PDA

Volledige versie bekijken : Enduro ritje

GS|Demogorgon
17 maart 2017, 20:32
Hier geen gegadigden om eens te gaan offroaden tegen Tienen?
https://www.stefenduro.be/endurorent/

200€pp incl huur van de moto.
Ik moet nog zeker 2 man vinden, en mijn facebook zit vol pussies die niet met een enduro kunnen/willen rijden ;-)

Caracalla
20 maart 2017, 08:23
Wel cool.
Maar de portefeuille laat momenteel niet zoveel toe, heb al redelijk wa geld erdoor gedraaid de laatste tijd :P

Pompi
20 maart 2017, 15:14
idd, ook al een tijdje aant bekijken om zoiets te doen of is te gaan trial rijden..
Maar deze zomer word het 11 dagen door italie/frankrijk rijden en da's ook verre van gratis :x

trouwens niet altijd even positieve dingen gelezen over endurofun, maar dat was dan een paar keer over volk dat schade had aan eigen motor dacht ik. (waterschade aan blok e.d.)
Die waren dan niet tevreden over de begeleiding.

GS|Demogorgon
20 maart 2017, 16:56
idd, ook al een tijdje aant bekijken om zoiets te doen of is te gaan trial rijden..

Kan je altijd eens bij Motodeluxe doen, ik heb daar ook al een paar lessen gepakt.

desolation
23 maart 2017, 09:29
ziet er heel tof uit, maar eigen kledij vind ik ne lastige. voor 1x te gaan offroaden kan ik geen hele uitrusting gaan kopen

GS|Demogorgon
23 maart 2017, 17:49
Tgoh ja, goeie botten, een helm, handschoenen,... dat zal iedereen wel hebben zeker? :)

Gouden
23 maart 2017, 18:21
Tgoh ja, goeie botten, een helm, handschoenen,... dat zal iedereen wel hebben zeker? :)

Jha ge zegt het zelf, 'goeie' :p

GS|Demogorgon
23 maart 2017, 19:45
Mja, ik verschil daar misschien wel een beetje in tov een "hoop" motorrijders.
Op de baan rijdt ik in 2-delig leren pak (altijd!) met goeie botten, handschoenen en helm.
Op circuit eendelig leren en rugprotector.
En voor de trial crossbotten en een "harnas".
Ik heb het liever wat veiliger :)

desolation
24 maart 2017, 07:47
Uiteraard, maar ik heb enkel Astars SMX Plus, een tweedelig spidi pak met kleine hump, dainese racehandschoenen en een full-face, nu niet echt geschikt voor Enduro mee te rijden.
Moesten ze dat nu verhuren was het ideaal geweest, maar dat speciaal gaan kopen voor 1x te gebruiken is wat te zot voor woorden :D

GS|Demogorgon
24 maart 2017, 19:52
Daar hebt ge mss wel een punt :)

Beenhesp
2 april 2017, 20:13
Ik heb zo de eerste offroad cursus gedaan met endurofun en dat was toch echt wel de moeite.

Ik zou me ook niet blindstaren op het gear dat je nodig hebt. In mjn groep waren er meerderen met leren pakken en niemand met een iets of wat enduro helm. Zweten ga je maar het is zeker geen ramp :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

GS|Demogorgon
2 april 2017, 21:04
Ondertussen 3 man gevonden, dus enkel nog de datum vastleggen!
Ben aan het twijfelen of ik met men trial helm (zonder kinstuk en vizier) of men gewone integraalhelm zou gaan...
Of mss nog een crosshelm bijkopen :D Ik geef soms wat te graag geld uit...

GS|Demogorgon
11 mei 2017, 19:23
Gene krot verdomme!
Dat ga ik morgen voelen...

Caracalla
11 mei 2017, 20:01
Ben niet mee hoor?

(ambtenaren verwerken altijd alles wa trager hé? :p)

skully25
11 mei 2017, 20:40
denk dat het ietske zwaarder was of hij had gedacht :D

endurorijden valt eigenlijk nog mee, tenzij het echt een zwaar traject is en ge meer uw moto moet oprapen en herstarten dan dat ge rijdt :p

crossen is dan nog een trapke hoger, meeste onderschatten dat ook zwaar. als ge dat niet gewend zijt geef ik de meeste 2 a 3 ronden en ze komen eraf omdat ze geen weg meer kunnen door arm pump :D

GS|Demogorgon
11 mei 2017, 21:01
Het was idd zwaarder dan verwacht.
Alles lag kurkdroog, dus die chance hebben we dan nog gehad.
Iets van een 130km gereden, iets vroeger terug gekeerd omdat iemand van de groep er lichtjes genoeg van had gehad :D
Voormiddag met een 450 gereden, maar dat is voor mij eigenlijk wat te zwaar (teveel power).
Na de middag met een 250 gereden en dat lag mij toch veel meer (misschien omdat ik mijn 125cc trialleke gewoon ben?).
In ieder geval, constante focus op de ondergrond en gasbeheersing als je recht staat is niet te onderschatten.
Zeker met die stofwolken die wij produceerden was het niet zo evident om deftig te zien wat er aan kwam :D
Al bij al dikke fun, maar of mij zelf een enduro ga aanschaffen? Volgens de begeleider wordt het ook altijd maar moeilijker en moeilijker om nog wegen te vinden waar je mag rijden. Teveel gemekker.