PDA

Volledige versie bekijken : Aprilia SR 50 Street valt uit bij volgas (a-klasse)

fANAT1C
4 september 2016, 12:28
Hey iedereen

Ik heb een probleem met mijn SR 50 Street. Als ik volgas geef valt hij namelijk uit, bij half gas is er niks aan de hand. De scooter is net terug van de garage nadat er het een en ander vervangen is.

Onderdelen die zijn vervangen:

http://m.imgur.com/iGBEzNZ

Ook de cilinderkop werd vervangen. Let wel, ik heb mijn scooter naar een andere garage gebracht dan waar ik hem kocht. Welke garages dit zijn doet er niet echt toe.

Enfin, een van de vervelendste problemen van mijn scooter is altijd geweest dat de bougie heel snel vuil wordt. Ik heb dit meermaals aangekaart bij de garage waar ik hem kocht maar daar werd mij steeds weer verteld dat het makkelijker is telkens een nieuwe bougie te steken dan uit te zoeken wat nu eigenlijk het probleem is. Dat kan allemaal best zijn maar daar is mijn probleem niet mee opgelost. Ik ben de eerste eigenaar van deze scooter en heb hem dus nieuw gekocht in september 2013. De garantie is inmiddels wel verlopen.

Hij heeft mij echter zelden of nooit uit de penarie geholpen onder garantie, er zijn (voordat ik naar een andere garagist ben getrokken) nog een aantal dingen stuk gegaan. Toen hij zo'n 2 weken oud was viel de voetsteun gewoon onder mijn scooter uit tijdens het rijden. En op 10 000 KM was een tandwiel stuk, en de sensor van de temperatuur meter werkte niet meer (geen idee wat de benaming voor dat ding is) maar had ik ook al ongeveer 25 bougies versleten.

Als ik alle reparatie kosten bij elkaar zou tellen zou ik op ongeveer €1500 euro uitkomen, enkel en alleen van herstellingen en onderhoud.

De scooter werd nooit opgevoerd en het betreft hier een a-klasse.

Nu effe terug naar de essentie van mijn vraag, wat kan het probleem zijn dat de scooter uitvalt bij volgas? Als ik vanuit stilstand volgas geef valt hij uit, maar als ik geleidelijk aan de gashendel naar zijn maximale 'stand' breng en de scooter loopt al zo'n 30 km/u valt de scooter ook uit.

Misschien dat hier iemand mij verder kan helpen.

Thx!

ValeRossi46
4 september 2016, 17:25
Welke olie gebruik je? Echt niet v plan hem licht op te voeren..veranderen van sproeier kan wonderen doen..maar dan loop je direct harder..en kan je best uw vario begrenzer ertussenuit halen.
Ik gebruik STEEDS Denicol voor mijn racescooter..zelfde geldt voor een standaard hoor,steeds bij uw olie blijven.
Als uw bougie koffie met melkkleur heeft zit uw verbranding goed..zwart is te rijk,blauw is te arm..begin eerst met die op zijn natuurlijke vermogen te zetten,

fANAT1C
5 september 2016, 00:22
Welke olie gebruik je? Echt niet v plan hem licht op te voeren..veranderen van sproeier kan wonderen doen..maar dan loop je direct harder..en kan je best uw vario begrenzer ertussenuit halen.
Ik gebruik STEEDS Denicol voor mijn racescooter..zelfde geldt voor een standaard hoor,steeds bij uw olie blijven.
Als uw bougie koffie met melkkleur heeft zit uw verbranding goed..zwart is te rijk,blauw is te arm..begin eerst met die op zijn natuurlijke vermogen te zetten,Ik gebruik Motul olie sinds een paar maanden, voorheen altijd olie gebruikt van Eni (AGIP) maar ik vind die nergens of ik moet al op websites in Nederland gaan bestellen, maar da's slechts voordelig als ik daar direct 5 of 6 bussen van koop. Maar dat vind ik wat veel. Ik moet wel zeggen dat ik er allemaal niet superveel over weet, welke olie het beste is en welke merken beter te vermijden zijn.

Mijn bougie is meestal zwartkleurig met een witte schijn op (melkkleurig?) als hij vuil is. In het begin dat mijn bougie vuil is blijft mijn scooter haperen als zou ik de gas een beetje hebben losgelaten, maar naar mate wordt het erger en dan valt de motor helemaal uit. Hij start daarna ook niet meer, maar da's vrij logisch lijkt mij.

De dealer waar ik mijn brommer heb gekocht heeft mij meermaals gezegd 'jong haal uwe varioring uit uw brommerke, dan zijt ge van heel uwe miserie af', het kan best zijn dat ik dan van de miserie aan mijne brommer af ben, maar vaak begint dan de miserie met de arm der wet.

boomheadshot
6 september 2016, 18:16
Haal die varioring er maar uit.

Als je gepakt word vraag werkstraf.