PDA

Volledige versie bekijken : Paris Londres schoenen slecht bevallen

EscWash0r
26 februari 2017, 19:00
Dag allemaal

Ik kom hier even een verhaal neerzetten over hoe ik 'behandeld' ben geweest in Paris Londres onlangs.
Op 1 september daar leren schoenen gekocht van hun 'huismerk' genaamd I Maschi, kostplaatje €160. Zeer mooie schoenen, daar niet van.

De miserie begon echte 5 maanden later, rond midden januari. De onderkant van de zool begon te lossen, dat plakt vast aan nog een stuk zool die aan m'n schoen vasthangt. Aan beide schoenen. Duidelijk een voorbeeld dus van slecht gefabriceerde schoenen, gezien het aan beide schoenen was en de schoenen maar 5 maanden oud zijn, toch?

Ik ga dus vol moed terug naar de winkel, en zeg vriendelijk het probleem. Enkele weken later ontvang ik een sms: uw schoenen zijn klaar. Dacht ik nieuwe te krijgen, maar neen. Gewoon geplakt. Oké, ik dacht het een kans te geven. Nog geen week later komen ze WEERAL los.

Mijn moeder gaat terug naar de winkel en zegt dat zoiets echt niet mag, en zus en zo. Zeggen ze droogweg: we gaan maandag vergaderen en zien wat we er mee doen.
Ik ging nu dit weekend omdat we weer bericht kregen dat ze klaar waren. Weeral geplakt.
Ik vroeg wat ze gaan doen als ze wéér loskomen, en ze zeiden droogweg dat ze het dan niet meer zullen plakken. Bijgeleverd was een brief van hoofdkantoor in Brugge dat de zool versleten is en dat dit niet onder garantie valt.

Ik voel me aardig bedrogen. Hoe kan een schoen van 5 maanden, die uiteraard gebruikt is geweest doch in normale stadscondities, al kapot zijn?! De schoenen zelf zien er mijns inziens nog perfect uit wat getuigt van goeie zorg. Altijd met een spray tegen de regen behandeld, hoewel dit volledig los van de zool staat natuurlijk.

Zij kunnen die schoenen toch perfect opsturen naar de fabriek en nieuwe ontvangen, wegens fabricagefout?

Iemand suggesties hoe ik dit het beste aanpak? Want ik wil het hier precies echt niet bij laten. 160€...

Alvast bedankt

Pana
26 februari 2017, 23:39
Verlies laten en Van Bommels kopen, dan heb je dat niet.

Castil
26 februari 2017, 23:50
Heb nochtans al van bommels gehad waar de zool ook na een paar maand los hing... Ik vrees dat je met elk merk pech kunt hebben...

Lulukai
27 februari 2017, 00:04
Naar de schoenmaker mee. Die lossen dat wel op.

Pokem0ng
27 februari 2017, 00:33
Omdat de schoenen zo een "mooie" naam hebben en €160 kosten betekent het niet dat het kwaliteit is. Zout op de weg is sowieso slecht voor je schoenen.

Lifen
27 februari 2017, 11:20
't Is geen fabricagefout, 't zijn gewoon schijtschoenen.

Preske
27 februari 2017, 11:47
Naar de schoenmaker mee. Die lossen dat wel op.

Jup. Gewoon uitleggen wat het probleem is. Als het dan nog loskomt, dan zijn het echt schijtschoenen en zou ik nooit nog iets van dat merk kopen.

Eventueel zou ik een melding geven aan test-aankoop. Je moet lid/abonnee zijn om van hun diensten gebruik te maken, maar om problemen te melden niet.

Proto
27 februari 2017, 12:00
Paar nageltjes inkloppen en ge kunt er weer tegen.
Zoals hier al aangegeven staat, ga er gewoon mee naar een schoenmaker. Ok, je moet dan weer wat extra investeren, maar schoenen van €160 zo maar wegkegelen lijkt me ook geen optie.
In ieder geval heb je weer een les geleerd, dat is toch onbetaalbaar! :)

popsnor
27 februari 2017, 17:09
Schoenen van 160 is toch niet zo extreem duur? Ga niet zeggen dat dat goedkoop is maar voor deftige lederen schoenen betaal je toch meer.

Saphira
27 februari 2017, 17:11
Schoenen van tegenwoordig hebben echt geen deftige kwaliteit hoor. Meeste zijn geplakt of bieden niet eens de stevigheid die de meeste mensen nodig hebben.

Goed kijken vooraleer je koopt en voornamelijk naar kwaliteit! Ik durf nog amper schoenen te kopen.
Liever wat minder mooie schoenen die niet geplakt zijn (maar veel geluk om dit te vinden) en een goede onderzool hebben met een vaste hiel (die ge niet zomaar met de duim naar beneden kunt duwen), dan van die prachtige schoenen die je voeten naar de tuuuut helpen.

Tisson
5 april 2017, 20:43
Wat ik al veel heb gezien, maar wel voor prijsklasse 20-40, is dat leder wordt nagebootst middels polyurethaan gespoten op textiel.
Dat is een flinterdun plastiek achtig laagje, dat dra afpelt / afbrokkelt, vooral waar er wrijving is of waar de schoen bij het lopen plooit. Je kunt het gewoon met de vinger afwrijven, en je vinger ziet dan zwart en is plakkerig.
Wel, met diezelfde polyurethaan worden soms ook de zolen "vastgelijmd". En enkel de omtrek. Je kunt de zool van dergelijke schoenen zo met de hand lostrekken, alleen het begin is wat lastiger.
Bij echte lijm, moet je hard -blijven- trekken, van begin tot eind.
Bij Made in China is die polyurethaan op textiel doorgaans zowel buiten als binnenbekleding.
Bij Made in Italy heb ik, naast ook zo, al redelijk wat "halfbrol" gezien, echt deftige buitenbekleding (dik leder), maar binnenbekleding die polyurethaan rommel.
Voorbeeldmerk van compleet brol Italy: Enzo Di Siena.
Andere brolmerken, los van originerend land:
- Hot Item (Nederlandse Schoenenreus, intussen failliet)
- Trend One en 2 Bizzy (Shoe Discount)
- Poti Pati
- Bullboxer
- Connected
- Mustan
- Esprit Collection
- S. Oliver (binnen)
- Caravelle
- Wall Street "Made in Italie"
- Clockhouse (C&A)
- Blue Box
- Di Donna (Made in Romania)
- Uitimi
- F
- Zara (wel wat dikker gespoten - brokkelt)
- Tamaris (binnen)
- By Ellos
- Marco Bocelli (degelijk, maar zool net zoals in dit onderwerp)
- Designed by Jane Klain (binnenbekleding brol)
- Sacha
- Kickers (buiten kwalitatief leder, binnen velletje op gespoten schuimvulling op textiel, om de dikte van leder te suggereren)
- Jumelles Footwear
- Sindy
- Eram (omgekeerde wereld: binnenbekleding en binnenzool leder; buiten = gespoten vel).
- Novocento Italian Design (buitenbekleding velletje)
- C.H. Creations
Enz.
De brol is soms werkelijk moeilijk als dusdanig te herkennen.
Je zou er bijna een snee in moeten maken.

En ja, nog iets: sommige buitenzolen zijn gemaakt van een soort bruinachtige relatief zachte materie.
Wel, in de zomer wordt die week, de vuiligheid blijft er dan in plakken, het stijft na afkoelen weer op, en de vuiligheid zit "ingegoten", een beetje zoals een kip die met haar poten door de sh!t heeft gescharreld haha.
Zo van die zaken die je niet echt verwacht...

Sarcastr0
5 april 2017, 21:11
Ambiorix

kakature
5 april 2017, 21:59
Wat ik geleerd heb is dat ik liever meer geld uitgeef voor schoenen met een goede reputatie & goed materiaal, dan iets van 160 Euro waarvan je niet zeker weet hoe en waar het gemaakt is en met welke materialen.
Anderzijds heb ik ook simpele schoenen die al 5 jaar meegaan, en waar nog niets aan is (mits onderhoud natuurlijk).
Doe genoeg research, zoek op welke merken goed zijn in welke prijsklasse en you can't go wrong (alé, je kan altijd pech hebben met een model natuurlijk :p).

Van Van Bommel heb ik al uiteenlopende dingen gehoord, heb er wel zelf geen ervaring mee. Het lijkt me wel dat je toch wel een beetje voor de naam/hype betaalt, maar that's just me.

Pompi
6 april 2017, 09:20
bullboxer word hier boven genoemd maar toch supercontent van; ik koop werkelijk geen ander merk van geklede schoenen meer.

Wil wel eens een lijst zien van wél kwalitatief goede schoenen en waar je ze nog vind in belgie?

SlashDotDash
6 april 2017, 10:08
Van Bommel is prima prijs/kwaliteit verhouding, Floris van Bommel wat minder omdat je inderdaad extra betaalt voor de hype/marketing. OK van kwaliteit maar zeker niet bijzonder.

Polle32
6 april 2017, 10:16
Bullboxer hoort m.i. inderdaad niet in dat rijtje thuis. Ik heb daar al verschillende schoenen van gehad, ze dragen als pantoffels en gaan voldoende lang mee (afgemeten aan wat je er voor betaald). Als je pakweg €80 betaald voor een paar van Bullboxer, kun je sneller eens wisselen van schoenen. Mijn Van Bommels gaan dan weer jaren mee...

Sarcastr0
6 april 2017, 11:04
bullboxer word hier boven genoemd maar toch supercontent van; ik koop werkelijk geen ander merk van geklede schoenen meer.

Wil wel eens een lijst zien van wél kwalitatief goede schoenen en waar je ze nog vind in belgie?

Ambiorix

AreVee
6 april 2017, 14:14
Mijn laatste paar paar komen van de paris-londres en nog nul last mee gehad. Over het algemeen wel nog maar zelden last gehad met schoenen, tenzij de typische "sloefkes" of all stars ofzo maar dat is dan ook "brol" in principe. Wel jammer dat er zo weinig gedaan wordt met uw klacht maar ik vrees dat je bij 99% van alle merken/winkels zoiets uitzonderlijk wel is kan voorhebben.

MrKend54l
6 april 2017, 19:11
Van Bommel is prima prijs/kwaliteit verhouding, Floris van Bommel wat minder omdat je inderdaad extra betaalt voor de hype/marketing. OK van kwaliteit maar zeker niet bijzonder.

Van Bommel is Floris van Bommel. Of zie ik iets verkeerd ofzo?
Daarbij 5jaar met dezelfde schoenen? Dat is wel extreem lang. Als jij elke dag dezelfde schoenen draagt mag je blij zijn als ze het een jaar volhouden.

Daarnaast wie heeft er nu maar 1 paar schoenen? Afwisseling is zo een mooie deugd. En ik snap overigens ook niet de fetisj van altijd een geklede veterschoen te dragen. Onmisbaar in je garderobe dat wel, maar je moet dat toch aanvullen met een sneaker?

Straddle
6 april 2017, 19:30
Ik koop al jaren Clarks, heel content van, maar het laatst ook een paar gekocht waarbij de zool vrijwel onmiddellijk los kwam. Het kan bij elk merk gebeuren.

En 160€ vind ik eerder standaard voor een paar schoenen, als het nu echt schoenen van 500 euro waren zou ik je punt nog snappen. Je kan best die winkel gewoon mijden in de toekomst.

Tisson
6 april 2017, 21:43

De geziene Bullboxer schoenen hadden een bekleding van textiel waarop polyurethaan of iets verwant op was gespoten. Op de plaatsen waar die laag schade had zag ik textielgaas.
Het enige "positiever" dat ik kan zeggen is dat die brosse laag wat dikker was en beter hechtte. Bij de grootste brol kun je het velletje zo met de duim afwrijven, en die ziet dan zwart.
Het merk Zara heeft ook dergelijk dikker spuitwerk. Typerend is dat het eerder afbrokkelt dan afbladdert.

Ook vermeldenswaardig: modellen van vroeger (10 jaar terug) van een bepaald merk kunnen kwalitatiever / minder brol zijn dan huidige.
Bvb ik heb tientallen recente van het merk Trend One gezien, en elk model met leder uitzicht heeft zo een brolbekleding.
Echter, in 1 geval (hoge plateauschoenen) zat nog een etiket: "32.95 euro, 1329 Bef, cijfercode 54 12.114.02"
En dat was géén op textiel gespoten velletje, maar eigenlijk kunstleder (wat men vroeger "skai" noemde). Stijver / minder soepel, maar toch massief / stevig.
Wel, die 33 euro is ongeveer dezelfde prijs die Shoe Discount nu plakt op deze "klasse" schoenen.
Echter, nu krijg je minder waar voor je geld, verdoken door nabootsen van kwaliteit.

Sarcastr0
7 april 2017, 12:11
Als ge ne geklede schoen wilt, koop dan Ambiorix :)

Belgische kwaliteit

sneax
7 april 2017, 12:32
Nooit meer in die winkel kopen aangezien ze zelfs nog geen deftige schoenmakers kennen, als schoenverkoper.

Ga er mee naar een schoenmaker en die plakt die zool rotsvast.

Bijna al mijn schoenen is de zool versleten terwijl de rest zeker nog bruikbaar is, voor 15EUR snijdt de schoenmaker een stuk van de tool, maakt een nieuw stuk en plakt dat daar op. Dat is nog nooit los gekomen. Hier in jouw geval zou dat ook moeten lukken.

DeGreg
7 april 2017, 17:26
Hier tevreden van de Strelli's die ze bv bij Torfs verkopen. Lage en hoge sneakers en een paar 'geklede'.
Heb enkele jaren terug eens geklede halfhoge laarzen gekocht van 750€. Daar vloog na 2 weken die lederen aantreklits (als je weet wat ik bedoel :D) af van de rechterlaars.
Zou eigenlijk ook niet mogen maar de lokale schoenmaker heeft dat fijn opgelost voor 3.50€

Tisson
9 april 2017, 20:41
Ik koop al jaren Clarks, heel content van, maar het laatst ook een paar gekocht waarbij de zool vrijwel onmiddellijk los kwam. Het kan bij elk merk gebeuren.

En 160€ vind ik eerder standaard voor een paar schoenen, als het nu echt schoenen van 500 euro waren zou ik je punt nog snappen. Je kan best die winkel gewoon mijden in de toekomst.
Vandaag toevallig (marktje) Clarks laarzen gekocht (niet de eerste) en toch een minpunt ontdekt: buiten leder, binnen stof, met binnenrand aan kraag en verticale delen langs rits lijkend op leder, maar was plastieken velletje gespoten op textiel, hier en daar een klein beetje afgeschilferd
Dus ze zitten daar bij Clarks blijkbaar toch ook al met bepaalde (?) modellen waar beknibbeld werd op materiaal.

My Spot
14 april 2017, 23:43
Toch wel content van Van Bommel. Nie dat ik ze hele dagen draag om te werken, maar meer naar feesten en deftige aangelegenheden. Heb ze nu 3 jaar en nog altijd niks aan en zitten geweldig

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

ashuray
15 april 2017, 15:59
Half jaar geleden dr Martens gekocht voor 280€. Maand geleden is de rits kapot gegaan :sad:

Dark_Parasito
17 april 2017, 23:23
Half jaar geleden dr Martens gekocht voor 280€. Maand geleden is de rits kapot gegaan :sad:

kan je ook binnenbrengen bij schoenmaker :)