PDA

Volledige versie bekijken : Hulp bij keuze gasbarbecue

SDX
27 maart 2017, 10:56
Het is lente en het begint te kriebelen, dus ik ben stilletjesaan aan het uitkijken om een gasbarbecue aan te schaffen.
Ik heb tot nu toe altijd met een 'bolleke' gewerkt van Weber en ben daar altijd tevreden mee geweest, maar nu wil ik upgraden naar gas.

Ik heb m'n keuze eigenlijk al beperkt tot deze 3:
- Barbecook Cuisson 4000 (€730)
- Grandhall Maxim GT4 (€750)
- Weber Spirit E-320 Original GBS (€800)

Ik denk dat de Barbecook het meest value for money biedt, maar ik twijfel een beetje aan de duurzaamheid.
Is dit een goed / betrouwbaar merk?

Grandhall was voor mij tot nu toe een merk waar ik nog nooit van gehoord had, maar dat ziet er toch ook een deftige bbq uit!
Iemand die hier ervaringen mee heeft?

Weber heeft een erg goede reputatie van betrouwbaarheid en degelijkheid, maar biedt volgens mij het minste waar voor het geld (je betaalt het merk mee).
Ze bieden dan wel weer 10 jaar garantie op ketel en deksel, als dat al iets van meerwaarde zou hebben...

Kan iemand m'n keuze helpen vergemakkelijken?

sneax
27 maart 2017, 12:39
Ik heb deze, was iets van rond de 500-600EUR (wat ik al veel vind).
https://www.outdoorchef.com/nl-be/main/barbecues/geneva-570-g-2015/?album=536#.WNjoyG-GOUk

Onlangs bij ne kameraad geweest en diene had een veel goedkoper moddeleke van Barbecook/Weber (ben't vergeten wel), dat werkte even goed. Is de afwerking minder? Sure, ge ziet meer dat die bbq in elkaar "gevouwen" en gelast is maar uiteindeljik voor uw eten te bakken maakt dat niet uit. Ik zou als tip dus geven om er niet te veel geld aan uit te geven, toch niet aan speciale features en zo. Gelijk van die infrarood branders enzo, dat is een lapmiddel omdat hun hoofd gasbranders niet krachtig genoeg zijn, vind ik.

Misschien nog een tip: op een ronde bbq kan je pannen enzo plaatse, dat is veel minder evident met die rechthoekige roosters. Ik heb een paella pan van een meter diameter, in de zomer maag ik dan paella en ik zet die op de bbq (ipv de rooster). Ah ik heb ook een pizza steen, marcheert supergoed. Dus als ge zulke dingen wilt doen mss eens kijken of dat kan bij jouw modellen.

Musk
27 maart 2017, 15:39
Ik vind van houtskool naar gas eigenlijk downgraden :(

Epyon
27 maart 2017, 16:20
't Is gewoon anders. Gasbbq is meer grillen. Het gaat rap en praktisch. BBQ aanzetten, een paar minuten later uw vlees erop, BBQ weer uit en aan de kant. Geen gedoe met kolen of brickets of vuurtjes stoken en je hoeft niet te lang te wachten. Is ook meer geschikt voor bijv. op een terras.

Conventionele BBQ is echt barbequen, en heb je wat meer tijd voor nodig en werk aan. Maar dat is natuurlijk ook de charme, en je krijgt vlees met de typische rooksmaak in.

SDX
28 maart 2017, 17:12
Het ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk.
Als we geen gasten hebben wil ik gewoon snel en gemakkelijk iets kunnen grillen en be done with it.
Als we wel gasten hebben wil ik meer tijd met ze doorbrengen dan voortdurend met die bbq bezig te zijn en die temp juist te houden.
Vandaar mijn keuze om over te schakelen op een gasbbq.
Misschien ga ik de conventionele manier wel missen, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.

Ondertussen ook een gasser gevonden die interessanter is qua prijs dan de toestellen die ik eerder opsomde: Barbecook Brahma 5.2 voor €550.
Lijkt mij een model te zijn die reeds uit het gamma is, maar wel nog aan interessante prijs verkrijgbaar is bij veel winkels.
Veel duurder dan dat hoeft het inderdaad niet te worden, zoals sneax al aangaf.

Sneax, hoe is de afwerking van jouw Outdoor Chef? Zou dit beter zijn dan Barbecook?

Preske
28 maart 2017, 17:17
't Is gewoon anders. Gasbbq is meer grillen. Het gaat rap en praktisch. BBQ aanzetten, een paar minuten later uw vlees erop, BBQ weer uit en aan de kant. Geen gedoe met kolen of brickets of vuurtjes stoken en je hoeft niet te lang te wachten. Is ook meer geschikt voor bijv. op een terras.

Conventionele BBQ is echt barbequen, en heb je wat meer tijd voor nodig en werk aan. Maar dat is natuurlijk ook de charme, en je krijgt vlees met de typische rooksmaak in.

En de kankerparticles :unsure:

jos deboomslang
28 maart 2017, 17:35
Het ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk.
Als we geen gasten hebben wil ik gewoon snel en gemakkelijk iets kunnen grillen en be done with it.
Als we wel gasten hebben wil ik meer tijd met ze doorbrengen dan voortdurend met die bbq bezig te zijn en die temp juist te houden.
Vandaar mijn keuze om over te schakelen op een gasbbq.
Misschien ga ik de conventionele manier wel missen, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.

Ondertussen ook een gasser gevonden die interessanter is qua prijs dan de toestellen die ik eerder opsomde: Barbecook Brahma 5.2 voor €550.
Lijkt mij een model te zijn die reeds uit het gamma is, maar wel nog aan interessante prijs verkrijgbaar is bij veel winkels.
Veel duurder dan dat hoeft het inderdaad niet te worden, zoals sneax al aangaf.

Sneax, hoe is de afwerking van jouw Outdoor Chef? Zou dit beter zijn dan Barbecook?

ik heb nog een tijdje in een winkel gewerkt waar we ook barbecues, zowal weber als barbecook verkochten. persoonlijk zou ik weg blijven van een brahma. zien er goed uit maar zijn echt van povere kwaliteit imo. enorm dun plaatwerk tov weber, constant moesten we de vijzen bij aandraaien, na een goed jaar kwamen de eerste roestplekken er op (en dat van gewoon binnen in de winkel te staan).
akkoord dat je bij weber deels betaalt voor de naam, maar zet de twee naast elkaar en je gaat direct het verschil in kwaliteit merken.

SDX
28 maart 2017, 18:00
ik heb nog een tijdje in een winkel gewerkt waar we ook barbecues, zowal weber als barbecook verkochten. persoonlijk zou ik weg blijven van een brahma. zien er goed uit maar zijn echt van povere kwaliteit imo. enorm dun plaatwerk tov weber, constant moesten we de vijzen bij aandraaien, na een goed jaar kwamen de eerste roestplekken er op (en dat van gewoon binnen in de winkel te staan).
akkoord dat je bij weber deels betaalt voor de naam, maar zet de twee naast elkaar en je gaat direct het verschil in kwaliteit merken.
Ja lap, net nu ik dacht eruit te zijn lol!
Maar het is wel goede info!
Kan je dan misschien ook een vergelijking maken met Weber en Outdoor Chef? Want die zijn ook interessant geprijsd tov Weber en volgens wat ik lees toch ook wel goed.
Specifiek heb ik het dan over de Australia 425 G.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

jos deboomslang
28 maart 2017, 19:15
Ja lap, net nu ik dacht eruit te zijn lol!
Maar het is wel goede info!
Kan je dan misschien ook een vergelijking maken met Weber en Outdoor Chef? Want die zijn ook interessant geprijsd tov Weber en volgens wat ik lees toch ook wel goed.
Specifiek heb ik het dan over de Australia 425 G.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

met outdoor chef heb ik helaas geen ervaring :)