PDA

Volledige versie bekijken : Dronethread

Dhene
3 mei 2017, 10:11
Ik heb even gezocht maar nog geen dronethread gevonden?

Hier wat praten over wie allemaal welke drone heeft en alle toffe belgische regeltjes die we al dan niet naleven :p

Ik heb momenteel een DJI Phantom 3 Standard waar ik heel content van ben (regio Brugge). Welke hebben jullie?

Grtz

Myllan
3 mei 2017, 11:15
Mijn man had ze ook 1. Ook een DJI Mavic blabla nog iets hele reeks cijfers en letters en nu heeft hij het onding in de prak gevlogen laatse keer dat we naar de Ardennen gingen. Na een traantje en hele rouwproces ligt het nu thuis in de kast, in een doodskist en al.

Dhene
3 mei 2017, 11:21
Mijn man had ze ook 1. Ook een DJI Mavic blabla nog iets hele reeks cijfers en letters en nu heeft hij het onding in de prak gevlogen laatse keer dat we naar de Ardennen gingen. Na een traantje en hele rouwproces ligt het nu thuis in de kast, in een doodskist en al.

:D haha! In een boom gevlogen ofzo?

Myllan
3 mei 2017, 12:08
:D haha! In een boom gevlogen ofzo?

Ja!
Meest voorkomende ongeluk zoals te snel en te laag vliegen.
Was nochtans zijn duurste want hij heeft er nog maar deze was speciaal verzekerd en ik mocht die niet eens aanraken want hij zei dan dat ik niet eens met een auto kan rijden nou lekker voor hem dan.:D

Dhene
3 mei 2017, 12:13
Als het zoeen Mavik Pro is, is dat wel redelijk balen. Kost meer of 1000€... Daar kan je wel 7km ver mee vliegen geloof ik. Heb ookal gekeken om naar verloop van tijd me deze aan te schaffen.

De belgische wetgeving is voorlopig echt belachelijk. Ik denk dat iedereen dit aan hun laars lapt momenteel?

Myllan
3 mei 2017, 13:02
Denk (en ik hoop niet dat ik me vergis) dat het bijna €2000 heeft gekost, vandaar het hele rouwproces plus 1 minuut stilte. :p

Gebruikte het wel enkel op afgelegen (speciaal voorziene) plekken.
Ik vind de krengen wel gevaarlijk eigenlijk maar goed, iedere zijn ding.
En ook qua privacy moet men ergens wel een lijn trekken al ben ik niet volledig op de hoogte van wat wel juist mag en wat niet.

Dhene
3 mei 2017, 13:35
Denk (en ik hoop niet dat ik me vergis) dat het bijna €2000 heeft gekost, vandaar het hele rouwproces plus 1 minuut stilte. :p

Gebruikte het wel enkel op afgelegen (speciaal voorziene) plekken.
Ik vind de krengen wel gevaarlijk eigenlijk maar goed, iedere zijn ding.
En ook qua privacy moet men ergens wel een lijn trekken al ben ik niet volledig op de hoogte van wat wel juist mag en wat niet.

Je mag eigenlijk alleen boven je tuin (of privaat terrein mits toestemming) en 10 meter hoog. Hij moet ook altijd in het zicht blijven. Maar als je in je eigen tuin 10 meter hoog vliegt, kan je ook alles van je gebuur zien é. Dus ik snap niets van die privacy wetgeving...

Myllan
3 mei 2017, 13:45
Je mag eigenlijk alleen boven je tuin (of privaat terrein mits toestemming) en 10 meter hoog. Hij moet ook altijd in het zicht blijven. Maar als je in je eigen tuin 10 meter hoog vliegt, kan je ook alles van je gebuur zien é. Dus ik snap niets van die privacy wetgeving...

België en wetgeving in dezelfde zin is nooit logisch (geweest).:p
Haha dat wist ik zelfs niet eens. Dacht dat woonwijken sowieso niet toegestaan waren?

Dhene
3 mei 2017, 14:52
België en wetgeving in dezelfde zin is nooit logisch (geweest).:p
Haha dat wist ik zelfs niet eens. Dacht dat woonwijken sowieso niet toegestaan waren?

Nee, niet boven bevolkt gebied, mensenmassa's, dieren, openbare plaatsen. Niets dus eigenlijk. Tis een wonder dat ze überhaupt nog mogen verkocht worden in de winkels.

witten
4 mei 2017, 13:25
En nie vergeten onder 1kg gewicht. Is ook een van de redenen dat de mavic er gekomen is.

Ik hou het wel bij de racedrones.
Kleiner. Sneller en leuker.
Gaat ook nie zo snel kapot als je eens crashed.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170504/5ad2d976e87e389f36feffe160997886.jpg
Kan enkel maar in de fik vliegen....

https://youtu.be/hUJ3yzMcix4

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tonerider
4 mei 2017, 13:47
De wetgeving is niet zoveel verschillend van NL en bijv. Ierland (https://www.iaa.ie/docs/default-source/misc/drone-safety---dos-and-don'ts.pdf?sfvrsn=2).

Probleem is dat Belgie en vooral vlaanderen zo dicht bewoond is en zoveel wegen heeft dat je eigenlijk nergens kan/mag vliegen.

En ja, je kan de wetgeving aan je laars lappen. Tot je toestel crashed en schade bij derden maakt en ze aan je deur komen kloppen. Dan is het ineens een dure hobby :p

Ik zou het ook heel graag doen, vooral omdat ik van fotografie hou en dit een uitstekend tool daarvoor is, maar aangezien het als hobby zou zijn, is het me het geld (voor de dure brevetten) niet waard. 940€ incl. BTW voor een brevet (http://www.in2sky.be/klasse-2-semi-professioneel/) :doh:

Dhene
4 mei 2017, 14:27
De wetgeving is niet zoveel verschillend van NL en bijv. Ierland (https://www.iaa.ie/docs/default-source/misc/drone-safety---dos-and-don'ts.pdf?sfvrsn=2).

Probleem is dat Belgie en vooral vlaanderen zo dicht bewoond is en zoveel wegen heeft dat je eigenlijk nergens kan/mag vliegen.

En ja, je kan de wetgeving aan je laars lappen. Tot je toestel crashed en schade bij derden maakt en ze aan je deur komen kloppen. Dan is het ineens een dure hobby :p

Ik zou het ook heel graag doen, vooral omdat ik van fotografie hou en dit een uitstekend tool daarvoor is, maar aangezien het als hobby zou zijn, is het me het geld (voor de dure brevetten) niet waard. 940€ incl. BTW voor een brevet (http://www.in2sky.be/klasse-2-semi-professioneel/) :doh:

Ja maar dat ligt ook aan de piloot, nee? Ik vlieg eigenlijk zelden onder de 30 meter hoogte. De toestellen van tegenwoordig vallen toch niet meer vanzelf uit de lucht? En als je drone niet geregistreerd is kan ook niemand weten waar hij vandaag komt, moest hij ooit schade aan derde berokkenen.

Tonerider
4 mei 2017, 15:02
Ja maar dat ligt ook aan de piloot, nee? Ik vlieg eigenlijk zelden onder de 30 meter hoogte. De toestellen van tegenwoordig vallen toch niet meer vanzelf uit de lucht? En als je drone niet geregistreerd is kan ook niemand weten waar hij vandaag komt, moest hij ooit schade aan derde berokkenen.

ja, want als ge in een stad woont gaat niemand u gezien hebben. 't is niet dat ge dat in uwe binnenzak steekt he. en als ze het u zien afdruipen zonder uw toestelleke weten ze al genoeg.
Bovendien gaat ge ongetwijfeld uw drone trachten te recuperen. Ik denk niet dat ge bij een crash, het zekere voor het onzekere neemt en het gewoon afbolt?

Overlaatst zag ik ook een vliegen. Al wat ge moet doen om te weten waar ze zitten is wachten tot de batterij bijna op is en de drone terug vliegt. Bij de 2de vlucht kunt ge dus al exacte aanwijzingen geven van waar de persoon ongeveer moet zitten.

Dhene
4 mei 2017, 15:24
ja, want als ge in een stad woont gaat niemand u gezien hebben. 't is niet dat ge dat in uwe binnenzak steekt he. en als ze het u zien afdruipen zonder uw toestelleke weten ze al genoeg.
Bovendien gaat ge ongetwijfeld uw drone trachten te recuperen. Ik denk niet dat ge bij een crash, het zekere voor het onzekere neemt en het gewoon afbolt?

Overlaatst zag ik ook een vliegen. Al wat ge moet doen om te weten waar ze zitten is wachten tot de batterij bijna op is en de drone terug vliegt. Bij de 2de vlucht kunt ge dus al exacte aanwijzingen geven van waar de persoon ongeveer moet zitten.

Als je meer dan 30 meter in de lucht vliegt zoals ik, is het al zeer moeilijk om zelfs een drone toevallig te spotten, laat staan hem volgen naar waar hij gaat. Als ik zelf ermee aant vliegen ben en kijk terug naar m'n scherm vind ik hem al soms niet meer terug in de lucht.

Shadowfox
4 mei 2017, 15:44
Da moet geestig zijn om achter te schieten met een loodjesgeweer ... en als ik het hier zo lees zijn de meesten in overtreding en hebben ze geen poot om op te staan als ik het daadwerkelijk zou doen?

Tonerider
4 mei 2017, 15:50
Als je meer dan 30 meter in de lucht vliegt zoals ik, is het al zeer moeilijk om zelfs een drone toevallig te spotten, laat staan hem volgen naar waar hij gaat. Als ik zelf ermee aant vliegen ben en kijk terug naar m'n scherm vind ik hem al soms niet meer terug in de lucht.

ja, en dat ding moet niet opstijgen en komt nooit naar beneden.

Ik hoop gewoon in de eerste plaats dat het nooit mis gaat, maar als het ooit toch gebeurt, hoop ik toch dat je je verantwoordelijkheid op neemt. Anders zijt ge niet veel beter als iemand die tegen een auto rijdt en als niemand het gezien heeft, maakt dat hem weg is.

witten
4 mei 2017, 15:52
Grappig inside info. Voor de wetgeving er was, was er iemand die Drone opleidingen verzorgde. Zomaar. Die kerel heeft serieus staan lobbyen om het Drone gebeuren meer wettelijker te laten verlopen en 'en passant' zijn afzetmarkt te vergroten ;)

witten
4 mei 2017, 15:54

Zei mijn maat ook. Toen zijn dji phantom 4 midflight een prop verloor (courant probleem) is hij wel van gedacht veranderd

Dhene
4 mei 2017, 15:59
Nja ik vlieg sowieso nooit boven bebouwde kom, altijd boven bossen of uitgestrekte vlaktes

Nahrtent
8 mei 2017, 12:13
Ik wil ook een DJI Phantom 3 Standard kopen, staat aan minder dan 450 Euro op Amazon momenteel, maar de wetgeving schrikt mij wel wat af. Die opleiding om een licentie te krijgen kost dan ook nog eens bakken geld, jooooooowwwww....

Op stage in Cyprus wel met een DJI Mavic Pro kunnen vliegen, tof dingske en ongelofelijk hoe compact die is.

Dhene
8 mei 2017, 16:49
Ik wil ook een DJI Phantom 3 Standard kopen, staat aan minder dan 450 Euro op Amazon momenteel, maar de wetgeving schrikt mij wel wat af. Die opleiding om een licentie te krijgen kost dan ook nog eens bakken geld, jooooooowwwww....

Op stage in Cyprus wel met een DJI Mavic Pro kunnen vliegen, tof dingske en ongelofelijk hoe compact die is.

Ja klapt mooi in elkaar en speciaal onder de 1kg gemaakt om net geen brevet nodig te hebben om ermee te vliegen... Gaat die echt 7km ver of is dat in europe met de CE anders?

Nahrtent
8 mei 2017, 16:53
Ja klapt mooi in elkaar en speciaal onder de 1kg gemaakt om net geen brevet nodig te hebben om ermee te vliegen... Gaat die echt 7km ver of is dat in europe met de CE anders?

Mja, boven de 10 meter of verder dan uw eigen tuin en ge hebt algelijk een brevet nodig he, of mis ik iets? Anders steek ik dat geld voor die opleiding in mijn budget en koop ik mij er zo één. :p

Geen idee of hij 7 km ver geraakt, we hebben hem enkel gebruikt om luchtfoto's te nemen van een archeologische site.

witten
9 mei 2017, 08:05
Als ge toestemming hebt van eigenaar mag je vliegen. Hoeft daarom niet in tuin te zijn.

Dhene
9 mei 2017, 09:03
Als ge toestemming hebt van eigenaar mag je vliegen. Hoeft daarom niet in tuin te zijn.

Ja klopt, privaat terrein mits toestemming, jammer genoeg ook maar 10m

witten
9 mei 2017, 22:35
het bijt in mijn been om long range setup te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=uE7C3GQ5MJw

Dhene
10 mei 2017, 08:45
het bijt in mijn been om long range setup te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=uE7C3GQ5MJw

Zalig, hoever gaat die :o

Dieter85
10 mei 2017, 09:07
Klopt het dat je om zo'n drone te vliegen eigenlijk 0 skills nodig hebt, enkel voldoende geld?

Ik heb ooit RC 3D Heli's gedaan en dat ging 100% over vlieg skills en jarenlang bijleren en beter worden via simulators etc..
https://www.youtube.com/watch?v=KdAHg60cFJQ
Vraag me af of mensen zich daar nog mee bezighouden nu met alle drone gekte, op de rc-vliegclub waar ik soms voorbijkom heb ik er al jaren geen meer gezien.
Maar ook drones zie je er niet heel vaak, enkel van die race-drones met zo'n first-person helm. Ook daar vraag ik me bij af hoeveel skills dat nodig heeft.

witten
10 mei 2017, 09:51
Zalig, hoever gaat die :o

Goh er zijn setups die gemakkelijk 80km halen. Kost wel wat geld.
Ook mensen die hun vliegtuig aan weerballon hangen om dan terug te gliden naar beneden.

Mijn idee van long range is 2-5km :p

Nahrtent
10 mei 2017, 09:55
Klopt het dat je om zo'n drone te vliegen eigenlijk 0 skills nodig hebt, enkel voldoende geld?

Ik heb ooit RC 3D Heli's gedaan en dat ging 100% over vlieg skills en jarenlang bijleren en beter worden via simulators etc..
Vraag me af of mensen zich daar nog mee bezighouden nu met alle drone gekte, op de rc-vliegclub waar ik soms voorbijkom heb ik er al jaren geen meer gezien.
Maar ook drones zie je er niet heel vaak, enkel van die race-drones met zo'n first-person helm. Ook daar vraag ik me bij af hoeveel skills dat nodig heeft.

Koop u op amazon een nano-quadcopter voor 25 euro en probeer het eens. Als ge daarmee kunt vliegen, kunt ge met een drone van meer dan 1000 euro ook vliegen (uit eigen ervaring :p). Heel weinig skills voor nodig, ge moet enkel die "click" maken dat ge moet denken en sturen vanuit het perspectief van de drone.

HUSKE
11 mei 2017, 15:54
Fpv racen met drones vergt wel wat skills ja. Daar stuur je nog zelf :).

witten
13 mei 2017, 23:57
Fpv racen met drones vergt wel wat skills ja. Daar stuur je nog zelf :).

op een jaartje heb je het aardig onder de knie hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=mfD5ackf1Mc

schaamteloos mijn filmpje droppen

Myllan
16 mei 2017, 09:19
op een jaartje heb je het aardig onder de knie hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=mfD5ackf1Mc

schaamteloos mijn filmpje droppen

Wauw zalig, ik wil dat ook kunnen. :(
Op het laatst was ik wel een beetje misselijk door al die bochten maar als ik dat zo zie wil ik het ook doen ook al weet ik nu al dat ik overal zal tegen knallen.

witten
16 mei 2017, 16:47
Wauw zalig, ik wil dat ook kunnen. :(
Op het laatst was ik wel een beetje misselijk door al die bochten maar als ik dat zo zie wil ik het ook doen ook al weet ik nu al dat ik overal zal tegen knallen.

dure instapkost als je wat deftig materiaal wilt

zender 150-250
bril 250-500
lader 30-150
drone 300-350
lipos 50-100

en dan blijft het gewoon nen money sink. er is altijd wel iets kapot.
Toffe hobby wel :p

Shadowfox
29 mei 2017, 13:16
https://tweakers.net/geek/125207/antidronecompetitie-geeft-voorproefje-van-manieren-om-drones-uit-te-schakelen.html
:applause:

HUSKE
29 mei 2017, 17:15
dure instapkost als je wat deftig materiaal wilt

zender 150-250
bril 250-500
lader 30-150
drone 300-350
lipos 50-100

en dan blijft het gewoon nen money sink. er is altijd wel iets kapot.
Toffe hobby wel :p

Ik rij met competitie nitro en elektro 1/8 auto's.
- zender: 550€ (+50€ per extra reciever)
- transponder: 80€ per stuk
- lader: 250€
- lipo's: 300€
- Nitro auto: 1250€
- Elektro auto: 850€
- 1/10 2wd elektro auto: 500€

Dan nog banden, nitro en veel materiaal. Met gemak voor 5000€, maar is ook wel leuk :).
Drone vliegen is goedkoper als je weinig ongelukken voorhebt :).

Brecht
29 mei 2017, 18:59

dat heli 3dvliegen is praktisch dood in belgië; in het komende kampioenschap heb je sowieso een beker want doet nog maar 1 iemand mee momenteel..
alhoewel ik de sjans heb om op de vliegclub waar ik zit regelmatig vluchtjes van vrij hoog niveau te zien. https://www.youtube.com/watch?v=JhJ3qHxsJug

WeedJunk
30 mei 2017, 18:46
dat heli 3dvliegen is praktisch dood in belgië; in het komende kampioenschap heb je sowieso een beker want doet nog maar 1 iemand mee momenteel..
alhoewel ik de sjans heb om op de vliegclub waar ik zit regelmatig vluchtjes van vrij hoog niveau te zien. https://www.youtube.com/watch?v=JhJ3qHxsJug

Dafuq, dat is zot :o

Jonas89
31 mei 2017, 10:56
die nieuwe DJI Spark is wel nice

Nahrtent
31 mei 2017, 10:58
die nieuwe DJI Spark is wel nice

Damn, indeed. I want one. :o

witten
31 mei 2017, 13:48
Dafuq, dat is zot :o

Heb ooit die foto gezien van roman pizorek... ik pas voor heli's. Heb vroeger nog trex gehad

Shadowfox
31 mei 2017, 14:28

't Zal wel aan mij liggen, maar ik zie daar nieks van skills in hoor, tlijkt precies of een aap met de controllersticks ant spelen is.

HUSKE
31 mei 2017, 16:17
't Zal wel aan mij liggen, maar ik zie daar nieks van skills in hoor, tlijkt precies of een aap met de controllersticks ant spelen is.

Zijde nu serieus? Je moet eens proberen met zo een helikopter te vliegen, dus gewoon horizontaal een cirkel vliegen is al moeilijk.
Als je 1 zo een trick probeert uit te halen zonder ervaring mag je brokken rapen, dat lukt je nooit.

Shadowfox
31 mei 2017, 23:53
Zijde nu serieus? Je moet eens proberen met zo een helikopter te vliegen, dus gewoon horizontaal een cirkel vliegen is al moeilijk.
Als je 1 zo een trick probeert uit te halen zonder ervaring mag je brokken rapen, dat lukt je nooit.

Vandaar de "'t Zal wel aan mij liggen", heb daar nog nooit mee (willen) vliegen, maar je kan dan ook niet verwonderd zijn dat het geen al te populaire sport is als leek zie je er niets in.

witten
1 juni 2017, 06:34
Vandaar de "'t Zal wel aan mij liggen", heb daar nog nooit mee (willen) vliegen, maar je kan dan ook niet verwonderd zijn dat het geen al te populaire sport is als leek zie je er niets in.

tis een hobby he geen sport :p

Shadowfox
1 juni 2017, 10:07
tis een hobby he geen sport :p

Beetje hierboven wordt er verteld over een kampioenschap, daarom dus sport ;)

Brecht
1 juni 2017, 17:56

op een filmke ziet dat er voor u misschien niet spectaculair uit, maar als je dat eens in het echt ziet, zelfs als leek, zie je wel degelijk dat dat redelijk geschift is. zeker als het al nen 700 size heli is, das ene rotordiameter van 1m60 ongeveer..
ahja en dat het dood is gaat enkel over belgië, niet op europees niveau.
https://www.youtube.com/watch?v=9Vo5_-eCrjA

Sneeuwstorm
5 juni 2017, 19:48
Ik ben aan het overwegen om mij een Eachine Lizard95 aan te schaffen, enorm snel voor een micro quad en de reviews zijn zeer goed. Ziet er behoorlijk stevig uit ook nog.
https://www.youtube.com/watch?v=wCbrEikz4vE

Welke goggles gebruiken jullie? Van die goedkopere van Eachine of is het beter om toch richting Fatshark te gaan of zijn er goedkopere Fatshark alternatieven die ook goed zijn? Ik heb in feite al een monitor, maar ge gaat toch dezelfde immersie niet hebben als met goggles.

witten
6 juni 2017, 22:29
Ik ben aan het overwegen om mij een Eachine Lizard95 aan te schaffen, enorm snel voor een micro quad en de reviews zijn zeer goed. Ziet er behoorlijk stevig uit ook nog.
https://www.youtube.com/watch?v=wCbrEikz4vE

Welke goggles gebruiken jullie? Van die goedkopere van Eachine of is het beter om toch richting Fatshark te gaan of zijn er goedkopere Fatshark alternatieven die ook goed zijn? Ik heb in feite al een monitor, maar ge gaat toch dezelfde immersie niet hebben als met goggles.

ik gebruik de attitude V3's van fatshark.
de goedkopere zou ik niet aanraden. De resale value is zeer hoog van de deftigere fatsharks.
aomway heeft ook ene uitgebracht en maat van mij vliegt met skyzone goggles. zeer puik beeld (wel 16-9 dus let goed op welke FVP cam je hebt)
https://s3.amazonaws.com/assets.flitetest.com/article_images/full/fat-shark-goggles-comparison2-jpg_1467036757.jpg

Jonas89
7 juni 2017, 17:56
https://www.youtube.com/watch?v=oaJbtYTBKWE

witten
9 juli 2017, 22:29
Almost finished!
flying wing . longrange setup

1.3ghz video
flightcontroller met navigatiesoftware. (return to home, autolaunch, waypoint mission)
gps, gsm tracker
ledverlichting er nog op knallen, vleugels inpakken en custom antennes erop en we zijn goed to go.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/a0ae8399b8d637890a9884b6fb76cd92.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/a8e7edac55149a6256259b2081317e43.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/618f172248e5367829559b2f34c3db4e.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/3d1ca51faa3e25fdbe331c375aa18ee5.jpg

Dhene
10 juli 2017, 14:18
Nice, ziet er vet uit! Range, battery & price?

witten
10 juli 2017, 18:15
range hoop ik toch op een km of 5 (niet dat ik dat ga vliegen) en max 10m hoog...
budget. zit er nu al goeie 400 euro in.

mucko
12 juli 2017, 09:43
range hoop ik toch op een km of 5 (niet dat ik dat ga vliegen) en max 10m hoog...
budget. zit er nu al goeie 400 euro in.

Damn nice . Wat voor radio gebruik je voor zo'n afstanden te overbruggen ? Is een Taranis X9D genoeg voor dit soort werk ?

witten
12 juli 2017, 12:20
Damn nice . Wat voor radio gebruik je voor zo'n afstanden te overbruggen ? Is een Taranis X9D genoeg voor dit soort werk ?

ik heb dragonlink v2 overgekocht van kennis
die moest wel nog even naar usa ter reparatie en daar ben ik ondertussen al 2 maand op aan het wachten :sad:
nu momenteel steekt er spektrum ar7700 ppm in. (dragonlink receiver is ook ppm)

witten
12 juli 2017, 21:37
Oracover part 1. De vleugels zelf moeten nog ingepakt worden
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170712/c940eabf4da25e0bb67efd74c8500a88.jpg

Tomski
13 juli 2017, 07:34
10m hoog is wel niet zo veel he...

witten
13 juli 2017, 07:55
10m hoog is wel niet zo veel he...

it is the law

Tomski
13 juli 2017, 07:57
Just, ik dacht dat het een technische limiet was. Ofwel een typo, maar 10km hoog was mss een brug te ver :D

Brecht
13 juli 2017, 19:55
it is the law

ik mag legaal 120m hoog :cool:

witten
13 juli 2017, 20:18

ik ga in holland onder zeeniveau vliegen dan mag ik 16.76m hoog vliegen! (https://nl.wikipedia.org/wiki/Laagste_punt_van_Nederland)

Nahrtent
14 juli 2017, 08:37
it is the law

Toch enkel in uw eigen tuin ook (en met een toestel van <1kg maar dat zal misschien nog lukken)? Dan moet ge toch al een ferm landgoed hebben om 5 km te halen. :p

Dhene
14 juli 2017, 09:39

Brevet?

witten
14 juli 2017, 09:44
Toch enkel in uw eigen tuin ook (en met een toestel van <1kg maar dat zal misschien nog lukken)? Dan moet ge toch al een ferm landgoed hebben om 5 km te halen. :p

Onder 1kg. 600gr.
Eigen tuin hoeft niet e. Je moet toestemming hebben van eigenaar.
Die 5km kan je halen in perfecte omstandigheden e.

Brecht
14 juli 2017, 12:15
Brevet?

Ik zit in een vliegclub, daar mogen we 120m hoog.

raymand
14 juli 2017, 20:32
volgende week de dji spark in bezit, ben eens benieuwd :)

witten
15 juli 2017, 20:05
Ja die spark lijkt me wel iets cool. Met zender bij gekocht?

Wing is af. Alles functioneert naar behoren. Enkel groundstation voor videoontvanger nog ineenflansen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170715/2275a7bfb42451d2aa3819791ec24aa9.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170715/331fbf1258964dc1c6ba0ea6de7d1b99.jpg

Nahrtent
15 juli 2017, 20:41
Hoe lanceert ge zoiets eigenlijk?

witten
15 juli 2017, 20:47
Hoe lanceert ge zoiets eigenlijk?

als ik de instelingen goed krijg zo :p

https://www.youtube.com/watch?v=3WxZmjR3e_s

Dieter85
16 juli 2017, 00:10
Jij hebt chance amai, zalig filmpje helemaal af, met auto rotatie op het eind : P
Geniet ik meer van dan drones maar is zo aarts moeilijk en zo veel ellende als je crasht.
Jammer dat het dan zo goed als dood is hier.

LOL velen geraken nog niet in de fase van het rondjes vliegen rechtdoor. Tegen ze zo ver zijn heeft het al zoveel aan nieuwe onderdelen gekost dat ze opgeven. Laat staan rondjes achteruit, ondersteboven, staart eerst, staart naar beneden, achten, tic tocs, pyro flips, landing zonder motor... De enige die ik ken die zo ver geraakten waren degenen die hun afstandsbediening aan 3D simulator op PC koppelden om de truks zo te leren op echte dure simulatie software.

roman pizorek
How shit... dit wist ik niet. Ja als je met de grotere heli's begint wordt het wel gevaarlijk. Als in bovenstaand filmpje een onderdeel breekt en die heli vliegt je nek in... Altijd op de veiligheid blijven letten.

witten
16 juli 2017, 17:00
Jij hebt chance amai, zalig filmpje helemaal af, met auto rotatie op het eind : P
Geniet ik meer van dan drones maar is zo aarts moeilijk en zo veel ellende als je crasht.
Jammer dat het dan zo goed als dood is hier.

LOL velen geraken nog niet in de fase van het rondjes vliegen rechtdoor. Tegen ze zo ver zijn heeft het al zoveel aan nieuwe onderdelen gekost dat ze opgeven. Laat staan rondjes achteruit, ondersteboven, staart eerst, staart naar beneden, achten, tic tocs, pyro flips, landing zonder motor... De enige die ik ken die zo ver geraakten waren degenen die hun afstandsbediening aan 3D simulator op PC koppelden om de truks zo te leren op echte dure simulatie software.

How shit... dit wist ik niet. Ja als je met de grotere heli's begint wordt het wel gevaarlijk. Als in bovenstaand filmpje een onderdeel breekt en die heli vliegt je nek in... Altijd op de veiligheid blijven letten.

waarom die kerel niet achter het net staat in dat heli filmpje.. zijn echt vliegende grasmachines. 1 servo failure of linkage dat breekt en tis een potentieel moordmachine.
ik heb spijtig genoeg die foto gezien van die roman en ge ziet gewoon die kerel zijn hersens. :(
was trex700 als ik me niet vergis. Niet veel groter of even groot als het filmpje in dit topic

Brecht
16 juli 2017, 22:26
wie staat niet achter het net, de piloot? lijkt mij wel vrij logisch.. en de filmer staat net in de doorgang tussen de netten, dus gewoon stap opzij en hij staat er achter. als er hoger in de lucht iets gebeurt mag je nog achter het net staan, als em richting u valt kunt ge niets anders doen dan wegspringen.. en die gast heeft regelmatig failures en kan die praktisch altijd opvangen, heb al gezien dat zijn staarttandwiel in volle vlucht stripte en kon hem schoon aan de grond zetten.

kloon
30 juli 2017, 00:51
volgende week de dji spark in bezit, ben eens benieuwd :)En hoe vliegt de spark?
Deze zie wel zitten maar ik wil wat ervaringen horen.

witten
30 juli 2017, 01:11
En hoe vliegt de spark?
Deze zie wel zitten maar ik wil wat ervaringen horen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZuuPCmBXngg

raymand
30 juli 2017, 02:10
https://www.youtube.com/watch?v=ZuuPCmBXngg
zelfs
toch wel fantastisch. Haarscherp beeld, heel stabiel en het bereik is ook de moeite. Een echte aanrader. Zelfs met veel wind aan de kust, is het beeld enorm stabiel

kloon
30 juli 2017, 11:34
Ok [emoji108] nog wat filmpjes checken

witten
30 juli 2017, 11:42
Ja ken die kerel van die review. Hij is nie gesponsord. Heeft em zelf gekocht. En hij heeft wel wat verstand van drones en video's maken.
Als je ene koopt zou ik wel die met de zender bij kopen

kloon
30 juli 2017, 21:26
Ja dat ben ik van plan. Zo een combo aanbiedingen met nog een extra batterij erbij en de zender.

Brecht
31 juli 2017, 10:24
hier een nieuwe zender preordered, nog een maand wachten tot em released :love:
http://resources.ripmax.com/product_images/combi/p/p-cb16sz-ruk.jpg

de Waaslandwolf
25 augustus 2017, 16:52
Advies gezocht! Bij uitbreiding van mijn neiging tot reizen en fotograferen overweeg ik een drone aan te schaffen, en daarbij komt wel een en ander kijken qua overwegingen.

Ideaal gezien ben ik op zoek naar iets dat beantwoord aan het volgende
- licht & compact (moet alles zelf dragen, ook wanneer ik bv. bergen beklim of lange trektochten doe)
- robuust/betrouwbaar in winderige omstandigheden
- goede beeldkwaliteit (of de mogelijkheid er - evt. zelf - een betere camera op te steken)

Bijkomende vraag: op welke termijn kan je zoiets deftig besturen? Heel concreet heb ik nog twee weken vooraleer ik de bergen in trek voor twee beklimmingen van om en bij de 5000m. Had m'n oog al laten vallen op een DJI Mavic Pro wegens licht en compact, maar ben dus nog niet zeker of ik een drone zou kopen.

witten
28 augustus 2017, 06:31
Advies gezocht! Bij uitbreiding van mijn neiging tot reizen en fotograferen overweeg ik een drone aan te schaffen, en daarbij komt wel een en ander kijken qua overwegingen.

Ideaal gezien ben ik op zoek naar iets dat beantwoord aan het volgende
- licht & compact (moet alles zelf dragen, ook wanneer ik bv. bergen beklim of lange trektochten doe)
- robuust/betrouwbaar in winderige omstandigheden
- goede beeldkwaliteit (of de mogelijkheid er - evt. zelf - een betere camera op te steken)

Bijkomende vraag: op welke termijn kan je zoiets deftig besturen? Heel concreet heb ik nog twee weken vooraleer ik de bergen in trek voor twee beklimmingen van om en bij de 5000m. Had m'n oog al laten vallen op een DJI Mavic Pro wegens licht en compact, maar ben dus nog niet zeker of ik een drone zou kopen.

mavic is niet zo klein. (wel onder de kilo).
ik zou de spark ook eens checken. Veel kleiner.

de Waaslandwolf
29 augustus 2017, 21:36
Leek me initieel interessanter en heb 'm dan ook gecheckt, maar leek me mogelijk niet opgewassen tegen de omstandigheden waaronder ik 'm zou gebruiken - oa grote hoogte dus. Dat, en ik zag een quasi nagelnieuwe Mavic op 2dehands staan aan een zacht prijsje, dus heb ik die maar gekocht. :)

Dhene
30 augustus 2017, 08:41
Leek me initieel interessanter en heb 'm dan ook gecheckt, maar leek me mogelijk niet opgewassen tegen de omstandigheden waaronder ik 'm zou gebruiken - oa grote hoogte dus. Dat, en ik zag een quasi nagelnieuwe Mavic op 2dehands staan aan een zacht prijsje, dus heb ik die maar gekocht. :)

Hoeveel was dat zacht prijsje? :)

de Waaslandwolf
31 augustus 2017, 08:34
€1100 voor de Fly more combo die nieuw >1400 kost. Drone is een maand oud en een handvol keren gebruikt.

Swagger
20 september 2017, 22:04
Mannen, ik zou graag een eerste drone kopen. Wat raden jullie mij aan?

Gewicht en grootte maken eigenlijk niet zo veel uit. Gewoon een goede simpele drone, met goeie autonomie en liefst een redelijk goed bereik wat betreft afstandsbediening... Zou beginnen met 2de hands is rond te kijken...

Shaddix
19 februari 2018, 10:44
Vrijdag stond de Spark voor 299 op iBood, heb de verleiding niet kunnen weerstaan en er eentje aangekocht!

Myllan
19 februari 2018, 14:34
Mannen, ik zou graag een eerste drone kopen. Wat raden jullie mij aan?

Gewicht en grootte maken eigenlijk niet zo veel uit. Gewoon een goede simpele drone, met goeie autonomie en liefst een redelijk goed bereik wat betreft afstandsbediening... Zou beginnen met 2de hands is rond te kijken...

Swagger (Bob Lee) van de serie is echt :love: :love:

ToasT
4 mei 2018, 12:06
ff deze thread weer naar boven halen.

Wat vinden jullie van deze? Ik kwam hem tegen op Indiegogo. Ik ken niets van drones, maar ik zou graag eentje hebben om mee te nemen op mijn reizen (plaatsen zoals Noord-Ethiopië, Kirgizië, ...).
https://www.indiegogo.com/projects/levetop-the-autonomous-folding-drone-drones-toys#/

witten
4 mei 2018, 12:42
ff deze thread weer naar boven halen.

Wat vinden jullie van deze? Ik kwam hem tegen op Indiegogo. Ik ken niets van drones, maar ik zou graag eentje hebben om mee te nemen op mijn reizen (plaatsen zoals Noord-Ethiopië, Kirgizië, ...).
https://www.indiegogo.com/projects/levetop-the-autonomous-folding-drone-drones-toys#/

i call bullshit :p
20min op een 1500mah 3s.
450gr dan nog.
spark lijkt me betere keus te zijn.

ToasT
4 mei 2018, 12:52
350gr staat er wel en de DJI Spark is meer dan dubbel zo duur.

Mij gaat het vooral over draagbaarheid om die mee te nemen op reis (en goeie beeldkwaliteit uiteraard).

Swagger
4 mei 2018, 13:25
Is een ouder model van dji bv phantom 2 nog aan te raden?

Shaddix
4 mei 2018, 13:30
Ik denk dat het rommel is. Ziet er lomp uit. En die camera zit er vast in. Met de gimball van bijvoorbeeld een Spark heb je altijd stabiel beeld en kan je verticaal nog je hoek bepalen.

Er is ook geen support voor een controller wat toch echt wel een must is imo.

Last but not least: het ziet er niet stevig uit.

ToasT
4 mei 2018, 15:17
De Spark is allemaal goed en zo maar veel te groot voor mijn doeleinden. Ik heb geen zin om als ik door de bergen aan het wandelen ben een hele backpack mee te sleuren waar enkel en alleen een drone in zit.
Dit is bv waar ik vorig jaar ben geweest en dan wil je een rugzak dragen met water en zo in.

https://i.imgur.com/wZC52jkh.jpg

witten
4 mei 2018, 17:24
De Spark is allemaal goed en zo maar veel te groot voor mijn doeleinden. Ik heb geen zin om als ik door de bergen aan het wandelen ben een hele backpack mee te sleuren waar enkel en alleen een drone in zit.
Dit is bv waar ik vorig jaar ben geweest en dan wil je een rugzak dragen met water en zo in.

https://store-guides.djicdn.com/guides/wp-content/uploads/2017/05/DJI-Spark-size-1-1024x576.png

is nochtans kleiner dan het model dat je gepost hebt
https://indiegogo-media-prod-cld-res.cloudinary.com/image/upload/v1523995365/inuipopu5vxseq1a47zq.png

keeper
4 mei 2018, 17:25
Zou ook graag Drone kopen voor fotografie en film. Dacht aan de Spark om mee te beginnen en de prijs meevalt of anders nog wat sparen voor de mavic air. Alleen die wetgeving hier is toch echt wel heel streng! Kunt eigenlijk in heel België nergens deftig legaal vliegen als ik dat zo is bekijk die regels. :(

ToasT
4 mei 2018, 17:28
is nochtans kleiner dan het model dat je gepost hebt
https://indiegogo-media-prod-cld-res.cloudinary.com/image/upload/v1523995365/inuipopu5vxseq1a47zq.pngOk, maar die die ik heb geplaatst, is inklapbaar. Die Spark voor zover ik weet niet.

Dan heb ik het eerder over bescherming van de rotors en de rotorarm. Zo'n Spark moet je demonteren en mooi in een case of zo steken.

Sowieso vind ik zo'n Spark te duur, Meer dan 200€ wil ik er niet aan uitgeven.
Zoals gezegd is het maar om op reis te gebruiken en dat doe ik maar 1x per jaar. Ik zou niet kunnen zeggen waar of wanneer die ik nog eens zou boven halen.

witten
4 mei 2018, 19:20
Ok, maar die die ik heb geplaatst, is inklapbaar. Die Spark voor zover ik weet niet.

Dan heb ik het eerder over bescherming van de rotors en de rotorarm. Zo'n Spark moet je demonteren en mooi in een case of zo steken.

Sowieso vind ik zo'n Spark te duur, Meer dan 200€ wil ik er niet aan uitgeven.
Zoals gezegd is het maar om op reis te gebruiken en dat doe ik maar 1x per jaar. Ik zou niet kunnen zeggen waar of wanneer die ik nog eens zou boven halen.

maar nee. de props erafdraaien en de rugzak in.
maar als je het maar 1 keer gaat gebruiken is het miss wel beter dat je brol koopt.

Brecht
4 mei 2018, 22:19
mavic air is eigenlijk perfect om mee te nemen qua formaat, al paar keer vast gehad en plooit echt klein op. ook heel goeie beeldkwaliteit.

Activakvzw
26 juni 2018, 10:12
Activak vzw is op zoek naar een animator die het ziet zitten om volgende week les te geven in het drone-vliegen aan kinderen.

Je gaat mee op kamp, leert de kinderen vliegen met een drone en anderzijds begeleid je ook de kinderen op andere momenten tijdens de dag.

Er is een vrijwilligersvergoeding voorzien.

Interesse? Stuur dan zeker een mailtje naar animatoren@activak.be

kingdark
11 juli 2018, 15:43
Is het eigenlijk wel een 'goed idee' om nog een drone te kopen met al die ingewikkelde regels en beperkingen? Ik heb mijn oog laten vallen op de mavic air, maar als het eropneer komt dat ik (bijna) nergens mag vliegen, dan 'what's the *fing point?

Das bijna duizend euro voor iets waar ik niet mee mag vliegen!!! Typisch belgie met hun domme regels

schumpi
14 juli 2018, 11:15
Hier ook in overweging een Mavic Air te kopen. Enkel de regels hier in België houden me tegen.
Had deze dan graag meegenomen op reis (Griekenland). Maar om nu enkel mijn tuin te filmen en eens per jaar wat beelden te maken op reis...Kostelijk speeltje dan.

Shaddix
15 juli 2018, 22:41
Is het eigenlijk wel een 'goed idee' om nog een drone te kopen met al die ingewikkelde regels en beperkingen? Ik heb mijn oog laten vallen op de mavic air, maar als het eropneer komt dat ik (bijna) nergens mag vliegen, dan 'what's the *fing point?

Das bijna duizend euro voor iets waar ik niet mee mag vliegen!!! Typisch belgie met hun domme regels

Ja vooral in België suckt het wel, in onze buurlanden is het veel flexibeler, daar is het praktisch overal behalve in sommige zones omdat daar laag vliegverkeer ofzo mogelijk is.
Ik ben onlangs met die van mij in Cadzand gaan vliegen en dat was wel super. Maar je moet er dus wel rekening mee houden dat je hem vooral op trips of op vakantie zal gebruiken...

witten
30 juli 2018, 22:16
Nieuw projectje na flyaway wing (zie post 50ish)
De wing wel nog kunnen terug vinden en wat stukken kunnen overzetten.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180730/73ff2c1dbad7d194a6f35d134361ca1a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180730/71a3ce78ad4d7f0b0c3b2c0bc0cb42a1.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180730/5bb03cc3c39ca2a6efc7b3fed4f76ed4.jpg

Dhene
31 juli 2018, 09:00
Proper :niceone: !

juweeltje
2 augustus 2018, 15:25
allemaal helemaal klote hier in België, duizend en één wetten, waarvan sommige tot in het absurde zoals drone vliegen.
Ik heb tot vorig jaar gevlogen met vliegtuigen , in een club. Maar daar minder tijd dacht ik even een drone aan te schaffen om wat mooie beelden te gaan maken.
Wat ik nu over de wetgeving lees is ronduit belachelijk.....het komt er eigenlijk op neer dat de politiekers liever geen recreatieve drones in ons luchtruim zien.
Met alle begrip voor de privacy van de mensen, ook dat men niet bij mensen dicht mag vliegen voor de veiligheid is heel logisch, zelfs dat je een brevet zou moeten halen indien je 'meer dan in je tuin vliegen' wilt heb ik zelf ook begrip....maar om voor een klasse 2 , recreatief vliegen, 900€ durven te vragen ...hier wordt ik heel boos om! Dit is vragen om in de illegaliteit te gaan vliegen he:(
Tegen dat je een goeie drone wilt hebben , zoals een dji ben je al ruim 700 euro kwijt, dan nog eens een 900 euro voor de vergunning...;...om wat plaatjes te schieten....pfffff..... En waarom een goeie drone...;om alles veilig te houden.....
Ik vraag me dan ook af, hoeveel mensen zich aan deze regels hun laars lappen?

juweeltje
2 augustus 2018, 21:02
Misschien toch goed nieuws op komst voor de recreatieve drone gebruikers in België!

Zie link....
https://www.engineersonline.nl/nieuws/id30131-europese-drone-veiligheidsregels-kans-voor-de-industrie.html

desolation
3 augustus 2018, 09:50
Is een ouder model van dji bv phantom 2 nog aan te raden?

rond de 500 EUR koop je tegenwoordig een Yuneec Q500+, veel makkelijker om te vliegen en de camera is ingebouwd met preview scherm in de controller

witten
3 augustus 2018, 10:07
allemaal helemaal klote hier in België, duizend en één wetten, waarvan sommige tot in het absurde zoals drone vliegen.
Ik heb tot vorig jaar gevlogen met vliegtuigen , in een club. Maar daar minder tijd dacht ik even een drone aan te schaffen om wat mooie beelden te gaan maken.
Wat ik nu over de wetgeving lees is ronduit belachelijk.....het komt er eigenlijk op neer dat de politiekers liever geen recreatieve drones in ons luchtruim zien.
Met alle begrip voor de privacy van de mensen, ook dat men niet bij mensen dicht mag vliegen voor de veiligheid is heel logisch, zelfs dat je een brevet zou moeten halen indien je 'meer dan in je tuin vliegen' wilt heb ik zelf ook begrip....maar om voor een klasse 2 , recreatief vliegen, 900€ durven te vragen ...hier wordt ik heel boos om! Dit is vragen om in de illegaliteit te gaan vliegen he:(
Tegen dat je een goeie drone wilt hebben , zoals een dji ben je al ruim 700 euro kwijt, dan nog eens een 900 euro voor de vergunning...;...om wat plaatjes te schieten....pfffff..... En waarom een goeie drone...;om alles veilig te houden.....
Ik vraag me dan ook af, hoeveel mensen zich aan deze regels hun laars lappen?

Dit doen ze met een DJI..

https://www.youtube.com/watch?v=fVZ8O2UCZjA

juweeltje
3 augustus 2018, 10:13
Dit doen ze met een DJI..

https://www.youtube.com/watch?v=fVZ8O2UCZjA

van 100 meter ver gefilmd!, waarschijnlijk zonder toestemming ( en ik heb er haast 100% zeker van dat ze dit niet krijgen) best wel mooi maar onverantwoord.

witten
3 augustus 2018, 10:26
van 100 meter ver gefilmd!, waarschijnlijk zonder toestemming ( en ik heb er haast 100% zeker van dat ze dit niet krijgen) best wel mooi maar onverantwoord.

Deze is ook mooi. :eek: Ik wil maar zeggen dat de wetgeving streng is voor een reden.... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=OlQsYPGtjTE

Probleem is ook dat de drone gemeenschap heel divers en verschillende aspecten heeft. Het is onmogelijk om een uniforme regelgeving te schrijven waar iedereen gelukkig mee kan zijn.
Je hebt onder andere de personen die kant en klare drones kopen. (raar genoeg zie je hier vaak de meest geschifte onverantwoorde filmpjes opduiken)
Je hebt de drone racers. (https://www.youtube.com/watch?v=Cm5wcydxeFY) Deze sluiten het best aan bij de wetgeving. Privéterrein, niet hoger dan 10meter
je hebt een hele tak in de hobby betreffende long range (https://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio). waarbij het streefdoel hoger en verder is. Beginnen dan ook in het vaarwater van commerciële luchtvaart te vliegen.
en ik verwacht binnen dit en een jaar dat er zich een volledige groep zich gaat toespitsen op volledige autonome flights. Waypoint missies kunnen nu al met closed en open source software.
https://www.sensefly.com/app/uploads/2017/10/fly-1.png

Brecht
5 augustus 2018, 20:56
hier een nieuwe carbon sportzwever ingevlogen dit weekend, in duikvlucht zonder motor 231km/h gehaald. klimt vertikaal met 31m/sec

http://i482.photobucket.com/albums/rr184/brechen2002/2018-08-04%2008.55.05_zpsyikwhj0t.jpg

witten
6 augustus 2018, 23:08
hier een nieuwe carbon sportzwever ingevlogen dit weekend, in duikvlucht zonder motor 231km/h gehaald. klimt vertikaal met 31m/sec

http://i482.photobucket.com/albums/rr184/brechen2002/2018-08-04%2008.55.05_zpsyikwhj0t.jpg

vet cool! Zit er FPV in? Of kan je dat erin monteren? Lijkt me heel tight allemaal. GPS met altitude zou ook wel cool zijn. Kan je checken als je in thermiek zit

Brecht
7 augustus 2018, 06:45
Is niet echt een fpv vliegtuig :p zit GPS in hé, met vario functie.

Hans Moleman
30 oktober 2018, 09:54
Als ik een f16 over mijn hoofd zie passeren ben ik toch blij dat ik niet aan het vliegen ben. Al is 10 meter werkelijk belachelijk, al kan je laag vliegend toch ook coole shots maken.

Bramstep
27 december 2018, 15:56
Kan iemand mij eens linken naar de alle regels en wetgeving in België? Heb interesse in een DJI Spark als beginnende droner, en zou volledig voor het plezier zijn en een toffe foto/film. Geen gekke dingen dus, maar wil de wetgeving toch wel eens lezen eerst.. :p

Dhene
3 januari 2019, 10:43
Kan iemand mij eens linken naar de alle regels en wetgeving in België? Heb interesse in een DJI Spark als beginnende droner, en zou volledig voor het plezier zijn en een toffe foto/film. Geen gekke dingen dus, maar wil de wetgeving toch wel eens lezen eerst.. :p

https://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/drones/ik_heb_een_drone_wat_nu

Als ik een f16 over mijn hoofd zie passeren ben ik toch blij dat ik niet aan het vliegen ben. Al is 10 meter werkelijk belachelijk, al kan je laag vliegend toch ook coole shots maken.

Ja want niemand gaat over de 10 meter :naughty: :D

boy1308
20 januari 2019, 20:21
Mannen, is dat die moeite?! Voor 99€....

Vind er weinig reviews van enz maar wou eens eens een drone kopen uit nieuwsgierigheid :)

Drone X Pro: Eerlijke meningen over product en prijs (http://www.dronexproervaringen.com)

Bimmer
20 januari 2019, 21:17

Vind er weinig reviews van enz maar wou eens eens een drone kopen uit nieuwsgierigheid :)

Drone X Pro: Eerlijke meningen over product en prijs (http://www.dronexproervaringen.com)

Ik ken er werkelijk niks van, maar wou ook eens iets klein kopen om eens te testen. :) (zoals u uit nieuwsgierigheid.)

Ik kwam in de fnac deze tegen. Maar 130 euro vond ik teveel geld om nu maar eens gewoon even te "spelen".
https://www.nl.fnac.be/PARROT-TRAVIS-AIRBORNE-CARGO-MINIDRONE/a8805504

Van de week kwam die toevallig op Ibood voor €19,95, dus heb ik die wel gekocht. Je moet anders Ibood ook eens in het oog houden, want er zijn daar nog wel wat drones gepasseerd. Deze is momenteel uitverkocht.

Brecht
20 januari 2019, 21:54
dji tello is een tof klein dronetje voor beginners, dat vrij veel features heeft.

boy1308
21 januari 2019, 09:35
Thx!!!

boy1308
21 januari 2019, 09:37
Toeval?!

Page not found - Internet's Best Online Offer Daily - iBOOD.com (http://www.ibood.com/be/nl/#country=be)

Shaddix
21 januari 2019, 09:56

Ziet er maar een Chinese knockoff van de DJI uit... Die site verdient zijn geld ook aan referrals dus natuurlijk gaat die zeggen dat het een goed product is.

boy1308
21 januari 2019, 17:42
Ziet er maar een Chinese knockoff van de DJI uit... Die site verdient zijn geld ook aan referrals dus natuurlijk gaat die zeggen dat het een goed product is.

Mja dacht net hetzelfde. Afblijven van die handel. DJI gaat het worden denk ik