PDA

Volledige versie bekijken : Eerste virtual reality-spellenhal

Dectoru
3 maart 2017, 12:08
"Gamen asociaal? Samen op zombies jagen alvast niet" | HLN Gent (http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gent/-gamen-asociaal-samen-op-zombies-jagen-alvast-niet-a3095374/)

Aan de Sint-Kwintensberg kan je sinds kort op zombies jagen of een spelletje pingpongen in een parallel universum. Quinten Horemans (21) combineert zijn studies met het uitbaten van de eerste virtual reality-spellenhal in Gent. "Mensen die elkaar niet kennen, nemen het spontaan tegen elkaar op", zegt de jonge ondernemer.

Wat vinden jullie hiervan?

DogFacedGod
3 maart 2017, 12:20
Er zijn veel voorspellingen dat VR een vorm van de arcadehallen van weleer zouden kunnen terugbrengen. We zullen wel zien wat ervan overblijft na 10 jaar.

sneax
6 maart 2017, 14:39
Alles dat VR bekender maakt bij het grote publiek is positief.

Voor de rest heb ik daar weinig te zoeken want ik heb zelf een Rift.

HelpYouFall
6 maart 2017, 14:52
Wa ne scam haha

Pompi
7 maart 2017, 12:52
30 euro voor een uurtje op ne Vive?
Das nu ook licht overdreven..
als ge ziet da ne PS2 in den tijd 1/4e koste kwa aankoop dan ne vive, maar die dingen huurde voor 5euro per dag in de lokale videotheek?

in de good old days speelde me 2 euro aan levens gans timecrisis2 uit..

eS
8 maart 2017, 00:20
30 euro voor een uurtje op ne Vive?
Das nu ook licht overdreven..
als ge ziet da ne PS2 in den tijd 1/4e koste kwa aankoop dan ne vive, maar die dingen huurde voor 5euro per dag in de lokale videotheek?

in de good old days speelde me 2 euro aan levens gans timecrisis2 uit..

Dit dus. €30/h is op zich aanvaardbaar voor zo'n toestel (het moet rendabel blijven), maar omdat ge het ineens moet uitgeven is de drempel veel hoger dan een arcadehal van vroeger. Idealiter zou je terug games hebben waar je per leven moet betalen -> ben je goed, kun je langer spelen. Dit is helaas niet iets wat je zomaar implementeert, dus dat zou een compleet andere aanpak van de devs/game-uitgevers vereisen

bosic
8 maart 2017, 16:46
Die dingen in zo'n arcadehal kon je als particulier moeilijk kopen. Die dingen in deze VR hal koop je gewoon overal. Dat is wel een foute beredenering van onze student-ondernemer. Maar hij mikt precies ook op groepsactiviteiten. Dat is misschien interessanter omdat je daar wel ruimte voor nodig hebt.