PDA

Volledige versie bekijken : Motor verkopen en nummerplaat behouden

Jelle48
3 april 2017, 17:01
Dag allemaal,

Ik zou graag mijn motor verkopen. Ik heb wat anders op het oog, ofwel terug een motor voor op de baan ofwel een enduro.
Ik zou graag mijn plaat behouden (ik heb er eentje met M-...). Wat moet ik nu allemaal doen. Mijn verzekering heb ik al stopgezet maar wat met de inschrijving?

Stel dat er morgen iemand komt om kijken naar mijn motor en deze koopt, moet ik dan eerst mijn motor uitschrijven of kan ik hem gewoon de inschrijvingsbewijzen meegeven?

Het is de eerste keer dat ik een motor verkoop.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg

The Ripper
3 april 2017, 20:00
Inschrijvingsbewijzen? Heb je er meer dan 1 dan? Je moet het inschrijvingsbewijs meegeven anders kan de koper de motor niet opnieuw inschrijven.

Jelle48
3 april 2017, 21:06
Inschrijvingsbewijzen? Heb je er meer dan 1 dan? Je moet het inschrijvingsbewijs meegeven anders kan de koper de motor niet opnieuw inschrijven.

Ja, één dat je thuis moet bewaren en één dat je altijd mee moet hebben. Kan ik deze bij verkoop gewoon meegeven zonder vooraf de motor "uit te schrijven"?

Caracalla
6 april 2017, 07:32
Uitschrijven doe je door je nummerplaat op te sturen naar de DIV.

Jelle48
6 april 2017, 09:34
Uitschrijven doe je door je nummerplaat op te sturen naar de DIV.

En wat als ik mijn nummerplaat wil behouden voor mijn volgende motor? Moet ik dan gewoon de inschrijvingsbewijzen meegeven en dan heb ik nog een bepaalde termijn om mijn nieuwe motor in te schrijven op die platen?

Mvg

Caracalla
6 april 2017, 12:34
Da's een goeie vraag. Ik heb al iedere keer m'n oude plaat moeten opsturen omdat er een nieuw type nummerplaat was lol.

Jimmeh
7 april 2017, 12:45
Ik denk dat je hem eerst moet wisselen ('nieuwe' motor inschrijven en aanduiden dat je al een plaat hebt) en dan de eerste motor verkopen.

Ik denk niet dat iemand anders hem kan inschrijven als hij nog ingeschreven is op jou naam. Als je het echt wilt weten best even naar div bellen ofzo.

desolation
8 april 2017, 19:46
je moet idd een aanvraag tot inschrijving doen en aanduiden dat je al een plaat hebt, je oude moto wordt dan automatisch uitgeschreven.

Epyon
9 april 2017, 21:52
Mijn verzekeringsagent regelt dat allemaal :unsure: .