PDA

Volledige versie bekijken : Internet Google werkt, andere websites niet

vdrsypjor
20 december 2016, 15:33
Eerst een vooral: ik heb geen idee of ik hier op het juiste deel van het forum zit. Indien dit niet het geval is: mijn excuses!

sinds enkele weken heeft de laptop van mijn ouders een probleem. Wanneer hij opstart, maakt hij verbinding met internet, maar bijna geen enkele website kan geladen worden. Google en Facebook lukken perfect (ook iets opzoeken op Google geeft direct de gezochte zoekresultaten) maar vanaf er op een van deze zoekresultaten geklikt wordt of er wordt een andere site dan Google of Facebook in de adresbalk getypt, geeft de browser(Google chrome, maar andere browsers lukken ook niet) direct een fout dat de site niet bereikbaar is. Er komt dan iets op dat de DNS-adres van de server niet gevonden kan worden.
Dit duurt ongeveer een kwartier (soms ook al meer dan half uur geweest) en daarna lukt het allemaal weer wel. Op alle andere laptops hebben we dit probleem niet.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen is?

alvast bedankt

Exit
21 december 2016, 10:09
moved, neen, stond niet correct

het is geen probleem van windows maar van je browser/software op de pc

pc eens scannen met bvb malwarebytes en een virusscanner
post eventueel eens een hijackthis logje hier

heeft de pc een autom ip of handmatig ingesteld?

vdrsypjor
30 december 2016, 15:05
ik heb avg al eens laten scannen maar niks gevonden. Het is ook bij alle browsers hetzelfde probleem.

ik heb nooit handmatig ip ingesteld dus de pc maakt gebruik van een autom ip veronderstel ik.

Ascari
30 december 2016, 23:46
Je moet eens Google DNS proberen.

Heb een tijdje geleden ook veel problemen gehad met bepaalde pagina's te openen en te laden.
Sinds ik Google DNS gebruik heb ik geen problemen meer ondervonden.

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

Je moet gewoon de stappen volgen hoe je dit moeten instellen.