PDA

Volledige versie bekijken : Zalando - betaalwijzen gelimiteerd?

Herman De Croo
8 maart 2017, 21:27
Ik wou net nog iets kopen bij Zalando, met mijn vaste account, en de enige mogelijkheid tot betalen was overschrijving. In het verleden gebruikte ik MasterCard en Paypal, maar die optie wordt mij nu niet meer geboden. Is dit misschien omdat ik de laatste bestellingen heb geretourneerd dat ze mij "softbannen"?

Carrion
8 maart 2017, 21:34
Lijkt me sterk aangezien heel hun businessplan steunt op het feit dat je 100 dagen krijgt om je producten gratis terug te sturen. Heb je al contact opgenomen met zalando zelf?

Hatchetman
9 maart 2017, 09:08
Ik kan op het moment allesinds met paypal betalen (gisteren nog wat gekocht) en heb ook al meerdere dingen geretourneerd.

Xcessive-
9 maart 2017, 09:48
Ik wou net nog iets kopen bij Zalando, met mijn vaste account, en de enige mogelijkheid tot betalen was overschrijving. In het verleden gebruikte ik MasterCard en Paypal, maar die optie wordt mij nu niet meer geboden. Is dit misschien omdat ik de laatste bestellingen heb geretourneerd dat ze mij "softbannen"?

Zal wellicht zoiets zijn vermoed ik. Hier kan ik gewoon nog alle methodes gebruiken inclusief achteraf overschrijven. Hoeveel bestellingen heb je dan terug gestuurd? Een klant die alles terug stuurt is voor hun een slechte klant en kost alleen geld. Ik vermoed dan dat ze gemerkt hebben dat bestellingen met vooraf betaling via overschrijving, dat niet zomaar terug geëist kan worden en meteen merkbaar is op de bankrekening, een lagere return rate heeft en zo hun verkopen proberen te verhogen.

Preske
9 maart 2017, 13:31
Lijkt me sterk aangezien heel hun businessplan steunt op het feit dat je 100 dagen krijgt om je producten gratis terug te sturen. Heb je al contact opgenomen met zalando zelf?

Nee, want dat zou te logisch zijn.

Herman De Croo
10 maart 2017, 18:25
Ik heb geen contact opgenomen met Zalando, ik wil geen slapende honden wakker maken.

Artemis
10 maart 2017, 21:26
Bedoel je met 'per overschrijving' dat je vooraf moet betalen?
Want ik,betaal bij Zalando altijd per overschrijving, maar pas achteraf. Als het zo is zoals bij mij kan het alleszins geen soft-ban zijn zou ik denken.

Herman De Croo
11 maart 2017, 09:22
Enkel overschrijving vooraf

Dizzee
11 maart 2017, 10:22
Juist voor de eerste keer iets bestelt. Ik kon op 5 manieren betalen.

Artemis
11 maart 2017, 16:13
Enkel overschrijving vooraf

Dan lijkt het me inderdaad dat ze jou viseren. Ben dan wel benieuwd wat je hebt uitgevreten, eerlijk gezegd ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Herman De Croo
17 maart 2017, 19:40
Niets uitgevreten, weliswaar mijn laatste 4 bestellingen geretourneerd wegens slechte maat.

Booka Shade
19 maart 2017, 00:22
Dat ze achteraf overschrijven weglaten, zou ik dan nog snappen.
Maar PayPal etc. weglaten heeft toch geen enkel nut om weg te laten als ze de overschrijving wel toelaten..

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Herman De Croo
20 maart 2017, 09:48
Contact gehad met de klantendienst

Bij iedere bestelling wordt, op basis van een aantal factoren, bepaald welke betaalmethodes worden weergegeven. Hierbij wordt geen rekening gehouden met je bestel- en betaalgeschiedenis. Dit is een automatisch proces en kan ik helaas niet wijzigen.
vaag verhaal

Shadowfox
20 maart 2017, 10:02
En ist nu opgelost?

Herman De Croo
20 maart 2017, 10:22
neen enkel overschrijving

bosic
20 maart 2017, 12:11
Meer logische uitleg:

---
4 jaren geleden - Beste, Het kan zo zijn dat u niet alle betaalmogelijkheden kunt kiezen op het moment dat u bij de kassa bent aangekomen. Bij iedere bestelling wordt, op basis van een veelvoud aan factoren, bepaald of u gebruik kunt maken van de optie om op rekening te betalen. Het kan bijvoorbeeld afhangen van het product (al dan niet erg fraudegevoelig), totale bestelwaarde, samenstelling van producten, factuuradres dat afwijkt van het afleveradres, openstaande vorderingen, et cetera. Hierbij kunnen wij ook gebruik maken van de data die is verzameld door een extern bureau. Het systeem die al deze aspecten meeneemt in het eindoordeel van het al dan niet aanbieden van het betalen op rekening, baseert de uitkomst op eerder genoemde aspecten. Dit is een automatisch proces wat onze medewerkers niet kunnen beïnvloeden. Het is dan ook niet mogelijk een wijziging hierin aan te brengen. Bij elke bestelling wordt een nieuwe afweging gemaakt waardoor het tijdstip of de dag van bestelling van invloed kan zijn op de betaalmethodes die worden aangeboden. Wij behouden ons het recht voor om betaling op rekening niet in alle gevallen aan te bieden. In dat geval kunt u gebruik maken van één van de andere betaalmogelijkheden die wij u bieden. Indien u niet tevreden bent met de bestelde artikelen, kunt u deze binnen 100 dagen gratis retourneren. De artikelen dienen hierbij ongedragen en ongebruikt te zijn en voorzien te zijn van de originele labels. Uw aankoopbedrag krijgt u vervolgens teruggestort op uw rekening. U loopt dus geen enkel risico indien u vooraf betaalt.

Met vriendelijke groet,
Sarah kok Zalando Customer Care

---

Met andere woorden: ze vertrouwen u niet meer. Zouden er veel webshops op deze manier werken?