PDA

Volledige versie bekijken : Top 3 Ingrediënt

Matthias9L
1 november 2016, 15:17
Plaats hier uw top 3 van 1 soort ingrediënt.

Kijk niet naar de prijs en vermeld uw top 3 per smaak van 1 soort ingrediënt.
De supermarkten kunnen misschien beweren dat ze vb. yoghurt de laagste prijs verkopen, deze top 3 gaat echter meer omtrent de smaak dan de prijs.
Zo kan iedere top 3 persoonlijk verschillen, vandaar misschien ook tof om er wat extra uitleg bij te plaatsen omtrent smaak en eventueel hoevaak je het maximum mag eten om het niet beu te worden. (top3 prijs zou saai zijn, top3 smaak is interessanter).

Ingrediënt kiest u zelf, kan gaan van neutrale dagelijkse dingen zoals zout (zout is zout?), water of volkoren pasta tot saus of vlees.
Een top3 is nogal benauwd dus indien meer soorten of merken, mag ook. Vaak is het ook afwisselen omdat je 1 goede soort beu gegeten bent, niet?
Van yoghurt heb ik niet zoveel kennis dus ik begin met een ander voorbeeld:

Chorizo

1) Chorizo: Palacios Fort.
2) Boni Chorizo licht pikant
3) Carrefour Chorizo

Verklaring:
1) De nummer 1 van Spanje, het smaakt gewoon goed en hoewel zuiver varkensvlees, is er soms een stier/rund smaak te bespeuren. Heel zuiver en verfijnd, goede doseringen kruiden en soms loopt er zelfs wat oranje (olijf) olie door bij het snijden hetgeen zeker de smaak ook ten goede komt. Ondanks (olijf)olie, ook niet te vochtig. Niet meer dan 1 of 2 keer per week een portie eten. Meer dan 3 dagen na elkaar (als tussendoor) wordt beu gegeten.
2) Indien er geen Palacios in huis is, of om redenen zoals: ik ben hier nu toch in de C. en ga niet naar D. speciaal om het goede merk gaan, kan er ook gekozen worden voor de Chorizo van Boni. Het smaakt niet slecht maar ook niet heel goed. Er mocht gerust nog een soort kruiden zoals provencaalse door verwerkt worden, er is geen nasmaak (beter dan een slechte nasmaak).
3) Het is niet de bedoeling om slechte reclame te maken voor een soort supermarkt, maar het is gewoon ook de naam van hun Chorizo. Betreft de pikante versie. Smaakt veel te veel naar knoflook waardoor het zelfs bijna walgelijk is. Is bovendien te vochtig. 1 keer gekocht en daar blijft het ook bij.

Tis steeds ongeveer €2.75 voor 225gram dus dan kiest u beter voor 1) en eventueel 2).
Een top5 of meer kan ook maar omtrent Chorizo heb ik voorlopig nog geen idee van andere soorten. Slechter dan nummer 3 kan bijna niet dus mocht ik ergens nog een ander soort tegen komen (zo ben ik nog nooit naar de AH geweest) zal ik het erbij noteren en nummer 3 waarschijnlijk verplaatsen naar de laatste plaats.

Benieuwd naar uw top 3's.

pie-jie
2 november 2016, 09:40
Chocomelk
1) Cécémel
2) Delhaizemerk chocomelkskes
3) Aldi (milsa?)

Simpel: Cécémel is gwn de beste. Zal uiteraard wel duurder zijn, maar als ervaren chocomelkbrikjesdrinker kan ik enkel de cecemel aanraden. Je kan ook kiezen voor een lightvariant, of 'dark' .. Ideaal dus!

Sarcastr0
2 november 2016, 11:23
Choco
1) Nutella
2) cote d'Or
3) Kwatta

Nutella choco gwn met de lepel eten when sad

Matthias9L
5 november 2016, 14:05
1) Nutella
2) cote d'Or
3) Kwatta

Bestaat Cote D'Or ook in smeerpasta versie? Vervang 2) met 365 Hazelnut spread.

Chocomelk

Zou Nesquik poeder op eerste plaats zetten. Hebt dan nog de keuze van volle melk.
Of Nesquik en Cécemel gedeelde eerste plaats voor de afwisseling als u vaak chocomelk drinkt, zijn beiden niet te vergelijken qua smaak maar alle 2 heel goed.

1) Everyday Melk Vol
2) 365 Melk Vol
3) Milsa volle melk

Deze top3 is niet compleet, zo heb ik geen idee meer van Aro (Makro) of andere soorten omdat ik meestal gewoon 12liter koop van Everyday of 365.
De smaak kan van hetzelfde merk soms variëren, zo was er een aantal maand geleden soms een slechte nasmaak bij Everyday, zoals die vaker bij Milsa terug te vinden is. Heb sinds een aantal weken of maanden geen klachten meer van Everyday omtrent nasmaak dus voorlopig blijf ik dat kopen want het smaakt zelfs gewoon goed zoals volle melk moet zijn.

Matthias9L
5 november 2016, 14:39
Chocomelk: keuze warm of koud? Winter: warm, zomer: koud.
Ik zal een aantal typische voorbeelden noteren voor de winter:

Cassoulet

1) Zelfgemaakte Cassoulet
2) Boni Cassoulet
3) Cassoulet de Castelnaudary

Tis maar een voorbeeld, want ik eet het niet zo graag. Zelf maken is relatief want de bonen zullen toch ook ergens uit blik zijn, maar er kan alleszins beter vlees bij gemaakt worden (verse boerenworst bijvoorbeeld).
Ervaring met 2) en 3) is dat er weinig vlees in zit (wat had je anders gedacht van een bereide maaltijd in blik) en zelfs bij 3) een stuk bot ondanks de dubbel zo hoge prijs als 2.

Dit voorbeeld zodat u merkt dat "1 ingrediënt" ruim geïnterpreteerd kan worden als het maar ergens ook als 1 eenheid te koop is.
De titel "1 gerecht" zou niet van toepassing zijn want er moet ook gediscussieerd kunnen worden over individuele ingrediënten zoals de soep en de patatten. Soep is weer meerdere ingrediënten maar kan ook soms als 1 geheel worden aangekocht in brik of blik :p Normaal dat uw zelfgemaakte soep beter is, niet?

1) Zelfgemaakte soep
2) Soep in brikken want ik maak nooit zelf soep
3) Poeder soep (Royco of huismerken is gelijk, ik drink dit toch niet).

Gamerboy101
6 november 2016, 20:12
Tomaten ketchup

1 ) Heinz
2 ) Heinz
3 ) Heinz

de rest is bucht.

Curry ketchup

1 ) Zeisner
2 ) Heinz
3 ) Hela

Dit is allemaal wisselbaar imo, zeisner is het beste op ne platte hamburger vd markt of een frikandel special / friet special.
Heinz en Hela proeven ver hetzelfde, zoeter dan de Zeisner en is beter met een koude gehaktbal of salami om te dippen.

Cola

1 ) coca cola
2 ) pepsi
3 ) /

Geen 3de plek want die van river of Carrefour of whatever andere cola is niet te zuipen

Is meer dan 1 product maar had geen goesting om 3-4 keer te posten :p

Faun
7 november 2016, 00:20
Paprika chips
1) Lays met ribbels
2) Lays zonder ribbels
3) Croky