PDA

Volledige versie bekijken : Wie heeft soms last van deze droom

SpeedyP
11 september 2016, 18:59
Hallo,

Ik heb soms last van dat ik wakker lig en niet kan bewegen en gewoon stemmen horen of rare geluiden.

Zoals gisteren nacht wou ik 5 keer opnieuw in slaap vallen maar hoorde iedere keer geluiden en stemmen en kon gewoon niet bewegen maar was wel wakker.

Precies of ik verlamd ben en het enkel kan weg doen als ik met mij voeten probeer te bewegen echt iets eng en raars :p

Heeft iemand dit al eens gehad ?

ikbenben
11 september 2016, 19:03
Welke drugs gebruik je?

SpeedyP
11 september 2016, 19:10
Welke drugs gebruik je?

Hahah :p geen dit gebeurd echt ik weet niet wat het is :p

Lt. ZweedVoet
11 september 2016, 19:18
https://www.9lives.be/forum/natuur-wetenschap-technologie/829447-slaapverlamming-sleep-paralysis.html

SpeedyP
11 september 2016, 19:20
https://www.9lives.be/forum/natuur-wetenschap-technologie/829447-slaapverlamming-sleep-paralysis.html

Oef ben niet de enige :p

sink
11 september 2016, 19:20
Idd mss slaapverlamming?
ik heb dat jaren geleden ooit eens 1 keer gehad, da's echt heel vies..

Lt. ZweedVoet
11 september 2016, 19:21
Oef ben niet de enige :p

De slang van Harry Potter naast uw bed, die vrouw uit Fear, ... Ge komt er voorlopig nog goed mee weg met uw geluiden en stemmen. :p

SpeedyP
11 september 2016, 19:41
Heb dat zo soms 6 keer na elkaar :p dan pak ik efkes me gsm en wacht ik met slapen :p

Soeplepel
11 september 2016, 19:52
Heb nog maar één keer meegemaakt vorig jaar. Ik "werd wakker" en zag iemand voor mijn bed staan die naar mij aan't staren was maar kon mij niet bewegen. Na tijdje werd ik echt wakker, maar mijn ogen waren al open dus het voelde aan alsof ik uit een dagdroom kwam..

Lakigigar
11 september 2016, 20:03
Kan, is een soort van slaapverlamming.

Jepjep
27 september 2016, 20:39
Niet hetzelfde, maar deze nacht weer dit gehad: Ik zit 'vast' in een droom/nachtmerrie. Ik besef dat ik droom en ik wil ontwaken, maar het lukt niet. Ik probeer mijn longen uit het lijf te schreeuwen en met alle kracht uit die nachtmerrie te komen maar lukt pas na enkele minuten. Was best eng, tweede keer in korte tijd voorgehad, ik durf niet meer te gaan slapen :unsure:

daimand
27 september 2016, 21:02
Haha heb dit de laatste 2-3 jaar ook last van. Vorige week nog eens in lange tijd eentje gehad.

Ook zo bij het net inslapen (of zo lijkt het toch) en direct erin komen. Meerdere keren na elkaar zelfs... dan begin ik ook gwn youtube te zien op men gsm want moet ik men gedachten toch even verzetten :p

Oh en dat schreeuwen ken ik ook! Als ik dan effectief wakker ben denk ik: ik hoop dat ik hier ni echt heb liggen roepen ^^

:unsure:
27 september 2016, 22:05
Nog mensen die na zo'n nachtmerrie wakker worden en door de kamer staren en in de schaduw/muurpatronen denken dat er iemand naar hen staat te kijken?

heel spokig

Kevjoe
28 september 2016, 08:48
Gelukkig nog nooit voorgehad, maar het wijst idd wel naar slaapverlamming...
Best wel blij dat ik het nog niet heb moeten meemaken

Nicolazz
28 september 2016, 09:03
Ook al 1x zo'n slaapverlamming meegemaakt.
Ik wou roepen tegen mn vriendin van bel de ambulance, ik kan niet meer bewegen ik ben verlamd!!!
Maar da lukte gewoon niet ik kon geen enkele spier in heel mijn lichaam bewegen :D

Een vriend van mij had dat ook vroeger. Die zag tijdens zijn slaapverlammingen ook steeds enge dingen.
Meestal een klein meisje die door zijn raam aan het kruipen was...

Mus
28 september 2016, 10:34
Ik heb daar met periodes last van. Soms 3 keer per week, soms 3 maanden niks.
In mijn beleving staat er dan een man langs mijn bed. Die eigenlijk niet beweegt, maar staat er wat te staan tot ik tot mijn positieven kom. Dan blijf ik nog ff in een soort van roes en angst. Meteen terug slapen durf ik dan niet en dan prul ik vijf minuten wat op mijn gsm.

Eigenlijk zou ik wel willen weten waarom mensen die figuren zien in de kamer.

Lulukai
28 september 2016, 21:46
Heb het ook soms. Rotste nachten en zo uitgeput daarna.
Moeilijk om er uit te geraken, ik kan dan soms 2-3u aan een stuk daarin vervallen en wakker schieten, dan een kwartier daar zo liggen in paniek en niets kunnen doen tussen slaap en wakker maar met het besef van angst en paniek.
Eerste keren dat ik dat had was als student op kot en da was zo eng dak een jaar met het licht aan heb geslapen. Zag ook vreselijk enge dingen. Dacht zelfs dat ik gek werd en toen uitgekomen op het internet en geleerd dat er nog mensen het hebben.

Nu slaap ik gelukkig al jaren terug in het donker wel, de enge dingen zijn weg, maar zijn nu vaak werkgerelateerd in de plaats.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Pol86
29 september 2016, 09:09
Heb hier in periodes last van.
Nu al enkele maanden dat ik zo geen dromen meer gehad heb. Zijn dan andere maanden waarbij het soms tot 2 maal per nacht is.
Verschil met anderen is dat er niemand staat te schreeuwen ofzo. Ik "droom" dan wel dat ik zowel mijzelf als mijn vrouw zie liggen en ik probeer haar dan steeds wakker te maken opdat ze mij wakker kan schudden...
Zeer vreemd allemaal.

FrostByte
3 oktober 2016, 13:18
Is niet bijzonder hoor, het noemt inderdaad "sleep paralysis"

Ook paar keer gehad, is al even geleden wel.

Per essentie: je bent half wakker, maar je lichaam ligt nog in slaap-modus. Maar sommige delen van je hersenen zitten nog in droom-modus. Beetje half-way tussen slaap en wakker. En dan kan je inderdaad dingen horen of zelfs zien. Ik heb ooit zo eens een soort piano-muziek gehoord toen ik 18 was en zo half wakker lag.

It happens, niet erg :)

Gustavo Woltman
3 oktober 2016, 13:42
Waar ik soms last van heb is dat ik in slaap val en (althans het gevoel heb) geen adem meer te kunnen halen. Ik dommel dan in en schrik plots wakker met ademnood, ook heel vervelend.

mr.purple
3 oktober 2016, 13:54
Wat ik al een paar keer heb gehad is een verlamde arm.

Gewoon van verkeerd te liggen zodat het bloed uit mijn arm wegtrekt.

Dan word je wakker van een raar gevoel in je arm.
Je wilt die verleggen, maar je krijgt er geen beweging in.

Nu is het gewoon: "ah, ja....dat weer" en dan verleg ik hem met mijn andere arm.
Duurt dan geen minuut of dat is over.

Maar den eerste keer was dat ook een WTF momentje.

glashelder
3 oktober 2016, 18:40
Wat ik al een paar keer heb gehad is een verlamde arm.

Gewoon van verkeerd te liggen zodat het bloed uit mijn arm wegtrekt.

Dan word je wakker van een raar gevoel in je arm.
Je wilt die verleggen, maar je krijgt er geen beweging in.

Nu is het gewoon: "ah, ja....dat weer" en dan verleg ik hem met mijn andere arm.
Duurt dan geen minuut of dat is over.

Maar den eerste keer was dat ook een WTF momentje.
Altijd tof om zo 's ochtends wakker te worden en dan per ongeluk je arm op je nachtkastje te gooien :')

Of twéé slapende armen, ook plezant.

TriCore9
5 oktober 2016, 04:28
Is niet bijzonder hoor, het noemt inderdaad "sleep paralysis"

Ook paar keer gehad, is al even geleden wel.

Per essentie: je bent half wakker, maar je lichaam ligt nog in slaap-modus. Maar sommige delen van je hersenen zitten nog in droom-modus. Beetje half-way tussen slaap en wakker. En dan kan je inderdaad dingen horen of zelfs zien. Ik heb ooit zo eens een soort piano-muziek gehoord toen ik 18 was en zo half wakker lag.

It happens, niet erg :)

Ik ben een redelijk bewuste dromer met relatief veel controle over bepaalde dromen, daarbovenop ben ik op geen enkele manier bang of angstig te krijgen door een droom dus de eerste en enigste keer dat ik iets gelijkaardig voorhad was voor mij gewoon even een 'what the fuck" moment.

Ik lag op bed en zag iemand mijn kamer binnenkomen, iets aan de kant trekken om verder binnen te komen, om dan gewoon stil te gaan staan in mijn zicht terwijl het verder gewoon naar mij bleef staren.

Dat was dus even twijfelen toen ik volledig wakker werd. Niet veel later lag ik terug te slapen.

Lulukai
5 oktober 2016, 06:37
Waar ik soms last van heb is dat ik in slaap val en (althans het gevoel heb) geen adem meer te kunnen halen. Ik dommel dan in en schrik plots wakker met ademnood, ook heel vervelend.
Lijkt me eerder apneu

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

LVBV
21 oktober 2016, 01:58
Heb dit soms ook, meestal wanneer ik wat slaaptekort heb.
Paar dagen geleden nog meegemaakt, het was alsof ik niet kon slapen en lag wakker in men bed toen ik iets engs zag (weet niet precies meer wat maar ik denk dat het een gezicht was die op mij afkwam), besefte ik dat het zo'n droom was. Dan probeer ik gewoon met alle macht mij wakker te schudden en te roepen, kom ik meestal wel binnen de 3 seconden wakker.
Ik wilde dan maar weer gaan slapen, had direct door dat het weer zo'n droom was dus maar weer mezelf wakker geschud.
Gewoon 5 minuutjes op men gsm en je kan weer normaal gaan slapen.
Maar blijkbaar kan dat echt wel een traumatische ervaring zijn aangezien die dromen levensecht zijn.

blacky
13 februari 2017, 23:47
ook gehad, maar dan met monsters die op me afkwamen. leuk is het niet xD

ashuray
14 februari 2017, 07:24
Ik heb vooral last van nachtmerries dat er iets in bed ligt. Bv een hoop spinnen die over mij kruipen en dan spring ik uit bed en doe het licht aan maar niks te zien. Ook is gehad dat er een pijlinktvis (yuck) in bed lag en toen ben ik zo hard beginnen gille dat mijn papa de kamer in kwam gelopen en vroeg wat er was. Zat ik daar naakt met mijn deken op de grond gesmeten.."niks!"

Edit: ik praat ook veel in mijn slaap en volgens mijn vriend soms enge dingen zoals "wat staan die daar achter het raam te doen? Wie zijn dat?" Gelukkig herinner ik mij die dromen niet