PDA

Volledige versie bekijken : Software usb serial COM port over netwerk

jokke0066
22 april 2017, 15:54
Dag iedereen,

Ik ben naar iets opzoek, waarmee ik verbinding kan maken met mijn 3D printer.
Dit is de situatie:
3D printer (Arduino mega)---->COM3 op laptop---> thuis netwerk ----->2e PC (virtuele COM poort voor verbinding te maken met 3D printer)

Dus de 3D printer met een arduino als controller staat op zolder, die is aangesloten op een laptop. Mee pc waar ik meestal op werk staat beneden. Ik wil daarop een virtuele COM poort die ik kan ingeven in programma's om een verbinding te maken met men 3D printer.

Wie kent of werkt met z'n programma?

grtzz

Exit
22 april 2017, 16:32
eerder zien of die printer effectief als printer herkend wordt dan die printer delen en toevoegen op andere pc op netwerk, geen compoorten of wat dan ook ...

jokke0066
22 april 2017, 17:01
Een 3D printer is geen gewone printer he. Alle software programma's hebben een COM poort nodig om te communiceren met de printer. Dus das geen oplossing.

Exit
22 april 2017, 22:03
daarom dat ik ook zei, ALS die als printer gezien wordt kunt ge die delen.

dan gaat ge sneller zijn met vnc progs, ok afstand inloggen/werken op die laptop boven en zo ermee printen

David_De_Kimpe
22 april 2017, 23:30
Ik gebruik een draadloze adapter die op RX en TX zit van Arduino en ik kan serieel uitlezen wat Arduino geeft van waarden. Zou dat kunnen helpen. Arduino in garage en ik kan op pc in living via Arduino software de waarde live zien.

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk

jokke0066
24 april 2017, 15:54
weet niet zeker of dat voor mijn toepassing werkt, moet ik eens na kijken. Ben nu aan het testen met https://www.eltima.com/products/serial-over-ethernet/
Maar ik krijg de verbinding om een of andere reden niet inorde