PDA

Volledige versie bekijken : Transcendente meditatie - ervaringen?

LieLoe
14 augustus 2016, 14:37
zijn hier mensen die reeds ervaring hebben met deze vorm van meditatie? Volgens vele bronnen draagt deze meditatie in diverse opzichten bij tot een betere levenskwaliteit.
Ik heb CVS en fibromyalgie en ben heel benieuwd naar de resultaten die ermee geboekt worden.
Ik vraag mij ook af of er geen goedkopere manier bestaat om de techniek aan te leren, een cursus kost gemiddeld toch zo'n 1000 €. Voor mensen zoals ik, die op invaliditeit staan en evengoed recht hebben op een verbeterde levenskwaliteit, is dit een astronomisch bedrag...

Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen! Wie weet ligt jouw info wel aan de basis van een nieuw hoopgevend hoofdstuk in mijn leven <3

mtfbwy ;)

paradijsappel
14 augustus 2016, 15:01
Die vele bronnen zijn hopelijk peer-reviewed wetenschappelijke artikels en niet 200 verschillende weblogs. Dit klinkt als de zoveelste gemakkelijkheidsoplossing waar mensen denken hun problemen te kunnen afkopen. Helaas.

Preske
14 augustus 2016, 15:03
fokking hell, 1000 lappen?

Mulan
14 augustus 2016, 15:32
Begin al eens met thai chi, dat is iets veel betaalbaarder dat ook gerelateerd is aan het richten op jezelf, je ademhaling,...
Kost ongeveer hetzelfde als yoga (ongeveer 10-15 euro per les) en zal je zeker ook bij jou in de buurt vinden.

En eigenlijk weet je het antwoord zelf al hoor: natuurlijk is het geen wondermiddel, anders zou het centrum dat jouw diagnose heeft gesteld, het jou zeker aangeraden hebben. Het is EEN manier die eventueel KAN helpen, net zoals bergkristallen dragen, water uit Lourdes drinken en andere alternatieve methodes waar het internet vol mee staat maar waar geen enkel waardevol, wetenschappelijk onderzoek voor te vinden is...

Untouchable2015
15 augustus 2016, 21:44
nen maat van mij heeft dat ook (nu veel minder).

Heeft goede dokter voor gehad. Vitamine b supplementen, magnesium en soort van amphetamine helpt hem enorm. Wel volkomen onder medisch toezicht uiteraard.

willy_wonka
16 augustus 2016, 03:12
Ik ken er te weinig van (niks eigenlijk), maar ik weet wel dat David Lynch (van wie ik een grote fan ben) daar fel mee bezig is.

https://www.youtube.com/watch?v=l15eDO37Gwk

Nahrtent
16 augustus 2016, 10:11
Een portie magic truffels kost maar €15 en lijkt mij veel effectiever, just sayin'. :unsure: