PDA

Volledige versie bekijken : Paypal met USD/GBP betalen ipv euro

Liquid_Ninja
7 augustus 2016, 14:02
Hoe moet je eigenlijk USD of GBP geld erop zetten via uw eigen Paypal account? Want als ik goed lees, kan ik precies alleen maar in Euro betalen indien ik op een buitenlandse ebay iets koop. Dan moet ik converteer geld betalen via Paypal conversie/commissie rechten, en bij mijn weten vragen ze veel te veel commissiekosten voor.

Iemand die iets vanaf weet hoe je USD/GBP op je eigen account kan zetten ipv euro met een rechtstreekse betaling?
Ze vragen nu nog meer als ooit om je geld te converteren en de verkoper uit te betalen vind ik. Kan dit niet via een andere weg?
De britse pond staat nu ook momenteel vrij laag, wat wel handig is om GBP geld in voorraad te hebben voor een eventuele toekomstige aankoop.

Herman De Croo
7 augustus 2016, 14:11
Je kan een credit card koppelen, en eisen dat de betaling gebeurt via USD/GBP via je CC. Die hebben doorgaans een lagere % dan Paypal.
Maar uiteindelijk maak je je zorgen om weinig, en de moeite/last die je je op de hals haalt weegt niet op tegen de minieme besparing.

Epyon
7 augustus 2016, 15:05
Je kan in je Paypal settings idd aanvinken dat je in de lokale currency wenst te betalen, waardoor je kredietkaartfirma de conversie doet. Denk wel niet dat je daardoor heel veel wint.

Een andere manier is er niet, tenzij je een rekening in het buitenland hebt. Je kan immers geen andere valuta vanaf een Euro-rekening overmaken.

eS
7 augustus 2016, 18:23
Je kan in je Paypal settings idd aanvinken dat je in de lokale currency wenst te betalen, waardoor je kredietkaartfirma de conversie doet. Denk wel niet dat je daardoor heel veel wint.

Een andere manier is er niet, tenzij je een rekening in het buitenland hebt. Je kan immers geen andere valuta vanaf een Euro-rekening overmaken.

Superveel winst zul je idd niet maken, maar als je regelmatig of voor grote bedragen online koopt kan het toch richting de tientallen euro's gaan (vooral met de schommelende pond de laatste weken), en dan is het toch mooi meegenomen voor die paar extra muisklikken.