PDA

Volledige versie bekijken : Telenet slaat prijzen alweer op

Sentor
14 januari 2017, 08:05
Telenet slaat zijn prijzen nogmaals op.
En niet toevallig weer voor de grootste groep gebruikers, die van Whop en Whoppa.
Ikzelf behoor tot de Whop groep.
Vroeger hadden we Whoppa, maar omdat we geen groot verbruikers zijn teruggeschakeld naar Whop.
Ik heb al geregeld gedacht om te veranderen , maar zou begot niet weten welk degelijk alternatief er is.
Zijn er mensen die reeds de overstap hebben gemaakt?

Greetings Sentor

Sarcastr0
14 januari 2017, 08:13
Telenet slaat zijn prijzen nogmaals op.
En niet toevallig weer voor de grootste groep gebruikers, die van Whop en Whoppa.
Ikzelf behoor tot de Whop groep.
Vroeger hadden we Whoppa, maar omdat we geen groot verbruikers zijn teruggeschakeld naar Whop.
Ik heb al geregeld gedacht om te veranderen , maar zou begot niet weten welk degelijk alternatief er is.
Zijn er mensen die reeds de overstap hebben gemaakt?

Greetings Sentor
Mijn abonnement slaat gelukkig niet op.

Weinig echte alternatieven vind ik.
Mss voor kleine verbruikers wel.

Lefky
14 januari 2017, 08:34
Het is een beetje zoals de overheid en de belastingen.
Er zit niks anders op dan die afzetterij te pikken.
De telecom-markt bestaat vandaag uit proximus en Telenet en beiden kijken naar elkaar om hun prijzen te verhogen en doen dat ook jaarlijks.
Sinds kort is Orange er bij gekomen en dat is idd goedkoper, maar lang niet even kwalitatief qua aanbod (minder zenders, iets als yelo hebben die dacht ik niet, ...).
MAAR
de regering wil er wel iets aan doen. Dus de situatie kan zoals bij energieleveranciers worden en dan is zowel prijs als aanbod goed dooreen geschud :)

wiseguy444
14 januari 2017, 08:54
bij mijn basicnet komt er ook weer 1.44€ bij

Teknohol1c
14 januari 2017, 12:14
Kwaliteit kost nu eenmaal geld.
Iedereen wilt goedkoper maar willen op niks inleveren. Zo werkt de wereld niet hé...
Er zijn goedkopere alternatieven maar dan lever je maar wat in.
Scarlet, Orange, etc

ikbenben
14 januari 2017, 12:57
Ik begrijp de frustratie wel. Elk jaar slaan ze hun prijzen op maar krijgen we er amper iets voor in de plaats.
Maar zoals Tekno zegt, voor kwaliteit betaal je. In mijn geval heb ik voor TN gekozen omdat ze de hoogste snelheid hebben en (zo goed als) unlimited download, dat is voor mij belangrijk. De yelo app gebruikt mijn vriendin ook constant.
Als je deze behoeftes niet hebt begrijp ik de klachten wel.

Teknohol1c
14 januari 2017, 13:05
Maar wel allemaal vollenbak illegale boel willen downloaden maar er geen cent willen voor ophoesten?
Die redenering mag ook best eens in de mensen hun kopke geraken. Want waarom willen ze allemaal een hoge limiet en hoge snelheid? Ni voor die 20% Netflix'ers ze. Maar OK, dit gaat waarschijnlijk ni op voor de OP.

Er is trouwens geen enkel andere provider die ons zoveel mogelijkheden bied als telenet.
Moet het nog goedkoper maar wil je op hetzelfde netwerk blijven. Ga dan naar Orange, en lever enkele zenders in. Maar zo blijf je dan wel op het stabielere netwerk ipv op die jaren 80 Telefoonlijn.
Als ik al zou veranderen is dat in mijn ogen de enige optie

Jonas89
14 januari 2017, 13:26
Zou hun Play More eigenlijk nog goed verkopen ?

Vind dat eigenlijk wel duur

ikbenben
14 januari 2017, 16:04
Gewoon play heb ik wel.

Polis
14 januari 2017, 17:39
De telecom-markt bestaat vandaag uit proximus en Telenet en beiden kijken naar elkaar om hun prijzen te verhogen en doen dat ook jaarlijks.
Sinds kort is Orange er bij gekomen en dat is idd goedkoper, maar lang niet even kwalitatief qua aanbod (minder zenders, iets als yelo hebben die dacht ik niet, ...).
MAAR
de regering wil er wel iets aan doen. Dus de situatie kan zoals bij energieleveranciers worden en dan is zowel prijs als aanbod goed dooreen geschud :)
Minder zenders is echt geen argument. Telenet heeft veel zenders, die bijna niemand bekijkt.

Ik zou Orange nemen als alternatief voor de OP.

SideShow
14 januari 2017, 17:46
scarlet internet VDSL2
Onbeperkt surfen
Download max 50 Mbps
Upload max 4 Mbps
35€ per maand

Probleem opgelost :)

OK, tis wat trager, maar heb nooit begrepen waarom snelheid zo belangrijk is.
Als een game nu 25 minuten moet downloaden, of 1 uur, speciaal daarop wachten ga ik toch niet doen...
Heb Telenet altijd gehaat en ik zat heel goed bij scarlet, maar ik krijg Telenet gratis van het werk, dusja...
Maar heb wel een limiet nu van 200GB. GTA5 downloaden, 30% van limiet weg :) Tof die snelheid !

GETHEZ
14 januari 2017, 17:49
waar kan je dat zien die prijswijzigingen?

StanTem
14 januari 2017, 17:51
scarlet internet VDSL2
Onbeperkt surfen
Download max 50 Mbps
Upload max 4 Mbps
35€ per maand

Als een game nu 25 minuten moet downloaden, of 1 uur, speciaal daarop wachten ga ik toch niet doen...
Heb Telenet altijd gehaat en ik zat heel goed bij scarlet, maar ik krijg Telenet gratis van het werk, dusja...
Maar heb wel een limiet nu van 200GB. GTA5 downloaden, 30% van limiet weg :) Tof die snelheid !

Hatelijk, zo'n 'trage' verbinding. Zeker met de game-updates die ze telkens naar je hoofd smijten.
Downloadlimieten. Jammer dat dat tegenwoordig nog bestaat.

ikbenben
14 januari 2017, 18:02
Ik heb Scarlet gehad en had maar 18Mbps, met Telenet 185Mbps.
10GB downloaden duurde voordien ongeveer 2u, nu ongeveer een 15min.

Ieder moet voor zich uitmaken wat belangrijk is voor hem. Voor mij is dit downloadvolume, snelheid, een "goede" digicorder en de Yelo play app.

tolya
15 januari 2017, 12:20
I Voor mij is ditdownloadvolume, snelheid, een "goede" digicorder en de Yelo play app.
vetgedrukte hebt ge niet of enkel bij die idioot belachelijke dure abonnementen.

belgacom kondigt vandaag met veel tamtam 4g+ aan.
1 simpele test, het is rap, maar ik jaag er met 1 test 250 mb door = 25% van mijn volume

met 4g+ ben ik dus niets

ikbenben
15 januari 2017, 12:29
Het gaat hier dan ook niet over mobiele data ;)

tolya
15 januari 2017, 12:42
Het gaat hier dan ook niet over mobiele data ;)

het gaat natuurlijk over alles,
snelheid is waardeloos zonder volume

telenet in ne ferrari betalen in a'pen vertrekken, in Turnhout is de tank leeg en moet ge een maand wachten voor ge terug moogt tanken

eniac
15 januari 2017, 12:44

Betaal dan extra voor meer volume als je dat nodig hebt he.

Sarcastr0
15 januari 2017, 12:44

telenet in ne ferrari betalen in a'pen vertrekken, in Turnhout is de tank leeg en moet ge een maand wachten voor ge terug moogt tanken
We praten hier over internet tv en vaste telefonie.

Jij begint dan plots over gsm data.

ikbenben
15 januari 2017, 13:10

Whoppa heeft een limiet van 750GB en buiten de piekuren onbeperkt. Toch niet slecht voor een snelheid van 200Mbps.

We praten hier over internet tv en vaste telefonie.

Jij begint dan plots over gsm data.

Dit !!

rsc
15 januari 2017, 13:51
digitale tv en vaste telefoon heb je tegenwoordig toch niet echt meer nodig... digitale tv kun je gratis zien op Stievie (behalve een). Rest er enkel nog internet.

De overheid pikt juist niks. Rij jij niet op wegen misschien? Komen de flikken niet af als je ze belt? Ben je nooit naar school geweest dan? Ik ben dat eeuwigdurend verhaaltje van 'de overheid pikt' zo moe gehoord.

Carrion
15 januari 2017, 13:54
Grotendeels akkoord, maar voor het geld dat ik elk jaar moet neerleggen om op die wegen te mogen rijden verwacht ik toch wegen en een infrastructuur die beter is dan hetgeen we nu hebben.

Lefky
15 januari 2017, 14:19
digitale tv en vaste telefoon heb je tegenwoordig toch niet echt meer nodig... digitale tv kun je gratis zien op Stievie (behalve een). Rest er enkel nog internet.

De overheid pikt juist niks. Rij jij niet op wegen misschien? Komen de flikken niet af als je ze belt? Ben je nooit naar school geweest dan? Ik ben dat eeuwigdurend verhaaltje van 'de overheid pikt' zo moe gehoord.
Ik wil gerust meebetalen.
Maar miljoenen aan bonussen betalen terwijl er een gat in de begroting is, idiote ideeën van nog grotere idiote politiekers moet vergoeden, opslag krijgen maar eigenlijk toch niet omdat er zoiets is als belastingen,... En zo kan ik nog wel een heel lange tijd doorgaan.
We hebben in het buitenland naam en faam gekregen voor iets.
Ma ge gaat off topic. Tgaat hier over internet tv en telefonie

Polis
15 januari 2017, 14:22
scarlet internet VDSL2
Onbeperkt surfen
Download max 50 Mbps
Upload max 4 Mbps
35€ per maand

En wat is de werkelijke up en download?
Of gelooft gij dat ge werkelijk 50mbps gaat halen ? :p

Sooth Awful
15 januari 2017, 14:35

Wat de overheid elk jaar komt graaien is wel véél meer dan enkel de vergoeding van de publieke goederen. En de kwaliteit van de publieke goederen trekken dan dikwijls ook nog op niks (ie aftandse wegen). In andere landen kunnen ze met een lagere belastingvoet en minder indirecte belastingen dat allemaal wel voorzien. En hier zou dat zogezegd niet kunnen.
#failed state

rsc
15 januari 2017, 15:18
Wat de overheid elk jaar komt graaien is wel véél meer dan enkel de vergoeding van de publieke goederen.
bron? En bron voor waar het verdwenen geld naartoe gaat.

TNTim
15 januari 2017, 15:26
Jouw uitspraak hierboven is wel serieus misleidend...
Je kan enkel de Medialaan-zenders bekijken. :crazy:

Voor mij is betrouwbaarheid van internet + een deftige digicorder (of iets soortgelijks) belangrijk.
Dus ik zit vast aan één aanbieder.

DogFacedGod
15 januari 2017, 16:00
En wat is de werkelijke up en download?
Of gelooft gij dat ge werkelijk 50mbps gaat halen ? :p

Ik haal meer bij Scarlet dan geadverteerd.
http://www.speedtest.net/result/5969066101.png (http://www.speedtest.net/my-result/5969066101)

91,57 Mbps down
12,87 Mbps up
Limiet is trouwens 500 GB. Niet 200 of onbeperkt (5€ per 500GB extra.)
35€de maand.

Ik denk wel dat je dit enkel kan krijgen in de steden als je dicht bij een centrale zit. Op een ander adres in Gent haalde ik 70Mbps vroeger.

Anders gezegd: woon je op de boerenbuiten, dan is Telenet meestal je enige optie. Woon je in een stad ben je vaak goedkoper van af bij de VDSL-aanbieders.

Polis
15 januari 2017, 16:45
http://www.speedtest.net/result/5969066101.png (http://www.speedtest.net/my-result/5969066101)

91,57 Mbps down
12,87 Mbps up
35€de maand.

Ik denk wel dat je dit enkel kan krijgen in de steden als je dicht bij een centrale zit. Op een ander adres in Gent haalde ik 70Mbps vroeger.

Anders gezegd: woon je op de boerenbuiten, dan is Telenet meestal je enige optie. Woon je in een stad ben je vaak goedkoper van af bij de VDSL-aanbieders.

Ik woon verre van op de boerenbuiten en haal in mijn straat amper 29mbps
Het is eerder, woont ge niet in een grootstad, Telenet/Orange de enigste optie.

EDIT: net nog eens gecheckt, nu is het 63mbit dat ik zou halen.
Nog steeds te traag voor wat ik nodig heb dus.

quo_vadis
15 januari 2017, 17:06
wat heb je dan allemaal nodig?

Polis
15 januari 2017, 17:11
wat heb je dan allemaal nodig?

3PC's,1IPTV (2de aan het opzetten) en dan soms nog een laptop of 2 die hier ook aanstaan.
60 mbit is daar gewoon te weinig voor. Als ge een IPTV in HD al deftig wilt doen werken is het MINIMUM 100 mbit dat ge nodig hebt.

ikbenben
15 januari 2017, 17:47

91,57 Mbps down
12,87 Mbps up
35€de maand.

Zoals ik al eerder zei...ik haalde 18Mbps bij Scarlet. Dat is echt prehistorisch voor deze tijd.

Fryto
15 januari 2017, 18:45
Bij ons opgeslagen met 6%... Echt niet normaal meer. Jammer genoeg weinig alternatieven beschikbaar zoals sommigen hier al aanhalen.

Superdad
15 januari 2017, 18:59
Iedereen is prijsstijgingen van Telenet beu, maar als er dan imo een deftig alternatief is, wordt dat meteen afgedaan als geen concurrentie. Voor de echte grootgebruikers misschien (en dan nog). Voor de doorsnee tv/Netflix kijker en gamer is dit ruim voldoende...

Razer
15 januari 2017, 20:10
En van de jaarlijkse water of elektriciteit prijsverhogingen hoor je geen haan kraaien...

Polis
15 januari 2017, 20:58
Iedereen is prijsstijgingen van Telenet beu, maar als er dan imo een deftig alternatief is, wordt dat meteen afgedaan als geen concurrentie. Voor de echte grootgebruikers misschien (en dan nog). Voor de doorsnee tv/Netflix kijker en gamer is dit ruim voldoende...

Orange is nu toch echt wel een goed alternatief hoor.
Is ook maar de enigste kabel concurrent van Telenet jammer genoeg.

Moest het werk mijn Telenet niet vergoeden (40 euro) zou ik naar Orange gegaan zijn.

ikbenben
15 januari 2017, 21:05
Ik mis bij Orange de Yelo app en een deftige digicorder. Ik heb ook extra zenders welke ik regelmatig bekijk zoals alle National Geographics en Discovery channels én terugkijktv.
Ik weet dat het niet goedkoop is maar ik heb er dan ook wel wat voor in de plaats. Ik had hiervoor Scarlet, het was goedkoop en daarmee is ook alles gezegd.

Superdad
15 januari 2017, 21:20
Ik mis bij Orange de Yelo app en een deftige digicorder. Ik heb ook extra zenders welke ik regelmatig bekijk zoals alle National Geographics en Discovery channels én terugkijktv.
Ik weet dat het niet goedkoop is maar ik heb er dan ook wel wat voor in de plaats. Ik had hiervoor Scarlet, het was goedkoop en daarmee is ook alles gezegd.
App is er al. Live tv/opnames kijken komt eraan. Digicorder is mss niet de snelste, maar snel genoeg. Nog meer zenders is imo overbodig. Om daar dan nog meer voor te betalen?

Polis
15 januari 2017, 21:27

Kunt ge niet enkel TV laten staan ?
Ik gebruik die yelo app nooit, digicorder van Telenet is pure brol vind ik :p

Veel te traag, kutmenu's,...
Als ge dat vergelijkt met wat ge zelf kunt maken met een Raspberry Pi en IPTV :love:

ikbenben
15 januari 2017, 21:31
App is er al. Live tv/opnames kijken komt eraan. Digicorder is mss niet de snelste, maar snel genoeg. Nog meer zenders is imo overbodig. Om daar dan nog meer voor te betalen?

Met die app kan je geen tv kijken.
Van de zenders mis ik History Channel, Animal Planet, National Geographic Wild en TLC.

ikbenben
15 januari 2017, 21:35
Kunt ge niet enkel TV laten staan ?
Ik gebruik die yelo app nooit, digicorder van Telenet is pure brol vind ik :p

Veel te traag, kutmenu's,...
Als ge dat vergelijkt met wat ge zelf kunt maken met een Raspberry Pi en IPTV :love:

Hoe bedoeld ge enkel tv laten staan?
Mijn vriendin gebruikt de Yelo app constant, ze kijkt er mee tv op haar laptop als ik naar een film aan het kijken ben of aan het gamen.

De digicorder kan met momenten voor mij ook wel te traag zijn :p Maar naar wat ik hoor is die van Orange niet veel beter en die van Proximus ook niet.
Nog niet verdiept in IPTV. Raspberry Pi heb ik niet nodig, mijn pc hangt via hdmi op mijn surround naar tv.

Superdad
15 januari 2017, 21:46
Van de zenders mis ik History Channel, Animal Planet, National Geographic Wild en TLC.
Euhm, dat zei ik toch? Komt eraan...

Hoeveel ben je bereid extra te betalen voor enkele zenders bovenop al die andere?

Ik bespaar nu bijna 20€/maand... Kom van Whop. Mijn beeldkwaliteit is erop verbeterd (1080p ipv 720p) en mijn internet ook (zelfde snelheid, iets betere ping wel, en hogere (/geen?) downloadlimiet.)

berenod
15 januari 2017, 21:52

NaGeo wild zit standaard op Orange ook op.

Animal Planet, History en TLC niet, maar voor de twee eerste bij Telenet te krijgen moet je ook weeral bijbetalen (10€ voor play).

Om dan Orange met Telenet te vergelijken (ongelimiteerd volume) zit je al met 88€ Telenet tegen 49€ Orange (+eventueel 8€ smartphone abonnement indien je niets bij Orange hebt).

ik vond trouwens de Yelo app waardeloze beeldkwaliteit hebben, op mij Ipad toch, zo slecht dat ik mij er serieus aan ergerde...
Kan wel zijn dat het nu beter is natuurlijk, is al even geleden.

Tailball
15 januari 2017, 21:59
En van de jaarlijkse water of elektriciteit prijsverhogingen hoor je geen haan kraaien...

Euh jawel hoor.

ikbenben
15 januari 2017, 22:01
Euhm, dat zei ik toch? Komt eraan...

Hoeveel ben je bereid extra te betalen voor enkele zenders bovenop al die andere?

Ik bespaar nu bijna 20€/maand... Kom van Whop. Mijn beeldkwaliteit is erop verbeterd (1080p ipv 720p) en mijn internet ook (zelfde snelheid, iets betere ping wel, en hogere (/geen?) downloadlimiet.

Verkeerd begrepen dan.

Ik kan daar geen bedrag op plakken, dat hangt er vanaf.

Ik heb een upscaler in mijn surround dus dat compenseert. In mijn geval zou ik de optie 200Mbps bijnemen. Downloadlimiet van 750GB ben ik (voorlopig) nog geen enkele keer overschreden.

NaGeo wild zit standaard op Orange ook op.

Animal Planet, History en TLC niet, maar voor de twee eerste bij Telenet te krijgen moet je ook weeral bijbetalen (10€ voor play).

Idd, my mistake.

Ik heb Play bijgenomen speciaal voor die zenders zelf! Ik had vroeger het pakket Docu & Lifestyle en dat was 7,5€/maand. Play is maar 2,5€ duurder maar ik heb er wel terugkijk tv bij.

berenod
15 januari 2017, 22:08
Waarom heb je de 200 Mbps nodig?

Dit was imo bij Telenet een rip off, dat je naar whoppa moest gaan voor ongelimiteerd volume te hebben, kon je gelijk bijbetalen voor hogere snelheid die 95% van de gebruikers niet eens nodig hebben...

Met mijn Orange 100 Mbps kijk ik Netflix in 4K terwijl mijn vrouw dan nog eens HD netflix kijkt op haar laptop/slaapkamer TV.

Superdad
15 januari 2017, 22:13
Tja, wat is nodig hé. Volgens mij kunnen veel mensen véél besparen, maar vinden ze het precies de moeite niet... Maar dan wel klagen over Telenet hé...

berenod
15 januari 2017, 22:16

Zeker wel, maar met je energie gaat het moeilijk zijn naar een andere leverancier te gaan die 35% goedkoper is.

Wanneer je Telenet met energieleveranciers vergelijkt, dan zou je een energieleverancier hebben die gas en elektriciteit levert, inclusief onderhoud voor je wagen. Leuk indien je een wagen hebt, beetje nutteloos indien je er geen hebt.
En heb je geen wagen en je zou dan een abonnement met alleen elektriciteit/gas nemen, dan gaat dat een stuk duurder zijn dat het pakket met het wagenonderhoud inbegrepen!

Wanneer er dan een leverancier komt die wel alleen gas/elektriciteit levert, aan een 30% lagere prijs dan de leverancier die er wagenonderhoud bijdoet, dan zal de keuze snel gemaakt zijn (voor degenen zonder wagen uiteraard).

Dit is wat Orange doet! Een degelijk basispakket ongelimiteerd internet en TV, zonder veel toeters en bellen zoals vaste telefoonlijn, terugkijk TV, tientallen zenders waar de meesten nooit naar kijken, .. maar dan ook aan een stuk lagere prijs

Polis
15 januari 2017, 22:44
Hoe bedoeld ge enkel tv laten staan?
Mijn vriendin gebruikt de Yelo app constant, ze kijkt er mee tv op haar laptop als ik naar een film aan het kijken ben of aan het gamen.

De digicorder kan met momenten voor mij ook wel te traag zijn [emoji14] Maar naar wat ik hoor is die van Orange niet veel beter en die van Proximus ook niet.
Nog niet verdiept in IPTV. Raspberry Pi heb ik niet nodig, mijn pc hangt via hdmi op mijn surround naar tv.
Ja dus enkel digitale TV bij Telenet nemen, internet en/of telefonie elders ?

IPTV kunt ge ook op uw pc, zal u rond de 90 euro per jaar kosten met een shitload aan de beste zenders wereldwijd(ook VS zenders). Belgische zenders zitten er ook wel bij, niet allemaal, wel de bekendsten (vrt,medialaan,woestijnvis)

TNTim
16 januari 2017, 00:18
IPTV kunt ge ook op uw pc, zal u rond de 90 euro per jaar kosten met een shitload aan de beste zenders wereldwijd(ook VS zenders). Belgische zenders zitten er ook wel bij, niet allemaal, wel de bekendsten (vrt,medialaan,woestijnvis)
Net even bekeken, komt op 150€/jaar als je ook Vier/Vijf/VTM/... erbij wil.
Wat wel leuk is hierbij: je kan ook de commerciële zenders uit NL bekijken.

Wat mij voorlopig nog onduidelijk is of je gemakkelijk programma's kan opnemen via IPTV.
Ik/mijn madam volgen nogal wat op tv en met onze 2 digicorders hebben we soms maar net genoeg. (tegelijkertijd 1 post kijken + 4 aan het opnemen)
Voor ons profiel zit er niets anders op dan Telenet zeker? :p

ikbenben
16 januari 2017, 00:41
Waarom heb je de 200 Mbps nodig?

Er zijn maanden waar ik soms aan +500GB download, waarvan er soms vrij grote bestanden tussen zitten. Hoe rapper ik ze kan downloaden, hoe liever.
Ik ben dus niks met Whop aangezien de downloadlimiet te laag is.

Ja dus enkel digitale TV bij Telenet nemen, internet en/of telefonie elders ?

Ik heb altijd tv gehad van Telenet en internet voordien van dxADSL/Scarlet. De trage snelheid stak mij tegen en ben dan ook naar Telenet overgestapt met een pakket.

berenod
16 januari 2017, 06:01
Er zijn maanden waar ik soms aan +500GB download, waarvan er soms vrij grote bestanden tussen zitten. Hoe rapper ik ze kan downloaden, hoe liever.

Ik had ook whoppa bij Telenet voor dezelfde reden, beperkte downloadlimiet op whop.
Ik zit gemiddeld aan een 350 tot 500 GB/maand.

Bij Orange heb je op de 100 Mbps geen limiet, dus voor die reden is die 10€/maand extra zeker niet nodig.
Mijn ervaring is dat zeer weinig servers een single stream download toelaten van veel meer dan 100 mbps, velen zelfs nog niet de helft.
Op heel veel datacenters zitten de servers nog steeds achter een 100 Mbps buitenconnectie!

De 200 Mbps van Telenet kwam pas tot zijn recht wanneer ik zeer veel populaire torrents tezelfdertijd aan het downloaden was, of wanneer ik voor een zeer grote file (ettelijke GB) een download manager gebruikte op sites die verschillende connecties op dezelfde file toelieten.
Het viel zeer zelden voor dat een gewone download met chrome of explorer boven 10 MBps (=80 mbps) uitkwam.

Op mijn werk hebben we 240 Mbps Telenet, en het voelt amper sneller aan bij het downloaden dan mijn 100 Mbps thuis, wat wel veel sneller is (en belangrijk op mijn werk) is de upload aan 30 Mbps, dat is wel 3 keer sneller dan bij Orange (of whop), het verschil tussen 10 en 30 Mbps voelt enorm veel groter dan tussen de 100 en 240 Mbps!

Razer
16 januari 2017, 10:32

Yep, zit ook al tijd aan deze volumes.

Mijn beeldkwaliteit is erop verbeterd (1080p ipv 720p)

Hoe komt ge er na x aantal keer nog bij dat Telenet nog steeds 720P is?

ikbenben
16 januari 2017, 10:40
@Berenod

Ik gebruik geen torrents maar nieuwsgroepen. Ik download aan de volle snelheid.
Dus in mijn geval betaal ik voor snelheid die ik wel gebruik.

Superdad
16 januari 2017, 12:41
Hoe komt ge er na x aantal keer nog bij dat Telenet nog steeds 720P is?

AD2200 kan maar 1080i/720p aan...

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

Razer
16 januari 2017, 13:03
AD2200 kan maar 1080i/720p aan...

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

Jammer dat je dan de specs van Orange hun decoder niet kan vergelijken.

berenod
16 januari 2017, 13:38

Toch wel:

http://www.siligence-sas.fr/app/download/1345711/SGS72xx%20Datasheet.pdf

Dus net hetzelfde, maximum dat de decoder kan buitensturen is 1080i.

Maar dit zegt natuurlijk niets, het is niet omdat je decoder 1080i naar je TV stuurt, dat je provider ook 1080i naar je decoder stuurt!

Net zoals je modem met 1 gigabit met je PC is verbonden, dit niet wil zeggen dat je 1 gigabit internet hebt!

Wanneer ik thuis ben zal ik eens kijken wat mijn televisie zegt...

Het juiste modelnummer dat Orange gebruikt is de SGS7233MB, kan zijn dat er wat verschillen op zitten in de SGS72xx reeks...

Maar als puntje bij paaltje komt, zelfs de resolutie (1080i vs 1080p) gaat bijlange na niet de kwaliteit van het beeld bepalen, wel de compressie die je provider wenst te gebruiken.
Hoe meer ze comprimeren, hoe meer kanalen ze op dezelfde bandbreedte kunnen doorsturen (=meer winst)!

1080i met zeer lage compressie gaat veel beter beeld geven dan 1080p met een zeer hoge compressie. Het zwakke punt van 1080i ten opzichte van 1080p is dat je gemakkelijker streaking (=vegen) gaat hebben bij zeer snelle actie scenes.
De 4K inhoud van Netflix is ook maar pover van kwaliteit, wel nog altijd een stuk beter dan de beste FullHD content natuurlijk...
Zelfde reden, zeer zwaar gecomprimeerd, kwestie van kijkers niet op 3 dagen tijd tegen hun fair usage download volume te jagen.

En niettegenstaande bovenstaand gescherm met nummers dus volstrekt geen subjectief uitsluitsel geeft, moet ik wel zeggen dat het Orange beeld wat beter van kwaliteit lijkt te zijn (= dus objectief), maar bijlange na niet genoeg om gebaseerd daarop te gaan overstappen...

Superdad
16 januari 2017, 13:53
Beetje gemakkelijk wel, kritiek zonder zelf moeite te doen...

https://www.google.be/amp/elektrozine.be/test-mobistar-tv/amp/

SGS7233MB

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/compatibiliteit-van-de-decoder

sandervdw
16 januari 2017, 14:17
Jouw uitspraak hierboven is wel serieus misleidend...
Je kan enkel de Medialaan-zenders bekijken. :crazy:

Voor mij is betrouwbaarheid van internet + een deftige digicorder (of iets soortgelijks) belangrijk.
Dus ik zit vast aan één aanbieder.

Als je écht wil experimenteren heb je dan nog wel wat keuze. Als je een IP-tv abonnement neemt, en een Kodi-mediaplayer aan uw tv hangt kom je met énkel een internetverbinding in principe ook al ver.
Het probleem zit em in het behalen van een continu hoge snelheid, daar lukt enkel Telenet (en mogelijks Orange) in. Bij Proximus kom je daarnaast nog even duur uit dan bij Telenet ook...

Chizm
16 januari 2017, 16:15
Bij orange heb je verplicht gsm-abbo nodig? We gaan verhuizen in feb en dus aan het kijken wat we met intern en tv gaan doen.

Razer
16 januari 2017, 17:04
Maar dit zegt natuurlijk niets, het is niet omdat je decoder 1080i naar je TV stuurt, dat je provider ook 1080i naar je decoder stuurt!

Net zoals je modem met 1 gigabit met je PC is verbonden, dit niet wil zeggen dat je 1 gigabit internet hebt!

Dit

Beetje gemakkelijk wel, kritiek zonder zelf moeite te doen...

https://www.google.be/amp/elektrozine.be/test-mobistar-tv/amp/

SGS7233MB

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/compatibiliteit-van-de-decoder

Kan zelfs 4K aan...

Ik bedoel dat Orange deze informatie zelf niet weergeeft op hun website ;)
4K tv is leuk op papier, tegen dat dat er effectief zal zijn, zijn we al een hoop decoders verder...

Superdad
16 januari 2017, 18:06
Ja natuurlijk moet uw bron materiaal full HD zijn... Captain obvious... (Dit)

En ja, ik weet ook dat Orange nog niet in 4K uitzend. Staat ook zo op hun site... Letterlijk vlak boven uw post waarin je zegt dat het niet op hun site staat... Was om aan te tonen dat die hun decoder dus wel 1080p aankan. Maar nu begin je natuurlijk weer over iets anders...

Nogmaals. Heel gemakkelijk negatieve kritiek geven zonder zelf iets bij te dragen...

Polis
16 januari 2017, 18:16
Net even bekeken, komt op 150€/jaar als je ook Vier/Vijf/VTM/... erbij wil.
Wat wel leuk is hierbij: je kan ook de commerciële zenders uit NL bekijken.

Wat mij voorlopig nog onduidelijk is of je gemakkelijk programma's kan opnemen via IPTV.
Ik/mijn madam volgen nogal wat op tv en met onze 2 digicorders hebben we soms maar net genoeg. (tegelijkertijd 1 post kijken + 4 aan het opnemen)
Voor ons profiel zit er niets anders op dan Telenet zeker? :p
Opnemen kan allemaal. 150 per jaar voor wat juist?

https://m.reddit.com/r/IPTV/comments/53zgqn/record_iptv/

strijkkeiZer?
16 januari 2017, 19:16
Orange geeft toch dezelfde kwaliteit als telenet? Of zetten ze zelf hun beeldmateriaal op de kabel?

Superdad
16 januari 2017, 19:27
Zucht. Als de content 1080p is, en de decoder kan enkel 720p aan... Weetewa, blijft allemaal maar bij Telenet, maar kom dan ook niet klagen over prijsverhogingen...

eniac
16 januari 2017, 19:29
Zucht. Als de content 1080p is, en de decoder kan enkel 720p aan... Weetewa, blijft allemaal maar bij Telenet, maar kom dan ook niet klagen over prijsverhogingen...
TN decoder kan 1080i.

Soit, ik ging ook overstappen maar net geconstateerd dat ik opnames moet kunnen delen tussen digicorders. Ik moet dus passen :/

Superdad
16 januari 2017, 19:35
1080i is geen 1080p hé. Iedereen is het er over eens dat je dan beter 720p neemt.

En nogmaals. Wat is 'nodig'... Enfin, dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken.

eniac
16 januari 2017, 19:56
1080i is geen 1080p hé. Iedereen is het er over eens dat je dan beter 720p neemt.

Daar is eigenlijk heel veel discussie rond. Voor snel bewegende beelden heeft 720p een streepje voor maar algemeen prefereer ik op een grote FHD TV 1080i.

En nogmaals. Wat is 'nodig'... Enfin, dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken.

Wij hebben doorgaans meer dan een digicorder vol staan. Moeten nadenken waar ik wat opneem in functie van waar wat bekeken kan worden, daar pas ik voor.

Eens ze dat aanbieden ben ik wel om.

Superdad
16 januari 2017, 20:27
'nodig'

eniac
16 januari 2017, 20:32
'nodig'
Wat is je punt nu eigenlijk? TV op zich is niet "nodig". Een smartphone is niet "nodig". Etc.

byter
16 januari 2017, 20:33
Orange geeft toch dezelfde kwaliteit als telenet? Of zetten ze zelf hun beeldmateriaal op de kabel?

Orange is inderdaad gewoon een beperkter Telenet aanbod aan het resellen. De zenders (bitrate, resolutie, mpeg2/4, ..) worden niet dubbel doorgestuurd want daar is ook geen capaciteit voor. Het is hetzelfde signaal dus. Er kan natuurlijk een verschil zitten tussen de decoders (maar die van Orange is heus niet 4K, in de datasheet die eerder werd gelinked staat toch max 1080i).

Superdad
16 januari 2017, 20:39
Ik heb het al gezegd. Dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken. Één full HD tv en 100mbps vind ik meer dan genoeg... Nogmaals, voor de doorsnee gebruiker is dit waarschijnlijk genoeg. Hoe meer ik daarop kan besparen, hoe beter. Ik geef liever mijn geld uit aan 'leven'. Geen waardeoordeel overigens. Als jij liever meer betaalt voor dat extra voordeel, even goede vrienden ;)

Superdad
16 januari 2017, 20:43
Orange is inderdaad gewoon een beperkter Telenet aanbod aan het resellen. De zenders (bitrate, resolutie, mpeg2/4, ..) worden niet dubbel doorgestuurd want daar is ook geen capaciteit voor. Het is hetzelfde signaal dus. Er kan natuurlijk een verschil zitten tussen de decoders (maar die van Orange is heus niet 4K, in de datasheet die eerder werd gelinked staat toch max 1080i).
Wow, nu pas die post van berenod gezien...

Wat het ook is, ik vind het beeld in ieder geval beter. Dat viel me (en mijn vriendin, en blijkbaar nog redelijk wat mensen) meteen op. Op mijn tv komt ook 1080p invoer...

strijkkeiZer?
16 januari 2017, 21:45
Wow, nu pas die post van berenod gezien...

Wat het ook is, ik vind het beeld in ieder geval beter. Dat viel me (en mijn vriendin, en blijkbaar nog redelijk wat mensen) meteen op.

Maar het geen ik bedoel legt byter toch uit?

Al heeft orange een 800miljardK box, zolang er op de coax kabel die in u straat loopt er maar 1080i/720p staat, kan er toch geen verschil zijn?

Het is toch telenet die bepaalt welke kwaliteit er over hun kabel loopt? En orange mag daar gewoon frequenties uitpikken en uitzenden...
En ik denk echt niet dat telenet boven zijn eigen kwaliteit gaat broadcasten omdat orange hogere kwaliteit aankan(zou een beetje hun eigen "probleem" aanduiden)

Superdad
16 januari 2017, 22:07
Ik denk niet dat telenet daar alleen over beslist? BIPT? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ga ervanuit dat het bronmateriaal bepalend is (mss tot een bepaald niveau?)

Neen echt, ben wel eens benieuwd. Vind er niet meteen iets over terug. Weet iemand meer? Berenod?

strijkkeiZer?
16 januari 2017, 22:18
Ik denk niet dat telenet daar alleen over beslist? BIPT? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ga ervanuit dat het bronmateriaal bepalend is (mss tot een bepaald niveau?)

Ik denk dat telenet op zijn kabel zet wat ze willen?
En anders motiveren ze het gewoon dat hogere kwaliteit meer bandbreedte nodig heeft en dat dat er niet is?

ikbenben
16 januari 2017, 23:19
Weetewa, blijft allemaal maar bij Telenet, maar kom dan ook niet klagen over prijsverhogingen...

Ik klaag toch niet :)

Superdad
16 januari 2017, 23:20
Ik klaag nog niet :)

Fixed that for you ;)

ikbenben
17 januari 2017, 01:01
http://www.animated-gifs.eu/category_objects/objects-saw/0022.gif

Superdad
17 januari 2017, 07:53
Je bedoelt natuurlijk de mensen die klagen/zagen over de prijzen? :)

ikbenben
17 januari 2017, 10:27
Je bedoelt natuurlijk de mensen die klagen/zagen over de prijzen? :)

Ja, dat ook ja :ironic:

eniac
17 januari 2017, 11:23
Ik heb het al gezegd. Dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken. Één full HD tv en 100mbps vind ik meer dan genoeg... Nogmaals, voor de doorsnee gebruiker is dit waarschijnlijk genoeg. Hoe meer ik daarop kan besparen, hoe beter. Ik geef liever mijn geld uit aan 'leven'. Geen waardeoordeel overigens. Als jij liever meer betaalt voor dat extra voordeel, even goede vrienden ;)

Akkoord, voor velen zal dit volstaan. Ik wou gewoon aangeven dat het nutteloos is om de noden van anderen in vraag te stellen, want op de keper beschouwd is niets van dit alles echt nodig.

Ik wil twee digicorders en opnames delen is een nobrainer dan.

Razer
17 januari 2017, 16:50
Ik zie hier de laatste pagina's maar 1 persoon klagen en dat is dan nog geen Telenet klant ook :oink:

Superdad
17 januari 2017, 17:29
Ik had het al laten rusten hoor. Jij komt het hier weer oprakelen. Is het omdat ik gelijk had dat Telenet maar in 720p uitzend? Wat heb jij ondertussen bijgedragen? Weet jij bijvoorbeeld wie bepaalt welk signaal op de kabel doorgestuurd wordt?

En ja, het zit mij hoog dat mensen nu nog altijd klagen over de prijzen maar altijd wel iets verkeerd vinden met een nochtans voor de meeste mensen goed alternatief...

StanTem
17 januari 2017, 17:49
Ik had het al laten rusten hoor. Jij komt het hier weer oprakelen. Is het omdat ik gelijk had dat Telenet maar in 720p uitzend? Wat heb jij ondertussen bijgedragen? Weet jij bijvoorbeeld wie bepaalt welk signaal op de kabel doorgestuurd word?

En ja, het zit mij hoog dat mensen nu nog altijd klagen over de prijzen maar altijd wel iets verkeerd vinden met een nochtans voor de meeste mensen goed alternatief...

Als ze persé iets als Yelo ofzo willen (of iets anders dat Orange niet aanbiedt), dan kunnen ze niet anders dan bij Telenet blijven. En dan mag er toch nog altijd geklaagd worden over de prijs, toch?

Superdad
17 januari 2017, 18:04
Als ze persé iets als Yelo ofzo willen (of iets anders dat Orange niet aanbiedt), dan kunnen ze niet anders dan bij Telenet blijven. En dan mag er toch nog altijd geklaagd worden over de prijs, toch?
Let's agree to disagree then...

Eniac geeft aan dat hij voor dat extra voordeel graag meer betaalt. Geen probleem dan.

Maar alles willen en dan komen klagen dat je veel moet betalen gaat er bij mij niet in.

Nogmaals, hangt af van de situatie af. Bij ons is het vooruitgang...

StanTem
17 januari 2017, 18:07
Let's agree to disagree then...

Eniac geeft aan dat hij voor dat extra voordeel graag meer betaalt. Geen probleem dan.

Maar alles willen en dan komen klagen dat je veel moet betalen gaat er bij mij niet in.

Nogmaals, hangt af van de situatie af. Bij ons is het vooruitgang...
Meer willen betalen en elk jaar de prijzen omhoog zien gaan is niet hetzelfde eh.

Superdad
17 januari 2017, 18:10
Meer willen betalen en elk jaar de prijzen omhoog zien gaan is niet hetzelfde eh.
Tja, wat denk je dat Telenet het meest gaat voelen? Komen klagen op een forum (van Telenet overigens) of overstappen... (Zelfs als je daardoor bepaalde functionaliteiten moet missen. Dat kan je imo perfect missen...)

Vroeger zat ook iedereen bij electrabel hé...

StanTem
17 januari 2017, 18:16
Tja, wat denk je dat Telenet het meest gaat voelen? Komen klagen op een forum (van Telenet overigens) of overstappen... (Zelfs als je daardoor bepaalde functionaliteiten moet missen. Dat kan je imo perfect missen...)

Vroeger zat ook iedereen bij electrabel hé...

Scheve vergelijking. Elektriciteit is elektriciteit. Tis ni da het bij de ene leverancier sneller toekomt dan bij een ander eh.

En gij kunt die functies mss missen, anderen mss niet.

En voor de duidelijkheid, ik heb ook Orange eh [emoji14]

Superdad
17 januari 2017, 18:22
Scheve vergelijking. Elektriciteit is elektriciteit. Tis ni da het bij de ene leverancier sneller toekomt dan bij een ander eh.

Van electrabel wou ik ook maar zeggen dat hun prijzen ook telkens stegen tot er voldoende mensen overstapten... Prijzen zijn vervolgens serieus gedaald...

Qua functies missen: heb daarom ook 'imo' toegevoegd. Heb ook al verschillende keren aangehaald dat je daar zelf over moet beslissen natuurlijk. Maar jij zegt dat ze dan niet anders kunnen dan bij Telenet blijven. Wat ik dus tegenspreek...

En? Content van? [emoji23]

Lefky
17 januari 2017, 18:24

is da wa goed die orange?
globaal gezien, dus ook bv iets inplannen via uw gsm etc

als ik verhuis ga ik dat dan mss ook nemen

Superdad
17 januari 2017, 18:26
Momenteel dus nog geen live tv/opnames bekijken, maar programmagids/opnemen via de app vind ik persoonlijk geslaagd en heel snel. Imo beter dan yelo.

StanTem
17 januari 2017, 18:30
Van electrabel wou ik ook maar zeggen dat hun prijzen ook telkens stegen tot er voldoende mensen overstapten... Prijzen zijn vervolgens serieus gedaald...

Qua functies missen: heb daarom ook 'imo' toegevoegd. Heb ook al verschillende keren aangehaald dat je daar zelf over moet beslissen natuurlijk. Maar jij zegt dat ze dan niet anders kunnen dan bij Telenet blijven. Wat ik dus tegenspreek...

En? Content van? [emoji23]
Ik ben er content van ja. Op ne digicorder na die sporadisch eens in een opstart-loop blijft hangen heb ik geen problemen.

is da wa goed die orange?
globaal gezien, dus ook bv iets inplannen via uw gsm etc

als ik verhuis ga ik dat dan mss ook nemen
Werkt perfect hier. Heel content van.

Superdad
17 januari 2017, 18:39
Ik ben er content van ja. Op ne digicorder na die sporadisch eens in een opstart-loop blijft hangen heb ik geen problemen.

Werkt perfect hier. Heel content van.
Dat heb ik niet, maar soms zijn het hier allemaal smurfen. Eens heropstarten lost dat ook op. Was bij Telenet ook, maar minder frequent, dus weet nu niet aan wat het ligt... :(

Lefky
17 januari 2017, 19:03
En kunde daar 2 dingen tegelijk mee opnemen?
Voor zover ik nu weet kan het yelo-achtige-app-iets dus geen live tv of opnames laten zien, nog grote verschillen?

Superdad
17 januari 2017, 19:05
Terugkijk-tv en gedeelde opnames blijkbaar.

Je tv-decoder kan verschillende programma’s tegelijk opnemen.*(VOO-regio: 4 opnames tezelfdertijd en 1 zender bekijken. Telenet-regio: 2 opnames tezelfdertijd en 1 zender bekijken).

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/opnames

Lefky
17 januari 2017, 19:06
onder gedeelde opnames versta ik dat je de opnames van de ene decoder niet kan afspelen op een andere? (dan heb je er al 2 nodig)
en terugkijktv is zoals ooit gemist?

Superdad
17 januari 2017, 19:08
Yup, anders moet je dit en het ander topic erover eens lezen. Is ondertussen al enkele keren uitvoerig aan bod gekomen... :)

eniac
17 januari 2017, 19:09
En kunde daar 2 dingen tegelijk mee opnemen?
Voor zover ik nu weet kan het yelo-achtige-app-iets dus geen live tv of opnames laten zien, nog grote verschillen?
Opnames bekijken via yelo is toch ook best waardeloos? Nauwelijks zenders waarbij dat werkt...

Lefky
17 januari 2017, 19:12
Yup, anders moet je dit en het ander topic erover eens lezen. Is ondertussen al enkele keren uitvoerig aan bod gekomen... :)

Link? :)

Opnames bekijken via yelo is toch ook best waardeloos? Nauwelijks zenders waarbij dat werkt...

Goh, nu ik thuis woon is dat toch wel handig. Dan kan ik toch al een groot deel van mijn programma's bekijken zonder een week te moeten wachten tot ik de tv eens voor mij heb.
Eens ik alleen woon is het mijn tv dus dan is het enige nut dat ik er aan heb op de wc ofzo kijken :p of in bed, dat kan ook nog

Superdad
17 januari 2017, 19:25
Link? :)

Goh, nu ik thuis woon

Dat is er aan te zien...

Allez, voor ene keer dan:

https://www.9lives.be/forum/phones-tablets/997299-orange-internet-mobile.html

Shit, verkeerde link. Het is deze. Niet vergeten dat je telefoonabonnement nodig hebt, dus zal andere link laten staan...

https://www.9lives.be/forum/algemene-discussies/1033859-telenet-concurrent-mobistar-vast-internet-tv.html

eniac
17 januari 2017, 20:08
Goh, nu ik thuis woon is dat toch wel handig. Dan kan ik toch al een groot deel van mijn programma's bekijken zonder een week te moeten wachten tot ik de tv eens voor mij heb.

Neem jij dan zoveel op op Eén? Voor andere zenders werkt dat toch niet?

strijkkeiZer?
17 januari 2017, 21:14
Ik had het al laten rusten hoor. Jij komt het hier weer oprakelen. Is het omdat ik gelijk had dat Telenet maar in 720p uitzend? Wat heb jij ondertussen bijgedragen? Weet jij bijvoorbeeld wie bepaalt welk signaal op de kabel doorgestuurd wordt?

Orange is een goed alternatief. Het enige dat mij tegenhoud is dat men vriendin graag tlc kijkt. Moest dit er zijn bij orange was ik weg bij telenet.

En ja je hebt gelijk dat telenet 720p uitzend.
Maar orange gaat toch niet hoger kunnen dan wat telenet op zijn kabel zet...

deathproof
17 januari 2017, 22:03
Het gaat me wat te rap bij telenet, een tijd geleden kan ik me nog herinneren dat ze net met dezelfde onzin afkwamen; prijzen moeten omhoog om hun nieuwe apparatuur te bekostigen.

Ondertussen ben ik al met 2 GSM abbo's weg bij Telenet. En als ze het erop wagen dit nog eens te flikken ben ik er volledig weg. Sinds dat die amerikaan daar de plak zwaait worden de klanten alsmaar meer leeg geperst.

Superdad
17 januari 2017, 22:17
Orange is een goed alternatief. Het enige dat mij tegenhoud is dat men vriendin graag tlc kijkt. Moest dit er zijn bij orange was ik weg bij telenet.

En ja je hebt gelijk dat telenet 720p uitzend.
Maar orange gaat toch niet hoger kunnen dan wat telenet op zijn kabel zet...
Dat weten we dus nog niet hé. Net zoals we nu nog altijd niet weten tot wat de Orange decoder in staat is...

yaris
17 januari 2017, 22:30
Het gaat me wat te rap bij telenet, een tijd geleden kan ik me nog herinneren dat ze net met dezelfde onzin afkwamen; prijzen moeten omhoog om hun nieuwe apparatuur te bekostigen.

Ondertussen ben ik al met 2 GSM abbo's weg bij Telenet. En als ze het erop wagen dit nog eens te flikken ben ik er volledig weg. Sinds dat die amerikaan daar de plak zwaait worden de klanten alsmaar meer leeg geperst.

Ik heb mobile vikings besteld en als dat meevalt dan ga ik mijn vrouw haar king ook overzetten. Als ik bij vrienden / familie rondhoor dan zijn er die 120 / 130 euro per maand betalen voor Internet, TV en gsm.

jee
18 januari 2017, 00:40
Oranje goed alternatief? Volgens mij niet. En wel om het volgende. Die hebben niks als misserie en vandaag weer ene geval gehad. 2mbs ipv 100 en het is bijna elke dag. In game Ping 80/150. Zelfs mensen die niet gamen alleen maar problemen mee. Wil je oranje bellen duurt het meestal 20 min. Vandaag weer iemand 22min aan telefoon voor er iemand opnam. Ik ken wel geteld 8 mensen die naar oranje zijn gegaan en allemaal zijn er terug weg. En blijkbaar waren ze niet de eenige en waren er in hun familie/ vriendenkring mensen met zelfde problemen. Dit kan toch geen toeval meer zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

StanTem
18 januari 2017, 00:47
Oranje goed alternatief? Volgens mij niet. En wel om het volgende. Die hebben niks als misserie en vandaag weer ene geval gehad. 2mbs ipv 100 en het is bijna elke dag. In game Ping 80/150. Zelfs mensen die niet gamen alleen maar problemen mee. Wil je oranje bellen duurt het meestal 20 min. Vandaag weer iemand 22min aan telefoon voor er iemand opnam. Ik ken wel geteld 8 mensen die naar oranje zijn gegaan en allemaal zijn er terug weg. En blijkbaar waren ze niet de eenige en waren er in hun familie/ vriendenkring mensen met zelfde problemen. Dit kan toch geen toeval meer zijn.

Heb het nu al enkele maanden en nog niks van problemen gehad. Speedtest geeft hier telkens 90+ Mbps aan. Ping is hier altijd 20 (wat bij Telenet ook zo was).
Op het forum hier vind je genoeg positieve ervaringen over Orange. Toch meer dan negatieve.

jee
18 januari 2017, 00:48
Wel heel raar want ik lees niet hier maar op andere sites meer negatieve dan positieve. En ik was ook aant twijfelen van over te gaan maar als er al zoveel mensen die ik zelf ken de zelfde problemen hebben.

rsc
18 januari 2017, 01:07
Hoe iemand nog mobiel klant kan zijn bij telenet is voor mij onbegrijpelijk. De kwaliteit van hun internet tot daar aan toe, maar er zijn toch genoeg andere operatoren om geen mobiel abonnement te moeten hebben bij die afzetters van telenet.

MaTi
18 januari 2017, 06:31
Hoe iemand nog mobiel klant kan zijn bij telenet is voor mij onbegrijpelijk. De kwaliteit van hun internet tot daar aan toe, maar er zijn toch genoeg andere operatoren om geen mobiel abonnement te moeten hebben bij die afzetters van telenet.

Ik heb wiggo samen met mijn vriendin. Gewoon om het comfortabel te hebben qua bellen.

Hiervoor herlaadde ze gemiddeld 2 keer per maand met proximus generation connect doordat ze veel belde.

Ik weet dat het goedkoper en beter kan.

Veel factoren spelen mee. Geen fatsoenlijke snelheid van proximus voor internet hier, vandaar telenet.

Ik hoop enkel dat ze iets doen aan hun dekking. Eventueel als orange op punt staat, dat ik een overstap maak.

MaTi
18 januari 2017, 06:33

Haha, dezelfde reden als van mijn vriendin. Alhoewel, nu ze haar trouwkleed gekozen heeft, kijkt ze niet meer.

Ik kan overstappen dus :p

eniac
18 januari 2017, 07:43
De €15 die King kost is toch geen slecht aanbod? Zijn er betere alternatieven voor mensen die in de buurt komen van de geboden belminuten?

En om 1 of andere reden krijgt mijn vrouw geregeld een volledig jaar €5 korting. Voor €10 dus al helemaal een nobrainer.

Superdad
18 januari 2017, 08:20

Als dat bij u zo is, dan is er iets mis, maar dat ligt daarom niet aan Orange... Ook al sinds het begin klant (tester zelfs) en niets van miserie... Speedtest dicht tegen de 100mbps en ping iets minder dan 20...

Wel heel raar want ik lees niet hier maar op andere sites meer negatieve dan positieve. En ik was ook aant twijfelen van over te gaan maar als er al zoveel mensen die ik zelf ken de zelfde problemen hebben.

Ik ken ook mensen met Orange en niemand heeft problemen ermee... Waar vind je die ervaringen? Recent?

De €15 die King kost is toch geen slecht aanbod? Zijn er betere alternatieven voor mensen die in de buurt komen van de geboden belminuten?

En om 1 of andere reden krijgt mijn vrouw geregeld een volledig jaar €5 korting. Voor €10 dus al helemaal een nobrainer.
Dolfijn zelfde aantal belminuten, meer data...

eniac
18 januari 2017, 08:46
Dolfijn zelfde aantal belminuten, meer data...

Ha, klopt. Maar moet voor ons dan eerder concurreren met King aan €10/maand.

Superdad
18 januari 2017, 08:55
Ha, klopt. Maar moet voor ons dan eerder concurreren met King aan €10/maand.
Idd, heb ook die korting gekregen toen ik nog Telenet klant was. Maar voor één jaar dacht ik... Ze weten wel dat ze anders klanten verliezen... Bij dolfijn heb je wel 50% meer data natuurlijk. Ikzelf bel niet zoveel, en kwam niet meer toe met 1GB dus tempo giga is voor mij het meest interessant...

StanTem
18 januari 2017, 09:21
Ikzelf bel niet zoveel, en kwam niet meer toe met 1GB dus tempo giga is voor mij het meest interessant...

Idem hier.
De niet-opgebruikte belwaarde gebruik ik dan voor mijn PSN-tegoed aan te vullen.

ikbenben
18 januari 2017, 10:40
Haha, dezelfde reden als van mijn vriendin. Alhoewel, nu ze haar trouwkleed gekozen heeft, kijkt ze niet meer.

Ik kan overstappen dus :p

Lol, die van mij haar favoriete programma is ook Say Yes to the Dress.
Chance dat ze Yelo heeft en dat ze op haar laptop kijkt :lol:

Ikzelf bel niet zoveel, en kwam niet meer toe met 1GB dus tempo giga is voor mij het meest interessant...

Ik heb Proximus (al 20 jaar of zo). Ik bel ook niet veel en heb 1GB. Sinds kort wordt het volume niet meer gerekend bij je meest gebruikte app, bij mij Facebook dus. Sinds die aanpassing kom ik ruim toe met mijn 1GB.
Altijd bij Proximus gebleven omdat ze voor mij de beste dekking hebben.

coldvinc
18 januari 2017, 10:50
Het is klote maar voorlopig valt het wel mee voor mij, mede omdat ons internet door zowel mijn vader zijn werkgever als mijn werkgever wordt betaald :lol: en ze controleren het niet. Ons internet is bijgevolg gratis en we betalen maar 12 EUR / maand voor onze 2 GSM-abonnementen.

Het grootse voordeel voor mij is hun Telenet app die automatisch verbinding maakt met wifree hotspots waarvan er belachelijk veel zijn. Ik heb bijna constant wifi als ik van werk naar huis pendel (behalve op trein uiteraard). Daarenboven ook nog eens Triiing en Yelo.

Er is gewoon geen alternatief.

ikbenben
18 januari 2017, 11:03
Daarenboven ook nog eens Triiing en Yelo.

Juist, Triiing was ik al vergeten!!
Zeer handig voor als je veel belt. Mijn vriendin gebruikt dit regelmatig.

Superdad
18 januari 2017, 11:16
Er is gewoon geen alternatief.

Voor u

strijkkeiZer?
18 januari 2017, 17:35
Dat weten we dus nog niet hé. Net zoals we nu nog altijd niet weten tot wat de Orange decoder in staat is...

Jij weet dat nig niet. Genoeg mensen die dat wel weten

Superdad
18 januari 2017, 18:03
Jij weet dat nig niet. Genoeg mensen die dat wel weten
Wow, nu ben ik volledig overtuigd. Geen bewijzen nodig.

strijkkeiZer?
18 januari 2017, 20:10
Wow, nu ben ik volledig overtuigd. Geen bewijzen nodig.

En wat zijn uw bewijzen van het omgekeerde

Superdad
18 januari 2017, 20:35
Wut? Ik heb aangetoond dat Telenet maar 720p kan. Nergens heb ik gezien dat Orange maar hetzelfde (of meer kan). En wie wat op de kabel zet weet ik dus niet en heb ik zelf ook toegegeven. Dat vind ik niet terug op internet, maar zou het wel graag weten...

HUSKE
19 januari 2017, 21:50
720p of 1080i eh.
Wat de orange decoder kan is van een belang want een ander signaal is er toch niet voor handen.

Als de decoder van orange beter is, zou het kunnen dat de decoder een langer leven beschoren is. Het zou eens tijd worden dat er een 1080p signaal op de kabel komt en we een decoder krijgen die dat aankan.

tkof
19 januari 2017, 23:32
Ik sta op het punt om naar Orange over te stappen.
Maar ja ik weet wat ik aan telenet heb, maar niet aan Orange.
Was daarnet even op de facebook pagina van Orange gegaan. Amaaaaai zoveel klachten... Ben nadien op de facebook pagina van telenet geweest. Ik moet wel toegeven dat ze bij telenet heel snel contact opnemen met binnenkomende klachten van klanten. Wat ik niet kan zeggen van orange als ik op hun facebook kijk ...Weinig tot geen antwoord.

Superdad
19 januari 2017, 23:34
720p of 1080i eh.
Wat de orange decoder kan is van een belang want een ander signaal is er toch niet voor handen.

Als de decoder van orange beter is, zou het kunnen dat de decoder een langer leven beschoren is. Het zou eens tijd worden dat er een 1080p signaal op de kabel komt en we een decoder krijgen die dat aankan.
Dat vroeg ik mij hier dus ook af. Welk signaal zit er op de kabel? Iemand die mij dat eens kan tonen? Hangt dat niet af van de bron?

Superdad
19 januari 2017, 23:49
Was daarnet even op de facebook pagina van Orange gegaan. Amaaaaai zoveel klachten... Ben nadien op de facebook pagina van telenet geweest. Ik moet wel toegeven dat ze bij telenet heel snel contact opnemen met binnenkomende klachten van klanten. Wat ik niet kan zeggen van orange als ik op hun facebook kijk ...Weinig tot geen antwoord.
Op Twitter reageren ze nochtans heel snel.

Ben eens specifiek slechte ervaringen gaan opzoeken en heb er ten eerste niet veel gevonden en 2/ liggen de meeste gevallen duidelijk niet aan Orange of zijn al enige tijd oud. Zit niet op FB dus kan me daar niet over uitspreken...

kdhoe
20 januari 2017, 13:07

Bij mij zijn ze Orange vandaag komen installeren. Ik kom van Telenet. Het was dus enkel de modem en decoder switchen. Op een half u was alles in orde. Tot nu toe werkt alles perfect. Ik haal 100mbit down/10 up. Decoder reageert iets trager dan die van Telenet, maar dat is niet echt een issue. Decoder met app koppelen werkte ook van de eerste keer.

strijkkeiZer?
20 januari 2017, 13:10
Dat vroeg ik mij hier dus ook af. Welk signaal zit er op de kabel? Iemand die mij dat eens kan tonen? Hangt dat niet af van de bron?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170120/0f21221cb224c2ad3bfe8b1cb375203e.jpg

Ze zeggen zelf dat er 1080i wordt uitgezonden

Superdad
20 januari 2017, 13:34
Telenet idd, wil nog niets zeggen over wat op de kabel staat hé... Zou graag toch iets zien voor ik het geloof. Daarenboven zegt diene Serge zelf dat hun uitleg niet klopt en dit afhankelijk is van de uitzending...

720p of 1080i is geen 1080p... Op hun eigen site staat zelfs dat digicorder maar 720p/1080i aan kan. Heb de link hier al gezet. Klantendienst bewijst dus nogmaals dat ze meestal niet weten waarover ze spreken...

strijkkeiZer?
20 januari 2017, 14:51
Wij zenden uit op 1080i maw wij zetten 1080i op de kabel en orange kan op hunne kop staan.
Dat is wat ik lees

Ma soit ge wilt et toch ni geloven

Edit: de serge zegt niet dat het afhangt van de uitzending... hij zegt dat het los staat van tv uitzendingen, hij wilt het hebben over de dnla gestreamde dingen van zijn thuisnetwerk

FLT
20 januari 2017, 21:06

Via facebook reeds paar contact gehad voor bestelling inet+tv, ik had besteld net voor hun administratieve downtime eind vorig jaar. Kreeg altijd dezelfde dag reactie, meestal binnen 2-4u. Toen konden ze ook mijn aanvraag niet terugvinden. Uiteindelijk wel 2x gebeld geweest door Orange voor planning van installatie aangezien ze via facebook nogmaals de aanvraag hadden doorgezet.
Valt niet te ontkennen dat Telenet momenteel zijn zaakjes beter op orde heeft.

Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat Orange (wellicht) groeipijn kan/ zal hebben. Waarmee ik niet wil zeggen dat die er zijn, aangezien ik geen problemen heb.
Eind juni 2016 waren er 10500 inet+tv klanten, eind september 2016 waren er 17600 inet+tv klanten. Kleine aantallen als je vergelijkt met Telenet, maar relatief gezien wel een forse groei. Sinds maart 2016 (lancering inet+tv) zo'n 84 inet+tv klanten per dag, toch niet min...

tkof
21 januari 2017, 01:01
Via facebook reeds paar contact gehad voor bestelling inet+tv, ik had besteld net voor hun administratieve downtime eind vorig jaar. Kreeg altijd dezelfde dag reactie, meestal binnen 2-4u. Toen konden ze ook mijn aanvraag niet terugvinden. Uiteindelijk wel 2x gebeld geweest door Orange voor planning van installatie aangezien ze via facebook nogmaals de aanvraag hadden doorgezet.
Valt niet te ontkennen dat Telenet momenteel zijn zaakjes beter op orde heeft.

Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat Orange (wellicht) groeipijn kan/ zal hebben. Waarmee ik niet wil zeggen dat die er zijn, aangezien ik geen problemen heb.
Eind juni 2016 waren er 10500 inet+tv klanten, eind september 2016 waren er 17600 inet+tv klanten. Kleine aantallen als je vergelijkt met Telenet, maar relatief gezien wel een forse groei. Sinds maart 2016 (lancering inet+tv) zo'n 84 inet+tv klanten per dag, toch niet min...

ja dat is ook weer waar, En ook een tevreden Orange klant ?

FLT
21 januari 2017, 19:43
Ik ben zeker tevreden van Orange :)

De digicorder is een tikkeltje trager, zowel bij het zappen als de TV gids/ menu. Maar het is niet irritant, ik spreek hier wellicht over 0,2 sec extra bij het zappen.
Internet werkt gewoon goed, gebruik mijn eigen router. Pijnpunt is hun administratie en bestelproces.
Uiteindelijk toch 23eur minder per maand voor mijn behoeftes.

Wanneer het Yelo alternatief komt dan hoop ik dat ze het als betalende optie aanbieden en niet toevoegen aan het standaard "pack" om zo de prijs omhoog te drijven. Zo kan iedereen betalen voor wat ze willen ipv het alles of niets principe van Telenet. Heb echt geen behoefte aan Yelo, Triiing, ...

rsc
21 januari 2017, 22:47

Waar vind je dit?

FLT
22 januari 2017, 12:48
Staat in hun financieel nieuws: https://corporate.orange.be/nl/financi%C3%ABle-informatie

rsc
22 januari 2017, 15:34
Nieuws over Orange van Orange? Dat zal zeker wel neutraal en niet eenzijdig zijn.

HUSKE
23 januari 2017, 07:52
Nieuws over Orange van Orange? Dat zal zeker wel neutraal en niet eenzijdig zijn.

Financieel nieuws gaat wel kloppen, daar is hoogstens wat geschoven met de bedragen in de tabellen (Capex/opex etc). Maar het aantal klanten zal wel juist zijn.

RETYPE
23 januari 2017, 09:39
Even hier posten:

Ik heb scarlet en door omstandigheden twee keer te laat betaald, ik krijg nu een herinneringskost aangerekend van maar liefst 15 euro. Zou ik dat betalen of gewoon het normale bedrag van 39 euro betalen? Ik vind dit overigens veel te duur voor tv en internet.

Proto
23 januari 2017, 10:08
Even hier posten:

Ik heb scarlet en door omstandigheden twee keer te laat betaald, ik krijg nu een herinneringskost aangerekend van maar liefst 15 euro. Zou ik dat betalen of gewoon het normale bedrag van 39 euro betalen? Ik vind dit overigens veel te duur voor tv en internet.

Bel hen eens op met de vraag om die extra kosten te schrappen. Vaak doen ze daar niet echt moeilijk over als ze zien dat je normaal wel een stipte betaler bent.

tkof
23 januari 2017, 18:45
vandaag overschakeling aangevraagd. ze komen begin volgende week installeren. Ben benieuwd :)

tkof
24 januari 2017, 18:16
Heeft er iemand een idée of je met de logitech harmony hub de digicorder van Orange kan bedienen ?

Chizm
25 januari 2017, 11:34
heb ook interesse in internet+tv van organe voor 39 euro

maar ik lees op hun site: om te profiteren van ons Internet + TV-aanbod, heb je een Orange gsm-abonnement nodig.

is dit ecth nodig of hoe zit dat?

byter
25 januari 2017, 17:09
heb ook interesse in internet+tv van organe voor 39 euro

maar ik lees op hun site: om te profiteren van ons Internet + TV-aanbod, heb je een Orange gsm-abonnement nodig.

is dit ecth nodig of hoe zit dat?

Ja, je hebt een abonnement nodig. 39 euro is (buiten de promo van 6 maand) wel enkel vanaf Arend anders is het 49 euro / maand + gsm abonnement (minimum 8 euro).

wiseguy444
25 januari 2017, 21:00
Even hier posten:

Ik heb hier al 2x 19eur herinneringskosten gehad op mijn orange gsm abonnement. Een abbo van 20eur/maand. Stomweg omdat ik die rekening bijna niet gebruik en vergeten geld was op te zetten. Ik had die ook niet betaald en ze is er volgende Domiciliëring mee af gegaan.
Schandalig dure herinnering.

Chizm
30 januari 2017, 11:17
hm geen zin in orange abbo

het zal dan scarlet worden.

Sentor
31 januari 2017, 19:34
Kwaliteit kost nu eenmaal geld.
Iedereen wilt goedkoper maar willen op niks inleveren. Zo werkt de wereld niet hé...
Er zijn goedkopere alternatieven maar dan lever je maar wat in.
Scarlet, Orange, etc

Ik betaal wel voor diensten waar ik niet eens gebruik wens van te maken.
En wil je die eruit gooien dan komt het gewoonweg NOG duurder uit.

Greetings Sentor

SteveDotcom
25 augustus 2017, 21:56
Aan diegene die denken dat ze inleveren bij Orange, je hebt bij Orange ook 100mbps van snelheid zoals Telenet. Wil je 200mbps hebben is dat ook mogelijk maar gewoon belachelijk om dat te betalen. Bij hun gsm abonnementen heb je vaak veel meer mobiele data dan bij andere operatoren en bij bepaalde abonnementen krijg je er zelfs gratis Icoyote bij. Het enigste nadeel van Orange is dat ze geen sportpakket hebben zoals Telenet dat heeft.