PDA

Volledige versie bekijken : [deleted]

[deleted]
10 september 2016, 02:23
[deleted]

:unsure:
10 september 2016, 03:38
Ik ben er zelf ook vaak mee bezig, in de zin dat ik nooit iets fout wil zeggen en eigenlijk altijd 'ja' zeg. Aan de ene kant is dit positief, maar aan de andere kant soms negatief (vooral voor jezelf). Momenteel heb ik er geen gevolgen van, maar ik zie wel in hoe dit negatief in mij nadeel zou kunnen spelen eigenlijk...

Praat erover met uw vriending.

coldplayke
10 september 2016, 08:01
Ik trek het mij minder aan dan vroeger. Nu zit ik meer in met wat mensen die ik graag heb van mij vinden. Mensen waar ik zelf een hekel aan heb, meh.

En ik vind wel dat er een verschil is tussen het voorbeeld van met uw pantoffels naar de bakker gaan en luidop muziek op straat spelen. Het tweede zou ik nooit doen omdat je gewoon rekening moet houden met andere mensen. Het zou plezant zijn als iedereen buiten tegelijk de speaker op zet en gewoon allemaal en masse lawaai begint te maken, zo bekijk ik zulke dingen.

cura
10 september 2016, 09:14
Zelf ben ik iemand die totaal niets geeft om wat anderen van mij denken. Ik doe de dingen die ik wil en laat mij daarbij niet limiteren omdat iemand anders dat negatief zou kunnen opvatten. Als ik geen oortjes bij heb luister ik gewoon muziek op speaker in de straat, als ik 's morgens om brood moet naar de bakker doe ik dat op mijn pantoffels, als ik een centje op de grond vind raap ik dat op, ...

Nu valt het mij de laatste tijd steeds meer op dat dat bij mijn vriendin niet het geval is. Zij hecht best veel belang aan wat anderen van haar denken en vroeg mij af of dit iets slechts is, of hoe ik daar mee moet omgaan?
Trek je je door dit te posten nu niet aan van wat anderen denken over het feit dat je al dan niet moet bezig zijn met wat anderen denken?

Tefal
10 september 2016, 09:16
Ik denk dat 90% van de mensen daar zeer hard met bezig is. Anders zouden er meer mensen scheiden, meer mensen met een kleinere auto rijden, Facebook niet zo populair zijn, .... ;

Lefky
10 september 2016, 09:49
Ik trek mij dat ook teveel aan.
Ik wil mijn reputatie zo positief mogelijk houden...
Door ouder te worden begon ik te beseffen dat dat niet bij iedereen lukt, maar het doel is dan eigenlijk 'zo goed mogelijk' geworden :p

Op dit moment zit ik ook zo met een issue van iemand die iets over mij aan het rondvertellen is (nie speciaal iets slecht, maar ik trek het mij wel aan) en ik probeer dat toch ook de wereld uit te helpen nu.

Lt. ZweedVoet
10 september 2016, 09:52
En speelt ge ook muziek op de bus via uw speaker als ge uw oortjes vergeten zijt?

Lolplayer
10 september 2016, 11:53
Hangt er vanaf, als je gaat solliciteren/examen afleggen enzo, dan is dat belangrijk dat je een goede show kan opvoeren.

Maar voor naar de bakker te gaan ofzo, maakt het niet uit.
Belangrijk is dat het anderen hun levenskwaliteit niet aantast. Belachelijke kledij aantrekken moet kunnen, maar 5 dagen niet douchen en dan zitten stinken op de bus is toch wel foei.

Teveel aantrekken van wat andere denken zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je leven geleid wordt door die anderen. In zekere zin is teveel rekening houden met wat andere denken een aantasting van de vrijheid.
Een portie schaamteloosheid heeft elke mens nodig, anders wordt het leven maar een zure boel. Tenzij je graag show op voert natuurlijk.

Ergens denk ik dat u vriendin nog zal veranderen met het opgroeien, iedereen herinnert zich wel de tijd dat hij een middelbare student was en het hoog ophouden van de reputatie zowat de belangrijkste dagelijkse zorg was, maar met het ouder worden, worden de meeste mensen wel meer laissez fair vermoed ik. Misschien als ze afstudeert dat ze verandert, want de rechten is nu eenmaal uberbekakt en waarschijnlijk kan je haar gedrag verklaren als show verkopen om te netwerken en connecties te leggen voor later. Zet een mens in een andere wereld en ze passen zich aan. Dus veel zal afhangen van waar ze beland na haar studies.

MrKend54l
10 september 2016, 11:54
En speelt ge ook muziek op de bus via uw speaker als ge uw oortjes vergeten zijt?

Zijn interpretatie van "hem niks aantrekken" is gewoon marginaal en asociaal zijn. Dat is natuurlijk wel totaal iets anders maar goed.

Carrion
10 september 2016, 11:56
Muziek in het openbaar via de speakers van uw gsm spelen = instant marginaal.

Lolplayer
10 september 2016, 11:59
Zijn interpretatie van "hem niks aantrekken" is gewoon marginaal en asociaal zijn. Dat is natuurlijk wel totaal iets anders maar goed.

Maar met marginaal zijn is toch niks mis ?

asociaal daarentegen wel.

IlluminatiMess
10 september 2016, 13:14
Grappig want bij mij is het juist op het internet dat het mij niet boeit wat anderen denken, maar irl wel...

Soeplepel
12 september 2016, 10:03
Zelf ben ik iemand die totaal niets geeft om wat anderen van mij denken. Ik doe de dingen die ik wil en laat mij daarbij niet limiteren omdat iemand anders dat negatief zou kunnen opvatten. Als ik geen oortjes bij heb luister ik gewoon muziek op speaker in de straat, als ik 's morgens om brood moet naar de bakker doe ik dat op mijn pantoffels, als ik een centje op de grond vind raap ik dat op, ...

Nu valt het mij de laatste tijd steeds meer op dat dat bij mijn vriendin niet het geval is. Zij hecht best veel belang aan wat anderen van haar denken en vroeg mij af of dit iets slechts is, of hoe ik daar mee moet omgaan? Om 2 voorbeeldjes te geven: zonder mascara gaat ze de deur niet uit en ze durft geen inhoudelijke vraag in de facebookgroep van haar richting posten ... (in beide situaties gaf ze aan dat dit was omwille van de mening van anderen)

Ik wil later zeker niet in een situatie terechtkomen van 'keeping up with the joneses'. Net zoals haar tante studeert ze rechten en bij haar tante is dit wel wat het geval. Is er aanleiding om aan te nemen dat het daar naar zou evolueren? Later wil ik mijn leven leven en niet hoe anderen vinden hoe ik het zou moeten leven ...

Muziek luidop afspelen is geen respect hebben voor de medemensen.. Daar zou ge beter wel rekening mee houden. Dat ge op uw pantoffels naar de bakker gaat, schaadt niemand.. Tenzij Jani in de bakker staat.

zarathustra
12 september 2016, 14:32
Het is logisch dat men zich aantrekt wat anderen denken want de meesten van ons zijn +/- constant afhankelijk van interacties met anderen. De vraag is gewoon in welke graad je dat doet.

Eerlijk gezegd klinkt uw vriendin meer normaal dan jij.

Mats1992
12 september 2016, 15:09
Ik ben totaal niet bang van wat mensen van me denken.

Maar ik vraag me wel af wat ze vinden van de thread die ik zonet heb opgericht. Ik vraag me af wat mensen gaan denken van deze video:

https://youtu.be/ehFw_z9oU78?t=33

Edit: Sorry, dit moet naar To Poes Or Not To Poes. :)

Mats1992
12 september 2016, 15:14
Mijn persoonlijke favoriet blijft echter:

https://www.youtube.com/watch?v=l8wMVmY7Zpw

glashelder
12 september 2016, 17:11
Het is niet erg om bezig te zijn met wat anderen van je denken, ik denk dat de meeste mensen wel bezig zijn met wat voor indruk ze maken op anderen. Maar het is niet goed om overdreven bezig te zijn met wat anderen denken en daardoor dingen die je graag wil doen niet durven of laten.

Sentor
12 september 2016, 17:37
Ik had dat vroeger bij het uitgaan. Ik ben iemand die van nature niet direct contact legt met iemand en bij het uitgaan kon ik eigenlijk nooit echt los komen.
Nu ik getrouwd ben en kinderen heb is dat wel gebeterd, als we samen weg gaan dan. Want als ik alleen zou weggaan zou het weer zo zijn denk ik.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pana
14 september 2016, 21:44
Het is niet erg om bezig te zijn met wat anderen van je denken maar je doet jezelf een plezier om er net niet mee bezig te zijn.

MAAR, er zijn uiteraard verschillende vormen van jezelf niets aantrekken van wat andere van je denken.
Je kan reteluide muziek op de bus gaan spelen je je niets aantrekken van wat anderen van je denken, en dat is uiteraard niet de bedoeling. Rekening houden met de medemens zelf is nog altijd nodig.
Je kan je ook niets aantrekken van wat andere van je kledij denken of hoe jij er uit ziet, of met wat voor auto je rijdt.

En dat is bvb ook de reden waarom ik graag naar transformational festivals ga. Je kan daar een roze spandex broek aandoen en niet zal daar van opkijken. Al vindt je het zelf niet mooi, het gevoel dat het kan is enorm bevrijdend.

Liesbet28
16 september 2016, 11:29
Ik denk dat het normaal is om bezig te zijn met anderen van je denken. Maar blijf er ook niet te lang bij stilstaan. :)

sneax
16 september 2016, 16:53
Ik denk dat sommige mensen niet beseffen hoe weinig andere mensen over hun nadenken. Nobody cares.

Voor een cent buk ik mij ook en naar de bakker ga ik op blote voeten.

Lulukai
16 september 2016, 21:03
Ik denk dat sommige mensen niet beseffen hoe weinig andere mensen over hun nadenken. Nobody cares.

Voor een cent buk ik mij ook en naar de bakker ga ik op blote voeten.
Da's ook niet waar.
Ben daar al serieus van verschoten dat collega's van mij soms weken later nog weten wat ik aanhad op een evenement ofzo. Creepy.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Lefky
16 september 2016, 21:09
Da's ook niet waar.
Ben daar al serieus van verschoten dat collega's van mij soms weken later nog weten wat ik aanhad op een evenement ofzo. Creepy.

S het teken dat het de moeite was...
Foto's? [emoji14]

Lulukai
16 september 2016, 21:36
Da's ook creepy

Racing_Genk
16 september 2016, 21:56
Zelf ben ik iemand die totaal niets geeft om wat anderen van mij denken. Ik doe de dingen die ik wil en laat mij daarbij niet limiteren omdat iemand anders dat negatief zou kunnen opvatten. Als ik geen oortjes bij heb luister ik gewoon muziek op speaker in de straat.

Amai, das echt triestig..Tenzij je een puber bent tussen de 14 en 17 jaar oud, die weten niet beter.

Lefky
17 september 2016, 08:45
Da's ook creepy

Allé Lulu.... "You don 't say?"

Kenneke10
18 september 2016, 01:39
Denk dat roddelen veel minder erg dan vroeger is, moet soms de refter zien op het werk niemand spreekt met elkaar nog allemaal aan hun smphone verknocht.