PDA

Volledige versie bekijken : Mijn Films & Series review topic

gerbensteyaert
15 augustus 2016, 22:38
Topic mag gesloten worden aangezien reeds topic hiervoor. Excuses!

GETHEZ
15 augustus 2016, 22:43
Er bestaat al (een) thread(s) hiervan onder TV en films en muziek.... iets lager bij de ontspanning & multimedia

kan je in die topics iets posten en wat feedback vragen in de thread zelf...

er zijn er nog die (ook voor andere sites) hier reviews posten...

Nahrtent
16 augustus 2016, 11:50
Ik heb je review van The Following eens diagonaal gelezen, en je hebt wel wat werk aan je schrijfstijl. Het is zeker niet slecht, maar je maakt je toch schuldig aan verschillende kleine foutjes of stroeve zinsconstructies.

Bovendien trek je een stuk of tien paragrafen uit om het verhaal te schetsen, en slechts één paragraaf om de minpunten van de serie aan te halen ( en zelfs geen enkele om iets over de positieve punten te vertellen), met dan meteen daarna je 'conclusie'. Een concrete tip die ik je op dat vlak kan meegeven is dat je conclusie nooit ofte nimmer nieuwe elementen mag bevatten. Je conclusie is het logische besluit van alles wat je daarvoor behandeld hebt.

Besteed eens wat meer aandacht aan de acteerprestaties van de hoofdrolspelers, aan het script, dialogen, humor, regie, camerawerk, tempo van het verhaal.

gerbensteyaert
17 augustus 2016, 06:24
Ik heb je review van The Following eens diagonaal gelezen, en je hebt wel wat werk aan je schrijfstijl. Het is zeker niet slecht, maar je maakt je toch schuldig aan verschillende kleine foutjes of stroeve zinsconstructies.

Bovendien trek je een stuk of tien paragrafen uit om het verhaal te schetsen, en slechts één paragraaf om de minpunten van de serie aan te halen ( en zelfs geen enkele om iets over de positieve punten te vertellen), met dan meteen daarna je 'conclusie'. Een concrete tip die ik je op dat vlak kan meegeven is dat je conclusie nooit ofte nimmer nieuwe elementen mag bevatten. Je conclusie is het logische besluit van alles wat je daarvoor behandeld hebt.

Besteed eens wat meer aandacht aan de acteerprestaties van de hoofdrolspelers, aan het script, dialogen, humor, regie, camerawerk, tempo van het verhaal.

Ik ben blij dat je het eens hebt doorgelezen. Alles dat je aanhaalt is inderdaad correct. Wel moet je weten dat dit een van m'n eerste filmreviews is. Ik ben gewend van games te reviewen, en ik moet zeggen, het is toch nog heel wat anders als je dan met films begint. Uiteraard is het de bedoeling om beter te worden, dus ben ik best blij met je tips, waarvoor dank!