PDA

Volledige versie bekijken : Welke parfum (geur) dragen jullie?

Pagina's : [1] 2

jawadde001
12 januari 2017, 18:03
Welke parfum dragen jullie of is jullie favoriete geur?

Voor mij (man) is dit: Tabac Original, Quorum en Van Cleef & Arpels pour homme.

Opgelet, deze zijn enkel voor echte mannen. Tieners en fitnessboys moeten hier met hun klauwen afblijven. :p

Ik moet niets hebben van die moderne sporty, aquatic geurtjes. Bovenstaand geuren zijn respectievelijk van de jaren 50, jaren 80 en 70.

Die Tabac Original is er ook in aftershave en geloof me, die onweerstaanbaar. :love:

Edit:
Quorum:
https://www.youtube.com/watch?v=nxP_qoNuRlo

Van cleef & Arpels:
https://www.youtube.com/watch?v=BIUZhP29AMU

SideShow
12 januari 2017, 18:05
Ik word misselijk van parfum.
Geen dus.
Ik kan het ook niet verdragen van anderen.

Philharmoniker
12 januari 2017, 18:25
deze is met voorsprong de meest "gefeedbackte" (zowel jong als mature lol ) in men collectie. hem nog vast krijgen is een ander zaak.

http://www.orental.ru/upload/iblock/fa0/fa0c443789b70690292aa655fde46adb.jpg

Sovereign
12 januari 2017, 18:27
212 Men Eau de Toilette van Carolina Herrera.

Mooncat
12 januari 2017, 18:36
- 1 Million van Paco Rabanna
- Sauvage van Dior
- Armani Code
- Eau d'Aromes van Armani
- Parisian Break van Givenchy

kil911ler
12 januari 2017, 18:46
Casual: Hugo van Hugo Boss
Special occasions: Boss van Hugo Boss

ashuray
12 januari 2017, 19:13
DKNY (de groene in appel vorm), Tommy Girl, Pink passion van Hunckemoller en een roze van Playboy die ze bij de Kruidvat hebben

xAnyana
12 januari 2017, 20:18
Momenteel heb ik er 2 van Rituals. Eau Des Indes en Fleurs de L'Himalaya.

cdp1193
12 januari 2017, 20:50
Allround: Terre d'Hermes
Zomer: eau d'orange verte van Hermes
's Avonds: Encre noire van Lalique

Faun
12 januari 2017, 20:51
Elke dag: Clubman Pinaud (https://www.oldfashioned.be/products/clubman-pinaud-original?variant=11897956038) aftershave. Heel speciale geur, maar zorgt insta feel-good gevoel en zelfvertrouwen. Vooral vrouwen lijken hier wel van te houden.

Speciale events: Zonder twijfel Armani Code. De vrouwelijke variant vind ik voor de dames ook echt goed.

IlluminatiMess
12 januari 2017, 21:08
Eindelijk eens een leuk topic. ^_^
Ik heb:

- YSL L'homme (favoriete parfum tot nu toe)
- YSL La nuit de L'homme (ruikt ook heerlijk, maar blijft niet lang zitten tgv 'reformulation')
- Chanel Allure Homme Sport (gekocht n.a.v. een review, ben er tevreden mee)
- Armani Code Profumo (gekocht n.a.v. een review, niet enorm tevreden mee. Het blijft wel héél lang liggen op je huid/kleren maar het ruikt een beetje te 'chemisch'. Heel bubblegum-achtig. 1ste keer dat ik dat rook wilde ik het eigenlijk terugbrengen, maar na een tijdje kon ik eraan wennen. 'Tis niet mijn beste koop, maar zal het nog blijven gebruiken.)
- Dior Fahrenheit (klassieker, vroeger gebruikte ik dit veel)

Ik word misselijk van parfum.
Geen dus.
Ik kan het ook niet verdragen van anderen.

Draag je ook deo of niet? ;o

Ik word misselijk van lijfgeur eerlijk gezegd :x

Hazz
12 januari 2017, 21:21
invictus

Lulukai
12 januari 2017, 21:32
Ik wissel veel af.. Mijn huidige favorieten:

Sì van Giorgio armani
Miss dior van dior
J'adore van dior
Dior addict van dior
Woman van Hugo Boss
Red delicious van DKNY

Cpt. Caparzo
12 januari 2017, 21:35
Issey Miyake L'eau D'issey, mijn all time favorite!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

SlashDotDash
12 januari 2017, 21:38
Sinds vorig jaar ook wat meer bezig met geurtjes :)

Mijn noob-setje:

Dior Sauvage (allrounder)
YSL L'Homme (kantoor, lente, zomer - persoonlijke favoriet qua geur in mijn collectie)
Viktor & Rolf Spicebomb (koude dagen)
Mont Blanc Individuel (allrounder, cheap)
Bvlgari Aqua Amara (warme dagen)
Bleu de Chanel (opgebruikt - leuke allrounder maar performance was niet geweldig op mijn huid)

Vandaag voor het eerst Creed Aventus kunnen "testen", was benieuwd waar de hele hype over gaat. Ben er zelf niet kapot van, maar bleek wel énorm in de smaak te vallen bij 2 vrouwelijke collega's na "polsen" van hun mening. Met geen enkel ander geur zo'n reacties gehad. Heel goeie performance, makkelijk 10+u op mijn huid, en beter allround profiel dan ik had gedacht. Wel heel duur. Ga me misschien wel een flesje cadeau doen voor m'n verjaardag :)

Nog op mijn potential buy list:
Valentino Uomo Intense (herfst/winter 2017?)
Tom Ford Noir Extreme (superformeel)
Tom Ford Tobacco Vanille (superformeel, wel vrij speciaal)
Chanel Allure Homme Sport - Eau Extreme (lente!)
Azzaro Wanted
Carolina Herrera CH Men Privé (date-night)

YSL La nuit de L'homme - geniale EDT maar performance-gewijs bedroevend... Ik haal er hooguit 2 uur projectie mee. Dan wordt het een beetje zinloos imho. Mijn gratis staaltje is bijna op :(

- Armani Code Profumo (gekocht n.a.v. een review, niet enorm tevreden mee. Het blijft wel héél lang liggen op je huid/kleren maar het ruikt een beetje te 'chemisch'. Heel bubblegum-achtig. 1ste keer dat ik dat rook wilde ik het eigenlijk terugbrengen, maar na een tijdje kon ik eraan wennen. 'Tis niet mijn beste koop, maar zal het nog blijven gebruiken.)

Same here. Ook geen fan van - voor mij een "no-buy" op basis van één dag met een staaltje.

Sooth Awful
12 januari 2017, 21:46
Blue hawai, dezelfde o de twalet als balthazar boma

Preske
12 januari 2017, 21:52
Azzaro - Solarissimo
ferrari - black
adiddas - team force
Conino (of tonino, stom lettertype) Lamborghini

Heb ik ook nog liggen maar gebruik ik eigenlijk niet

Antartic
DKNY men
kenzo - kenzo pour homme
azzaro - Chrome

Bloembak
12 januari 2017, 22:42
VRAAG: op basis van wat bepaal je om een parfum/aftershave aan te kopen?

Het aanbod is zo groot dat je het bos amper door de bomen ziet.
Als je een parfumwinkel binnengaat, hangen daar zoveel geuren door elkaar dat je bijna onmogelijk een geur op neutrale wijze kan testen.
Je kan moeilijk verder gaan op mond tot mond reclame of reviews omdat ieder zijn lijfgeur heeft en sommige geuren nu eenmaal wel of niet 'pakken'. Laat staan dat je bij iemand passen.

Please, enlighten me.

IlluminatiMess
12 januari 2017, 22:48
Sinds vorig jaar ook wat meer bezig met geurtjes :)

Mijn noob-setje:

Dior Sauvage (allrounder)
YSL L'Homme (kantoor, lente, zomer - persoonlijke favoriet qua geur in mijn collectie)
Viktor & Rolf Spicebomb (koude dagen)
Mont Blanc Individuel (allrounder, cheap)
Bvlgari Aqua Amara (warme dagen)
Bleu de Chanel (opgebruikt - leuke allrounder maar performance was niet geweldig op mijn huid)

Vandaag voor het eerst Creed Aventus kunnen "testen", was benieuwd waar de hele hype over gaat. Ben er zelf niet kapot van, maar bleek wel énorm in de smaak te vallen bij 2 vrouwelijke collega's na "polsen" van hun mening. Met geen enkel ander geur zo'n reacties gehad. Heel goeie performance, makkelijk 10+u op mijn huid, en beter allround profiel dan ik had gedacht. Wel heel duur. Ga me misschien wel een flesje cadeau doen voor m'n verjaardag :)

Nog op mijn potential buy list:
Valentino Uomo Intense (herfst/winter 2017?)
Tom Ford Noir Extreme (superformeel)
Tom Ford Tobacco Vanille (superformeel, wel vrij speciaal)
Chanel Allure Homme Sport - Eau Extreme (lente!)
Azzaro Wanted
Carolina Herrera CH Men Privé (date-night)

YSL La nuit de L'homme - geniale EDT maar performance-gewijs bedroevend... Ik haal er hooguit 2 uur projectie mee. Dan wordt het een beetje zinloos imho. Mijn gratis staaltje is bijna op :(

Same here. Ook geen fan van - voor mij een "no-buy" op basis van één dag met een staaltje.

Dit lijkt mij een lijst van JeremyFragrance. LOL.

jawadde001
12 januari 2017, 22:58
De top tien van deze persoon vind ik wel interessant. Hij heeft zo'n beetje dezelfde smaak als ik:
Pour Monsieur: My Top Ten (http://pourmonsieurblog.blogspot.be/2012/09/my-top-ten-favorite-fragrances.html)

Uit zijn top 10 heb ik er drie staan: Quorum, Azzaro en Van Cleef & Arpels.
Fahrenheit had er misschien ook nog mogen instaan.

Zijn toppers die net uit de top tien lijst vallen:
Pour Monsieur: The Other Fifteen: My Top 25 (http://pourmonsieurblog.blogspot.be/2013/02/putting-this-article-together-has-been_24.html)

Hiervan zou ik graag Grey Flannel eens willen proberen. Dit is een geur die mensen erg verdeeld. Op internet (youtube) vind je de twee uitersten, zij die ervan houden en zij die het walgelijk vinden. :)

Preske
12 januari 2017, 23:24

Als je een parfumwinkel binnengaat, hangen daar zoveel geuren door elkaar dat je bijna onmogelijk een geur op neutrale wijze kan testen.
Je kan moeilijk verder gaan op mond tot mond reclame of reviews omdat ieder zijn lijfgeur heeft en sommige geuren nu eenmaal wel of niet 'pakken'. Laat staan dat je bij iemand passen.

Please, enlighten me.

Als ge een iewat competente verkoopster hebt, zegt ge welke parfums ge al gehad hebt en in welke richting ge zoekt. Sterk, subtiel, fruitig, mannelijk, etc etc.

Het hangt ook af waar ge gaat winkelen. Vroeger ging ik naar een winkel waar er relatief veel ruimte was, maar die is al jaren en jaren gestopt . Nu is er enkel nog van die ketens a la paris-xl waar elke vierkante cm vol parfums staat en de geur gewoon overheerst.

crazyjoker
12 januari 2017, 23:29
Als kerstcadeau had ik 1 million van paco Rabanne gekregen. Ruikt zeer lekker en al complimentjes van gekregen ^^
Goed ruiken doet goed voor het zelfvertrouwen!

StanTem
12 januari 2017, 23:37
Als kerstcadeau had ik 1 million van paco Rabanne gekregen. Ruikt zeer lekker en al complimentjes van gekregen ^^
Goed ruiken doet goed voor het zelfvertrouwen!

Daarmee da uwen date zo succesvol was eh.

Svartálfar
12 januari 2017, 23:44
Paco rabanne black XS
Paco rabanne 1 million
Diesel only the brave tattoo
Dsquared potion krijg hier spijtig genoeg altijd hoofdpijn van terwijl ik em wel lekker vind ruiken.
Viktor & Rolff spicebomb (absolute favoriet)
Versace eau fraiche
Lanvin avant garde

IlluminatiMess
13 januari 2017, 00:22

Please, enlighten me.

Oke noobie:

Geur is subjectief, en hoe iemand het ervaart hangt ook af van diverse factoren, belangrijkste is -denk ik- geslacht. Over het algemeen wordt gezegd dat vrouwen liever zoetere geuren hebben dan bijvoorbeeld hout/leder geuren (kruidachtige geuren). Dit staat echter niet vast en zowel mannen als vrouwen kunnen eender welke parfum gebruiken/kopen. Sommige vrouwen kopen zelfs mannenparfums en andersom.

Daarnaast zijn er mensen die hun parfum kiezen op basis van wat de ander 'lekker' zou vinden. Sommige mannen kopen bijvoorbeeld een parfum die veel vrouwen zou 'pleasen' (liefst op een date) en andersom. Dit geldt echter ook niet altijd, voor sommige mannen boeit het niet wat vrouwen ervan vinden en kopen een parfum die voor hen het lekkerst ruikt. Er zijn ook mannen die zich ergens in de middenmoot bevinden.

Ten slotte is er een verschil tussen Designer Fragrances en Niche Fragrances. Een zeer gekende 'niche fragrance' onder de mannen is Aventus Creed. Het verschil zit hem voornamelijk in de prijs omdat er wordt gezegd dat zij duurdere kruiden/materialen gebruiken hetwelk designer fragrances niet bezitten (om kosten te drukken + massaproductie). Daardoor zijn er ook verschillen in 'longevity' (hoe lang de parfum op uw huid/kleren blijft liggen), 'projection' (tot hoe ver iemand jouw parfum kan ruiken/waarnemen) etc.

Er zijn dus een aantal factoren die je in overweging moet nemen bij het kiezen van je parfum: geslacht, leeftijd, gelegenheid (formeel vs casual), seizoen (vnl. winter vs zomer, soms ook lente en herfst), etc.

Doorheen de tijd zijn er echter wel een aantal parfums die zich als klassiekers hebben gevestigd in de parfumwereld. Dit omwille van een aantal redenen:
1. Ze ruiken 'goed' voor iedereen (Ik bedoel hiermee dat ze over het algemeen door 'iedereen' geapprecieerd kunnen worden; zowel man als vrouw en zowel jong als oud)
2. Ze kunnen perfect gebruikt worden in eender welke omstandigheid (zowel formele events als casual)
3. Ze zijn niet 'te' duur

Ik ga hier geen lijstje geven van klassiekers want dan gaan retards dat afbreken en afkomen met 'waarom staat X en Y' er niet tussen. Hier vind je een goede redditpost: https://www.reddit.com/r/malefashionadvice/comments/vq2f3/basic_mens_fragrance_guide/

Als beginner kan je dus best eens naar zo'n klassiekers zoeken en deze uitproberen: eens testen en ruiken of je het 'oke' vindt. Als je weet wat je liever hebt (iets zoeter vs kruidachtig) kan je je latere aankopen daarop gaan baseren. Fragrantica.com geeft je ook een leidraad van wat als 'lekker ruikend' wordt ervaren. Een parfum boven de rating van 4.0 (op een schaal van 5) is vrij goed en wordt door het merendeel van de fragrance-community geapprecieerd.

Waelvis
13 januari 2017, 01:49
Meestal Agua Di Gio.
Maar vorig jaar een vlesje Invictus (Paco Rabanne?) gekocht.

Is bijna op, en wil wel eens iets nieuws proberen eigenlijk.

SlashDotDash
13 januari 2017, 08:43
Dit lijkt mij een lijst van JeremyFragrance. LOL.

Zijn top 10 lijstjes per thema zijn inderdaad heel overzichtelijk. Ideaal als startpunt om iets te zoeken als je nog niet veel kennis hebt (zoals ik :))
Buiten de hele goedkope (cfr. Individuel van Mont Blanc) koop ik echter niets blind, ik test alles op de huid. En er zijn ook zaken uit z'n lijstjes die ik geprobeerd heb en niet zo geweldig vond.

De top tien van deze persoon vind ik wel interessant. Hij heeft zo'n beetje dezelfde smaak als ik:
Pour Monsieur: My Top Ten (http://pourmonsieurblog.blogspot.be/2012/09/my-top-ten-favorite-fragrances.html)

Uit zijn top 10 heb ik er drie staan: Quorum, Azzaro en Van Cleef & Arpels.
Fahrenheit had er misschien ook nog mogen instaan.

Zijn toppers die net uit de top tien lijst vallen:
Pour Monsieur: The Other Fifteen: My Top 25 (http://pourmonsieurblog.blogspot.be/2013/02/putting-this-article-together-has-been_24.html)

Handig, merci!

Proto
13 januari 2017, 08:45
Black XS L'Excès van Paco Rabanne
Sauvage van Dior (maar soms kan ik die gewoon écht niet uitstaan en word ik er misselijk van)

Ik draag overigens maar heel weinig parfum. Vooral bij speciale gelegenheden, en heel soms als ik uitga.
Wel altijd deo natuurlijk.

Lefky
13 januari 2017, 09:14
Mijn favoriet tot hiertoe is Boss bottled night.
Maar moet toegeven dat ik er eigenlijk weinig van ken. Die parfum draagt bijvoorbeeld niet ver, maar iedereen vindt hem wel lekker ruiken...

Is er iets aan te raden als je dit goed vindt?

Mus
13 januari 2017, 09:49
Mannen moeten Black xs dragen vind ik. Van paco rabanne.
Of wood dsquared

paradijsappel
13 januari 2017, 12:34
Mijn favoriet tot hiertoe is Boss bottled night.
Maar moet toegeven dat ik er eigenlijk weinig van ken. Die parfum draagt bijvoorbeeld niet ver, maar iedereen vindt hem wel lekker ruiken...

Is er iets aan te raden als je dit goed vindt?
Het is net goed dat een parfum niet ver draagt. Of iemand nu een zweetgeur achterlaat of een parfumgeur, beide alternatieven zijn asociaal en irritant.

Jonas89
13 januari 2017, 12:44
-Marc Jacobs: Bang
-Paco Rabbane: Invictus
-Hugo Boss: The Scent
-Paco Rabbane: 1 million
-Armani: Code

Eerste vind ik de beste, de rest ook goed :)

Lefky
13 januari 2017, 13:05
Het is net goed dat een parfum niet ver draagt. Of iemand nu een zweetgeur achterlaat of een parfumgeur, beide alternatieven zijn asociaal en irritant.

Ja maar wilt ge niet dat iemand het ruikt als die vlak tegen u staat? Ipv in uw nek te moeten komen hijgen om het te ruiken?
Te ver is inderdaad ook niet goed, hier opt werk is er 1 en die ruikt lekker, maar ik kan ze vanop 6m afstand ruiken.

Gonzo
13 januari 2017, 13:08
Elke dag: Clubman Pinaud aftershave. Heel speciale geur

Pinaud Clubman is ne zaligen aftershave. Oldskool as fuck.
Aqua Velva en Old Spice Classic ook. Love 'emmmmm.

Van die mensen die geen mate kennen en precies in 't potteke gestuikt zijn, bah.
Als ge iet opdoet moet het wa subtiel blijven, gene walm voor gans 't straat.

Nahrtent
13 januari 2017, 13:24
Ik koop geen parfum. Ik heb 4 jaar geleden wel eens een fles (?) Diesel - Only the Brave gekregen van mijn zus en dat doe ik héél soms op. Maar eigenlijk krijg ik vooral complimentjes dat ik lekker ruik als ik helemaal niets op heb, zelfs geen deo. :unsure:

Ik verschiet er wel van dat er zoveel mannelijke parfumliefhebbers op dit forum zitten.

Tha_nOn
13 januari 2017, 13:45
Ik gebruik ook gene parfum, noch deo (al kan dat zeer zelden en in specifieke situaties nog wel eens voorvallen). Dus als ge mij nu den brandstapel toont, zal ik er mij wel zelf opzetten \o/

jawadde001
13 januari 2017, 14:00
Ik gebruik ook gene parfum, noch deo (al kan dat zeer zelden en in specifieke situaties nog wel eens voorvallen). Dus als ge mij nu den brandstapel toont, zal ik er mij wel zelf opzetten \o/

Ik heb daar absoluut geen probleem mee, maar wat ik mij dan afvraag is wat je doet op van die warme zomerse dagen waarop je erg zweet. Ik kan begrijpen dat je daar zelf niet zoveel last van hebt, maar voor anderen kan dat (zweetgeur) wel als vervelend ervaren worden.

Mrs.Tupel
13 januari 2017, 17:38
- Britt for her van Burberry
- Bright Cristal van Versace
- Coco mademoiselle van Chanel
- J'adore van Dior

Sarcastr0
13 januari 2017, 19:08
Mannen moeten Black xs dragen vind ik. Van paco rabanne.
Of wood dsquared
Black XS is mijn dagelijks geurtje.

Voor speciale gelegenheden en om mijn vrouw op te geilen: play van Givenchy

Tha_nOn
14 januari 2017, 09:20
Ik heb daar absoluut geen probleem mee, maar wat ik mij dan afvraag is wat je doet op van die warme zomerse dagen waarop je erg zweet. Ik kan begrijpen dat je daar zelf niet zoveel last van hebt, maar voor anderen kan dat (zweetgeur) wel als vervelend ervaren worden.

Gewoon u/uw bovenlichaam nog nekeer opfrissen dan?
Nu, als het echt warm is (of als ik dan gefietst heb ofzo) vind ik trouwens dat er ook extreem weinig verschil is tussen met of zonder deo, dus zweterigen dag zal iedereen zweten (en afhankelijk van hunne lijfgeur meer of minder ruiken), maar vers zweet is, normaal gezien, niet echt storend van geur. Het is het oud zweet dat stinkt.
En het hangt ook wat af van uw gezelschap; bij mijn familie/partner let ik er minder op. Mijne wederhelft vindt mij juist lekker ruiken.

maar ik kan compleet verkeerd zijn en dan durft er gewoon niemand zeggen op zo nen dag dat ik riek :v

Ga eens op een ander zagen, Non heeft u helemaal niet gevraagd om haar te verdedigen, moest dat nodig zijn kan ze dat perfect zelf doen.

Ongetwijfeld, maar dat betekent toch ook niet dat iemand anders niet mag reageren wanneer iemand een opmerking ongepast vindt (ongeacht mijn geslacht)? Of gaan we er echt van uitgaan dat enkel diegene die rechtstreeks aangesproken wordt zijne mond maar moet opendoen kwestie er zeker van te zijn of de opmerking iemand geschoffeerd heeft of niet? IRL doet ge dat toch ook niet?

MaximumOfBass
14 januari 2017, 14:58
One Million by Paco Rabanne
Invictus by Paco Rabanne
L'homme by Yves Saint Laurent
Aqua di Gio by Giorgio Armani
Fuel For Life by Diesel
Hugo Boss Parfum

XA4
14 januari 2017, 15:55
Standaard: Diesel Only The Brave (blauw vuistje (https://media.yoox.biz/items/62/62000349kl_13_d.jpg))
Uitgaan/gaan eten/activiteit 's avonds: Diesel Only The Brave Tattoo (zwart vuistje (https://media.yoox.biz/items/62/62000400ca_13_d.jpg))
Zelf ruik ik liever de OTB Tattoo, maar ik vind die wat te nadrukkelijk (of hoe ik het ook moet omschrijven) voor overdag.

MrKend54l
14 januari 2017, 16:25
- Diesel only the brave wild
- Paco Rabanne Invictus
- Dolce & Gabanna the one

Nahrtent
14 januari 2017, 16:29
- Diesel only the brave wild
- Paco Rabanne Invictus
- Dolce & Gabanna the one

En ik maar denken dat gij deze krachtige geur (http://www.carok.nl/sites/default/files/imagecache/product_full/bmw-quality-longlife-04-0w-40_600x600.jpg) gebruikte als parfum. ;)

MrKend54l
14 januari 2017, 16:34
En ik maar denken dat gij deze krachtige geur (http://www.carok.nl/sites/default/files/imagecache/product_full/bmw-quality-longlife-04-0w-40_600x600.jpg) gebruikte als parfum. ;)

Onnozelaar :P
Mijn baby gebruikt dit parfum
https://www.bimmerparts.nl/Files/2/21000/21945/ProductPhotos/Medium/311896843.jpg

En over het niet dragen van parfum of deo. Dat is niet verkeerd, maar wees u wel bewust dat mensen u niet altijd aanspreken ook al stink je. Sommige mensen hebben zo een funky lijfgeur die niet perse stinkt, maar ook niet super aangenaam is.

Sooth Awful
14 januari 2017, 16:40
Ik draag zelf ook bijna nooit parfum. Ik heb geen lijfgeur (ook als ik gigantisch zweet ruik ik nog tamelijk 'neutraal'), dus nooit echt de nood gehad om me beter te doen ruiken.

Wat ik soms wel doe is zo wat van die parfum van m'n moeder of vriendin op m'n jas/golf/fleece vernevelen omdat kleren nogal wat kunnen gaan ruiken naar uitlaatgassen na een verloop van tijd en ge ze natuurlijk niet elke week kunt wassen. Zij dragen allebei (itt mij wel elke dag parfum) van die zoete (vrouwen)parfum en dat zijn wel leuke geurtjes. Vooral die olympea van paco rabanne vind ik wel een aangenaam geurtje als het niet al te overdadig aanwezig is.

Vrouwen/meisjes met een licht zoete geur krijgen van mij altijd wel pluspunten. Teveel ruik is dan ook weer een totale afknapper.
Mannen heb ik het liefst zonder reuk, maar wel dat ze nog fris/neutraal ruiken. Typische mannenparfum vind ik altijd stinken. Vooral die echte machogeuren (ie. 'le male' van jp gaultier of hugo boss) kan ik totaal niet ruiken.

GETHEZ
14 januari 2017, 16:57
wat ik zoal heb liggen:

https://fimgs.net/images/perfume/nd.416.jpg
Armani He

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-51062778083318_2270_47423498
Ralph Lauren Explorer

https://fimgs.net/images/perfume/nd.894.jpg
Ralph Lauren Polo Sport

http://2.static.fragrancenet.com/images/photos/250x250/126343.jpg
Armani Aqua di Gio

https://ak1.ostkcdn.com/images/products/10362720/Lacoste-Eau-de-Lacoste-L.12.12-Blanc-Mens-1.7-ounce-Pure-Eau-de-Toilette-Spray-32900de6-8017-4a62-b89a-fa662d26378d_600.jpg
Lacoste Eau de Blanc

http://www.parfumania.nl/images/img_3658_2.png
Boss Bottled Sport

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51OsiW4I%2BFL._AC_SL230_.jpg
Gucci Guilty

https://www.heinemann-dutyfree.com/media/catalog/product/cache/35/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/13804.jpg
Paco Rabanne XS

dus wel aardig wat parfum eigenlijk... die Armani He is al de 2de aankoop, Boss bottled (standaard) wil ik terug nog eens kopen (opgedaan al), die lacoste is verassend fris zomergeurtje, verleden zomer gekocht en heeft wat tropische fruitgeuren erin...

die gucci gekregen, maar is niet echt men ding...

voorts ook wat douchegels van sommige parfums die hierboven staan...

ik wissel wel graag af eigenlijk... niet echt een vaste...

Lt. ZweedVoet
14 januari 2017, 17:11
Ik heb 2 moderne, sporty, aquatic geurtjes.

Maar kgebruik parfum eigenlijk nooit.

KingNine
15 januari 2017, 21:16
Enkel als ik wegga, Paco rabanne 1 million, vroeger gekocht toen ik nog single was en ieder weekend ging jagen. Werkt alleszinds goed :).
Bij vrouwen ruik ik graag Cacharelle amor amor, opwindend geurtje...

Pana
17 januari 2017, 09:21
Iemand al ervaring met easycosmetics.be? Ze resellen op bol.com enzo, maar de prijzen zijn toch verdacht laag soms.

SlashDotDash
17 januari 2017, 09:48
Ja, ik heb daar al besteld, V&R Spicebomb en Mont Blanc Individuel. Van die éérste weet ik zeker dat hij ruikt zoals het hoort :D Individuel was een "blind buy". Geen issues mee gehad.

jawadde001
17 januari 2017, 10:02
Iemand al ervaring met easycosmetics.be? Ze resellen op bol.com enzo, maar de prijzen zijn toch verdacht laag soms.

Dan moet je de Duitse versie hiervan eens bekijken. Die afficheert nog lagere prijzen.

Pana
17 januari 2017, 10:21
Ja, ik heb daar al besteld, V&R Spicebomb en Mont Blanc Individuel. Van die éérste weet ik zeker dat hij ruikt zoals het hoort :D Individuel was een "blind buy". Geen issues mee gehad.

Good to know, want ik heb geen zin in fake geurtjes...

bugsystyle
17 januari 2017, 10:50
Comme des garcons - 2 (eerder zoet) (skins, gent)
Acqua di parma - assoluta (classic in een modern jasje!) (Boutiek in Gent, Brutus oostende)

en ook nog restjes Jungle Kenzo homme, hermes Terre (de eau de toilette), Bang van MJ, Kouros van YSL.

Voor de betere en betaalbare geuren raad ik de reeks Dyptique de Paris aan. Tegenwoordig te vinden in Gent (skins), luchthaven Brussel.
Als je de kans hebt moet je zeker ook eens amouage (vb interlude) proberen. Amouage is orientaal gespiced, bijzonder, maar zo duur... (wevelgem)
Idem voor Tom ford zijn private blends. Interessanter dan Dior zijn private blends.
In Londen moet je zeker eens een Penhaligon’s parfumerie binnenstappen - Mooie zaak en als je enkele favoriete basisnoten kent, heb je praktisch een parfum op maat.

Voor vrouwen: annick gouthal - Les Nuits d'Hadrien en amber. Zeer fijn en sjiek, doch betaalbaar! (Au bon marché gent)

eau de parfum, colognes,..., geur tout court vind ik fantastisch. Voor iedereen anders. Een groot gemis in Brugge!
Veel info en vergelijken doe ik op fragrantica.com, voor mij zijn het vooral patchouili, amber, hout (voornamelijk ceder en vetiver), pepers en citrus (voornamelijk sinaas) die het maken.

Pana
17 januari 2017, 11:48
Soit, na veel lezen en kijken heb ik een lijstje van diverse EDT's en EDP's samengesteld die ik mogelijk wel leuk zou vinden. Vooral Fragboy Stewie op youtube lijkt wel dezelfde smaakt te hebben als ik.
Er zouden geuren voor s'avonds en overdag moeten tussen zitten, en winter/zomer.
En ze zouden moeten passen bij een relatief introvert karakter en niet de typische Marlboro man, dus Quorum staat er misschien wel wat verloren maar wil ik toch een kans geven.
Mijn vorig parfum was trouwens Paco Rabanne One Million, wel lekker maar miste wat verfijning.

Van Cleef & Arpels pour homme
Van Cleef & Arpels Tsar
Van Cleef & Arpels Midnight in Paris
Thierry Mugler A*Men
Antonio Puig Quorum
Paco Rabanne Pour Homme
Yves Saint Laurent L’homme
Yves Saint Laurent La Nuit De L’Homme
Kiehl’s Musk
Bond No. 9
Erox Realm
Hermes Terre d’Hermes
Lalique Encre Noire
Givenchy Play
Jaipur Homme
Cartier Déclaration d’un soir
Amouage Reflection Man
Thierry Mugler Ultra Zest
Diesel Only The Brave
Dior Homme Intense

Thoughts?

jawadde001
17 januari 2017, 12:16
Soit, na veel lezen en kijken heb ik een lijstje van diverse EDT's en EDP's samengesteld die ik mogelijk wel leuk zou vinden. Vooral Fragboy Stewie op youtube lijkt wel dezelfde smaakt te hebben als ik.
Er zouden geuren voor s'avonds en overdag moeten tussen zitten, en winter/zomer.
En ze zouden moeten passen bij een relatief introvert karakter en niet de typische Marlboro man, dus Quorum staat er misschien wel wat verloren maar wil ik toch een kans geven.
Mijn vorig parfum was trouwens Paco Rabanne One Million, wel lekker maar miste wat verfijning.

Van Cleef & Arpels Tsar
Thierry Mugler A*Men
Antonio Puig Quorum
Paco Rabanne Pour Homme
Kiehl’s Musk
Bond No. 9
Erox Realm
Hermes Terre d’Hermes
Lalique Encre Noire
Givenchy Play
Jaipur Homme
Amouage Reflection Man
Diesel Only The Brave
Dior Homme Intense

Thoughts?

Azzaro pour homme is ook een aanrader.

Maar los van wat anderen denken, zou ik elke geur zeker eens ruiken voor je tot aankoop overgaat. Want wat lekker ruikt is erg subjectief (zeker bij die geuren van de jaren '70 - '80).

Je moet eens de commentaren lezen op Basenotes.net. Sommigen zijn lyrisch over een bepaald geurtje, terwijl het voor anderen misselijkmakend is.

Het kan interessant zijn om eens het ebook "Perfumes the guide" te pakken te krijgen. Van een honderdtal parfums vind je er ook een beoordeling.

Voor de geïnteresseerden, aanraders voor uitstekende vrouwenparfums (volgens deze auteur) zijn: Angel, Apres L'Ondee, Black, Bois de Violette, L'heure Bleue, Joy, No. 5, Mitsouko, Rive Gauche en Shalimar.
Voor mannen zijn dat: Azzaro pour homme, Beyond Paradise men, Cool Water, Derby, Eau de Geurlain, Habit Rouge, New York, Ormonde Men, Pour Monsieur en Timbuktu.

bugsystyle
17 januari 2017, 12:34
Naar de winkel stappen en testen ;-). Geef een voorkeur aan de oudere geuren. De nieuwere zijn te synthetisch geworden.
Kiehl's Musk en hermes terre vind ik persoonlijk zeer interessant, Thierry mugler (angel?) - fantastisch voor oudere dames, bekend omwille van zijn walm... Zelf was ik curieus wat de mannenversie eigenlijk is. Vond het maar niets, zeer overweldigend trouwens. Amouage is ook enorm. 1 druppel volstaat om je 100m verder nog te ruiken. Zeker niet introvert.

Ik raad vooral aan om de synthetische lijn eens te verlaten. Skins is zeer toegankelijk!

Ook een leuk lijstje:
Perfume For Men: 10 of the Best | Highsnobiety (http://www.highsnobiety.com/2015/07/06/best-perfume-for-men/)

Sarcastr0
17 januari 2017, 12:44

Van Cleef & Arpels Tsar
Thierry Mugler A*Men
Antonio Puig Quorum
Paco Rabanne Pour Homme
Kiehl’s Musk
Bond No. 9
Erox Realm
Hermes Terre d’Hermes
Lalique Encre Noire
Givenchy Play
Jaipur Homme
Amouage Reflection Man
Diesel Only The Brave
Dior Homme Intense

Thoughts?
Ik heb die Givenchy play, mijn vrouw wordt er elke keer wild van

jawadde001
17 januari 2017, 12:52
Naar de winkel stappen en testen ;-). Geef een voorkeur aan de oudere geuren. De nieuwere zijn te synthetisch geworden.
Kiehl's Musk en hermes terre vind ik persoonlijk zeer interessant, Thierry mugler (angel?) - fantastisch voor oudere dames, bekend omwille van zijn walm... Zelf was ik curieus wat de mannenversie eigenlijk is. Vond het maar niets, zeer overweldigend trouwens. Amouage is ook enorm. 1 druppel volstaat om je 100m verder nog te ruiken. Zeker niet introvert.

Amouage Gold krijgt in het boek "Perfume the guide" 5 sterren (= masterpiece) en Amouage Gold for men 4 sterren (= recommended).

SlashDotDash
17 januari 2017, 13:06
Decade, zo'n lijst hebben is altijd goed! Nu gewoon indelen in korte lijstjes per seizoen en dan per seizoen uitproberen en eventueel kopen.

Pana
17 januari 2017, 13:12

Ik raad vooral aan om de synthetische lijn eens te verlaten. Skins is zeer toegankelijk!

Ook een leuk lijstje:
Perfume For Men: 10 of the Best | Highsnobiety (http://www.highsnobiety.com/2015/07/06/best-perfume-for-men/)

Die sample service van skins lijkt me wel leuk. Breda en eindhoven is nog relatief dichtbij om dan de voucher in te wisselen.
Kan je snel het verschil tussen synthetisch en natuurlijk zien, behalve aan de prijs?

Tis trouwens niet meteen een lijst om blind te kopen, maar eerder een startpunt in de parfumerie. Zien wat lukt en wat niet lukt, en aan de hand daarvan weer researchen.

bugsystyle
17 januari 2017, 13:34
Amouage Gold krijgt in het boek "Perfume the guide" 5 sterren (= masterpiece) en Amouage Gold for men 4 sterren (= recommended).

Even een heel belangrijk nuance leggen. Ik vind de parfums van Amouage fantastisch! Zie mijn bericht #58..Als je de kans krijgt om een te testen, moet je dat zeker doen. Bv. interlude! Het is een enorme geur, daarmee bedoel ik dat een druppeltje voldoende is om bijna 24u ernaar te ruiken. De geur blijft ook zeer lang hangen in de kamer. Voor 300 euro mag dat uiteraard wel. Dit is een 'ik spring in het veld" -geur.

Ook belangrijk: des goûts et des couleurs, on ne discute pas. Wat voor een boek 5 sterren is ligt hopelijk aan de kwaliteit van de parfum, de smaak is en blijft subjectief.

bugsystyle
17 januari 2017, 14:07
Die sample service van skins lijkt me wel leuk. Breda en eindhoven is nog relatief dichtbij om dan de voucher in te wisselen.
Kan je snel het verschil tussen synthetisch en natuurlijk zien, behalve aan de prijs?

Tis trouwens niet meteen een lijst om blind te kopen, maar eerder een startpunt in de parfumerie. Zien wat lukt en wat niet lukt, en aan de hand daarvan weer researchen.

Skins heb je sinds dit jaar ook in Gent. De sampleservice vind ik ook interessant. Kan je ook aankopen en inruilen op de webwinkel.

Ik zou nooit meer een parfum blind kopen. Wat je lijf met een geur doet is uniek. Je verdiepen in geurnoten helpt wel om te weten waarvan je houdt. Je moet op fragrantica of een gelijkaardige website eens parfums opzoeken die je echt lekker vindt. Je zal verstelt staan hoeveel keer dat bepaalde noten terugkomen.

Ik ben zeker geen expert om synthetisch van niet synthetische geuren te onderscheiden. Een beginpunt zou kunnen zijn om niet meer binnen te stappen in de bekende ketens of een geur te kopen onder de 100 euro, maar dat is niet helemaal correct. Surtout zijn er lekkere synthetische geuren. Een parfumeur vertelde me ooit eens dat ze nooit de formule van Chanel n5 kunnen veranderen naar een synthetische variant omdat de bloemen (ik dacht rozen) uit Iran zo'n specifieke geur geven die chanel n5 nu eenmaal chanel n5 maakt. Het vervangen zou zinvol zin uit economisch standpunt, maar de kwaliteit zou merkbaar dalen en dus de verkoop. Dat wil niet zeggen dat dit voor alle klassiekers geldt. Van nieuwe geuren in de grote ketens ga ik er vanuit dat ze synthetisch zijn. Ze bestaan vaak uit te veel verschillende noten en deze zijn niet altijd van de minste: musk, agar,... De prijs zegt volgens mij wel veel.
Synthetische geuren zijn daarenbij zeker niet slecht, gewoon minder puur en gezond voor de huid. Een nieuwe wereld gaat wel open als je de niche parfums verkent.

jawadde001
17 januari 2017, 14:51
In elke parfum zitten synthetische geuren.

En je advies om enkel parfums te kopen boven de 100€ is onrecht aandoen aan al die fantastische parfums die onder deze prijsklasse zitten.
In dit boek bijvoorbeeld zijn er heel veel parfums te vinden voor minder dan 100€ (en ja zelf minder dan 50€) die toch algemeen beoordeeld worden als uitstekende kwaliteit.
https://www.amazon.com/Little-Book-Perfumes-Hundred-Classics/dp/0670023108

Pana
17 januari 2017, 16:22
+ dat het nog betaalbaar moet blijven, +€100 is best een hoge lat als niet-hobbyist

bugsystyle
17 januari 2017, 19:39
In elke parfum zitten synthetische geuren.

En je advies om enkel parfums te kopen boven de 100€ is onrecht aandoen aan al die fantastische parfums die onder deze prijsklasse zitten.
In dit boek bijvoorbeeld zijn er heel veel parfums te vinden voor minder dan 100€ (en ja zelf minder dan 50€) die toch algemeen beoordeeld worden als uitstekende kwaliteit.
https://www.amazon.com/Little-Book-Perfumes-Hundred-Classics/dp/0670023108

Heb ik ook niet gezegd :). Zelf kosten de mijne gelukkig ook minder dan 100 euro.
Dat in elke parfum synthetische noten zitten lijkt me niet correct. Parfums die enkel bestaan uit Roos of patchouilli? Daarnaast bedoel ik er ook mee dat heel vaak een musk, of een agar vervangen wordt door een synthetische variant bij de grote merken terwijl dat bij verfijnde parfums de echte note blijft. Maar wederom, ik weet er niet veel van, ik heb er geen ervaring in.

Wat ik eigenlijk wil meegeven, is dat er meer bestaat dan de parfumerie-zaken in de grote winkelstraten en dat deze zeker toegankelijk zijn voor wie daarin geïnteresseerd is. De gemiddelde prijs zal uiteraard wel hoger zijn, maar niet persé beginnen aan 100 euro.

Dat boek moet ik eens bekijken, je doet uitschijnen dat het zeer waardevol is.

jawadde001
17 januari 2017, 19:44
Dat boek moet ik eens bekijken, je doet uitschijnen dat het zeer waardevol is.

Waardevol? Er wordt een korte omschrijving gegeven over een honderdtal parfums. Dat is het zo'n beetje.
Ik heb dit boekje gratis kunnen lezen, maar ik zou er niet voor betalen, tenzij je een echte liefhebber / kenner bent.

V8x
18 januari 2017, 16:23
Yves Saint Laurent La Nuit De L’Homme is echt heel goed.

FleXe
21 januari 2017, 10:35
Chanel - Bleu de Chanel (EDP)
Yves Saint Laurent - La Nuit de l'Homme (EDP)
Paco Rabanne - Invictus
Azzaro - Chrome
Azzaro - Decibel (miskoop)
Hugo Boss - Hugo
Giorgio Armani - Acqua di Gio
Jean Paul Gaultier - Le Male
Dolce & Gabbana - Light Blue
Davidoff - Cool Water

En nog wat staaltjes en wat goedkope prullen die ik eens van het Kruidvat en de Action heb meegenomen en die de naam eau de toilette niet eens waardig zijn (Addidas, Axe, Mexx, ...).

YSL La Nuit de l'Homme is qua geur mijn favoriet. Longevity is ook wel ok maar projectie is zeker niet super, wat wel jammer is. Ik heb de Eau de Parfum (heeft wat meer pepper notes dan de EDT) dus die blijft sowieso ook nog wat dichter bij de huid hangen.

Pana
23 januari 2017, 16:59
Heb me L'Occitane Eau De Vètyver besteld als daily kantoor geurtje :-)

chronos
9 februari 2017, 22:24
Eros van Versace :love:

Pana
10 februari 2017, 14:31
Ondertussen nog Mont Blanc Individuel & Thierry Mugler Pure Malt full bottles gekocht & samples van CDG 2 Man, V&R Spicebomb & Tom Ford Noir aangekregen.
Van de samples was enkel CDG 2 Man de moeite.

Powerwing
10 februari 2017, 14:44
Ik zweer bij Sauvage van Dior...

Vogroth
10 februari 2017, 17:02
Enige dat ik als puber droeg was True star gold van Tommy hilfiger (Maar er zit dus blijkbaar glitter in die parfum, dus ik hing op een moment vol)

Nu gebruik ik amper parfum, alleen deodorants van FA, voornamelijk pink passion

Setla
10 februari 2017, 17:38
Ik heb er meerdere, maar mijn favorieten zijn:

- Dior: Poison Girl
- Zwarte fles van Narcisso Rodriguez
- Aqua Di Goia

Ivan4you
11 februari 2017, 16:04
Ook ik gebruik geen parfum,maar deo.Axe Dark Temptation Deodorant Spray.Lekkere chocolade geur.De vrouwkes zijn er zot van.

MrKend54l
11 februari 2017, 16:07
Ook ik gebruik geen parfum,maar deo.Axe Dark Temptation Deodorant Spray.Lekkere chocolade geur.De vrouwkes zijn er zot van.

No offence maar dat zijn echt de meest walgelijke geuren ever...

Bloembak
13 februari 2017, 19:30
Vandaag ben ik de parfumwinkel uitgelopen omdat ik gewoon het verschil niet meer rook tussen x en y die ze mij lieten ruiken. Of die papiertjes ruiken 10min later gewoon al heel anders dan wanneer pas gespoten. Laat staan wanneer dat op mijn huid zou zitten, hoe het dan zou geuren.

Niemand die een betrouwbare website kent, waar je staaltjes kan kopen? Zodat je niet op 15sec tijd moet beslissen als je iets ok vindt ruiken? En dat je dat eens een dag kan dragen om er een oordeel over te vellen.

Pana
13 februari 2017, 20:59
Bij parfuma kan je 3 staaltjes bestellen, enkel verzendkosten betalen.
Voor de rest kan je bij scentsamples of fragrancesamples de betere stalen bestellen maar tegen een prijs:
https://www.scentsamples.uk.com/
https://www.fragrancesamplesuk.com

Reflectus
15 februari 2017, 13:59
Momenteel gebruik ik Givenchy Pi & YSL - La nuit de l'homme. Op de wishlist staan nog nog YSL - l'homme en Aventus Creed, die idd heel duur is.
Hoe lang gaan parfums over het algemeen mee (5jaar bv lijkt me al lang)?

Booka Shade
15 februari 2017, 14:04
Black XS -> nog nooit iemand gehad die zei '"amai gij stinkt", dus ik zit safe!

SlashDotDash
15 februari 2017, 16:12

Hooguit een paar jaar als ze in de badkamer staan, wellicht veel langer als je ze in een donkere plaats met weinig temperatuurfluctuaties bewaart (kleerkast bijvoorbeeld).

IlluminatiMess
15 februari 2017, 16:31
Hangt ervan af, gemiddelde voor designer fragrances is 2 jaar. Niet veel mensen weten dat, maar er staat vonondee op het flesje een stickertje met daarop een 'open pot' en daaronder 24m. Dus 2 jaar na opening.

Pana
15 februari 2017, 16:54
Momenteel gebruik ik Givenchy Pi & YSL - La nuit de l'homme. Op de wishlist staan nog nog YSL - l'homme en Aventus Creed, die idd heel duur is.

T'is Creed Aventus als ik mag muggeziften :-p. Maar niche zou ik sowieso altijd eerst samplen alvorens een full bottle te kopen.

Over de komende weken ga ik het volgende lijstje samples bestellen bij parfuma:

Armani Privé Oud Royal
Byredo Oud Immortel
Tom Ford Oud Wood
Tom Ford Noir de Noir
Tom Ford Tobacco Vanille
Tom Ford Costa Azzura
Amouage Reflection Man
Amouage Jubilation XXV Man
Andy Tauer L'Air du Désert Marocain
Comme des Garçons Wonderwood
Comme des Garçons Wonderoud
Comme des Garçons Blackpepper
Etat Libre d’Orange Eau de protection
Serge Lutens 5 O’Clock au Gingembre
Molton Brown Tobacco Absolute
Acqua di Parma Fico Di Amalfi
Acqua di Parma Ginepro Di Sardegna
Acqua di Parma Cedro Di Taormina

KBE
16 februari 2017, 10:23
dolce gabbana light blue

Tommy Hilfiger Eau de prep

Zijn de enige momenteel.
one million paco rabanne is anders ook wel top.

https://www.prijs-parfum.nl/images/parfum/Tommy-Hilfiger/Tommy-Hilfiger-Boy-Eau-de-Prep-Eau-de-Toilette-for-Men-100ML.jpg

bugsystyle
16 februari 2017, 10:23
T'is Creed Aventus als ik mag muggeziften :-p. Maar niche zou ik sowieso altijd eerst samplen alvorens een full bottle te kopen.

Armani Privé Oud Royal
Byredo Oud Immortel
Tom Ford Oud Wood
Tom Ford Noir de Noir
Tom Ford Tobacco Vanille
Tom Ford Costa Azzura
Amouage Reflection Man

Tobacco vanille is super nice. wel kostelijk: 400+
Amouage heeft ook een oud, die zal al een stuk goedkoper zijn. Zelf heb ik een sample liggen van dyptique oud en ik moet zeggen dat het erg lijkt op de versie van amouage. Om de prijsrange even te geven: TF 350-450 - Amouage 280 - Dyptique 80-120
Comme des garcons '2' is ook het proberen waard.
acqua di parma lijn is ook geniaal en betaalbaar!

Pana
16 februari 2017, 13:18
Bwa Tobacco Vanille kost 199 voor 50ml, dus dat gaat wel gelijk op met Amouage denk ik?

jawadde001
16 februari 2017, 13:24
Hangt ervan af, gemiddelde voor designer fragrances is 2 jaar. Niet veel mensen weten dat, maar er staat vonondee op het flesje een stickertje met daarop een 'open pot' en daaronder 24m. Dus 2 jaar na opening.

Dat vind ik bij mij niet terug hoor.

Kunnen anderen eens kijken of dat er bij hen wel op staat?

Trouwens, wat ik gelezen heb, is er eigenlijk geen houdbaarheidsdatum voor parfum op voorwaarde dat hij op een goede manier bewaard wordt (stabiele temperatuur en zeker geen zonlicht).

jawadde001
16 februari 2017, 13:27

Armani Privé Oud Royal
Byredo Oud Immortel
Tom Ford Oud Wood
Tom Ford Noir de Noir
Tom Ford Tobacco Vanille
Tom Ford Costa Azzura
Amouage Reflection Man

Jij hebt het groot lot gewonnen zeker? :)

Waarom zoveel dure parfums?

Quorum kan je goedkoop in Duitsland kopen en is (maar dat is persoonlijk) een meer dan aardig geurtje.
Of Azzaro pour homme is ook relatief scherp geprijsd.

Ps, hoe bestel je die samples? Ik vind daar niet onmiddellijk iets van terug.

Pana
16 februari 2017, 14:10
Jij hebt het groot lot gewonnen zeker? :)

Waarom zoveel dure parfums?

Quorum kan je goedkoop in Duitsland kopen en is (maar dat is persoonlijk) een meer dan aardig geurtje.
Of Azzaro pour homme is ook relatief scherp geprijsd.

Ps, hoe bestel je die samples? Ik vind daar niet onmiddellijk iets van terug.

Dat kost me welgeteld €30 voor die 18 samples. Valt imo mee om zoveel "grote" geuren te kunnen samplen, er wordt overal over gesproken maar je weet niet echt wat ze bedoelen tot je het zelf geroken hebt.
Samples zijn immers gratis, alleen €5 verzendkosten te betalen per 3 samples. Dus of de parfums nu duur zijn of niet, prijs blijft hetzelfde.
Ik spreid het wel over enkele weken uiteraard.

https://www.parfuma.com/nl/sample-service-sample-service.html

BelgianWolf
16 februari 2017, 15:52

Armani Privé Oud Royal
Byredo Oud Immortel
Tom Ford Oud Wood
Tom Ford Noir de Noir
Tom Ford Tobacco Vanille
Tom Ford Costa Azzura
Amouage Reflection Man

Hey daar ;)

Ik werk bij Estée Lauder. En wij verdelen hier ook die Tom Fords.
Als ik er 2 kan aanraden uit het lijstje van je tomfords op de testerlijst, dan zijn het de tobacco vanille en de oud wood.
Heb 3 van de 4 die je hier hebt opgenoemd , en de costa azurra vind ik maar een flauwe voor een tom ford.
De tobacco is lekker stevig en blijft zalig lang, Vind ik een warm aangenaam geurtje.
De oud wood is dan weer een scherpere maar wel aangename na een tijdje.
En de noir de noir is dan weer typisch tom ford :p.

Just a tip hehehe

IlluminatiMess
16 februari 2017, 16:04
Dat vind ik bij mij niet terug hoor.

Kunnen anderen eens kijken of dat er bij hen wel op staat?

Trouwens, wat ik gelezen heb, is er eigenlijk geen houdbaarheidsdatum voor parfum op voorwaarde dat hij op een goede manier bewaard wordt (stabiele temperatuur en zeker geen zonlicht).

Ge moet dan ook goed kijken eh ;)
Op de L'homme van YSL stond het nu toevallig op de onderkant, maar 'k denk dat dat bij de meeste parfumflesjes zo is. Anders op de verpakking.

(Hoe upload ik een foto van m'n gsm?)

Pana
16 februari 2017, 17:16
Hey daar ;)

Ik werk bij Estée Lauder. En wij verdelen hier ook die Tom Fords.
Als ik er 2 kan aanraden uit het lijstje van je tomfords op de testerlijst, dan zijn het de tobacco vanille en de oud wood.
Heb 3 van de 4 die je hier hebt opgenoemd , en de costa azurra vind ik maar een flauwe voor een tom ford.
De tobacco is lekker stevig en blijft zalig lang, Vind ik een warm aangenaam geurtje.
De oud wood is dan weer een scherpere maar wel aangename na een tijdje.
En de noir de noir is dan weer typisch tom ford :p.

Just a tip hehehe

Thx voor de feedback :-).
Khad de costa azzura erbij genomen dat ik op zoek ben naar een bepaalde beleving en geurherinnering dat ik in m'n hoofd heb. Daarom dat de Acqua di Parma's er ook bijstaan.
Op het moment ben ik de gewone TF Noir aan het samplen en hoewel de meesten er niet tevreden over zijn kan mijn neus er toch goed mee overweg, zeker bij de drydown.

P.S. zoeken jullie nog volk bij Estée? :-p

Etersil
16 februari 2017, 17:57
- Polo Black Ralph Lauren

De vraag is: moet je een flesje kopen en deppen.
OF moet je een spuitbusje kopen?
EN waar breng je het aan?
Blijkbaar moet dat nu in de navel, volgens recente onderzoeken.

Helpt natuurlijk ook als je grootvader, nog een grote verkoper is geweest voor de top parfums.
ik heb maar naar m'n grootmoeder te gaan en kan uit een gamma kiezen. Ieder jaar sturen de merken, een klein cadeautje/parfum naar hen.

MrKend54l
16 februari 2017, 18:22
- Polo Black Ralph Lauren

De vraag is: moet je een flesje kopen en deppen.
OF moet je een spuitbusje kopen?
EN waar breng je het aan?
Blijkbaar moet dat nu in de navel, volgens recente onderzoeken.

Helpt natuurlijk ook als je grootvader, nog een grote verkoper is geweest voor de top parfums.
ik heb maar naar m'n grootmoeder te gaan en kan uit een gamma kiezen. Ieder jaar sturen de merken, een klein cadeautje/parfum naar hen.

Dus parfum in uw navel doen?

BelgianWolf
16 februari 2017, 18:32
Khad de costa azzura erbij genomen dat ik op zoek ben naar een bepaalde beleving en geurherinnering dat ik in m'n hoofd heb. Daarom dat de Acqua di Parma's er ook bijstaan.
Op het moment ben ik de gewone TF Noir aan het samplen en hoewel de meesten er niet tevreden over zijn kan mijn neus er toch goed mee overweg, zeker bij de drydown.

hahaha, De noir is ook niet slecht maar inderdaad niet voor super veel mensen weggelegd, heel sterke geur maar na de drydown zijn alle tom fords wel beter. Zijn stevige geurtjes ook natuurlijk :p

En op de PS, hangt er vanaf natuurlijk wat je wilt doen he :p kan altijd een keertje horen. Zijn binnekort wel opzoek terug naar technisch geschoold personeel maar das nog niet voor nu.

Etersil
17 februari 2017, 15:14

Komaan zeg, wie doet er dit hier?
Precies of iedereen de richtlijnen volgt op 'recente studies'?

Btw:
Zal een parfum X, die anders ruiken op persoon A tov dezelfde parfum op persoon B?

ashuray
17 februari 2017, 15:22
Wat blijft iedereen hier mooi on topic seg :D

Pana
17 februari 2017, 16:04
Wat blijft iedereen hier mooi on topic seg :D

Omdat de kinders geen parfum dragen mss?
Anyway laten we het zo houden.

Zal een parfum X, die anders ruiken op persoon A tov dezelfde parfum op persoon B?

Yep.

Preske
17 februari 2017, 18:36

Jep, omdat dat het warmste plekje van uw lichaam zou zijn en het van daar beter zou verspreiden...

ashuray
17 februari 2017, 22:28

Hebbe ze daar ni juist ne hoop mensen afgedankt?

HUSKE
18 februari 2017, 08:58
Ik heb in volgorde van sterkste geur:

- Yves Saint Laurent - La Nuit de l'Homme
- Mont Blanc - Emblem
- Diesel - Fuel for life spirit

Ik vind YSL en Mont Blanc de beste, diesel is wat sterk naar mijn voorkeur maar mijn vriendin vind die goed euiken bij mij.

Myllan
21 februari 2017, 08:51
Kenzo Homme Night is heeeeer-luk.:drool:
Bitterzoet (tikkeltje scherp met iets erin wat ik niet kan omschrijven), zelfs de meest verzuurde man wordt er vrolijk van. Zo zeg.

BelgianWolf
21 februari 2017, 11:29
Hebbe ze daar ni juist ne hoop mensen afgedankt?

Niet afgedankt, Er is een afdeling die verspreid zat verhuisd naar ergens anders en de kans was er dat ze meegingen. denk toch dat het zoiets was.

mac-bc
21 februari 2017, 12:52
Ik heb de volgende, met stijgende voorkeur:

* Giorgio Armani - Acqua Di Gio
* Calvin Klein - Summer
* Ralph Lauren - Polo
* Calvin Klein - Man

Die eerste ben ik compleet beu geroken. Veel te scherp ook. Ik hou meer van de "houterige" geuren, vooral die Calvin Klein - Man is echt zalig. Alleen heb ik hem de laatste keer nergens teruggevonden in de Ici Paris XL. Hopelijk verkopen ze hem nog want hij is bijna op.

Pana
22 februari 2017, 15:01
Net Byredo - Oud Immortel gesampled. Gisterenmorgen om 07u gesprayed, vandaag krijg ik soms nog vlagen in de neus, door mijne MB Individuel door. Presteert beestig!

Overigens, zou iemand interesse hebben in een split van Tom Ford Oud Wood? 50ml aan €135 ipv €199 MSRP.
Eens die split gedaan zou zijn zou Creed Aventus de volgende zijn aan een €100 / 75ml ipv €160 MSRP.

GETHEZ
23 februari 2017, 15:11
Kenzo Homme Night is heeeeer-luk.:drool:
Bitterzoet (tikkeltje scherp met iets erin wat ik niet kan omschrijven), zelfs de meest verzuurde man wordt er vrolijk van. Zo zeg.

Was een parfumwinkel binnengestapt en ben toch wel met deze buitengestapt zeker?

Is toch een lekker geurtje, ietwat lichte Musk erin, maar helemaal niet te veel...

Is veel subtieler dan pakweg een aqua Di gio van armani. Is wel een floraal parfum dat, maar veels te scherp itt deze...

Volgens veel sites zou je hier kokos en tropisch fruit moeten in ruiken, maar die kokos ontgaat me helemaal...

Ik wou altijd al eens een Kenzo aanschaffen en dan is dees een goed begin...

Reps hiervoor :niceone:

Als het wat soberder moet zijn heb ik nog altijd een armani Hé, maar deze is Idd wat speelser.

Myllan
23 februari 2017, 15:49
Was een parfumwinkel binnengestapt en ben toch wel met deze buitengestapt zeker?

Is toch een lekker geurtje, ietwat lichte Musk erin, maar helemaal niet te veel...

Is veel subtieler dan pakweg een aqua Di gio van armani. Is wel een floraal parfum dat, maar veels te scherp itt deze...

Volgens veel sites zou je hier kokos en tropisch fruit moeten in ruiken, maar die kokos ontgaat me helemaal...

Als het wat soberder moet zijn heb ik nog altijd een armani Hé, maar deze is Idd wat speelser.

Ik schrok ook wel een beetje want normaal gezien heb ik het niet zo voor dat zeemzoetige. Ik ga het volgende keer voor mijn man kopen haha.:D
Eerlijk gezegd kokos is wel het eerste wat me opviel nochtans houd ik er niet zo van maar hier is het zo verwerkt dat het simpelweg heerlijk is.

GETHEZ
23 februari 2017, 16:25
Ik schrok ook wel een beetje want normaal gezien heb ik het niet zo voor dat zeemzoetige. Ik ga het volgende keer voor mijn man kopen haha.:D
Eerlijk gezegd kokos is wel het eerste wat me opviel nochtans houd ik er niet zo van maar hier is het zo verwerkt dat het simpelweg heerlijk is.

T'is blijkbaar wat subjectief bij deze...

ik had wat opzoekingswerk gedaan over de Kenzo's en bij deze vond nen helen hoop hem naar kokos en tropisch fruit ruiken en een andere hoop musk en spiced....

ik merk blijkbaar wat meer die spiced en musk op...

De gewone Kenzo Homme was wat meer aquatisch (of fris) en de Eau par Kenzo was ook niet slecht, maar deze deed het hem dus... ben tevreden... ook omdat het een EDT is en niet TE heftig ruikt...

edit: als je hem vers opzet ruikt hij idd een beetje naar kokos...

Soeplepel
23 februari 2017, 18:02

Ben op deze thread terechtgekomen omdat ik mijn Kenzo beu ben en iets anders wil lol :D Kenzo Homme Night is inderdaad massa's goed, maar wil keer iets anders proberen. Heb hem 2 keer gekocht + de deodorant (ook goed).

Ik ruik de kokos wel enorm, ook vrienden die mij omhelzen zeggen dat die parfum goe riekt en iets weg heeft van kokos zeep :D

Iemand suggesties? Diesel heb ik geprobeerd maar stinkt

GETHEZ
23 februari 2017, 18:48
Ben op deze thread terechtgekomen omdat ik mijn Kenzo beu ben en iets anders wil lol :D Kenzo Homme Night is inderdaad massa's goed, maar wil keer iets anders proberen. Heb hem 2 keer gekocht + de deodorant (ook goed).

Ik ruik de kokos wel enorm, ook vrienden die mij omhelzen zeggen dat die parfum goe riekt en iets weg heeft van kokos zeep :D

Iemand suggesties? Diesel heb ik geprobeerd maar stinkt

eau par kenzo al geprobeerd.? eau d'issey is ook ni slecht... boss heeft ook goede geuren vind ik...

edit: ik begrijp wat je bedoeld met die kokos, maar ik vind hem toch wel een tikje meer naar spiced, wood neigen...

en ook: waar kan je die deo vinden? is dat homme gewoon, of homme night...?

Soeplepel
23 februari 2017, 21:15
eau par kenzo al geprobeerd.? eau d'issey is ook ni slecht... boss heeft ook goede geuren vind ik...

edit: ik begrijp wat je bedoeld met die kokos, maar ik vind hem toch wel een tikje meer naar spiced, wood neigen...

en ook: waar kan je die deo vinden? is dat homme gewoon, of homme night...?

Kenzo Homme Night Deodorant Spray
http://www.parfumania.nl/images/img_6602_1.jpg

'k Had die via Ici Paris XL webshop gekocht, maar ken hem momenteel niet meer vinden.. 't ruikt krak zelfde als de parfum, maar 't is deodorant dus minder sterk

GETHEZ
23 februari 2017, 21:41
Kenzo Homme Night Deodorant Spray
http://www.parfumania.nl/images/img_6602_1.jpg

'k Had die via Ici Paris XL webshop gekocht, maar ken hem momenteel niet meer vinden.. 't ruikt krak zelfde als de parfum, maar 't is deodorant dus minder sterk

Maar da's de gewone dan, of vergis ik mij? staat toch nergens night op?? ik vind hem ook nergens ni, in geen enkele webshop ook ni

Soeplepel
23 februari 2017, 22:23
Maar da's de gewone dan, of vergis ik mij? staat toch nergens night op?? ik vind hem ook nergens ni, in geen enkele webshop ook ni

Oei nee inderdaad, op één of andere manier had ik het als Homme Night gelezen ipv Kenzo Homme :)

Raar dat het van IPXL ook weg is :/

GETHEZ
24 februari 2017, 13:31
Oei nee inderdaad, op één of andere manier had ik het als Homme Night gelezen ipv Kenzo Homme :)

Raar dat het van IPXL ook weg is :/

Nergens ni direct te vinden.... Uw parfum die ge had was toch de Night versie ehh?

Dus indien ja hebt ge de Night versie (parfum) gecombineerd met de standaard versie deodorant?

Vallen die überhaupt te combineren?

Soeplepel
24 februari 2017, 15:52
Nergens ni direct te vinden.... Uw parfum die ge had was toch de Night versie ehh?

Dus indien ja hebt ge de Night versie (parfum) gecombineerd met de standaard versie deodorant?

Vallen die überhaupt te combineren?

Jep had de parfum night versie en dan de gewone standaard deodorant versie. Het is eigenlijk pas nu dat ik doorheb dat het om de standaard deodorant ging dus het viel niet op..

Sfax
5 maart 2017, 18:52
Dat variëert typisch van tijdstip en activiteit, maar typisch:

Hij:
JP Gaultier - Le Male
Annayake - Tsukiyo
Burberry - Mr Burberry
Dior - Homme Intense
Tom Ford - Neroli Portofino

Zij:
Kenzo - Amour
YSL - Black Opium
JP Gaultier - Fragile
JP Gaultier - Classique (Eau de Parfum)
En haar favorieten:
Byredo - Night Veils: Midnight Candy
Masque - L'Attesa

Apple
7 maart 2017, 18:29
Boss & Diesel.

jawadde001
8 maart 2017, 11:01
Daarnet Hugo Boss Iced geprobeerd.
Bah, niets voor mij. De opening is ok, maar na verloop van tijd ruik je enkel nog een sterke munt geur.

Sfax
10 maart 2017, 16:40
de costa azurra vind ik maar een flauwe voor een tom ford.

Klopt

Maar dat geldt eigenlijk voor de hele serie aan derivates die achter de Neroli Portofino gekomen zijn. Die laatste blijft wel een absoluut toppertje.

SlashDotDash
11 maart 2017, 21:38
Vandaag flesje Creed Aventus gescoord! Blij mee. Volgende aankoop wordt een informeel zomers avondgeurtje.. Als er iemand suggesties heeft? :)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Sarcastr0
11 maart 2017, 22:39
Probeer zeker eens givenchy Play. good results.

Lulukai
11 maart 2017, 22:42
Probeer zeker eens givenchy Play. good results.
Da's inderdaad een parfum voor players :)

Sarcastr0
11 maart 2017, 22:43
Da's inderdaad een parfum voor players :)
Don't hate the player, hate the game ;)

Pana
12 maart 2017, 10:29
Lalique Encre Noir vandaag :-)

Pana
14 maart 2017, 08:38
FYI, Annick Goutal sale: https://www.vente-exclusive.com/nl-BE/annick-goutal-qs14436#/o

Franneke
14 maart 2017, 14:31
La petite robe noire van Guerlain

SlashDotDash
19 maart 2017, 17:43
Wat testertjes besteld via Skins:
- Molecule 01 van Escentric Molecules: heel nieuwsgierig vanwege het concept
- Green Irish Tweed van Creed: al één keer geprobeerd, was wel fan. Moet nog uitmaken of het de moeite is om aan te kopen want blijft wel duur.
- Colonia Essenza van Acqua di Parma
- Imperial Millesime van Creed
- Un jardin sur le Nil van Hèrmes

Eerste week met Aventus achter de rug. Bijzonder goede performance, ik ben vooral fan van de geur 3-6 uur na aanbrengen.
Mijn lente-rotatie momenteel is Creed Aventus, Dior Sauvage, YSL L'Homme en Mont Blanc Individuel.

Pana
19 maart 2017, 22:55
Als er iemand hier nog mijn Mont Blanc individuel wil overkopen, ik doe hem weg voor 25€. 72 a 73/75ml over.

bugsystyle
20 maart 2017, 14:39

TOPPER!

bugsystyle
20 maart 2017, 14:46
Vandaag flesje Creed Aventus gescoord! Blij mee. Volgende aankoop wordt een informeel zomers avondgeurtje.. Als er iemand suggesties heeft? :)

Als je toch op skins bezig bent: Comme des garcons scent one: Hinoki en 2

SlashDotDash
20 maart 2017, 16:00
Als je toch op skins bezig bent: Comme des garcons scent one: Hinoki en 2

Die Hinoki wilde ik testen maar was niet op voorraad, helaas.. Heb 'm wel genoteerd voor de volgende set testers!

IlluminatiMess
21 maart 2017, 01:12
Ik heb de volgende, met stijgende voorkeur:

* Giorgio Armani - Acqua Di Gio
* Calvin Klein - Summer
* Ralph Lauren - Polo
* Calvin Klein - Man

Die eerste ben ik compleet beu geroken. Veel te scherp ook. Ik hou meer van de "houterige" geuren, vooral die Calvin Klein - Man is echt zalig. Alleen heb ik hem de laatste keer nergens teruggevonden in de Ici Paris XL. Hopelijk verkopen ze hem nog want hij is bijna op.

Misschien eens Allure Homme van Chanel proberen?

Rachidrachid
21 maart 2017, 08:45
Issey Miyake. Heerlijke geur!

200 Ml voor 66 euro.

AlexisS
22 maart 2017, 11:42
Goei geurtje, wel beu ondertussen.

Aqua Di Gio ook goed maar puur omdat die zo snel vervaagd koop ik die niet meer.
Momenteel Allure voor door de week, ben nog op zoek naar iets fris voor tijdens het weekend.

?therapy?
22 maart 2017, 12:15
Ik gebruik Mont Blanc emblem

Best wel tevreden van.

SlashDotDash
22 maart 2017, 14:03
- Molecule 01 van Escentric Molecules: heel nieuwsgierig vanwege het concept
- Green Irish Tweed van Creed: al één keer geprobeerd, was wel fan. Moet nog uitmaken of het de moeite is om aan te kopen want blijft wel duur.

Pakketje ontvangen... Voorlopige impressies
Molecule 01: bizar, je ruikt nauwelijks dat je iets ophebt. Ook moeilijk te beschrijven, ik vond het enorm subtiel. Maar mijn collega's in de buurt hadden het meteen gemerkt & wordt als zeer aangenaam ervaren.
Colonia Essenza: Niet meteen iets voor mij vrees ik. Best formeel en relatief zwaar in de opening. Nog wat zoeken naar de juiste setting om het te gebruiken misschien.
Green Irish Tweed: Hemels. Beter dan Aventus vind ik persoonlijk, al is die laatste wel beter om het hele jaar door te gebruiken. Enkel lente/zomer, dit.

Pana
22 maart 2017, 14:31
Kan je GIT nog wat meer beschrijven? Geen idee wat ik daarvan moet denken.

Vanmiddag in de Parfuma L'Air Du Desert Marocain van Andy Tauer gaan halen, wat een fucking meesterwerk :love:

Daarbij nog enkele free samples gekregen:
- Acqua di Parma Colonia Oud
- Acqua di Parma Colonia Quercia
- Acqua di Parma Colonia Ambra
- Tom Ford Oud Wood nog maar eens :-p

Sfax
22 maart 2017, 14:49
Sample van Byredo - Gypsy Water aan het proberen nu - definitely not bad, al is ie eerder voor koude dan warme dagen.
En aangezien de vorige Masque (L'Attesa) zo'n succes was, is de volgende Luci Ed Ombre om te testen, en zijn we zeer benieuwd naar Times Square later dit jaar

SlashDotDash
22 maart 2017, 16:01
Ondertussen ook de 2 laatste sampletjes getest:

Imperial Millesime: "sofisticated", maar ook lichtjes vrouwelijk fruitig. Quote van fragrantica die er wel op zit: "Fruit and rum lunchbreak at the beach". Fijne geur maar niet echt wat ik zoek.
Un Jardin sur le Nil: Niets voor mij. Unisex in de opening maar neigt later toch naar een vrouwengeur imho.

Kan je GIT nog wat meer beschrijven? Geen idee wat ik daarvan moet denken.

Ben niet bijzonder goed in het beschrijven, maar FWIW... In de opening heel bloemig fris, luchtig, "outdoors". De basis is aards, nat (maar wel proper) en geeft het geheel de masculiniteit die het toch zeker wel heeft. Leuke anekdote - 2 vrouwelijke collega's willen het hier meteen al voor hun partner kopen :D Niettemin denk ik dat de basis niet iedereen zal kunnen bekoren.

GIT wordt soms vergeleken met Davidoff Cool Water. Ik heb die laatste lang gedragen toen ik nog in Schotland studeerde en GIT doet me er niet echt aan terugdenken.

Als je ooit eens in Antwerpen bent, de winkel Your (http://your-antwerp.com/) eens bezoeken aan de zuid. Daar hebben ze de verschillende Creed geuren en kan je samplen.

Ga het staaltje opmaken en dan de knoop doorhakken als de performance goed is... Daarna is het koopstop tot aan de herfst :unsure:

mac-bc
22 maart 2017, 16:17
Misschien eens Allure Homme van Chanel proberen?

Bedankt voor de tip!

BlackOccult
21 april 2017, 22:15
Ik heb er veel te veel... Momenteel is Fleur Musc (Narciso Rodriguez) mijn favorietje.

KidKid
3 mei 2017, 17:51
Terre D'Hermes Paris

A-res
9 mei 2017, 18:43
Lalique - Encre Noir
of
Byredo - Bal d'Afrique

Maar als ik slechts één van beiden mag overhouden, dan is het resoluut Bal d'Afrique die de kroon spant.

TriCore9
9 mei 2017, 19:30
Opgelet, deze zijn enkel voor echte mannen. Tieners en fitnessboys moeten hier met hun klauwen afblijven. :p

Echte mannen dragen zo iets niet tenzij ze actief op zoek zijn naar een vrouw, voor de rest gaan ze naturel! (in de hoop dat niemand die kans al had gegerepen)

jawadde001
9 mei 2017, 20:00
Echte mannen dragen zo iets niet tenzij ze actief op zoek zijn naar een vrouw, voor de rest gaan ze naturel! (in de hoop dat niemand die kans al had gegerepen)

Bwa, ik weet niet wat er mis mee is.

Ik geef toe, voor bepaalde jobs zou het wel raar overkomen. Als boer jezelf besprenkelen met parfum om nadien de varkensstal uit te kuisen, is natuurlijk potsierlijk.

Voor een directeursfunctie of vertegenwoordiger vind ik het eerder gepast dan misplaatst. Zolang het niet in overdaad wordt aangebracht zodat het storend wordt voor de omstaanders.

xDama
10 mei 2017, 10:25
Ik kan het feitelijk bijna niet geloven dat er hier nog niemand iets gepost heeft over de mannenparfums van Rituals. Ik gebruik nu al een jaartje 2 verschillende soorten en dat zijn echt al enorme voltreffers geweest. Nog geen enkel merk parfum gehad dat zo'n succes is bij de vrouwen :D

Powerwing
10 mei 2017, 12:02
Vorige week in de Panos : broodje besteld, meteen complimentje over mijn 'geurtje' van de dame in kwestie. Kwam er na een paar seconden een tweede tevoorschijn : "mmm, meneer, wel een lekkere eau de toilette die u hebt hè" :D

Sauvage van Dior, werkt ook in andere broodjeszaken :p

Mrs.Tupel
10 mei 2017, 15:02
Vorige week in de Panos : broodje besteld, meteen complimentje over mijn 'geurtje' van de dame in kwestie. Kwam er na een paar seconden een tweede tevoorschijn : "mmm, meneer, wel een lekkere eau de toilette die u hebt hè" :D

Mijn vader draagt die ook. Ben daar niet zo zot van :p

Powerwing
10 mei 2017, 15:09

't Zal geen effect hebben op jonge deernes... ;)

Gonzo
10 mei 2017, 15:26
En die rook dat tot over de comptoir?
Misschien ne subtielen hint da ge "in 't potteke gestuikt" waart, gelijk ze bij ons zeggen...

Powerwing
10 mei 2017, 15:47
Misschien ne subtielen hint da ge "in 't potteke gestuikt" waart, gelijk ze bij ons zeggen...

Nochtans nie overdreven met het spuitje...

BlackOccult
10 mei 2017, 20:07

Ik vind dat ook een heel goede parfum, ben nog in overweging om die ook te kopen voor mijn vriend.

Pana
11 mei 2017, 00:55

Sauvage is een parfum met grote projectie and vangt idd veel complimentjes. Mij is het te synthetisch en niet echt uitdagend.

crazyjoker
11 mei 2017, 14:26
Ik gebruik 1 million van paco rabanne. Krijg daar veel complimenten over van de dames dat ik goed ruik ^^

Myllan
24 mei 2017, 09:02
Ik heb als soort van laat moederdagcadeautje zo'n giftset van My Burberry gekregen van mijne heer en zijn dochter en nou jongens, die is zo verdomd lekker oooh :drool:
Hij is zo goed dat ik 's avonds na het douchen mijn bovenarm met de bodylotion in smeer zodat ik er de hele nacht aan kan ruiken. :x
Als je wilt weten hoe klasse ruikt en wilt scoren bij de chicks moet je die zeker kopen. Echt een aanrader hoor, wel de gewone en niet de Black. (Die kan uiteraard ook goed ruiken, dat weet ik niet heb er geen ervaring mee)

9lives UNI
30 juni 2017, 02:06
Hier moet ik zijn,

Iemand ervaring met online parfum kopen? Meer bepaalt easycosmetics of allbeauty?

Heroixx
30 juni 2017, 08:35
Sauvage van Dior is inderdaad een parfum die over 't algemeen goed in de markt ligt. Heb er ook al twee flacons van geledigd en alleen maar goede reacties op gekregen!

SlashDotDash
30 juni 2017, 13:08
Iemand ervaring met online parfum kopen? Meer bepaalt easycosmetics of allbeauty?

Nog nooit issues met easycosmetics gehad, toch al 4 flesjes bij besteld..

9lives UNI
30 juni 2017, 14:27
Eens een poging ondernemen om iets te bestellen bij easycosmetic.de. Ohh wat triggered die website mijn wantrouwen. Ik kan het maar niet vatten hoe hun ``DEAL`` concept werkt. Een product, twee prijzen, al naargelang hoe je hun site bereikt. Hopelijk word mijn `goedkoop` ( 77 € ) niet de duurkoop die ik wou vermijden (110 £)

Een flesje Satorial van Penhaligon`s in bestelling om het in de geur van mijn scheerzeep te houden.

Hierna ga ik toch afscheid nemen van al die leuke goed afgewerkte verpakkingen om terug te keren naar Tabac ( iets wat meer binnen mijn budget ligt )

SlashDotDash
30 juni 2017, 16:02
Mja, enkel kopen als de prijs u aanstaat zeker? Ik heb er Green Irish Tweed van Creed besteld voor 160€ ipv de gangbare 210€..

jawadde001
1 juli 2017, 10:18
Eens een poging ondernemen om iets te bestellen bij easycosmetic.de. Ohh wat triggered die website mijn wantrouwen. Ik kan het maar niet vatten hoe hun ``DEAL`` concept werkt. Een product, twee prijzen, al naargelang hoe je hun site bereikt. Hopelijk word mijn `goedkoop` ( 77 € ) niet de duurkoop die ik wou vermijden (110 £)

Een flesje Satorial van Penhaligon`s in bestelling om het in de geur van mijn scheerzeep te houden.

Hierna ga ik toch afscheid nemen van al die leuke goed afgewerkte verpakkingen om terug te keren naar Tabac ( iets wat meer binnen mijn budget ligt )

Ik had ook twee verschillende prijzen en mijn afrekening klopte niet met wat de factuur aangaf.

De parfums heb ik wel gekregen, maar er schort toch iets aan hun webwinkel.

Ik wantrouw ze toch wat, temeer omdat de parfum bijna de helft goedkoper was dan hier.

jawadde001
1 juli 2017, 23:33
Iemand ervaring met One man show Gold Edition?

Naar het schijnt een heel krachtige parfum. Ik wacht nog even om deze te kopen omdat ik nog een viertal andere flesjes in de kast heb staan die ik eerst leeg wil hebben voor ik opnieuw eentje aan de verzameling toevoeg.

Anderen die ik nog eens zou willen proberen zijn:
Lapidus
Cool Water
Kouros
Drakkar Noir (ik weet nu al dat dit volledig mijn ding zal zijn)

9lives UNI
3 juli 2017, 02:29
Ik wantrouw ze toch wat, temeer omdat de parfum bijna de helft goedkoper was dan hier.

De grote ketens geven toch ook geregeld 30%?

Deze wordt grappig. mocht notino.be leveren ( waarom heb ik deze eigenlijk over het hoofd gezien :eek: ) dan is mijn goedkoop zelf duurkoop :doh:

Op aanraden dan ook maar eens voor green irish gegaan :niceone: sample formaat :lol:

jawadde001
5 juli 2017, 19:52
Op aanraden dan ook maar eens voor green irish gegaan :niceone: sample formaat :lol:

Niet dat ik die zelf al geroken heb, maar zou gelijkenis hebben met Quorom. Moet je misschien ook eens proberen, ik draag die zelf ook.
Geef hem wel wat tijd om zich te ontwikkelen qua geur in de loop van de uren.

9lives UNI
7 juli 2017, 18:02
Niet dat ik die zelf al geroken heb, maar zou gelijkenis hebben met Quorom.

:wtf: Geen idee wat je net begrijpt onder gelijkenis, maar ik kan je verzekeren dat ik er eigenlijk niets gelijk qua geur uithaal.

:love: Al vind ik de bloemekes van mijn vrouw altijd leuker voor aan te snuffelen.

jawadde001
7 juli 2017, 18:57
:wtf: Geen idee wat je net begrijpt onder gelijkenis, maar ik kan je verzekeren dat ik er eigenlijk niets gelijk qua geur uithaal.

:love: Al vind ik de bloemekes van mijn vrouw altijd leuker voor aan te snuffelen.

Wat bedoel je met "qua geur uithaal"? Rare zin is dat.

Pana
7 juli 2017, 19:01
Wat bedoel je met "qua geur uithaal"? Rare zin is dat.

Hij haalt er niets uit dat op Quorum lijkt.

IlluminatiMess
29 juli 2017, 21:34
Vandaag de volgende parfums eens uitgetest (in zo'n parfumwinkel):
1. Bleu de Chanel
2. Chanel eau fraîche extrême
3. Dior Sauvage
4. Versace Eros
5. Abercrombie en fitch (kben naam vergeten, maar heb hem gekocht)
6. D&G the one EDP

1&2 vond ik echt niet goed ruiken. 'k Weet niet of het nu aan mij lag (want ik sprayde het op mijn huid) of aan de parfum zelf of aan het feit dat er daar al een parfumgeur heerstte hetwelk Bleu heeft beïnvloed, maar echt niet m'n ding. Echt veel kan ik er niet over zeggen, want had ze maar ff geroken en was echt niet verkocht. Mss lag het aan de testers.

3. vond ik een zalige opening hebben! Echt heel lekker, ik was meteen verkocht! Probleem was de nageur, het begon wat synthetisch te ruiken eenmaal op m'n huid gesprayed. Zou het nog eens moeten uitproberen want de opening was echt goed.

4. Zwakke geur die enkel wat 'fris' ruikt.

5. Kruidig, fruitig, jeugdig, .. .Echt een goed geurtje en zeker tegen de prijs dat ze ervoor vragen, zeker een aanrader! De verkoopster zei ook dat deze geur meer voor jongere mensen was. Kzou toch zeggen 16-25 ongeveer.

6. Toen ik die rook was ik ook meteen verkocht. Opende heel krachtig, je ruikt echt alcohol. De nageur ruik ik tot nu (is toch al 4 uur gepasseerd) en ik vind ze enorm goed ruiken op m'n huid. De verkoopster zei wel dat deze geur meer voor een (oudere) man is. Kdenk dat ze dacht da'k 16 was ofzo :p Heb het niet gekocht, maar ga het zeker bestellen, is echt 'n zalige geur.

9lives UNI
30 juli 2017, 00:33
en zeker tegen de prijs dat ze ervoor vragen, zeker een aanrader!

:wtf: Zit toch allemaal zowat in dezelfde prijsklasse?

Zelf zal ik er maar een stuk of twee testen ( gebrek aan zakken ) en in het naar huis gaan de leukste sproeien.

Rubenowns
30 juli 2017, 00:46
Tuscan Leather Tom Ford eindelijk eens kunnen ruiken en testen in Rotterdam... Damn volledig mijn ding alleen de prijs stoort mij nog altijd iets te veel om het te kopen :D

[deleted]
30 juli 2017, 09:55
[deleted]

MrKend54l
30 juli 2017, 10:27
Beste geur ooit, al de rest is piswater in vergelijking (met uitzondering van andere Tom Ford parfums).

Mag wel voor 200€ :P

[deleted]
30 juli 2017, 11:05
[deleted]

jawadde001
30 juli 2017, 12:52
Beste geur ooit, al de rest is piswater in vergelijking (met uitzondering van andere Tom Ford parfums).

Bwa, dit is een eau de parfum. Hier zit meer parfum in dan een eau de toilette (de meeste dingen die hier passeren) en dus wat onzinnig om beiden met elkaar te vergelijken.

De sterkste eau de toilette die ik ken (en ondertussen in bezit heb) is Lapidus pour homme. Twee sprays is genoeg voor 12 uur.

jawadde001
30 juli 2017, 12:59
Ik heb trouwens eens opgezocht wat Lucan Terin hierover schrijft in zijn boek en dat is niet bepaald lovend.

De geur krijgt twee sterren (= teleurstellend)

Preske
30 juli 2017, 15:03

omdat het uwe pa is dat het draagt misschien :p

A-res
30 juli 2017, 15:31

Mwoah, Tom Ford is ok, maar ook niet zaligmakend in al wat ie doet. Zelf vind ik die Tuscan leather niet direct wow.
Maar klopt wel dat degelijke parfums te verkiezen zijn boven 99% van de synthetische dingen die je in de doorsnee Ici Paris terug kan vinden.

SlashDotDash
31 juli 2017, 15:54
Maar klopt wel dat degelijke parfums te verkiezen zijn boven 99% van de synthetische dingen die je in de doorsnee Ici Paris terug kan vinden.

Beetje een overdreven veralgemenend statement imho.. Dure nichegeuren zijn niet à priori "beter" dan goedkopere designergeuren met (meer) synthetische ingrediënten. Alles hangt af van waar je naar op zoek bent.

Synthetisch is ook niet à priori "slecht", het is gewoon vaak makkelijker (goedkoper) voor de producent met als trade-off dat het generieker overkomt.
Er bestaan ook heel unieke / speciale synthetische geuren (bijv. Escentric Molecules - Molecule 01).

Recent getest:
- JPG - Le Male Eau Fraiche Superman Edition: heel goeie frisse geur maar projecteert slechts heel kort.
- Tom Ford - Grey Vetiver EDP: herhaaldelijk getest maar niet mijn ding, geschrapt van wishlist...
- Azzaro Chrome: voor mij persoonlijk een "meh" geur, eigenlijk op het randje van het irritante.
- Versace - Dylan Blue: super aangename geur, de omschrijving die je vaak hoort van Sauvage meets Aqua di Gio is wel terecht imho. Goeie casual allrounder en hele goeie performance.
- Acqua di Parma - Cedro di Taormina: aangename geur maar teleurstellend qua performance.

Polestar
31 juli 2017, 16:16
One Million - Paco Rabanne
Sauvage - Dior
La Nuit De L’Homme - Yves Saint Laurent

Vooral One Million scoort goed. Zowel bij mijn vriendin als bij andere vrouwen :p.
Persoonlijke favoriet is YSL.

Preske
31 juli 2017, 21:23
ben ook eens gaan zien achter die parfums die hier blijkbaar populair zijn.

Dior Sauvage, DG the one (edp) en 1 Million en 1 Million Privé van PR.

Die the one was één bom alcohol, en zelfs na een paar minuten wachten was dat nog altijd niet beter, die 1M rook vreemd fruitig (en niet fris fruitig oid, moeilijk uit te leggen), en ik kon het niet goed uitmaken wat ik rook in die 1MP.

Het is uiteindelijk de dior sauvage geworden. 5 -6u later en hij is nog altijd te rieken na een klein spitje, dus ik denk wel dak daar een goei keus gemaakt heb. Het riekt ook iets lichter op mijn vel dan op het papiertje dat ze u zo geven.

Ik moet wel zeggen dat mijn reukzin vrij gevoelig is, dus ik hoop maar dat het hetzelfde effect heeft op de gemiddelde persoon.

Drieszz
1 augustus 2017, 00:48
Ik heb ook One Million, heel goed en sterk maar is die nie fel cliché? Bij ons was da iedereen zen eerste fleske parfum op zen 17de :p

Verder heb ik D&G The one (parfum versie) heel lekker ma iets te winters voor nu, The Wave van Hollister ook goed, fris, jong, maar beetje zwakjes maar 35 euro voor 100ml en Blue de Chanel, heel goed ma mss soms iets te kruidig, Hugo Boss Bottled, ruikt opt begin heel goed maar wordt precies zo ewa zurig/scherp na een tijd en nog wa anderen/fakes die ik nie gebruik.

Vrienden hebben ook die Sauvage, Paco Rabanne Invictus, die nieuwe van Boss, ook allemaal goed.

SlashDotDash
1 augustus 2017, 10:45
Sauvage is terecht heel populair en dat is meteen ook het enige echte "probleem" met die geur :D
Je kan zeggen dat het een generisch & synthetisch parfum is maar ik heb daar nog niemand uit mijn omgeving over horen klagen.

jawadde001
1 augustus 2017, 13:19
Ik vind die 1 million helemaal niet zo sterk reuken. Ja, de eerste uurtjes, maar nadien is het nog amper waarneembaar.

Zoek je eentje die gemakkelijk 10 uur blijf hangen, dan kan ik Van Cleef & Arpels pour homme aanraden.
Opgepast, enkel te dragen met kostuum. Niet echt een geurtje dat past bij types die All Stars dragen en 3/4 broeken... :)

A-res
1 augustus 2017, 16:18
Beetje een overdreven veralgemenend statement imho.. Dure nichegeuren zijn niet à priori "beter" dan goedkopere designergeuren met (meer) synthetische ingrediënten. Alles hangt af van waar je naar op zoek bent.

Synthetisch is ook niet à priori "slecht", het is gewoon vaak makkelijker (goedkoper) voor de producent met als trade-off dat het generieker overkomt.
Er bestaan ook heel unieke / speciale synthetische geuren (bijv. Escentric Molecules - Molecule 01).

Serieus? Ben je nu echt objectiviteit aan het bepleiten in een onderwerp over parfum? Denk niet dat je het subjectiever dan dat kan krijgen...

Alles hangt er inderdaad van af van waar je naar op zoek bent. In mijn geval is dat geen generieke, 13 in een dozijn geur met een blitse fles die me doet ruiken als de eerste de beste puber. Voor mijn partner is dat evenmin het geval. Wat wij zoeken, vinden we zelden tot nooit in de generieke eau de toilettes en vaker in de eau de parfums. En ja er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen.

MrKend54l
1 augustus 2017, 18:31
Opgepast, enkel te dragen met kostuum. Niet echt een geurtje dat past bij types die All Stars dragen en 3/4 broeken... :)

Wat moet ik mij daar nu weer bij voorstellen? Een geur die enkel maar past bij een kostuum. Waarschijnlijk ben je dan ook verplicht uw fountain pen altijd op zak te hebben?

Preske
1 augustus 2017, 19:07
Ik heb ook One Million, heel goed en sterk maar is die nie fel cliché? Bij ons was da iedereen zen eerste fleske parfum op zen 17de :p

Ik kan met het hand op mijn hart zeggen dat ik die The One niet kende sinds vorige week. Cliché? Misschien, maar niet iedereen zit iedere week in de parfum winkel. Ik denk dat ik in de laatste 20 jaar misschien 10 keer geweest ben, en dan nog maar twee keer voor mezelf. De eerste keer was ergens als ik 16 was, en dan de 2de keer nu deze week.

jawadde001
1 augustus 2017, 19:34
Wat moet ik mij daar nu weer bij voorstellen? Een geur die enkel maar past bij een kostuum. Waarschijnlijk ben je dan ook verplicht uw fountain pen altijd op zak te hebben?

Het is een geur die klasse uitstraalt. Ongeschikt dus voor de gemiddelde fitnessboy, hipster, tiener en vele andere snuiters.

MrKend54l
1 augustus 2017, 19:45
Het is een geur die klasse uitstraalt. Ongeschikt dus voor de gemiddelde fitnessboy, hipster, tiener en vele andere snuiters.

En het dragen van een kostuum staat gelijk aan klasse?

IlluminatiMess
2 augustus 2017, 00:56
Sommige mensen hebben hier wel 'n dikke nek precies. ;p
Ene die zich superieur waant omdat hij enkel niche parfums koopt en den ander die een onnodige steek moet geven aan de kledingkeuze van anderen.

SlashDotDash
2 augustus 2017, 08:46
Serieus? Ben je nu echt objectiviteit aan het bepleiten in een onderwerp over parfum?

Euh nee, integendeel ik vond jouw bewering hieronder nogal opdringerig en objectiverend. Deze:

Als je nu had geschreven "ik vind dat degelijke parfums te verkiezen zijn..." dan had ik er niets van gezegd. Maar je poneert gewoon dat die beter zijn.

Alles hangt er inderdaad van af van waar je naar op zoek bent. In mijn geval is dat geen generieke, 13 in een dozijn geur met een blitse fles die me doet ruiken als de eerste de beste puber. Voor mijn partner is dat evenmin het geval. Wat wij zoeken, vinden we zelden tot nooit in de generieke eau de toilettes en vaker in de eau de parfums. En ja er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen.

Er is inderdaad niets mis mee als jij enkel dure parfums wil dragen - zeker als je partner die ook effectief beter vindt. Maar als je schrijft dat je met generieke EDT's zoals Dior Sauvage of Bleu de Chanel overkomt als de eerste de beste puber komt dat nogal snobistisch over. Of uw vermogen om verfijnde geuren waar te nemen en dat van je partner is superieur aan dat van de rest van de bevolking, dat kan natuurlijk ook :)

Ik voel mij persoonlijk niet "beter" met Creed Aventus dan met Dior Sauvage en heb voor beide al complimenten gekregen.
Alleen hou ik Aventus liever voor speciale gelegenheden.

En het dragen van een kostuum staat gelijk aan klasse?

Het was een beetje ongelukkig geformuleerd maar hij heeft wel gelijk imho, er zijn geuren die goed bij een formele setting passen waar je een kostuum zou dragen (ik denk aan Bleu de Chanel, Green Irish Tweed) en er zijn parfums die beter passen bij een jeans, tshirt en leren jas (ik denk aan CH Men Privé)... Natuurlijk zijn sommige geuren meer "passe-partout" en doet iedereen uiteindelijk wat ie wil...

9lives UNI
2 augustus 2017, 13:05
Sommige mensen hebben hier wel 'n dikke nek precies. ;p
Ene die zich superieur waant omdat hij enkel niche parfums koopt en den ander die een onnodige steek moet geven aan de kledingkeuze van anderen.

Ik denk dat je dat zo niet mag lezen. Geuren roepen nu eenmaal associaties op zowel voor de drager als die het moeten ondergaan. Een geur is nu eenmaal complementair aan een stijl en kan het geheel tot een afgewerkt pakketje maken ( of compleet teniet doen )

Velen zullen hun gebruik enkel maar beperken tot de appreciatie van een merk ( je ziet dit bij kledij ook gebeuren)

A-res
2 augustus 2017, 18:42
Euh nee, integendeel ik vond jouw bewering hieronder nogal opdringerig en objectiverend. Deze:

Ach ach, stel je voor, je mening ventileren op een forum, hoe opdringerig kan je zijn! :)

Als je nu had geschreven "ik vind dat degelijke parfums te verkiezen zijn..." dan had ik er niets van gezegd. Maar je poneert gewoon dat die beter zijn.

En om je een plezier te doen zal ik die stelling nog eens poneren: ze zijn ook gewoon beter. Puur objectief gezien kan je dat zelfs net ontkennen aangezien dat inherent is aan hun concept, aan de productieprocessen en aan de gebruikte materialen. Dat puur objectief bekijken is weinig maar dan een zware case van captian obvious to the rescue.
Maar verder heel fijn dat je je daardoor aangesproken voelt hoor; beetje swung in de keet.

Er is inderdaad niets mis mee als jij enkel dure parfums wil dragen - zeker als je partner die ook effectief beter vindt. Maar als je schrijft dat je met generieke EDT's zoals Dior Sauvage of Bleu de Chanel overkomt als de eerste de beste puber komt dat nogal snobistisch over. Of uw vermogen om verfijnde geuren waar te nemen en dat van je partner is superieur aan dat van de rest van de bevolking, dat kan natuurlijk ook :)

't Is dan ook algemeen geweten dat mijn/ons reukvermogen absoluut superieur is. Wie twijfelt daar nu aan... :D

Maar verder: jawel, met een generieke EDT kom je al snel over als de eerste de beste puber. Geen zorg, ook wij waren dat ooit; dat is nu éénmaal het leven. Goed mogelijk dat dat snobistisch is, maar dat doet er niet toe in zoiets subjectief als parfums & geuren.

A-res
2 augustus 2017, 18:43
Ik denk dat je dat zo niet mag lezen. Geuren roepen nu eenmaal associaties op zowel voor de drager als die het moeten ondergaan. Een geur is nu eenmaal complementair aan een stijl en kan het geheel tot een afgewerkt pakketje maken ( of compleet teniet doen )

Velen zullen hun gebruik enkel maar beperken tot de appreciatie van een merk ( je ziet dit bij kledij ook gebeuren)

Dit dus

SlashDotDash
2 augustus 2017, 20:52
Ach ach, stel je voor, je mening ventileren op een forum, hoe opdringerig kan je zijn! :)

Het gaat meer om de vervelende eigenschap dat mensen een mening op een forum komen verkondigen als wetenschappelijk bewezen feit :)

Ik krijg ook de indruk dat je jezelf heel hard tegenspreekt maar wellicht gaat het gewoon mijn niveau te boven - ben zelf niet verder geraakt dan een doctoraat in de farmaceutische wetenschappen en ik ken dus helemaal niets van geurstoffen en de chemie daarachter :lol:

jawadde001
2 augustus 2017, 22:18
Synthetische geuren komen in elke parfum voor, ook de hele prijzige.
Dit kan zijn omdat de natuurlijke grondstof weinig voorhanden is (ambergris) of omdat het een allergische reactie kan uitlokken op de huid en het dus niet meer toegelaten is om te gebruiken (ik denk dat dit het geval is voor "oakmoss").

Ik heb er totaal geen probleem mee, zolang de geur maar goed zit, kan het me weinig schelen of een geurelement uit het labo komt of niet.

MrKend54l
2 augustus 2017, 23:07
ben zelf niet verder geraakt dan een doctoraat in de farmaceutische wetenschappen en ik ken dus helemaal niets van geurstoffen en de chemie daarachter :lol:

Mooie counter :P

Ik snap die onzin ook niet hoor. Generieke EDT dragen en je bent een puber. Want alleen met meer dan 10% parfum olie ben je goed bezig. Enkel geuren van 175€ voor 35ml zijn geschikt voor "volwassenen", dat of een zweetgeur.

Bij mijn weten is het enige verschil tussen EDT en EDP de sterkte d.m.v. parfum olie concentratie. Maar goed wat weet ik ervan als generieke EDT drager.

9lives UNI
3 augustus 2017, 03:24
Doe je vriendin of jezelf eens een reeks `verdunningen` aan de hand. Weet ons eens te vertellen wat je ervan vind.

Pana
3 augustus 2017, 09:37
Het is toch vrij logisch dat sommige parfums beter bij een bepaalde leeftijd / stijl / setting passen dan andere? Iedereen draagt wat hij wil, maar ik zie een VC&A ook niet meteen werken op een 16 jarige, en One Million niet op een 50 jarige persoon. Maar als men dat graag draagt dan doet men maar he.

Ik ben ook vrij snel in de semi-niche gestapt omdat het leuke van Parfum voor mij de kunst, verrassing en grenzen van de creatie is en niet per se "lekker ruiken". De "Huh..." tegenover de "Mmmm!" zeg maar. Maar vaak wil je die geuren ook niet meteen dragen als je uitgaat of buitenkomt. Voor mij zijn ze spannender, maar daarom niet beter.

A-res
3 augustus 2017, 16:16
Het gaat meer om de vervelende eigenschap dat mensen een mening op een forum komen verkondigen als wetenschappelijk bewezen feit :)

Mijn meningen zijn dan ook wetenschap; ook dat is een algemeen aanvaard gegeven hoor :D.

Ik krijg ook de indruk dat je jezelf heel hard tegenspreekt maar wellicht gaat het gewoon mijn niveau te boven - ben zelf niet verder geraakt dan een doctoraat in de farmaceutische wetenschappen en ik ken dus helemaal niets van geurstoffen en de chemie daarachter :lol:

Dat is amateurisme op hoog niveau dan eh ;)

Maar nee, tegenspreken doe ik mezelf niet, maar 'k neem mezelf en zeker een topic als dit niet al te serieus. Moet je ook maar eens proberen. Les gouts et les couleurs weet je wel.
Mensen voelen zich in topics als deze veels te snel aangevallen.

bugsystyle
21 augustus 2017, 10:09
Acqua di parma - intensa
Commes des garcon - monocle scent 1 hinoki, was een instabuy. machtige geur: https://www.fragrantica.com/perfume/Comme-des-Garcons/Hinoki-2558.html

Sakura
23 augustus 2017, 12:07
Ik gebruik:
- Fleurs de L'Himalaya of Sakura bodymist van de Rituals
- Baiser Volé van Cartier
- Nina Ricci

Mijn favoriet is de Sakura bodymist :love:

jawadde001
2 september 2017, 12:57
Lapidus pour homme gekocht.

Een eighthies parfum (1987).

Bevalt me wel, maar één, maximum twee sprays volstaan, want dit is potent spul.

(Alleen aan te bevelen, voor wie van powerhouses houdt).

Waelvis
27 september 2017, 13:47
Ik had vroeger altijd Agua Di Gio.

Enkele jaren terug, op aanraden van iemand, Invictus van Paco Rabanne gekocht. En die was ook heel goed.

Ik kan nu met extra korting een nieuwe kopen, maar ik weet nog niet goed welke ik zou nemen.

Ofwel 1 van die 2 (of beiden). Ofwel eens iets anders.

Morgen ga ik met m'n vrouwtje eens een parfumerie binnenspringen om eens wat rond te ruiken.

Maar welke geuren zijn aanraders?
Voor een bebaarde man van 31j.

jawadde001
27 september 2017, 14:01
Azzaro pour homme is een zeer toegankelijke en ook een heel mannelijke geur.

Maar sowieso is het heel moeilijk om iets aan te raden omdat smaken en geuren heel subjectief zijn.

Philharmoniker
27 september 2017, 21:53

Enkele jaren terug, op aanraden van iemand, Invictus van Paco Rabanne gekocht. En die was ook heel goed.

Ik kan nu met extra korting een nieuwe kopen, maar ik weet nog niet goed welke ik zou nemen.

Morgen ga ik met m'n vrouwtje eens een parfumerie binnenspringen om eens wat rond te ruiken.

Voor een bebaarde man van 31j.Amor pour homme tentation

Myllan
2 oktober 2017, 13:46

Voor een bebaarde man van 31j.

Ligt eraan voor welke gelegenheid nee?
Voor dagelijks gebruik vind ik Ck in2u welk lekker bij een bebaarde man van 36 maar die man is ook gewoon lekker zonder dat geurtje. :p
Voor bijvoorbeeld uitgaan blijft Million van Paco Robbane ook wel gewoon goed.

GETHEZ
2 oktober 2017, 16:07
Net boss bottled gekocht. Is ook een zeer aangename en herkenbare parfum.

Ik had die dus vroeger al, maar heb ik die nu weggedaan of weggegeven, niet meer te vinden...

Ik had wel nog de douchegel hiervan, zalige geur

Wie koopt er hier eigenlijk vaak de bijhorende producten zoals aftershave en douchegel etc. bij zijn parfums??

Soeplepel
2 oktober 2017, 16:14
Net boss bottled gekocht. Is ook een zeer aangename en herkenbare parfum.

Ik had die dus vroeger al, maar heb ik die nu weggedaan of weggegeven, niet meer te vinden...

Ik had wel nog de douchegel hiervan, zalige geur

Wie koopt er hier eigenlijk vaak de bijhorende producten zoals aftershave en douchegel etc. bij zijn parfums??

Ik had bij Kenzo de parfum en deodorant tesamen gekocht maar denk dat de deodorant niet meer verkocht wordt :(

GETHEZ
5 oktober 2017, 21:44
en boxset is toegekomen... toch een zalig geurtje, kan niet de hand erop leggen welk aspect van de geur mij zo aantrekt... die frisse scherpe toets met dat houtaccent en fruitige accenten... :love:

kryptz
29 oktober 2017, 12:17
Heb Amyris pour homme van MFK hier te koop gezet.
Ben aan het twijfelen om misschien Baccarat Rouge te kopen als ik deze verkocht krijg. Heb daar een sample van en vind het echt een zalige geur om mee te gaan slapen. Nog mensen die graag parfum opdoen om te gaan slapen? Cedre Blanc van Creed is ook zo eentje die ik zeer graag opdoe om te gaan slapen.

Panly
29 oktober 2017, 22:50
Prada Amber pour homme

of

Hermès Terre d'hermès

of

iets dat hier al meermaals vernoemd werd (boss, azzaro, ...)

Panly
29 oktober 2017, 22:53
van sommige heb ik tevens de deo, van andere de after shave. hangt wat van de aanbiedingen af als ik ga shoppen, eens in de zoveel jaren.

CCatalyst
29 oktober 2017, 23:48
Na lang zoeken, gesettled op Burberry Brit for Him.

Striix_
31 oktober 2017, 10:56
Elegance van Mylène; 't moet niet duur zijn om goed te ruiken!

Myllan
31 oktober 2017, 11:15
Duur hoeft per definitie niet altijd goed te zijn hoor.
Heb peperdure geurtjes gehad die mijn reukorgaan deden weg schroeien. :(

SlashDotDash
31 oktober 2017, 20:40
JPG ultra male gekocht voor de koudere dagen.

A-res
18 november 2017, 22:55
Na Byredo - Bal d'Afrique die hier dit jaar de standaard geworden is, is hun nieuwe Velvet Haze een leuke aanvulling. Less of a classic, maar nice none the less.

En tegelijk Amouage - Figment opgepikt voor 's avonds/'s nachts - lekker complex

ResX
27 november 2017, 07:26
Waar kopen jullie die? Toch niet bij ici paris toestanden? Veel te duur

Ragjee
27 november 2017, 09:50
Hier Lanvin Eclat D'arpege... ooit deze geur ontdekt bij iemand en vond deze zo goed!
Ik koop ze steeds online, vind ze in een Ici Paris gewoon te duur

A-res
27 november 2017, 11:12
Online, Perfuma, IPX of een speciaalzaak. Whatever op dat moment het beste past eigenlijk, met een voorkeur voor online "restocking". Uitproberen vaker in een winkel zelf, tenzij we gericht wat geuren willen samplen; die durven we dan ook al eens online te bestellen.

Pana
27 november 2017, 14:14
Waar kopen jullie die? Toch niet bij ici paris toestanden? Veel te duur

Parfuma of Notino.

GETHEZ
21 december 2018, 16:20
Ondertussen al een jaartje geleden sinds laatste post, maar heb vraagje ivm de 2 versies van ne parfum...

Ik had staaltje van sauvage EDT en vraag me af of de EDP veel verschilt hiervan...?

EDP is duurder en gaat deze dan langer mee als je deze draagt en ook sterker wanneer je hem opzet??

Kan iemand, moeilijk natuurlijk, het verschil tussen beide versies eens proberen uit te leggen met woorden? Ik zou online kopen, gezien dit wat voordeliger is...

Alle tips zijn welkom...

Satkan
21 december 2018, 16:27
Sinds de thread toch in necro mode is, ik heb zeer zelden iets van externe geurtjes op. Enkel als ik weet dat ik ga zweten doe ik wat rexona dermo sensitive vrouwendeo onder mijn oksels. Maar ik walg meestal van parfum, zeker de gepakte zakenman met die typische chemische zakenmanstankgeur, altijd dezelfde.

Tbh, volgens alle partners tot nu toe, hoe tijdelijk dan ook, heb ik een opvallend lekkere natuurlijke geur, en dat apprecieer ik ook meer bij andere mensen dan dat je hun parfum van kilometers kan ruiken.

Zoals die walgelijke oude vrouwenstank als je op het voetpad er achter aan het stappen bent.

The Prophet
21 december 2018, 17:57
Louis Vuitton L’immensité & Au Hasard.

Duur maar beiden een heerlijke & unieke geur.

Sent from my iPhone using Tapatalk

GETHEZ
21 december 2018, 20:34
Louis Vuitton L’immensité & Au Hasard.

Duur maar beiden een heerlijke & unieke geur.

Waar koopt ge da? :p

En hoe duur?

The Prophet
21 december 2018, 22:27
Waar koopt ge da? :p

En hoe duur?

In een LV winkel of op hun site!
210 voor 100ml :)

Jonas89
21 december 2018, 22:29
Dior - Sauvage

sink
21 december 2018, 22:49
Eentje gebruik ik al wsl meer dan tien jaar of zo: Armani Code
en zowat alle varianten heb ik ook al geprobeerd, ice, sport,.. heb nu ook de Colonia staan en die is ook goed imo :)

Waelvis
21 december 2018, 23:10
Ik gebruik er 2.

- Giorgi Armani - Agua Di Gio
- Paco Rabanne - Invictus

Maar bijlange niet dagelijks. Dagelijks gewoon deo onder m'n oksels. Meestal axe (Africa of Marine)

Tetram
24 december 2018, 15:41
Neroli Portofino - meer dan dat is er eigenlijk niet nodig, maar in herfstige/winterse dagen, wordt die al eens gewisseld voor Sequoia Wood van Azzi Glasser.

ChainsawVHS
24 december 2018, 20:17
Dior - Sauvage

Radson - Chauffage is ook een aanrader

Patracle
26 december 2018, 12:43
Sì - Giorgio Armani

FlatSix
26 december 2018, 13:47
Ik gebruik er 2.

- Giorgi Armani - Agua Di Gio
- Paco Rabanne - Invictus

Maar bijlange niet dagelijks. Dagelijks gewoon deo onder m'n oksels. Meestal axe (Africa of Marine)

Idem, als ik alle dagen parfum moet opdoen dan wordt het een duur grapke.

Vriendin is toch fan van Axe ook dus dat zit wel goed.

strijkkeiZer?
26 december 2018, 14:19
Idem, als ik alle dagen parfum moet opdoen dan wordt het een duur grapke.

Vriendin is toch fan van Axe ook dus dat zit wel goed.

Valt toch mee?
Ik doe elke dag 3/4 “spuitjes” en men 2 parfum flesjes zijn al 3jaar oud ofzo

Pana
26 december 2018, 14:33
Idd, dat gaat toch echt wel best lang mee, zelfs bij dagelijks gebruik.
Axe vind ik persoonlijk maar nasty (alle scented deo's eigenlijk, geurloze anti-transpirant ftw).

Enfin, met de feestagen D&G The One EdT gekregen. Performantie helaas 0,0.

Wel samples geroken van Creed Himalaya, SMW & Aventus en ondanks dat velen die overroepen vinden vond ik ze toch zeer lekker.

strijkkeiZer?
26 december 2018, 14:42
Ik gebruik geen deo, dus ik moet men geur uit parfums halen :D

Ps. Ik gebruik odaban als deo

jawadde001
29 december 2018, 19:23
Ik denk dat een flesje van 100 ml toch al vlug een twee tot drie jaar zal meegaan. Als je dat berekent op dagbasis dan valt de prijs wel nog mee.

ahmed.elr
6 januari 2019, 00:34
Easy miyakee en azaro. Life savers

xxxracexxx
26 januari 2019, 19:52
Vandaag paar stalen gaan halen, eens ruiken waar al die fuzz over te doen is...
In de winkel al reeds de Aventus geprobeert en ruikt echt wel goed vind ik! Nu de rest nog eens uitproberen [emoji16]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190126/24e5e6b7b0684c4de1b468492831b57f.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Pana
28 januari 2019, 16:04
Waar gehaald? Zelf ook grote fan van Aventus. Wil nog steeds een grote flacon kopen om te verdelen als er genoeg mensen interesse (en uiteraard vertrouwen) hebben.

xxxracexxx
28 januari 2019, 16:52
Waar gehaald? Zelf ook grote fan van Aventus. Wil nog steeds een grote flacon kopen om te verdelen als er genoeg mensen interesse (en uiteraard vertrouwen) hebben.Bij parfas in Ekeren gehaald, verkopen ze Aventus ook in grote flacon. Ik moet zeggen dat die zeker niet slecht riekt...

Genius
28 januari 2019, 17:40
Maar om nu €150 te betalen voor 50ml is dan weer te veel van het goeie vind ik. :)

xxxracexxx
28 januari 2019, 17:44
Betaal ik liever 194€ voor 100ml [emoji16]

Genius
28 januari 2019, 21:30
Haha, of €500 voor 500ml!

Pana
29 januari 2019, 09:10
Haha, of €500 voor 500ml!

Daarom dat ik wil verdelen, de 500ml komt neer op 120€ voor 100ml.

Genius
29 januari 2019, 09:37
Ik koop mijn parfum sinds kort op Duftzwillinge & Parfum-Dupes (http://www.larise.com)

Creed Aventus heeft bijvoorveeld nr 482.

Onlangs One Million besteld en Allure Homme Sport van Chanel, €18 voor 50ml. Geur valt niet te onderscheiden en blijft toch lang genoeg ruiken, zeker voor een avondje uit.

ONiel
1 februari 2019, 00:59
Aqua di Gio van Giorgio Armani

jawadde001
1 februari 2019, 16:16
Ik heb onlangs Fahrenheit van Dior geroken.

Die stank is niet te harden. :doh:

Straddle
2 februari 2019, 11:44
Onlangs Sauvage van Dior, zaaalig.
Ik ben ondertussen ook al een dik jaar bezig met s'morgens Paco Rabanne - 1 million op te doen, dat parfum geraakt maar niet op :-)