PDA

Volledige versie bekijken : Contact leggen met mensen en het juiste moment inschatten

j.overmeester
29 april 2017, 22:54
Dag mensen van 9lives,

Ik wil het graag hebben over een probleem die zich telkens voordoet als ik sociaal contact wil leggen.

Het is moeilijk om in te schatten wanneer het juiste moment is.

Ik ben midden de twintig en heb nooit graag uitgegaan naar feestjes of fuiven.

Ik verkoos altijd de sereniteit en geniet eerder van een pc game online op zaterdagavond
dan naar te luide muziek te luisteren met mensen waar het niet mee klikt.

Onlangs sprak ik een meisje aan op de trein en ze gaf me haar nummer
maar zegt nauwelijks iets tegen me.

Met mensen in het algemeen verloopt contact leggen stroef en dat zorgt ervoor dat
er een zeer bevreemdend gevoel in me omgaat alleen al door mensen
omringt te worden, maar niet te communiceren.

Ik voel me zo vreselijk dat ik het gevoel heb dat ik echt alleen op de wereld ben
soms. Alsof op een andere planeet.

Zo bevreemdend voelt het in dit land.

Ik ben niet op m'n gemak in bars of andere plaatsen waar je met
vele mensen tegelijk geconfronteerd bent.

Ik heb ook ooit eerder giftige vrouwen in mijn leven toegelaten
die me wilden schaden door de spelletjes die ze speelden.

Vrouwen die wel deugen herken ik niet altijd zo goed.
Introvertheid wordt niet zo gewaardeerd merk ik.

En zeker geen bedachtzaamheid.

En dat je ook zou weigeren om dialect te spreken, wordt ook als hoogst eigenaardig
bevonden in bepaalde milieu's.

Ik weet niet goed raad meer, misschien weet
iemand van jullie dat.

Het gaat echt niet goed en zie soms door de tranen
de wereld niet meer.

Sooth Awful
29 april 2017, 23:25
Tjah, geen goed ontwikkelde sociale vaardigheden hebben en dan komt dat probleem al eens voor.

Put_met_keren
29 april 2017, 23:29
Wat betreft dat meisje dat nauwelijks iets zegt tegen jou, misschien zeg je zelf niet de juiste dingen? Stel je open vragen, concrete vragen? Kan ook zijn dat ze misschien haar nummer niet echt wou geven maar niet durfde weigeren. Of ze heeft misschien al een vriend.

Om meer sociale contacten te leggen, misschien een hobby waarbij je gelijkgestemden kan ontmoeten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Killer Queen
30 april 2017, 00:50
Het lijkt me dat je in milieus vertoeft waar je niet thuis hoort. Onbedachtzaamheid en dialect zijn dingen die in mijn omgeving eerder zouden opvallen dan het omgekeerde [emoji14]

En ik vermoed dat de antwoorden in deze thread waarschijnlijk al snel zullen aantonen dat je zeker niet alleen bent met je gevoel/probleem/vraag.

Maar waarom wil je eigenlijk sociaal contact leggen?
En dat is een oprechte vraag zodat je gerichtere antwoorden zou krijgen.
Want enerzijds zeg je geen behoefte te hebben aan social happenings en zo.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Mulan
30 april 2017, 07:15
Als je er zo zwaar onder lijdt, zou ikzelf de stap zetten naar een therapeut of psycholoog.
Geen idee wie jou heel concreet kan helpen met signalen (verbale en non-verbale) herkennen en oefenen in rollenspel maar ik denk dat je met de juiste begeleiding (en een online forum is dat NIET ;)) heel wat evolutie kan maken.

Triangel | Sociale vaardigheidscursus (http://www.triangel-vzw.be/cursussen/sociale-vaardigheidscursus/)

Sarcastr0
30 april 2017, 08:05
A new day, a new troll.

Good ol' 9lives

j.overmeester
30 april 2017, 11:07
Wat betreft dat meisje dat nauwelijks iets zegt tegen jou, misschien zeg je zelf niet de juiste dingen? Stel je open vragen, concrete vragen? Kan ook zijn dat ze misschien haar nummer niet echt wou geven maar niet durfde weigeren. Of ze heeft misschien al een vriend.

Om meer sociale contacten te leggen, misschien een hobby waarbij je gelijkgestemden kan ontmoeten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik kan niet direct aan iets denken dat me zou samenbrengen met anderen. Sport boeit niet en naar de gym gaan is sociaal maar
ik blijf niet graag plakken achterna.

Ik stel me ook niet benaderbaar op weet ik, leg weinig oogcontact en glimlach weinig omdat ik me vaak klote voel.

En dat heeft ook niets met mijn uiterlijk te maken maar met dat bevreemdende gevoel dat zo distantiërend werkt.

Mensen mogen me niet, vrouwen vooral, hoe ik het ondervind en dat komt misschien omdat ik me openlijk klote voel
en dat allicht ook uitstraal.

Misschien heb je gelijk, misschien wou ze het niet eens geven maar ze leek me wel aardig.
Het was ook puur vriendschappelijk bedoeld sinds we in dezelfde gemeente wonen.

Ik vind ook de mensen in dit land vaak gesloten overkomen. Gereserveerd.
Er lijken weinig echte mogelijkheden voor op een natuurlijke en aangename manier
mensen te leren kennen want een netwerk hebben lijkt me vrij belangrijk in het leven.

jawadde001
30 april 2017, 11:15
Onlangs sprak ik een meisje aan op de trein en ze gaf me haar nummer
maar zegt nauwelijks iets tegen me.

Dat moet je me toch eens uitleggen. Dus je ontmoet een meisje op de trein, jullie wisselen enkele woorden en jij vraagt haar nummer?

Wow, van doortastendheid gesproken.

Denk je niet dat het heel erg waarschijnlijk is dat ze totaal geen interesse in jou heeft, maar dat ze gewoon haar nummer deelde uit een soort van beleefdheid?

Net zoals mensen wel eens tegen elkaar zeggen: "we bellen nog eens", maar het nooit meer doen.

j.overmeester
30 april 2017, 11:16
Het lijkt me dat je in milieus vertoeft waar je niet thuis hoort. Onbedachtzaamheid en dialect zijn dingen die in mijn omgeving eerder zouden opvallen dan het omgekeerde [emoji14]

En ik vermoed dat de antwoorden in deze thread waarschijnlijk al snel zullen aantonen dat je zeker niet alleen bent met je gevoel/probleem/vraag.

Maar waarom wil je eigenlijk sociaal contact leggen?
En dat is een oprechte vraag zodat je gerichtere antwoorden zou krijgen.
Want enerzijds zeg je geen behoefte te hebben aan social happenings en zo.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Ik heb weet van verschillende milieus maar geen enkele waarin ik echt kan inmengen en me in thuis voelen.
Bij de meer deftige gaat het er erg oppervlakkig aan toe en draait het om status naar voor schuiven.
Statussymbolen, auto's, diploma's, inkomen etc kortom opscheppen en mensen imponeren die je niet mag.

In meer volkse milieus heb je eerder goedkope vrouwen met tattoeages in leren jekkers en druqgebruik. Hedonistische types.
Moreel verwerpelijke praktijken en slechte muziek.

De gulden middenweg heb ik nog niet ontdekt
en ook ben ik niet verbonden aan een universiteit of hogeschool wat een nieuw sociaal netwerk
zou openen.

j.overmeester
30 april 2017, 11:25
Dat moet je me toch eens uitleggen. Dus je ontmoet een meisje op de trein, jullie wisselen enkele woorden en jij vraagt haar nummer?

Wow, van doortastendheid gesproken.

Denk je niet dat het heel erg waarschijnlijk is dat ze totaal geen interesse in jou heeft, maar dat ze gewoon haar nummer deelde uit een soort van beleefdheid?

Net zoals mensen wel eens tegen elkaar zeggen: "we bellen nog eens", maar het nooit meer doen.

We zijn van dezelfde gemeente en ze was één van de weinige mensen aan het station.
Zo vreemd was het echt niet en eigenlijk wou ik alleen iets vragen en dan ging het gesprek
wat verder dan bedoeld en ik had zoiets van, waarom niet, misschien opent zij wel een
weg voor mij naar meer lokale sociale contacten.

j.overmeester
30 april 2017, 11:27
A new day, a new troll.

Good ol' 9lives

Ik zit ook op andere Nederlandstalige websites onder deze naam waaronder gamesmeter.
Dit was 100% oprecht en jij bent de "troll" om dit te schrijven. Asshole.

Sarcastr0
30 april 2017, 11:31
Leer alvast de multiquote functie voor efficiëntere trolposts

Sovereign
30 april 2017, 11:58
Er zijn nog andere mogelijkheden om sociaal contact te hebben naast danstempels en boerenfuiven op zaterdagavond. Interesse in politiek? Ga eens naar een jongerenmeet van een partij in uw buurt. Interesse in dans of kunst, sport, poëzie, zoveel keus! En ga ook niet af op elke vrouw die u aanstaat met het gedacht er een potentiële relatie mee te hebben. Laat dat allemaal op u afkomen en dat groeit vanzelf wel. Zoek gewoon bepaalde milieus op waar jij je goed in voelt en er gaat een hele wereld open.

Tl; dr: Kom meer buiten.

Ketelbuik
30 april 2017, 13:18
Dit is een dubbel van dekloktikt en tegendekeer. Of hij moet net dezelfde stellingen en argumenteren en schrijfstijl hanteren.

Hij heeft wel gelijk dat Vlamingen zich vaak gereserveerd opstellen of gesloten zijn wat zonde is.

straight_six
30 april 2017, 13:27
Ik heb weet van verschillende milieus maar geen enkele waarin ik echt kan inmengen en me in thuis voelen.
Bij de meer deftige gaat het er erg oppervlakkig aan toe en draait het om status naar voor schuiven.
Statussymbolen, auto's, diploma's, inkomen etc kortom opscheppen en mensen imponeren die je niet mag.

In meer volkse milieus heb je eerder goedkope vrouwen met tattoeages in leren jekkers en druqgebruik. Hedonistische types.
Moreel verwerpelijke praktijken en slechte muziek.

De gulden middenweg heb ik nog niet ontdekt
en ook ben ik niet verbonden aan een universiteit of hogeschool wat een nieuw sociaal netwerk
zou openen.
Wat zeg jij eigenlijk ook allemaal. Als je zo stereotiep denkt dan kan ik geloven dat er niemand is die jou graag heeft.

Ofwel zijn ze volgens jou dikkenekken en anders zijn het druggebruikers met tattoos. Hoe wereldvreemd kun je zijn.

Als ik rondloop zie ik 70% gewone mensen en 30% volk dat jij beschrijft.

Je hebt een sociale stoornis, doe er iets aan met een psycholoog of blijf alleen zitten. Met te forceren kom je alleen maar raar over.

Als je dat zelf niet aanvoelt hoe je dat moet doen is er iets mis met je sociale ontwikkeling.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Soeplepel
30 april 2017, 14:08
Ik ben midden de twintig en heb nooit graag uitgegaan naar feestjes of fuiven.
Ik verkoos altijd de sereniteit en geniet eerder van een pc game online op zaterdagavond
dan naar te luide muziek te luisteren met mensen waar het niet mee klikt.

Dit is gewoon een excuus omdat ge waarschijnlijk niemand hebt om mee weg te gaan en dus maar gaat gamen.

Ge wilt mensen ontmoeten maar ge doet niet graag sport en ge blijft niet graag plakken.. Hoe wilt ge dan mensen ontmoeten? Ge moet uit uw bubbel komen en al die dingen net wel doen, tenzij ge enorm autistisch zijt, kan ik niet begrijpen dat je "niet graag blijft plakken". Als ge met vrienden weggaat, dan blijft ge het liefst van al wat plakken.

Hebt ge geen neef of ander familielid waar ge mee weg kunt? Ik heb in dezelfde situatie gezeten, ik ben met mijn neef en zijn vrienden beginnen uitgaan. Mijn persoonlijkheid zorgde ervoor da'k direct een klik had met zijn vrienden, meer mensen ontmoette en uiteindelijk paar dates had.

j.overmeester
30 april 2017, 14:45
Er zijn nog andere mogelijkheden om sociaal contact te hebben naast danstempels en boerenfuiven op zaterdagavond. Interesse in politiek? Ga eens naar een jongerenmeet van een partij in uw buurt. Interesse in dans of kunst, sport, poëzie, zoveel keus! En ga ook niet af op elke vrouw die u aanstaat met het gedacht er een potentiële relatie mee te hebben. Laat dat allemaal op u afkomen en dat groeit vanzelf wel. Zoek gewoon bepaalde milieus op waar jij je goed in voelt en er gaat een hele wereld open.

Tl; dr: Kom meer buiten.

Danstempels. Discotheken bedoel je daarmee.
Ik zie niet direct een politieke partij waar ik me ideologisch mee kan verbinden.
En op iedere vrouw afstappen om haar te versieren is net wat ik niet doe. Het is vaak eerder
vriendschappelijk bedoeld, en ik ben dus zeker niet per se aangetrokken tot haar.

Ik kijk vaak de kat uit de boom en dat is de verkeerde houding naar het andere geslacht toe.
Maar ook naar wat vrienden maken betreft.
Sport is iets wat mij niet zal verbinden met andere mannen.
Het zou eerder cultuur moeten zijn en nogal intellectuele dingen.

Ook vind ik het echt walgelijk hoe ze iemand van een spelletje spelen durven betichten terwijl in mijn leeftijdsgroep
de meeste zelfdodingen voorkomen in de afgelopen 50 jaar.
Je moet echt wel dom zijn niet te kunnen zien dat dit serieus is.

Bedankt voor je reactie.

j.overmeester
30 april 2017, 14:59
Wat zeg jij eigenlijk ook allemaal. Als je zo stereotiep denkt dan kan ik geloven dat er niemand is die jou graag heeft.

Ofwel zijn ze volgens jou dikkenekken en anders zijn het druggebruikers met tattoos. Hoe wereldvreemd kun je zijn.

Als ik rondloop zie ik 70% gewone mensen en 30% volk dat jij beschrijft.

Je hebt een sociale stoornis, doe er iets aan met een psycholoog of blijf alleen zitten. Met te forceren kom je alleen maar raar over.

Als je dat zelf niet aanvoelt hoe je dat moet doen is er iets mis met je sociale ontwikkeling.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Wat is "gewoon" in uw optiek?
Ik zie ook wel normale mensen hoor en die zijn er in de meerderheid maar degene die eruitzien
op een manier dat mij niet bevalt merk ik wel sneller op. Want de kleding die iemand draagt is een reflectie van
de ideologie die hij/zij hanteert. Ooit een studie over gelezen.

Ik forceer helemaal niets. Alleen als het juist voelt zal ik een stap ondernemen maar dat neemt niet weg dat
het soms moeilijk is om in dit vreemde landje geen faux pas te begaan. In andere landen zijn de drempels
eerder verlaagd heb ik ondervonden.

Mijn sociale ontwikkeling is normaal maar de heersende mentaliteit maakt het moeilijk om een netwerk uit te bouwen
en mensen lijken vaak vast te zitten in hun eigen comfort zone.
Ik heb geen schrik om in het onbekende te stappen en mensen aan te spreken.

Natuurlijk wel als die persoon er benaderbaar uitziet en die persoon me wel aardig en leuk lijkt.

Sarcastr0
30 april 2017, 15:10
/feeds troll

j.overmeester
30 april 2017, 15:13
Dit is gewoon een excuus omdat ge waarschijnlijk niemand hebt om mee weg te gaan en dus maar gaat gamen.

Ge wilt mensen ontmoeten maar ge doet niet graag sport en ge blijft niet graag plakken.. Hoe wilt ge dan mensen ontmoeten? Ge moet uit uw bubbel komen en al die dingen net wel doen, tenzij ge enorm autistisch zijt, kan ik niet begrijpen dat je "niet graag blijft plakken". Als ge met vrienden weggaat, dan blijft ge het liefst van al wat plakken.

Hebt ge geen neef of ander familielid waar ge mee weg kunt? Ik heb in dezelfde situatie gezeten, ik ben met mijn neef en zijn vrienden beginnen uitgaan. Mijn persoonlijkheid zorgde ervoor da'k direct een klik had met zijn vrienden, meer mensen ontmoette en uiteindelijk paar dates had.

Als ik ga plakken dan verveel ik me al gauw. En dansen doe ik niet. Boeit niet.
Over wat moet ik lullen met andere mannen?

Over voetbal dat me niet interesseert misschien?
En wat als de muziek me niet bevalt?

"Go with the flow" wordt er soms gezegd maar wat als je de kraan liever zelf reguleert?

Daarbij komt ook dat ik erg afgelegen woon en er weinig binnen bereik is.

Lint
30 april 2017, 15:48
Want de kleding die iemand draagt is een reflectie van de ideologie die hij/zij hanteert.

Als ge dit strikt gelooft, hebt ge nog wat "volwassen worden" te doen.

Soeplepel
30 april 2017, 16:37
Als ik ga plakken dan verveel ik me al gauw. En dansen doe ik niet. Boeit niet.
Over wat moet ik lullen met andere mannen?

Over voetbal dat me niet interesseert misschien?
En wat als de muziek me niet bevalt?

"Go with the flow" wordt er soms gezegd maar wat als je de kraan liever zelf reguleert?

Daarbij komt ook dat ik erg afgelegen woon en er weinig binnen bereik is.

Denk dat gij echt meer moet buitenkomen want uw visie op het sociaal zijn, ligt er compleet naast. Maar echt COMPLEET naast hé.

1) 't is niet omdat ge een 'man' zijt dat het altijd voetbal is wat de klok slaat. Integendeel, denk dat 90% niet eens over de voetbal bezig zijn tenzij ze echt op café zitten of samen voetbalwedstrijd zien.
2) Natuurlijk kunt ge niet weten over wat ge moet praten met andere als uw zaterdagavond 'gamen' is. Dat is niet de schuld van andere, maar gij die geen interessant leven hebt of het beste uit het leven haalt.
3) Als ge naar een fuif gaat, dan is het onmogelijk dat de muziek u niet bevalt (natuurlijk is niet elk lied even wijs) tenzij ge echt naar zo'n specifiek genre feest gaat. Heb ik ook meegemaakt en vond het ook niet wijs maar ik heb mij gewoon geamuseerd omdat ik omringd was door vrienden. Dus dát kunt ge doen als de muziek niet goed is.
4) Zoals gezegd, als gij u verveelt dan is het gewoon omdat gij niet interessant genoeg zijt of niet kunt meepraten over andere dingen aangezien ge u in't weekend opsluit.

'ik dans niet', 'ik verveel me', 'muziek bevalt mij niet', 'voetbal interesseert mij niet' .. Allemaal flauwe excuses om uw asociaal leven te bedekken.

Ik bedoel dit niet beledigend maar kom niet op een forum achter advies vragen als ge toch maar uit de hoogte gaat doen.

Waelvis
30 april 2017, 17:44
3) Als ge naar een fuif gaat, dan is het onmogelijk dat de muziek u niet bevalt (natuurlijk is niet elk lied even wijs) tenzij ge echt naar zo'n specifiek genre feest gaat. Heb ik ook meegemaakt en vond het ook niet wijs maar ik heb mij gewoon geamuseerd omdat ik omringd was door vrienden. Dus dát kunt ge doen als de muziek niet goed is.

Dit klopt toch niet echt..

Ik ben in gans mijn leven op geen enkele fuif geweest waar de muziek me niet tegen stak. (af en toe met uitzondering dering van max 5 liedjes op een ganse zvond/nacht)
Niet iedereen hoort graag de mainstream kakmuziek e.

Soeplepel
30 april 2017, 18:21
Dit klopt toch niet echt..

Ik ben in gans mijn leven op geen enkele fuif geweest waar de muziek me niet tegen stak. (af en toe met uitzondering dering van max 5 liedjes op een ganse zvond/nacht)
Niet iedereen hoort graag de mainstream kakmuziek e.

Dan gaat ge ook niet naar de mainstream fuiven hé? Da's gelijk zeggen 'k lust geen pizza maar toch naar de pizzahut gaan..

En zoals ik zei, ge kunt op een fuif komen dat ge niet wijs vindt qua muziek, maar toch nog amuseren. Maar lijkt mij dan dom om de volgende keer dan terug te keren?

Waelvis
30 april 2017, 18:46
Dan gaat ge ook niet naar de mainstream fuiven hé? Da's gelijk zeggen 'k lust geen pizza maar toch naar de pizzahut gaan..

En zoals ik zei, ge kunt op een fuif komen dat ge niet wijs vindt qua muziek, maar toch nog amuseren. Maar lijkt mij dan dom om de volgende keer dan terug te keren?
1) Ik had nooit weet van fuiven met mijnuzieksmaak.

2) Er was niemand in mijn vriendenkring die dezelfde muzieksmaak had als mij.

Ik heb mij op fuiven ooit echt geamuseerd. De enige keren dat ik me echt amuseerde was als we naar buiten gingen om daar onnozel te gaan doen.

Sylverscythe
30 april 2017, 18:54
Als iemand die naar elke soort muziek kan luisteren maar niet speciaal één genre beter vind ging ik gewoon naar fuiven voor het gezelschap en de sfeer. Ik bedoel maar, als het echt om de muziek te doen is ga ik wel naar een concert of festival, niet naar de lokale boerenfuif waar een slechte installatie en de lokale DJ Jos de geluidsbeleving toch naar beneden halen :)

In een triestige bui (ah de puberteit) heb ik daar ook wel gestaan van "wat een kakmuziek", maar voor mij was dat gewoon een event om met de vrienden samen naar een plaats te gaan en ons te amuseren. Discotheken idem, maar dat vonden we al snel een beetje te veel "chi chi" aangezien de discotheek in de buurt de Carré was...

Soit, dit is waarschijnlijk een trollthread, opgestart omdat iemand aandacht nodig had, maar zoniet is mijn advies voor de TS om zijn dwaze vooroordelen te laten varen en een sociaal leven proberen te verkrijgen. We zijn niet allemaal even sociaal of extrovert, maar zelfs introverte asocialen hebben meestal toch een paar gelijkgestemde zielen die ze vrienden noemen hoop ik? Als dat niet het geval is, wordt het inderdaad een hobby starten. Uiteindelijk leer je mensen kennen, en maak je vrienden, door samen activiteiten uit te oefenen (studies, jeugdbeweging, sport, andere hobbies). Dit wordt moeilijker naarmate je ouder wordt en een groter wordende fractie van je leeftijdsgenoten zich settlen, maar niet onmogelijk.

|nfected
30 april 2017, 21:10
Elvis is terug? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Myllan
2 mei 2017, 08:53
Je raakt kant noch wal met je verhaal, kan er geen kaas van maken.
Je laat geen vrouw toe of het contact ermee verloopt stroef maar je weet bij voorbaat al dat ze giftig is?
Freak.

HelpYouFall
2 mei 2017, 09:43
Obvious troll is obvious.

Dat gezegd zijnde:

"Go with the flow" wordt er soms gezegd maar wat als je de kraan liever zelf reguleert?"

Hahahahaha 9/10, wa ne zin

Sorasan
2 mei 2017, 16:49
Wat ik heb ontdekt is dat contacten leggen met mensen juist een spontane gelegenheid moet zijn. Vanaf het moment je begint te overpeinzen loopt het mis. Sociaal zijn = spontaan zijn ... Alles willen ontleden en overdenken maakt het enkel een soep

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk