PDA

Volledige versie bekijken : Reboot kamp

Reboot staff
2 maart 2017, 18:55
Dag iedereen

Zoals je deze week misschien al in de media hebt kunnen lezen, start CAD Limburg met een nieuw project genaamd "Reboot kampen".
In tegenstelling tot wat de media schrijft, zijn wij niet op zoek naar de "gameverslaafde" maar naar jongeren die (te) veel gamen en hierdoor problemen kunnen ervaren.

Het opzet van deze kampen is als volgt: tijdens het Reboot Kamp worden de deelnemers uitgedaagd om op een actieve, creatieve en reflectieve manier aan slag te gaan met leeftijdsgenoten die een zelfde passie hebben voor gamen. Er wordt gewerkt met groepsessies, waarbij groepsdynamica en zelfontdekking centraal staan. We bieden de deelnemers een waaier van activiteiten die mogelijk een plaats kunnen innemen in hun leefwereld naast het gamen. We verwachten hierbij dat ze actief deelnemen en initiatief nemen om het kamp mee vorm te geven (bijvoorbeeld om in overleg met begeleiding en kampgenoten een dagprogramma te bepalen). We voorzien een beperkte mogelijkheid tot gamen en bespreken deze ervaringen nadien (in groep).

Zoals je kan lezen is het absoluut geen kruistocht tegen gamen, maar willen we een alternatief aanbieden voor wie er naar op zoek is.

Op dit moment zijn we volop bezig met de werving van deelnemers en is er nog plaats om in te schrijven.
Doelgroep: jongeren tussen 15j en 18j
Beschikbaar zijn tussen 3 en 7 april 2017
Het kamp gaat door in Beringen (Limburg) en is toegankelijk voor jongeren uit heel Vlaanderen.
Kostprijs is €175 (all-inn)

Op onze website cadlimburg.be kan je bij nieuwberichten alle info terugvinden.

Indien je interesse hebt, neem dan gerust contact op via: dimitri.das@cadlimburg.be

Wie weet zien we elkaar tijdens de eerste week van de paasvakantie! ;)

Dectoru
3 maart 2017, 09:41
Veel succes, het is een goed initiatief.
Ik vrees wel dat de meeste 9livers 20+ zijn.

Reboot staff
3 maart 2017, 09:45
Bedankt voor de feedback.
Ik heb het hier gepost om bekendheid te geven aan het project. Wie weet is er mogelijk toch iemand die interesse heeft en via deze weg zich kan inschrijven.

zarathustra
3 maart 2017, 09:52
Serieus media offensief, eerst artikels in de krant, dan die figuur van sbs met zijn/haar topic en nu dit.

Het is weer een tijdje geleden sinds het 'gaming gevaar' is opgeklopt zeker?

Tefal
3 maart 2017, 10:50
Ik begrijp nog altijd het verschil niet met tv-kijken.
4u/dag gamen is een verslaving. Elke avond van 19u tot 23u voor tv hangen is ok?
Gamen is nog iets of wat sociaal en traint je vaardigheden. Bij de zoveelste aflevering van Familie sterven je hersencellen gewoon af...

Dectoru
3 maart 2017, 11:11
4u/dag gamen is een verslaving. Elke avond van 19u tot 23u voor tv hangen is ok?
Gamen is nog iets of wat sociaal en traint je vaardigheden. Bij de zoveelste aflevering van Familie sterven je hersencellen gewoon af...

Tefal, u gaat in de verdediging. Niemand zegt dat heel de avond TV kijken positief is, integendeel zelfs.
Er zijn uiteraard programma's die leerrijk zijn zoals the animal planet

:unsure:
3 maart 2017, 11:48

tv kunt ge tegenwoordig pauzeren, gamen niet + soms zijn kinderen redelijk verbal agressief of luisteren ze gewoon niet als hun ouders hen vragen om te stoppen.

Veel ouders die zich zorgen maken om kinderen. Doelgroep voor zo'n rebootcamps zijn niet de kinderen, maar de ouders

balgium
3 maart 2017, 14:10
Veel ouders die zich zorgen maken om kinderen.

Inderdaad. De beste ouders sturen hun kinderen dan ook im Kamp, er zelf over praten is immers zo tijdrovend en vermoeiend.

Dectoru
3 maart 2017, 14:15
Inderdaad. De beste ouders sturen hun kinderen dan ook im Kamp, er zelf over praten is immers zo tijdrovend en vermoeiend.

Ja, want kinderen luisteren naar hun ouders..:naughty:

Etersil
3 maart 2017, 15:29
Veel succes, het is een goed initiatief.
Ik vrees wel dat de meeste 9livers 20+ zijn.

Correct.
De meeste zijn al tegen de 30 jaar.
Verklaart ook het feit dat de 'werk & studie' aan het mee evolueren is.
Van 'hoeveel verdien je', tot 'huis kopen', ...

(zag je pakweg 10 jaar geleden niet op dit forum.

Dectoru
3 maart 2017, 15:38
Correct.
De meeste zijn al tegen de 30 jaar.
Verklaart ook het feit dat de 'werk & studie' aan het mee evolueren is.
Van 'hoeveel verdien je', tot 'huis kopen', ...

(zag je pakweg 10 jaar geleden niet op dit forum.

Binnen 10 jaar zullen we volgende topics zien verschijnen : gamen doe ik met mijn kinderen. :D

MikeHunt
3 maart 2017, 15:43
tv kunt ge tegenwoordig pauzeren, gamen niet + soms zijn kinderen redelijk verbal agressief of luisteren ze gewoon niet als hun ouders hen vragen om te stoppen.

Veel ouders die zich zorgen maken om kinderen. Doelgroep voor zo'n rebootcamps zijn niet de kinderen, maar de ouders

Games pauzeren bestaat anders ook al vrij lang:

http://puu.sh/usqiq/7607cf0067.jpg

boran_blok
3 maart 2017, 15:55
Ach zwijg mij er van.

Ik heb mijn gameboy nog nachten aan den oplader laten hangen omdat ik juuust bij de chinezen zat in super mario world en most gaan slapen, no way in hell da ik da afzette en opnieuw begon de volgende dag.

(En ja, ook al ver 33 hier, vindt de distinctie gamen/tv ook idioot, heb al 18 jaar geen TV meer en telkens ik TV zie weet ik exact waarom)

balgium
3 maart 2017, 16:24
Ja, want kinderen luisteren naar hun ouders..:naughty:

Ah ja en als kinderen niet luisteren is een kamp de goede oplossing.

Ik zie waar het met u is misgelopen, als het geen games waren was het iets anders geweest, ben je eigenlijk nog goed af.

:unsure:
3 maart 2017, 16:44
Games pauzeren bestaat anders ook al vrij lang:

http://puu.sh/usqiq/7607cf0067.jpg

ahja :unsure:

altijd als ik over gameverslaving hoor is het wel over online games, daarmee dat ik het zei :unsure: