PDA

Volledige versie bekijken : Rate your life

Lakigigar
27 september 2016, 01:49
1. Ben je blij met wie je bent (intellectueel/spiritueel/moraal/...)
2. Ben je blij met wat je zover hebt bereikt?
3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie)?
4. Ben je blij met het geld dat je verdient?
5. Ben je blij met hoe je eruit ziet en met je conditie?
6. Ben je blij met hoe anderen je zien in de maatschappij?
7. Ben je blij met hoe je omgeving eruitziet/zich typeert (regio, huis, buren, werkomgeving)?
8. Ben je blij met je verleden en ben je hoopvol over de toekomst?
9. Ben je blij met hoe je je vrije tijd spendeert?
10. Welk cijfer zou je je geluk op een gemiddelde dag geven?

Alles kan je raten op 10 punten (met eventueel duiding), en dan kan je alles bijeentellen en dan kan je een totaal op 100 punten geven.

Lakigigar
27 september 2016, 02:00
1. Ben je blij met wie je bent (intellectueel/spiritueel/moraal/...) 7 - Best wel, eigenlijk. Ik ben eigenlijk vooral blij dat ik geen grijze muis ben, en dat ik zeker iemand ben met heel wat potentieel, al ben ik verre van perfect en schiet ik op veel vlakken toch tekort. Maar dat weegt niet op tegen de positieve kanten.
2. Ben je blij met wat je zover hebt bereikt? 3 - Veel heb ik eigenlijk tot zover nog niet bereikt. Al kan dat rap veranderen uiteraard.
3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie)? 2 - Geen liefdesleven (nog nooit echt van kunnen proeven, dus ook geen ervaring). Weinig tot geen "echte vrienden". Valse vrienden heeft iedereen wel (en ook daar heb ik er 'bewust' weinig van.) En verstoten door de familie, hoewel dat niet aan mij ligt (en er van mijn kant ook weinig initiatief komt - en dat heeft een reden uiteraard).
4. Ben je blij met het geld dat je verdient? 8 - Ik klaag niet, ook omdat dit voor mij niet echt prioritair is. Ik ben geen rijk persoon, maar ik heb geen geldproblemen en ik kom toe. Dan hoor je me niet klagen. Het enige wat ik misschien ontbreek is dat beetje extra om nog te kunnen reizen (wat ik nu ook kan, maar blijkbaar wil ik graag de zekerheid van die reserve).
5. Ben je blij met hoe je eruit ziet en met je conditie? 6 - hoe ik eruit zie is tussen de twee. Conditie is best goed.
6. Ben je blij met hoe anderen je zien in de maatschappij? 3 - Neen, hoewel ik me er minder aan stoor dan vroeger.
7. Ben je blij met hoe je omgeving eruitziet/zich typeert (regio, huis, buren, werkomgeving)? 4 - Ik heb vaak verandering van omgeving nodig, die heb ik nu ook nodig. Maar verder ben ik wel tevreden en kan ik niet klagen dat ik in Belgie geboren ben. Ik had het slechter kunnen treffen, hoewel ik liever gewoon op loofafstand bij een natuurgebied woonde.
8. Ben je blij met je verleden en ben je hoopvol over de toekomst? 4 - Verleden is een ramp, toekomst is niet echt hoopgevend maar echt zo een zwart negatief beeld is het eigenlijk ook niet. Ook al veel mooie ervaringen gekend, en ook de toekomst zal dat wel nog bieden.
9. Ben je blij met hoe je je vrije tijd spendeert? 6 - Dat is oké, misschien moet ik wat meer reizen of een nieuwe hobby zoeken, maar aside of that, it is fine.
10. Welk cijfer zou je je geluk op een gemiddelde dag geven? Een vijfje.

48/100

Net geen voldoende dus.

Nicolazz
27 september 2016, 09:30
8 - Ja, ik heb het geluk gehad een degelijk diploma te kunnen behalen.
Moraal gezien ben ik ook een zeer correct en betrouwbaar persoon.

5 - Tussen de twee. Diep vanbinnen besef ik dat ik alles behalve mag klagen.
Maar ik heb zeer moeilijk een gevoel van voldoening. Ik wil steeds meer.

7 - Ja, ik heb een top vriendengroep. Echt top.
Ook een vriendin met top kwaliteiten. Enkel vergeet ik dit soms te waarderen.

5 - Ik kan niet klagen. Maar zoals hierboven vermeld wil ik steeds meer...
Ik heb bepaalde doelen in mijn leven en ik maag me zorgen dat ik ze niet zal kunnen realiseren.

9 - Ja, ik weet dat ik er goed uit zie (klinkt mss wat raar, but it is what it is).

8 - Ja, de mensen zien mij als een degelijk persoon. Nu nog wat prestige proberen te krijgen gedurende mijn carrière.

7. Ben je blij met hoe je omgeving eruitziet/zich typeert (regio, huis, buren, werkomgeving)?
7 - Ja, woon net buiten centrum Gent in een mooi huurhuisje. Ik ben er echt graag.
Maar mijn ultieme droom blijft om een mooi huis te kunnen kopen op het platteland :)

6 - Ik vind de toekomst eerder stresserend dan hoopvol

6 - Ja en nee. Ik vind het zalig om een dag binnen te blijven en te gamen waneer ik daar de kans toe heb.
Maar ik besef dat ik nuttigere dingen zou kunnen doen.

7 - Ik heb niet teveel zorgen aan mijn hoofd. Mijn dagen zijn enkel wat saai op dit moment. Opstaan - werken - thuiskomen - koken/eten - TV kijken - slapen.
Ik heb een nieuwe hobby nodig :)

Totaal: 68/100.
Over het algemeen vrij tevreden. Mijn grootste probleem is dat ik niet geniet van de dingen die ik op dit moment heb, maar steeds aan de toekomst denk.

Kevjoe
27 september 2016, 10:35
8 - Ik heb er voor moeten werken, maar ik zit eindelijk op een punt waar ik van mezelf kan zeggen dat ik blij ben dat ik er ben. Ik zit in de sector dat ik wil, ik kan de dingen die ik wou (programmeren etc).
Spiritueel/moraal heb ik een duidelijk doel wat ik wil bereiken en de juiste mindset ervoor om het te bereiken.

5 - Nee, ik wil verder geraken dan waar ik nu ben. Ik denk wel niet dat ik ooit blij ga zijn.

3 - Net een breuk achter de rug waarvan de wonden nog heel vers zijn. Ik kan dus niet echt gelukkig zijn op dat vlak, en qua vrienden heb ik hierdoor ook wel een paar steken gehad.
Qua vrienden heb ik wel genoeg echte vrienden die ik volledig vertrouw. Mijn familie woont toch wel 150km weg van mij, dus op zich kan dat ook beter.

9 - Het mag altijd meer zijn natuurlijk, maar ik ben blij met wat ik nu verdien, het is een aardige stap omhoog vergeleken met vroegere jobs.

2 - Nee, absoluut niet. Hier probeer ik actief aan te werken en ik begin binnenkort met quasi dagelijks te zwemmen om de conditie op te bouwen.
Qua uiterlijk ga ik nooit tevreden zijn vrees ik.

6 - Ja en nee. Ik ben blij met wat ik bereikt heb en ik kan er ondertussen best trots op zijn, maar vaak zien anderen niet in wat ik doe omdat het een vreemde wereld is voor anderen. IT staat gelijk aan met computers werken voor hun, terwijl het zoveel meer is. Vaak beseffen ze niet hoe moeilijk en vermoeiend het kan zijn ;)
Het is heel moeilijk voor mij om tegen mensen over mijn werk te praten, omdat 99% van de mensen waar ik mee om ga geen benul heeft van wat ik bedoel.

8 - Ik woon alleen, ik ben van niemand afhankelijk. Op zich is dat wel goed. De regio is heel erg groen, ik zit dicht bij een pretpark, ik heb een paar hele goeie buren, dus klagen doe ik niet. Op mijn werk zit het ook wel snor.

5 - Mijn verleden is alles behalve goed geweest voor mij, dus vandaar 0 op dat stuk. 5 voor de toekomst, waar ik alle vertrouwen in heb. Ik geraak er wel, of er iemand aan mijn zijde staat of niet.

8 - Ik spendeer veel vrije tijd aan vrienden, gamen en bijleren. Ik zit niet graag stil en hou me dus veel bezig.

7 - Ik fluctueer nogal, het ene moment kan ik me super voelen, het andere moment voel ik me slecht. Nogal moeilijk in te delen, maar al bij al is het ooit veel slechter geweest.
Ik denk dus dat ik kan zeggen dat ik best gelukkig ben.

Alles kan je raten op 10 punten (met eventueel duiding), en dan kan je alles bijeentellen en dan kan je een totaal op 100 punten geven.

Totaal: 61/100.
Goed, maar niet 100% waar ik wil zijn.

glashelder
27 september 2016, 13:37
9. Eigenlijk wel. Ik heb altijd mijn ups en downs of van die dagen dat ik denk dat ik een verschrikkelijk mens ben, maar intellecueel, spiritueel of moreel zit er niet echt iets fouts, denk ik. Ik probeer een goeie persoon te zijn.

7,5. Ik ben vooral blij met wat ik in de laatste jaren heb bereikt: mijn middelbaar diploma gehaald, mijn universitair diploma gehaald, een goeie job gevonden, alleen gaan wonen, verhuisd naar Antwerpen. Alles daarvoor was een beetje een rommeltje en daardoor heb ik soms wel het gevoel dat het allemaal anders had kunnen zijn. Maar ik weet ook niet of dat slechter of beter had geweest, natuurlijk.

6. Mijn liefdesleven kent momenteel héél veel stress (familiale omstandigheden etc) en getwijfel, daardoor soms het gevoel dat ik het allemaal niet meer weet. Maar ik word er niet diep ongelukkig door, of zo. Het is iets dat momenteel een beetje aan het rommelen is en dat nog wel even zo door zal gaan. Vrienden is altijd oke geweest (ik heb geen of weinig vrienden en ik vind dat wel goed zo). Familie is een beetje een lastige. Door mijn verhuis heb ik minder (sporadisch) contact met mijn familie en dat is soms moeilijk voor mij, zeker nu ik dit jaar meter ben geworden. Ik spring niet meer zo gemakkelijk binnen en heb soms een beetje het gevoel dat ik daardoor van alles mis.

10. Ja.

6. Nee :p Ik heb mezelf nooit knap gevonden en heb daar vroeger serieuze problemen mee gehad. Nu wel wat minder (daarom toch nog een positief cijfer), maar ik kan nog steeds niet zeggen dat ik mezelf geweldig vind, of zo. Conditie is een Dingetje.

5. Ik weet eigenlijk niet hoe anderen mij zien? En wat zijn anderen dan? Mijn collega's, de buren, de vrienden van mijn lief, mijn familie? Van sommige mensen weet ik hoe ze mij zien of hoe ze mij 'interpreteren' en daar ben ik dan best tevreden van. Van sommigen weet ik het niet en daar maak ik altijd het ergste van, in mijn voorstelling ;)

7. Ik ben blij met hoe de situatie nu is, op dit moment, maar het is iets tijdelijks. Ik woon in een appartement in centrum Antwerpen, heel dichtbij mijn werk en dichbij alles, maar ik ga hier niet mijn hele leven wonen. Af en toe is het mij toch ietsje te druk en ik heb het gevoel dat ik steeds de overgang van seizoenen mis.

8. Het verleden was kut (maar daar verander je nu eenmaal niks aan) en ik ben wel hoopvol over de toekomst.

7,5. Soms zou ik graag een wat meer tastbare hobby hebben dan 'internetten en series kijken en wat spelletjes spelen', maar ik hou dat ook nooit vol. Aan de andere kant verveel ik mij ook nooit hoor, in het weekend zijn er altijd leuke dingen gepland en in de komende maanden staan er nog wat leuke dingen op de agenda (paar comedy shows en concerten).

Een 7 want dat klinkt wel gemiddeld.

In totaal een 73 dus ik vind dat wel oke.

Hiapoe
27 september 2016, 14:03
1. Ben je blij met wie je bent (intellectueel/spiritueel/moraal/...) - 8
Ja, als seculiere atheïstische humanist stel ik de mens en het algemeen welzijn van alle mensen in de wereld en de maatschappij waarin ik leef op nummer één bij al mijn beslissingen rond socio-economische thema's. Ik ben ervan overtuigd dat dit een heel erg positieve manier is om spiritualiteit en moraliteit te beleven in het leven. Ik prijs mezelf ook gelukkig dat ik de capaciteiten bezit om veel te lezen en leren (geschiedenis, politiek,...)

2. Ben je blij met wat je zover hebt bereikt? - 9
Ik kan eigenlijk niet heel erg veel meer wensen dan waar ik sta en wat ik heb... prioriteit nummer 1 is iets waar je weinig aan kan doen: een goeie gezondheid. Alé ja, ik rook niet, drink geen alcohol,... dus je kan er in zekere zin wel iets aan doen, maar goed, ziekte kan iedereen overkomen, gelijk hoe gezond je probeert te leven natuurlijk.
Voor de rest heb ik materieel alles wat ik wil: een huis, een tuin, een snookertafel, een pc,...

3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie)? - 9
Tjah, wat kan ik zeggen: prachtige vrouw, 2 prachtige kinderen, niet veel vrienden maar wel goeie... een kleine familie en ik heb met iedereen een goede verstandhouding... dus ja...

4. Ben je blij met het geld dat je verdient? - 9
Met mijn opleidingsniveau, leeftijd, etc... kan ik me niet veel beter wensen... mij hoor je niet klagen.

5. Ben je blij met hoe je eruit ziet en met je conditie? - 8
Ik zou opnieuw wat meer moeten sporten (fietsen). Sinds mijn kinderen er zijn ben ik wel wat bijgekomen omdat ik geen tijd meer heb om te sporten. Maar al bij al interesseert uiterlijk me niet zo heel erg veel. Gezondheid is belangrijker dan hoe je eruit ziet.

6. Ben je blij met hoe anderen je zien in de maatschappij? - 9
Hoe anderen mij zien vind ik persoonlijk eigenlijk niet zo belangrijk... Ik zou ook willen zeggen dat niemand het belangrijk moet vinden van hoe ik ze zie...

7. Ben je blij met hoe je omgeving eruitziet/zich typeert (regio, huis, buren, werkomgeving)? - 7
Er is nog veel werk in huis qua afwerking (valse plafonds, een trap, de tuin,...) dus daar heb ik soms wat frustratie over.
Ik ben ook nogal slordig in praktijk... terwijl ik heel graag geordend zou zijn... en dat frustreert me soms ook :p

8. Ben je blij met je verleden en ben je hoopvol over de toekomst? - 9
Als mij de vraag gesteld wordt: "Wat zou je veranderen of anders doen als je je leven opnieuw zou mogen doen?" dan is mijn antwoord altijd: "Niks".
dat wil niet zeggen dat er geen problemen voorgevallen zijn in mijn leven of zaken die ik niet leuk vond. Maar dat wil zeggen dat ik hou van mezelf, zoals ik ben, inclusief alles wat ik fout doe in het leven. Als ik zaken zou beginnen veranderen, zou ik nu niet zijn wie ik ben. Ook de tegenslagen in het leven hebben me gevormd tot wie ik nu ben. Dus als ik dan denk aan zaken die foutgelopen zijn en dan denk wat de gevolgen zouden zijn geweest als die niet fout waren gelopen, dan zie ik onmiddellijk dat ik waarschijnlijk een ander leven zou gehad hebben, en ik hou van mijn leven. En alles wat ik in het verleden gedaan heb, heeft me geleidt tot dit leven... dus ik zou niks anders willen gedaan hebben... makes sense?

9. Ben je blij met hoe je je vrije tijd spendeert? - 7
Ik zou terug wat meer willen sporten, zal komen als mijn kinderen wat ouder zijn denk ik.

10. Welk cijfer zou je je geluk op een gemiddelde dag geven? - 9
Ik loop fluitend en zingend door het leven (letterlijk).

Totaal: 84/100

Nahrtent
27 september 2016, 14:22
Ik ga hier nu niet heel mijn leven uit de doeken doen maar toch dit:

Who cares? :wtf: "Anderen in de maatschappij" dan nog wel, moest het nu nog "Anderen in je vriendenkring" of zo geweest zijn... "De maatschappij" is een abstract begrip waarmee in feite een heleboel mensen wordt bedoeld wiens mening over mij als persoon, iemand die 99,99% van hen niet kent, mij nu eens absoluut geen reet interesseert.

Als een score op deze vraag dan 10% van mijn totaal geluk zou moeten representeren, zijn we toch volledig verkeerd bezig? OP is godbetert gebuisd op zijn eigen gelukstest, mede doordat hij een 3 scoort op deze vraag. Dat is gewoon compleet absurd imo.

“I have often wondered how it is that every man loves himself more than all the rest of men, but yet sets less value on his own opinion of himself than on the opinion of others.”
- Marcus Aurelius

Sooth Awful
27 september 2016, 14:52
Allez, ik zal deze shizzle ook eens invullen.

1. Ben je blij met wie je bent (intellectueel/spiritueel/moraal/...):
Ik kan over alles wel meepraten en ik trek mij geen zak aan van wat andere mensen willen of denken. En meer moet dat voor mij niet zijn.
Soms zou ik wel iets optimistischer willen zijn.

8/10

Tgoh, ik ben fysiek en mentaal heel gezond en ik voel me altijd goed in m'n vel. Ik studeer iets wat me interesseert en waar ik goed in ben.
Soms zou ik nog wel ietske meer durfal willen zijn, maar voor de rest ben ik content met wat ik al bereikt hebben.

8.5/10

Ik heb een knappe en aangename vriendin en leuke vrienden. De relatie met de familie is nooit goed geweest, maar dat is vooral omdat ik dat zelf wilde. Dat ik de overgrote meerderheid van m'n familie nooit zie vind ik een goede zaak.

9/10

Ik verdien geen geld buiten een occasionele vakantiejob, maar voor de rest heb ik niet te klagen. Als ik iets echt wil hoef ik het alleen maar te vragen of heb ik geld genoeg om het zelf te kopen.
Totaal onbezonnen op financieel vlak dus.

10/10

Ik heb me nooit erg speciaal gevonden qua uiterlijk. Ik ben wel redelijk modebewust en verzorg m'n lichaam. Ik heb desondanks wel altijd al goed in de markt gelegen (bij beide geslachten). Ik heb wel totaal geen complexen, dus ik denk dat dat ook al veel geeft.
Als ik toch iets echt zou mogen veranderen, dan zouden het iets dikkere polsen zijn. Hoe vaak ik ook mag trainen, ik heb genetisch dunne polsen. :D

9.5/10

Wat andere mensen over mij denken kan mij weinig schelen. Maar als m'n ouders en dichte vrienden zeggen dat ik goed bezig ben dan ben ik stiekem toch wel content.

8.5/10

Tgoh, wij hebben zoveel machines in huis dat er weinig klusjes gedaan moeten worden. Ik heb een grote kamer die ik volledig zelf ingericht heb. Ik woon dicht bij Antwerpen, doch rustig en over een groot bos.
Ik heb wel buren waar ik niet zoveel van moet hebben.

8/10

Ik ben heel pessimistisch over de toekomst an sich (en dat is wel redelijk accuraat als je de actualiteit van de laatste tijd volgt).
Al ben ik wel redelijk hoopvol van hoe ik over pakweg 20 jaar in het leven zal staan, maar voor de omgeving/samenleving waar ik in zal leven ben ik wel wat bang.

7/10

Ik spendeer eigenlijk naar mijn goesting te veel tijd online en te weinig offline. Ik was vroeger heel actief in clubverband (scouts, atletiek, skiën), en de laatste 2-3 jaar is dat zo goed als volledig weggevallen door initieel eerst tijdsgebrek. Ik ben wel redelijk actief in het studentenleven en -organisaties, maar hoe langer hoe meer begint dat monotoon te worden. Elke week in hetzelfde café pinten zuipen en af en toe een TD/.. begint na 2 jaar ook sterk te vervelen.
Ik ben wel heel content met dat ik veel met m'n vriendin samen doe. Ik kan er echt van genieten van met alleen ons twee'tjes een hele dag iets samen te gaan doen. Ik reis ook (voorlopig) genoeg, dus daar ben ik ook content van.

Al bij al ben ik wel van plan om m'n vrije tijd wat iets nuttiger in te vullen. Misschien opnieuw inschrijven in een club.

Enfin, een 7/10

Ik ken tamelijke ups en downs van dag tot dag. Typisch ben ik na een zwaar week(end) qua feesten en/of schoolwerk wel wat uitgeblust, maar ik herstel heel snel. Ik kan ook vaak heel euforisch zijn.

Een 7.5/10 is een redelijk accuraat gemiddelde.

--

83/100

Gonzo
27 september 2016, 14:58
OP is godbetert gebuisd op zijn eigen gelukstest, mede doordat hij een 3 scoort op deze vraag. Dat is gewoon compleet absurd imo.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, SinDweller. Lijkt mij een goe begin!

“I have often wondered how it is that every man loves himself more than all the rest of men, but yet sets less value on his own opinion of himself than on the opinion of others.”
- Marcus Aurelius

"When a man sees his end... he wants to know there was some purpose to his life. How will the world speak my name in years to come? Will I be known as the philosopher? The warrior? The tyrant...? Or will I be the emperor who gave Rome back her true self?" - Marcus Aurelius

zOMG GLADIATOR :love:

Nahrtent
27 september 2016, 15:01
"When a man sees his end... he wants to know there was some purpose to his life. How will the world speak my name in years to come? Will I be known as the philosopher? The warrior? The tyrant...? Or will I be the emperor who gave Rome back her true self?" - Marcus Aurelius

Die filmquote gaat in tegen zowat alles waar hij in geloofde. Lof en faam interesseerden die mens echt geen zak.
Hier nog een echte: "How many after being celebrated by fame have been given up to oblivion; and how many who have celebrated the fame of others have long been dead."

HelpYouFall
27 september 2016, 15:03
"The frost, sometimes it makes the blade stick." - Maximus Decimus Meridius

En wat zitten wij hier eigenlijk over ne betasul als den Aurelius bezig (die zelfs belangrijke posities aan de minnaars van zijn vrouw gaf, cuz reasons...), terwijl ge ook de Grote hebt.

Goan met dieje peirdekop (http://s2.quickmeme.com/img/35/35a36a68966fa09eca00e910b7a415e20aed8f06dfc0bb0d70 f654e2316e2000.jpg)

ON-TOPIC: ik geef mezelf zeker een 63,5/100 op de Lakigigarschaal. Niet ontevreden, maar alles kan altijd beter.

Sooth Awful
27 september 2016, 15:09
Nice thread hijack

f33db4ck
27 september 2016, 15:27
Ja, als seculiere atheïstische humanist stel ik de mens en het algemeen welzijn van alle mensen in de wereld en de maatschappij waarin ik leef op nummer één bij al mijn beslissingen rond socio-economische thema's.

http://i.imgur.com/QdUoxMw.png

Lakigigar
27 september 2016, 17:55

Who cares? :wtf: "Anderen in de maatschappij" dan nog wel, moest het nu nog "Anderen in je vriendenkring" of zo geweest zijn... "De maatschappij" is een abstract begrip waarmee in feite een heleboel mensen wordt bedoeld wiens mening over mij als persoon, iemand die 99,99% van hen niet kent, mij nu eens absoluut geen reet interesseert.

Als een score op deze vraag dan 10% van mijn totaal geluk zou moeten representeren, zijn we toch volledig verkeerd bezig? OP is godbetert gebuisd op zijn eigen gelukstest, mede doordat hij een 3 scoort op deze vraag. Dat is gewoon compleet absurd imo.

- Marcus Aurelius

Ja, ik had het van ergens anders overgenomen. Je kan er ook vrienden, of familie gaan bij toerekenen. Maar je hebt wel gelijk. Tegelijkertijd trek ik me veel alsook weinig van aan wat anderen over me denken. Vaak is het ook zo dat ik me inbeeld hoe anderen over me denken (toevallige passanten), en wellicht heb ik daardoor vaak een gesloten houding tegenover anderen.

Nu of ik een 48 of een 50 zou hebben maakt in principe weinig uit. Verandert de kern van de zaak niet.

Preske
27 september 2016, 19:30
Ik ga hier niet antwoorden anders krijg ik weer het verwijt van negatief te zijn :p

Carrion
27 september 2016, 21:08
Ik ging eerst in de "kan jij zeggen dat je gelukkig bent" thread posten, maar deze maakt het met die vragen wat overzichtelijker want anders ga ik 9/10 weer een incoherent verhaal neerpoten :p

Moraal en spiritueel zit alles wel snor. Alleen op intellectueel vlak heb ik spijt van sommige beslissingen, de voornaamste is het niet afmaken van mijn hogere studies. Ik ben niet de allerslimste persoon ter wereld maar normaal zou een bachelor opleiding geen probleem mogen opleveren. En daar heb ik enorm veel spijt van dat ik die toen niet heb afgemaakt vanwege een relatiebreuk.

6/10

Neen. Ik ben na het stoppen met m'n studies enkele jaren op de dool geweest en zit momenteel vast in een interim job waar ik alles behalve gelukkig met ben. En ik zie (soms ook vanwege m'n zelfmedelijden) niet meteen een oplossing om dit echt structureel op te lossen. Gelukkig betaald ze nog redelijk goed, dat maakt het nog een beetje goed. Het enige waar ik wel blij met ben wat ik bereikt heb is op muzikaal vlak, in verschillende Europese landen gespeeld, grote festivals en clubshows gespeeld.

4/10

Ik ben ondertussen al meer dan 5 jaar single, dus liefdesleven stelt niet veel voor. Vrienden weet ik nooit meteen wat ik ervan moet denken. Ik heb wel een paar mensen die ik echt m'n vrienden kan noemen maar in onze grote, algemene vriendenkring weet ik nooit hoe ik mij moet gedragen of hoe ze mij bekijken. Heeft er een beetje mee te maken dat ik vroeger jarenlang gepest en buitengesloten werd waardoor ik toch merk dat ik op sociaal vlak minder capabel ben. Gewoon op café met 1 iemand zitten kan ik bv maar met 1-2 mensen. Daarbovenop heb ik vanwege m'n ervaringen in het verleden veel problemen met het vertrouwen van mensen waardoor ik me vaak afvraag of iets bv. als grapje of echt kwetsend bedoeld was of dat ze me effectief tof vinden of gewoon vriendelijk zijn omdat ik bv. niet drink en makkelijk als taxi kan fungeren.

Familie interesseert me amper. Enkel m'n naaste familie (ouders, grootouders langs moeders kan, zus, schoonbroer en metekind) zijn de mensen waar ik echt om geef. Met enkele neven/nichten langs m'n moeders kant kan ik ook goed om. De familie langs m'n vaders kant kan me langs 1 nonkel en 1 tante werkelijk gestolen worden.

5/10

Zoals gezegd heb ik momenteel geen vast contract maar een interim contract. Maar het loon is daar niet slecht bij dus daar heb ik niet over te klagen.

7/10

Ik ben alles behalve blij met mijn uiterlijk. Ik heb tot m'n 25 (ik ben nu 27) altijd gekampt met zwaar overgewicht (een van de redenen van de pesterijen). Ik ben nu wel dat overgewicht kwijt maar het heeft wel wat schade achter gelaten in de vorm van losse huid. Nu weet ik wel dat de losse huid enorm meevalt in verhouding met m'n gewichtsverlies (+- 37-38 kg). Ik had gewoon vroeger meer moeten luisteren naar m'n ouders, daar sla ik me nog dagelijks voor tegen de kop. Vooral vanwege het feit dat ik wel de bouw heb om echt een sportief lichaam te hebben en altijd graag verschillende sporten beoefend heb. Ook dat ik nooit een beugel gedragen heb ik iets waar ik spijt van heb. Het is nu niet dat m'n tanden alle richtingen uitstaan ofzo. M'n bovenste tanden staan eigenlijk goed recht, enkel m'n onderste staan niet mooi naast elkaar. Niets extreems maar toch, dit zijn 2 dingen samen met het niet behalen van m'n diploma waar ik zo'n enorme spijt van heb.

2/10

Geen idee hoe anderen in de maatschappij mij zien, ik vind dit nogal een vreemde vraagstelling.

Geen score dus

Ik woon nog bij m'n ouders, het huis is niet 100% wat ik ooit zou willen maar ik heb geen klagen. Ik woon graag in Tessenderlo, alle voorzieningen, 15 minuten van Hasselt, 30 minuten van Antwerpen, etc. Ik zie me persoonlijk nooit ergens anders wonen.

8/10

Zoals al gezegd heb ik veel spijt van het verleden en over de toekomst ben ik momenteel alles behalve hoopvol omdat ik niet weet wat ik ermee moet aanvangen.

1/10

Ja en nee. Ik ben altijd al een heel introvert persoon geweest. Ik kan makkelijk weken of maanden gewoon thuis blijven in de weekends ofzo ipv op stap te gaan. Ik kijk heel graag naar films en series en kan me daar wel goed met amuseren. Ik sport elke dag en ga elke zaterdag voetballen waar ik toch een paar uur zoet mee ben. Maar over het algemeen zou ik liever wat socialer zijn. Ik ga gewoon niet graag op stap en elke vrijdag en zaterdag, week in week uit in hetzelfde café zitten is gewoon saai in mijn ogen. Maar ik merk in het algemeen dat ik me meer en meer begin te isoleren. Zelfs op momenten dat ik sociaal kan gaan doen en tussen de mensen kan zijn ga ik vaak thuis blijven of tegen 23:00 al terug richting thuis. Ik zit gewoon liever thuis op m'n gemak.

5/10

5/10

Aangezien ik vraag 6 heb overgeslagen geef ik dus een totaalscore op 90:

43/90

Philharmoniker
27 september 2016, 21:19
Ik ging eerst in de "kan jij zeggen dat je gelukkig bent" thread posten, maar deze maakt het met die vragen wat overzichtelijker want anders ga ik 9/10 weer een incoherent verhaal neerpoten :p

Moraal en spiritueel zit alles wel snor. Alleen op intellectueel vlak heb ik spijt van sommige beslissingen, de voornaamste is het niet afmaken van mijn hogere studies. Ik ben niet de allerslimste persoon ter wereld maar normaal zou een bachelor opleiding geen probleem mogen opleveren. En daar heb ik enorm veel spijt van dat ik die toen niet heb afgemaakt vanwege een relatiebreuk.

6/10

Neen. Ik ben na het stoppen met m'n studies enkele jaren op de dool geweest en zit momenteel vast in een interim job waar ik alles behalve gelukkig met ben. En ik zie (soms ook vanwege m'n zelfmedelijden) niet meteen een oplossing om dit echt structureel op te lossen. Gelukkig betaald ze nog redelijk goed, dat maakt het nog een beetje goed. Het enige waar ik wel blij met ben wat ik bereikt heb is op muzikaal vlak, in verschillende Europese landen gespeeld, grote festivals en clubshows gespeeld.

4/10

Ik ben ondertussen al meer dan 5 jaar single, dus liefdesleven stelt niet veel voor. Vrienden weet ik nooit meteen wat ik ervan moet denken. Ik heb wel een paar mensen die ik echt m'n vrienden kan noemen maar in onze grote, algemene vriendenkring weet ik nooit hoe ik mij moet gedragen of hoe ze mij bekijken. Heeft er een beetje mee te maken dat ik vroeger jarenlang gepest en buitengesloten werd waardoor ik toch merk dat ik op sociaal vlak minder capabel ben. Gewoon op café met 1 iemand zitten kan ik bv maar met 1-2 mensen. Daarbovenop heb ik vanwege m'n ervaringen in het verleden veel problemen met het vertrouwen van mensen waardoor ik me vaak afvraag of iets bv. als grapje of echt kwetsend bedoeld was of dat ze me effectief tof vinden of gewoon vriendelijk zijn omdat ik bv. niet drink en makkelijk als taxi kan fungeren.

Familie interesseert me amper. Enkel m'n naaste familie (ouders, grootouders langs moeders kan, zus, schoonbroer en metekind) zijn de mensen waar ik echt om geef. Met enkele neven/nichten langs m'n moeders kant kan ik ook goed om. De familie langs m'n vaders kant kan me langs 1 nonkel en 1 tante werkelijk gestolen worden.

5/10

Zoals gezegd heb ik momenteel geen vast contract maar een interim contract. Maar het loon is daar niet slecht bij dus daar heb ik niet over te klagen.

7/10

Ik ben alles behalve blij met mijn uiterlijk. Ik heb tot m'n 25 (ik ben nu 27) altijd gekampt met zwaar overgewicht (een van de redenen van de pesterijen). Ik ben nu wel dat overgewicht kwijt maar het heeft wel wat schade achter gelaten in de vorm van losse huid. Nu weet ik wel dat de losse huid enorm meevalt in verhouding met m'n gewichtsverlies (+- 37-38 kg). Ik had gewoon vroeger meer moeten luisteren naar m'n ouders, daar sla ik me nog dagelijks voor tegen de kop. Vooral vanwege het feit dat ik wel de bouw heb om echt een sportief lichaam te hebben en altijd graag verschillende sporten beoefend heb. Ook dat ik nooit een beugel gedragen heb ik iets waar ik spijt van heb. Het is nu niet dat m'n tanden alle richtingen uitstaan ofzo. M'n bovenste tanden staan eigenlijk goed recht, enkel m'n onderste staan niet mooi naast elkaar. Niets extreems maar toch, dit zijn 2 dingen samen met het niet behalen van m'n diploma waar ik zo'n enorme spijt van heb.

2/10

Geen idee hoe anderen in de maatschappij mij zien, ik vind dit nogal een vreemde vraagstelling.

Geen score dus

Ik woon nog bij m'n ouders, het huis is niet 100% wat ik ooit zou willen maar ik heb geen klagen. Ik woon graag in Tessenderlo, alle voorzieningen, 15 minuten van Hasselt, 30 minuten van Antwerpen, etc. Ik zie me persoonlijk nooit ergens anders wonen.

8/10

Zoals al gezegd heb ik veel spijt van het verleden en over de toekomst ben ik momenteel alles behalve hoopvol omdat ik niet weet wat ik ermee moet aanvangen.

1/10

Ja en nee. Ik ben altijd al een heel introvert persoon geweest. Ik kan makkelijk weken of maanden gewoon thuis blijven in de weekends ofzo ipv op stap te gaan. Ik kijk heel graag naar films en series en kan me daar wel goed met amuseren. Ik sport elke dag en ga elke zaterdag voetballen waar ik toch een paar uur zoet mee ben. Maar over het algemeen zou ik liever wat socialer zijn. Ik ga gewoon niet graag op stap en elke vrijdag en zaterdag, week in week uit in hetzelfde café zitten is gewoon saai in mijn ogen. Dan zit ik liever thuis op m'n gemak.

5/10

5/10

Aangezien ik vraag 6 heb overgeslagen geef ik dus een totaalscore op 90:

43/90

Wat gij nodig hebt
1) Een duidelijke visie
2) Eens goed poepen op de leuvense steenweg
3) Trip naar las vegas, serieus been there and done that alleen op men 21ste! af! af ! af!
4) nr 2
5) herhalen van nr 5 en nr2
6) stuk in kloten zuipen

puni
27 september 2016, 21:33
11/10, would rate myself again.

Sarcastr0
27 september 2016, 22:24
Wat een dwaze snul thread is dit.
Stel klagers en zagers
1. Ben je blij met wie je bent (intellectueel/spiritueel/moraal/...)<br />
Ik heb een bovengemiddeld iq en goeie softskills op bepaalde gebieden. Ik praat tegen god als mijn vader en mijn morele waarden zijn flexibel als het mij past.
10/10
2. Ben je blij met wat je zover hebt bereikt?<br />
Ik kan mijn kinderen liefde en eten geven, wa wilt ne mens nog meer. En ik heb veel kunnen reizen
10/10
3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie)?<br /> ik heb de -voor mij- perfecte vrouw en select groepje mensen die er zijn als het moet.
10/10
4. Ben je blij met het geld dat je verdient?<br />
Geld geld, Who cares tenzij je honger lijdt.
10/10
5. Ben je blij met hoe je eruit ziet en met je conditie?<br />
Ik ben fucking fabulous.
11/10
6. Ben je blij met hoe anderen je zien in de maatschappij?<br />
Hoe is dit een bepalende factor????
10/10
7. Ben je blij met hoe je omgeving eruitziet/zich typeert (regio, huis, buren, werkomgeving)?<br />
Huisje boompje in de stille Kempen
10/10
8. Ben je blij met je verleden en ben je hoopvol over de toekomst?<br />
I got this.
10/10
9. Ben je blij met hoe je je vrije tijd spendeert?<br /> gezin, lezen, gamen
10/10
10. Welk cijfer zou je je geluk op een gemiddelde dag geven?<br />
<br />
10/10
101/10

Leven is veel gemakkelijker als ge uzelf geweldig vindt. Gwn een tip

brandon_
27 september 2016, 22:48
9
10
8
10
10
10 (als in "interesseert me geen hol")
9
8
10
8

84 dus... 5 jaar geleden was dat nog wel een stuk lager (liefdesperikelen...) en wat de toekomst betreft... ik kan alleen maar hopen dat het over 5 jaar nog steeds zo'n goed cijfer gaat blijven als vandaag natuurlijk, maar da's afwachten :)

Een gezondheidsgerelateerde vraag had ook nog wel opportuun geweest in dit topic denk ik.

Kevjoe
28 september 2016, 08:27
Wat een dwaze snul thread is dit.
...

Da's inderdaad compleet waar, het maakt het leven heel wat makkelijker voor jezelf, maar niet altijd voor anderen. En dat kan zich weer op jou neerslaan.
Hetgene wat mij vooral goed laat voelen is doelen vooropstellen en die dan ook halen, altijd een duidelijke visie hebben voor dingen.

s.i.m.o.n
28 september 2016, 18:29

8
Ik ben slim, maar haal er voor mijn gevoel nog niet het maximum uit. Ik ben goed voor iedereen, in die mate dat het soms negatief is voor mezelf.

7
Wat een vraag. Kon beter, maar kon zeker ook slechter.

10
Ik heb een super vriendengroep. Een stuk of 10 man die ik al ken sinds het eerste leerjaar en waar ik nog steeds veel mee om ga. Ik heb een toplief. Mijn familie is awesome. Mijn collega's zijn geweldig.

6
Neen, maar ik heb werk en dat vind ik momenteel belangrijker.

8
Ik mag er zijn. Ik zou gezien mijn lichaamsbouw een goede conditie moeten hebben, helaas is de realiteit anders.

7
De mensen die mij deftig kennen respecteren mij.

8
Ja, al had ik graag wat minder verhuisd, mijn gescheiden ouders dachten daar anders over.

7
Ik ben niet trots op sommige keuzes die ik gemaakt heb, al kan ik ze ook wel begrijpen als ik er nu op terugkijk. Zeer hoopvol over de toekomst.

9
Ik zit niet stil, heb genoeg hobbies.

8
Ik ben gelukkig, maar het kan altijd nog beter

Wat wil je bereiken met dit topic Lakigigar? Niet denigrerend bedoeld, maar als je gelukkiger wilt worden, zul je zelf moeten ondernemen. Ik heb ook lange tijd mezelf onderdompeld in zelfmedelijden, maar daar ben ik niet ver mee gekomen. Actie --> reactie.

Pol86
29 september 2016, 10:37
Op intellectueel vlak ben ik in het algemeen tevreden. Vaak denk ik dat ik er meer uit kan halen, maar het lijkt mij niet dat ik hier de doorzetting en motivatie voor heb. Misschien wil dit ook iets zeggen over mijn intellect?
Met spiritualiteit en moraliteit ben ik niet bewust bezig. Bijgevolg heb ik hier ook niet veel over te zeggen.
2. Ben je blij met wat je zover hebt bereikt? - 4
Had je me dit twee jaar geleden gevraagd, dan had ik ja gezegd.
Ik heb mijn diploma, ik volg af en toe enkele cursussen en vond voldoening in mijn werk.
Op vandaag is dit heel anders. Mijn werk ben ik ondertussen strontbeu en hoe meer ik er over denk, hoe meer ik er van overtuigd raak dat ik afgelopen 7 jaar niet veel bijgeleerd heb. Dit ervaar ik nu ook in mijn sollicitatieproces. Hoewel ik professionele ervaring opgebouwd heb, lijkt het mij dat ik geen ervaring heb om hetgeen te doen die ik zou willen doen.
Bijgevolg zit ik voor het moment op professioneel vlak serieus in de knoop met mijzelf.

Omwille van bovenstaande en enkele andere redenen moet ik vandaag ook opletten dat ik er op privé vlak geen puinhoop van maak.
Hoewel dit vandaag nog niet het geval is, is de kans op financiële problemen niet onbestaande. Dit omwille van enkele genomen beslissingen die serieus kunnen tegenslaan.

3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie)? - 6
Geen probleem. Ik heb een goede vrouw, een pracht van een kind en enkele goede vrienden.
Die laatste zou ik misschien iets meer moeten zien, maar ja... prioriteiten zeker?
Met mijn dichte familie ben ik zeer tevreden. Ik heb een goede thuis en schoonthuis.
Helaas is mijn vader ongeneeselijk ziek waardoor dit extra zorgen met zich meebrengt.
Normaal zou ik dus een 8 geven, maar door de impact van die ziekte geef ik mijzelf hier een 6.

4. Ben je blij met het geld dat je verdient? - 7
Voorlopig wel. De toekomst ziet er minder rooskleurig uit.

5. Ben je blij met hoe je eruit ziet en met je conditie? 7
Met hou ik er uit zie heb ik geen problemen. Met de conditie is het een stuk slechter gesteld.
Op zich is dit iets waaraan ik iets kan doen wat mij ergens geruststelling geeft.

6. Ben je blij met hoe anderen je zien in de maatschappij? - 6
Dit hangt voor mij momenteel samen met punt 2.
Gezien het professioneel iets minder met mij ga, heb ik het gevoel dat ik dit ergens ook afstraal. Dit zorgt er voor dat ik minder zelfzeker overkom en dat ik bijgevolg ook minder geneigd ben om buiten te komen.

7. Ben je blij met hoe je omgeving eruitziet/zich typeert (regio, huis, buren, werkomgeving)? - 8
Hier ben ik tevreden over

8. Ben je blij met je verleden en ben je hoopvol over de toekomst? - 5
Over mijn verleden heb ik geen reden tot klagen.
Betreffende de toekomst ben ik momenteel zeer bang van wat komen gaat.
Dit op zowel professioneel, privé als familiaal vlak.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er dan ook overtuigd van raak dat ik op de rand van een manische depressie komt te staan.
Sommige dagen kan ik bijvoorbeeld zeer euforisch zijn over iets en het leven positief inzien, terwijl dit andere dagen (en die heb ik steeds meer) compleet het tegenovergestelde is.

9. Ben je blij met hoe je je vrije tijd spendeert? - 3
Neen.
Ergens denk ik dan ook dat dit met het bovenstaande te maken heb.
Ik heb vaak het gedacht van ik wil dit en dat doen in mijn vrije tijd. Wanneer ik die dan heb betrap ik er mijzelf op dat ik er gewoon geen zin in heb.
Ergens lijkt het mij dat ik in een zeer nauwe comfortzone zit waar ik moeilijk uit geraak. Dit is de reden waarom ik steeds meer begin te denken dat ik op de rand van een depressie sta.
Bovendien lijkt het ook dat ik geen rust meer vind. Hierdoor loop ik zeer nerveus waardoor het mij gelijk aan alle zin ontbreekt om iets te ondernemen. Zeer frustrerend allemaal. Vooral ook omdat ik kan beschrijven wat er gaande is, maar de kracht niet vind om er iets aan te doen.

10. Welk cijfer zou je je geluk op een gemiddelde dag geven? - 5
Laatste maanden is dit gemiddeld een 5. Soms eens meer, soms eens minder...

Totaalscore = 59
Gezien de leefomstandigheden in België is dit belachelijk laag. Anderzijds besef ik ook dat dit binnen 2 jaar volledig anders kan zijn.
Algemeen nog, maar ergens zou ik eens een "pauzeknop" in mijn leven willen hebben.
Met andere woorden zou ik op de één of andere manier gewoon een dag of week alles en iedereen achter mij willen laten om bepaalde zaken te overdenken en eens alles op een rijtje te zetten.
Gezien ik getrouwd ben en pas vader geworden ben is dit helaas niet vanzelfsprekend...

AreVee
1 oktober 2016, 14:09

Ja en nee, ik ben wie ik ben met mijn pluspunten en gebreken, en die heb ik allebei wel leren aanvaarden, uiteraard probeer ik te werken aan mijn mindere punten , soms met succes , soms zonder maar ik probeer elke dag bij te leren. Verder ben ik tevreden met de opleiding die ik aan het volgen ben (master comm wet) , met de manier waarop ik in het leven sta (zo positief mogelijk), ben ik tevreden dat ik gezond ben en dat ik mensen heb die mij onvoorwaardelijk graag hebben en/of graag zien. Ik zit in een periode waarin ik vrij veel keuzes moet maken en ben best tevreden van de meeste keuzes die ik gemaakt heb voorlopig. Al bij al ben ik dus best tevreden. Al is het ook zeker geen 10/10 , daarvoor is er te veel conditie verloren gegaan t.o.v. pakweg vijf jaar terug, ben ik iets te snel geïrriteerd, ... . 8/10

Ja en nee, ik heb hier en daar al stukjes van de wereld gezien, heb mijn bachelordiploma gehaald zonder vertraging, heb paar keer in de nationale reeksen interclub gespeeld, en in het belgian circuit etc. , heb een mooie stageplek gevonden, heb een toffe vriendengroep, ben de laatste jaren veel zelfstandiger geworden door op kot te zitten en soms twee-drie weken aan een stuk daar te blijven (dan moet er ook zelf gezorgd worden voor de was , de strijk, ...). Maar natuurlijk wil ik zoveel mogelijk bereiken, wil graag Australië/Nieuw-Zeeland eens zien (normaal volgende zomer) en ook andere delen van de wereld, zou graag mijn studie afronden met onderscheiding of meer in de master (had net onderscheiding in de bachelor) , zou graag in een creatieve job terechtkomen waarin ik veel mag schrijven, mag filmen, in een toffe ploeg mag werken met toffe collega's etc etc. Zou graag de vrouw vinden waarmee ik de rest van mijn leven wil delen (dacht ze al één keer gevonden te hebben maar dat is toch verkeerd uitgedraaid) , zou graag een eigen huis hebben , graag een paar beestjes van mezelf, ... . Maar ik ben voor mijn leeftijd best tevreden met wat ik al bereikt heb , 8/10

Vrienden , zeker voldaan, soms zelfs iets "te" , afgelopen week in Leuven eerste week van het nieuwe academiejaar , maandag het meeste aantal uur geslapen en veel meer dan een stuk of vijf-zes uur zal dat ook niet geweest zijn, kotfeestjes, openingstd's, verjaardagsfeestje, ... . En als je nee zegt dan voelen mensen zich "onrecht aangedaan" want naar die en die zijn verjaardagsfuif of td ga je wel... . Maar goed liever dat dan weinig/geen vrienden, het zijn ook wel (nagenoeg) allemaal "echte" vrienden die ik zo zou mogen wakker bellen als ik in panne zou staan ergens in één of ander verlaten stukje bos in het buitenland (wat ooit al gebeurd is). Familie: Ja ook wel voldaan, één-twee keer per jaar komen we met één deel van de familie samen ergens in de buurt van Durbuy en dat is altijd een geweldige week. Daarnaast zijn de kerstfeesten enzo ook nog best ok, paar mensen van ongeveer mijn leeftijd, veel die iets ouder zijn maar waar ik ook goed mee overeenkom en ook voor de "oudere generatie" is er veel respect omdat het allemaal gewoon goede mensen zijn. Liefdesleven: Ja dat staat op een laag pitje dus jammer maar helaas daar niet zo tevreden over :p . 7/10

Bwa ja , ik doe vakantiewerk dat goed betaald en verdien wat bij met sportwedden, ik klaag zeker niet, al is het peanuts vergeleken met sommige andere mensen en heb ik nog verre van genoeg om mij nooit nog over geld zorgen te hoeven maken. 6/10

Ja en nee :p . Conditie staat op het laagste peil in jaren, uiterlijk is er ook een klein buikje aan het opkomen maar dat vind ik niet eens zo erg, eerder het buitenadem zijn als je een steile berg opfietst aan een snelheid die je vroeger belachelijk traag vond. 6/10

Moeilijke vraag want ik zou niet weten hoe anderen mij zien in de maatschappij, ik denk als vrij doorsnee. 7/10

Bwa ja , rustige omgeving, nog niet lang met mijn ouders verhuist naar een woonst meer in het groen, heel rustig, wandelen en spelen in de bossen met de honden is voor mij echt puur genot. Buren, niet heel veel last van , ook geen heel close contact, zit ook wel paar 100 m tussen ... . Werkomgeving: Ik werk nog niet maar met de omgeving in en rond Leuven ben ik zeker tevreden. 9/10

Ik heb nog maar een goeie twintig jaar verleden en ik ben daar best tevreden over, hier en daar had ik andere keuzes gemaakt maar dat heeft iedereen en erop terugkijken heeft weinig zin... . Hoopvol over de toekomst ja en nee: Op persoonlijk vlak , ja . Professioneel vlak: ja , Relationeel vlak: Bwa , Sociaal vlak: Ja. Maar dan langs de andere kant heb ik wel echt angst voor de radicale Islam die zijn weg tot vlak naast de deur gevonden heeft (in Leuven tijdens de aanslagen ambulances met hordes zien aankomen, met zwaargewonde mensen in dat maakt mij soms echt angstig) , ik heb ook schrik voor hoelang sommige mensen hier nog gaan zijn, mijn overgrootvader is 96 en leeft nog, is zelfs nog redelijk in orde fysiek en mentaal, maar die mens gaat (helaas) geen twintig jaar meer leven... , zo'n dingen jagen een beetje angst aan. Maar al bij al ben ik zeker hoopvol. 7,5/10

Ja, ik doe enkel wat ik echt wil in mijn vrije tijd. Dus ja ik ben daar zeer blij mee, sporten, sport kijken, films kijken, cafétje doen, uitgaan, boeken lezen, reizen, ... . 9/10

8/10

Kom ik uit op 75,5 als mijn fast math skill mij niet in de steek laten.

Epyon
1 oktober 2016, 14:57
Opmerkelijk dat hoe beter de toekomst er uit ziet hoe banger de mensen er van worden :) . Then again is dit al altijd zo geweest.

EvilTwin
2 oktober 2016, 09:59
Ja. Ik ben de laatste jaren tot besef gekomen dat ik niet zo een harde ben als ik zou willen, maar uiteindelijk zie ik daar ook het positieve van in en heb mijn “inner peace” gevonden. 9/10.

Moeilijke vraag. Ik ben van financial controller heel diep gevallen naar bewakingsagent, maar intussen ben ik weer de ladder hier aan het beklimmen. Veel mensen vinden het geweldig dat ik het bij twee carrières zo goed doe, maar ik zie het toch als een soort falen omdat ik nu mijn diploma eigenlijk in de vuilbak heb gekiept. Mijn zwarte gordel is dan wel iets om fier op te zijn. 6/10.

3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie)? Absoluut. Ik ben een eenzaat, dus ik heb geen behoefte aan veel sociale interactie. Met mijn vrouw en kinderen ben ik supercontent. Misschien wil ik mijn vrienden wat meer zien, maar het geeft mij niet zo. 9/10.

Mwaaa …. Vroeger was het veel beter, maar tegenwoordig begint het weer op iets te trekken. 7/10.

Ja. Ik heb wel een klein buikje gekregen met de jaren, maar ik sport regelmatig (3-4u per week), dus het zit wel goed. Helaas kamp ik al jaren met slaapproblemen die toch regelmatig eens een dag serieus kunnen verkloten en sinds een zwaar verkeersongeval sukkel ik soms met mijn schouder, maar ik heb mijn hobby’s geheroriënteerd naar lopen / zwemmen. 8/10.

Nee. Ik heb het gevoel dat men op mij neerkijkt als bewakingsagent, hoewel ik nu in de controlekamer zelf zit. Vroeger had ik veel meer “aanzien” en dat stoort mij geweldig. 3/10.

Zeker en vast. Mooi groot huis in een dorpje met nog redelijk wat groen, mooie gemeente, goeie collega’s in een heel moderne werkomgeving… Alles wat ik wil. 10/10.

Ja en nee. Ik maak mij best veel zorgen over de toekomst (global warming), vooral voor mijn kinderen, maar alles lijkt doorgaans heel goed mee te vallen. Vroeger heb ik ook best wel stommiteiten begaan. 7/10.

Ik heb geweldig veel vrije tijd dankzij het shiftensysteem op mijn werk.. Ik doe al het huishouden en vind nog tijd om 3-4 keer per week sporten, enkele uren te gamen, hondenschool, wandelen, serietje kijken …10/10.

10. Welk cijfer zou je je geluk op een gemiddelde dag geven? 8/10

76/100. Sounds about right.

apzoeir
2 oktober 2016, 11:52
8: Ik ben over het algemeen wel blij met wie ik ben. Een diploma halen is niet het ultieme bewijs van intellect, maar ik ben toch oprecht blij dat ik indertijd zonder al teveel problemen mijn hogeschool studies afgewerkt heb. Zeker gezien het feit dat mijn biologische vader nooit verder gekomen is dan 4e middelbaar beroepsonderwijs en ook mijn moeder nooit verdere studies heeft aangevat. Moreel gezien denk ik dat ook wel iemand ben die normale waarden en normen kan hanteren.

8: Ik denk niet dat ik mag klagen. Ik ben ook niet iemand die geweldig hoge doelen stelt in het leven. Ik ben blij dat ik een diploma behaald heb en dat ik intussen ook al 10 jaar een goede job heb. Op mijn 23e ben ik alleen gaan wonen en ook dat verloopt allemaal vrij stabiel. Ik heb altijd goed mijn plan kunnen trekken zonder in 13 ongelukken tegelijk te lopen.

6: Ik heb een handjevol fantastische vrienden waarvoor ik door een vuur zou gaan. We hebben al jarenlang een ontzettend hechte band, iedereen is ook meter/peter van elkaars kinderen. Ik kan me echt geen betere vriendenkring voorstellen. Qua liefdesleven is het heel wat minder, ik ben de grote liefde nog niet echt tegengekomen. Het ene moment kan ik me daar perfect mee verzoenen, het andere moment kan ik stikjaloers zijn als ik weer een happy gezinnetje tegenkom. Mijn moeder wil ook heel graag kleinkinderen en laat me dat vaak ook wel merken. Hoor dan regelmatig wel opmerkingen van "die is ondertussen ook al oma" of "ik kan niet altijd meebabbelen met vriendinnen, want zij hebben het altijd over hun kleinkinderen". Denk niet dat ze't zelf beseft, maar die opmerkingen doen soms wel echt pijn.
Op familiegebied is het niet echt ideaal geweest. Heb een hele slechte band gehad met mijn vader. Mijn vader was echt iemand die zich totaal niet in mij interesseerde. Intussen zijn mijn ouders 16 jaar gescheiden en is het ook reeds 16 jaar geleden dat ik mijn vader gezien heb. Hij wou toen geen contact meer met mij. Daar tegenover staat dat ik wel best een goede band heb met mijn moeder en ook met mijn stiefvader die ik intussen al 9 jaar ken. Die man is veel meer vader geweest voor mij dan mijn echte vader, ook al heb ik hem pas op mijn 22e leren kennen. Helaas ben ik zelf enig kind en mijn moeder ook waardoor ik eigenlijk heel weinig familie heb. Ik mis soms wel eens die familiefeesten waar iedereen naartoe moet.

8: Ik verdien intussen zo'n 2000 euro netto, dus ik denk niet dat ik echt te klagen heb. Ik weet dat er heel veel mensen zijn die voor 1300-1400 euro in de maand gaan werken. Anderzijds heb ik best wel wat verantwoordelijkheid en zet ik me wel voor 200% in voor mijn werk. Dus soms ben ik wel van mening dat ik eigenlijk meer zou mogen verdienen. Mijn huidig doel is vooral om aan een firmawagen te geraken.

6: Ik ben een vrouw met overgewicht en ik ben daar uiteraard niet blij mee. Ik hoor veel mensen nu wel denken "doe er dan iets aan". Maar zo eenvoudig is dat altijd niet. Overgewicht zit ook echt in de familie bij ons. Ik ben absoluut wel iemand die kan genieten van lekker eten, maar 't is ook niet zo dat ik me de hele dag volprop met junkfood. Als ik dan soms zie wat collega's op een dag naar binnen werken. Maar eigenlijk heb ik me er intussen wel bij neergelegd dat ik nooit het slanke poppetje zal zijn waar de meeste mannen op vallen. Anderzijds ben ik ondanks mijn overgewicht wel blij met mijn conditie. Op een week ga ik 1x fitnessen, 1x badmintonnen en 1x 40 baantjes zwemmen. Onlangs hadden we een teambuilding met het werk en ben toen best nog wel verschoten van mijn conditie tov slankere collega's.

5: 'k geef dit maar een score van 5 omdat'k eigenlijk niet weet hoe de maatschappij mij ziet.

7: Ik ben op mijn 23e alleen gaan wonen in een huurhuisje. Soms heb'k wel eens spijt dat ik niet wat langer thuis blijven wonen ben en zo langer heb kunnen sparen. Maar anderzijds ben ik ook altijd heel trots geweest dat ik altijd heel goed zelfstandig mijn plan heb kunnen trekken. Ik zou heel graag ooit een huisje willen kopen, maar momenteel is dit financieel gezien niet echt haalbaar. Ik verdien momenteel niet zo slecht, maar in de beginjaren was het in mijn job zeker geen vetpot en ik heb ook niet echt veel spaargeld meegekregen van thuis (eigenlijk vooral het deel dat ik zelf gespaard heb met vakantiejobs). Huizen in de omgeving waar ik woon zijn echt ontzettend duur en ik zie het momenteel niet zitten om de komende 25 jaar ontzettend veel te moeten afbetalen en dan eigenlijk niets meer over te houden om iets leuks te doen. Ik leef ook gewoon graag. Daarom heb'k beslist om toch gewoon in mijn huurhuisje te blijven, te sparen zoveel ik kan, maar daarnaast ook gewoon wat te genieten van het leven. Mijn huurhuisje is best wel ok, heb ook nog een tuin, want zonder zou ik echt niet kunnen overleven. Ben echt een buitenmens. Over de buren kan ik ook niet klagen, allemaal zeer fijne mensen.

8: Ik had in het verleden graag een betere band met mijn vader willen hebben, maar ja erover blijven treuren heeft ook geen zin. Ik maak ook niet echt speciale toekomstplannen, ik zie wel wat er op me afkomt. Want als ik concrete doelen vooropstel en deze niet haal, dan zou ik alleen maar teleurgesteld zijn. En ook al loopt niet alles zoals ik het wil, vaak zet ik mezelf weer eens terug met mijn beide voetjes op de grond. In juni is de zus van een goede vriendin gestorven aan leukemie (ze was 34) en dat zijn echt de momenten waarop ik mezelf voor de kop kan slaan als ik weer eens zit te zeuren dat ik graag meer wil verdienen. Ik ben uiteindelijk gezond, heb een dak boven mijn hoofd, een fijne job en een aangenaam sociaal leven. Ik moet daar gewoon blij mee leren zijn.

8: Ik sport 3x per week en doe tussendoor nog een poging om gitaar te leren spelen. In't weekend ben ik vaak met vrienden en hun kids op stap. Klinkt misschien saai, maar ik zie die mannekes allemaal doodgraag en kan dus best genieten van een zondagmiddag op een terrasje bij een speeltuin.

7: Ik kan wel eens ups en downs hebben. Op sommige momenten kan ik echt in een medelijdend wekkende toestand belanden "waarom hebben die wel een eigen huis, gezinnetje, enz... en ik niet". Op andere momenten kan ik echt met het gevoel leven dat ik gewoon heel blij moet zijn met wie ik ben en wat ik heb. Dan besef ik ook wel dat het "leuke gezinnetje" aan de overkant ook niet altijd zo fijn is als de kids weer in een jengelende bui zijn. Gelukkig overheersen de positieve momenten wel op de negatieve en kan ik dus al bij al nog redelijk tevreden zijn met mezelf.

Gemiddelde: 7,1

makila
11 oktober 2016, 22:15
3. Voel je je voldaan met je sociaal leven (liefdesleven, vrienden, familie?)
Ja Ik heb een leuke familie, toffe vrienden, een goeie vrouw maar ik ben niet happy over iets uit het verleden.

Ik heb nog altijd spijt dat ik 19 jaar geleden mijn ex niet voldoende steun gegeven heb.

Ze kwam in mijn leven toen ik overwoog zelfmoord te plegen omdat ik mezelf een looser vond. Maar zij was plots daar op het juiste moment voor mij, ze steunde mij, geloofde in mij en zorgde ervoor dat ik terug in mijzelf ging geloven.

Echter ik was zelf niet meteen in staat om haar te steunen (zoals gezegd ik was een wrak) en ze had het zelf erg moeilijk met het feit dat haar vader terminale kanker had. (Ook pijnlijk dat ik later van een gezamelijke vriendin heb moeten horen dat hij overleden was) Toen ik er mentaal terug bovenop was, maakte ze het meteen uit en in een briefje achteraf zei ze dat ze gelogen had. Dat ik gelijk had dat ik een looser was en dat ik nooit iets zou bereiken in mijn leven. Dat ik erg egoistisch was en een dikke vette rotzak en blah blah blah. En ze wenste me een zeer ongelukkig leven verder.

Dat was en is toch nog altijd het pijnlijkste moment in mijn leven geweest, want uiteindelijk heeft ze mijn leven gered en dan krijg je helemaal op het einde zo'n echte haatbrief op uw bord! :s

makila
11 oktober 2016, 22:23
Ja en neen. 7/10.
Persoonlijk wel ja. Maar ik heb af en toe ervaren dat iedereen, ook ik, persoonlijke grenzen en limieten heeft en dat je daar mee moet leren omgaan.
8/10.
6/10. Vooral door die negatieve ervaring hierboven. Dat is 0/10. Dus gemiddeld nog een 6. ;)
9/10. Ja.
9/10. Ik werk er hard voor. Ik loop heel veel. (Marathons)
5/10. Ik ben vrij introvert. Men schrikt altijd wanneer ik meer kan dan men denkt.
Neutraal. 5/10. Ik vind dat mensen geen reet conditie hebben en heel heel traag rondslenteren. Ik ga 200x sneller met alles.
7/10.
Pff neen, ik wil altijd meer. 3/10
6/10. Ik ben veeleisend denk ik. :)

Sir.WarCry
12 oktober 2016, 02:01

Jot.

Jot.

Jot.

Mag een bekke meer zijn maar daar liggen we nu ook niet van wakker.

Jot... maar best toch niet stoppen met fietsen.

Ik denk niet dat anderen zich zoveel bezig houden met naar mij zien. :p

Een kamerke extra zou ni mis zijn maar op de moment kost dat te veel en is verhuizen te veel moeite.

Jot. Verleden verandert toch niet en toekomst laten we komen.

Jot.

Cijfers zijn stom.

Proto
12 oktober 2016, 11:56
7 - Ik benut mijn intellect niet ten volle, ik doe me vaak ook dommer voor dan ik ben om eindeloze discussies te vermijden. Spiritueel gedoe doe ik niet aan mee.

7 - Al bij al mag ik niet klagen. Ik heb een degelijk diploma en een goede job. Maar door mijn eindeloze uitstelgedrag (misschien deels door faalangst?) had ik al veel verder kunnen staan. Ik ben momenteel bezig met een fantasy boek te schrijven, en hoewel het best goed lukt moet ik mezelf er toch telkens weer van overtuigen dat het iets voor mij is.

10 - Vriendin met dikke tieten.

8 - Ik vind dat ik zelfs teveel verdien voor wat ik doe. Ik hoef nooit mijn geld te tellen voor een aankoop, hoe gek die ook is. Om de 2 jaar maak ik een grote reis, en tussendoor enkele kleinere. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om geld tekort te hebben, of bv. een aankoop te moeten uitstellen.

8 - Ik probeer altijd verzorgd gekleed te lopen, pittig kapsel, epische baard. Conditie mocht wel wat beter, hoewel dat toch best snor zit.

Niet van toepassing. Zal me worst wezen.

6 - Ik woon vlak buiten het dorpscentrum, in een prachtig nieuwbouw appartement. Maar ik heb het gevoel dat het ghetto vanuit het centrum zich stilaan aan het uitbreiden is. Het is maar een kwestie van tijd vooraleer mijn appartementsgebouw er mee in opgeslokt wordt. Soms zou ik ook graag dichter bij een grote stad wonen, waar altijd iets te beleven valt. Maar al bij al vind ik het hier zo slecht nog niet.

8 - Weinig te klagen over het verleden, anders zou ik ook niet zijn wie ik nu was. Naar de toekomst toe ben ik best hoopvol. Ik heb voor mezelf een deadline gesteld om een eerste versie van mijn boek eind volgend jaar af te hebben. En voorlopig zit dat nog op schema.

6 - Ik zou graag nog meer vrije tijd aan mijn boek spenderen. Maar ik moet dat beetje vrije tijd helaas zien te verdelen over vrienden, vriendin, vlagen van gameverslaving, ontwijken van mensen die hulp vragen voor iets waar ze beter een professional voor zouden inhuren, mezelf motiveren om iets nuttig te doen, ...

Gemiddelde dag door de week = 7 Gemiddelde dag in het weekend = 9, dus laat het ons op een 8 houden

S.conceiçao7
12 oktober 2016, 14:22
i am awesome.

Sooth Awful
12 oktober 2016, 14:41
De conclusie is dat hier echt veel bange introverte mensen zitten. Introvert zijn is op zich geen schande of een probleem, wel als dat het gevolg is van pakweg een sociale fobie of een depressie.
Als iedereen nu eens vanaf vandaag een fuck you-mentaliteit zou hebben, de wereld zou een paradijs zijn.

Omikron
16 oktober 2016, 20:06
i am awesome.

Make Yourself Great Again

:unsure:
16 oktober 2016, 20:48
De conclusie is dat hier echt veel bange introverte mensen zitten. Introvert zijn is op zich geen schande of een probleem, wel als dat het gevolg is van pakweg een sociale fobie of een depressie.
Als iedereen nu eens vanaf vandaag een fuck you-mentaliteit zou hebben, de wereld zou een paradijs zijn.

ok en hoe krijg je zo'n mentaliteit en wat houdt die in?

Sooth Awful
16 oktober 2016, 20:50
ok en hoe krijg je zo'n mentaliteit en wat houdt die in?

Ge kunt zo'n mentaliteit opbouwen door elke dag alsmaar meer uw bloot gat te laten zien aan voorbijgangers.

Lakigigar
16 oktober 2016, 21:29
JOT is dat ja in't japans?

rsc
16 oktober 2016, 21:31

Who cares? :wtf: "Anderen in de maatschappij" dan nog wel

Zo goed als iedereen cares :) jij inclusief.

Als je buitenkomt en je wordt door iedereen scheef bekeken (zoals vrouwen die een hoofddoek dragen), dan word je wel degelijk ongelukkiger.

Als anderen in de maatschappij je direct aanzien als een dwaze gek, maak je geen kans op een job, geen kans op een vriendin, geen kans op vrienden, etc...

Als een score op deze vraag dan 10% van mijn totaal geluk zou moeten representeren
Het is zo goed als zeker nog meer dan 10%.

rsc
16 oktober 2016, 21:32
Ja in't japans wordt uitgesproken als 'hai'. Jot ken ik niet.

16 oktober 2016, 21:36
Ge kunt zo'n mentaliteit opbouwen door elke dag alsmaar meer uw bloot gat te laten zien aan voorbijgangers.

en wat zijn de voordelen eraan?

rsc
16 oktober 2016, 21:56
Nu nog een tip geven over hoe je jezelf geweldig kan vinden.

Sarcastr0
16 oktober 2016, 21:57
Nu nog een tip geven over hoe je jezelf geweldig kan vinden.
Gewoon genoeg herhalen tot ge het zelf geloofd? :)

Sir.WarCry
17 oktober 2016, 10:30

Ja in't japans wordt uitgesproken als 'hai'. Jot ken ik niet.

Da's een geheime code die alleen super intelligente mensen verstaan.

Myllan
7 november 2016, 15:06
Oh tering man wat boeit het allemaal wie er wat over jou zou moeten denken.

9/10 voor mij.
Moest iedereen van wie ik houd gezond zijn dan was most definitely een 12 op 10.
Als er iemand problemen heeft met hoe ik eruit zie of hoe ik me gedraag moeten ze maar een nummertje nemen en in de rij gaan staan wachten tot ik erom geef.

Googke
7 november 2016, 15:57
Interessant, eens invullen seh.

Teruggekeken niet echt. Momenteel zit ik in m'n laatste jaar Office Management. De studie vind ik nu veel te makkelijk en ik heb een zwaar voorgevoel dat het zal leiden tot een eveneens saaie job. Maarja, ik weet nog altijd niet wat ik zou willen studeren gezien ik al een mislukte studie achter de rug heb. Verder ben ik nergens écht goed in en handig ben ik ook niet echt.
Ik had beter TSO gedaan toen het mij was aangeraden maar nee, eigenwijs doen en feitelijk doorspartelen in ASO. 4/10
Ik ben toch al 22 jaar en een nieuwe studie beginnen zie ik écht niet meer zitten. Misschien later wel in avondonderwijs.
Weinig bereikt gezien ik nog maar een piske van 22 jaar ben. Mijn grootste verwezenlijking is m'n rijbewijs. Ook wel trots dat ik nooit ben blijven zitten. 5/10
Een relatie heb ik nooit gehad en pas seks en dates op m'n 21ste. Gewoon weinig zelfvertrouwen en te onzeker. Had ik geweten dat zo plezant was, dan deed ik het eerder.
Ik heb wel vrienden, maar geen vrienden meer uit m'n eigen dorp. Ik moet quasi altijd enkele kilometers verder gaan terwijl m'n broer vrienden uit z'n dorp heeft.
Ik zie ze ook enkel in het weekend terwijl m'n broer z'n vrienden van de voetbal ziet in de week.
Daarnaast zijn het eigenlijk fun en zuipvrienden, niet echt waar ge echt mee kunt praten
Ik ben nog maar jobstudent, maar verdien genoeg voor m'n behoeftes te vervullen. Ik ben ook wel spaarzaam en denk erg veel na vooraleer ik iets koop. 7/10
Nu pas heb ik door dat ik wel gezien mag worden. Lange tijd onzeker geweest door kwetsende uitingen van een meisje die me simpelweg niet moest. Ook op Tinder bereik ik niet de ultieme seksbommen, toch weet ik dat niet lelijk ben. Conditie zit trouwens goed na het beginnen lopen en fietsen. Badminton is er sinds kort bijgekomen en is nodig om me eens goed uit te leven.
Niettemin zou ik nog een nieuwe hobby willen toevoegen. 6/10
Ik betrap me erop dat ik er te veel mee bezig ben dat ik een sjiek en gepimpede FB moet hebben terwijl het eigenlijk geen kloten uitmaakt wat er van u gedacht wordt.
Ik woon in een boerendorp met vooral velden en akkers. Ik had liever een bos gehad wat op wandelafstand ligt. Toch ben ik snel in toffe steden als Hasselt, Maastricht... 7/10
Achteraf had ik beter iets anders gekozen, maar dat kan ik niet meer veranderen. Altijd pessismistisch ingesteld geweest, dus iedere verrassing is mooi meegenomen. 6/10
Nog veel saaie momenten als ik thuis zit. Toch nog te veel tijd breng ik achter een scherm door, iets wat ik wel wil veranderen. 5/10
5/10.

8 november 2016, 13:22
Daarnaast zijn het eigenlijk fun en zuipvrienden, niet echt waar ge echt mee kunt praten

Wat zijn echte vrienden dan? Met de mijne doe ik ook enkel fun activiteiten zoals gamen/op reis gaan/uitgaan.

Allez, ik vind het maar wat genant om over uw gevoelens te praten met vrienden. Als er door iemand ooit over begonnen zou worden zou de rest gewoon ja knikken of 'doe is gewoon' zeggen :unsure:

sneax
10 november 2016, 14:16
Ja, ik doe enkel mij goesting dus ik kan niet anders als blij zijn

Ja

Ja

Ja

Zeker!

Ja, ik denk dat ze mij vooral zien zoals ik ben omdat ik mij gedraag zoals ik ben

Regio: Ja (Oilsjt!), Huis: Ja, ne penthouse en binnenkort misschien een chalet in een grote tuin met oprit én in't midden van 't stad, buren: Ken enkel paar mensen uit het (kleinschalig) appgebouw, niets negatiefs!, werkomgeving: ja ik kan hier strollen op avenue louize of toison d'or, ik heb mijn eigen bureau met zicht op brussel én mijn eigen thermostaat en ik kies de muziek!

Ik ben blij met mijn verleden want vandaag ben ik blij en gelukkig. In hindsight was het dus een goed verleden.

Natuurlijk. Als je niet blij bent met wat je doet, doe dan iets anders?!

Alles kan beter dus 9/10 zodat ik wat marge heb om nog te verbeteren.

-> Ik geef op alles 9/10 dus 90%

Noot: ik kan soms verdrietig zijn, wenen om dingen die gebeurd zijn, om geen reden ambetant zijn, ambetant zijn om een reden waarvan ik zelf weet dat ze belachelijk is etc... maar al die dingen horen bij gelukkig zijn. Geen ups zonder downs. Het leven zou anders maar bland zijn.