PDA

Volledige versie bekijken : Thaïse vooroordelen

Cranberry93
9 april 2017, 19:48
Ik ben 23 en heb mijn vriendin (23) eind vorig jaar op een vlucht in de states leren kennen. Elke dag voor uren gebeld, samen een tripje naar korea gemaakt, haar en haar familie voor 2 weken gaan bezoeken in thailand etc. Beiden zijn we echt stapelverliefd en van plan eind dit jaar te trouwen, kinderen volgend jaar etc. Dit najaar zouden we naar de states gaan, heb daa een goedbetaalde job in Colorado (H1B aanvraag ingediend, maar mocht dat niet lukken halen ze me wel op een andere manier naar daar) aangeboden gekregen. Zij gaat daar studeren (en tussendoor maar wat in het zwart werken).

1) mijn ouders heeft ze nog niet ontmoet (ze al wel telefonisch over haar verteld), hoe kan ik vermijden dat ze haar als een "thaise hoer" aanzien?

2) ze heeft +- 200000THB (5000€) op haar rekening, niet genoeg om daar een tijdje te studeren ("minimaal" 10.000USD voor 6 maanden) . Zit er niet zoveel mee in bij te leggen wat nodig is (66000€ bruto inkomen hier, 105000$ bruto inkomen daar) en nog 40000€ hier in duitsland op de rekening, maar heb ook graag dat ze zelf haar best doet het zoveel mogelijk zelf te financieren, wat zijn haar mogelijkheden voor een lening? (bij mij/ergens anders) Een gewone studielening co-signen zal niet volstaan aangezien ik niet Amerikaans ben/daar lang gewoond heb neem ik aan?

3) Ben niet van plan een sin sod te betalen om met haar te trouwen (is imo gewoon verkeerd), zal ook geen probleem zijn voor haar ouders maar hoe communiceer je daar best over? Wil gerust een half miljoen baht neerleggen als symbool, maar wil het achteraf wel terug (om er bv haar studies van te betalen).

Bimmer
9 april 2017, 20:46
Wij zitten hier thuis zowat met hetzelfde verhaal. Alleen zit ik aan de andere kant tov u.
Mijn jongste broer (trouwens even oud als u) heeft een Braziliaanse leren kennen hier in België. Momenteel zit hij met haar in Brazilië (hij voor 2 weken), want de visum van haar is hier verlopen in België.
Hun plan is om haar hier in België te houden, dus waren zelf ook al aan het denken om daarvoor te trouwen. (Waar mijn ouders absoluut niet achter staan, ik trouwens ook niet.) Wij zijn van princiepen dat je mekaar niet op zo een korte tijd deftig mekaar hebben kunnen leren kennen, om zo'n beslissingen te nemen.
Soit, ik zeg dit maar zodat je ook wat achtergrond weet, zo weet je ook hoe wij hierop reageren.

1)Hier thuis heeft momenteel de sociale media een positieve invloed op deze zaak. Mijn ouders hebben nu ook facebook en haar ouders hadden dat al. Zo kunnen mijn ouders ook wat zien uit wat voor familie zij komt. Alsook zit onze jongste daar nu, en video call veel. Zo laat hij daar ook de buurt zien en laat hij de familie van haar eens zien. Omdat wij ook op haar facebookpagina kunnen, zien we ook wat ze zegt, wel waar is. Ze zegt dat ze een universitaire diploma heeft klopt dat wel, zo zien wij foto's van de universiteit enzo wat (natuurlijk niet betrouwbare info, maar je ziet wel de klasgenoten van haar enzo ook erop staan).
Dus mijn tip zou zijn, als u ouders er negatief op reageren, zoek dan wat info die kunnen bewijzen dat het wel echte liefde is en niet iemand die enkel een beter leven wilt.
Mijn ouders geloven wel in verre liefde, maar die zijn meer van het princiepen van, geef het tijd. Ga vaak naar mekaar toe en geef het 2 jaar de tijd ofzo, enkel met een paar telefoontjes of mekaar een paar weken zien, is veel te snel. (Ik verwacht dat u ouders ook wel met zo een uitleg zouden afkomen, ik ken u familie niet, dus moeilijk te zeggen)

2) Kan ik niet veel over zeggen, enkel wanneer ze niet het juiste visum heeft veel mogelijkheden niet gaan. Zoals school, werken,...

3)Als het geen probleem is voor haar ouders, dan zou ik het er gewoon bij laten. Dan kan zij beter er beter over beginnen in het bijzijn van u, tenslotte is het iets van hun cultuur.

Ik zelf ben ook heel vooroordeel daarover, dus hier thuis wringt dat wel. Zal er ook aan liggen hoe u familie daar mee omgaat, maar makkelijk zal het niet echt zijn.

Syter
9 april 2017, 22:58
Just fucking do it en stop de analysis paralysis.
Of blijf alle mogelijke doemscenarios bekijken terwijl ze verder gaat met haar leven.

rsc
9 april 2017, 23:30
Je weet zeker dat 'ze' geen Katoey is? Als ze met u trouwt, is haar broodje gebakken :) Je bent er wellicht heel zeker van dat ze van u houdt, maar dat dachten al die naïeve mannen ook die vrouwen importeren naar hier. Zo verloopt het bijna altijd:

ttps://www.youtube.com/watch?v=mhho6Zr6ksc

?therapy?
10 april 2017, 00:32
Wij zitten hier thuis zowat met hetzelfde verhaal. Alleen zit ik aan de andere kant tov u.
Mijn jongste broer (trouwens even oud als u) heeft een Braziliaanse leren kennen hier in België. Momenteel zit hij met haar in Brazilië (hij voor 2 weken), want de visum van haar is hier verlopen in België.
Hun plan is om haar hier in België te houden, dus waren zelf ook al aan het denken om daarvoor te trouwen. (Waar mijn ouders absoluut niet achter staan, ik trouwens ook niet.) Wij zijn van princiepen dat je mekaar niet op zo een korte tijd deftig mekaar hebben kunnen leren kennen, om zo'n beslissingen te nemen.
Soit, ik zeg dit maar zodat je ook wat achtergrond weet, zo weet je ook hoe wij hierop reageren.
Hopelijk proberen ze dan gewoon in Belgie te trouwen want als buitenlander in Brazilie trouwen valt dik tegen. :p

Wat ben ik blij dat mijn familie mijn verloofde wel eerst heeft kunnen leren kennen.

IlluminatiMess
10 april 2017, 06:20
Om een of andere reden stel ik mij toch altijd vragen wanneer een Belg met een buitenlandse trouwt (dus iemand die niet tot de eu-zone behoort).

Die huwelijken werken meestal niet op lange termijn. Mijn moeder haar vriendinnen zijn daar het levende bewijs van.

Polis
10 april 2017, 06:37
Om een of andere reden stel ik mij toch altijd vragen wanneer een Belg met een buitenlandse trouwt (dus iemand die niet tot de eu-zone behoort).

Die huwelijken werken meestal niet op lange termijn. Mijn moeder haar vriendinnen zijn daar het levende bewijs van.
Hangt toch af van hoe en waar en van persoon tot persoon?
Ken zelf iemand die met een Braziliaanse getrouwd is en die zijn hechter dan de meeste andere koppels uit mijn vriendengroep.

Clarise
10 april 2017, 08:41
Tjeeses gast... Een thaise hoer? Is ze een thaise hoer dan?

Waarom zou iemand dat gaan denken? Mijn vriendin is ook geen Belgische en niemand denkt dat ze een hoer is... wtf :wtf::wtf::wtf:

Bompaization
10 april 2017, 10:10
Tjeeses gast... Een thaise hoer? Is ze een thaise hoer dan?

Waarom zou iemand dat gaan denken? Mijn vriendin is ook geen Belgische en niemand denkt dat ze een hoer is... wtf :wtf::wtf::wtf:

Omdat er om één of andere reden toch altijd geld mee gemoeid is... als mijn vriendin zou vragen, geef mij ne keer €10000 om te gaan studeren zou ze rap antwoord hebben.

Genius
10 april 2017, 11:44
Stelt niemand zich de vraag welke job de TS uitoefent om op 23 jarige leeftijd €5500 bruto per maand te verdienen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pie-jie
10 april 2017, 11:53
Stelt niemand zich de vraag welke job de TS uitoefent om op 23 jarige leeftijd €5500 bruto per maand te verdienen?

Hij is Thaïse hoer :D

sorry

Polis
10 april 2017, 12:09

66k bruto hier (zal europa bedoelen neem ik aan) dus ik gok dat hij bij een onderneming zit voor online games of online gokken. Genre Gibraltar.
105kbruto in de VS is ook niet superveel hoor, die lonen liggen daar gemakkelijk dubbel zo hoog als hier.

Zal ofwel zoiets zijn, of gesponsorde zaken.

Bimmer
10 april 2017, 12:13
Hopelijk proberen ze dan gewoon in Belgie te trouwen want als buitenlander in Brazilie trouwen valt dik tegen. :p

Wat ben ik blij dat mijn familie mijn verloofde wel eerst heeft kunnen leren kennen.

Als ze trouwen is het wel in België, uiteraard. We hebben ze ook al een paar keer ontmoet hier thuis hoor, anders zullen mijn ouders nog totaal anders op reageren.

Alleen spijtig dat we vandaag op facebook zien dat ze in Brazilie een verlovingsfeest aan het geven zijn, zonder dat wij dat eigenlijk weten. Dus ja, tip voor de TS, zorg er inderdaad voor dat je al eens samen zit met u ouders. Als je het allemaal maar op de wilde poef doet, zullen die vooroordelen enkel maar toenemen.

Polis
10 april 2017, 13:03
Als ze trouwen is het wel in België, uiteraard. We hebben ze ook al een paar keer ontmoet hier thuis hoor, anders zullen mijn ouders nog totaal anders op reageren.

Alleen spijtig dat we vandaag op facebook zien dat ze in Brazilie een verlovingsfeest aan het geven zijn, zonder dat wij dat eigenlijk weten. Dus ja, tip voor de TS, zorg er inderdaad voor dat je al eens samen zit met u ouders. Als je het allemaal maar op de wilde poef doet, zullen die vooroordelen enkel maar toenemen.

verlovingsfeest zonder medeweten van uw eigen familie? Toffe asociale broer zeg.
Wie betaalt dat allemaal eigenlijk? Als het haar familie is, zou ik er nog enigszins in kunnen komen, maar indien hij zelf geld gegeven heeft, enorm asociaal van hem.

Bimmer
10 april 2017, 13:38
verlovingsfeest zonder medeweten van uw eigen familie? Toffe asociale broer zeg.
Wie betaalt dat allemaal eigenlijk? Als het haar familie is, zou ik er nog enigszins in kunnen komen, maar indien hij zelf geld gegeven heeft, enorm asociaal van hem.

We zullen het horen wanneer hij terug is, Ale dat hopen wij toch. Hebben al gehoord dat in september blijkbaar hun familie naar België komt, nu weten we waarom.

Momenteel gaan we ervan uit de ouders het hebben betaalt, is nu geen feest met alles erop en eraan (denk ik toch). Was een foto op Facebook met heel de familie erop en dan eronder verlovingsfeest met hun namen.

Polis
10 april 2017, 13:41
We zullen het horen wanneer hij terug is, Ale dat hopen wij toch. Hebben al gehoord dat in september blijkbaar hun familie naar België komt, nu weten we waarom.

Momenteel gaan we ervan uit de ouders het hebben betaalt, is nu geen feest met alles erop en eraan (denk ik toch). Was een foto op Facebook met heel de familie erop en dan eronder verlovingsfeest met hun namen.

blijft wel enorm vreemd en asociaal om uw eigen familie niet even op de hoogte te stellen of uit te nodigen.
Ze komen naar Belgie om de trouw te regelen dan of?

Blijf dat vreemd vinden, hoe sommige families denken 'de slimmere' te zijn en alles dirigeren zonder de tegenpartij deftig in te lichten of te checken.

Heb zelf een buitenlandse partner, dus ik kan erover meespreken. Alleen was ik de rem tegenover haar ouders ipv dat mijn ouders moeilijk deden.
Kan u ook al zeggen dat die braziliaanse, eens ze hier is, wel anders zal klappen. Die denken dat ze met hun frutdiplomakes hier deftig werk gaan kunnen vinden.

Kan u en uw broer nu al inlichten en waarschuwen dat dat dus niet het geval is en ze 9 v/d 10 wel als poetsvrouw aan de slag zullen gaan.

?therapy?
10 april 2017, 16:20
Bwah dat feest zal dus echt wel niet veel geweest zijn hoor. Meer een familiefeest omdat niet iedereen zomaar naar Belgie kan komen vermoedelijk. Doe ik binnenkort ook hier. Wel van plan om later in Belgie ook een feest te hebben dan voor mijn familie.
Er zit natuurlijk een verschil in hoe we tegen trouwen aankijken.... als je 2 jaar met iemand samenwoont ben je getrouwd in de ogen van Brazilie. In Belgie is dat toch allemaal veel serieuzer en met toeters en bellen.

En ja een diploma in Brazilie lijkt me niets waard in Belgie. Er zit enorm veel verschil in niveau tussen de scholen hier en al zeker publiek/prive. Maar al bij al te weinig uren op de schoolbanken in het middelbaar en een bachelor lijkt ook heel gemakkelijk te behalen hier als ik zie wat mijn verloofde moet studeren.

Polis
10 april 2017, 16:36
Bwah dat feest zal dus echt wel niet veel geweest zijn hoor. Meer een familiefeest omdat niet iedereen zomaar naar Belgie kan komen vermoedelijk. Doe ik binnenkort ook hier. Wel van plan om later in Belgie ook een feest te hebben dan voor mijn familie.
Er zit natuurlijk een verschil in hoe we tegen trouwen aankijken.... als je 2 jaar met iemand samenwoont ben je getrouwd in de ogen van Brazilie. In Belgie is dat toch allemaal veel serieuzer en met toeters en bellen.

En ja een diploma in Brazilie lijkt me niets waard in Belgie. Er zit enorm veel verschil in niveau tussen de scholen hier en al zeker publiek/prive. Maar al bij al te weinig uren op de schoolbanken in het middelbaar en een bachelor lijkt ook heel gemakkelijk te behalen hier als ik zie wat mijn verloofde moet studeren.

Tis dat, ik denk dat de taal het belangrijkste is en de grootste barriere vormt aanvankelijk. Eens er een goede basis is en ze Nederlands begrijpen, kunnen ze gemakkelijk met wat wilskracht een deftig diploma bij ons halen.
Werkt jouw partner naast het studeren ook?

Bimmer
10 april 2017, 17:30
blijft wel enorm vreemd en asociaal om uw eigen familie niet even op de hoogte te stellen of uit te nodigen.
Ze komen naar Belgie om de trouw te regelen dan of?

Blijf dat vreemd vinden, hoe sommige families denken 'de slimmere' te zijn en alles dirigeren zonder de tegenpartij deftig in te lichten of te checken.

Heb zelf een buitenlandse partner, dus ik kan erover meespreken. Alleen was ik de rem tegenover haar ouders ipv dat mijn ouders moeilijk deden.
Kan u ook al zeggen dat die braziliaanse, eens ze hier is, wel anders zal klappen. Die denken dat ze met hun frutdiplomakes hier deftig werk gaan kunnen vinden.

Kan u en uw broer nu al inlichten en waarschuwen dat dat dus niet het geval is en ze 9 v/d 10 wel als poetsvrouw aan de slag zullen gaan.

Reden is omdat mijn ouders niet achter trouwen staan, als ze het doen om haar naar België te krijgen is.
Mijn broer ziet het ook enkel maar als een dom papiertje, maar dat is in praktijk ook niet zo.
Mijn ouders willen wel geloven dat het echte liefde is, maar dan moeten ze maar eerst ontdekken en niet zo snel trouwen, zonder mekaar eigenlijk grondig te kennen.

Dat haar diploma niet veel voorstelt, dat weten wij ook, alleen zij precies niet.
Zij is al bezig om samen met hem een huis te kopen, dat ze al eerst maar eens proberen om met 1 loon toe te komen, want eerste jaar zal ze nog niet aan een job geraken denk ik.

Bimmer
10 april 2017, 17:33

Een gemeende vraag, niet slecht bedoelt ofzo.

Maar hoe kun je eigenlijk al zo zeker zijn, terwijl je ze maar 2 weken gezien te hebben in Korea en eens een ciry trip samen hebben gedaan?
Ik blijf het ook raar vinden van mijn broer dat je zoiets kun beslissen, terwijl je mekaar zo weinig hebt gezien.

Ik probeer het nu ook om het in de ogen te kijken van mijn broer.

?therapy?
10 april 2017, 18:21
Dat is wel heel rap natuurlijk, ik zou het zelf ook niet doen. :p

Ik ga ook wel vrij rap trouwen maar ik en mijn verloofde hebben wel 1 jaar in Dublin samen gewoond en nu wonen we ongeveer 1 jaar in Rio de Janeiro dus dat is al veeeel zekerder dan eens 2 weken elkaar gezien te hebben.
Ik wou ook nooit trouwen en mijn verloofde wou dat later in het leven doen maar het is nu eenmaal zo, het is dit of elkaar niet meer kunnen zien...

Het zou slimmer zijn voor uw broer dat ze eerst samen wonen voor een langere tijd met een toeristenvisum bijvoorbeeld maar eens die termijn is verstreken is het natuurlijk wel beu dat je elkaar even niet kan zien.

Bimmer
10 april 2017, 18:29
Dat is wel heel rap natuurlijk, ik zou het zelf ook niet doen. :p

Ik ga ook wel vrij rap trouwen maar ik en mijn verloofde hebben wel 1 jaar in Dublin samen gewoond en nu wonen we ongeveer 1 jaar in Rio de Janeiro dus dat is al veeeel zekerder dan eens 2 weken elkaar gezien te hebben.
Ik wou ook nooit trouwen en mijn verloofde wou dat later in het leven doen maar het is nu eenmaal zo, het is dit of elkaar niet meer kunnen zien...

Het zou slimmer zijn voor uw broer dat ze eerst samen wonen voor een langere tijd met een toeristenvisum bijvoorbeeld maar eens die termijn is verstreken is het natuurlijk wel beu dat je elkaar even niet kan zien.

Oei mij even vergist, dacht dat jij de TS waard. ;)

In u geval is het inderdaad al anders, daar is niets raar aan.

Ja dat is wat wij hier thuis ook aan het voorstellen zijn. Blijkbaar kun je ook een visum aanvragen voor zo een gevallen en dan kan ze 6 maanden hier blijven, is toch al wat meer tijd om mekaar te leren kennen.
Probleem was dan enkel dat ze moeilijk aan een job geraakt met zo een visum.

?therapy?
10 april 2017, 18:47
Met een toeristenvisum zal je niet legaal kunnen werken vrees ik.

Trouwens had ik hier een document nodig van de Belgische staat dat ik kan trouwen in Brazilie. Dat was met een interview op het consulaat waarbij ik een hele resem vragen over mijn verloofde moest beantwoorden. Als ze vermoeden dat er iets niet in orde is krijg je het document niet en kon ik niet trouwen. Er zal misschien wel zo een systeem zijn voor buitenlanders die trouwen in Belgie?

Bimmer
10 april 2017, 18:53
Ja die 6 maanden visum is als ze naar hier komt met trouwplannen, dus hun beide moesten hiervoor al naar het gemeentehuis gaan en moest er ook een papier zijn dat door de gemeente van haar ondertekend moest worden. Ik veronderstel dat hier ook al wel wat vragen en dergelijken zal zijn voor een schijnhuwelijk.

De toeristen visum van 2 maanden is al verlopen, zo hebben ze mekaar leren kennen. Zij was hier in België en wilde zo doorgaan naar Ierland en dat was niet gelukt. Daardoor is ze hier in België gestrand. Ze kende hier wat volk en daar is ze dan blijven slapen en toen op een feestje mijn broer leren kennen.

Hoe het zit met effectief trouwen geen idee. Dat van die 6 maanden wisten we thuis al, maar blijkbaar willen ze ineens trouwen als we het zo horen.

Feignasse
10 april 2017, 18:54
- beide amper 23 jaar
- je kent elkaar nog geen half jaar
- je hebt nog nooit samengewoond
- een van beide moet nog gaan studeren
- 3 miljoen interculturele obstakels ahead

Maar volgend jaar beginnen we aan kinderen! Fantastisch plan!

Sarcastr0
10 april 2017, 19:20
1) Maakt dat uit hoe uw ouders daar tegenover staan?

Je lijkt mij een onafhankelijke kerel die perfect in zijn eigen levensonderhoud voorziet.

Zou dat op zich al niet voldoende moeten zijn voor uw ouders om u te vertrouwen?

Ik ben zelf bvb. samen met een Hongaars meisje en daarvoor met een Bulgaarse. Daar heeft nooit iemand op gereageerd als zouden ze van Russian Marriage Tours-Better than Mail Order Brides (http://www.easterneuropeanbrides.com) komen hoor. :)

Dus. Trek er u niet teveel van aan & trouw in België met scheiding van goederen.

2) Als je bereid bent een lening te co-signen, kan je het evengoed rechtstreeks via een onderhandse leningsovereenkomst aan haar lenen.

3) Dat lijkt mij eerder haar 'gevecht' om dat thuis uit te leggen, want het lijkt mij bijzonder moeilijk om dat als buitenstaander te gaan beoordelen. :)

Succes alleszins!
Mr international worldwide

mistertimmy952
10 april 2017, 19:41
- beide amper 23 jaar
- je kent elkaar nog geen half jaar
- je hebt nog nooit samengewoond
- een van beide moet nog gaan studeren
- 3 miljoen interculturele obstakels ahead

Maar volgend jaar beginnen we aan kinderen! Fantastisch plan!

Dit... TS mag ik eens vragen? Hoeveel relaties heb je al gehad? Hoelang bleven ze duren, ik ben uw leeftijd en 3 relaties verder, waarvan de langste net geen 2 jaar duurde.

Polis
10 april 2017, 19:46
Oei mij even vergist, dacht dat jij de TS waard. ;)

In u geval is het inderdaad al anders, daar is niets raar aan.

Ja dat is wat wij hier thuis ook aan het voorstellen zijn. Blijkbaar kun je ook een visum aanvragen voor zo een gevallen en dan kan ze 6 maanden hier blijven, is toch al wat meer tijd om mekaar te leren kennen.
Probleem was dan enkel dat ze moeilijk aan een job geraakt met zo een visum.
Zo een visum is ook moeilijk te verkrijgen, valt onder visum type C.
Lang verblijf via gezinshereniging is een recht en kan niet geweigerd worden als de voorwaarden voldaan zijn (stabiel inkomen, stabiele relatie,...)

Trouwens, zeg uw broer maar dat hij nooit een toelating van de ambassade om te trouwen krijgt als ze elkaar nog niet lang genoeg kennen. Of weigering van het visum door DVZ. Als uit die enquete naar boven komt dat ze elkaar nog niet lang kennen en mekaar amper hebben gezien, dan is de kans op een weigering groot. Ze gaan oa vragen naar bewijs van hun relatie.

Dat visum waarover gij spreekt is visum met oog op huwelijk. Dat geeft men ook niet zomaar af, zeker niet voor landen waar de druk van huwelijksmigratie groot is (zoals Brazilie) en waar je perfect in dat land kan trouwen.

Hopelijk heeft je broer ook een goede job en deftig inkomen? Anders kan hij gezinshereniging al helemaal vergeten.

Het eerste jaar dat ze hier zou zijn, gaat volledig op aan de taal leren en alles gewoon worden. Werken zal er nog niet direct inzitten vrees ik, tenzij ze frans kan en deftig engels praat.

Edit: ik zie ook dat ze met een vervallen visum hier rondliep, dat zijn zaken die in de visa databank van de hele Schengen zone gaan en waar men rekening mee houdt de volgende keer dat ze een toeristenvisum aanvraagt. Iemand die al bewezen heeft de termijn van het visum met de voeten te treden, kan naast een inreisverbod van enkele jaren ook negatieve antwoorden krijgen op toekomstige visumaanvragen.

Bimmer
10 april 2017, 20:11
Dat visum is denk ik inderdaad met oog op trouwen. Daar hebben ze al de papieren al van, ze zijn al bij ons naar het gemeentehuis gegaan om daarover te praten en dat stelde ze voor. Dus dat is al in gang gezet.
Ik verschiet ervan dat het zomaar snel kan, ik ken er niet veel van, maar veronderstel toch wel dat het wat meer ga zijn dan de papieren dat ze nu hebben gekregen.

Klonk ook raar, maar blijkbaar is Brazilië ook in 2 gedeelt en komt zij uit het "deftige" gedeelte waardoor er precies minder zwaar wordt aan getilt. Maar ik verwacht toch zeker strubbelingen met dat trouwen, zou me verbazen dat het zo makkelijk zou zijn.

En inderdaad eerste jaar zal er geen vette zijn, Nederlands leren en wat inburgeren. Engels spreekt ze heel vlot, ze had ook een internationaal job in Brazilië. Maar Frans en Nederlands niets.

Oei heb ik ergens gezegd dat ze met een verlopen visum rondliep? Want dat is niet zo, na haar 2 maanden is ze terug naar Brazilië getrokken.

Hij heeft een vast contract en een loon van 2200 bruto, wat door nettovergoeidingen wordt aangedikt tot 1800 netto. Maar ja als hij er nog eentje moet bijplakken en al de kosten opzich neemt, is dat ook geen vette natuurlijk. Door die 2200 bruto is zijn vakantiegeld en 13de maand ook niet zo hoog, dus is dan ook niet te vergelijken met iemand die 1800 netto verdient zonder netto vergoedingen. Zijn anders toch ook weer mooie extra, die hij zou kunnen gebruiken.

Cranberry93
10 april 2017, 20:12
Je weet zeker dat 'ze' geen Katoey is? Als ze met u trouwt, is haar broodje gebakken :) Je bent er wellicht heel zeker van dat ze van u houdt, maar dat dachten al die naïeve mannen ook die vrouwen importeren naar hier. Zo verloopt het bijna altijd:

ttps://www.youtube.com/watch?v=mhho6Zr6ksc

:ironic:
een beetje respect aub

Cranberry93
10 april 2017, 20:25
66k bruto hier (zal europa bedoelen neem ik aan) dus ik gok dat hij bij een onderneming zit voor online games of online gokken. Genre Gibraltar.
105kbruto in de VS is ook niet superveel hoor, die lonen liggen daar gemakkelijk dubbel zo hoog als hier.

Zal ofwel zoiets zijn, of gesponsorde zaken.

wtf?
werk als hoofdherdmanager van 2 melkveebedrijven met samen 3700 koeien in oost duitsland, doe ook zo'n 75 uren per week, van 6 uur smorgens tot 8 uur savonds, geen weekends, 1 week vrij per 3 maand, kom netto ook maar juist boven de 10€ / uur uit. zo een geweldig loon vind ik dat helemaal niet, kan gratis tanken en krijg wel eens wat cash toegestopt maar de massa is dat nu ook niet

Cranberry93
10 april 2017, 20:30
Dit... TS mag ik eens vragen? Hoeveel relaties heb je al gehad? Hoelang bleven ze duren, ik ben uw leeftijd en 3 relaties verder, waarvan de langste net geen 2 jaar duurde.

1 relatie van een goede 3.5 jaar, waarom? is nu een klein jaartje afgelopen, nog steeds goede vrienden met haar, maar dat verandert toch helemaal niets hieraan?
nog eens met haar besproken en we gaan eerst wat samenwonen in de VS vooraleer te trouwen, veranderd voor de rest ook niet veel

?therapy?
10 april 2017, 20:38
Brazilie in 2 gedeelt? Hoezo dan? Dat is ook het eerste dat ik daarvan hoor.

De papieren om effectief te trouwen zal echt wel wat meer zijn dan diegene voor een 'visum met oog op trouwen'.
Welke documenten heb je nodig voor de huwelijksaangifte? | Kruispunt Migratie-Integratie (http://www.kruispuntmi.be/thema/gezinshereniging/je-wil-huwen-in-belgie/hoe-sluit-je-een-huwelijk-af-in-belgie/welke-documenten-heb-je-nodig-voor-de-huwelijksaangifte)

Hoe sluit je een huwelijk af in België? | Kruispunt Migratie-Integratie (http://www.kruispuntmi.be/thema/verblijfsrecht-uitwijzing-reizen/gezinshereniging/je-wil-huwen-in-belgie/hoe-sluit-je-een-huwelijk-af-in-belgie) hier heb je veel informatie welke documenten nodig zijn

Bimmer
10 april 2017, 20:51
Brazilie in 2 gedeelt? Hoezo dan? Dat is ook het eerste dat ik daarvan hoor

Zijn woorden dat van haar komen, dus ja kan dikke BS ook zijn. Ik zelf weet daar niets van.

Ze heeft dat nog al een paar keer gezegd. Ze vergelijkt dat met hier in belgie, zoals Vlaanderen en Wallonië, daar komen die 2 blijkbaar ook niet echt goed overeen.

Maar zoals ik zeg, zelf heb ik daar 0,0 ervaring mee.

Binnen 2 weken zou ze terug in België zijn, want dan zouden die papieren in orde zijn. Ze had nog geen terug ticket geboekt samen met mijn broer, omdat ze dachten dat het veel langer zou duren. Maar omdat de papieren veel sneller in orde zijn gekomen, kan ze eigenlijk al gelijktijdig met hem vertekken.
Het zal 3 dagen later zijn doordat het vliegtuig al volgeboekt was van mijn broer.

We zullen het dan wel horen zeker.

Polis
10 april 2017, 21:21
Dat visum is denk ik inderdaad met oog op trouwen. Daar hebben ze al de papieren al van, ze zijn al bij ons naar het gemeentehuis gegaan om daarover te praten en dat stelde ze voor. Dus dat is al in gang gezet.
Ik verschiet ervan dat het zomaar snel kan, ik ken er niet veel van, maar veronderstel toch wel dat het wat meer ga zijn dan de papieren dat ze nu hebben gekregen.

Klonk ook raar, maar blijkbaar is Brazilië ook in 2 gedeelt en komt zij uit het "deftige" gedeelte waardoor er precies minder zwaar wordt aan getilt. Maar ik verwacht toch zeker strubbelingen met dat trouwen, zou me verbazen dat het zo makkelijk zou zijn.

En inderdaad eerste jaar zal er geen vette zijn, Nederlands leren en wat inburgeren. Engels spreekt ze heel vlot, ze had ook een internationaal job in Brazilië. Maar Frans en Nederlands niets.

Oei heb ik ergens gezegd dat ze met een verlopen visum rondliep? Want dat is niet zo, na haar 2 maanden is ze terug naar Brazilië getrokken.

Hij heeft een vast contract en een loon van 2200 bruto, wat door nettovergoeidingen wordt aangedikt tot 1800 netto. Maar ja als hij er nog eentje moet bijplakken en al de kosten opzich neemt, is dat ook geen vette natuurlijk. Door die 2200 bruto is zijn vakantiegeld en 13de maand ook niet zo hoog, dus is dan ook niet te vergelijken met iemand die 1800 netto verdient zonder netto vergoedingen. Zijn anders toch ook weer mooie extra, die hij zou kunnen gebruiken.
Op het gemeentehuis kunnen ze niets in gang zetten voor visums hoor, ze zullen een papier voor tenlasteneming afgegeven hebben. De aanvraag en dergelijke moeten altijd via ambassade en DVZ. Of ze hebben misschien een document afgegeven dat men ze zal trouwen indien ze een visum krijgen.

Van zijn loon kan hij gemakkelijk iemand ten laste nemen en een gezinshereniging dossier rond krijgen. Men kijkt naar de nettoinkomsten + profiel (hooggeschoold al dan niet). Dus jammer voor u en uw ouders zou hij ze dus perfect kunnen naar hier brengen door te trouwen, indien het trouwen aanvaard wordt door DVZ en de ambassade [emoji14]

Over die delen van Brazilië kan ik me niet uitlaten, weet ik niets van [emoji14]

Had inderdaad begrepen dat ze haar visum overschreden had, my bad. Indien ze al een visum gekregen heeft en de voorwaarden respecteerde, is de kans groter dat men komende visa voor haar zal aanvaarden. Je weet dat je ook via wettelijke samenwoning iemand kan overbrengen? Hoeft niet perse trouwen te zijn. Misschien nuttige info voor uw broer en familie indien trouwen een brug te ver is.

Toeristisch visum, dus type C, krijg je doorgaans na enkele weken, maximaal anderhalve maand. Lang verblijf visum D is de maximale termijn 6 maand voor belgen.

Ze kan trouwens ook verblijf aanvragen eens ze hier is, maar dan moeten ze kunnen bewijzen dat ze al getrouwd zijn. [emoji14]

?therapy?
10 april 2017, 22:40
Zijn woorden dat van haar komen, dus ja kan dikke BS ook zijn. Ik zelf weet daar niets van.

Ze heeft dat nog al een paar keer gezegd. Ze vergelijkt dat met hier in belgie, zoals Vlaanderen en Wallonië, daar komen die 2 blijkbaar ook niet echt goed overeen.

Maar zoals ik zeg, zelf heb ik daar 0,0 ervaring mee.

Binnen 2 weken zou ze terug in België zijn, want dan zouden die papieren in orde zijn. Ze had nog geen terug ticket geboekt samen met mijn broer, omdat ze dachten dat het veel langer zou duren. Maar omdat de papieren veel sneller in orde zijn gekomen, kan ze eigenlijk al gelijktijdig met hem vertekken.
Het zal 3 dagen later zijn doordat het vliegtuig al volgeboekt was van mijn broer.

We zullen het dan wel horen zeker.
Hmm, het enige waar dat het mij aan doet denken is eventueel het zuiden ( Santa Catarina) die wel onafhankelijk willen worden van de rest van Brazilie. :unsure: Maar dat valt dan meer te vergelijken met bv de provincie Antwerpen die onafhankelijk wil worden. :p En zo veel invloed lijkt die groepering ook niet te hebben op de gang van zaken. :p

Of misschien bedoelt ze dat ze rijk is :unsure:

Dieter85
10 april 2017, 23:30
1 relatie van een goede 3.5 jaar, waarom? is nu een klein jaartje afgelopen, nog steeds goede vrienden met haar, maar dat verandert toch helemaal niets hieraan?
nog eens met haar besproken en we gaan eerst wat samenwonen in de VS vooraleer te trouwen, veranderd voor de rest ook niet veel
Als je nog geen relatie gehad had, dan had je eerder het prrofiel van een 23jarige computernerd die nog nooit vanachter zijn PC gekomen is, wel 5500 bruto ophaalt, maar nog nooit een meisje gekust heeft, die dan plots een Thaise ergens tegenkomt op een zakenreisje, en zich meteen helemaal laat inpakken, zelfs aan kinderen gaat denken, en als enige vraag heeft "wat zullen mijn ouders hier van denken".

Nu je toch relationele ervaring hebt zou ik wel denken dat je u niet 100 procent laat vangen aan een kalverliefde. Maar toch is hetgeen jij zegt behoorlijk ongezond hoor. Wie denkt er nu al aan verhuizen, trouwen en kinderen met iemand die die nog maar pas kent en zelfs nog nooit een maand mee onder 1 dak gewoond hebt?

Lijkt me zeer verstandig om het eerste jaar al zeker de zichtrekeningen 100 procent gescheiden te houden, samen te wonen in de VS zonder huwelijkscontract met elkaar aangaan. En als je het huwelijks aangaat dan met volledige scheiding van goederen ofzo?

ashuray
11 april 2017, 15:04
Vlucht naar de states, geld in Duitsland en hier? Wat een luxeleven seg :D

Cranberry93
12 april 2017, 18:09
Als je nog geen relatie gehad had, dan had je eerder het prrofiel van een 23jarige computernerd die nog nooit vanachter zijn PC gekomen is, wel 5500 bruto ophaalt, maar nog nooit een meisje gekust heeft, die dan plots een Thaise ergens tegenkomt op een zakenreisje, en zich meteen helemaal laat inpakken, zelfs aan kinderen gaat denken, en als enige vraag heeft "wat zullen mijn ouders hier van denken".

Nu je toch relationele ervaring hebt zou ik wel denken dat je u niet 100 procent laat vangen aan een kalverliefde. Maar toch is hetgeen jij zegt behoorlijk ongezond hoor. Wie denkt er nu al aan verhuizen, trouwen en kinderen met iemand die die nog maar pas kent en zelfs nog nooit een maand mee onder 1 dak gewoond hebt?

Lijkt me zeer verstandig om het eerste jaar al zeker de zichtrekeningen 100 procent gescheiden te houden, samen te wonen in de VS zonder huwelijkscontract met elkaar aangaan. En als je het huwelijks aangaat dan met volledige scheiding van goederen ofzo?het plan is nu ook om eerst samen te wonen in de VS (misschien dat ze eventjes naar hier komt). Ze heeft een cursus gevonden voor een half jaar voor 5500 usd, heb aangeboden om een deel (30-35%) van die kosten te dragen zodat we sneller naar daar kunnen, heeft ze geweigerd en ze gaat nu eerst werken in thailand tot ze genoeg geld heeft. Alle gezamelijke onkosten worden wat 70ik/30zij betaald, wat ik ook normaal vind, ze verdient gewoon minder dan ik. (ze heeft bv 8000 baht aan mij gegeven voor een 700 euro vlucht naar daar etc.)
ze is niet uit op mijn vermogen -_- en alles zal voor altijd gescheiden blijven, geen enkele reden te bedenken om dat niet te doen.

Cranberry93
12 april 2017, 18:11
Vlucht naar de states, geld in Duitsland en hier? Wat een luxeleven seg :D

geld in Duitsland?
In Belgie kan je 300 koeien melken, in duitsland 3000, in de states 30.000. Eens je de top bereikt en hogerop wilt lijkt het mij maar logisch te verhuizen

ashuray
12 april 2017, 20:03
geld in Duitsland?
In Belgie kan je 300 koeien melken, in duitsland 3000, in de states 30.000. Eens je de top bereikt en hogerop wilt lijkt het mij maar logisch te verhuizen

Waar woon jij nu momenteel dan?

Cranberry93
4 mei 2017, 19:33
Waar woon jij nu momenteel dan?

nu nog in duitsland voor enkele maanden