PDA

Volledige versie bekijken : Q Is opleiding / diploma CVA grafisch vormgever iets waard?

Tailball
8 oktober 2016, 17:04
Omdat ik me de laatste tijd meer en meer terug aan het bezighouden ben met Photoshop (ontwerpen affiches & flyers), ben ik eens gaan rondkijken of hier nog wat interessante opleidingen rond zijn.
Bedoeling is om op lange termijn een beetje tijd vrij te maken voor wekelijks betaalde opdrachten.

Ik belandde op deze pagina:
https://www.centrumvoorafstandsonderwijs.be/cursus-2/grafisch-vormgever/

Hoewel je hier Illustrator en Photoshop onder de loep neemt, vind ik in de hoofdstukken op die pagina niet echt veel interessants voor het lesgeld dat ze vragen.
Vandaar: iemand deze ervaring heeft met deze opleiding?

Tailball
10 oktober 2016, 22:39
Bump

Er was een periode dat dit forumgedeelte nog wel levendig was...

Stigmata1991
15 oktober 2016, 13:17
Bump

Er was een periode dat dit forumgedeelte nog wel levendig was...

De meeste fora zijn met uitsterven bedreigd.. :'(

Wat betreft zulke opleidingen. Vaak kun je hetzelfde bereiken voor veel minder geld als je een paar goede boeken in huis haalt en genoeg zelfdiscipline hebt.. Want uiteindelijk leren ze je hier in deze opleiding gewoon hoe je met de programma's moet werken.. Dat is natuurlijk nog geen garantie dat je mooie dingen zal kunnen maken.. En goede boeken vinden is ook vaak een opgave.. :D

Ik ben geen ontwerper maar een programmeur. En ik heb in der tijd een opleiding gevolgd bij syntra(Volwassenenonderwijs), webdesign/webontwikkeling.. Daar heb ik weinig tot niets bijgeleerd. Als leek zijn dit soort opleidingen wel een goede start denk ik.. Maar als je al enige ervaring hebt is het vaak gewoon niet interessant..

En verder is het gewoon veel doen, ervaring opdoen, en ideëen van anderen oppikken en toepassen/aanpassen.

Just my two cents..

Ahja, en wat dat certificaat betreft.. Dat hangt van instelling tot instelling af of ze daar belang aan hechten.. Vaak is een portofolio véél belangrijker dan je attesten.. ;-)