PDA

Volledige versie bekijken : FACTS 2016

Freddy_reloaded
9 september 2016, 13:41
Geen idee of er al een thread hierover bestaat! (niet gevonden) Maar wie gaat hier naartoe? Wat zijn jullie bevindingen, waar hopen jullie op voor dit jaar, hoe gaan jullie verkleed?

Je kan het allemaal kwijt in deze thread!

FACTS 2016 (http://facts.be/)

kil911ler
9 september 2016, 14:31
Ben in april geweest. De nieuwe organisatie eeft dat goed gedaan imo. Zeer ruime passages, genoeg te doen voor iedereen. Overal mogelijkheden om naar buiten te glippen voor frisse lucht (nerd-stench :unsure:) en op vele plaatsen eetmogelijkheden. Denk dat het komende editie hetzelfde zal zijn en daarom zal ik thuis blijven. 2x FACTS op een jaar is wat te veel van't goeie imo ;)

glashelder
9 september 2016, 14:32
Oh, juist, wij gingen ook eens gaan.

Freddy_reloaded
9 september 2016, 14:44
Ik was hetzelfde aan het denken maar dit jaar: "Don't Hassle the Hoff" - daar kan ik niet van weg blijven :( En dan nog eens een battlebots demonstratie...

Verder inderdaad fantastische organisatie in April - beter dan vorige edities!

Proto
9 september 2016, 16:33
Ik ga ook voor Hasselhoff.

Razer
9 september 2016, 16:44
De laatste film die vermeld staat bij Hasselhoff :ironic:

Tha_nOn
9 september 2016, 18:05
Sowieso gaan wij weer. En gaan we onigiri eten :love:

Nooit veel verwachtingen voor de rest. Hopelijk wat leuke figurines maar meestal is het niet wat ons interesseert. Maar vind het sowieso wel allemaal aangenaam om te doen. Niet verkleed hoewel ik aan het twijfelen ben om mijn spawn een Yoda-mutsje te zoeken (gezien de kans bestaat dat ik hem op mijn rug ga dragen :'))

:unsure:
10 september 2016, 03:41
Voorbije 3j geweest, nooit echt verwachtingen gehad maar altijd wel plezier gehad. Denk dat ik mijn meer zou moeten integreren in die nerdcultuur eigenlijk.

Die Guitar Hero stands zijn wel geweldig: altijd highscores halen en iedereen die mij met grote ogen bekijkt :cool:

fyi ik koop er nooit iets.

Kevjoe
13 september 2016, 13:51
Ik moet er misschien ook ooit eens naartoe gaan, maar het valt elk jaar samen tot nu toe met mijn lievelingsfestival (Metal Female Voices Fest). Elke keer een tough choice en het MFVF heeft het al steeds gewonnen.

PIjnlijke keuzes soms!

HelpYouFall
13 september 2016, 14:32
Zou ik een interview aan proberen vragen met Hasselhoff?
Kan nog wel lachen worden met die kerel denk ik haha

Never forget (https://www.youtube.com/watch?v=PJQVlVHsFF8)

Beste green screen ooit.

kil911ler
13 september 2016, 20:30
Ik moet er misschien ook ooit eens naartoe gaan, maar het valt elk jaar samen tot nu toe met mijn lievelingsfestival (Metal Female Voices Fest). Elke keer een tough choice en het MFVF heeft het al steeds gewonnen.

PIjnlijke keuzes soms!
Sinds dit jaar wordt FACTS nu 2 keer in het jaar georganiseerd. In oktober zoals elk jaar geweest en in april (spring edition). Anders wachten tot volgend jaar? :p

kil911ler
13 september 2016, 20:32
Zou ik een interview aan proberen vragen met Hasselhoff?
Kan nog wel lachen worden met die kerel denk ik haha

Never forget (https://www.youtube.com/watch?v=PJQVlVHsFF8)

Beste green screen ooit.
Zijn performance in Whose Line Is It Anyway? is voor mij onvergetelijk! :D

https://www.youtube.com/watch?v=DiZdgAu_xBg

:rofl:

Roel
14 september 2016, 08:29
Is het 2x per jaar eenzelfde editie qua grootte enzo? Ik ben er nog nooit geweest maar zou dit toch graag eens willen doen :)

Kevjoe
14 september 2016, 10:45
Sinds dit jaar wordt FACTS nu 2 keer in het jaar georganiseerd. In oktober zoals elk jaar geweest en in april (spring edition). Anders wachten tot volgend jaar? :p

Als de namen goed zijn en ik mensen mee krijg, dan zie ik geen reden waarom ik niet zou gaan in April.

Maar Oktober is usually a big no-no.

Xini
14 september 2016, 11:01
Ticketje (al even) besteld voor deze editie.
Beetje rond wandelen en wat genieten van de sfeer, meer moet dat niet zijn voor mij.

Bompaization
14 september 2016, 12:15
Als ze nu eens een deftige naam naar hier zouden halen, orde van grootte Patrick Stewart of Brent Spiner dan zou ik nog wel gaan, maar alleen voor de Hoff en wat nog-net-geen-figuranten... nah laat maar.
Cosplayers kijken is wel tof maar 1x/jaar is genoeg :)

HelpYouFall
14 september 2016, 16:29
Bij die acteurs zitten geregeld wel wat van die vergane glories. Ik denk dat ge bij sommige van die mannen zo'n 'helaasheid der dingen' gevoel zou krijgen als ge die daar ziet zitten :unsure:

Epyon
14 september 2016, 22:16
Als ze nu eens een deftige naam naar hier zouden halen, orde van grootte Patrick Stewart of Brent Spiner dan zou ik nog wel gaan, maar alleen voor de Hoff en wat nog-net-geen-figuranten... nah laat maar.
Cosplayers kijken is wel tof maar 1x/jaar is genoeg :)
Deftige namen hebben wel wat beters te doen dan naar wat toch nog steeds een niche geekfest blijft te gaan.

Dat gezegd zijnde zijn mijn tickets al lang besteld, voor de tweede keer dit jaar :p .

Bompaization
14 september 2016, 22:22
Deftige namen hebben wel wat beters te doen dan naar wat toch nog steeds een niche geekfest blijft te gaan.

Dat gezegd zijnde zijn mijn tickets al lang besteld, voor de tweede keer dit jaar [emoji14] .
België is gewoon te klein/low budget/ver.

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Freddy_reloaded
20 september 2016, 13:35
Ze hebben toch de laatste jaren een aantal mooie namen kunnen strikken. Ik denk maar aan:
- Carrie Fisher
- Tom Felton (hoogdagen van HP)
- Er is altijd wel een GOT personage aanwezig (Alfie Allen, Carice Van Houten, Charles Dance...)

Ze gaan natuurlijk nooit de grote Comic Con sterren kunnen trekken maar om nu te zeggen dat het allemaal figuranten zijn. Plus ze zijn wel super benaderbaar ivl met San Diego

stijndesch
17 oktober 2016, 19:15
4 tickets te koop
10 euro per stuk

pm sold

kil911ler
17 oktober 2016, 19:18
Oei.

glashelder
18 oktober 2016, 02:09
Yay, wij gaan zaterdag. Heb al gezien dat er een paar webcomic-artiesten komen die ik wel tof vind dus daar ben ik al blij mee (ik heb niet zoveel met de traditionele fandoms, eigenlijk, was bang om daar wat verloren te lopen).

Proto
18 oktober 2016, 09:01
Ik hoop zondag te kunnen gaan. Cosplayers kijken en mee op de foto gaan. Goed wat trollenbier binnengieten en random prul kopen :D

darkownage
19 oktober 2016, 00:04
Ik ga zaterdag normaal gezien als Kylo Ren, hopelijk is de indeling terug gelijk in april, dat was pakken beter als in oktober :D

Lakigigar
19 oktober 2016, 01:18
de love stories van de speed dates.

Ja, dat kan je niet echt een succes noemen. :D

Voor de rest boeit zoiets me nu eens echt niet.

Xivit
19 oktober 2016, 06:24
Hoelang lopen de meeste mensen rond op facts?
Is dit een hele dag ?
Wij gaan zaterdag met 5mensen naar facts & savonds pampas ! anyway weet ik niet als we het een heledag kunnen volhouden op facts??

Majin-Luffy
19 oktober 2016, 07:37
Is dit een hele dag ?
Wij gaan zaterdag met 5mensen naar facts & savonds pampas ! anyway weet ik niet als we het een heledag kunnen volhouden op facts??

Wij (4) zijn er meestal altijd om 10u. We doen altijd eerst een gedetailleerde toer (met lunch in het midden). Daarna koopjestoer en rond 16-17u zijn we ermee weg.

19 oktober 2016, 12:34
Is dit een hele dag ?

Aankomen rond de middag, parkingplaats zoeken en hotdogs eten in den Ikea
Vertrekken rond 4/5 u

witten
19 oktober 2016, 12:41
allemaal komen zien.
ik ga deze race vliegen
Drone Racing - FACTS (http://facts.be/nl/drone-racing/)

ik ga wss de laatste zijn in het klassement :p

eerste keer dat ik naar facts ga trouwens. Is dat de moeite? ben wel niet zo geek ingesteld en ga zeker niet verkleed gaan maar de momenten dat er niet gevlogen wordt wil ik de sfeer wel eens opsnuiven.

Freddy_reloaded
19 oktober 2016, 13:12
Wij komen rond 10u aan en blijven dan tot de cosplay shoot om 4/5u. Beetje rondlopen, prullen kopen, op de foto met David Hasselhoff, op de foto met goede cosplayers... Altijd leuke nerd-sfeer! Ohja en aangezien ik als Tobi verkleerd ga, op zoek naar een Deidara gaan! :)

kil911ler
19 oktober 2016, 19:47
Als ik naar FACTS ga, met max 4-5 personen, liefst met max 3 voor mij persoonlijk. Te veel is niet goed, lastig om de groep samen te houden als je door drukke stukken moet. En elk persoon wil zijn eigen tijd voor bepaalde standjes. Als je dan nog es moet wachten op elkaar, maakt het lastig imo.

Vroeger gingen we al van vroeg in de rij staan, maar kinda pointless omdat we nu weten wat we willen zien. We maken dan dat we tegen 11u daar toekomen. Tegen de middag gaat iedereen eten en is het dan 'rustiger' in de main rooms. Dan gaan eten rond 14-15u, tis dan kalmer geworden bij de eetstandjes :D. We proberen 'alles' gezien te hebben dat we willen zien en als er nog tijd over is, dan keren we terug naar standjes die we nog es willen checken. Als iedereen satisfied is, dan zetten we aan. Meestal zo rond 17u al

Bompaization
20 oktober 2016, 10:06
eerste keer dat ik naar facts ga trouwens. Is dat de moeite? ben wel niet zo geek ingesteld en ga zeker niet verkleed gaan maar de momenten dat er niet gevlogen wordt wil ik de sfeer wel eens opsnuiven.

Ja hoor, ticket kost niet veel dus in het zak gezet gaat ge u nooit voelen :) Er hangt een gemoedelijke sfeer en vorige keer waren er echt wel een paar cosplayers die de moeite waren.

witten
20 oktober 2016, 10:42
Ja hoor, ticket kost niet veel dus in het zak gezet gaat ge u nooit voelen :) Er hangt een gemoedelijke sfeer en vorige keer waren er echt wel een paar cosplayers die de moeite waren.

Aangezien ik ga vliegen mag ik gratis binnen :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xini
20 oktober 2016, 11:36
Ticket kost naar mijn mening genoeg hoor.

Alvorens het was overgenomen was het toch een stukje goedkoper!
Ondanks mijn geklaag ben ik wel elke editie gegaan etc..

witten
21 oktober 2016, 16:05
ivm met de dronerace wie komt zien gaat verwend worden...
Metaldanny komt vliegen. Heeft zowat een 'godenstatus' in de fpv scene.
is begrijpbaar als je volgende skillz hebt...

https://www.youtube.com/watch?v=abeHAth0mR8

neen deze video is niet versneld aant afspelen...

ironhorn
21 oktober 2016, 19:19
ga ook weer, beide dagen

Voornamelijk om te kopen. Veel te kopen... (hoewel ik dit jaar een huis heb gekocht, dus zal het toch wat trachten te beperken). Ik verzamel comics (en andere zaken), dus is Facts ideal om wat back issues te vinden. Heb ook reeds een voorbestelling geplaatst die ik normaal daar ging afhalen, maar de winkel ging het op eigen kosten met de post versturen omdat het veel was om mee te nemen ^^"

Daarnaast ook voor wat comics te laten signeren en naar de cosplays te kijken :-) Dit jaar wegens tijdsgebrek niet zelf in kostuum (en de speeddating ga ik deze keer ook niet meedoen :p)

21 oktober 2016, 20:17
wtf koopt ge daar eigenlijk? Ik heb daar nog nooit iets gekocht...

ik ga morgen vanaf 12h30 tot 5 ongeveer

Omikron
21 oktober 2016, 20:18
Kan je daar aan de ingang ook een ticket kopen of moet je er echt een op voorhand gekocht hebben en afgeprint?

Ik heb geen printer

help

ironhorn
21 oktober 2016, 20:57
Kan je daar aan de ingang ook een ticket kopen of moet je er echt een op voorhand gekocht hebben en afgeprint?

Ik heb geen printer

help

Je kan ter plekke ook nog een ticket kopen, maar dat is wel duurder. Bij de gamemania kan je ook tickets kopen, doch weet niet of dat dit weekend nog gaat. Dacht dat je online tickets ook op je smartphone mocht tonen, maar als dan de kwaliteit niet goed genoeg is ben je ter plekke wel gejost.

@ :unsure: voornamelijk comics (losse issues en gebundelde uitgaves), afgeprijsd natuurlijk. Daarnaast ook wat goedkope games, action figures en beeldjes. Vorig jaar ook een uitgebreidere tekening door een van de comic artists laten maken (wel op voorhand besteld, daar opgehaald).

Marginal0
21 oktober 2016, 22:52
K'ga dit jaar toch passen. K'kom daar de laatste jaren alleen maar voor de sfeer. K'pik altijd wel een paar flessen mede mee en wat misschien een paar andere dingen, maar de laatste keer da'k daar iets relevants gedaan heb is toch even geleden.

En dit jaar is het 25€ voor de twijfelaars die de dag zelf beslissen. Da's wel uberveel voor wat het is. Dan moet je al echt dedicated fan zijn van die dingen. K'vermoed dat het dit jaar een stuk minder druk is. Wel goed voor diegene die komen, gezien het ambetant is in die drukte.

Epyon
21 oktober 2016, 23:16

Ik heb geen printer

help
Het werkt ook als je gewoon de QR code op je smartphone toont. Ik zou aanbevelen om vooraf te kopen, de wachtrijnen om binnen te kunnen zijn zo al lang genoeg :p .

Ik ben er vanaf 10hr present!

witten
24 oktober 2016, 07:57
Ja toch iets speciaal die facts.
Een Sfeerfilmpje

Drone Racing Belgium at FACTS 2016 - YouTube (http://youtu.be/vjTuNNsJPMw)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk