PDA

Volledige versie bekijken : Wat doen jullie de avon/nacht voor chrysostomos?

spacebass
22 november 2016, 19:22
Hallo allemaal,

20 januari hebben de 6dejaars van de sint martinusscholen in herk de stad chrysostomos(ookwel "100-dagen" genoemd). Wat doen jullie de avond/nacht ervoor?

Greeetzz

Spacebass

Sooth Awful
22 november 2016, 19:55
Wacht, je bedoelt toch de dag van de 100-daagse zelf? Ik zie niet in waarom je de dag ervoor nog iets zou moeten doen.

Wij hebben heel de ochtend en voormiddag andere leerlingen en leerkrachten lastiggevallen en volgespoten met van die haarspray en party paint. Dan frieten gegeten en konden de mensen even over huis om zich op te frissen/iets anders aan te doen. Daarna terug gegathered en naar't stad gegaan om tot een uur of 4-5 uit te gaan.
De mensen die niet mee uitgingen die hebben films bekeken dacht ik.

Uitgaan in Herk-de-stad zal natuurlijk wel wat moeilijker zijn. Ik weet nu niet of daar een deftige stad in de buurt ligt.

Tailball
22 november 2016, 20:01
De nacht ervoor? Slapen!

glashelder
22 november 2016, 23:04
Wacht, je bedoelt toch de dag van de 100-daagse zelf? Ik zie niet in waarom je de dag ervoor nog iets zou moeten doen.
Ik heb nooit 100 dagen gevierd (nooit in 't zesde middelbaar gezeten) maar bij mijn zus was dat traditie dat ze de nacht voordien uitgingen en dan 's ochtends meteen doorgingen naar school zodat ze zeker extra vroeg klaarstonden voor anderen te ambeteren.

kil911ler
22 november 2016, 23:12
Ik heb nooit 100 dagen gevierd (nooit in 't zesde middelbaar gezeten) maar bij mijn zus was dat traditie dat ze de nacht voordien uitgingen en dan 's ochtends meteen doorgingen naar school zodat ze zeker extra vroeg klaarstonden voor anderen te ambeteren.

Yeeep, zeer normaal hier in Roeselare.

100 dagen valt wel in het voorjaar bij ons :p

Sooth Awful
22 november 2016, 23:14

Nooit in't 6e middelbaar gezeten? Hoe hebt gij universiteit kunnen doen zonder secundair diploma?

In elke school is die 100daagse anders. Bij ons was het in de dag zelf ambeteren en dan 's avonds uitgaan/..

glashelder
22 november 2016, 23:15
Nooit in't 6e middelbaar gezeten? Hoe hebt gij universiteit kunnen doen zonder secundair diploma?
Ik heb tweedekansonderwijs gedaan. Dat is niet opgedeeld in jaren of graden maar in modules. Je hebt bijvoorbeeld vier of vijf modules Nederlands, drie modules aardrijkskunde, vier modules geschiedenis,... Maar zo heb ik nooit in het zesde gezeten. En 100 dagen vieren in het volwassenenonderwijs zou een beetje stom zijn (ook omdat je door dat modulesysteem telkens maar met kleine groepjes afstudeert per half jaar).

Hoger onderwijs kan trouwens ook zonder secundair diploma (via toelatingsonderzoek en minimum leeftijd).

Sooth Awful
22 november 2016, 23:55
Ik heb tweedekansonderwijs gedaan. Dat is niet opgedeeld in jaren of graden maar in modules. Je hebt bijvoorbeeld vier of vijf modules Nederlands, drie modules aardrijkskunde, vier modules geschiedenis,... Maar zo heb ik nooit in het zesde gezeten. En 100 dagen vieren in het volwassenenonderwijs zou een beetje stom zijn (ook omdat je door dat modulesysteem telkens maar met kleine groepjes afstudeert per half jaar).

Ik ken een paar mensen die hun secundair gehaald hebben via examencommissie. Hebt ge da gedaan?

glashelder
23 november 2016, 00:01
Ik ken een paar mensen die hun secundair gehaald hebben via examencommissie. Hebt ge da gedaan?
Nee, tweedekansonderwijs. Dus echt les volgen in een klas met leerkrachten en al. Maar je kon dat ook combineren, er waren enkelen die ondertussen ook examencommissie deden voor sommige modules/vakken.

Mulan
23 november 2016, 00:04
Zal regiogebonden zijn zeker?
Bij ons was dat ook braafkes slapen ;)
Om 7u afgesproken in een stadspark met ontbijtkoeken van de bakker en de eerste flessen alcohol voor de stoerste binken en grieten (zucht).
Dan een halve dag school, i' de namiddag bbq bij iemand thuis en 's avonds gaan fuiven.

Als jullie in groep iets willen doen is een schattenjacht of dropping misschien een optie?

Googke
23 november 2016, 00:12
Nacht ervoor volle bak op stap gaan, s'ochtends show (voor diegenen die niet zat waren) en daarna activiteit met het geld dat over was. In ons geval paintball en daarna hangen in het café met schlagermuziek op.

Sooth Awful
23 november 2016, 00:15
Als jullie in groep iets willen doen is een schattenjacht of dropping misschien een optie?

Lol, ik las schachtenjacht ipv schattenjacht. :')

Klopgeest
23 november 2016, 08:20
Een cursus over onze taal volgen.

Proto
23 november 2016, 08:43
De avond ervoor hadden wij een klein fuifje gegeven voor alle 6ejaars. Enkele zatlappen zijn dan die nacht nog doorgegaan naar school om wat vernielingen aan te brengen. Ik was daar niet meer geraakt want ik was serieus op mijn hoofd gevallen met de fiets (het had de stenen uit de grond gevroren die nacht). De dag erop was het dan zo een zwakke show die door enkele leerlingen in elkaar was gestoken, en nadien zijn we naar hasselt gereden om verder pinten te drinken. Leerlingen 'ambeteren' mocht niet meer omdat die van het jaar ervoor alles verpest hadden.

pie-jie
23 november 2016, 10:35
De avond ervoor hadden wij een klein fuifje gegeven voor alle 6ejaars. Enkele zatlappen zijn dan die nacht nog doorgegaan naar school om wat vernielingen aan te brengen. Ik was daar niet meer geraakt want ik was serieus op mijn hoofd gevallen met de fiets (het had de stenen uit de grond gevroren die nacht). De dag erop was het dan zo een zwakke show die door enkele leerlingen in elkaar was gestoken, en nadien zijn we naar hasselt gereden om verder pinten te drinken. Leerlingen 'ambeteren' mocht niet meer omdat die van het jaar ervoor alles verpest hadden.

Jammer ... Gelukkig mocht je wel nog vernielingen op school aanbrengen :niceone:

Lt. ZweedVoet
23 november 2016, 10:35
Wij waren den avond/nacht ervoor ook nog iets gaan drinken.

HUSKE
23 november 2016, 11:05
De nacht ervoor uitgaan en de schoolpoorten dicht lassen tjiens. lang leve de vakschool :p.

Was 1999 voor mij trouwens, dus degene die nu 100 dagen vieren waren toen nog niet zo lang uit hun vloeibare fase...

Shrimpy
23 november 2016, 11:09
Wij waren den avond/nacht ervoor ook nog iets gaan drinken.

Duvelkes?

Proto
23 november 2016, 11:22
Jammer ... Gelukkig mocht je wel nog vernielingen op school aanbrengen :niceone:

Ja dat mocht ook niet hoor. Degenen die dat gedaan hebben, zijn daar serieus voor gestraft geweest en moesten alles zelf herstellen/schoonmaken.

Lt. ZweedVoet
23 november 2016, 11:43
Duvelkes?

Palmkes

Sooth Awful
23 november 2016, 12:11
Enkele zatlappen..

Ik was daar niet meer geraakt want ik was serieus op mijn hoofd gevallen met de fiets

https://img.pandawhale.com/85426-Bill-Hader-smile-gif-I-see-wha-x7VY.gif

Proto
23 november 2016, 12:20
Ik heb nergens beweerd dat ik geen zatlap ben hé.

Sooth Awful
23 november 2016, 12:52
Ik heb nergens beweerd dat ik geen zatlap ben hé.

Zat zijn en fietsen gaat trouwens zeer goed samen. Ik mag nog half doodvallen, ik ben nog nooit zat gevallen met de velo.

Freya
23 november 2016, 12:59

Wij mochten ook niemand meer ambeteren omdat die van 2 jaar ervoor alles verpest hadden. En we mochten ook niets anders tofs meer doen omdat die van 1 jaar ervoor vernielingen hadden aangebracht. :(

Dus het enige dat we nog mochten, was activiteiten organiseren voor de jongere jaren... En ook zo'n zwakke show opvoeren (en zéker niet met grapjes die eventueel slecht zouden kunnen opgenomen worden door leerkrachten of medeleerlingen!)

Proto
23 november 2016, 13:00
Zat zijn en fietsen gaat trouwens zeer goed samen. Ik mag nog half doodvallen, ik ben nog nooit zat gevallen met de velo.

Daarom dat ik er bij had gezet dat het de stenen uit de grond had gevroren. Ik was vooral uitgeschoven door de gladheid van de weg, en natuurlijk ook het niet meer kunnen corrigeren uit zattigheid.

Sooth Awful
23 november 2016, 13:08
Daarom dat ik er bij had gezet dat het de stenen uit de grond had gevroren. Ik was vooral uitgeschoven door de gladheid van de weg, en natuurlijk ook het niet meer kunnen corrigeren uit zattigheid.

lol plebs

spacebass
23 november 2016, 16:45
Bedankt voor de reacties allemaal!
Bij ons is het inderdaad de gewoonte om de avond ervoor een nachtje door te doen. Mijn vrienden willen graag naar hasselt gaan. En twijfelen tussen de volgende discotheken: labyrinth, versuz en forty-five. Iemand misschien suggesties? ;)

sneax
23 november 2016, 16:53
100 dagen bij ons op't school was wel nog leuk eigenlijk. In de voormiddag normaal les. Onder de middag buffet met alle 6e jaars en leraren enzo. Nadien was het een show in de "toneelzaal" verzorgd door de 6e jaars zelf. Den ene klas gaf een speech, de andere deed een toneelstuk etc... wij deden op de muziek "i want to break free" een danske verkleed als kuisvrouwen.

Ah ja het is ook de gewoonte dat de 6e jaars zich dan verkleden. Onze klas in kuisvrouwen, anderen in kapiteins of whatever (beetje met een thema rond dan meestal). Om 1600h was het school gedaan en dan ging iedereen (ook de leraren) samen vieren in de café's en uitgaansgelegenheden 200m verder van de school.

Mensen ambeteren enzo deden wij niet, de leraren deden mee met 100 dagen, sommigen rustig de jongere (en sommige oudere) gingen mee uit. In een zaaltje stond daar steevast een vat Witkap - voor het lesgevend personeel only :p

tolya
24 november 2016, 21:54
100 dagen bij ons op't school was wel nog leuk eigenlijk.

ik herinner mij alleen dat we de ingang dichtgemetseld hadden (allé gestapelde blokken), ene uit de parallelklas z'n pa kwam uit den bouw, veel gezopen hebben
die verplichte voorstelling 's middags niet gehaald hebben en buitengesmeten werden toen ene in de klas begon te kotsen.
en sommige zaten er met flesjes water die ze met vodka gevuld hadden, hebben we ook eens op een daguitstap gelapt en betrapt toen er ... ene het nimmer kon verstoppen dat 'm strontzat was

plezante bedoening heel da middelbaar

en dan zitten ze gisteren op canvas te zagen over bingedrinken en dat da vroeger ni zo was :)

kil911ler
24 november 2016, 23:39
En vroeger nog met de zwinnestiften, mocht dan ook niet meer :sad:

Freya
25 november 2016, 12:46
100 dagen bij ons op't school was wel nog leuk eigenlijk. In de voormiddag normaal les. Onder de middag buffet met alle 6e jaars en leraren enzo. Nadien was het een show in de "toneelzaal" verzorgd door de 6e jaars zelf. Den ene klas gaf een speech, de andere deed een toneelstuk etc... wij deden op de muziek "i want to break free" een danske verkleed als kuisvrouwen.

Ah ja het is ook de gewoonte dat de 6e jaars zich dan verkleden. Onze klas in kuisvrouwen, anderen in kapiteins of whatever (beetje met een thema rond dan meestal). Om 1600h was het school gedaan en dan ging iedereen (ook de leraren) samen vieren in de café's en uitgaansgelegenheden 200m verder van de school.

Mensen ambeteren enzo deden wij niet, de leraren deden mee met 100 dagen, sommigen rustig de jongere (en sommige oudere) gingen mee uit. In een zaaltje stond daar steevast een vat Witkap - voor het lesgevend personeel only :p

Nog een halve dag les hebben, een dwaze show moeten opvoeren, niemand mogen ambeteren, en dan uitgaan met leraren erbij?
Dat klinkt echt allesbehalve leuk. :unsure:

Lakigigar
26 november 2016, 08:59
ik bleef slapen bij een maat, maar er waren klasgenoten die zelfs naar gent gingen om te vieren, en dan allemaal die irritante fluitjes in de ochtend super actief, en dan s'avonds waren ze pompaf, en viel er zelfs iemand staand half in slaap wanneer ik tegen haar sprak (wanneer ze opnieuw uitging). zo een dingen zoals dat belachelijk optredentje en dansje waar iedereen verre hetzelfde liedje gebruikt (psyko punkz - psyko foundation) met speciale kledij, dat belachelijk dansje, en dan op de middag zelfs één of ander optreden (waardoor we eigenlijk op school moesten blijven want normaal had je een speciale middagactiviteit dat je kon organiseren weg van school, maar nu was er een extern optreden... ik heb dat optreden trouwens niet eens meegemaakt, want ik ging naar huis omdat ik slecht nieuws had gekregen over de middag en daar toch even van moest bekomen. wel lekker gegeten die middag, dat dan weer wel, en uiteindelijk later toch weer uitgegaan rond 6-7u.

ja, maar zo een dingen zijn gewoon echt mijn ding niet. carnaval deed ik ook nooit graag. Misschien ook omdat ik er echt in suckte, of er altijd een bepaald thema was, zo moest ik me eens in een azteek verkleden, ik weet niet wat ik gedaan had, maar ik betwijfel of het er echt optrok. het laatste leerjaar moesten we zelfs niet helemaal tot op het einde lopen (of nog een speciale tour), en konden we met een tiental van de klas en de andere klas gewoon op de speelplaats wat blijven en daar wat spelen. het doet me er eigenlijk aan denken dat het best opvallend is dat de stap naar het eerste middelbaar eigenlijk zo gemakkelijk maar toch zo groot is, want je hele gedrag moet toch op korte tijd veranderen (hoewel voetballen veel helpt, want dat is ook een spel), en ergens zal ik het eerste middelbaar qua studie ook wel niet serieus genomen hebben.