PDA

Volledige versie bekijken : Stel: 168 miljoen gewonnen

Pagina's : [1] 2

Musk
13 oktober 2016, 09:37
Een Belg won dinsdag 168miljoen met Euromillions.

- wil je dit wel winnen?
- hoe zouden je eerste uren, dagen weken na winst eruit zien?
- wat zijn de plannen op langere termijn?
- kreeg iemand geld, zoja wie en hoeveel?

Gogo dromen maar!

AreVee
13 oktober 2016, 10:05
-Ja ik zou dat heel graag winnen
-Uren, gek van vreugde en euforie, dagen: Zelfde, weken: Beginnen nadenken welke mogelijkheden er zijn met al dat geld, is nadenken wat ik er zou mee doen in de nabije toekomst en later.
-Twee vrienden zouden allebei 10 procent krijgen, als ze kunnen bewijzen dat ze die trekking hebben meegespeeld (is zo afgesproken) , daarnaast mijn ouders vermoedelijk een deel(tje) en eventueel nog wat goede vrienden of familie.

Sir.WarCry
13 oktober 2016, 10:05
Ik zou dit doen: https://www.youtube.com/watch?v=0hG8OT_3ibc

ComputerVISTA
13 oktober 2016, 10:10
Ik denk dat mijn wapenhandel nogal nen dag zou meemaken :D

*draait zich 360° en wijst naar alles*

*Ge moogt het inpakken*

Shrimpy
13 oktober 2016, 10:10
Eerst duvelke drinken om te bekomen.
Dan brouwerij Moortgat overkopen.

Klopgeest
13 oktober 2016, 10:15
Onnodig om over na te denken omdat ik het toch nooit zou spelen en dus ook niet zou winnen.

Winstkansen:
1 op 139.838.160 oftwel 0,00000072%

Zymp
13 oktober 2016, 10:17

:D

Mijn ontslag geven, en een wereldreis starten. En niet zo eentje dat ge op een jaar terugbent, maar zo eentje waar ge heel uw leven bij onderweg bent.
Maar ik zou ook wel sowieso mijn ouders en broer een miljoentje geven. (niet te veel he, kwestie dat ik dan nog genoeg heb)

En een vrij groot deel schenken aan kankeronderzoek :unsure:

Tuninboy
13 oktober 2016, 10:35
Eerst is goed aan men fluit trekken. Want da kan mss de laatste keer zijn dat ik da zelf moet doen. :unsure:

En sure: maar ik zou het ne tijd weg zetten en dan na 2/3 jaar een mooi stukje grond kopen waar ik huizen kan zetten voor mezelf, men ouders en zus. Ook zou ik een bedrijfshal/zaak kopen en een club starten met betaalbare prijzen voor de drank.

Plopperdeplop
13 oktober 2016, 11:01
Onnodig om over na te denken omdat ik het toch nooit zou spelen en dus ook niet zou winnen.

Winstkansen:
1 op 139.838.160 oftwel 0,00000072%

Idem, ik speel daar nooit op. Maar indien we wegdromen.

Een deel zou naar de naaste familie gaan, maar met goeie afspraken (er verstandig mee omgaan, want het is eenmalig en enkel voor hen) en er niet mee te koop lopen. Om hen het leven comfortabel te maken.
Een deel zou naar een goed doel gaan, of naar een een zelf opgericht fonds als we geen enkel goed doel vertrouwen.
Een deel zou veilig belegd worden om comfortabel te kunnen leven van de opbrengsten (veel reizen, leuke hobby's) en een nalatenschap achter te laten.
In een paar leuke steden een uitvalsbasis kopen (bv. NY, Barcelona, Italië, Zuid-Frankrijk).
En de rest investeren in nieuwe bedrijven en technologieën om toch een bezigheid te hebben. Bedrijven met een duurzame en/of sociale inslag. Beetje Elon Musk-light spelen.

Pokem0ng
13 oktober 2016, 11:06
eigen bedrijf oprichten of overnemen, personeel aanwerven en die arme menskes bespelen ;)

brandon_
13 oktober 2016, 11:38

- wil je dit wel winnen?

Neen. Veel liever een Win for Life van € 3.000 per maand dan.
Er zou veel te veel stress, druk, .. op mij komen als ik over zo'n bedrag beschik. Ik ben nu al gelukkig met alles wat ik heb, ik zou niet weten wat ik er allemaal mee moet kopen? :p
Er komt dan ook sowieso "wrevel" tussen vrienden en familie.
Wat ga je op feestjes geven als cadeau? Iets van € 50 zoals de rest? Dan word je al snel de gierige nonkel. Iets van € 3.000? Dan voelt de rest zich een beetje gepasseerd wanneer ze daar staan met hun fles wijn en doosje pralines terwijl jij je neefje een gloednieuwe koersfiets of een wereldreis cadeau doet.
Een deel van uw geld dan maar verdelen onder vrienden en familie? Wie ga je hoeveel geven? Wie krijg niets?
Ik zou ook gewoon constant met een bepaalde druk zitten van zoveel geld te hebben... Wat moet ik ermee? Het dan maar weggeven? Krijg ik nooit over mijn hart. De rest van mijn leven het besef hebben dat ik meer dan 150 miljoen heb weggegooid maar dat ik dat wel ooit had gaat me sowieso dan ook weer slecht doen voelen.
Dus nee, ik zou het niet willen winnen.

(En ja: als ik op één of andere manier 168 miljoen zou winnen morgen, dan ga ik dat natuurlijk aanvaarden lol. Vanaf dan begint immers meteen mijn "het besef hebben dat ik meer dan 150 miljoen heb weggegooid maar dat ik dat wel ooit had" gevoel. Dus ik wil het niet winnen, maar zal het nooit kunnen negeren als ik het wél moest winnen. Gelukkig heb ik een oplossing: Ik speel alvast niet mee :D)

Musk
13 oktober 2016, 11:39
Niemand die een kakske op de bureau van z'n werk gaat doen? :unsure:

HelpYouFall
13 oktober 2016, 11:43
Marion Cotillard kopen.

TheInvestigator
13 oktober 2016, 11:54
Ik snap om te beginnen al niet hoe mensen hun tijd kunnen verspelen om daar aan mee te doen. Maar familie van mij zou in elk geval al gene rotten bal zien. Enkele vrienden misschien wel, maar dan anoniem. Ik zou ook iets doen met dit forum, als daar genoeg geld voor overschiet.

eniac
13 oktober 2016, 11:56
Er zou veel te veel stress, druk, .. op mij komen als ik over zo'n bedrag beschik. Ik ben nu al gelukkig met alles wat ik heb, ik zou niet weten wat ik er allemaal mee moet kopen? [emoji14]
Er komt dan ook sowieso "wrevel" tussen vrienden en familie.
Wat ga je op feestjes geven als cadeau? Iets van € 50 zoals de rest? Dan word je al snel de gierige nonkel. Iets van € 3.000? Dan voelt de rest zich een beetje gepasseerd wanneer ze daar staan met hun fles wijn en doosje pralines terwijl jij je neefje een gloednieuwe koersfiets of een wereldreis cadeau doet.
Een deel van uw geld dan maar verdelen onder vrienden en familie? Wie ga je hoeveel geven? Wie krijg niets?
Ik zou ook gewoon constant met een bepaalde druk zitten van zoveel geld te hebben... Wat moet ik ermee? Het dan maar weggeven? Krijg ik nooit over mijn hart. De rest van mijn leven het besef hebben dat ik meer dan 150 miljoen heb weggegooid maar dat ik dat wel ooit had gaat me sowieso dan ook weer slecht doen voelen.
Dus nee, ik zou het niet willen winnen.
)

Pff, zo inzitten met uw houding tov anderen. Fuck that. Ik zou mijn keuzes maken, als er daar niet tevreden mee zijn is dat vooral hun probleem.

soulreaper
13 oktober 2016, 12:00

Zei dat vroeger altijd op mijn werk: Als ik gewonnen zou hebben, het 1ste wat ik deed was in de plantenbakken in mijn baas zijne bureau gaan pissen. Iedere maandagochtend stonden mijn collega's klaar om te kijken of ik richting bureau liep :D.Jammer genoeg moet ik het tot nu toe nog steeds op het toilet gaan doen :(

witten
13 oktober 2016, 12:16
uw leven is redelijk naar de kloten vrees ik als je dat wint.
Niemand mag het weten (bedelaars, mensen met slechte bedoelingen, ontvoeren van familieleden etc)
dus mag je de weelde niet naar buiten brengen.
Ik zou het eerlijk gezegd niet willen winnen. Een kleiner bedrag wel maar effe in de top 100 van rijktste belgen binnenkomen zonder enige ervaring is vragen om problemen.

Musk
13 oktober 2016, 12:18
Niemand mag het weten (bedelaars, mensen met slechte bedoelingen, ontvoeren van familieleden etc)
Ik zou het eerlijk gezegd niet willen winnen. Een kleiner bedrag wel maar effe in de top 100 van rijktste belgen binnenkomen zonder enige ervaring is vragen om problemen.

Dacht ik ook al aan. Maar er zijn toch genoeg mensen die rijker zijn en waarvan iedereen dat weet?

soulreaper
13 oktober 2016, 12:37
Dacht ik ook al aan. Maar er zijn toch genoeg mensen die rijker zijn en waarvan iedereen dat weet?

Maar die hebben het ofwel gestaag opgebouwd, of oud geld. Die zijn dat gewend, de etiquette der rijken. Die kunnen beter overweg met de stress die zulke bedragen met zich meebrengen. Vandaar ook dat je zoveel verhalen hoort van winnaars die binnen de kortste keren bankroet zijn.

Freya
13 oktober 2016, 12:55
Ik heb eens een interview in de krant gelezen met mensen die een dergelijk bedrag hadden gewonnen via Euromillions. Het is inderdaad toch niet zo rooskleurig als het op het eerste gezicht lijkt.

Die mensen wouden er ook niet mee te koop lopen. Dat betekende dan wel ook dat ze niet al te zot konden doen met hun geld. Ze hadden dan wel een villa gekocht en waren gestopt met werken, maar vertelden aan de mensen dat ze een iets bescheidener bedrag hadden gewonnen met de Lotto.

De paar mensen die het wél wisten, dichte familie en vrienden, deden constant moeilijk. Constant gebedel en geklaag van iedereen die hen een beetje als persoonlijke bankautomaat begon te beschouwen. Ze vertelden bijvoorbeeld dat ze bij een neef werden uitgenodigd rond Kerst, en als cadeau iets hadden meegebracht van een paar duizend euro. Die mensen vonden dat te weinig...

De meeste rijken gaan van zo'n zaken geen last hebben lijkt mij, je wordt in een rijke familie geboren of je rijkdom groeit veel geleidelijker.

Ik heb ook ooit eens gelezen dat uit een onderzoek gebleken zou zijn dat geld wel gelukkig maakt, maar er een zekere grens bestaat waarbij meer geld je enkel meer stress en kopzorgen zal geven. Dat kan ik wel geloven...

Soeplepel
13 oktober 2016, 13:16
Mijn familie zou daar totaal zo moeilijk niet over doen. Ik zou mijn familie, die ik graag heb, allemaal een deel geven. Allemaal hetzelfde waar ze wijs moeten mee omgaan. Ze mogen altijd geld vragen daarna, als ze maar hun eerste deel niet gelijk een zot hebben uitgegeven. Ruzie = geen geld. Simpel.

Micheal
13 oktober 2016, 13:21
Een bedrijf kopen dat gewoon draait en daar zelf de chef gaan spelen wanneer ik tijd en zin heb.
Daarnaast 'droomhuis' bouwen (wel bescheiden blijven) en de broers en zussen wat centjes geven.
+ - 100 M proberen op de bank te zetten, krijgt er dan minstens 1 M per jaar voor terug waarmee normaal wel te overleven valt.

zarathustra
13 oktober 2016, 13:27

Meh ik verhuis gewoon naar ergens waar ze me niet kennen. Italie, Australië, VS, whatever en ik geef mijn ouders en broer/zussen een degelijk bedrag en dan is het gaan.

Caracalla
13 oktober 2016, 13:29
+ - 100 M proberen op de bank te zetten, krijgt er dan minstens 1 M per jaar voor terug waarmee normaal wel te overleven valt.

Iets gelijkaardigs

- huis afbetalen, misschien wel iets groter gaan wonen
- nieuwe wagen, niet te zot, een BMW 5 fzo.
- halftijds gaan werken
- een deel uitdelen aan familie en vrienden, bvb hun woning afbetalen
- hier of daar een investeringske

- de rest vliegt op de bank, waar ik alle maanden de intresten van laat storten. Van die intresten zou ik dan leven en eigenlijk nooit aan het grote bedrag komen.

:unsure:
13 oktober 2016, 13:34
Het is inderdaad toch niet zo rooskleurig als het op het eerste gezicht lijkt.

amai seg ocharme die mensen

mr.purple
13 oktober 2016, 13:53
Indien ik de 168m zou hebben gewonnen:

-100m op de bank voor intrest. Verdelen over verschillende grote banken, want elke bank hier geeft maar depositobescherming tot 100K. (stel je voor dat de maand erna die bank in de problemen geraakt:eek:)
-5m: verdelen onder familie en vrienden
-3m voor goede doelen. Geen organisaties, maar bv een clochard een paar K toestoppen om terug op de been te geraken.
De overige 60m om van te leven en om eens zot te doen: iets kopen in het buitenland, bedrijfje opstarten kwestie van bezig te blijven, reizen, droomauto kopen,...

Casagolda
13 oktober 2016, 13:55
In het dorp waar wij wonen heeft iemand een paar jaar geleden Euromillions gewonnen. Ze hebben dat een tijd kunnen stihouden, aan die mensen zie je dat niet. Het viel wel op dat hun kinderen mettertijd in mooiere wagens rondreden en een nieuw huis woonden. Nu is het algemeen geweten en niemand kraait er nog naar. Ze zijn zelfs naar onze babyborrel gekomen met een cadeautje voor onze dochter ( kleertjes) maar geen Land Rover spijtig genoeg :-)

tolya
13 oktober 2016, 13:57
Iets gelijkaardigs

- huis afbetalen, misschien wel iets groter gaan wonen
- nieuwe wagen, niet te zot, een BMW 5 fzo.
- halftijds gaan werken
- een deel uitdelen aan familie en vrienden, bvb hun woning afbetalen
- hier of daar een investeringske

- de rest vliegt op de bank, waar ik alle maanden de intresten van laat storten. Van die intresten zou ik dan leven en eigenlijk nooit aan het grote bedrag komen.
168 miljoen aan 3% = nog altijd bijna 5 miljoen of iets van een 600 000 per maand :)

ik persoonlijk?
ik ben weg, gewoon in het buitenland gaan wonen en daar opnieuw beginnen.
mensen daar mogen dan denken dat ik wat geluk heb gehad (bedrijf verkopen, erfenis,..)
de echt naaste familie, een man of 4, krijgt elks 10 miljoen en dan moeten die ook ni zeuren.
met 120 milj zit er nog altijd een chalet in ergens in Zwitserland.

Zymp
13 oktober 2016, 14:19
168 miljoen aan 3% = nog altijd bijna 5 miljoen of iets van een 600 000 per maand :)

ik persoonlijk?
ik ben weg, gewoon in het buitenland gaan wonen en daar opnieuw beginnen.
mensen daar mogen dan denken dat ik wat geluk heb gehad (bedrijf verkopen, erfenis,..)
de echt naaste familie, een man of 4, krijgt elks 10 miljoen en dan moeten die ook ni zeuren.
met 120 milj zit er nog altijd een chalet in ergens in Zwitserland.

3%? Bij welke bank zit gij? :crazy:

En over grote banken hier? Zwitserland, Lichtenstein, Panama,... zou het zijn bij mij

sandervdw
13 oktober 2016, 14:34
3%? Bij welke bank zit gij? :crazy:

En over grote banken hier? Zwitserland, Lichtenstein, Panama,... zou het zijn bij mij

Op de moment dat jij 100 Miljoen wilt vastzetten, gaan er weinig banken moeilijk doen om u 3% te geven :)

Persoonlijk de mensen rondom bvb 1 miljoen geven (genoeg om een deftig huis te kopen) en de rest kan den boom in.

butcherken
13 oktober 2016, 14:38
Idem, ik speel daar nooit op. Maar indien we wegdromen.

Een deel zou naar de naaste familie gaan, maar met goeie afspraken (er verstandig mee omgaan, want het is eenmalig en enkel voor hen) en er niet mee te koop lopen. Om hen het leven comfortabel te maken.
Een deel zou naar een goed doel gaan, of naar een een zelf opgericht fonds als we geen enkel goed doel vertrouwen.
Een deel zou veilig belegd worden om comfortabel te kunnen leven van de opbrengsten (veel reizen, leuke hobby's) en een nalatenschap achter te laten.
In een paar leuke steden een uitvalsbasis kopen (bv. NY, Barcelona, Italië, Zuid-Frankrijk).
En de rest investeren in nieuwe bedrijven en technologieën om toch een bezigheid te hebben. Bedrijven met een duurzame en/of sociale inslag. Beetje Elon Musk-light spelen.

Ideale moment om sponsor te worden voor den Anderlecht ;)

Pieterjan94
13 oktober 2016, 14:41
- Ja
- Niet echt beseffen dat ik meer verdien dan profvoetballers
- Geen idee, ik heb momenteel zelfs geen plannen op de korte temrijn
- Ne

Proto
13 oktober 2016, 15:10
Ik zou alles opsmossen denk ik. Kan het geld niet op mijn rekening zien staan. Pas op, velen onderschatten die 168mil. Dat is NIET simpel om zo maar op te brassen. Maar ik zou toch mijn best doen.
Beginnen met drank en drugs. Alle dagen uitgaan en uitslapen tot ik weer vertrek. Af en toe het schoonste mieke van de club een paar duizend euro's toestoppen, eens naar lachen en vertrekken. Gewoon omdat het kan.

Auto's kopen, zo snel ik ze kan bestellen, en er dan nooit mee rijden. Of ja alleen met de tofste, de rest gewoon op de parking aan't station laten staan :lol:
Ne bescheiden jacht kopen en poepen in de jacuzzi met een extreem knappe vrouw.

Nadien die jacht in brand steken op zee en op het strand van kumbaya zingen met een peperdure gitaar. Hell ik kan niet zingen, laat staan gitaar spelen. Maar ik ben rijk, dus de mensen gaan sowieso blijven luisteren.
Nen joviale zwerver van't straat plukken en dan voor hem de lelijkste kleren van Versace gaan kopen. Geloof me, daar zitten echt afschuwelijke stukken tussen :D

Naar een bank gaan waar ik weet dat er een knappe vrouw aan't loket zet. Rekening openen en meteen een paar miljoen storten. Kunt gij mij daar mee helpen misschien, ik ben niet zo goed in die bankzaken? ;) ;) ;)

Nen lokale McDonalds opkopen en de naam van den Big Mac in Giant veranderen, en dan zien hoe die zaak zal branden.

Het allerdomste idee op crowdfunding websites zoeken, die een vrij laag bedrag vragen, en daar dan onnozel veel teveel op pledgen.

Een curling ploeg beginnen en proberen op de winterspelen te geraken.

Een supergoede atleet (maakt niet uit welke sport), superveel betalen om bij een lokale gatploeg te komen spelen.

pie-jie
13 oktober 2016, 15:25
Ik zou alles opsmossen denk ik. Kan het geld niet op mijn rekening zien staan. Pas op, velen onderschatten die 168mil. Dat is NIET simpel om zo maar op te brassen. Maar ik zou toch mijn best doen.
Beginnen met drank en drugs. Alle dagen uitgaan en uitslapen tot ik weer vertrek. Af en toe het schoonste mieke van de club een paar duizend euro's toestoppen, eens naar lachen en vertrekken. Gewoon omdat het kan.

Auto's kopen, zo snel ik ze kan bestellen, en er dan nooit mee rijden. Of ja alleen met de tofste, de rest gewoon op de parking aan't station laten staan :lol:

Nadien die jacht in brand steken op zee en op het strand van kumbaya zingen met een peperdure gitaar. Hell ik kan niet zingen, laat staan gitaar spelen. Maar ik ben rijk, dus de mensen gaan sowieso blijven luisteren.
Nen joviale zwerver van't straat plukken en dan voor hem de lelijkste kleren van Versace gaan kopen. Geloof me, daar zitten echt afschuwelijke stukken tussen :D

Naar een bank gaan waar ik weet dat er een knappe vrouw aan't loket zet. Rekening openen en meteen een paar miljoen storten. Kunt gij mij daar mee helpen misschien, ik ben niet zo goed in die bankzaken? ;) ;) ;)

Nen lokale McDonalds opkopen en de naam van den Big Mac in Giant veranderen, en dan zien hoe die zaak zal branden.

Het allerdomste idee op crowdfunding websites zoeken, die een vrij laag bedrag vragen, en daar dan onnozel veel teveel op pledgen.

Een supergoede atleet (maakt niet uit welke sport), superveel betalen om bij een lokale gatploeg te komen spelen.

Van al uw flauwe en niet grappige en onrealistische plannen vind ik alleen uw laatste wel iets hebben :D Moet zalig zijn ^^

tolya
13 oktober 2016, 15:31
3%? Bij welke bank zit gij? :crazy:j
as ge met 168 miljoen afkomt zal belfius voor u gratis constructies opzetten in panama, op de bahamas of in Zwitserland :)
ik denk dat zelfs 5% haalbaar is

Pieterjan94
13 oktober 2016, 15:44
Die curlingploeg, daar zit wel wat in.

Ohm
13 oktober 2016, 15:57
Huis bouwen. Redelijk bescheiden wel. Qua oppervlakte van de tuin moet het genoeg zijn voor een zwembad, veranda, sauna en jacuzzi.

Wat vastgoed kopen. Enkele appartementen en huizen. Liefst nieuwbouw zodat ik in orde ben met de wetgeving qua isolatie enzo. Ook wat investeren in fondsen en dividendaandelen.

Halftijds werken in een dierenasiel. Met de honden wandelen en dergelijke.

Een studie aanvatten. Geschiedenis is wel interessant. Economie ook.

Elk jaar een grote reis boeken. China, Amerika, Cuba,...via zo'n begeleide reizen van de VAB of Connection.

Dat is het eigenlijk. Leven als een god in frankrijk. Zou ze zeker niet door ramen en deuren smijten.

ZyraXion.
13 oktober 2016, 15:59
Bon efkes dromen.

Ja ik neem het aan.

Eerste dagen zou ik blijven mijn leven doen zoals het was om alles te plaatsen en te bekomen.

- Familie elke een 2 miljoen (we zijn maar met 3 :P)
- Pc beast +- 10k systeem
- Game vrienden pc schenken dat ze willen onder de 10K.
- BMW M2/M4/M6
- Mazda RF
- Mini JCW
- Lambo Aventador cabrio matte black
- eens goed gaan shoppen voor kleren 100K
- Modern huis in Belgie, nie te zot. +- 2-5 miljoen.
- Modern huis in Ibiza +- 2 miljoen.
- Reizen naar overal waar ik wil

Dan heb ik nog 168 - 20 : 148 mil over ongeveer.
Deze mogen dan ergens op een zwitserse bankrekening en dat doet de rest..
Gewoon op een normale manier verder leven. Geen algemene excentrieke levenstijl.
Paar maand in spanje, paar maand in belgie, paar maar nog ergens anders.. maar chill op het gemak en zonder zorgen.

Etersil
13 oktober 2016, 16:02

- wil je dit wel winnen?

Gogo dromen maar!

- Ja, wie niet? :wtf:
- Eerste dagen alles laten bezinken. Blijkbaar stort de lotterij die 168 000 000 euro in 1 keer op u bankrekening. Blijkbaar adviseren ze dan wel om een nieuw bankrekening nummer te openen bij een grootbank/gespecialiseerde bank.
- Ouders een paar miljoen geven, alsook broer & zus
- Deel wegschenken aan dierenorganisaties
- een hoop mooi rendabel vastgoed kopen in België
- Niet op de beurs zitten
- De rest (130 000 000) verdelen over verschillende banken & rekeningen en dan van de intrest een goed leven leiden.

Die win for life is niet 'for life', maar eigenlijk maar 10jaar of 15 jaar dat je dit bedrag maandelijks krijgt.
Eigenlijk wel behoorlijk verkeerde naamkeuze van de loterij

Maar goed, ik speel niet via de loterij. Dus zo'n bedragen ga ik nooit winnen. :(

Ik kan best wel geloven, dat als je zo'n bedrag plotseling wint. Iedereen in u naaste omgeving u gaat beginnen aanschouwen als een prive-bank, waar ze geld kunnen 'lenen' zonder intrest.

Proto
13 oktober 2016, 16:14
Die win for life is niet 'for life', maar eigenlijk maar 10jaar of 15 jaar dat je dit bedrag maandelijks krijgt.
Eigenlijk wel behoorlijk verkeerde naamkeuze van de loterij

Maar goed, ik speel niet via de loterij. Dus zo'n bedragen ga ik nooit winnen. :(

Ik kan best wel geloven, dat als je zo'n bedrag plotseling wint. Iedereen in u naaste omgeving u gaat beginnen aanschouwen als een prive-bank, waar ze geld kunnen 'lenen' zonder intrest.

Er doen nogal veel foute verhalen de ronde over win for life. Zoals bv. dat je eens je wint nog uit een pot van 10 andere winnaars moet getrokken worden. (klopt niet, winst op het kaartje is onmiddellijk win for life).
Ook dat het maar 10 jaar zou zijn is fout. Volgende info komt rechtstreeks van hun FAQ:

Ga ik echt heel mijn leven maandelijks de geldsom ontvangen?
Jazeker! De Nationale Loterij sluit voor iedere winnaar een verzekering af. Een éénmalige premie wordt betaald aan de verzekeringsmaatschappij. Het bedrag hangt af van de levensverwachting van de winnaar. Vanaf dat moment neemt de verzekeraar het over en komt de Nationale Loterij niet meer tussen.

Het is dus de verzekeringsmaatschappij die instaat voor de maandelijkse storting tot aan het overlijden van de winnaar. Het gaat om een vast bedrag dat niet vatbaar is voor eventuele wijzigingen.

Etersil
13 oktober 2016, 16:20
Er doen nogal veel foute verhalen de ronde over win for life. Zoals bv. dat je eens je wint nog uit een pot van 10 andere winnaars moet getrokken worden. (klopt niet, winst op het kaartje is onmiddellijk win for life).
Ook dat het maar 10 jaar zou zijn is fout. Volgende info komt rechtstreeks van hun FAQ:

Ga ik echt heel mijn leven maandelijks de geldsom ontvangen?
Jazeker! De Nationale Loterij sluit voor iedere winnaar een verzekering af. Een éénmalige premie wordt betaald aan de verzekeringsmaatschappij. Het bedrag hangt af van de levensverwachting van de winnaar. Vanaf dat moment neemt de verzekeraar het over en komt de Nationale Loterij niet meer tussen.

Het is dus de verzekeringsmaatschappij die instaat voor de maandelijkse storting tot aan het overlijden van de winnaar. Het gaat om een vast bedrag dat niet vatbaar is voor eventuele wijzigingen.

Dus ne jonge gezonde kerel die dat wint, zal dat wss tot z'n 85ste uitbetaald krijgen?
Terwijl een ongezonde 50'er volgens de verzekeringsmaatschappij dit enkel tot z'n 75ste zal uitbetaald krijgen?

AreVee
13 oktober 2016, 16:26

Zou het zelf nooit doen, maar hier is potverdorie goed over nagedacht. :D

Zitten oprecht paar fantastische voorstellen in imo :p .

RB26DETT
13 oktober 2016, 16:38
In oktober 2012 maakte het bedrijf bekend dat het aandeel Duvel Moortgat mogelijk van de beurs zal worden gehaald. Daartoe doet de brouwerij een bod op de 1.312.311 aandelen die nog op de vrije markt circuleren. e verwerving van de 24,42 percent van de aandelen zal € 124,7 miljoen kosten. De bankleningen daartoe worden afbetaald met de bedrijfsresultaten van de onderneming. De inkoop zal gebeuren tegen € 95 per aandeel

Het betreft een vrijwillig voorwaardelijk openbaar overnamebod. Op 22 januari 2013 hadden de familiale aandeelhouders reeds 95,54% van de aandelen terug in handen. Tot 12 februari 2013 volgt een verlengd bod op de overige aandelen.

In maart 2013 werd de beursnotering geschrapt en sindsdien is de familie Moortgat weer volledig eigenaar van het bedrijf, zoals dat vóór 1999 ook al het geval was.

De familiale aandeelhouders brachten de brouwerij in 1999 naar de Brusselse beurs tegen een openingskoers van 36,50 euro. Ze halen het bedrijf in 2013 van de beurs tegen 95 euro per aandeel. Wie toen instapte, heeft in die veertien jaar inclusief nettodividenden een rendement van 186% gerealiseerd, hetzij iets meer dan 8% per jaar.[12]

bron: wikipedia

Dus 168 miljoen gaat niet genoeg zijn voor 50% van de aandelen. Sorry: droom doorprikt :p

FlatSix
13 oktober 2016, 16:42

- wil je dit wel winnen?

Gogo dromen maar!

-Ja
-Gewoon, ik zou gaan werken en op het internet een drietal wagens bestellen.
-Apartementen neerzetten, bureau oprichten voor het correct beheer ervan en alles binnenhuis houden / Zelf ben ik de wereld aan het rondtoeren.
-Ouders zouden geen openstaande lening meer hebben, zus zou een bedrag krijgen als ze afgestudeerd is.

sandervdw
13 oktober 2016, 17:12
Dus ne jonge gezonde kerel die dat wint, zal dat wss tot z'n 85ste uitbetaald krijgen?
Terwijl een ongezonde 50'er volgens de verzekeringsmaatschappij dit enkel tot z'n 75ste zal uitbetaald krijgen?

En dan krijgt die jonge kerel van 25 in 2076 nog 2000 euro per maand, wat dan overeenkomt met 5 euro van nu ofzo. Win for life is de grootste afzetterij die je kan inbeelden, je bent veel beter af met de lotto te winnen.

Musk
13 oktober 2016, 17:25
En dan krijgt die jonge kerel van 25 in 2076 nog 2000 euro per maand, wat dan overeenkomt met 5 euro van nu ofzo. Win for life is de grootste afzetterij die je kan inbeelden, je bent veel beter af met de lotto te winnen.

Ge kunt toch ook meteen een lening aangaan van 3K per maand en dan vastgoed neerpoten. Bank gaat u dat aan goei voorwaarden geven (aja, ge hebt het geld altijd)

Denk dat ge dan beter afzijt dan die 3K onderhevig laten worden aan inflatie en wat nog allemaal.

Ik vind 168 persoonlijk een absurd bedrag, maar als ik het won nam ik het zeker aan.

- eerst een dagje auto(s) shoppen, maar dan eerder kijken naar bmw/audi/merc, nog niet meteen naar Ferrari, Lambo, Bentley, etc... Je moet stap per stap omhoog gaan, anders is het te snel saai

- team van toparchitecten/ingenieurs samenstellen om het huis van mn dromen neer te poten.

- paar weekskes op vakantie aan de amalfikust in een hotel van 2K per nacht om eens na te denken.

Pokem0ng
13 oktober 2016, 17:43
Best raar dat:

- niemand die zegt dat hij dit land meteen zal verlaten richting cote d'azure ofzo (een villa?)
- sommigen willen hun job behouden = lol... plebs en slaven denken zo
- geld op de bank houden.. well lol.. inflatie > rente..

Zucht. Wat een bende saaie mensen hier

Pol86
13 oktober 2016, 18:03

- wil je dit wel winnen?

Gogo dromen maar!

1) Ja
2) Drank, coke & hoeren
3) Bedrijfje oprichten, geld beleggen, huis kopen in Zuid-Frankrijk en nog enkele andere plaatsen
4) Enkel naaste familie en gezin elk 2 miljoen. 5miljoen aan één of ander goed doel.

balgium
13 oktober 2016, 18:12
's Werelds beste Charlie Sheen imitator worden

en hier blijven posten

oxbow1
13 oktober 2016, 18:14
Snap al die mensen niet van "ja ik zou nog part time werken"...

Het perverse bedrag is 168 miljoen euro, Renteopbrengst alleen is al minimum 280 000€ per maand, Welke retard gaat dan nog met zijn boterhammekes werken.

Ik zou veel vastgoed bezitten, (absurd veel)
Absoluut geen bedrijf op Belgisch grondgebied hebben!
Perverse zooi uithalen met grietjes met een hoog "pink ambition" gehalte.
Geen enkele auto onder de 500pk bezitten.
veel uitslapen
In mijn favoriete restaurants moet er altijd een tafel klaarstaan.
Modern Kasteeltje van +- 10 miljoen met een eigen bib.
Heb totaal geen reisambities, als je zelf een binnenzwembad en eindelijk een fortuin hebt kruip je niet in zo'n vliegende doodskist om iets te zien dat ik op mijn home cinema ook kan zien :cool:

Ik zou mijn dagen goed gevuld krijgen :D

rurounidragon
13 oktober 2016, 18:14
1. ja
2 . ambassade japan visa regelen , school om 2 jaar japanse les te volgen zoeken , huis in onomichi city kopen:love:
3. tijdens wachten op visa pornescort a volonte
4 selecte collega's 1 miljoen geven op voorwaarde dat ze hun ontslag mee indienen:evil:

familie kan den boom in ,weten me alleen wonen als ze iets nodig hebben

Regenneger
13 oktober 2016, 18:47
Het halve peloton afkopen zodat Tom Boonen nog eens WK wordt en de 5de Parijs-Roubaix op zijn naam schrijft.

Een honderdtal man een autootje van €2000 geven. Een paar drukke punten in Brussel afspreken, er voor zorgen dat die gasten daar om 7u30/8u staan en dan allemaal tegelijk hun auto achterlaten.

Een deel van DeStandaard kopen, Reynebeau en nog wat intrieste rotjournalisten ontslaan en dat belachelijke DS weekblad verbieden.

Een flinke loonsverhoging voor politici doorvoeren.

De vakbond wat geld toestoppen zodat er wat meer gestaakt kan worden want wat maakt het mij nog uit.

Van alles doen om koninklijke gatlikkers zoals een De Croo het leven zuur te maken.

Maar toch vooral dat eerste.

balgium
13 oktober 2016, 18:51
Snap al die mensen niet van "ja ik zou nog part time werken"...

werken als je 168.000.000 opzij hebt is toch enkel goed als entertainment-bron

heb vaak den indruk dat er bij de overheid zo een heel deel werken, die trollen de nest gewoon en verder niets

het ging over nieuwe bureau's op het werk en één van de benoemden ging van; "DER ZIJN DESTIJDS WEL AFSPRAKEN GEMAAKT OVER DE AFMETINGEN, WELKE GARANTIES KRIJGEN WIJ IN DAT VERBAND"

dan moet je toch 100.000.000+ opzij hebben, om je in zulke zever druk te kunnen maken :)

Sooth Awful
13 oktober 2016, 18:52
- wil je dit wel winnen?

Jep, wie zou nu geen geld willen winnen.

Gewoon eerst bekomen en dan de eerste weken zien waar en hoe ik m'n geld wil investeren. In ieder geval zo weinig mogelijk mensen inlichten.

1. In ieder geval al zo'n luxury estate van zo'n 15-20 mil $ kopen in zo'n gated community ergens in die hills van noord-LA (Bell Air, Hollywood Hills, Westwood, Holmby Hills,...).
En dan nog buitenverblijven in Rio, Antwerpen (ofc), etc kopen.
2. Serieus wat autokes kopen.
3. Een boer met geld blijft een boer, dus ik zou in ieder geval wel investeren/overkopen in bvb. een voetbalclub. Kwestie van toch 'iets' te betekenen.

Ik zou m'n beide ouders sowieso wel een miljoen of 15 elk geven zodat ze zelf kunnen doen wat ze willen.
Of ik wat aan vrienden zal geven zal ik dan nog moeten zien.

Dus dan schiet er achteraf nog iets van een 100 miljoen over. Daar kunt ge de eerste jaren wel mee leven. :p

Het groooote nadeel zal natuurlijk zijn dat je nooit meer op je gemak zal zijn. Vanaf het moment dat mensen weten dat je zoveel geld bezit, dan begint de miserie.
Dat pakweg al die filmsterren met hun pakken geld vroeger of later serieus ongelukkig ofzo worden is de donkere zijde van de medaille.

balgium
13 oktober 2016, 18:59
Denk dat als ge uw ouders 15 mil elk geeft ze rap gescheiden gaan zijn .. tenzij dat al het geval is natuurlijk :)

Jonas89
13 oktober 2016, 19:11
indien ik het zou winnen geef ik StanTem (aka Stoeri) een deelke, een klein percentje wel. Ben serieus, heb hem dat hem al beloofd paar weken terug.

Voor de rest koop ik mij in bij mijn voetbalploeg

Polestar
13 oktober 2016, 19:30
- Huis kopen (niet extreem).
- RS6 & R8 bestellen.
- Verhuizen naar Zuid-Frankrijk.
- Familie krijgt een groot deel, alsook mijn beste kameraad.

Mij zien ze hier in België niet meer als ik ooit de kans krijg om naar het buitenland te trekken.
Voor de rest zou ik weinig zotte plannen hebben.

Bimmer
13 oktober 2016, 20:55
4 selecte collega's 1 miljoen geven op voorwaarde dat ze hun ontslag mee indienen:evil:

Zou jij of u collega's ontslag nemen als je 1 miljoen zou krijgen? Ik niet, dat is te weinig. Afhankelijk hoe oud je zou zijn, als je tegen u pensioen bent dan wel uiteraard. Part time werken zou ik mss wel overwegen, +50 zou ik sowieso part time gaan werken, met dat bedrag.
Wij (de collega's) doen samen mee met de euromillions, soms dromen we ook eens dat we dat winnen. Dat is ineens een heel ploeg dat wegvalt, voor de werkgever is dat wel even een ramp. :D

1. Jep
2. Proberen zo kalm mogelijk te blijven en goed doordacht nadenken wat ik met het geld zou doen. Ik zou wel een paar miljoen vrij zetten, waar dat ik mee kan doen wat ik wil de eerste weken.
3.Een goed plan uitdokteren, zodat het geld ook nog deftig wordt geïnvesteerd. Maar auto's zal daar zeker al 1 van zijn, huizen niet zo direct, zou dan eerder iets voor een jaar huren ofzo, of voor een tijdje. Is te saai om steeds naar hetzelfde te gaan. Hier in Belgie zou ik wel een vaste woning hebben en mss nog 2 ander vakantieverblijven.
4.Zomaar direct geld uitdelen zie ik me niet zo snel doen. Eerder zaken geven auto's, huis,... aan familie leden en voor de gezinsleden wel geld. Vrienden kunnen eerder profiteren, meevliegen met de prive jet naar de skigebieden om daar te gaan snowboarden en vervolgens in een luxe chalet overnachten. :D

Met dat bedrag stop ik direct met werken. Ik heb geen contract/verplichtingen nodig bij een werkgever om een voldoen gevoel te hebben, alsook niet voor tijd vulling. Kan me perfect bezig houden en een voldoen gevoel krijgen, met andere zaken.

makila
13 oktober 2016, 21:35
Ik heb eens een interview in de krant gelezen met mensen die een dergelijk bedrag hadden gewonnen via Euromillions. Het is inderdaad toch niet zo rooskleurig als het op het eerste gezicht lijkt.
Voorbeeld: Wandel eens gewoon naar de ingang van een groot treinstation. Zelfs al ben je niet rijk, je moet ze bijna van je wegslaan met een vliegenmepper (figuurlijk) of je bent elke dag 20 eurokes kwijt aan bedelaars, goede doelen en abonnemenenten van een of andere boekenclub!

Dus wat moet dat niet zijn als je plots rijk bent? Als je 1 keer vriendelijk bent en de deur opendoet als men aanbelt, ben je voor je het weet al na amper 1 dag 20 miljoen terug kwijt ..

Dus je moet van je hart dan eigenlijk een stuk beton van maken of je bent binnen de 6 maanden gewoon bankroet. Al is het maar door uw neef die van u profiteert of uw bank die wel zal weten dat je plots rijk bent !!! Dit wil niet zeggen dat je daarmee ne eikel bent, maar je gaat soms steenhard moeten zijn en die vervelende vliegen gewoon negeren of hardhandig wegslaan of je bent gezien ..

Als ik win:
1. Ik zeg het tegen niemand buiten mijn moeder en mijn vrouw (of course) en misschien mijn tante en nonkel met wie ik veel contact heb. De rest heeft daar geen zakes mee. Neef? Nicht? Rot toch gewoon op.
2. Deur opendoen? Ik spreek wel af met mensen wat ze moeten doen om binnen te geraken. Doet men dit via een andere code/procedure dan blijft de deur netjes dicht.
3. Telefoon opnemen? Als het een onbekend nummer is doe ik dat nu ook al niet.
4. Emails en spam mails? Die negeer ik nu ook al.
5. Stoppen met werken? Ja maar niet meteen. Eerst een burn-out of zo, dan zogezegd ziekjes thuis en dan stoppen doorslaan en plots op staande voet ontslagen of zo. Eigenlijk op een manier dat het niet opvalt dat ik plots rijk ben.
6. Investeren? Het eerste jaar helemaal NIETS. De adviseur van de bank? Die kan oprotten en als die aandringt, dan sla ik zijn tanden er gewoon uit, dan stopt ie wel. Amen. De zoveelste beleggingsexpert? Rot toch op man! IK BESLIS ZELF en denk daar eerst lang over na en investeer dan voorzichtig.
7. Op reis zou ik wel gaan. Een wereldreisje of zo :)
8. Een nieuwe woonst? Ja met op termijn prikkeldraad erond als men mij blijft lastig vallen. :D Of ik verhuis naar Italie, dat kan ook. We shall see ..

Zowiezo ik ben nu ook al hard in het negeren van lastige mensen dus ik denk wel dat ik na een paar jaar nog geld zal hebben ..

LSDsmurf
13 oktober 2016, 22:37
Op de moment dat jij 100 Miljoen wilt vastzetten, gaan er weinig banken moeilijk doen om u 3% te geven :)

Integendeel, de laatste maanden zijn er steeds meer berichten over banken die grote klanten geld aanrekenen om spaardepositos bij te houden.

Swagger
13 oktober 2016, 22:44
Ik zou mij een grote vierkantshoeve kopen. Helemaal renoveren.

Dan koop ik mij verschillende tractoren & begin ik te boeren :)
Voor de rest begin ik aan mijn collectie oldtimers. Dan nog een RS4 voor in de week, en Lambo voor het weekend. Ne Clio v6 als dessertje.

Preske
13 oktober 2016, 22:47

bedrijf overkopen en dan pas een kakske doen op de bureau

tolya
13 oktober 2016, 22:51
Integendeel, de laatste maanden zijn er steeds meer berichten over banken die grote klanten geld aanrekenen om spaardepositos bij te houden.
168 miljoen moet ge natuurlijk niet bij ing achter uwen hoek op een spaarrekening zetten hé :)

op de kaaiman, luxemburg, zwitserland, jersey,... zullen ze u graag zien komen en helpen om via allerlei parapluutjes uw geld veilig weg te zetten en te laten renderen.
of denkt gij dat gasten als Messi moeten betalen om geld op een spaarrekening te zetten?

3% mits slim en veilig beleggen/sparen moet bij dat soort bedragen mogelijk zijn. = veel te veel op jaar en maandbasis

makila
13 oktober 2016, 22:55
168 miljoen moet ge natuurlijk niet bij ing achter uwen hoek op een spaarrekening zetten hé :)

op de kaaiman, luxemburg, zwitserland, jersey,... zullen ze u graag zien komen en helpen om via allerlei parapluutjes uw geld veilig weg te zetten en te laten renderen.
of denkt gij dat gasten als Messi moeten betalen om geld op een spaarrekening te zetten?

3% mits slim en veilig beleggen/sparen moet bij dat soort bedragen mogelijk zijn. = veel te veel op jaar en maandbasis
Een dikke vette klant die niet wil beleggen, die zet zijn geld dan ook niet meer in Belgie op de bank. Een vriend van mijn moeder met heel veel geld die heeft zijn bankrekening en dus geld gewoon in Brazilie staan en dat is tegen ruim meer dan 3%. ;)

Een paar jaar geleden, kreeg die nog 12% (Ja 12%) plus toen had hij ook nog winst dmw de wisselkoers, maar nu is dat wel ingestort maar nog altijd meer dan 3% hoor ..

Ik weet het. Dat is niet eerlijk. Maar ja waarom moeten wij altijd besparen en worden de rijken altijd gevrijwaard bij elke besparingsronde van onze roverheid? Dat is net hetzelfde he. Met interesten op spaarboekjes is dat ook zo. De (echt) rijken krijgen gewoon veel meer interesten dan wij. Als een bank in ons landje niets meer wil geven, dan zal een bank van een ander land u wel graag zien komen ;)

tolya
13 oktober 2016, 23:11
Een dikke vette klant die niet wil beleggen, die zet zijn geld dan ook niet meer in Belgie op de bank. Een vriend van mijn moeder met heel veel geld die heeft zijn bankrekening en dus geld gewoon in Brazilie staan en dat is tegen [B]ruim meer dan 3%.
ik twijfel er niet aan dat dat meer is maar met mijn 10 000 euro op die spaarrekening gaan ze onder eens goe lachen denk ik :)
3 was gewoon om de waanzin aan te tonen.
à 12% hebt ge dus 2 miljoen per maand om te versmossen.
dat wordt echt veel sex en cocaïne

Sooth Awful
13 oktober 2016, 23:39
Denk dat als ge uw ouders 15 mil elk geeft ze rap gescheiden gaan zijn .. tenzij dat al het geval is natuurlijk :)

Dat is al bijna 16 jaar het geval zo. En ze komen nog altijd even goed overeen. Ze zijn niet met ruzie uiteen gegaan, alleen omdat beiden voor hun carrière wilden gaan en ze daarnaast totaal andere interesses hadden. :)

6. Investeren? Het eerste jaar helemaal NIETS. De adviseur van de bank? Die kan oprotten en als die aandringt, dan sla ik zijn tanden er gewoon uit, dan stopt ie wel. Amen. De zoveelste beleggingsexpert? Rot toch op man! IK BESLIS ZELF en denk daar eerst lang over na en investeer dan voorzichtig.

Als jij 168 miljoen zou vastzetten op zo'n stomme plebsbank als een Fortis of een ING, dan ben je wel de grootste idioot.
Rijke mensen hebben hun eigen private bankers.

LSDsmurf
13 oktober 2016, 23:41
Wat ik wil zeggen is dat 3% met waarborg op kapitaalbehoud niet mogelijk is in het Westen, de banken staan echt niet te springen om miljoenen extra deposito's, ze willen er liever vanaf want die kosten hun toch enkel geld. Enige manier om opbrengst te krijgen is om het effectief investeren, wat dus niet hetzelfde is als uw geld "vastzetten" in ruil voor een gegarandeerde rente. Al dat offshore gedoe draait hem niet om het krijgen van meer opbrengst.

Dat je in Brazilië een pak meer krijgt kan ik geloven, de intrestvoet is daar dan ook 14.25% tegenover 0% in de eurozone. De intrestvoet op een Braziliaanse staatsbon van 1 jaar is momenteel 12.29% maar ik zou er toch niet mijn geld in steken.

Sooth Awful
14 oktober 2016, 00:03
Idd, mensen schijnen te vergeten dat een hogere rente er alleen maar is vanwege een hoger risico en niet vanwege de schone ogen van de mensen.

Epyon
14 oktober 2016, 00:17
Niks. Mss een nieuw (klein) autooke kopen en in het kerstverlof es op reis gaan. Voor de rest alles wat ik al nodig heb :) .

glashelder
14 oktober 2016, 01:27
Ik kan mij niet eens inbeelden wat 168 miljoen inhoudt.

Ik zou een mooi huisje (type boerderij/hoeve met wat grond) kopen om daar wat ruimte te hebben, o.a. voor wat dieren (een drietal koetjes zou wel leuk zijn, een paar geitjes, varkentjes, kippen) en enkele mooie plekjes te maken (van die schone tuintjes met idyllische bankjes tussen bloemetjes en waterpartijen en uitzicht op een oude eik en van die zever). En natuurlijk een paar mensen die dat voor mij gaan onderhouden want ik wil daar enkel vertoeven en niet onkruid gaan zitten wieden of zo. Wel eitjes rapen en met de koetjes knuffelen en ze eten geven en zo, dat dan weer wel.

Het huis zelf moet geen kasteel zijn, ik wil wel nog een knus gevoel hebben, dus geen zeven badkamers en drie verschillende soorten salons naargelang de status van de gasten, maar gewoon echt zo'n boerderietjesgevoel. Knus en gezellig maar ook weer niet onhandig of klein of zo.

Mijn meisje krijgt haar eigen garage met al het materiaal dat ze wil en dan mag ze daar naar hartelust gaan zitten prutsen met haar autootjes. Ze krijgt ook elk autootje dat haar hartje belieft, natuurlijk. Met haar verjaardag krijgt ze dan één of andere auto uit een Bondfilm of wat voor onzin ze ook allemaal tof vindt op dat vlak.

Mijn vriend krijgt z'n eigen werkruimte om te gaan zitten knutselen en timmeren en doen. Hij mag, als hij wil, z'n eigen bedrijfje opstarten waar hij nu eigenlijk het risico niet voor durft nemen. En hij krijgt ook altijd de beste computers en gamingtoestanden. Die stomme chirobarbecues en wandeltochten en al die bullshit worden gezellig bij ons gehouden.

En verder vind ik het gewoon een heel plezant en geruststellend idee dat je nooit meer op je geld hoeft te letten en de rest van je leven gewoon wat op je gemak kan zitten aanrommelen en je je financieel nooit meer zorgen hoeft te maken. Dat we dan nog een zevental koetjes erbij kopen want zo'n kudde is eigenlijk ook wel tof hé, of zo. Of dat we dan op ons vijftigste ineens bedenken dat een zeilboot (of heck, een meer) ook wel plezant zou kunnen zijn, voor in de zomer.

TheInvestigator
14 oktober 2016, 03:37
Dat is al bijna 16 jaar het geval zo. En ze komen nog altijd even goed overeen.Oei, als ik goed kan rekenen en vooral mijn geheugen mij niet in de steek laat zat ge toen nog in de papschool. Een en ander word me nu duidelijk. Mijn dosis emphatie voor vandaag is hiermee opgebruikt.

Untouchable2015
14 oktober 2016, 05:36
Een groot aantal miljoenen in een communistische partij pompen, gewoon voor de fun en alle standbeelden van Leopold 2 vervangen door standbeelden van Lenin. Gewoon om mensen pissed te maken.
Die van Leopold III vervangen door standbeelden van mijzelven, ongeveer als dithttps://goodtipsinparis.files.wordpress.com/2011/03/saint-michael.jpg

Verder een soort pantheon bouwen als tempel voor alle awesome dudes uit de geschiedenis

Alexander III, Julius Caesar, Thomas Jefferson, Karl Marx, Friedrich Engels, Vladimir Lenin, Franklin Roosevelt, Ho Chi Minh, Leon Trotsky, Julien Lahaut, Josip Tito, Willy Brandt, Fidel Castro, Salvador Allende, Georgy Zhukov, Napoleon Bonaparte, Vladimir Putin, etc

Dit alles in mijn eigen stad, genaamd Kechinovograd. Gemodelleerd naar het oude Rome.

Verder de KGB heroprichten en iedereen die verdacht is van niet voor mij te zijn te doen "verdwijnen".

edit; ik lees hier velen over investeren en banken en rentes; Niks van dat. Het leger hun loon verhogen zodat ze aan mij kant staan. Wat gaan ze doen als ik Brussel sta met het leger die mijn steunt. Aftreden of anders.

Verder uiteraard wel een een groot deel investeren. Dealtjes sluiten met bepaalde landen.

Alexander de Grote, Julius Caesar, George Washington, Napoleon Bonaparte, Vladimir Lenin, Frankin D. Roosevelt, Jozef Stalin, ... en Vladimir Kechinov :D

makila
14 oktober 2016, 06:51
Rijke mensen hebben hun eigen private bankers.dat is nu net het probleem. Jan met de pet zegt tegen u als antwoord doodleuk: private wat???? Want dat zullen de woorden zyn van die gast die effectief gewonnen heeft. Wedden? ;)

makila
14 oktober 2016, 06:54
Idd, mensen schijnen te vergeten dat een hogere rente er alleen maar is vanwege een hoger risico en niet vanwege de schone ogen van de mensen.
Dat weet ik nu ook wel he. Veel extra interest zonder risico bestaat niet

Hina
14 oktober 2016, 08:42
- Geld geven aan ouders & zus
- Volkswagen T1 & Defender kopen + renoveren
- Wereldreis van 2-3 jaar
- Huis kopen in San Francisco & Zuid-Frankrijk
- Bedrijf met veel potentie overkopen
- Camping(s) of appartementsblok kopen aan de kust
- Vrienden worden met Poetin

Plopperdeplop
14 oktober 2016, 09:24
Ideale moment om sponsor te worden voor den Anderlecht ;)

Had ik er oorspronkelijk bijgezet: ik zou naar Vanden Stock stappen en vragen wat het kost om Deschacht zijn contract af te kopen en hem te herinschrijven als klusjesman. Mag dan enkel nog het gras gaan afdoen daar. Daar zou ik wel een paar miljoen voor over hebben in dat geval.

Proto
14 oktober 2016, 09:29
Der zitten hier toch heel wat smalltime boeren op het forum hoor :D
een bescheiden huisje (of gewoon de lening van huidige woonst aflossen? wtf :lol: ), misschien een simpele nieuwe wagen kopen, halftime blijven werken.
Holy hell, het is wel 168miljoen hoor jongens, geen 100k hé :lol:

Musk
14 oktober 2016, 09:54
Blijven werken slaat nergens op imo. Als je niet kan zonder te gaan werken is je leven te saai (of je job awesome, maar daarvoor hoef je niet te blijven werken)

In m'n nieuwe woonst zou ook een absurde hifiruimte gebouwd worden. Met een massa aan op maat gemaakte kasten voor m'n vinylcollectie die exponentieel zou groeien.

Akoestisch moet die kamer top zijn. Hell, de funderingen van m'n huis moeten maar op luchtvering staan :p

De installatie zelf valt nog niet eens in te beelden, zal iets van een 2 miljoen euro zijn. :unsure:

Sooth Awful
14 oktober 2016, 10:15
Der zitten hier toch heel wat smalltime boeren op het forum hoor :D
een bescheiden huisje (of gewoon de lening van huidige woonst aflossen? wtf :lol: ), misschien een simpele nieuwe wagen kopen, halftime blijven werken.
Holy hell, het is wel 168miljoen hoor jongens, geen 100k hé :lol:

Idd, lol. Het eerste wat ik bijna zou doen is al een heleboel buitenverblijven kopen overal ter wereld. En opkrassen naar LA. Geweldig klimaat, geweldige atmosfeer in die stad.

dat is nu net het probleem. Jan met de pet zegt tegen u als antwoord doodleuk: private wat???? Want dat zullen de woorden zyn van die gast die effectief gewonnen heeft. Wedden? ;)

Dat is nu net ook het punt. 90% van de mensen die meedoen aan loterijen hebben het verstand van een keuterboer.
Leukste vind ik altijd dat veel mensen als reactie op "wat zou je doen met zoveel geld". "Tgoh, ik denk dat ik een mooi huis zou kopen maar wel zou blijven werken. Je moet toch iets blijven doen, eh?"
Gisteren nog gehoord, geniaal.

Had ik er oorspronkelijk bijgezet: ik zou naar Vanden Stock stappen en vragen wat het kost om Deschacht zijn contract af te kopen en hem te herinschrijven als klusjesman. Mag dan enkel nog het gras gaan afdoen daar. Daar zou ik wel een paar miljoen voor over hebben in dat geval.

:D

sneax
14 oktober 2016, 10:33
Ik zou het graag krijgen. Ik zou mijn huidig werk niet blijven doen, ge moet realistisch zijn, ge hebt 168 miljoen. Ik doe mijn werk niet graag genoeg daar voor. Ge moet iets hebben om u bezig te houden dus ik zal wel iets opstarten, zonder de stress dat je alles kan kwijt spelen. Voor de rest reizen enzo, de wereld zien. Maar niet constant in luxe hotels, dat zegt mij niets. Dat kan wel eens maar ik voel mij daar niet goed in.

Ik zou het aan niemand zeggen. Ik doe op café sowieso al veel geld op, meer kan ik eigenlijk niet op doen, mijn lijf kan dat niet aan :p Moest ik een dikke auto kopen niemand zou daar van op kijken. Moest ik wat investeren in vastgoed, niemand zou daar iets van zeggen. Cadeau's kopen doe ik sowieso uit principe heel weinig dus dat zou ik ook niet doen. In mijn droomleven zit niet veel materiele luxe, wel veel vrijheid. Bijvoorbeeld: Een boot, sure, eentje waar ik zelf mee kan varen. Een jacht met personeel? Zot! Personeel of zelfs een kuisvrouw in mijn huis? No way. Bijgevolg zal ik altijd klein wonen (maar wel met een grote bosachtige tuin met zwembad). Dat zijn principes al heb ik 1000 miljoen. Als je zelf de controle wil blijven houden en niet paranoia wil worden dan moet je op dat gebied simpel blijven. Vastgoed overal ter wereld? Klinkt nice voor velen maar de overhead aan management van al die eigendommen wordt dan te groot, ik huur gewoon. Personeel voor zulke zaken te regelen wil ik niet, dat is een pure money piten afgezet wordt je sowieso. Dan huur ik liever en dan is alles hassle free.

Studeren voor piloot om met een vliegtuigje te vliegen, een vaarbrevet, etc... zijn al genoeg leuke dingen om mij productief bezig te houden zonder dat ik werk. Zelf met de vlieger naar courchevel vliegen om daar 2 weken te gaan snowboarden in val thorens en verblijven in een deftig gehuurd appartement, gewoon als de sneeuw goed is buiten het seizoen en niet "gelocked" zijn in die congé's. Meer moet ik niet hebben. Dat is mijn droomleven.

Velen hier vergeten dat rijke mensen rijk zijn maar ondertussen de miljoenen blijven binnen rijven. Als je 168 miljoen hebt en je doet wat zot en je begint met personeel om uw assets te managen (anders ben je er zelf constant mee bezig) dan slinkt dat héél snel. De grote fout die allen maakt. Ze vergeten dat andere rijke mensen nog steeds de miljoenen binnen rijven. Die hebben een luxe levensstijl en worden tegelijkertijd NOG rijker. 168 miljoen kan je er snel doorjagen als je wil, met wat tegenslag, afzetterij en megalomanie. Het is wel veel, maar er zijn genoeg verhalen van mensen die op 5 jaar hun 10 miljoen er door hebben gejaagd omdat ze hun kop zot laten maken.

Sooth Awful
14 oktober 2016, 10:43
Gaat ge nog zelf koken en kuisen met zoveel geld? Op z'n minst toch een deftige kuisvrouw inhuren die constant uw vuile was, strijk, kuis, etc doet? :p En dan nog misschien een privéchef inhuren ook.
Precies alsof gij nu zelf uw kot kuist en niet uw vrouw. :rofl:

StanTem
14 oktober 2016, 10:50

Is Epyon het vrouwke toch? :unsure:

sneax
14 oktober 2016, 12:01
Gaat ge nog zelf koken en kuisen met zoveel geld? Op z'n minst toch een deftige kuisvrouw inhuren die constant uw vuile was, strijk, kuis, etc doet? :p En dan nog misschien een privéchef inhuren ook.

Ik kook elke dag zelf en ik doe dat heel graag. Ik ga blij zijn dat ik elke dag met top ingredienten ga kunnen koken, nu zijn het niet elke dag primeurs en verse vis. Zou zalig zijn moest ik op dat gebied niet meer naar prijs moeten om kijken. Ik laat mijn vis dan vers leveren aan de deur. Een privé chef wil ik niet want ik zou er toch alleen maar commentaar op hebben. Trouwens ik kook graag, dat verzet mijn zinnen, ik vind de processen en technieken die er bij komen kijken fantastisch. En wat je zelf maakt smaakt altijd beter.

Ivm kuisen, ik woon in een appartementje van 100m2, overal dezelfde vloer. Fake houten gemetste stenen. Mijn kot staat niet vol brol, de stofzuiger er over is 5 minuten werk. Met nat, dat doet mijn wederhelft ja. Maar ik hou de keuken in orde (dat is mijn terrein :p ). We hebben een afwasmachine en een wasmachien. Het wassen doet de wederhelft maar als er iets gestreken moet worden doe ik dat (bijna nooit :p ).

Als ik zou verhuizen zou de woonruimte niet veel groter zijn, ik heb dat gewoon niet nodig. Alles zou ruimer zijn (hoger plafond meer open ruimtes) maar er zou niet meer in staan. Ik heb qua woonst echt alles wat ik wil, alle appliances die ik maar wenst op een kwaliteitspunt dat het niet veel beter kan al heb je 100 miljoen. Ik kan niets materieel vinden dat ik zou willen. Ik heb alles. Veel mensen kennen dat gevoel niet maar ja ...

Tin_Cricket
14 oktober 2016, 12:02
Stap 1: koop bouwgrond en een open bebouwing (niets te overdreven groot, 200m2 ofzo, als follieke mss laten onderkelderen maar zwembad, jacuzzi & dat gezever moet ik niet hebben) zetten. Wel volledig afgewerkt zoals ik het wil.
Los hiervan verplicht ik mezelf 6 maand niets te doen met het geld zodat ik eens goed kan nadenken en ik ga ook nog gewoon werken,. Daarna waarschijnlijk stoppen met werken en gaan studeren (medische branche). Vervolgens wat vrijwilligerswerk doen als ik mij zou vervelen. Tiental loten bouwgrond kopen. Veeeeeeeeeeel op vakantie gaan, te beginnen met een wereldreis. Aan familie zou ik niets geven, die komen niets tekort. Mijn ouders zou ik later wel in een superdeluxe serviceflat geven als ze niet meer kunnen (eentje met persoonlijke huishoudster, waar een heel wellnessresort aan vastzit). Als familie iets ernstig tekort dreigt te komen, zou ik ze wel helpen (nichtje heeft een experimentele medische behandeling nodig die handenvol geld kost, no problem). Mijn schoonbroer zou wel geld kunnen gebruiken, maar alleen omdat die zelf continue zijn eigen financiële fouten maakt (die niet berusten op tegenslag). Als die weet dat er geld te rapen valt, zou dat ook diegene zijn die nen nieuwjaar van enkele duizenden euro's verwacht. Als ik die 1 miljoen euro geef, herpakt die zich toch nooit.
Ik zou wel een deel weggeven aan een goed doel, 10 miljoen ofzo. Ben wel niet zeker of ik het aan een organisatie zou geven. Waarschijnlijk zou ik er iets mee doen dat mensen die gehandicapt kind hebben zou baten. Iets dat plaatsen in de dagopvang voor die mensen creëert.

Ik zou gewoon huisvrouw worden & lid worden van allerlei verenigingen, keiveel hobby's proberen. Mijn wederhelft zou sowieso nog halftijds blijven werken.

Proto
14 oktober 2016, 12:15
Stap 1: koop bouwgrond en een open bebouwing (niets te overdreven groot, 200m2 ofzo, als follieke mss laten onderkelderen maar zwembad, jacuzzi & dat gezever moet ik niet hebben) zetten. Wel volledig afgewerkt zoals ik het wil.
Los hiervan verplicht ik mezelf 6 maand niets te doen met het geld zodat ik eens goed kan nadenken en ik ga ook nog gewoon werken,. Daarna waarschijnlijk stoppen met werken en gaan studeren (medische branche). Vervolgens wat vrijwilligerswerk doen als ik mij zou vervelen. Tiental loten bouwgrond kopen. Veeeeeeeeeeel op vakantie gaan, te beginnen met een wereldreis. Aan familie zou ik niets geven, die komen niets tekort. Mijn ouders zou ik later wel in een superdeluxe serviceflat geven als ze niet meer kunnen (eentje met persoonlijke huishoudster, waar een heel wellnessresort aan vastzit). Als familie iets ernstig tekort dreigt te komen, zou ik ze wel helpen (nichtje heeft een experimentele medische behandeling nodig die handenvol geld kost, no problem). Mijn schoonbroer zou wel geld kunnen gebruiken, maar alleen omdat die zelf continue zijn eigen financiële fouten maakt (die niet berusten op tegenslag). Als die weet dat er geld te rapen valt, zou dat ook diegene zijn die nen nieuwjaar van enkele duizenden euro's verwacht. Als ik die 1 miljoen euro geef, herpakt die zich toch nooit.
Ik zou wel een deel weggeven aan een goed doel, 10 miljoen ofzo. Ben wel niet zeker of ik het aan een organisatie zou geven. Waarschijnlijk zou ik er iets mee doen dat mensen die gehandicapt kind hebben zou baten. Iets dat plaatsen in de dagopvang voor die mensen creëert.

Ik zou gewoon huisvrouw worden & lid worden van allerlei verenigingen, keiveel hobby's proberen. Mijn wederhelft zou sowieso nog halftijds blijven werken.

Speel dan op de gewone lotto en laat de mensen met grote dromen meer kans maken op de euromillions :D

sandervdw
14 oktober 2016, 12:20
Speel dan op de gewone lotto en laat de mensen met grote dromen meer kans maken op de euromillions :D

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen met dat geld enkel een "klein" huisje zouden bouwen. Als je zoveel geld hebt, wil je toch een huis waar je alles hebt wat je ooit nodig zou hebben?
Fitness, zwembad, homecinema, volledig perfecte keuken, atelier, ... zou ik allemaal voorzien.

Preske
14 oktober 2016, 12:31
Waarschijnlijk een huis voor mezelf kopen. Het huis en tuin van mijn ouders laten doen waar ze zin in hebben. (bv een kamer dat opnieuw moet behangen worden, keuken die eens geverfd mag worden, etc). Sowieso geld vastzetten zodat ik later op mijne oude dag geld heb, moest ik zo dom zijn van het te verkwisten. Vrienden en familie, waarschijnlijk zal ik die ook iets geven.

Waarschijnlijk zou ik investeren in vastgoed, aan medisch onderzoek doneren. Zelf een goed doel oprichten, uitsluitend door zeldzame ziektes, zodat ik 100% zeker ben dat het nergens blijft hangen en ik zeker weet dat het ook effectief gebruik wordt zoals ik verwacht (bv dat ze niet met het geld dat dient voor hun ziekenhuiskosten mee te betalen naar dubai op vakantie gaan).

Investeren in aandelen, zéér waarschijnlijk niet.

De irrationele kant van mezelf zou enkele van mijn droomwagens willen kopen (een VW T1 bv :love: ), maar de rationele kant van mezelf weet dat ik met die wagens waarschijnlijk nooit/zelden zou rijden, en dat vind ik dan weer jammer en zonde van het geld.

Preske
14 oktober 2016, 12:34
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen met dat geld enkel een "klein" huisje zouden bouwen. Als je zoveel geld hebt, wil je toch een huis waar je alles hebt wat je ooit nodig zou hebben?
Fitness, zwembad, homecinema, volledig perfecte keuken, atelier, ... zou ik allemaal voorzien.

Ik denk dat ge overschat hoeveel mensen een zwembad of fitness nodig hebben. Mijn buur heeft ook een zwembad. Zit er al jaren niet meer in :p.

Perfecte keuken is ook overroepen. Ge hebt echt geen 2 ovens nodig, plus een stoomoven, plus ne microgolf, plus ne Big Egg bbq, enz enz.

Een atelier is alleen handig als ge zelf handig zijt.

witten
14 oktober 2016, 12:37
ik doe maar 1 ding.
Bye bye belgium and hello world!

sandervdw
14 oktober 2016, 12:40
Ik denk dat ge overschat hoeveel mensen een zwembad of fitness nodig hebben. Mijn buur heeft ook een zwembad. Zit er al jaren niet meer in :p.

Perfecte keuken is ook overroepen. Ge hebt echt geen 2 ovens nodig, plus een stoomoven, plus ne microgolf, plus ne Big Egg bbq, enz enz.

Meestal worden zwembaden en jacuzzis etc niet vaak gebruikt omdat het onderhoud veel kost (en dan zetten ze de verwarming uit). Of dat mensen 's avonds geen zin meer hebben daarin. Als je echter heel de dag thuis bent lijkt zo'n welness centrum mij wel leuk :D

Proto
14 oktober 2016, 12:57

Bij 168 miljoen gaat het ook helemaal niet over nodig hebben of niet hoor :D
En dat ge dan nog moet twijfelen over de aankoop van een buske van 10.000 euro :lol: Zet het desnoods in uwen hof en doe alsof ge er mee aan het rijden bent hé. Dat is in vergelijking hetzelfde bedrag als nen tuttefruttenbol uit nen automaat draaien :D

Nicolazz
14 oktober 2016, 13:00
Investeren in vastgoed en zo mijn eigen imperiumke opbouwen :niceone:
Een zotte penthouse in New York van 15 miljoen en ge zijt precies nog niets van uw budget kwijt :eek:

zarathustra
14 oktober 2016, 13:00
Denk dat het vooral een geval is van mensen kunnen niet inschatten hoeveel 168 miljoen euro is. Doe wat Sander hier zegt met dat huis en je hebt waarschijnlijk nog altijd minder dan 1% van het kapitaal aangesproken, hell je hebt waarschijnlijk meer aan intrest op de maanden dat het kost om dat in orde te maken dan wat het kost.

Musk
14 oktober 2016, 13:06
Ah en mijn feestjes zouden legendarisch zijn!

sandervdw
14 oktober 2016, 13:07
Denk dat het vooral een geval is van mensen kunnen niet inschatten hoeveel 168 miljoen euro is. Doe wat Sander hier zegt met dat huis en je hebt waarschijnlijk nog altijd minder dan 1% van het kapitaal aangesproken, hell je hebt waarschijnlijk meer aan intrest op de maanden dat het kost om dat in orde te maken dan wat het kost.

Het allerduurste huis (in België) op immoweb kost 10 miljoen euro.
De 10 duurste wagens ooit verkocht, kosten samen 76.25 miljoen dollar (maar voor het gemak zullen we datzelfde bedrag in euro pakken).
Dan zit je dus iets over halfweg :). Mensen onderschatten inderdaad wat 168 miljoen eigenlijk is.

Kevjoe
14 oktober 2016, 13:59
- Wil je dit wel winnen?
Ja, ik zou het niet erg vinden.
hoe zouden je eerste uren, dagen weken na winst eruit zien?
Eerst en vooral denk ik dat ik iets ga drinken en iets zou gaan eten, kwestie van het goed te laten bezinken.
Daarna zou ik de hele avond lang goed nadenken wat ik juist zou willen: kijken voor een (normale) auto, voor een huis en daar eens goed voor nakijken. Uiteindelijk er dan ook een kopen.
Wat zijn de plannen op langere termijn?
Waarschijnlijk zou ik investeren in vastgoed en dit ook verhuren.
Mogelijk eens op reis gaan, maar niet te zot doen.
Ik zou ook nog gewoon blijven werken, maar misschien dan wel part time.
Kreeg iemand geld, zoja wie en hoeveel?
Ja. Mijn ouders zou ik 5 miljoen geven, mijn zus 500.000 (ik heb nogal een slechte band met haar) en enkele goeie vrienden die het absoluut niet goed hebben zou ik 500.000 geven.
Ook een miljoen of 5 aan een goed doel geven.
De rest van mijn geld zou ik waarschijnlijk goed wegsteken en vertellen dat ik alles verdeeld heb, kwestie van met rust gelaten te worden.

Gogo dromen maar!

sandervdw
14 oktober 2016, 14:04
- Wil je dit wel winnen?
Ja, ik zou het niet erg vinden.
Eerst en vooral denk ik dat ik iets ga drinken en iets zou gaan eten, kwestie van het goed te laten bezinken.
Daarna zou ik de hele avond lang goed nadenken wat ik juist zou willen: kijken voor een (normale) auto, voor een huis en daar eens goed voor nakijken. Uiteindelijk er dan ook een kopen.
Wat zijn de plannen op langere termijn?
Waarschijnlijk zou ik investeren in vastgoed en dit ook verhuren.
Mogelijk eens op reis gaan, maar niet te zot doen.
Ik zou ook nog gewoon blijven werken, maar misschien dan wel part time.
Kreeg iemand geld, zoja wie en hoeveel?
Ja. Mijn ouders zou ik 5 miljoen geven, mijn zus 500.000 (ik heb nogal een slechte band met haar) en enkele goeie vrienden die het absoluut niet goed hebben zou ik 500.000 geven.
Ook een miljoen of 5 aan een goed doel geven.
De rest van mijn geld zou ik waarschijnlijk goed wegsteken en vertellen dat ik alles verdeeld heb, kwestie van met rust gelaten te worden.

Gogo dromen maar!

Wat ben je er dan eigenlijk mee dat je gewonnen hebt? Je rijdt nog steeds met een normale auto, nog steeds een gewoon huis, ...
je geeft pakweg 15 miljoen euro weg, al uw andere kosten zijn misschien 2 miljoen euro.
De rest steek je dan in vastgoed als investering, maar met die winst ben je ook niks want je hebt alles al gekocht wat je met geld wilt kopen...

Proto
14 oktober 2016, 14:07
Lol wat een bescheiden mensen hier toch allemaal :D Durf eens te dromen :D Ge gaat toch niet met ne fiat panda rondcruisen als ge met gemak nen aston martin kunt betalen.

Tin_Cricket
14 oktober 2016, 14:30

Een zwembad laten graven dat zou ik nu ook kunnen, ik wil dat niet. Moesten we in een ander klimaat wonen, misschien wel. Dan zou het een manier van afkoelen zijn, want zwemmen doe ik niet graag. Ik lig op reis ook nooit aan het zwembad of aant strand. En als ik dan toch in het zwembad wil, dan boek ik snel een vakantie naar een luxeresort met een privébutler. In een gemiddelde woning kan ik evengoed een gigantisch dure keuken steken. Ik ben geen fitnessfanaat, waarom moet ik dat per se hebben in mijn huis? Omdat dat chique staat? Misschien is het deels uit angst dat die gigantische villa en 5 auto's ervoor gaan zorgen dat mensen mij anders gaan zien. Ik wil ook geen gans leger aan personeel nodig hebben om mijn kot te onderhouden, dat heeft te veel nadelen.

Wat ik beschrijf, kunt ge met de gewone lotto niet betalen ze. Meestal zit er maar 500 000 euro in de pot. In wat een boerengat woont gij als ge daar die bouwgronden alleen al mee kunt betalen :p

Sooth Awful
14 oktober 2016, 14:34

Dat zou pas een onozele investering zijn. Met dat Belgisch kak-klimaat kunt ge toch maar max. 2 maanden per jaar in uw zwembad zwemmen, etc.
Als ge dan toch 10 mil wilt uitgeven aan een woning, doet dan in een warme streek.

eniac
14 oktober 2016, 14:35
Lol wat een bescheiden mensen hier toch allemaal :D Durf eens te dromen :D Ge gaat toch niet met ne fiat panda rondcruisen als ge met gemak nen aston martin kunt betalen.
Dit. Het allereerste wat ik doe is een RS6 gaan kopen. Daarna denk ik wel eens na over een extravagante kar. :)

sandervdw
14 oktober 2016, 14:37
Dat zou pas een onozele investering zijn. Met dat Belgisch kak-klimaat kunt ge toch maar max. 2 maanden per jaar in uw zwembad zwemmen, etc.
Als ge dan toch 10 mil wilt uitgeven aan een woning, doet dan in een warme streek.

Voor die prijs heb je een subtropisch binnenzwembad hoor :).

Sooth Awful
14 oktober 2016, 14:38
Ah en mijn feestjes zouden legendarisch zijn!

Zo van die feestjes in het genre van the Great Gatsby? :D

http://i.imgur.com/xUg5gER.jpg

Sooth Awful
14 oktober 2016, 14:42
Voor die prijs heb je een subtropisch binnenzwembad hoor :).

Dat heb je in een villa van een klein miljoen ook al.

Maar alsnog, moest ik zoveel geld hebben, ik zou toch niet in België blijven. Veel te koud pajottenland.

sandervdw
14 oktober 2016, 14:45
Dat heb je in een villa van een klein miljoen ook al.

Nieuwbouw toch niet hoor :p Zelfs niet bijna! (een miljoen is écht niet zo extreem veel in nieuwbouw)

Ik zou eventueel wel een huis bouwen waarvan een groot deel ondergronds (eventueel met een "binnenkoer" voor zonlicht), eens het huis af is, valt het dan minder op dat je zo'n huis hebt.

geeroms
14 oktober 2016, 14:45
Ik zou mijn ouders 5 miljoen geven en mijn broer 5 miljoen. => 158 miljoen over.

Dan zou ik op een avond al mijn vrienden een sms sturen om dringend langs te komen omdat ik met een groot probleem zit. Diegene die langskomen zouden ook 1 miljoen krijgen. Moesten ze allemaal komen geef ik 10 miljoen uit dus hou ik nog 148 miljoen over.

Tegen mijn beste maat gezegd dat we samen naar Las Vegas gaan, hij krijgt van mij 5 miljoen maar moet dit onmiddellijk op rood zetten in het casino. Als hij wint heeft hij 10 miljoen, anders geef ik hem opnieuw 5 miljoen dat hij dan gewoon mag spenderen.

Dus na het rondje vrienden/familie helpen hou ik nog 138 miljoen over. Laat ons 130 miljoen pakken want ik zou ook neven/nichten wel een klein stuk willen geven.

Vastgoed zou ik ook in investeren. Genoeg appartementen kopen en dan verhuren aan lage prijzen om zo nog inkomsten te hebben, je weet maar nooit.
Ik klop onmiddellijk aan bij de plaatselijke voetbalclub en gooi er iedereen buiten. Betaal de schulden af en zal de club opnieuw opbouwen.

Voor de rest wat huizen/appartementen in New York, Florida, Barcelona, Hawaï, ...
Auto's kan me niet zoveel schelen, maar een Audi R8 is het eerste dat ik koop.

Musk
14 oktober 2016, 14:48
Dit. Het allereerste wat ik doe is een RS6 gaan kopen. Daarna denk ik wel eens na over een extravagante kar. :)

RS6 kopen om naar de volgende hole te rijden tijdens het golfen, ahja, quattro is nodig in dat heuvelachtig gras :unsure:

sandervdw
14 oktober 2016, 14:50
Ik zou trouwens sowieso een helipad naast mijn huis zetten en een helikopter met piloot voorzien. "Dineren in Parijs, oké, ik ben er binnen een uurtje" (ruw gegokt)!
zalig toch.

Musk
14 oktober 2016, 14:56
Ik zou trouwens sowieso een helipad naast mijn huis zetten en een helikopter met piloot voorzien. "Dineren in Parijs, oké, ik ben er binnen een uurtje" (ruw gegokt)!
zalig toch.

Jep dat is de shit die ik ook zou doen. Impulsieve uitstapjes. Savonds op cafe met vrienden, tis wa saai.. belleke doen om de jet klaar te zetten want er is wat leuks in Barcelona/Londen/Parijs te doen :p

Musk
14 oktober 2016, 14:58
En dit, op m'n landgoed, dagelijks:

https://youtu.be/I-pzol0sxro

HUSKE
14 oktober 2016, 15:08
Ik zou 5 miljoen aan mijn ouders en zus geven, 50 miljoen aan mijn zoon en de rest gewoon rijkelijk opleven.

Degene die nog gaan werken met 158 miljoen zijn gewoon retarded. Doe dan vrijwilligerswerk in iets wat je graag doet of investeer in een bedrijfje zonder de stress dat het kan falen.

Heb in 2014 een ontslagpremie van 100k gekregen en dat verandert effectief niks op 32 jarige leeftijd, heb er enkel een bouwgrond van gekocht en voor de rest leef ik nog hetzelfde (zonder mijn vriendin dan :)).

tolya
14 oktober 2016, 15:23
zalig toch.

zelf een diploma halen verdomme
ge moet toch iets oden met uwen vrijen tijd
en als de madam zaagt kunt ge letterlijk naar den andere kant vd wereld vluchten :)

MikeHunt
14 oktober 2016, 15:27

Eerder realistische mensen. Wat ga je met je aston martin doen, ook gewoon in de file gaan staan tussen het plebs met hun fiat? Of wachten tot 's nachts zodat je eindelijk deftig kan doorrijden, en dan je verlaagde sportkar kapot rijden op ons erbarmelijk wegdek? Dat soort auto's ziet er mooi uit in de boekjes maar in werkelijkheid kan je er amper iets mee doen.
En in tegenstelling tot de meeste mannen krijg ik niet spontaan een orgasme bij het zien van een dure auto, dus waarom zou ik dan miljoenen uitgeven aan een gebruiksvoorwerp als de goedkope variant mij ook gewoon op mijn bestemming kan brengen. Het is niet omdat je veel geld hebt dat je het ook moet uitgeven aan nutteloze rommel, maar als ik sommige reacties hier zie snap ik wel waarom de meeste lottowinnaars niet lang rijk blijven. Veel plezier met jullie overbodig grote villa en zwembad dat je amper gebruikt, maar ik zal wel gewoon bescheiden blijven ;)

M°°nblade
14 oktober 2016, 15:31
- wil je dit wel winnen?
Ja

Eerste uren: feestje
Eerste dagen: Ontslagbrief opstellen :lol:
Eerste weken: Laten bezinken en plannen maken hoe ik mijn leven verder wil opvullen, hoe ik met anonimiteit en veiligheid omga

Waarschijnlijk kast van een huis, gronden kopen, dure wagens, een joekel van een jacht genaamd 'barbie's dreamboat', de rest van mijn leven vullen met verre reizen, bijstuderen en mij 100% op mijn gezin en gezondheid richten

168 miljoen dusja, naaste familie krijgt ieder een miljoen

Preske
14 oktober 2016, 15:32
De 10 duurste wagens ooit verkocht, kosten samen 76.25 miljoen dollar (maar voor het gemak zullen we datzelfde bedrag in euro pakken).
Dan zit je dus iets over halfweg :). Mensen onderschatten inderdaad wat 168 miljoen eigenlijk is.

de 3 duurste wagens kosten te samen 103 miljoen, tenzij ge natuurlijk nieuwe wagens bedoelt.

Bij 168 miljoen gaat het ook helemaal niet over nodig hebben of niet hoor :D
En dat ge dan nog moet twijfelen over de aankoop van een buske van 10.000 euro :lol: Zet het desnoods in uwen hof en doe alsof ge er mee aan het rijden bent hé. Dat is in vergelijking hetzelfde bedrag als nen tuttefruttenbol uit nen automaat draaien :D

Maar daar heb ik geen geniet van, dat is het hem net.

sandervdw
14 oktober 2016, 15:33
Eerder realistische mensen. Wat ga je met je aston martin doen, ook gewoon in de file gaan staan tussen het plebs met hun fiat? Of wachten tot 's nachts zodat je eindelijk deftig kan doorrijden, en dan je verlaagde sportkar kapot rijden op ons erbarmelijk wegdek? Dat soort auto's ziet er mooi uit in de boekjes maar in werkelijkheid kan je er amper iets mee doen.
En in tegenstelling tot de meeste mannen krijg ik niet spontaan een orgasme bij het zien van een dure auto, dus waarom zou ik dan miljoenen uitgeven aan een gebruiksvoorwerp als de goedkope variant mij ook gewoon op mijn bestemming kan brengen. Het is niet omdat je veel geld hebt dat je het ook moet uitgeven aan nutteloze rommel, maar als ik sommige reacties hier zie snap ik wel waarom de meeste lottowinnaars niet lang rijk blijven. Veel plezier met jullie overbodig grote villa en zwembad dat je amper gebruikt, maar ik zal wel gewoon bescheiden blijven ;)

Dan zou iedereen nog met een oldtimer moeten rijden, want die brachten u ook gewoon van A naar B. Kijk maar eens wat er in de "kijk wat er te koop is" thread (https://www.9lives.be/forum/mobiliteit/882650-de-kijk-wat-er-te-koop-staat-thread-deel-5-a-189.html) staat. Daarmee kom je toch wel op een andere manier aan dan uit die Fiat Panda hoor.

de 3 duurste wagens kosten te samen 103 miljoen, tenzij ge natuurlijk nieuwe wagens bedoelt.

Ik zie dat ik een redelijk oude lijst gebruikt heb ofzo. Want ondertussen is dat inderdaad 103 miljoen volgens wikipedia. Nu zit in de top 20 ook wel heel vaak dezelfde wagen (10x Ferrari 250 bvb). Dan koop ik wel liever van elk type 1-tje :D

tolya
14 oktober 2016, 15:42
Eerder realistische mensen. Wat ga je met je aston martin doen, ook gewoon in de file gaan staan tussen het plebs met hun fiat?)

dus als ge zoveel wint blijft ge in Merksem en gade braaf elke dag om 16u, just for fun, da A'pse ring opzoeken?
ieder zijn plezier as ge het ni kunt missen

eniac
14 oktober 2016, 15:43
Het is niet omdat je veel geld hebt dat je het ook moet uitgeven aan nutteloze rommel, maar als ik sommige reacties hier zie snap ik wel waarom de meeste lottowinnaars niet lang rijk blijven.

Dat gaat meestal wel om bedragen die nog vatbaar zijn. Het gaat hier om 168 miljoen. Een luxevilla en een Aston of andere mooie sportwagen hebben daar nauwelijks effect op.

En wat ik met een sportkar zou doen? Ik zou een abonnement hebben op Spa, Zolder, Assen, ...

sandervdw
14 oktober 2016, 15:47
Dat gaat meestal wel om bedragen die nog vatbaar zijn. Het gaat hier om 168 miljoen. Een luxevilla en een Aston of andere mooie sportwagen hebben daar nauwelijks effect op.

En wat ik met een sportkar zou doen? Ik zou een abonnement hebben op Spa, Zolder, Assen, ...

De Nurburgring is in 2014 nog verkocht voor 100 miljoen (incl hotel, nordschleife, gt-circuit, vakantiepark, etc). Dat lijkt me ook nog wel een leuke investering :D

ZyraXion.
14 oktober 2016, 16:33

Ik denk net het zelfde.. Sommige mensen hun "dromen" hier zijn zaken dat je als goed stellend werkende mens sowieso al kan hebt / kan doen haha :lol:

M°°nblade
14 oktober 2016, 16:35

Welke file? Je staat niet meer in de spits om naar en van het werk te rijden want je bent gestopt met werken :)

Niet alle sporcarren zijn verlaagd he, doe mij maar een american muscle care zoals ford mustang :D

Zelfs al krijg je geen organisme, niets zo heerlijk als een verse wagen geur van kersverse rubberen matten en kunstleer :)

f33db4ck
14 oktober 2016, 16:46
Ik zou naar Canada verhuizen, top of de line huis naast een meer laten bouwen en genieten van de rust.
Pilootopleiding volgen voor heli / vliegtuig.
Een RS6 / M5 kopen en alle uiterlijke RS / M elementen er af halen, zodat ie er uitziet als een gewone A6 of 5 reeks.
2-3 tal moto's kopen.
Verschillende reizen doen van een paar weken in toch wel een aantal landen die ik wil zien.

Zo het eerste dat me te binnen schiet. #keepdreaming :)

Bloembak
14 oktober 2016, 16:56
Om ervoor te zorgen dat ik het geld weldegelijk kan spenderen en niet in de bak beland voor een excessieve uitspatting zou ik mij onschendbaarheid aanschaffen. De oprichting van een eigen natie vraagt waarschijnlijk teveel tijd en dan is het probleem om ook nog erkend te worden. Dus misschien mij een zitje als ambassadeur aanschaffen vooraleer ik mensen begin af te schieten voor de fun.

Sarcastr0
14 oktober 2016, 17:07
Nationaliteit veranderen naar belastingparadijs, geld versluizen. Dan mn huis hier afwerken en afbetalen en stoppen met werken. En dan gwn Chillen. Nix fancy eigenlijk

Preske
14 oktober 2016, 18:08
Dan zou iedereen nog met een oldtimer moeten rijden, want die brachten u ook gewoon van A naar B. Kijk maar eens wat er in de "kijk wat er te koop is" thread (https://www.9lives.be/forum/mobiliteit/882650-de-kijk-wat-er-te-koop-staat-thread-deel-5-a-189.html) staat. Daarmee kom je toch wel op een andere manier aan dan uit die Fiat Panda hoor.

Ik zie dat ik een redelijk oude lijst gebruikt heb ofzo. Want ondertussen is dat inderdaad 103 miljoen volgens wikipedia. Nu zit in de top 20 ook wel heel vaak dezelfde wagen (10x Ferrari 250 bvb). Dan koop ik wel liever van elk type 1-tje :D

ne ferrari 250 is ni het zelfde als ne 250 gto of ne 250 swb :p
hemelsgroot verschil in

Etersil
14 oktober 2016, 18:10
Zalig dat die man die 168 000 000 een straatveger is met 4 kinderen. :p :crazy:

eniac
14 oktober 2016, 18:27
Ahja, er is nog een wagen die ik zou kopen zonder over na te denken:

http://www.roadsmile.com/images/ferrari-288-gto_key_6.jpg

sandervdw
14 oktober 2016, 18:35
Zalig dat die man die 168 000 000 een straatveger is met 4 kinderen. [emoji14] :crazy:
Dat is een fabeltje verzonnen door iemand uit het dorp. De officiële details zijn dingen als: hij eet graag vis

Preske
14 oktober 2016, 18:39
Ahja, er is nog een wagen die ik zou kopen zonder over na te denken:

http://www.roadsmile.com/images/ferrari-288-gto_key_6.jpg

neem dan de 308, das diene van Magnum :p

eniac
14 oktober 2016, 19:04
neem dan de 308, das diene van Magnum :p
Sorry, 288 GTO > all ;)

makila
14 oktober 2016, 20:28
Zalig dat die man die 168 000 000 een straatveger is met 4 kinderen. :p :crazy:
Nu ja hij is mannelijk, +-45 jaar, straatveger, heeft 4 kinderen en hij woont in xxxx, maar hey! Hij is wel anoniem. :D Ik hoop dat die data (Van HLN ;)) niet juist is. Want als dit allemaal klopt, dan weet iedereen in die gemeente al wie het is en dan heeft die man geen minuut rust meer.

En als het inderdaad een simpele straatveger is, dan vrees ik dat er binnen 5 jaar in de krant staat: 5 jaar geleden de lotto gewonnen, nu gescheiden en dakloos en alimentatie voor vrouwtje en de kindjes dokken. Ik zie het al gebeuren (Helaas) al hoop ik van niet. :doh:

zalig toch.
Idem een vriend van mij zei ik koop een privejet maar daarmee mag en kan je niet zomaar opstijgen vanuit uw tuin ;) Een helikopter is perfekt. :D

Feignasse
14 oktober 2016, 20:56
Het lijkt mij eerlijk gezegd bijzonder stresserend, om tal van redenen. Ik zou me zorgen maken over het financiële beheer van een dergelijk vermogen, de reacties van vrienden, familie, collega's (aan wie geef je wel, aan wie niet), de risico's die ermee gepaard gaan, het mogelijk onbehaaglijke gevoel dat elke droom die je ooit had plots binnen handbereik ligt, ...

Dan liever een kleiner bedrag winnen waardoor mijn leven zoals het nu is eenvoudiger en rustiger wordt.

tolya
14 oktober 2016, 22:33
Dan liever een kleiner bedrag winnen waardoor mijn leven zoals het nu is eenvoudiger en rustiger wordt.
dan moet ge alles uitdelen en max 2 miljoen overhouden
daarvan leeft ge ook comfortabel tot op uw sterfbed

Feignasse
14 oktober 2016, 23:32

Nee, zo altruïstisch ben ik wschl ook niet :unsure:

Sooth Awful
15 oktober 2016, 10:24

Hangt er vanaf wat ge allemaal doet. Als ge nooit meer gaat werken en blijft voortleven zoals nu, dan moet ge u weinig zorgen maken.
Als ge echt op zware voet wilt leven dan is 2 miljoen toch echt niet genoeg voor 30-40 jaar.

Maarja, rijk zijn wordt ook een gewoonte. De eerste (paar) jaar zal die man erg gelukkig/euforisch zijn omdat hij alles kan kopen/doen. Maar na een paar jaar bent ge die kast van een villa, die exclusieve auto en alle andere exuberante uitspattingen ook gewoon en ondervindt ge enkel nog maar de nadelen van zoveel geld, zoals stalkers, angst dat uw kinderen ontvoerd kunnen worden, etc.

Genoeg voorbeelden dat zo extreem veel geld op korte termijn mensen heel gelukkig maakt maar op lange termijn niet gelukkiger of zelfs minder gelukkig/ongelukkig.
En er is dan nog een groot verschil van hoe je dat rijkdom hebt vergaard. Als je dat zelf allemaal hebt verdiend door prestaties (zoals CEO's, acteurs/zangers, atleten) dan heb je daar nog zelfvoldoening van. Is nog wel iets anders dan dat je zoveel geld hebt gewonnen door zo'n lomp lotto-formuliereke in te vullen en wat veel chance te hebben.

tolya
15 oktober 2016, 11:05
Hangt er vanaf wat ge allemaal doet. Als ge nooit meer gaat werken en blijft voortleven zoals nu, dan moet ge u weinig zorgen maken.
Als ge echt op zware voet wilt leven dan is 2 miljoen toch echt niet genoeg voor 30-40 jaar.
er zijn mensen die zich ongerust maken in de grootte van het bedrag.
dan moet ge het weggeven hé :)

Maarja, rijk zijn wordt ook een gewoonte. De eerste (paar) jaar zal die man erg gelukkig/euforisch zijn omdat hij alles kan kopen/doen. Maar na een paar jaar bent ge die kast van een villa, die exclusieve auto en alle andere exuberante uitspattingen ook gewoon en ondervindt ge enkel nog maar de nadelen van zoveel geld, zoals stalkers, angst dat uw kinderen ontvoerd kunnen worden, etc.
of het een gewoonte wordt? ge zijt gerust hé
uwen bucketlist wordt wa langer as ge op restaurant gaat zit er al rapper een sterretje bij,. op vakantie gaan is niet meer benidorm.
mo ik zie mij echt niet met 7 wagens in m'n garage staan.
Of ik mij in het faillissement werk? geen idee

in Zwitserland kijken ze niet raar als ik daar bij de horlogemaker een Patek of Rolex bestel, as ik da hier doe heb ik inderdaad de halve stad in mijn nek :)

mo het blijft giswerk, eens ge het wint verandert alles
hier zijn sommige met briljante ideeën, maar ze uitvoeren? misschien worden da wel de grootste gierigaards :)

Musk
15 oktober 2016, 12:21
Ik gooi nu al met geld, laat staan als ik 168 Mio heb :p

En dan had ik nu gene kater van de slecht getapte pintjes van gisteren, eerder van de chateau Petrus ;)

brandon_
15 oktober 2016, 15:38
Nu ja hij is mannelijk, +-45 jaar, straatveger, heeft 4 kinderen en hij woont in xxxx, maar hey! Hij is wel anoniem. :D Ik hoop dat die data (Van HLN ;)) niet juist is. Want als dit allemaal klopt, dan weet iedereen in die gemeente al wie het is en dan heeft die man geen minuut rust meer.

Ge zou inderdaad uw tickets al moeten halen in een krantenwinkel van een andere gemeente (liefst behoorlijk ver weg) dan de uwe blijkbaar :(
Wanneer je anders na maanden stilzwijgen tegen omstaanders zegt dat je "slechts" een miljoen ofzo met de lotto gewonnen hebt en daardoor een mooi huis, wagen, ... hebt aangeschaft, zullen die mensen ook wel beseffen dat jij mogelijk die Euromillions-winnaar uit gemeente xxxx waart (waar jij dus woont).

brandon_
15 oktober 2016, 15:42

Dat is net het probleem, je kán dat niet doen van zodra je over al dat geld beschikt.
Je gaat u de rest van uw leven "wrang" voelen van het besef dat je ooit over 168 miljoen euro beschikte, dus je gaat er nooit 166 miljoen van kunnen weggeven.
Ik win ook liever een kleiner bedrag (1-2 miljoen) wat mijn leven wellicht aangenamer en minder stressvol zal maken, maar geef mij 168 miljoen euro en ik hang er gewoon aan vast.

makila
15 oktober 2016, 16:34
Iemand ooit deze film gezien? https://nl.wikipedia.org/wiki/Brewster%27s_Millions_(1985) ;)

Dit is een humoristische film maar daar zit wel enige waarheid in :)

rsc
15 oktober 2016, 18:56
Ik zou in de buurt een huis kopen, dan nog een paar jaar onderwijs volgen in mijn interesses en een privekok in dienst nemen. Op restaurant gaan is voor plebs. Werken zit er natuurlijk niet meer in.

Investeren in vastgoed of iets anders is totaal nutteloos. Waarom zou je investeren als je toch al 168 mil hebt? Allemaal moeite voor niks. Precies of je in je oude dag nog extra geld nodig hebt.

En ik zou 9lives opkopen en reclamevrij maken en de helft van de mods buiten stampen.

Zou jij of u collega's ontslag nemen als je 1 miljoen zou krijgen? Ik niet, dat is te weinig. Afhankelijk hoe oud je zou zijn, als je tegen u pensioen bent dan wel uiteraard. Part time werken zou ik mss wel overwegen, +50 zou ik sowieso part time gaan werken, met dat bedrag.
Wij (de collega's) doen samen mee met de euromillions, soms dromen we ook eens dat we dat winnen. Dat is ineens een heel ploeg dat wegvalt, voor de werkgever is dat wel even een ramp. :D
als je 40 jaar werkt aan gemiddeld 2000 euro netto, dan heb je 960k verdiend. Dus minder dan 1 miljoen. Je zou toch ook al dom moeten zijn om dan nog permanent voltijds te willen blijven werken.

Preske
15 oktober 2016, 18:56
Ge zou inderdaad uw tickets al moeten halen in een krantenwinkel van een andere gemeente (liefst behoorlijk ver weg) dan de uwe blijkbaar :(
Wanneer je anders na maanden stilzwijgen tegen omstaanders zegt dat je "slechts" een miljoen ofzo met de lotto gewonnen hebt en daardoor een mooi huis, wagen, ... hebt aangeschaft, zullen die mensen ook wel beseffen dat jij mogelijk die Euromillions-winnaar uit gemeente xxxx waart (waar jij dus woont).

als ge gewonnen hebt, moet ge naar een speciaal nummer bellen. ge moet helemaal niet naar de krantenwinkel daarvoor.

tolya
15 oktober 2016, 18:59
Dat is net het probleem, je kán dat niet doen van zodra je over al dat geld beschikt.
Je gaat u de rest van uw leven "wrang" voelen van het besef dat je ooit over 168 miljoen euro beschikte, dus je gaat er nooit 166 miljoen van kunnen weggeven.
Ik win ook liever een kleiner bedrag (1-2 miljoen) wat mijn leven wellicht aangenamer en minder stressvol zal maken, maar geef mij 168 miljoen euro en ik hang er gewoon aan vast.
zelfs al bij de gedachte begint het u te dagen

gij hebt last omdat het teveel is
i wouldn't give a shit
ik ben gerust en da's al wa telt.

ik trek naar zwitserland aan 1 vd meren en da wordt genieten.
dichtbij de voetbal (juve, milan, Bayern,), dichtij de luxe (zwitserland), dichtbij de luchthaven (heel wat natuurparken wereldwijd te zien) en dichtbij de Duitse Autostrades om eens plankgas te geven
ach en de Frans/italiaanse wijnen zijn ook niet zo ver weg

en heb ik op 't einde van mijn leven nog 180 miljoen over door de intrest, mijn nakomelingen mogen het uitvechten

Bimmer
15 oktober 2016, 19:02
als je 40 jaar werkt aan gemiddeld 2000 euro netto, dan heb je 960k verdiend. Dus minder dan 1 miljoen. Je zou toch ook al dom moeten zijn om dan nog permanent voltijds te willen blijven werken.

U vakantiegeld, 13de maand eventuele andere premies niet bij geteld dan in u voorbeeld. En dan heb je ook geen groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, privé ongevallenverzekering, geen wettelijk pensioen (toch klein). Dan komt er nog bij dat je nu dan "maar" 2000 euro per maand hebt voor vanalles te doen, dat is te weinig. Je moet daar dan nog u lening/huur mee betalen, opzij zetten voor u pensioen, verzekering pakken (hospitalisatieverzekering en privé ongevallen). En de rest dat je over hebt kun je u heel de maand mee amuseren, wat dan niet veel is. Doordat ik dan niet meer zou werken, zou ik veel tijd in hobby's steken, wat dan geld kost.

Maw je verdient in die 40 jaar wel een pak meer als je een loon van 2000 euro netto hebt. Ik zou persoonlijk niet stoppen met werken met 1 miljoen, zou daarvoor serieus wat luxe voor moeten inboeten. Moest ik ouder zijn, dan wel, maar ik moet nog meer als 40 jaar werken.
Als je die miljoen deftig kunt belegen en ik zou daarvan kunnen leven, dan is het ook weeral anders.
halftijds dat is een ander kwestie, dat zou ik wel willen doen.

Lakigigar
15 oktober 2016, 20:00

- wil je dit wel winnen? ja, al ben ik met een klein bedrag (maar geen 2 euro) ook al tevreden. De kans dat je 100 euro wint, is echter al veel te klein en voor minder kan je beter gokken op voetbal. Nu, ik wil het dus zeker wel winnen (why not?), maar het is absoluut geen vereiste en het is het laatste dat ik nodig help (alleen kan het als hulpmiddel dienen voor bepaalde dingen)
- hoe zouden je eerste uren, dagen weken na winst eruit zien? wellicht zal het gewone leventje zijn gang blijven gaan, ik ben iemand die traag in actie komt, hoewel zo een bedrag me gerust zou stellen en ik het meer veroorloofd zou vinden om eens wat risico te nemen of wat luxueuzer te gaan leven.
- Huur stopzetten van huidige woning, en alles correct afbetalen en afsluiten. Me informeren over wat ik best doe en of het voordelig genoeg is om in belgie ingeschreven te staan (belastingen, rechten, stemrecht, enzovoort, ...) en waar ik mijn domicilie kan zetten. Indien voordelig koop ik wellicht een loft in een Vlaamse grootstad, waar ik kan verblijven wanneer ik terugkeer.
- Eerst en vooral kijk ik naar een job op termijn. Wellicht zal dat Wall Street worden, en zal ik met kleine bedragen het leven verkennen, alsook intensief bijleren op vlak van economie en op microvlak gaan beleggen.
- Ik koop alvast een tweede verblijf in IJsland
- Eerste verblijf wordt wellicht een loft in NYC.
- Mogelijk zal ik me na een tijd een dubbele nationaliteit gaan aanvragen
- Ik plan een jaarlijkse reis naar IJsland.
- Ik maak een reis naar Ierland, en zal het gehele eiland rondrijden met de auto op een maandje tijd.
- Ik maak enkele citytrips: Parijs (bis), Barcelona en Istanboel
- Ik plan een grote autoreis in Oregon en Washington
- Ik zal mijn rijbewijs halen
- Op termijn, wil ik meer reizen (Indonesie, Australie, NZ, Zuid-Amerika, Zweden... om mee te starten).
- Op termijn wil ik meer talen vlotter kunnen spreken. Duits en Frans verbeteren, Engels als zeer natuurlijk (wat zonder moeite zal lukken) en Spaans als nieuwe taal. Mogelijk ook Zweeds erbij als ik daar ben.
- Koken zal meer kwaliteit zijn
- Nieuwe meubels worden aangekocht, echter meer traditioneel (hout) en ouderwets en knus (in IJsland). Loften wellicht een beetje moderner. Veel, heel veel kunst ook en decoratie. Inside > Outside look
- Nieuwe kledij wordt ook vaak aangekocht. Over de stijl zou ik nog moeten nadenken
- Indien omstandigheden het toelaten en ik verkiesbaar ben, zou ik ook politieke ambities hebben. Uiteraard zou ik het natuurlijk tactisch en electoraal anders aanpakken. Ik als politieker zou niet altijd verkondigen waar ik ook echt achter sta. Het is een kwestie van geven & nemen en het platform aanpassen.
- Mount Everest beklimmen
- nieuwe hobby's zoeken (wellicht eenvoudig, en richting filmindustrie, kunst of muziek (jazz, opera of alternatief-elektronisch (en Grimes).

Bij lagere bedragen zou ik de prioriteit leggen op reizen.

Nu is wel de vraag hoeveel ik ook echt zou realiseren. Bepaalde dingen doe ik sowieso niet direct.

Ik heb daar vroeger over nagedacht, en op dat vlak ben ik van mening veranderd. Duidelijk niet, neen. Zowel op maatschappelijk gebied als op intern kring. Maatschappelijk gezien denk ik niet dat het aan mij zou zijn om er verandering in te brengen, wanneer ik over de middelen beschik. Ik ben ervan overtuigd dat je door een veganistische levenstijl zelf meer impact hebt dan door massaal te gaan doneren. Eerst bij jezelf starten, en dan de rest. Bovendien zou ik al op de beurs investeren, en help ik daar de mensen onrechtstreeks mee aan jobs.

Op interne kring zou ik er ook voor kiezen om het geheim te houden. Ik weet als geen ander hoe je moet liegen, hoe je moet ensceneren en hoe je mensen moet bespelen. Andere ervaringen wijzen me er op dat ik er een meester in ben. Eerst en vooral zou ik niet direct vertrekken (wat ik sowieso niet wil denken, omdat ik geen beslissingen op emoties wil maken), anders valt dat op. En ga ik me ook niet als een rijk persoon gedragen. Ik heb zo al deftige kledij, dus op dat vlak moet ik me niet inhouden. Bovendien zal ik "mijn vertrek" ensceneren en er een drogreden bedenken. Een "ik ga de wijde natuur intrekken-verhaaltje", "ik ga naar het buitenland" gecombineerd met verhalen/geruchten dat het uiteindelijk op die locatie niet goedgaat en ik dakloos ben. Vrij geloofwaardig, omdat dit ook zomaar echt zou kunnen gebeuren en dergelijke uitlatingen al heb gezegd. Door mijn positioneringen in het verleden is het heel gemakkelijk voor me om plots zeer onvoorspelbaar of fake voorspelbaar uit de hoek te komen. Je kan me niet peilen omdat ik bewust die situatie creer, en wanneer de situatie zich voortdoet zal ik handig gebruik maken van die onvoorspelbaarheid.

De interne kring zal ik niet steunen. Geen vrienden, voormalige vriendinnen, familie of ouders die ik iets zou gunnen. Zij hebben me in al die jaren ook tegengewerkt als ik iets van hen wilde. Dus wanneer ik de kans krijg, werk ik hen ook steeds tegen. Zie me als een verpersoonlijking van de PS, vanuit N-VA perspectief. Nee, eerlijk. Ik heb er mijn redenen voor. Ik zou wellicht wel eens peilen of mijn ouders schulden hebben, en eventueel wel iets storten onder een valse naam op hun rekening. Ook al is het maar omdat ik broers/zussen heb (maar dat zou toch maar enkele duizenden euro's zijn). Aan de andere kant, denk ik dat mijn vader me gewoon liever zou zien, in plaats van geld gestort te zien krijgen. Geld is voor zo een gevallen vaak de oplossing niet omdat het een levenswijze niet verandert, en ik daar ook verantwoord mee omga. Anderen moeten dat ook kunnen, en het gaat de goede kant uit. Familie geef ik ook niets, zij hebben ook niets om mij te geven. Dat ik initiatief moet nemen is bullshit, zij konden al 18 jaar initiatief nemen en hebben het nooit gedaan. Er zijn geen vrienden of andere mensen wie ik nog extra geld zou geven. Ik heb er vroeger aan gedacht om dat wel te doen, en vaak kwam het wel in me op, maar ik heb nog nooit een meisje tegengekomen dat het oprecht meent. Ik heb wel meisjes tegengekomen die financiele problemen hadden, maar de klik/band was er absoluut niet in die gevallen. In geval van nood, zou ik de portefeuille wel eens subtiel opentrekken of bij een etentje al sneller het etentje zelf betalen, zolang iets niet te subtiel of vrijgevig is.

Erfenis zou ik wel direct regelen, en direct goede doelen op staan. Niet omdat ik voor die goede doelen ben, wel vooral om ervoor te zorgen dat mijn ouders of broers/zussen het geld niet krijgen.

Herman De Croo
15 oktober 2016, 21:27
^ serieuze issues hierboven
loco²

puni
15 oktober 2016, 21:30

- wil je dit wel winnen? ja, al ben ik met een klein bedrag (maar geen 2 euro) ook al tevreden. De kans dat je 100 euro wint, is echter al veel te klein en voor minder kan je beter gokken op voetbal. Nu, ik wil het dus zeker wel winnen (why not?), maar het is absoluut geen vereiste en het is het laatste dat ik nodig help (alleen kan het als hulpmiddel dienen voor bepaalde dingen)
- hoe zouden je eerste uren, dagen weken na winst eruit zien? wellicht zal het gewone leventje zijn gang blijven gaan, ik ben iemand die traag in actie komt, hoewel zo een bedrag me gerust zou stellen en ik het meer veroorloofd zou vinden om eens wat risico te nemen of wat luxueuzer te gaan leven.
- Huur stopzetten van huidige woning, en alles correct afbetalen en afsluiten. Me informeren over wat ik best doe en of het voordelig genoeg is om in belgie ingeschreven te staan (belastingen, rechten, stemrecht, enzovoort, ...) en waar ik mijn domicilie kan zetten. Indien voordelig koop ik wellicht een loft in een Vlaamse grootstad, waar ik kan verblijven wanneer ik terugkeer.
- Eerst en vooral kijk ik naar een job op termijn. Wellicht zal dat Wall Street worden, en zal ik met kleine bedragen het leven verkennen, alsook intensief bijleren op vlak van economie en op microvlak gaan beleggen.
- Ik maak een reis naar Ierland, en zal het gehele eiland rondrijden met de auto op een maandje tijd.
- Op termijn, wil ik meer reizen (Indonesie, Australie, NZ, Zuid-Amerika, Zweden... om mee te starten).
- Op termijn wil ik meer talen vlotter kunnen spreken. Duits en Frans verbeteren, Engels als zeer natuurlijk (wat zonder moeite zal lukken) en Spaans als nieuwe taal. Mogelijk ook Zweeds erbij als ik daar ben.
- Nieuwe meubels worden aangekocht, echter meer traditioneel (hout) en ouderwets en knus (in IJsland). Loften wellicht een beetje moderner. Veel, heel veel kunst ook en decoratie. Inside > Outside look
- Nieuwe kledij wordt ook vaak aangekocht. Over de stijl zou ik nog moeten nadenken
- Indien omstandigheden het toelaten en ik verkiesbaar ben, zou ik ook politieke ambities hebben. Uiteraard zou ik het natuurlijk tactisch en electoraal anders aanpakken. Ik als politieker zou niet altijd verkondigen waar ik ook echt achter sta. Het is een kwestie van geven & nemen en het platform aanpassen.
- nieuwe hobby's zoeken (wellicht eenvoudig, en richting filmindustrie, kunst of muziek (jazz, opera of alternatief-elektronisch (en Grimes).

Nu is wel de vraag hoeveel ik ook echt zou realiseren. Bepaalde dingen doe ik sowieso niet direct.

Ik heb daar vroeger over nagedacht, en op dat vlak ben ik van mening veranderd. Duidelijk niet, neen. Zowel op maatschappelijk gebied als op intern kring. Maatschappelijk gezien denk ik niet dat het aan mij zou zijn om er verandering in te brengen, wanneer ik over de middelen beschik. Ik ben ervan overtuigd dat je door een veganistische levenstijl zelf meer impact hebt dan door massaal te gaan doneren. Eerst bij jezelf starten, en dan de rest. Bovendien zou ik al op de beurs investeren, en help ik daar de mensen onrechtstreeks mee aan jobs.

Op interne kring zou ik er ook voor kiezen om het geheim te houden. Ik weet als geen ander hoe je moet liegen, hoe je moet ensceneren en hoe je mensen moet bespelen. Andere ervaringen wijzen me er op dat ik er een meester in ben. Eerst en vooral zou ik niet direct vertrekken (wat ik sowieso niet wil denken, omdat ik geen beslissingen op emoties wil maken), anders valt dat op. En ga ik me ook niet als een rijk persoon gedragen. Ik heb zo al deftige kledij, dus op dat vlak moet ik me niet inhouden. Bovendien zal ik "mijn vertrek" ensceneren en er een drogreden bedenken. Een "ik ga de wijde natuur intrekken-verhaaltje", "ik ga naar het buitenland" gecombineerd met verhalen/geruchten dat het uiteindelijk op die locatie niet goedgaat en ik dakloos ben. Vrij geloofwaardig, omdat dit ook zomaar echt zou kunnen gebeuren en dergelijke uitlatingen al heb gezegd. Door mijn positioneringen in het verleden is het heel gemakkelijk voor me om plots zeer onvoorspelbaar of fake voorspelbaar uit de hoek te komen. Je kan me niet peilen omdat ik bewust die situatie creer, en wanneer de situatie zich voortdoet zal ik handig gebruik maken van die onvoorspelbaarheid.

De interne kring zal ik niet steunen. Geen vrienden, voormalige vriendinnen, familie of ouders die ik iets zou gunnen. Zij hebben me in al die jaren ook tegengewerkt als ik iets van hen wilde. Dus wanneer ik de kans krijg, werk ik hen ook steeds tegen. Zie me als een verpersoonlijking van de PS, vanuit N-VA perspectief. Nee, eerlijk. Ik heb er mijn redenen voor. Ik zou wellicht wel eens peilen of mijn ouders schulden hebben, en eventueel wel iets storten onder een valse naam op hun rekening. Ook al is het maar omdat ik broers/zussen heb (maar dat zou toch maar enkele duizenden euro's zijn). Aan de andere kant, denk ik dat mijn vader me gewoon liever zou zien, in plaats van geld gestort te zien krijgen. Geld is voor zo een gevallen vaak de oplossing niet omdat het een levenswijze niet verandert, en ik daar ook verantwoord mee omga. Anderen moeten dat ook kunnen, en het gaat de goede kant uit. Familie geef ik ook niets, zij hebben ook niets om mij te geven. Dat ik initiatief moet nemen is bullshit, zij konden al 18 jaar initiatief nemen en hebben het nooit gedaan. Er zijn geen vrienden of andere mensen wie ik nog extra geld zou geven. Ik heb er vroeger aan gedacht om dat wel te doen, en vaak kwam het wel in me op, maar ik heb nog nooit een meisje tegengekomen dat het oprecht meent. Ik heb wel meisjes tegengekomen die financiele problemen hadden, maar de klik/band was er absoluut niet in die gevallen. In geval van nood, zou ik de portefeuille wel eens subtiel opentrekken of bij een etentje al sneller het etentje zelf betalen, zolang iets niet te subtiel of vrijgevig is.

Erfenis zou ik wel direct regelen, en direct goede doelen op staan. Niet omdat ik voor die goede doelen ben, wel vooral om ervoor te zorgen dat mijn ouders of broers/zussen het geld niet krijgen.

You must be so much fun at parties.

Lakigigar
15 oktober 2016, 21:34
Ja, en gij zit thuis op den 21ste.

Carrion
15 oktober 2016, 21:54

En als het inderdaad een simpele straatveger is, dan vrees ik dat er binnen 5 jaar in de krant staat: 5 jaar geleden de lotto gewonnen, nu gescheiden en dakloos en alimentatie voor vrouwtje en de kindjes dokken. Ik zie het al gebeuren (Helaas) al hoop ik van niet. :doh:

Natuurlijk is dat niet de echte identiteit van de winnaar :p Dat is gewoon een verzonnen identiteit, het komt veel beter over dan een hard werkende vader van 4 kinderen het lot heeft gewonnen dan een of andere bejaarde grompot :p

Soals
15 oktober 2016, 22:01
Stoppen met werken & de wereld rondreizen.
Verder zien we wel...

puni
15 oktober 2016, 22:04
Ja, en gij zit thuis op den 21ste.

Te veel blaadjes van uw scheurkalender afgetrokken, vriend!

De clue van de zaak is wel dat ik thuis zit omdat ik geen goesting heb om uit te gaan op een been aangezien ik al een week met een kniebrace rondzeul na een sportongeval.

Dookie
15 oktober 2016, 22:31
Lakikgar :rofl:

Moest ik dat bedrag winnen tsjah

50 miljoen opzij zetten en de rest gebruiken om :

Race circuit kopen ; allemaal luxewagens kopen en verhuizen naar het buitenland. Drugs , drank , feestjes en meisjes versieren met geld natuurlijk. Dan boeit het allemaal niet meer.

Enkel men ouders , broer en zus en echte vrienden krijgen een klein deel.

Daarnaast nog Emimen een paar miljoen geven om een slim shady lp 2 te maken.

En voor de rest zou ik veel investeren en gwn compleet gek doen met me geld. Als je zoveel geld wint moet je het laten rollen. :D

Soals
15 oktober 2016, 22:45
Daarnaast nog Emimen een paar miljoen geven om een slim shady lp 2 te maken.

Ik zou eerder een eigen label oprichten dan een reeds rijke stinkerd nog stinkender rijk te maken...

Btw Eminem is niet meer in staat om zijn niveau van weleer te halen.
Hij heeft de geur van geld al te diep ge- inhaleerd.

Sooth Awful
15 oktober 2016, 22:56

Shit man.

3/4 van die zaken die ge daar oplijst kunt ge als lamme dopper ook al.

Gonzo
16 oktober 2016, 02:01
Als ik 168 miljoen euro win, koop ik de Lakigigar een leven.

Musk
16 oktober 2016, 10:33

https://giphy.com/gifs/3oI9K0CjHIp2k1Ls1W

apzoeir
16 oktober 2016, 11:16
wil je dit wel winnen?
Uiteraard, ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand mee speelt met Euromillions en hoopt om niet te winnen.

Ik denk dat ik de eerste uren echt zot zou worden. Als ik 's avonds de uitslag zou zien denk'k niet dat ik rustig zou kunnen gaan slapen. Ik zou een hele nacht naast dat biljetje blijven zitten zodat er zeker niets mee kan gebeuren. Zal pas gerust zijn als het binnen is in de krantenwinkel of ergens in Brussel (of waar je daar ook mee naartoe moet).
Ik denk niet dat ik direct zotte dingen zou gaan doen, maar eerst eens goed zou gaan nadenken wat mijn plannen zouden zijn.

wat zijn de plannen op langere termijn?
Ik zou stoppen op mijn huidig werk, maar ik zou sowieso wel iets van vrijwilliger werk willen doen. Ik ben single, dus heb ook geen zin om een hele dag op mijn eentje thuis te zitten.
Ik zou (in de buurt waar ik nu woon) een lap grond kopen en daar een vierkantshoeve op willen laten bouwen (mix tussen modern en landelijk). Hiervoor zou'k dan ook een binnenhuisarchitect onder de arm nemen zodat ik dit echt helemaal naar mijn smaak kan inrichten. Een zwembad en jacuzzi mag er ook zeker bij. Uiteraard alles mooi aangelegd en onderhoud door een tuinman.

Ik zou ook een andere auto kopen. Sportwagen hoeft voor mij niet, dat vind'k zelfs helemaal niet mooi. Wil een doordeweekse auto (groot genoeg met alle snufjes erop en eraan) en daarnaast zou'k graag nog zo'n oud volkswagenbusje willen hebben en een Ford Mustang.

Verder zou ik eens kijken naar waar ik zoal op reis zou willen gaan. Niet meer eerst naar de prijs kijken, maar gewoon kijken welke bestemming me interessant lijkt.

Dit lijkt allemaal natuurlijk maar peanuts als je zo'n bedrag wint. Het is dan ook onwezenlijk om in te schatten dat je plots zoveel geld hebt. Ik zou me in elk geval niet laten vangen en maar alles verkwisten zodat je later nog in de schulden zit. Ik zou wel rijkelijk leven, maar er uiteraard nog steeds mijn verstand bijhouden.

kreeg iemand geld, zoja wie en hoeveel?
Sowieso krijgen mijn moeder, stiefvader en opa een deel. Ook mijn twee beste vriendenkoppels zou ik een deel geven zodat ze ook niet al teveel financiële zorgen meer zouden hebben. Ook voor mijn metekindje zou'k direct een deel opzij zetten waar hij op zijn 18e over kan beschikken (of niet als ik merk dat hij de ezel uithangt op die leeftijd).
Ik zou ook een deel geven aan "Kom op Tegen Kanker".

Malan
16 oktober 2016, 11:35
"Ik trek het niet meer": eigenaar winkel waar winnend EuroMillions-lot werd gekocht geterroriseerd met telefoons en mails - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2925392/2016/10/16/Ik-trek-het-niet-meer-eigenaar-winkel-waar-winnend-EuroMillions-lot-werd-gekocht-geterroriseerd-met-telefoons-en-mails.dhtml?show=react#reaction)

Het klinkt allemaal wel mooi, maar ik denk niet dat ik zo'n gigantisch bedrag wil winnen. Je wordt langs alle kanten lastig gevallen waardoor je geen gerust leven meer zult hebben. Iedereen zal een stukje van de koek willen, van familieleden tot bankiers en andere oplichters.

Een "gewoon" lottobedrag van een miljoen euro ofzo zou ik liever winnen. Of nog beter een Win For Life, veel makkelijker te beheren en raakt nooit op.

Soals
16 oktober 2016, 12:29
"Ik trek het niet meer": eigenaar winkel waar winnend EuroMillions-lot werd gekocht geterroriseerd met telefoons en mails - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2925392/2016/10/16/Ik-trek-het-niet-meer-eigenaar-winkel-waar-winnend-EuroMillions-lot-werd-gekocht-geterroriseerd-met-telefoons-en-mails.dhtml?show=react#reaction)

Het klinkt allemaal wel mooi, maar ik denk niet dat ik zo'n gigantisch bedrag wil winnen. Je wordt langs alle kanten lastig gevallen waardoor je geen gerust leven meer zult hebben. Iedereen zal een stukje van de koek willen, van familieleden tot bankiers en andere oplichters.

Een "gewoon" lottobedrag van een miljoen euro ofzo zou ik liever winnen. Of nog beter een Win For Life, veel makkelijker te beheren en raakt nooit op.

Verhuis zonder boodschap naar een onbewoond eiland & zeg je GSM/mail/... op. Problem solved.

witten
16 oktober 2016, 15:01

voila.

Verhuis zonder boodschap naar een onbewoond eiland & zeg je GSM/mail/... op. Problem solved.

ah gij zijt dienen zonder vrienden en familie.

AreVee
16 oktober 2016, 16:06
K vind het toch een rare manier van redeneren , als je 168 miljoen wint kan je nog leven alsof je één miljoen hebt/wint he ? Niemand die hoeft te weten dat je nog 167 andere miljoenen hebt?

K zou het iig wel weten , geef mij die 168 maar.

Preske
16 oktober 2016, 20:32

Alleen als je ne domme kloot bent die zijn/haar mond niet kan houden (of zoals in het geval van deze winnaar, wanneer de verkoper zijn/haar domme mond niet kan houden).

Bimmer
16 oktober 2016, 20:38

De 2000 euro van Win for life zal bij mij elke maand direct op zijn. :D
De 800.000 euro dat ik elke maand aan intrest krijg van 168 miljoen niet.

Ik heb die redenering al vaker gehoord, maar ik snap dat persoonlijk ook niet. :)

Plopperdeplop
17 oktober 2016, 08:33
Tja :lol:

Winnaar EuroMillions verdwenen: man die 168 miljoen won al vier dagen niet meer op werk verschenen - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2927560/2016/10/17/Winnaar-EuroMillions-verdwenen-man-die-168-miljoen-won-al-vier-dagen-niet-meer-op-werk-verschenen.dhtml)

sandervdw
17 oktober 2016, 08:46
De 2000 euro van Win for life zal bij mij elke maand direct op zijn. :D
De 800.000 euro dat ik elke maand aan intrest krijg van 168 miljoen niet.

Ik heb die redenering al vaker gehoord, maar ik snap dat persoonlijk ook niet. :)

Ik snap die logica van Win for life ook echt niet. Je hebt daar 0,000001% kans om te winnen. Dan krijg je levenslang 2000 euro (wat door de inflatie binnen x-jaar niets meer voorstelt, dus dan moét je al in vastgoed investeren en een lening aangaan). Omdat je dat volledig bedrag in vastgoed pompt, moét je dus ook blijven werken. Natuurlijk zou ik tevreden zijn met het winnen van Win for Life, maar je bent toch véél beter af met Euromillions...

ComputerVISTA
17 oktober 2016, 09:24
Als ik 168 miljoen euro win, koop ik de Lakigigar een leven.

.50 BMG.... Da moeten we dan dringend hebben!

butcherken
17 oktober 2016, 09:50
1. vastgoed in binnen- en buitenland
2. lancafé openen in Mechelen, met het risico dat dat failliet gaat, maar het is altijd al een droom geweest
3. horloges, horloges en nog es horloges
4. privéchauffeur, kok, trainer etc
5. indien ik er de goesting/tijd voor heb, blijven werken als zelfstandig consultant in de sector waar ik nu in zit, al is het maar om de contacten te onderhouden

apzoeir
17 oktober 2016, 17:02
Het moet volgens mij toch ook echt niet gemakkelijk zijn om zo rijk te zijn met al die aasgieren die op je geld afkomen.
Ik zou sowieso nooit willen dat de Nationale Loterij iets van gegevens (provincie, job, burgerlijke stand, ...) zou meedelen, maar dan nog zou het nooit lang verborgen blijven dat je een groot deel geld gewonnen hebt.
Ik zou mijn vrienden (twee bevriende koppels die ik al 15 jaar ken en waarvoor ik door een vuur zou gaan) sowieso een deel geven, maar zelfs als ik dat niet zou doen, dan zouden zij direct door hebben dat ik geld gewonnen heb. Ben nu een arme single om het zo te zeggen, dus als ik ineens een huis zou kopen/bouwen inclusief zwembad, dan is de link snel gelegd (ook al doe je dit pas een jaar nadien ofzo).

vleminckxcedric
17 oktober 2016, 18:20
Lekker genieten van het leven ;)

Pol86
18 oktober 2016, 15:39
Het moet volgens mij toch ook echt niet gemakkelijk zijn om zo rijk te zijn met al die aasgieren die op je geld afkomen.
Ik zou sowieso nooit willen dat de Nationale Loterij iets van gegevens (provincie, job, burgerlijke stand, ...) zou meedelen, maar dan nog zou het nooit lang verborgen blijven dat je een groot deel geld gewonnen hebt.
Ik zou mijn vrienden (twee bevriende koppels die ik al 15 jaar ken en waarvoor ik door een vuur zou gaan) sowieso een deel geven, maar zelfs als ik dat niet zou doen, dan zouden zij direct door hebben dat ik geld gewonnen heb. Ben nu een arme single om het zo te zeggen, dus als ik ineens een huis zou kopen/bouwen inclusief zwembad, dan is de link snel gelegd (ook al doe je dit pas een jaar nadien ofzo).

Als je nu pakweg een miljoen aan uw vrienden schenkt, moet je dan geen schenkingsrechten betalen? Indien je dan nog eens binnen de 3 jaar sterft, gaan de belastingen dan geen 70 procent van dit bedrag opeisen onder de vorm van successierechten?

Chilliewillie88
18 oktober 2016, 18:15
Mensen die liever één miljoen winnen dan 168 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wat een klapharken.

eniac
18 oktober 2016, 18:38
klapharken.

Dit heb je toch on the spot uitgevonden :)

coldvinc
18 oktober 2016, 18:48
Vooral weg uit dit apenland.
Vervolgens, indien ik het zou winnen in dit jaar. Opdelen als volgt:

5 %: diverse uitgaven waaronder drie type auto's (Tesla P100D, Porsche 911 turbo S, Bentley bentayga), geld voor first class, etc.
15 %: speculatieve handel
20 %: beleggingen (verspreid over meerdere banken alsook eigen beleggingen via online platform meDirect) waarvan een deel om na te laten aan familie na overlijden.
30 %: vastgoed in nieuwe thuisland en buitenland
2 %: noodspaarpot
1 %: ruimteticket
x %: meerderheid kopen in kmo
rest: nalatenschap om

Percentages kunnen veranderen afhankelijk van werkelijk kost van bepaalde goederen op moment van ontvangen winst.

Waelvis
18 oktober 2016, 23:10
Eerst en vooral vraag ik mij af hoeveel € je nodig hebt om vrijgesproken te worden van moord met voorbedachte rade.

En serieuzer:

Ik denk in 2 richtingen. Droomoptie, en de meer realistische optie.

Droom:
- Eerst en vooral mijn ontslag indienen, en mn bazen en enkele collega's hun huis gaan onderkakken.
- Bouwgrond van een 10.000m² kopen (in Noorwegen of Oostenrijk/Zwitserland), megahuis opzetten met verwarmde ondergrondse garage waar een 100-tal auto's inkunnen
- Huis moet bevatten: (naast de standaardzaken als meerdere slaap- en badkamers, keukens, ...) een serieus terras met verwarmd buitenzwembad, zicht op meer en bergen, enorme man cave, persoonlijke cinema, ...
- Personeel: tuinman, nanny voor mn kindjes, kuisvrouw, kok, ...
- Racecircuit in de buurt opkopen, voor privegebruik. Maar ook verhuren, a la nurburgring
- Een droomcollectie auto's aanschaffen (oude Amerikaanse Muscle Cars, vele klassiekers, een hoop hedendaagse super/hypercars, ...)
- Een of ander bedrijfje oprichten om toch nog iets van inkomsten te genereren (anders zal die 168M snel opgeraken vrees ik)
- Me inkopen in de raad van bestuur van Anderlecht, en Van Holsbeeck, Vandenstock, ... onmiddelijk buitensmijten en Deschacht wissen uit alle herinneringen.
- ...

Realistisch:

Ik zou vooral proberen niet op te vallen, en zorgen dat zo weinig mogelijk mensen weten dat ik gewonnen heb.

- Een jaartje niks zichtbaars doen. Opt gemakje ons huis verder afwerken, enkele kleinere foliekes kopen, maar niks overdreven.
- Ontslag geven en iets op zelfstandige basis beginnen. Al mn verdere uitgaven steek ik op het feit dat ik goed bezig ben als zelfstandige.
- Ouders, zussen, schoonouders en schoonbroers krijgen elk een miljoentje of 2. (onder strenge voorwaarde dat ze dat zogezegd niet van mij hebben gekregen, en dat ze in alle talen zwijgen)
- Dan ergens een bouwgrond van 2000m2 kopen, en daar een deftig huis op laten bouwen. Als dit af is, ons huidig huis verkopen en daarin trekken.
- Iemand inhuren om voor mij enkele appartementen aan de zee, in enkele steden, ... op te kopen en te verhuren. Ook als "dekmantel"
- Enkele mooie "bedrijfswagens" aanschaffen. In het begin wat bescheiden met een BMW550i met badges eraf gehaald, na verloop van tijd een Bentley. Het vrouwtje mag ook een auto kiezen (zal wss een Mercedes GLS worden)
- Stilaan wagenpark uitbreiden tot een 5-tal wagens. Incl enkele klassiekers
- ...

RB26DETT
18 oktober 2016, 23:22
Ik zou ook een andere auto kopen. Sportwagen hoeft voor mij niet, dat vind'k zelfs helemaal niet mooi. Wil een doordeweekse auto (groot genoeg met alle snufjes erop en eraan) en daarnaast zou'k graag nog zo'n oud volkswagenbusje willen hebben en een Ford Mustang.
https://cdn.meme.am/instances/500x/65992546.jpg

Ik zou het wel willen winnen. Ik zou proberen nog een paar dagen te gaan werken zonder ne fuck erom te geven en dan onder het mom van ander werk gevonden ontslag nemen.
Op termijn zou ik dan wel wat andere niet te zware jobkes willen proberen, maar eerst zou ik direct op reis vertrekken naar de vs en wat prulletjes en kleren kopen.
Vervolgens een huis kopen met garage en wat auto's maar ook een nieuw huis ergens bouwen in de Ardennen.
En veel miekes uiteraard...

Voor de rest zou ik nog niet meteen weten, 't is niet dat daar al eens echt heb over na gedacht.

wiseguy444
19 oktober 2016, 06:11
.50 BMG.... Da moeten we dan dringend hebben!

ni slecht maar ik zou dan eerder opteren voor de Phalanx CIWS (https://youtu.be/mPdNMrDeeVo?t=1m8s)

Sir.WarCry
19 oktober 2016, 08:27
- Eerst en vooral mijn ontslag indienen, en mn bazen en enkele collega's hun huis gaan onderkakken.

Dan moet ge toch serieus kunnen kakken. :lol:

Waelvis
19 oktober 2016, 08:41
Dan moet ge toch serieus kunnen kakken. [emoji38]
Maar da kan ik ze ;-)

En wa opsparen e. Een beerkar vullen

sandervdw
19 oktober 2016, 09:20
Vooral weg uit dit apenland.
Vervolgens, indien ik het zou winnen in dit jaar. Opdelen als volgt:

5 %: diverse uitgaven waaronder drie type auto's (Tesla P100D, Porsche 911 turbo S, Bentley bentayga), geld voor first class, etc.
15 %: speculatieve handel
20 %: beleggingen (verspreid over meerdere banken alsook eigen beleggingen via online platform meDirect) waarvan een deel om na te laten aan familie na overlijden.
30 %: vastgoed in nieuwe thuisland en buitenland
2 %: noodspaarpot
1 %: ruimteticket
x %: meerderheid kopen in kmo
rest: nalatenschap om

Percentages kunnen veranderen afhankelijk van werkelijk kost van bepaalde goederen op moment van ontvangen winst.

En dan heb je dus 65% belegd, en wat ga je met die winst doen?

Sambo
19 oktober 2016, 13:53
[B]- wil je dit wel winnen?
Tuurlijk, dit wel een enorm bedrag.

Vooral bekomen. Niet zot worden/opvallen en me goed begeleiden.

In eerste instantie wil ik weg uit mijn huurappartement, en iets groters zoeken en kopen. Maar niet te opvallend groter, dan krijgen de mensen een vermoeden dat je een grote financiële injectie heb gehad (ben tenslotte single en heb niet te veel ruimte nodig). Hun van de wijs maken dat ik gewoon verhuis naar een ander appartement die ik op via de bank op lening afbetaal. Ik wil blijven doorwerken, al dan niet zelfstandig. Beetje bij beetje nieuwe spullen kopen, dat het niet zo opvalt. Geld (geheimelijk) investeren in vastgoed. En vooral de wereld met de jaren rondreizen.
Mijn ouders en broers zullen de enigen zijn die weten dat ik gewonnen heb en kunnen gerust op me rekenen voor wat centen te vragen. De voorwaarde is er over te zwijgen tegen Jan en alleman. Verklapt ge het = niets meer krijgen.

Sooth Awful
19 oktober 2016, 17:31

Amai, dat moet daar een aangename sfeer zijn op dat werk.

IlluminatiMess
19 oktober 2016, 17:57
Ik zou de helft (84 miljoen) opdelen in stukjes van 100.000 euro en die rechtstreeks geven aan 'mensjes die het nodig hebben', via een anonieme bankrekening. Ik bedoel dus mensen die flirten met de armoedegrens en kinderen hebben.

Met 42 miljoen ga ik rentenieren. De overige 42 deel ik nog eens op:
- met 21 miljoen koop ik vastgoed
- met de laatste 21 miljoen open ik een vastgoedkantoor, en/of ik open een zaak voor herenmode. ^_^ (Vastgoedkantoor NV, Zaak voor herenmode BVBA)

(En ik zoek mijn medewerkers obv competenties en niet obv huidskleur!)

#meertewerkstellingvoorVlamingen

Flink he? :D

tolya
19 oktober 2016, 18:54
Klinkt flink

je kunt dus 840 mensen helpen terwijl er 300 000 vd voedselbank afhankelijk zijn.
840 is ni eens een 1/8e vd Breda- of Turnhoutsebaan

Soeplepel
19 oktober 2016, 20:18
Klinkt flink

je kunt dus 840 mensen helpen terwijl er 300 000 vd voedselbank afhankelijk zijn.

300 000 - 200 000 (vluchtelingen, profiteurs, niet-belgen, terroristen, ...), daar geef ik geen geld aan

Ik zou persoonlijk ook geld geven aan degene die het moeilijker hebben, maar geen 100k.. Dat is unfair tegenover de gemiddelde gezinnen die het wel goed hebben maar waarbij 30k zelf al veel is voor hen.

10k zou ik geven en daar zouden ze als ze slim zijn goed mee verder kunnen. Ik zou eerder de facturen betalen van zieke mensen (kanker, kinderen die kanker hebben, slachtoffer van ongeval) ...

glashelder
19 oktober 2016, 20:28
300 000 - 200 000 (vluchtelingen, profiteurs, niet-belgen, terroristen, ...), daar geef ik geen geld aan
Hoe ga je dat dan nagaan? :p

witten
19 oktober 2016, 20:41
- wil je dit wel winnen?
drugs hoeren en drank
drugs hoeren en drank
dealers hoeren en brouwerijen

ik denk dat ik zo iets zou doen.

https://www.youtube.com/watch?v=IvE84AGMWpE

IlluminatiMess
19 oktober 2016, 20:48
Klinkt flink

Misschien kan ik het opdelen in 50.000 dan zou ik er nog meer kunnen helpen. Uiteraard kan ik niet elke mens in nood helpen, maar 840 man is toch al iets?
Daarnaast zijn er nog die ander mensen die onder mij gaan werken he, die help ik indirect door ze een job aan te bieden en elk jaar hun vakantiegeld uit te betalen. De knapste heterokerels krijgen zelfs een bedrijfswagen, in ruil voor een prestatie in natura. :D

Ik zou persoonlijk ook geld geven aan degene die het moeilijker hebben, maar geen 100k.. Dat is unfair tegenover de gemiddelde gezinnen die het wel goed hebben maar waarbij 30k zelf al veel is voor hen.

10k zou ik geven en daar zouden ze als ze slim zijn goed mee verder kunnen. Ik zou eerder de facturen betalen van zieke mensen (kanker, kinderen die kanker hebben, slachtoffer van ongeval) ...

Amai jij bent wel de nr. 1 op het vlak van veralgemenen hé. ;) Precies Donald Trump lol.

Je hebt 168 miljoen en je vindt 100k al veel. 100k is wat de gemiddelde student in Amerika moet lenen om te kunnen studeren. 100k is maar een 3de van een 'fatsoenlijke' eigen woning.
Je moet ook nog rekening houden met inflatie en dergelijke. Daarnaast gaat het ook om gezinnen met kinderen, dus dat geld zal wel snel opgaan.

Hoezo zou dat zelfs unfair zijn? Wat hebben de gemiddelde gezinnen die het goed hebben daar nu mee te maken? Ik zou van die gemiddelde gezinnen die het goed hebben zelfs hun kindergeld afnemen en geven aan de armere gezinnen.

Die facturen van zieke mensen kan je betalen, maar meestal is dat gecovered in de ziekteverzekering.

Samuel97
19 oktober 2016, 20:59
- wil je dit wel winnen?
Zonder twijfel
Op Google zoeken naar zelfbeheersings technieken, investreingsideeen en vakantiebestemmingen
Waarschijnlijk zou ik voor mezelf een villa aanschaffen, en de rest dan investeren. Er zijn genoeg verhalen te lezen van winaars die het geld vergooien!
Ik zorg allereerst dat men ouders het naar hun zin hebben, ik wil ze dan geen geld geven, maar er valt genoeg op te knappen rond het huis.. Mijn oudere zus krijgt ook niets, maar mag mee op vakantie en vrienden trakteer ik op een avondje uit.

En nu nog wachten op het goede nieuws
:cool:

Soeplepel
19 oktober 2016, 21:22
Amai jij bent wel de nr. 1 op het vlak van veralgemenen hé. ;) Precies Donald Trump lol.

Je hebt 168 miljoen en je vindt 100k al veel. 100k is wat de gemiddelde student in Amerika moet lenen om te kunnen studeren. 100k is maar een 3de van een 'fatsoenlijke' eigen woning.
Je moet ook nog rekening houden met inflatie en dergelijke. Daarnaast gaat het ook om gezinnen met kinderen, dus dat geld zal wel snel opgaan.

Hoezo zou dat zelfs unfair zijn? Wat hebben de gemiddelde gezinnen die het goed hebben daar nu mee te maken? Ik zou van die gemiddelde gezinnen die het goed hebben zelfs hun kindergeld afnemen en geven aan de armere gezinnen.

Die facturen van zieke mensen kan je betalen, maar meestal is dat gecovered in de ziekteverzekering.

Ik bedoel maar, als ge de armen 100k geeft dan gaan die ineens de gemiddelde gezinnen overstijgen, want niemand heeft 100k op zijn bank staan. Ik zou de armen dan gewoonweg hetzelfde leven proberen geven, een duwtje in de rug. Daarbij, 100k per persoon is veel, met 10k kan ik meer mensen helpen.

Wij zijn Amerika niet dus :/

En goh ja.. 'veralgemenen', het is nu eenmaal zo. Er zullen wel meer profiteurs zijn dan mensen die wel willen werken maar niet kunnen door ziekte of wat nog

Soeplepel
19 oktober 2016, 21:23
Hoe ga je dat dan nagaan? :p

Ik voel dat aan :cool:

M°°nblade
19 oktober 2016, 21:37
- wil je dit wel winnen?
drugs hoeren en drank
drugs hoeren en drank
dealers hoeren en brouwerijen

Ben ik de enige of zijn er hier nog die de droom hebben om een bordeel te openen met dat geld en pooier te spelen?

Waelvis
19 oktober 2016, 22:34
Amai, dat moet daar een aangename sfeer zijn op dat werk.

2/40 van de rechtstreekse collega's, en nog 1 onrechtstreekse. Da valt nog goed mee he :p

Lakigigar
20 oktober 2016, 00:22
voila.

ah gij zijt dienen zonder vrienden en familie.

ge zijt ook wel naief dat na zo een levensevent, je nog dezelfde vrienden kan behouden. Het is een feit dat zo een bedrag je ook als persoon en mens doet veranderen, en dat zien die mensen ook. Oprecht jezelf zijn, ga je niet kunnen zijn.

M°°nblade
20 oktober 2016, 07:18
ge zijt ook wel naief dat na zo een levensevent, je nog dezelfde vrienden kan behouden. Het is een feit dat zo een bedrag je ook als persoon en mens doet veranderen, en dat zien die mensen ook. Oprecht jezelf zijn, ga je niet kunnen zijn.
Met dat geld ga je misschien dure hobbies ontwikkelen waarin je vrienden financieel niet kunnen volgen en je je in nieuwe rijkere vriendenkringen begeven op de golfbaan of jachtclub. Maar als mens zou ik niet veranderen.
Je kan dat oplossen door je naaste vrienden die je niet wil verliezen ieder een paar miljoen te doneren. Dan zitten ze wat meer op hetzelfde niveau van financiele onafhankelijkheid. In geval van een koppel moet je beiden evenveel geven om geen financiele afhankelijkheid in de relatie te kweken.

En wie zegt dat je jezelf niet meer bent met zoveel geld? Je kan even goed stellen dat je pas met zoveel geld en los van financiele afhankelijkheid pas kan zien wie je 'echt' bent zonder maskers.
Veel getrouwde mensen blijven misschien enkel samen omdat het financieel teveel kost. Geef je vrouw 20 miljoen en je zal zien of ze enkel bij je blijft voor het geld of omdat ze je echt graag ziet.

Sarcastr0
20 oktober 2016, 07:51
1. vastgoed in binnen- en buitenland
2. lancafé openen in Mechelen, met het risico dat dat failliet gaat, maar het is altijd al een droom geweest
3. horloges, horloges en nog es horloges
4. privéchauffeur, kok, trainer etc
5. indien ik er de goesting/tijd voor heb, blijven werken als zelfstandig consultant in de sector waar ik nu in zit, al is het maar om de contacten te onderhouden
Ik David en Ivan zullen er tegen betaling zitten om volk aan te trekken .

tolya
20 oktober 2016, 12:57
Geef je vrouw 20 miljoen en je zal zien of ze enkel bij je blijft voor het geld of omdat ze je echt graag ziet.
als gij nog 100 miljoen hebt staan zal ze wel blijven :)

zoveel geld verandert gewoon alles, zelfs als de omgeving het niet weet. Ook de winnaar verandert want het slechte/zwakke karakter ziet direct overal paranoia bv
als mijn omgeving niets mag zien dan moet ik verder leven zoals nu en kan ik met da geld nix doen. Wa gaan rondliegen is de enige optie en da verandert ook al de dynamiek tussen vrienden.

[deleted]
20 oktober 2016, 13:17
[deleted]

Preske
20 oktober 2016, 13:28
Ik snap die logica van Win for life ook echt niet. Je hebt daar 0,000001% kans om te winnen. Dan krijg je levenslang 2000 euro (wat door de inflatie binnen x-jaar niets meer voorstelt, dus dan moét je al in vastgoed investeren en een lening aangaan). Omdat je dat volledig bedrag in vastgoed pompt, moét je dus ook blijven werken. Natuurlijk zou ik tevreden zijn met het winnen van Win for Life, maar je bent toch véél beter af met Euromillions...

het is ondertussen 3000 euro, wat nog altijd een mooi bedrag is.

M°°nblade
20 oktober 2016, 13:29
als gij nog 100 miljoen hebt staan zal ze wel blijven :)

zoveel geld verandert gewoon alles, zelfs als de omgeving het niet weet. Ook de winnaar verandert want het slechte/zwakke karakter ziet direct overal paranoia bv
als mijn omgeving niets mag zien dan moet ik verder leven zoals nu en kan ik met da geld nix doen. Wa gaan rondliegen is de enige optie en da verandert ook al de dynamiek tussen vrienden.
Ik zou niet meteen vervallen in paranoia. Je dekt je zoals alle andere euromiljonairs in tegen diefstal etc …

Als je dat geld verbergt en een levenslange leugen volhoudt voor vrienden en familie, dan kan je toch al even goed geen lotto winnen? En vroeg of laat komt dat via via toch uit. Of het nu via de bankier of de krantenwinkel is.
Als ik zoveel geld had zou ik niet zitten rondliegen. Je hebt gewoon veel geld, en mensen zullen dat ook wel merken als je stopt met werken maar toch leeft als een big spender. Hoeveel je ‘exact’ hebt, dat zou ik wel aan niemand laten weten. Of dat nu 5 of 168 miljoen euro is, mensen gaan dat toch niet echt kunnen zien.

Myllan
20 oktober 2016, 13:40
168 is voor het hetgeen ik wil niet eens zoveel.:(
Ik zou het deels gebruiken om als vastgoedmakelaar aan de slag te gaan (eerste Belgie en daarna rest van wereld) en andere deel volledig investeren in alles wat me geld kan en zal opleveren.
Ik koop echt alles wat los en vast zit en verkoop het opnieuw met forse winst uiteraard.
Dat bedrag moet zo zwaar naar omhoog dat ik na verloop van tijd zo rijk ben dat ik letterlijk en figuurlijk naar geld moet ruiken. Ik moet de geur van geld in een potje kunnen steken zodat wanneer ik het spuit ik eens anders ruik dan naar Dove alleen of D&G.

Ondertussen bouw ik om de 2 a 3 maanden ergens (wereldwijd) een weeshuis en zorg dat er fondsen worden opgericht om het bestaan ervan te financieren/onderhouden etc.
Wanneer ik de titel van rijkste vrouw ter wereld heb dan verhuis ik naar Denemarken, Noorwegen, Zweden of Zwitserland en bouw ik daar een centrum/instituut zo groot als België dat volledig in het teken van kanker zal staan.
Daar haal ik de beste dokters, onderzoekers, wetenschappers, chirurgen etc die voor een mooi salaris hun leven volledig in het teken moeten stellen van onderzoek naar een middel tegen kanker.
Verder zal er ook mogelijkheid zijn tot opleiding en behandeling. Patiënten over de hele wereld die zich geen behandeling kunnen veroorloven kunnen die dan bij mij gratis krijgen.

Enige wat ik daar voor mezelf wil is een apart lokaal waar ik onder volledige narcose een paar tattoos zal laten plaatsen. Volledige narcose is omdat ik nogal een lage pijngrens heb.:(

Oh ja en als mijn man zo lief blijft dan koop ik hem mss wel eens de auto van zijn dromen. Misschien he...

Etersil
20 oktober 2016, 13:42
Btw: Over die straatveger (contract onbepaald duur bij gemeente) die €168 000 000 heeft gewonnen.
Die is nu blijkbaar al enkele dagen niet meer komen werken (om wat voor redenen dan ook). Dan zal hij vroeg of laat ontslagen worden. Hij zal dan ook recht hebben op een werkloosheidsuitkering. :unsure:

IlluminatiMess
20 oktober 2016, 16:05
Enige wat ik daar voor mezelf wil is een apart lokaal waar ik onder volledige narcose een paar tattoos zal laten plaatsen. Volledige narcose is omdat ik nogal een lage pijngrens heb.:(

Oh ja en als mijn man zo lief blijft dan koop ik hem mss wel eens de auto van zijn dromen. Misschien he...

Tattoos nog wel? :wtf:
Dan toch van die minimalistische tattoos he? Die vind ik zelf ook nog wel leuk :D

Dump je man en huur er 5 anderen. Elke werkdag wat fun :)

P.S.: Ik vond je bericht niet nuttig maar ik heb er per ongeluk op geklikt en ik kan het niet ongedaan maken.

Preske
20 oktober 2016, 17:39
...

Myllan is back \o/

Sarcastr0
20 oktober 2016, 18:45
Myllan is back \o/
[emoji22]

apzoeir
20 oktober 2016, 19:14
https://cdn.meme.am/instances/500x/65992546.jpg

Ik zou het wel willen winnen. Ik zou proberen nog een paar dagen te gaan werken zonder ne fuck erom te geven en dan onder het mom van ander werk gevonden ontslag nemen.
Op termijn zou ik dan wel wat andere niet te zware jobkes willen proberen, maar eerst zou ik direct op reis vertrekken naar de vs en wat prulletjes en kleren kopen.
Vervolgens een huis kopen met garage en wat auto's maar ook een nieuw huis ergens bouwen in de Ardennen.
En veel miekes uiteraard...

Voor de rest zou ik nog niet meteen weten, 't is niet dat daar al eens echt heb over na gedacht.

Bedoelde zo'n oude Ford Mustang. Hou niet van de hedendaagse macho sportwagens. Zo'n knalgele lelijke ferrari zegt me niets.

Gentei
20 oktober 2016, 21:00
Btw: Over die straatveger (contract onbepaald duur bij gemeente) die €168 000 000 heeft gewonnen.
Die is nu blijkbaar al enkele dagen niet meer komen werken (om wat voor redenen dan ook). Dan zal hij vroeg of laat ontslagen worden. Hij zal dan ook recht hebben op een werkloosheidsuitkering. :unsure:

Die is moeten vluchten naar DE omdat hij werd lastig gevallen door zijn omgeving voor zijn geld. :lol:

denk toch niet dat hij een werkloosheidsuitkering gaat aanvragen....alé hoop het toch niet in ieder geval, maja als hij heeft gewerkt heeft hij er ook recht op...

AreVee
21 oktober 2016, 13:08
P.S.: Ik vond je bericht niet nuttig maar ik heb er per ongeluk op geklikt en ik kan het niet ongedaan maken.

:lol:

Lakigigar
21 oktober 2016, 21:13
Ik denk dat ik een bedrijf zou starten, een bedrijf in cannabis, en in de lage landen misschien zelfs xtc en lsd. Supergrootse toekomst, nergens concurrentie, en wanneer je multinational wordt kan je rijk worden! Ik zou met mijn bedrijf Heineken achterna willen. Lekker gaan lobby'en overal met socialistische, groene en liberale partijen

Gouden toekomst, en ergste van al, mij is het niet om het geld te doen, maar om als cannabisgod genoemd te worden

---
22 oktober 2016, 12:25
Ik denk dat ik een bedrijf zou starten, een bedrijf in cannabis, en in de lage landen misschien zelfs xtc en lsd. Supergrootse toekomst, nergens concurrentie, en wanneer je multinational wordt kan je rijk worden! Ik zou met mijn bedrijf Heineken achterna willen. Lekker gaan lobby'en overal met socialistische, groene en liberale partijen

Gouden toekomst, en ergste van al, mij is het niet om het geld te doen, maar om als cannabisgod genoemd te worden

dus zelfs als hij nog 40 jaar leeft heeft hij 10000+euro per dag, toch zou jij riskeren om de bak te geraken om dat hopelijk nog te verhogen?

Krikke
22 oktober 2016, 23:19
Als ik dat bedrag win, dan ben ik nog rijker dan ik dacht.
Onlangs heb ik nog een iPhone gekocht.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161022/2ea78691baf5c4d12eb567dbd75289b2.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161022/ef82a5a90a5a3caa4ae9ad6dcdaedd1c.jpg

Prijs 12 miljoen€

tolya
24 oktober 2016, 00:03
ni eens schoon

puni
25 oktober 2016, 22:46
Er heeft weer een Belg prijs. :lol:

Lt. ZweedVoet
25 oktober 2016, 22:51
Precies nog is een ticketje kopen :unsure:

brandon_
26 oktober 2016, 09:37

De vorige was een Kosovaar...

hawkattack
26 oktober 2016, 11:38

Daarom ook dat het meestal marginalen of retards zijn die zo'n spel winnen. Slimme mensen (of toch een kleiner percentage) doen niet mee aan kansspelen, die maken hun eigen geluk.

En zeggen dat ge dat niet zou willen winnen is pure bullshit imo.

Bonaventura
26 oktober 2016, 12:10
Daarom ook dat het meestal marginalen of retards zijn die zo'n spel winnen. Slimme mensen (of toch een kleiner percentage) doen niet mee aan kansspelen, die maken hun eigen geluk.

Mensen die stellingen poneren, maar ze niet onderbouwen. Pure bullshit imo

Pana
26 oktober 2016, 12:39
Hij zal dan ook recht hebben op een werkloosheidsuitkering. :unsure:

Gewoon niet komen opdagen geeft je geen recht op een C4 hoor.

M°°nblade
26 oktober 2016, 14:12

Haha, veel geluk om als 'slimme mens' 168 miljoen euro te vergaren zonder een lottoticket te kopen. Aan zo'n bedrag kom je enkel door te stelen, te erven of met de lotto mee te doen. Niet door gewoon 'slim' te zijn.

Op wikipedia staat de kansverdeling en expected return van euromillions.
Waar het op neer komt is dat je bv. 2x per week een biljet van 2€ koopt. Dat komt dan neer op 16-18€ per maand kosten. Maar je hebt wel bepaalde probabiliteit om ook kleine sommen terug te winnen.

Een jaar lotto spelen kost je pakweg 208€ met 104 lotingen.
Je hebt statistisch gezien 1 in 22 beurten €4 terug en 1 in 49 beurten 8€ terug. Dus 19€ + 17€= 36 € per jaar. (alles kleiner dan 1% kans reken ik nu effe niet mee)
Netto kost is dus 172€ per jaar. :unsure:
Trouwnes, 28% van de opbrengst gaat ook naar een goed doel.

Ik wil dat eigenlijk wel eens proberen. Is er hier al iemand die met de euromillions meedoet?
Bestaat er al een euromillion app die dat allemaal min of meer automatisch regelt? (betalingen + winst storten op rekening?)

paradijsappel
26 oktober 2016, 14:33
Haha, veel geluk om als 'slimme mens' 168 miljoen euro te vergaren zonder een lottoticket te kopen. Aan zo'n bedrag kom je enkel door te stelen, te erven of met de lotto mee te doen. Niet door gewoon 'slim' te zijn.

Op wikipedia staat de kansverdeling en expected return van euromillions.
Waar het op neer komt is dat je bv. 2x per week een biljet van 2€ koopt. Dat komt dan neer op 16-18€ per maand kosten. Maar je hebt wel bepaalde probabiliteit om ook kleine sommen terug te winnen.

Een jaar lotto spelen kost je pakweg 208€ met 104 lotingen.
Je hebt statistisch gezien 1 in 22 beurten €4 terug en 1 in 49 beurten 8€ terug. Dus 19€ + 17€= 36 € per jaar. (alles kleiner dan 1% kans reken ik nu effe niet mee)
Netto kost is dus 172€ per jaar. :unsure:
Trouwnes, 28% van de opbrengst gaat ook naar een goed doel.

Ik wil dat eigenlijk wel eens proberen. Is er hier al iemand die met de euromillions meedoet?
Bestaat er al een euromillion app die dat allemaal min of meer automatisch regelt? (betalingen + winst storten op rekening?)
Forbes Welcome (http://www.forbes.com/sites/jenniferwang/2016/03/01/rags-to-riches-2016-wealthiest-self-made-billionaires/)
Bijna 2/3e van de 1810 rijkste miljardairen zijn self-made. 1/6250000. 1 op 6 miljoen is niet slecht. Dan negeren we voor het gemak de tienduizenden miljardairen en miljonairen die niet tot de allerrijksten behoren.

bosic
26 oktober 2016, 14:38
Zo moet het dus niet: "Ook al is het geld op, je blijft altijd het miljonairke " - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2934818/2016/10/22/Ook-al-is-het-geld-op-je-blijft-altijd-het-miljonairke.dhtml)

Het eerste wat hij deed, was zijn droomhuis zetten. Blijkbaar waren de aannemers te weten gekomen dat hij de Lotto had gewonnen en telden ze alles veel duurder uit. Uiteindelijk kwam het huis er wel, maar veel duurder dan verwacht. Er schoot niet veel meer over. Hij is ook gewoon blijven werken. Nu zit hij met een verouderde villa die niemand meer wil kopen en onderhouden.

bosic
26 oktober 2016, 14:40

Een inwoner van België ja. Die zal ook wel malcontent zijn. Als hij een week geleden had gewonnen, had hij 3x zoveel gewonnen.

RaZoR be
26 oktober 2016, 14:52

Ik met een online abonnement. Betalingen gaan gewoon van u rekening af, 1x per maand ofzo en winst staat na een paar dagen op u rekening automatisch. Daarnaast is er een check app waar ge u combinaties in kunt zetten en die meldt of ge gewonnen hebt.

Etersil
26 oktober 2016, 14:53
Zo moet het dus niet: "Ook al is het geld op, je blijft altijd het miljonairke " - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2934818/2016/10/22/Ook-al-is-het-geld-op-je-blijft-altijd-het-miljonairke.dhtml)

Het eerste wat hij deed, was zijn droomhuis zetten. Blijkbaar waren de aannemers te weten gekomen dat hij de Lotto had gewonnen en telden ze alles veel duurder uit. Uiteindelijk kwam het huis er wel, maar veel duurder dan verwacht. Er schoot niet veel meer over. Hij is ook gewoon blijven werken. Nu zit hij met een verouderde villa die niemand meer wil kopen en onderhouden.

Dat risico heb je dan ook wel ja.
Maar met €168 000 000 euro gewoon een goede architect en aannemer aanstellen.
En dan de vakmannen die altijd al goed werk leverden, toen je nog geen architect was.
Meer nog, als je die vakman een groot werk kan geven (grote nieuwe villa van CV voorzien) zal die wel tevreden zijn.

M°°nblade
26 oktober 2016, 15:01
Forbes Welcome (http://www.forbes.com/sites/jenniferwang/2016/03/01/rags-to-riches-2016-wealthiest-self-made-billionaires/)
Bijna 2/3e van de 1810 rijkste miljardairen zijn self-made. 1/6250000. 1 op 6 miljoen is niet slecht. Dan negeren we voor het gemak de tienduizenden miljardairen en miljonairen die niet tot de allerrijksten behoren.
Dus:
Ofwel werk je je ganse leven te pletter en heb je daarmee 0,000017066% kans om miljardair te zijn.
Ofwel doe je je ganse leven mee met de lotto en heb je 0,00000072% kans om euromiljonair te zijn.

De kans om met de lotto jackpot te winnen is 2370 keer kleiner, maar het kost je ook maar 4 euro per week iplv. heel je leven ervoor te moeten zwoegen. :D

M°°nblade
26 oktober 2016, 15:06

Ik denk dat er veel aannemers hun prijsoffertes opstellen op basis van de 'weelde' van de klant.

Nuja 28 miljoen, dat is omgerekend naar euro's 700.000€. Ik denk wel dat zijn huis dat nog waard is. De man heeft er ook baat bij om in de pers te brengen dat hij dat allemaal 'kwijt' is, in plaats van te stoefen dat hij nog miljoenen overschot heeft.

Soeplepel
26 oktober 2016, 15:13

Ge klinkt nochtans niet zo gelukkig

M°°nblade
26 oktober 2016, 15:16
Ik met een online abonnement. Betalingen gaan gewoon van u rekening af, 1x per maand ofzo en winst staat na een paar dagen op u rekening automatisch. Daarnaast is er een check app waar ge u combinaties in kunt zetten en die meldt of ge gewonnen hebt.

owkay, en blijven je combinaties bewaard of moet je die telkens opnieuw invoeren bij iedere nieuwe trekking?

Bompaization
26 oktober 2016, 15:42
owkay, en blijven je combinaties bewaard of moet je die telkens opnieuw invoeren bij iedere nieuwe trekking?

Die blijven bewaard. Het enige wat je moet doen is je speelrekening aanvullen, en dat kan ook automatisch met een bestendige opdracht.
Het spijtige van dit systeem is dat je automatisch met elke trekking meespeelt, je kan dus niet bvb 1x per maand spelen - tenzij je je inzet zelf op 'pauze' zet.

[deleted]
26 oktober 2016, 15:53
[deleted]

M°°nblade
26 oktober 2016, 16:15
Who plays the lottery, and why: Updated collection of research - Journalist's Resource Journalist's Resource (http://journalistsresource.org/studies/economics/personal-finance/research-review-lotteries-demographics)

Lijkt me vrij logisch.

Of hoe mensen met een beperkte intelligentie zichzelf zaken wijsmaken zodanig dat ze zich niet slecht voelen over domme aankopen.
Je eigen bron haalt je stelling al onderuit:
“it would be naive to think that low-income individuals disproportionately play lotteries due to ignorance or cognitive errors.”

heeft niets met intelligentie te maken, wel met socioeconomisch status en buurt.

[deleted]
26 oktober 2016, 16:36
[deleted]

Nahrtent
26 oktober 2016, 16:46
Ik denk dat je niet doorhebt dat ik je gewoon ontzettend dom wilde noemen zonder je te kwetsen*.

* Of toch je keuze wilde aanvallen om Euromillions te spelen.

Als je dat geld kan missen en je hebt er wat wekelijks plezier (lees: "spanning") aan, waarom niet?

[deleted]
26 oktober 2016, 16:48
[deleted]

MaximumOfBass
26 oktober 2016, 16:52
1. een huis kopen, niet té groot, maar gewoon een deftig huis met een goed alarmsysteem. Ingericht door een binnenhuisarchitect. Huis moet op een deftig stuk grond staan.
2. 3 mountainbikes kopen: 1 enduro, 1 downhill en 1 dirt
3. een graafmachinetje zodat ik in de tuin mijn eigen dirt/pump track kan aanleggen
4. 2 auto's: een deftige jeep (Jeep Grand Cherokee SRT :love: ) en een deftige mobilhome.
5. zo veel mogelijk in het buitenland gaan mtb'en, nieuwe trails verkennen, genieten van de natuur.

M°°nblade
26 oktober 2016, 17:05
Ik denk dat je niet doorhebt dat ik je gewoon ontzettend dom wilde noemen zonder je te kwetsen*.

* Of toch je keuze wilde aanvallen om Euromillions te spelen.

:wtf: Ik denk dat je hier vooral je eigen intelligentie aan het beledigen bent in plaats van lotto spelers.

En PS: ik heb nog nooit meegespeeld.

Het punt is dat je eigen artikel stelt dat het naief is om te denken dat deelnemen aan lotterijen iets met 'beperkte' intellegentie te maken heeft. Dan moet je dat niet aanhalen als bewijs dat de lotterij voor dommeriken is.

En de logica achter de redeneringen in het artikel klopt wel:
in de ogen van armen verhindert 'kansarmoede' hun droom om rijk te worden via de geijkte wegen in de maatschappij (studies, werk, ondernemen, vriendjespolitiek).
De lotto is het systeem bij uitstek om eerlijk rijk te worden zonder dat je een handicap match speelt tegen mensen die meer kansen hebben.

[deleted]
26 oktober 2016, 17:11
[deleted]

M°°nblade
26 oktober 2016, 17:21
En in de ogen van mensen die een regendans doen, zorgt hun dans voor regen. Dat betekent niet dat dat objectief juist is of logisch gedrag is.
Totaal onvergelijkbaar, het is weldegelijk objectief juist om te stellen dat iedereen even veel kans maakt om de lotto te winnen.

Het is niet omdat er geen handicap is, het een rationele keuze wordt om op de lotto te spelen. EV blijft negatief en je wordt gewoon nog armer.
Lotto is perfect rationeel vanuit het oogpunt van armen.
Je hebt quasi niets, en dus ook amper wat over om te verliezen, maar wel heel veel om te winnen, ook al is de kans minimaal.

16 euro is wat de meeste mensen on average maandelijks wegsmijten aan smartphones, te dure internet of TV abo's, alcohol, andere genotsmiddelen etc ... ook allemaal irrationeel. En daar kan je geen fluit mee winnen behalve een verkeersboete.

[deleted]
26 oktober 2016, 17:24
[deleted]

M°°nblade
26 oktober 2016, 17:31
Die 'quasi niets' telt op als je wekelijks op de lotto speelt. Dat is mijn punt. Als je wat verder inzoomt op de financiële gewoonten van arme mensen, ben ik zeker dat dergelijke 'leaks' 'geplugged' kunnen worden, om op termijn een serieuze besparing te bekomen. Maar ja, liever fantaseren over wat men met x miljoen euro zou doen.

Valt buiten de discussie. Waarvan komt die 16 EUR juist?
Die 16 euro / maand is wat het kost om aan iedere trekking mee te doen.

Punt is, als je ervan overtuigd bent dat je geen kansen krijgt in de samenleving om rijk te worden, dan is de lotto je enige uitweg op beterschap (aka rijkdom) in het leven. Het punt is niet dat je statistisch gezien armer wordt. Het punt is dat het je enige optie is om rijk te worden en als je dat geluk van 1 kans uit 2 miljoen hebt om miljoenen te winnen, al je zorgen voor amper 2€ voorbij zijn.

Waarom rijken minder meedoen aan de lotto is gewoon omdat ze het minder hard nodig hebben om financieel aanvaardbaard welstellend te worden, ze zijn het namelijk al.

[deleted]
26 oktober 2016, 17:38
[deleted]

M°°nblade
26 oktober 2016, 17:50
Ik begrijp je punt. Ik ben het eens met je stelling dat het vanuit het standpunt van de armen op de lotto spelen de enige uitweg is. Echter is dat objectief/statistisch gezien gewoon nonsens. Vandaar dat ik het dom vind om op de lotto te spelen, zéker wanneer je arm bent. Dat is mijn punt in heel deze zinloze discussie.
Is niet nonsens, want iedereen 'kan' rijk worden door de lotto te winnen, niet iedereen 'kan' rijk worden door te ondernemen. Niet iedereen 'kan' ondernemen.

Er is meer dan 'armen' en 'rijken'.
En dat is in deze discussie compleet irrelevant.

rsc
26 oktober 2016, 18:49
kan iemand eens uitrekenen hoeveel kans je maakt om ≥ 1 miljoen euro te winnen (de drempel om niet meer te moeten werken).

2de vraag: wat is het voordeligste om bij mee te spelen: de Lotto of Euromillions (rekening houdende met hoeveel er naar de staat/goede doelen gaat)?

bosic
27 oktober 2016, 10:31
Ik denk dat er veel aannemers hun prijsoffertes opstellen op basis van de 'weelde' van de klant.

Nuja 28 miljoen, dat is omgerekend naar euro's 700.000€. Ik denk wel dat zijn huis dat nog waard is. De man heeft er ook baat bij om in de pers te brengen dat hij dat allemaal 'kwijt' is, in plaats van te stoefen dat hij nog miljoenen overschot heeft.

Dat was 28 miljoen BEF in 1981. Met de inflatie zou dat uitkomen op 1,63 miljoen €, volgens dat artikel. Hij heeft er duidelijk heel veel spijt van. Als hij het opnieuw zou doen, zou hij een appartementsgebouw zetten, de bovenste verdieping zelf innemen als penthouse en de rest allemaal verhuren.

700 000€ voor een oude villa van de jaren '80, geraak je nooit kwijt. Die villa's kosten te veel voor gewone mensen, en de rijken bouwen liever zelf iets nieuws naar hun smaak en tijdsgeest. Bovendien is zo'n villa te duur in onderhoud. Kijk naar die villa van de Pfaffs. Je krijgt dan de prijs van de bouwgrond, en ze gooien die villa gewoon plat.

Bonaventura
27 oktober 2016, 14:06
Who plays the lottery, and why: Updated collection of research - Journalist's Resource Journalist's Resource (http://journalistsresource.org/studies/economics/personal-finance/research-review-lotteries-demographics)

Lijkt me vrij logisch.

Of hoe mensen met een beperkte intelligentie zichzelf zaken wijsmaken zodanig dat ze zich niet slecht voelen over domme aankopen.

Dat is inderdaad logisch, de stelling dat slimme mensen niet meedoen aan de loterij is echter problematisch te noemen.

Als je dat geld kan missen en je hebt er wat wekelijks plezier (lees: "spanning") aan, waarom niet?

De discussie ging rond de lotto spelen om rijk te worden en de tendens dat armere mensen eerder op de lotto spelen dan rijkere mensen, niet over het feit dat elke deelname evenveel kans maakt op het grote lot.

Die 'quasi niets' telt op als je wekelijks op de lotto speelt. Dat is mijn punt. Als je wat verder inzoomt op de financiële gewoonten van arme mensen, ben ik zeker dat dergelijke 'leaks' 'geplugged' kunnen worden, om op termijn een serieuze besparing te bekomen. Maar ja, liever fantaseren over wat men met x miljoen euro zou doen.

Het lijkt mij nogal moeilijk om niet als domme door het leven te gaan in jouw wereldje. Zoals SinDweller aangeeft kan je toch ook gewoon op de lotto spelen voor je plezier? Het biedt spanning en in zekere zin ook een bezigheid.

Heel wat voeding is bijvoorbeeld helemaal niet voedzaam, het komt de gezondheid niet ten goede. Maar wil dat dan zeggen dat je daar niet van kan genieten? Dat mensen dat niet meer zouden mogen eten? Dat mensen dom zijn? Zijn we daar op één of andere moment niet allemaal eens schuldig aan?

Lijkt me niet echt haalbaar.

[deleted]
27 oktober 2016, 14:25
[deleted]

Nahrtent
27 oktober 2016, 14:33
Vrijwel iedereen vertoont inderdaad irrationeel gedrag. Dat is onvermijdelijk, maar er zijn grenzen (op de lotto spelen, buitensporige alcoholconsumptie, roken, te ongezond eten, ...).

Die grenzen zijn niet aan jou om te bepalen. Roken kan voor jou en vele andere mensen irrationeel lijken (voor mij ook, wat dat betreft), dat wilt nog niet zeggen dat daar dé grens ligt van wat buitensporig irrationeel is en wat niet. Ongezond eten is nog zo'n discussie, waarin jij niet zomaar kan bepalen wat "te" ongezond is. Meet je dat op basis van wat en hoeveel iemand eet, op basis van hoe zijn/haar lichaam daar op reageert, of op basis van wat die persoon kost aan de sociale zekerheid? Veel succes daarmee.

Persoonlijk vind ik lekker eten trouwens tig keer belangrijker dan gezond eten. Als 't gezond is, zoveel te beter, maar ik ga mijzelf niets ontzeggen voor "een verhoogd risico" op ik weet niet wat allemaal. Moesten gezonde mensen nu 150 jaar worden en sterven tijdens een potje bejaardenvoetbal, ik zou nog zeggen.

[deleted]
27 oktober 2016, 16:05
[deleted]

Bloembak
27 oktober 2016, 16:24
Ga een andere topic bevuilen met jullie gezaag. Het ging hier over: wat doe je met een belachelijk groot bedrag zoals die 168 miljoen euro. Ongeacht je nu speelt of niet, of dom/slim of arm/rijk bent.

Ipv leuke creatieve kostenposten te lezen, moet ik jullie kots hier doorstaan. Richt dan uw eigen topic op.

[deleted]
27 oktober 2016, 16:29
[deleted]

bosic
27 oktober 2016, 16:32
Koop gewoon dit forum en ban hem.