1 koek.
Ja antwoord hem, maar het kan ook anders. Ik vandaag 2 koeken en papa ook 2 koeken. :-D

Bubble
26 december 2017, 21:15
Als ik mijn jongste aanspoor met "komaan, maatje!", zegt die "ik ben geen vis!".

Ik heb het er nochtans niet ingestoken.

Superdad
29 december 2017, 15:37
OK, ik heb de laatste week mss een beetje teveel op de PlayStation gespeeld. Wel nogal passief-agressief... (7 jaar overigens)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171229/7d821c31b49ac730b9bf7fe5c9fdca8d.jpg

Mefke
10 februari 2018, 12:56
Mijn vrouw had vandaag omelet met aubergine en nog wat groenten ingedraaid gereedgemaakt. Ze zet dat op tafel en de eerste reactie van onze oudste: mama, heb jij een beetje overgegeven?

Waelvis
16 maart 2018, 16:05
Mn vrouw begint mee te zingen met Raymond Van Het Groenewoud - Liefde Voor Muziek.

Ze begint: "Gisteren ging ik naar de cinemaaaa..."
Waarop mn dochter: "Ben jij gisteren naar de cinema geweest?"

En van gisteren, een uitspraak van onze jongsten (3)

"Mama, mn piemeltje is groot. Die heeft zoveel kracht"
(hij had een erectie :s)

Gentei
16 maart 2018, 17:31
Mn vrouw begint mee te zingen met Raymond Van Het Groenewoud - Liefde Voor Muziek.

(hij had een erectie :s)

Ik wist dat jongens zo jong een erectie konden krijgen is echt de 1ste keer dat ik het lees.

Mefke
16 maart 2018, 23:09

(hij had een erectie :s)Die van ons ook onlangs, eveneens 3: 'kijk mijn piemel is niet normaal' terwijl hem daar met een erectie stond. :rofl:

HUSKE
19 maart 2018, 07:32
Ik wist dat jongens zo jong een erectie konden krijgen is echt de 1ste keer dat ik het lees.

Dat gebeurt vrij vroeg ja. Vaak als ze in bad zitten.
Bij mijn zoontje was het altijd "Papa, hij plaagt mij weer". Nu is die 5,5 en is dat eigenlijk over.

Vrijdagnacht kwam hij naar mijn slaapkamer met zijn kussen, 4 knuffels en zijn nachtlampje: "Papa, het is uw kindje hier, ik kom bij u slapen". Kruipt in bed, legt alles op zijn plaats en begint te snurken...

McBr@in
19 maart 2018, 07:46
Dit weekend ons bad en douche kraan gedemonteerd, alles ontkalkt en weer in een aan het steken. Komt de oudste binnen: ikke papa helpen.
Begint daar wat in mijn werkbak te rommelen, beetje met moersleutels en schroevendraaier te prutsen tot ik tegen mijn eigen zeg: tiens, ik heb hier precies iets verkeerd gedaan.
Hoor ik hem zo doodleuk zeggen: shit he :D

Dat valt nog wel mee. Den onze was 3 toen hij kwam "helpen" om de uitlaten op mijne moto te vervangen met een shiny new paar. Op zaterdag was dat dus gewoon wat gerief aangeven en hem het idee geven dat hij die uitlaten goed op de plek aan het houden was voor mij. So far so good.

Op zondag staan we op, en ik vind hem eventjes niet terug. Hoor ik ineens een geklop vanuit de garage komen. Zat de kleine daar met den hamer vollenbak op die uitlaten te kletsen. Papa helpen, papa helpen, papa helpen. Zuur momentje, 700€ aan uitlaten op 1 dag tijd vol blutsen :'(

Sir WarCry III
19 maart 2018, 07:54
Dat valt nog wel mee. Den onze was 3 toen hij kwam "helpen" om de uitlaten op mijne moto te vervangen met een shiny new paar. Op zaterdag was dat dus gewoon wat gerief aangeven en hem het idee geven dat hij die uitlaten goed op de plek aan het houden was voor mij. So far so good.

Op zondag staan we op, en ik vind hem eventjes niet terug. Hoor ik ineens een geklop vanuit de garage komen. Zat de kleine daar met den hamer vollenbak op die uitlaten te kletsen. Papa helpen, papa helpen, papa helpen. Zuur momentje, 700€ aan uitlaten op 1 dag tijd vol blutsen :'(

Dat doet mij eraan denken hoe ik ons ma haar berenklauw in den hof is kapot geslagen heb. :) De stengels van die plant kunnen huidirritatie veroorzaken dus ons ma zei altijd hoe die mij pijn zou doen en ik daar af moest blijven. Wel, op een dag had ik een houten zwaard en was ik een dappere prins die geen schrik had van de kwade plant. Ocharme ons mama toen ze die avond uit het raam keek. :x

Sarcastr0
19 maart 2018, 15:55
Hahahaa

Allemaal zo herkenbaar, heerlijk.

Toch een zaligheid eh, kinderen :)

Myllan
20 maart 2018, 13:05
Baby jongetjes krijgen ook vlak na de geboorte al eens een strak plassertje net al in de eerste levensjaren. Heeft iets te maken met de verdere ontwikkeling van hun geslachtsorgaan. (dacht ik)

Ontopic;
Ik slaap zodra het vroeger licht wordt buiten altijd met een slaapmasker en afgelopen zondag komt die tuttebel van ons rond 6u naar ons bed toe, bukt zich, tilt dat maskertje omhoog waarop ik haar bekijk met een blik van 'ja en nu?' zegt ze kurkdroog 'ik wou eens kijken wie er onder ligt'. Ze is 7, vanvoor geen tanden meer plus met een enorm ontplofte vogelnest op haar hoofd wss nog erger dan mijne.

Vervolgens kruipt ze over me heen, verplettert mijn gezicht als een bulldozer en duwt haar papa die achter mij lag zeker een halve meter weg om zichzelf tussen ons in te parkeren. Kwartier later had ik een hiel in mijn hals en lag ze met haar hoofd op de buik van haar papa. Volgende keer ga ik met een veiligheidshelm slapen. :unsure:

Myllan
20 maart 2018, 13:09
Dat doet mij eraan denken hoe ik ons ma haar berenklauw in den hof is kapot geslagen heb. :) De stengels van die plant kunnen huidirritatie veroorzaken dus ons ma zei altijd hoe die mij pijn zou doen en ik daar af moest blijven. Wel, op een dag had ik een houten zwaard en was ik een dappere prins die geen schrik had van de kwade plant. Ocharme ons mama toen ze die avond uit het raam keek. :x

Moest ik je mama zijn dan had ik allang met terugwerkende kracht geaborteerd. :(
Strijder haha

Waelvis
21 maart 2018, 11:40
Een minder grappig fratsje van onze 2 oudste (6 en 8) vanochtend.

Ze waren al vroeger wakker, en gingen al naar beneden. Toen ik beneden kwam vertelden ze doodleuk dat ze getelefoneerd hadden. En dat iemand gezegd had dat hij boos was en mij ging bellen.

Na veel vijven en zessen het volledige verhaal eruit gekregen.

Ze wouden dus naar mij bellen. (Ik ben hen al een tijdje aan het proberen in te proberen om mijn gsmnummer van buiten te kennen voor in noodgevallen).
Maar ze hadden zich dus vergist, en kregen iemand aan de lijn. Die persoon had hen aangeraden om naar 1212 te bellen. Wat ze ook deden. Meermaals.

Na de x-de keer zijn ze die persoon van 1212 beginnen uitschelden. (Jij vuil kakahoofd en soortgelijke toestanden). Waarop die zei dat als ze nog 1 keer zouden terugbellen, hij mij ging contacteren.

Ik ben ergens wel blij dat ze niet naar 112 gebeld hadden :-s